ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 20:45
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.

Ik geloof wel degelijk dat satan als persoonlijkheid bestaat, helaas...

satan die gevallen engel, die zich vermomde als een slang en zo Adam en Eva probeerde te verleiden, nadat hij zelf een mislukte poging had gedaan om aan God gelijk te worden.
Een sluwe 'vos' is het, eh, een sluwe gevallen engel... !!
Ook in Jesaja wordt over hem gesproken.

Jesaja 14:12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. (15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren?)

Ook in het NT. slaat hij zijn slag... hij laat Jezus alle koninkrijken van de wereld zien en wijst Jezus op het feit dat Hij stenen in brood kan veranderen (toen Jezus honger kreeg nadat Hij 40 dagen en 40 nachten gevast had...), (Matt. 4), maar Jezus weet dat satan vanaf het begin aan een bedrieger is en velen wil meeslepen met zijn val.
Door Jezus mogen wij er zeker van zijn dat noch engelen noch machten ons zal kunnen scheiden van de liefde van God.
Want Jezus heeft de dood overwonnen... Goddank !!

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 20:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 14:28
BerichtOnderwerp: Drachten

CROSSROAD317 schreef:
Dus afgezien van het feit dat de voorganger geen tijd had om je na het gesprek verder te helpen, was de de inhoud van het gesprek wel goed ??
Ging het gesprek alleen over je interesse in de baptisten gemeente te Ede of ging het gesprek over in een ander onderwerp wat niet met de baptisten gemeente had te maken, en kon hij je daarin niet verder helpen. Twijfelende smiley
Denk dat je je daar heel objectief in moet blijven, waarom wou of kon hij me niet verder helpen.

Hoi Cross,
Het gesprek vond eerder plaats dan de vraag naar begeleiding. Dat laatste kwam later.
Ik wilde graag een gesprek met de voorganger (van de baptistengemeente) omdat ik zoekende was qua kerk en ik me afvroeg hoe ver of dichtbij deze bij mij stond. Dan heb ik het over de leer.
De inhoud van dit persoonlijke gesprek ging dus over wat ik geloofde, en ik merkte in dat gesprek dat hoe ik en hij geloofde dicht bij elkaar stonden.
Omdat ik geen geloofsdoop heb ondergaan zou ik gastlid kunnen worden. (Volledig lid, als je alsnog de geloofsdoop zou doen).

Enige tijd later wilde ik bijbelstudie volgen, ook van deze zelfde gemeente.
Ik dacht als ik bijbelstudie ga volgen, begrijp ik de dingen meer, waardoor kerkgang voor mij laagdrempeliger zou worden, zeker in die tijd (eind 2008) werd ik van het minste of geringste overstuur. Dit houdt dan weer verband met mijn verleden, want ik wist immers inmiddels dat ik goed met de voorganger over het geloof kon praten.
Maar al op de 1ste maandag dat ik de bijbelstudie er volgde, merkte ik dat ik hier hulp bij nodig had. Dat heb ik de voorganger persoonlijk gevraagd, die was namelijk daar ook aanwezig. En toen kwam hij dus met dat hij daarvoor helaas geen tijd had.

Ik ben toen gestopt en heb een tijdje de alpha cursus gevolgd, helaas ook niet met het gewenste resultaat. Ook daar hadden ze niet de tijd voor me, omdat ik teveel vragen had.

Inmiddels sta ik er gelukkig een stuk beter in. Ik weet inmiddels waar mijn valkuilen liggen en wat ik moet leren.
Het is niet om de voorganger zwart te maken Cross, ik wil alleen maar aangeven dat er bij mij het verlangen is om herkenning te vinden in mensen die God ook op de 1ste plaats hebben staan, en dat ik het moeilijk vind om te zoeken als er ergens geen of te weinig begeleiding is.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 13:30

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik deze reacties hoor, dan komt toch een uitspraak van mijn vader van vroeger naar boven drijven....
loop nooit de dominee achterna maar volg het geloof..........
Het is natuurlijk prachtig dat er zoveel mensen komen, maar komt dat door de predikant? Er zijn toch veel meer baptisten gemeentes in Nederland.......
En waarom zou ik naar Drachten gaan als er in mijn gemeente ook een baptistengemeente is??????
Geen oordeel, het is fijn als zoveel mensen een mooie dienst ervaren, maar het kwam toch even bij me op.....al mijmerend op mijn bankje in de zon........

Het zou leuk zijn als die voorganger dan ook tijd neemt voor je. Ik weet nog dat ik interesse had hier in de baptistengemeente in Ede, heb ook wel een gesprek destijds gehad met die voorganger bij mij thuis, maar wat ik een echte afknapper vond is dat hij geen tijd had om mij (bijv. via mailuitwisseling) verder te helpen.
Voor mij zou het dus nog niet zo gek zijn om elders naar een gemeente te gaan... maar ik ken mezelf... weet dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, zeker als daar geen nazorg is en dat hoeft wat mij betreft echt niet alleen de voorganger te zijn...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 11 april 2011, 13:32
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 22:05
BerichtOnderwerp: Rol vader na echtscheiding

CHATULIEM619 schreef:
het probleem is juist, dat moeders te snel vinden dat de vader een bedreiging voor de kinderen vormt. En dan maar goed janken voor de rechter doet ook een heleboel hoor.

In dat geval gebruik je a.h.w. de kinderen voor je eigen doeleinden, m.i. een kwalijke zaak.

Ik vind wel Chat dat je dit nu generaliseert... stel dat de situatie zo is dat het in het belang van het kind is, ter bescherming ? Da's dus wel ff iets anders... al hoop ik dat dit meer uitzondering is dan regel
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 19:56

LISA610 schreef:
De volgende mensen gaan vanavond naar de themadienst openbaringen 10 april a.s. in de Bethel te Drachten.
1. Marsjg370
2. Lisa610
3. Leanne
4. Leonard
5. Pien
6. Billy 701
7. Trijnie671
8. Dini968

Het thema voor vanavond luidt: "de dag des Heren".
Hoofdstuk 4 en 5 komen aan bod: de aankomst van de gemeente in de hemel waar een groot feest wacht.

De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Zelf ben ik er tegen die tijd ook. We verzamelen in de hal van de Bethel.
En de Bethel-leden die niet in deze lijst genoemd staan, maar wel komen zijn uiteraard van harte welkom om zich ook bij deze groep aan te sluiten.. Wie de schoen past trekke hem aan, want jullie weten zelf wel wie ik bedoel he

Tot vanavond.

Laatst aangepast door LISA610
op zondag 10 april 2011, 14:45

Hee Lisa, vergeet je er niet 1 op het lijssie ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 19:14
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

CHATULIEM619 schreef:
Het is altijd gezellig mensen te ontmoeten die je een poos niet gezien hebt. Het is ook leuk om kennis te maken met andere mensen. Het eten was goed, alleen de bediening kon beter...was net bezig met het voorgerecht, blijkt dat ze me het voorgerecht gegeven hadden van Siem...

Dat is waar Chat...
Wat betreft het voorgerecht... oeps... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 02:06
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LISA610 schreef:
Ze zeggen toch altijd wat je van ver haalt is lekkerder.... nou dan mag je er ook wel een paar km voor over hebben nietwaar Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Hoe raar het ook klinkt... tot nog toe is het nog steeds waar.... Clown smiley

maar wel duurder... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:49

MARIO216 schreef:
Kan me niet heugen dat ik er een aantal jaar geleden terug ook bij was......in ieder geval Henk (met donkere zonnebril Coole smiley met zonnebril ) met Does. Ook nog kennis gemaakt met het Duitste echtpaar, en ook nog met Chat.
Was wel leuk. Maar misschien vonden zij mij niet leuk Knipoog smiley

Sorry Mario... idd. was jij er toen niet bij... maar je weet toch wel hoe het nu was in Zwolle ? Daar was ik vooral benieuwd naar...
haha... waarom zouden ze jou niet leuk vinden ? Volgens mij valt dat best mee... Henk710 was er destijds bij (toen nog single haha) en P. en A. en Chat ook... nog met Solafide... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:44
BerichtOnderwerp: Taize liederen

MARIAN519 schreef:
Hij wil graag dat God alleen liefde is, zo wil hij zijn beeld van God overdragen...
en een gemeenschap stichten war iedereen lief is voor elkaar...

Toch heb ik daar mijn vraagtekens bij...
Ik kan zoveel willen, is het niet beter om te luisteren naar wie God Zelf zegt dat Hij is ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:37

MARIO216 schreef:
Ik ben al een poosje thuis..............

En hoe was het in Zwolle Mario ? Ben benieuwd wel of het net zo gezellig was als een aantal jaren terug... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:25
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?

LISA610 schreef:
Mee eens Thomas. De drie-eenheid is inderdaad een constructie om aan te geven dat God (de Vader), Jezus en de Heilige Geest gezamenlijk een eenheid vormen. Ik vind het voorbeeld van de drie lucifers wat je geeft een prachtige illustratie van die drie-eenheid. Lachende smiley

Wat betreft dat doorredeneren, deel ik jouw mening. Ik meen echter ook dat het niet goed is om op die manier te gaan doorredeneren, want dan ga je voorbij aan de letterlijke tekst die in de Bijbel staat. Sterker nog wat David en Jan beweren wordt feitelijk tegengesproken door wat wat in de Bijbel staat. Dus vraag ik me af waar ze hun beweringen nu eigenlijk op baseren.... Smiley die vol vragen zit

Ben ik met je eens Lisa.
God de Vader heeft God de Zoon (Jezus) opgewekt uit de dood. Zo denk ik er in elk geval ook over.

Als Jezus zegt dat niemand ooit God gezien heeft, doelt Hij daar m.i. op God de Vader...
Mozes mocht God (de Vader) van achteren zien.
In Exodus 33:20 verkondigt God: “Mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven”.

Als Jezus dezelfde zou zijn als God de Vader, waarom zegt Hij dan dat niemand ooit God gezien heeft ? (Joh. 1:18)
(In die tijd waren er veel mensen die oog in oog hebben gestaan met Jezus !!).

Let wel... het is God de Vader en God de Zoon, en toch is er maar 1 God

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 april 2011, 01:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 01:14
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

CROSSROAD317 schreef:
CD speler schoonmaken, en de cd (het speigelploatie) ook schoonmaken Knipoog smiley

tnx voor de tip... ga dat eens proberen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 00:05
BerichtOnderwerp: Calvijn

LISA610 schreef:
Het bestraffen staat in relatie tot het weerstaan en van machten , benoemd in Efeze en al eerder in dit topic genoemd.
k Heb ook wel eens gezien dat christenen in eigen autoriteit gingen staan, in eigen kracht werken en begrijp wel wat je bedoeld. Dat was triest om te zien en onaangenaam voor degene die het ondergaat.

Als er gesproken wordt over het gaan staan in je autoriteit als christen, wordt er uiteraard niet bedoeld dat je in je eigen autoriteit gaat staan en in eigen kracht gaat werken. Waar dan op wordt gedoeld is inderdaad het bestraffen en weerstaan van machten der duisternis, maar dan juist door de kracht die God in ons legt om dat te doen middels zijn Heilige Geest die in ons werkt. Overigens heb ik het hier niet per definitie over ziekte, want ziekte is niet per definitie een kwade macht die bestreden of weerstaan moet worden. Ook zie ik ziekte niet als een straf van God. Er zijn zieken die door een gelovig gebed genezen.. maar er zijn ook zieken die niet genezen en/of juist door God thuis gehaald worden in plaats van te genezen. Naar het hoe en waarom kunnen wij hooguit gissen. Maar goed, dan val ik in herhaling en in plaats daarvan ga ik nu maar even genieten van het mooie weer Knipoog smiley

Toen Jezus op aarde was, genas ook niet iedereen...
Volgens mij is dat niet waar het in wezen om ging... het ging bij de genezingen die Jezus deed om het geloof ... en daarmee liet Jezus ook zien dat Hij bij machte was te genezen, immers Hij is de Zoon van God.

Ik vind het zelf heel triest dat het soms mensen verweten wordt onvoldoende geloof te hebben of dat ze iets niet goed zouden hebben gedaan als iemand ergens niet van geneest...
Ik denk dat niet iedereen hier op aarde al zal genezen, vanwege de gebrokenheid van deze wereld... dat genezingen dan toch gebeuren bij bepaalde mensen daar twijfel ik niet aan, alleen denk ik wel dat het belangrijk is dat het gebeurt op Gods tijd... !! En dat mensen hierop voorbereid zijn met evt. nazorg.
Soms kan herstel ook een proces zijn... een leerproces... (vaak bij psychische schade/ problemen).

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 10 april 2011, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:50
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Ik vroeg me vandaag af -na een tijd weer mijn CD te willen draaien van Shania Twain- waarom mijn Shania CD bij het 2e nummer blijft haperen... is hier iets tegen te doen ???
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 23:45
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARISKA601 schreef:
Muischje Muisch was heel druk bezig
in de keuken met haar potten en pannen.
Ja ze wilt haar gasten vanavond verwennen.
Dus het eten moet wel gaar zijn.
Haar huisje ruikt nu helemaal naar...

Gezellige dag gehad Maris ?
En... hebben jullie mijn gitaarspel nog gehoord ? Kwijlende smiley hihihi... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 01:07
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
een bijzonder telefoontje met positieve berichten als antwoord op mijn gebed Engeltje smiley

Super Grace... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Hoe ver moet dit nog gaan? Zijn wij hier niet bezig voor God te spelen? Ik denk van wel. Wij, als mensheid, zijn hier volgens mij de natuurlijke gang van zaken aan het verstoren en misbruiken op deze manier de schepping. Reactie graag...

Met vriendelijke groet,

Beun

Ik vind dat eigenlijk altijd een negatieve stelling... of lees ik het te letterlijk ?
Ik geloof namelijk niet dat God onverantwoord bezig is...
...maar je doelt hier misschien meer op dat het aan God is of je kinderen krijgt of niet.

Ik vind het nog best lastig... wat had ik gedaan als ik nog een dertiger zou zijn ? Ach, aan de andere kant weet je op die leeftijd nog niet of en zo ja hoeveel risico minder je loopt op een kind. Ergens vind ik dat je dan nog een goede kans hebt om op een natuurlijke manier zwanger te raken.
Als je de man nog niet bent tegengekomen, lijkt het me wel raar... alsof er haast achter het krijgen van een kind is...
Ik hoorde dat het nog best een pijnlijke behandeling kan zijn...
Ergens vraag ik me af waar de controle blijft... ik vind dat ouders goed moeten bedenken wat ze nu eigenlijk met hun leven willen... niet eerst gaan denken cariere te maken en o ja op je 45ste nog die eicellen, want je wilde nog een kind... dat gaat mij echt te ver.

Ik ben zelf ongewild kinderloos (geen partner, dus...), en hoe graag ik ook een kind had willen krijgen, heeft dat niet met vertrouwen te maken.. hoe moeilijk soms ook, dat je een andere koers gaat ?
Deze zaak is wat mij betreft nog best ingewikkeld... maar ja, het leven bestaat nu eenmaal ook uit teleurstellingen... gelukkig hoef ik er niet alleen doorheen.
Ergens begrijp ik het wel als vrouwen daarvoor kiezen... denk echter niet dat ik het zelf zou doen als ik jonger was geweest...
(45 jaar is de maximale leeftijd om eicellen in te laten brengen).

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op donderdag 7 april 2011, 22:30
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 01:15
BerichtOnderwerp: knuffer de KNUF

Ik geef Sweetlady een knuffel... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 01:09
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Dat ik na een moeilijke week mezelf weer herken... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:48
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:
Natuurlijk maken we allemaal wel eens fouten. Potdorie, ik zou niet graag de mijne opnoemen. Toch is het zo dat we ons ook iets moeten kunnen laten zeggen. Daarmee bedoel ik dan dat we best op onze fouten mogen gewezen worden en dat we met die feedback dan ook iets doen. Vooral dan wanneer onomstotelijk kan aangetoond worden dat we uit de bocht gingen. Het leven is en blijft een leerproces. Het ene jaar gaan we een bank vooruit en het andere jaar vliegen we achteraan de klas in...

Jammer dat Marijan nu niet meer lid is, ik vind dit wel een leuke voor haar... Clown smiley (misschien leest ze het nog... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: Taize liederen

THOMAS968 schreef:
Meine Hoffnung und meine Freude,
meine Stärke, mein Licht.
Christus, meine Zuversicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht.

(Taizé nach Jes 12,2)

Ja, het is God die mij behoudt, ik ben vol vertrouwen, angst heb ik niet. De Heer geeft mij sterkte en kracht, Hij is mijn behoud.’

http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RvaTBOSdKgI&feature=related

Thomas

Die tekst lijkt een beetje op een lied dat ik ken van een vroegere Duitse jongerengroep... "Die Wasserträger" Lachende smiley

Hoffnung fur dich, geht auf wie das Licht,
wenn Jesus sagt dir fürchte dich nicht...
wenn Jesus sagt dir fürchte dich nicht...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 6 april 2011, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:23
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
Het mooie weer begint en ik mag weer die gore sigarettenlucht van de bovenbuurvrouw weer inademen Woedende smiley

Lekker hoor in je eigen huis Gefrustreerde smiley HELP wanneer doet de woningbouw er wat aan Geschokte, onthutste smiley

Het is idd. vervelend als de kwaliteit van leven achteruit gaat vanwege je buren... heb je er al eens over gedacht om er met haar over te praten... misschien dat jullie een regeling kunnen treffen ?
succes !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:25
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

HANNAH810 schreef:
just look at the picture left of this message, and you know it....... Clown smiley

wie mijn lief is? die is er niet;
lief is madelief, en geen lid van cm op dit moment.

niet ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:
Marijan072 heeft besloten om niet te verlengen. Wat ik wel erg spijtig vind. Gelukkig hebben we toch nog de kans gehad om iets uit te praten.

Frank

snik... Twijfelende smiley is dat echt zo ?

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:02
BerichtOnderwerp: Mijn Doop, a.s zondag

MARIA576 schreef:
Mezelf verdedigen doe ik niet hoor Lisa. Is idd niet nodig. 'Wie oren heeft, die hore...wat de Geest tot de gemeente zegt", (openbaring) zo sta ik erin. God bewijst zichzelf wel.
Het was/is fijn het te kunnen delen op dit forum, wat ook een belangrijke rol heeft gespeeld in de hele groei tot de doop.
Bij deze wil ik nogmaals iedereen bedanken voor de warme, liefdevolle woorden en steunbetuigingen die geuit zijn. Het heeft me enorm goed gedaan en ook dát voelde aan als een 'warm bad'! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Toch niet weer nat achter de oren he'... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:53
BerichtOnderwerp: Calvijn

MARIAN519 schreef:
Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?

Matt. 28:18 En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde. 19 Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb. 20 En zie, Ik ben met u al de dagen tot aan de voleinding der wereld.

Marc. 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Volgens mij geven bovenstaande teksten wel duidelijk aan wat Cross bedoelt, tenminste zo heb ik het begrepen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 15:20
BerichtOnderwerp: na scheiding, alleen maar getrouwde vrienden/vriendinnen....

JANS221 schreef:
Een vraagje: Het blijkt toch wel erg lastig voor mij (of de ander) om na de scheiding op bepaalde dagen (bv Pasen, Kerst, Koninginnedag etc.) getrouwde vriendinnen te vragen om mee uit te gaan. Ik wil ze niet `lastig` vallen, ze gaan vaak met hun gezin op stap (en gelijk hebben ze),
hoe pak je dat aan? Hoe hebben jullie dat ervaren? en hoe doen jullie dat nu?

Jans Smiley die vol vragen zit

Als je graag mee zou willen met een getrouwde vriendin, zou ik (en dat geldt zeker voor de mannen) niet alleen de vriendin vragen, maar ook haar man, omdat het een speciale dag is... dan kan het idd. nog zo zijn, dat ze liever met z'n 2-en gaan, dat heb je dan te respecteren. Ik kan het me ook wel indenken, want wat zou je zelf liever doen als je 1 van een stel was ?
Je kunt natuurlijk wel vragen of ze een keer (maar dat zal dan waarschijnlijk niet op zo'n dag zijn die jij noemt) bij jou op de koffie wil komen... dan kan je haar alsnog vragen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

LEONARD480 schreef:
Moet ik weer naar de kapper Suus...voor een verfbeurtje Huilende smiley, smiley in tranen Smiley met dichtgeplakte mond

Volgens mij heb je meer een snapbeurtje (of begrijpbeurtje) nodig... Clown smiley
Sorry, offtopic
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:25

LEONARD480 schreef:
Daar zijn toch ook regels voor ..hoe je moet daten.
Maar soms denk je wel eens, gaan ze voor een relatie of voor wat anders Smiley die vol vragen zit

o ja nu ...weer on-topic

hee Leonard, ben jij blondt ofzo... ? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:17

LEONARD480 schreef:
Dat is denk ik ...inderdaad de andere site ...ook jammer, dat het zo moest gaan.

Om een misverstand te verkomen, ik heb het helemaal niet over die site...
Dus de waarschuwing van mij telt nog steeds... met name voor de vrouwen... pas op met wie je date en ga niet zomaar de auto in van een vreemde...

maar om ontopic te blijven, het ging hier over kreten dus zeg ik:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 5 april 2011, 11:19
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 71 Volgende
Pagina 15 van 71