ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 136 137 138 139 140 141 142 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: kreet van de week

If you want a thing bad enough
To go out and fight for it,
Work day and night fot it,
Give up your peaces and your
sleep for it,
You will achieve it.

We go en get it !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

SUSANNAH475 schreef:
dat bedoelde ik niet... Smiley met dichtgeplakte mond

Ik snap dat gezichtje ziet, kun je dit uitleggen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Dinsdag 13 Juli; Math. 6:19-34: Genoeg is genoeg.

Elk mens heeft z'n grens. Wie machteloos toeschouwer is bij het ongeluk van anderen, kan daar zelf getraumatiseerd van raken. Militairen lopen dat risico als ze heel derect en met alle zintuigen met de gevolgen van oorlogsgeweld worden gecondronteerd. Het kan teveel worden.
Maar ook welvaart en voorspoed kunnen ons teveel worden. Als we elke wens vervuld moet worden, elke optie gerealiseerd. De economische crisis heeft velen de ogen geopend voor de cultuur van tomeloze hebzucht. En niet alleen op beurzen en op banken!
Genoeg moet genoeg zijn. Echt genieten heeft veel meer met intensiteit dan met kwantiteit te maken. Veel grootouders zeggen dat ze meer van hun kleinkinderen genieten dan ze ooit van hun kinderen hebben gedaan. Waarom? Omdat ze er nu de rust voor vinden. En meer beseffen hoe kostbaar en vergankelijk het leven is. Staar je niet blind op schone schijn!
Evangelisch leven is de kunst verstaan om de tekenen van Gods goede zorg naar waarde te schatten. In de 'gewone' dingen. Dagelijks brood. Licht, lucht, water, rust, warmte, schoonheid. Teveel om op te noemen.
Gaven van God. Om dankbaarheid te ontvangen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

SUSANNAH475 schreef:
Seks voor het huwelijk...
Wanneer ben je getrouwd voor God ? daar gaat het mij om...

Wanneer je "ja" hebt gezegd voor de kerk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: WK-gekte

WILLEMIJN232 schreef:
las ik dat ook niet op Nu.nl? Wat een ontzettend triest verhaal........

Het het nagetrokken en het klopt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

De allerlaatse knuf voor het zilveren Nederlands Elftal op het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Het was geweldig. Kussende smiley

En een afscheidknuffel voor Giovanna Van Bronkhorst, voor die heerlijke poeierd Verliefde smiley Verliefde smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 22:03

Maandag 12 Juli; Hebreeeën 12:1-3: Midterm...en nog verder

Tijdens een militaire missie wordt traditiegetrouw halverwege de uitzending door de oudste en jongste in leeftijd een balk doorgezaagd. Het aftellen kan beginnen. Toch duurt juist die tweede helft voor het gevoel erg lang. Het nieuwe is eraf. Soms steken irritaties en ruzietjes de kop op. Routine neemt toe, men is soms wat minder alert. Gevaarlijk, want per ongeluk gebeuren juist als de teamgeest minder wordt en de nonchalance insluipt. En ergens ligt het 'knakmoment', zoals dat onder militairen heet.
In ons geestelijk leven is het ook zo. Routine en nonchalance sluipen binnen. Of we maken vermoeid, de motivatie zakt weg. We gaan er geestelijk bij zitten. Raken meer gericht op ontvangen dan op geven. Meer op de troost dan op de uitdaging. Wel op de vrede en de heelheid, niet de littekens die je oploopt in de strijd daarvoor.
Hardlopers en militairen weten het: elk traject kent een knakmoment. Maar je moet wel verder! En daarvoor heb je de kameraden nodig. Medestrijders, die je motiveren om vol te houden, het beste te geven. Tot de eindstrijd. Mission completed.
Zo is Jezus ons voorbeeld. Als medestrijders, als kameraad. Aan wie we on op kunnen optrekken. Maar juist omdat Hij ons voorbeeld is, weten we ook dat de weg van het geloof geen rolbaan is, zoals op de grote vliegvelden. Het is een wedloop, van strijd, trouw en volharding.

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 13 juli 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Oke, ik ben Geloven in seks (juist als je nog niet getrouwd ben) aan het lezen. Een aanrader....

De schrijvers winden er geen doekjes om. Als ik dat allemaal in 'praktijk' moet om een relatie te krijgen/te behouden mag ik dit wel een paar keer overlezen. Als je een relatie krijgt komt er nog wel wat bij kijken, hoe jezelf opsteld naar jezelf en ook vooral naar de ander toe. Is soms best confronterend in welke valkuilen je kunt trappen. Hoe betrek je God hierbij, hij geeft juist bijv. de sex om van je relatie te genieten, maar hoe geniet je nou het beste en hoe betrek je God hierin.
Krijg er een punthoofd van...in iedere geval een heel leuk en leerzaam boek.

Door: Tiemen Westerduin en Ilonka Terlouw. ISBN: 978 90 239 2466 1

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 12 juli 2010, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

SUSANNAH475 schreef:
Ligt eraan waar denk ik... ik heb zelf via internet de voetbalwedstrijd gekeken... ging goed hoor... Knipoog smiley alleen de eindstand niet... Twijfelende smiley

Oke, vooruit nog een keer dan. Nederland - (S)pain Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:26

Ik zal het even corrigeren: Jongen was depressief en vader was haastig medicijnen halen bij de HAP. Jongen trok het niet meer en doodde zijn moeder. Daarna is hij zelf uit de bovenverdieping gestapt. Is niet zeker of hij het overleeft het...Er liggen bloemen voor de deur en het huis is verzegelt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:48

Voor mij was er al gauw niets meer aan. Mensen uit de straat bij mijn ouders was een moeder dood in huis gevonden (hart waarscijnlijk) en zoon (eind 20/begin 30) in paniek uit het raam gesprongen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:44

CROSSROAD317 schreef:
Als de christenen nou ook eens zulk een vertrouwen hadden ...... Knipoog smiley
Mat 17,20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’ (NBV) Lachende smiley

Ik snap het verband niet
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 15:00

ZINGA672 schreef:
Klopt; wij kregen nog een 2e lading en die ging al beter. Bedankt voor t blazen! Heb je dr geen bolle wangen van gekregen? Clown smiley Clown smiley

Nee, ik moet noch wat bewaren voor vanavond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:57

Zondag 11 Juli; Psalm 8: Ver beter zien.

Waarom op vakantie? Om allerlei redenen. Uit behoefte aan rust, natuurschoon. Om letterlijk afstand te nemen van het leven van alledag. Ander landschap, andere taal, ander eten, ander klimaat. De vakantie is ook voor stilte en verdieping. Even los van het vaak haastige en vluchtige dagelijkse bestaan komt er tijd voor meditatie en reflectie. Je leest toevallig dit stukje niet nu. En dit alles doet je goed.
Een mlitaire missie is geen vakantie, maar er zijn overeenkomsten. Verdieping bijvoorbeeld. De ontmoeting met arme en door geweld geplaagde mensen leidt tot groot respect voor humor, doorzettingsvemogen en geloof. Nog in januari van dit jaar trof ons de geloofsmoed van de door aardbeving geteisterde Haïtianen die bleven zingen en bidden, ondanks hun verliezen.
Wat vakantie en militaire missie ook gemeenschappelijk hebben, is dat je, op afstand in tijd en ruimte, heel goed ziet wat er toe doet in je leven. Wie er kostbaar en dierbaar voor je zijn. Wat kleur en klank aan ons bestaan geeft. In Afganistan droomde ik met open ogen van het Hollandse rivierenlandschap, knotwilgen, het heldere groene gras. Afstand levert vaak beter zicht op waar het echt om gaat. Omdat je aandachtiger kijkt. 'Aanschouw ik uw hemel, het werk van uw vingers....'vertaalt de NBG-bijbel.
Dat is meer dan vluchtig kijken, want dan zie je alleen maar 'lucht'. Om te spreken van 'uw hemel', 'werk van uw vingers', moet je aandachtig kunnen zien!
Dat lukt alleen soms beter buiten de gebaande wegen van het dagelijks leven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:39

ZINGA672 schreef:
dat wordt héél hard blazen Mario! Clown smiley

Geloof dat het heeft geholpen wat zo laat stopte het bij ons Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:56

ZINGA672 schreef:
Das niet eerlijk! Wij hebben maar een paar flitsen gehad Huilende smiley, smiley in tranen

Waar woon je? Wil ze wel jouw kant op sturen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:54
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

CARIN303 schreef:
Gezocht;

Een enthousiaste man/ vrouw die een etentje kan organiseren in het centrum van Gouda

Wat heb je verder nodig;

Je moet goed en snel kunnen typen om alle reactie`s te beantwoorden
Je moet op de hoogte zijn van betaalbare restaurants
Je moet in staat zijn om grote getale CMers aan te trekken voor dit leuk uitje

Reactie`s kun je zenden naar dit topic!

Ik woon er dicht bij, zo'n 20 km
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:50
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

CARIN303 schreef:
En Mario....wat vond je van het boek?

Ben het aan het lezen en dat hoor je nog !
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:49

Op nos.nl staan beelden met finkse schade overal in het land. Hier gaat het ook flink te keer. Hoef haast geen lamp meer aan te steken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 19:14
BerichtOnderwerp: kreet van de week

De Tour die wacht op niemand....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 19:11

CARIN303 schreef:
Wat vond je ervan? Of bespreken we dat in het topic wat daarover gaat? Knipoog smiley

Geloof dat er ergens een boekenrubriek is geopend Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 19:05

CARIN303 schreef:
Dealtje maken? De mensen die van onweer houden krijgen dat en dan de pittige variant.
En degene die er niet van houd krijgt een heerlijke plensbui van een paar uur ( scheelt weer plantjes water geven )

Eh....en ik ben van de 2e categorie btw.

Hoe wil jij die wolken sturen Engeltje smiley. Carin, ik heb onlangs dat boek gekocht waar jij over schreef in het topic sex voor het huwelijk. Geloven in sex.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:53

MARIEKE897 schreef:
ik hoorde het...jakkes... Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Heb verleden jaar bliksem inslag gehad.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:51

Joh, die Spanjaarden zijn zo verdeelt, heel Baskenland en Catalonië zijn tegen dus......makkie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 10:07

Ds. Henk Fonteyn, schrijver van week 2, werkt sinds 2001 als geestelijk verzorger bij de Koninklijke Landmacht. Hij nam deel aan missies in Afghanistan en Bosnië.

Zaterdag 10 juli; Psalm 121: Er als een berg tegen op zien.

Een militaire missie zoals in Afghanistan, is geen vakantie. Allesbehalve! OP het moment dat je aangewezen wordt, begint een lang opwerktraject. Daarin moeten niet alleen professionele skills en drills geoefend worden. Het is ook een periode waarin je emoitioneel naar het vertrek toegroeit. Het afscheid is de eerste hoge berg die overwonnen moet worden. Daarna volgen al die dagen, weken, maanden waaraan vooral de thuisblijvers geen einde lijkt te komen.
Deze Psalm is voor mensen onderweg. Mensen die hunkeren naar vervulling en verbondenheid. Mag je ook zeggen: hunkerend naar het paradijs, het vaderhuis, naar God. Al zal niet iedereen daar zo concreet invulling aan geven als de pelgrims in hun opgang naar Jeruzalem, die met elkaar dit liedje van verlangen zingen. Want de weg is soms lang en afmattend, en de bergen zijn hoog en ver.
Als geestelijk verzorgers lezen we deze Psalm soms bij afscheid en vertrek. Met de nadruk op die slotwoorden: dat er bij gaan en komen, bij loslaten en omhelzen, bij ontvangen en verliezen, altijd die Ene is die met ons over grenzen gaat. En zelfs voorbij de laatste grens bij ons blijft. Dat geeft moed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:40
BerichtOnderwerp: Overleden

Ook ik ben geschokt door het overlijden van Arjan, maar ken hem alleen van een pasfoto en over het item politieke discussies op het 'van alles wat' forum en naturlijk van zijn eigen hoekje.
Ik wens zijn vrouw heel veel sterkte toe en Gods zegen toe bij dit verlies.

http://www.youtube.com/watch?v=cxqylxfYyQM

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 9 juli 2010, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 13:31
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CHATULIEM619 schreef:
De ontvangst met de schotel is nog sneller, scheelt een paar seconden.

Radio is nog sneller, de rest verzin je er maar bij dan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:06

Vrijdag 7 Juli: Esther 4:1-15. Lekker makkelijk.

'Hoe gaat het?' 'Ach, zijn gangetje.' Geen bruisende conversatie maar wel lekker neutraal. Soms net als op vakantie. Je neemt geen deel aan het productieve leven. Een boek, een plons, een toetje met slagroom. En je speelt de toeschouwer. Het overwegende gevoel daarbij is onbeduidendheid, en dat is precies waar je vakantie voor neemt. Even niks aan je hoofd. Ester was in een eindeloze vakantie terecht gekomen. Ze zat gebeiteld. Een sprookje. Ze was mooi, rijk en de first lady van een onmetelijk gebied. Ze was ook nog Jodin. Nou ja, dat was nu even spectaculair. Alsjeblieft geen kopzorgen. Lekker makkelijk graag. En dan is er plotseling de Jodendoder Hamman. Ze wordt door haar oom gesommeerd die man tegen te houden. Maar Esther ziet haar geluk wankelen en sputtert tegen. 'Iedereen weet toch dat het bloedlink is om mijn heer gemaal ongevraagd onder ogen te komen?'Oom Mordachai maakt korte metten met haar tegenwerping, en waagt het erop zijn argument zwaat te overdrijven. 'Denk je nou werkelijk dat jij er werkelijk dat jij er levend vanaf afkomt als toeschouwer? Spring jij er niet tussen, dan doet een ander het wel, en jij bent er geweest, wat ik je brom!'Esther knakt als een rietje. Het vege lijf is in het geding. Het sprookje walmt uit. Ze smeekt hem bevend drie dagen voor haar te vasten. Maar wacht, Mordachai zei nog iets belangwekkends: 'Wie weet...' Dat is een cruciale opmerking. Want die onbeduidendheid van ons lijkt maar schijn. Wie weet waarvoor we ingezet kunnen worden, elke dag van ons leven. Het leven als deelnemer mag dan soms moeilijk zijn, het is wel boeiend.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

MARIJAN072 schreef:
ANNETTE792 schreef:
hier kan je via teletekst het volkslied ondertitelen. En dan word het zelfs vertaald als: de koning van Spanje heb ik altijd geeerd

Lachende smiley Clown smiley

Eindelijk gerechtigheid. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 20:54

Donderdag 6 Juli: Math: 20:1-16 Een vuiltje in de oog.

Dit verhaal van der 'werkers van het elfde uur' vind ik knap lastig. Wat hier gebeurt kan echt niet. Het strijdt met ons rechtvaardigheidsgevoel. Maar juist dat dierbare gevoel kan onze blik vertroebelen, en Jezus vertelt het om ons de schellen van de ogen te laten vallen. Wat gebeurt er? De oogst blijkt groter dan ingeschat. De wijngaardenier gaat er vijfmaal op uit om arbeiders te werven, om nog voor het donker alles binnen te krijgen. De afspraak is voor de eersten een dagloon en voor alle anderen een 'rechtvaardige betaling'.
Dan volgt de uitbetaling. Hij begint notaa bene met de laatsen, en die geeft hij een dagloon. De eersten zwiepen hun verwachtingen omhoog. Die wijnboer is zo genereus dat ie ook de afspraak wel verre zal overstijgen. Trouwens, hij moet wel; kom op zeg, eerlijk is eerlijk! Maar ook zij krijgen een dagloon en dan begint het geklaag.
Hebben zij daarin gelijk? Een beetje wel. We voelen ons met hun verwant. Dit verhaal is beslist niet volgenswaardig in de praktijk van het leven. Dat is ook Jezus'bedoeling niet. Alleen, die eerste zwoegers zien iets over het hoofd. Ze hebben een vuiltje in hun oog dat de blik op hun medemens vertroebeld. De wijnboer is er kwaad om en weigert uitleg. Hij reageert bits: 'Heb je d'r wat op tegen dat ik goed ben?' De eerste arbeiders klagen dat ze de hele dag in de brandende zon staan wachten! Met valse hoop. Zonder inkomsten voor hun gezin. Wat is erger?

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 8 juli 2010, 20:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 136 137 138 139 140 141 142 ... 167 Volgende
Pagina 139 van 167