ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:58
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

CARIN303 schreef:
En nu houd ik mijn mond Woedende smiley , ik kan het best......
En idd ik ben wel maagdelijk het huwelijk ingegaan. Het kan dus toch...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 10:26

TESSYBEAR731 schreef:
Dat zou zomaar kunnen Chat, Ik vertelde zelf van de week nog tegen iemand dat ik me er ook absoluut niets bij kan voorstellen en dat homoseksualiteit in mijn ogen tegen-natuurlijk is...maar hoe zou het voelen voor hen? Zij weten niet anders dan dat ze op hetzelfde geslacht vallen en voor hen zal het net zo tegen-natuurlijk voelen om dat wel te doen. Wij kunnen daar, als mens, niet over oordelen...want dan hechten we het een bepaalde waarde toe die wij niet kunnen bepalen.
Vb: Ik neem aan dat jij als voorganger, ondanks dat je gescheiden bent, in je eigen gemeente wel aan het avondmaal gaat?
Ervan uitgaande dat het antwoord "Ja" is, is dat meten met twee maten en maak je de "zonde" van een homo groter dan die van jezelf! En dat, terwijl de bijbel toch heel duidelijk stelt dat elke zonde gelijk is..
Wij als mensen mogen hier niet over oordelen, dat doet God wel voor ons als de tijd daar is...tot die tijd behoren wij een ieder te nemen zoals hij/zij is...

Er is toch een essentieel verschil, Tess. Ik heb mijn zonden beleden, tegenover mn ex, tegenover God. Wat mensen ons wijs willen maken is, dat homoseksualiteit geen zonde is.......

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 13 juli 2010, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 09:47

TESSYBEAR731 schreef:
Zie reactie Maandag 12 Juli 21.04

Ben het dan ook niet helemaal met Annette eens..
Ja, de bijbel zegt dat we ons aan de wetten van de wereld moeten houden, en in die zin kun je stellen dat je als je wilt trouwen dus ook voor de wereldse wet moet trouwen. Maar staat de wet van God daar niet boven?
De wet die stelt dat je getrouwd bent, wanneer je zo leeft...ongeacht of je bij de ambtenaar van de burgelijke stand of zelfs bij de dominee langs bent geweest...
In Nederland kunnen homo-stellen trouwen, maar op heel veel plekken in de wereld kan dit niet! Dan zou die gelijke behandeling dus ook niet meer opgaan...
Zoals ik eerder aangegeven heb in andere postings, is de term "voor God getrouwd zijn" heel beladen. Het betekent in de zuiverste zin van het woord, dat God zijn zegen geeft op je relatie, dat je voor eeuwig aan elkaar verbonden wordt en dat je vanaf dat moment als man en vrouw samen door het leven gaat. Helaas wordt deze term misbruikt voor zonde. Ik vind, dat het gewoon vloeken is, als je hiermee vergoeilijkt dat je voor het huwelijk met elkaar naar bed bent geweest. Het zet de hele huwelijksinzegening, die voor mij een heilig gebeuren is aan de kant.
En eerlijk gezegd kan ik me helemaal niks voorstellen bij de homoseksuele daad, die in mijn ogen het grootste symbool van vernedering is, om dat met het heilig gebeuren van het huwelijk te verbinden. Dat is in mijn beleving een gruwel in de ogen van God en mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 00:18
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een hele grote uitzondering. Ik ga een knuffelen. Wie zou ik eens een flinke knuffel geven. Allereerst Pieter vanwege zijn wetenschappelijke adviezen vanavond....Annette, omdat ze het zo warm heeft gehad en zo zwaar heeft.....
Benny vanwege zijn hervonden nieuwe identeit en Angelique..............
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:42

GRIFFIN748 schreef:
ik denk dat dit (net als kinderdooop/volwassendoop) een onderwerp is waar je eigenlijk nooit met elkaar over eens wordt. ik wil niet zeggen dat de discussie na verloop van tijd verzandt in het innemen van stellingen en die met hand en tand verdedigen, maar je komt er gewoon niet uit!! maar: 'oeverloos' is de discussie zeker niet.

ik kan me herinneren dat toen ik nog in de Lutherse kerk in Hilversum rondliep (jaren '80), een broer van een van de kerkeraadsleden met enige regelmaat met zijn vriend (waar hij, toen al, ruim 20 jaar mee samenwoonde) bij ons in de kerk kwam en aan het Avondmaal ging. iedereen wist het, en men accepteerde hen zoals ze waren.

iedereen mag zijn mening erover hebben en als ik het geen punt vind als een homo-(paar) aan het Avondmaal gaat, dan is dat mijn visie op het geheel. het lijkt me dan niet de bedoeling dat ik dan hierop 'afgebrand' word als was ik 'van God los'. je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn (gelukkig niet), maar enig respect/begrip voor mekaars mening lijkt me toch wel het minste wat we kunnen opbrengen.
Ik kan mij niet herinneren dat iemand jou verweten heeft van God los te zijn. Ik in elk geval niet. En zo denk ik ook niet over jou.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:40

GRIFFIN748 schreef:
behoorlijk harteloos, chat. je ziet de homo (bah wat een benaming, eigenlijk. maar ja, soit) dus niet als mens en dat een homo christen kan zijn wil er bij jou dus niet in... (beetje ongelukkige woordkeuze, geloof ik... Duiveltje smiley )
Het kan misschien harteloos overkomen, maar ik praat hier over principes. En soms overstijgt dat het persoonlijke belang. Om zomaar klakkeloos homoseksuele relaties toe te staan in de gemeente, wordt door anderen als een klap in het gezicht beschouwd. En ook tegen Gods waarheid in. Als gemeente verlies je veel meer, dan goed is. Je laat dan nl andere principes los, om uiteindelijk nergens meer terecht te komen.
Wat mensen hier durven te beweren is, dat homoseksualiteit geen zonde is. En wat is dan de volgende stap? Ik ben het met je eens dat iedere zondaar welkom is in de gemeente van de Heer, maar in jouw ogen is dit niet eens zonde? Dat gaat me veel te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 21:20

Laten we eens bij het begin beginnen....

STEF700 schreef:
Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo.
Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn.
Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel.
Wat is er mooier dan om van iemand te houden?
Mijn antwoord hierop: bij ons zou je niet aan het avondmaal kunnen. Je kunt dit lezen als een veroordeling of als een constatering.

Verder wijs ik erop, dat als er binnen een heteroseksuele relatie al moeite bestaat over seksualiteit voor het huwelijk, dan bestaat dat zeker voor een homoseksuele relatie.....Temeer een reden om het avondmaal te weigeren.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 12 juli 2010, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:49

WILLEMIJN232 schreef:
En ik vind het zaken die je echt helemaal niets aangaan! En dat meen ik nu even....
Kijk waar mensen in geloven of het oprecht uit hun hart komt....
En ik vind het huwelijk net zo goed heilig, kan je ook vinden zonder je sexuele leven te bespreken!
Waar gaat dit over! Verraste, verbaasde smiley
Ik vind huwelijk en seksualiteit onlosmakelijk met elkaar verbonden. En dat willen we als gemeente ook uitdragen. Het schijnt tegenwoordig modern te zijn alles maar te accepteren. Daarmee verliest de kerk haar identiteit en haar geloofwaardigheid. Wat heeft de kerk dan nog te bieden als we geen vergeving meer mogen prediken? Een sociaal humanisme? Veel kerken hebben deze boodschap los gelaten, en zijn bezig God los te laten....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:26

CARIN303 schreef:
Ik snap dat gesprek wel maar dan zul je het toch moeten vragen.....en wie doet dat bij een hetero tenzij de vrouw zwanger is?????
NIEMAND!!
Het gebeurt wel bij de bespreking van de huwelijksinzegening. Zelf nooit gedaan overigens, maar anderen heb ik er wel over gehoord. En zo nodig werd de dienst daarop aangepast.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 12 juli 2010, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:20

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind dat toch eigenlijk wel erge privé zaken die ik zeker niet met iemand van de kerk bespreek......wat voor geaardheid iemand ook heeft.....
Luister naar je eigen hart en geweten bepaal wat je wel of niet kunt/mag.....
Het gaat mij echt een brug te ver om dat met de kerk te delen.....
Wel interessant als je voorganger bent, dan hoor je nog eens wat Knipoog smiley

Mijn reactie is een antwoord op Carin:
CARIN303 schreef:
Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt.
Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft????

En wat is er mis met het uitdragen van principes? Ik ken nog voldoende mensen voor wie het huwelijk heilig is en die oprecht proberen hun maagdelijkheid te bewaren voor het huwelijk.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 12 juli 2010, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44

CARIN303 schreef:
Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt.
Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft????
Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:15

STEF700 schreef:
Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo.
Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn.
Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel.
Wat is er mooier dan om van iemand te houden?
Bij ons in de gemeente zou je dus nooit meer aan het avondmaal kunnen gaan. En ik denk dat dat bij meerdere gemeentes zo zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 15:24
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede

ASANTI087 schreef:
Ik heb altijd cynisch tegen het boek Job aangekeken. Hoe kan hij zich ooit weer zich gelukkig hebben gevoeld; Fijn.. grotere rijkdom en nieuwe zoons en dochters... Zal hij leuk gevonden hebben... die latere kinderen kunnen die andere toch niet vervangen.... Hoe gevoelloos lijken zijn woorden en zijn eer aan God. Lekker fatalistisch mannetje die Job.

Na een groot verlies en veel rouw en verwerking kijk ik er nu anders tegen aan. Voor mijn verlies voelde ik me hartstikke rijk. Ik genoot vollop van alles wat we hadden. We hadden niet de aantallen die Job had maar het leven verliep als een speer. Tot het moment dat de bodem onder mijn voeten weggeslagen werd. Bij mij was het een dodelijk ongeluk, bij iemand anders kan het een ziekte zijn of zelfs een gebroken teen.

Ik heb Job nooit gesproken maar ik sta nu volledig achter de woorden die hij zei. Waarschijnlijk voel ik dus een beetje hetzelfde als hij toen. Hij zei; De Heere heeft Gegeven de Here heeft genomen, de naam des Heren zij Geloofd. Zijn hoofd en hart moeten gevuld zijn geweest door Gods Geest. Het machtig mooie van Gods Geest is dat je gevuld wordt met vreugde en vrede en rust. Dat is pas een zegening! Echte zegeningen hebben niets te maken met gezonde zonen en dochters, een heerlijk huis, heerlijk werk en heerlijk moeiteloos leven.

Bij mij viel dat kwartje pas na leed. Zonder leed had ik me niet zo rijk gevoeld als nu. Het is een feit. Als de grond onder je voeten wegzinkt en je laat je leven over aan God, dan dragen engelen je.
In ons welvarende landje, waar we bijna alles onder controle hebben zinkt de grond niet onder onze voeten weg. Helaas. want pas op het moment dat je het niet meer onder controle hebt, ervaar je Gods Geest ten volle.

Helaas ervaar ik het ook niet elke minuut van de dag en waarom niet? op die momenten dat ik het niet ervaar heb ik het idee dat ik weer een beetje de teugels in handen heb. Dat ik zelf weer alles moet en kan regelen. Dat wil ik zo graag, maar o wee als het dan tegenzit dan slaat de golf van leed weer over me heen en weet ik niet waar ik het zoeken moet en voer ik de hele dag geen klap uit omdat ik me zo gefrustreerd en rot voel.
Dus het Waarom...? Ik ben zonder leed niet in staat om mij over te geven aan God.

Grappig dat je zegt:
"Wordt ieder leed maar verklaard door niet mijn wil maar Uw wil geschiedde?"

T is bij mij net andersom. Ik ervaar hoogtepunten als ik zeg niet mijn wil maar uw wil geschiede. Mijn hoogtepunten worden verklaard doordat ik dan mijn handen open en zeg: 'Heer mijn leven is van U. Ik wil accepteren dat uw doel met mij beter is dan hetgeen ik wil. En ik wil best een instrument zijn in Uw koninkrijk, maar zorg daar alsjeblieft voor, want het lukt mij niet.

Mijn conclusie, bezie het van de positieve kant en niet de negatieve. Bekijk het vanuit Mogelijkheden die HIJ Schept en niet vanuit dat stomme leed dat je meemaakt.

Ik kan nog uren doorgaan dat heeft toch geen nut. Ik hoop dat bij iedereen die dergelijke vragen heeft, ooit kwartjes zullen gaan vallen. Op wat voor manier dan ook.
Ik heb de indruk dat twee discussies hier door elkaar heen gaan lopen. Is het lijden Gods wil? en doen we altijd Gods wil. Het antwoord op de eerste is voor mij, dat God niet wil dat we lijden, maar het lijden wat op ons afkomt helpt Hij om te dragen. Lijden heeft ook te maken met de gebrokenheid van deze wereld, de onvolmaaktheid van de schepping. Het regeren van zonde over mensen. En dat is niet gewild door God. Hij heeft een nieuwe schepping voor ons klaar waar geen lijden meer is. Hij helpt ons echter als wij zelf door dat lijden getroffen worden.

Gods wil doen is echter meer dan standhouden tijdens lijden. Het gaat om toewijding in ons leven, dagelijks. En dan wordt ons leven naar Zijn beeld en worden we gelijkvormig aan Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 12:26
BerichtOnderwerp: Niet mijn wil maar Uw wil geschiede

Wat mij in deze bijdragen opvalt, is dat er een tegenstelling is tussen Gods wil en de wil van de mens. Maar is die tegenstelling wel zo groot? Als je er naar verlangt Gods wil te doen, kan je er toch vanuit gaan dat je die doet?
De strijd tussen Gods wil en onze wil is niet altijd aanwezig. Zelf ervaar ik die niet tenminste, maar dat is iets persoonlijks.
Het lijkt wel alsof mensen bang zijn voor God, zich altijd schuldig voelen omdat ze nog niet volmaakt zijn. Maar is dat schuldgevoel terecht? Immers God heeft ons in genade aangenomen en we mogen Zijn kinderen zijn. Als kinderen maken we fouten, maar deze fouten zorgen er niet voor dat God niet meer van ons houdt.

Is Gods wil absoluut? Is er maar één weg die je mag gaan? Of hebben we ook ruimte om zelf ook ons leven in te vullen? Is het een samenwerking of is het slechts gehoorzaamheid?
Bestaat ons leven slechts uit ongehoorzaamheid en leven uit genade? Of bestaat ons leven uit relatie en Liefde?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: ster aan de hemel

TESSYBEAR731 schreef:
Chat,

Als je geen zin hebt in discussie...waarom dan toch deze opmerking?
Het lijkt er nu een beetje op alsof je toch even een trap onder de gordel uit wilt delen...
Denk ik, ik beheers me maar, ga niet meteen in de aanval, wordt me weer verweten dat ik een trap onder de gordel wil geven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 12:09
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

RENSKE067 schreef:
spanje was gewoon op alle fronten net ietsje beter en als je dan kansen krijgt moet je ze gewoon afmaken anders verlies je
das simpel he Knipoog smiley
Inderdaad Spanje was beter. Waar ik een beetje vreemd van opkijk, is dat mensen de finales van 74 en 78 erbij halen, terwijl ze dat helemaal niet hebben meegemaakt. Zal dit verlies een trauma opleveren? Ik denk het niet. In mijn ogen heeft de heer Van Marwijk een bepaalde weg gewezen, nl. niet alleen mooi voetbal geeft goed resultaat. Soms moet je gewoon zakelijker spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 11:56

DAVID923 schreef:
niks weer ontopic, ben nog lang niet klaar Lachende smiley
denk je dat je er zo gemakkelijk vanaf komt, lol! Knipoog smiley

dat ene stuk uit deut 32, weerlegt het alls wat je had geplakt.
en Job zelf erkende dat her de Here was die hem sloeg met rampspoed.
er zijn talloze teksten waar God zelf die dingen uitvoert.

zullen we een apart topic maken?
Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld?
Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden.
Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. Ik hoop dat de jouwe dat ook is. Want zoals jij God beschrijft is Hij onverbiddelijk, willekeurig en wreed. En daar kan ik me totaal niet in vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:35

Voor mij persoonlijk weet ik niet wat ik grievender vind. De arrogantie van de humanist, die geen enkel principieel standpunt duldt of de arrogantie van de westerling, die ons noordelingen afschildert als achterlijk volk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:16
BerichtOnderwerp: Waarom ik niet naar de picknick ging

JONATHAN890 schreef:
geef mij de zomer maar....
kom je andere keer dan wel, zou t leuk vinden je eens te ontmoeten
Voor mij zijn de kinderen een storende factor. En niet om het feit, dat ik niet van kinderen houd, maar meer omdat ik mezelf te goed ken. Ik zal me nl. teveel met de kinderen bezig gaan houden. In een vreemde omgeving zoekt men naar veiligheid. Mijn veiligheid in zo'n setting is de kinderen. Daar voel ik me dan meer op mijn gemak dat bij hun ouders. En zoiets is heel natuurlijk, ik denk dat meer mensen daar last van hebben.
En dan is het een afweging, moet ik zo lang onderweg zijn en zoveel geld eraan besteden om later tot de conclusie te komen, dat ik de kinderen ken, maar met de ouders vrijwel niet gepraat heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 11 juli 2010, 08:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 08:04
BerichtOnderwerp: Kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom men de kerk verlaat. Het is te gemakkelijk om te zeggen, dat dat alleen maar komt doordat de boodschap niet meer aanspreekt of dat men zich niet begrepen voelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 00:20

Leuk he zo'n dorpsfeest. Een stoet van 20 praalwagens, allemaal door de mensen zelf gemaakt. Het thema was winter.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 11 juli 2010, 00:18
BerichtOnderwerp: ster aan de hemel

JONATHAN890 schreef:
ik weet zeker
dat zomaar ergens
de ster al staat te stralen
die al verteld
van onze verhalen

sommigen zeggen
dat alle dingen
in de sterren staan geschreven
dingen die nog komen
en deel worden van ons leven

maar ik weet
dat God's plan
omvattender is dan t heelal
anders dan wij t zien
liefde die komen zal

welke weg
zal jij gaan?
zal een ster jouw inspireren
welke ga ik?
waarvan kan ik leren?

ik weet zeker
dat zomaar ergens
de ster al staat te stralen
die al verteld
van onze verhalen

Heel vreemd gedicht Jonathan,......maar goed, ik heb geen zin om weer een nieuwe discussie te beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:49

Hellup, we hebben een discussie.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:34

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 10 juli 2010, 22:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 19:37

KLEURENPR976 schreef:
Wat een arrogantie David om Willemijn naïef te noemen maar eigenlijk verbaast het mij ook niet dat je dit doet.

Oordelen en veroordelen maar ook mensen een "stempel" geven is op deze site jouw "handelsmerk" en dat blijkt wel uit de stukjes, nou ja, zeg maar "uitgebreide verhandelingen" die je hier dumpt. anders kan ik het niet noemen.
We hebben een onderzoek gedaan naar de vele bijdragen die je hier voor ons hebt achter gelaten en dan vallen een paar dingen nogal op en die zet ik even voor je op een rij.

1. Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk in allerlei onderwerpen die hier langs komen op deze site en je strooit daarbij kwistig met bijbelteksten om dat eigen gelijk te ondersteunen

2. Als het gaat over onderwerpen m.b.t. allochtonen en asielzoekers dan is jouw mening vaak discriminerend en racistisch te noemen. DAT IS STRAFBAAR!
Dat zelfde geldt ook m.b.t. je mening over vrouwen die je ook maar al te graag discrimineert, volgens jouw bijbeluitleg in een hoek zet en stempels op drukt en dan ook nog voorzien van de nodige bijbelteksten en niet te vergeten JOUW EIGEN GELIJK!
DAT IS KWETSEND!

3. Onderwerpen waarbij sexualiteit een rol speelt, zoals: Homofilie, voorbehoedsmiddelen, sex voor het huwlijk en dergelijke; overal duik je met jouw naar een ander wijzende vinger weer op en, hoe kan het ook anders, steeds ook weer STROOIEND met de nodige bijbelteksten, de SUPER-ARROGANTIE VAN JOUW GELIJK waar geen speld tussen te krijgen is.

4. Ook blijkt uit je vele bijdragen dat je jezelf meermalen tegen spreekt en reageert zoals het je uit komt.

5. Krijg je niet je gelijk dan wordt de ondertoon van je bijdrage agressief.

6. Ook is "ANGST" jou niet vreemd, in je bijdragen probeer je mensen bang te maken en maak je ook weer gebruik van bijbelteksten en van meningen die je van anderen hebt over genomen.

7. Eigen meningen zijn een spaarzaam goed bij je, altijd val je terug op bijbelteksten die uit hun verband worden gerukt en op geschriften met een dubieuze onduidelijke afkomst. Wanneer komt er echt iets van je zelf?

8. Ondanks je zgn. "bijbelvastheid en bijbelkennis" ben je in het geheel van je bijdragen niet te betrappen op de boodschap waar het in de bijbel werkelijk om gaat en dat is de boodschap van LIEFDE, van VERGEVING, van UIT LIEFDE OMZIEN NAAR ELKAAR en van MEDEDOGEN.

In je profiel staat te lezen dat je part-time theologie studeert maar van een theoloog in spé mogen we toch wel iets meer verwachten dan angst aan jagen, met één vinger naar de ander wijzen (Dat is één naar de ander, één omhoog, MAAR DRIE NAAR JEZELF) en het veelvuldig met bijbelteksten strooien. Theologiestudie is ook open staan voor anderen en andere meningen, is luisteren naar die ander en "bewegen" in je overtuiging ipv altijd je eigen waarheid en gelijk willen hebben.
De toch wel arrogante wijze waarop je jouw gelijk en jouw waarheid hier dumpt stoot mensen eerder af dan dat het een bijdrage levert aan een onderwerp waar mensen over nadenken.
Gebruik je part-time theologiestudie niet als dekmantel voor jouw "geloofsfanatisme", hou jezelf niet voor de gek David dat dit tot iets goeds kan leiden. Wees eens eerlijk naar jezelf!
Had alles wat je hier neerschrijft ook maar iets met "oprecht geloven" te maken dan kreeg je waarschijnlijk nog het voordeel van de twijfel!
Al je vingerwijzingen, je schrijfsels, je gelijk willen hebben, je strooien met bijbelteksten, je arrogantie waarmee je mensen te woord staat en wat dies meer zij, het heeft alleen te maken met een trieste, bange en narcistische man die ons op wil leggen hoe wij moeten leven en denken, iemand met een ziekelijke vorm van geloofsfanatisme en dat is nooit goed.
Wij hoeven het niet voor je te doen David maar na verloop van tijd ontmasker jij jezelf wel en als je vanavond in jouw spiegel durft te kijken is die ontmaskering op dat moment begonnen.
Bespaar jezelf de verdere moeite om je zogenaamde theologische verhandelingen te produceren maar kijk eens in het binnenste van je hart, je gevoel!
Succes Lieve maar o zo trieste man !

Lees jij maar eens een keer echt de Bijbel. Hebben we meer aan dan dit humanistische geklets van je. De arrogantie waarmee jij de Bijbelse waarheden naast je neerlegt vind ik veel groter dan iemand die de Bijbel probeert te volgen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 19:29

WILLEMIEN943 schreef:
Nou Chatuliem, misschien lopen ze daar in het Noorden achter, maar hier in de grote boze stad worden heuse homohuwelijken gesloten hoor!
En over de ziektes: ik stelde een open vraag, om er eens over na te denken. We hebben het over God, maar we vergeten er eentje, die ook heel veel macht heeft, de Satan. Deze weet op een listige manier de boel te verleiden en laat ons een eigen godsdienst creeren. We leven duidellijk in de eindtijd. Staan er niet in Openbaringen allerlei voorspellingen?
Hallo willemien, wat een belediging voor een noordeling zeg. Alsof er hier alleen maar achterlijke boeren wonen!!!!!
Wat betreft je vraag: ik hou er niet van om overal Gods oordeel achter te zoeken. Zoals Thomas al treffend aangaf werd de watersnoodramp ook als straf van God gezien. Als er een plek in NL is waar men God wel dient, zij het op een manier die niet de mijne is, is het Zeeland wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 00:09

WILLEMIEN943 schreef:
Ik zal me niet mengen in de discussie, maar heb wel een aanverwante vraag; Er is een nieuwe ziekte ontstaan, nl. HIV en AIDS. Vroeger kwam dat nog niet voor. Is dit een straf van God? Of is het een gevolg van het kwaad? En nog eentje; Wat vinden jullie dan van het homohuwelijk? En dan nog een kerkelijk homohuwelijk?
Het is mij tekort door de bocht om ziekte als straf van God te zien. Ik geloof daar niet zo in. Wat betreft homohuwelijk, het is partner registratie en daar zit een groot verschil in. En inzegenen in de kerk? Moet ik ervan uitgaan dat ze geen seks gehad hebben voor het huwelijk of desnoods monogaam hebben geleefd? Nee, dus....niet in mijn gemeente.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 10 juli 2010, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:20
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

MARISKA601 schreef:
was net op tv...
met het analoge signaal zie je het doelpunt eerder dan als je digitaal kijkt.
De ontvangst met de schotel is nog sneller, scheelt een paar seconden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:16
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

Arjan, we missen je...........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 09:12
BerichtOnderwerp: Overleden

MARISKA601 schreef:
In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.

Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.

Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.

Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken.
Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.

Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar.
Woorden schieten tekort, gebed blijft over voor degene die achtergebleven zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 135 136 137 138 139 140 141 ... 169 Volgende
Pagina 138 van 169