Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Pffft, gaat lekker hier...Alweer een bekeuring, ik spaar die dingen momenteel |
OOOOOOOOOOOOHH...wat zielig!!! Bij ons riepen de kinderen dan.....CHINEES!!!!!!!!!!! (daarmee bedoelde ze dan dat het geld vaak zoveel was dat je er lekker voor kon eten!!!) Reed per ongeluk Wilco niet in je auto(haha) Dat kwam bij ons ook weleens voor en kon je lekker mopperen op de ander!! Dat is een knoop minder aan je trouwjurk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:46
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ehm..... zondagsheiliging is niet iets van "moeten" maar van "mogen"..... Tuurlijk, het staat in de Bijbel dat je die dag moet heiligen, niet mag werken, etc.
Maar als je beseft dat we alles van Hem krijgen, dat hij ons hierzo vrijheid, voeding, etc. geeft, maar vooral ook dat we Zijn kinderen mogen zijn, dan wordt het geen "moeten" maar dan wordt het een dag waarop je je graag op Hem kunt en wilt richten. Er blijven nog 6 dagen in een week over, waarop je je op alles en iedereen in je omgeving kunt richten, maar geniet dan gewoon van die ene dag die Hij apart gezet heeft om je focus op Hem te richten. Natuurlijk door kerkgang, maar ook door extra tijd te hebben voor de mensen om je heen. Die gun je ook hun rust.
Helemaal met je eens!!!
Hij weet immers ook wie Hij geschapen heeft. Geen robotjes die m.b.v. wat stroom en olie gewoon altijd door kunnen werken. Nee, mensen van vlees en bloed, die op hun (lees: Zijn) tijd hun rust nodig hebben.
Hij gaf Zelf in het allereerste Bijbelboek al het goede voorbeeld, laten we die dan ook gewoon volgen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 11:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat versta je nu onder werk der barmhartigheid? Klinkt zo ouderwets..... |
Helemaal niet ouderwets.... Een bejaarde die zelf niet meer kan...is afhankelijk van jouw...anders krijgt hij misschien geen eten...wordt zijn trombosebeen niet behandeld...en vergeet hij zijn medicijnen. De patiënt in het ziekenhuis MOET verzorgd worden...zo ook het verkeersslachtoffer wat bloedend binnenkomt...Een arts heeft weekenddienst... Een plotselinge hartaanval kan ook niet wachten tot na de zondag...
Maar zo heb ik er in ieder geval moeite mee...als ik weet dat mijn wasmachine niet HOEFT te draaien...Kinderachtig??? Nee hoor ik had de zaterdag en de maandag!! Men is al vlug geneigd deze dingen juist wel op de zondag te doen... Als mijn sigaretten op zijn, (ik rook niet meer) ga ik niet naar een benzinepomp...ook niet naar een supermarkt...voor mijn gevoel zijn dat dingen die ik wel degelijk op orde kan hebben VOOR de zondag...
Ook ben ik er voorstander van om gewoon de kerkdiensten te bezoeken...als mijn gezondheid dat toelaat. Probeer daarin...in een gezin zelf een voorbeeld van te zijn... Laat maar zien(hoe gebrekkig misschien) wat de zondag voor je betekent... Als vader en moeder het er al niet eens over zijn...en pa(of ma) blijft liggen kun je er van verzekerd zijn dat zoon of dochter na een avondje flink doorzakken..OOK blijft liggen...Dat niet alleen maar het wordt een gewoonte... Ik mag niet klagen...het ging redelijk goed in ons gezin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 10:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Net mijn kat van 4.5 jaar naar de dierenarts gebracht voor een stuk staart amputatie arm beessie Hopelijk is ze snel weer lekker hier thuis in dr warme mandje dr dochter en ik missen dr nu al |
De kat van mijn zusje moest zijn hele staart missen...heeft nu stompie...was toen ook heel zielig...nu is het heel komisch om te zien!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 10:25
|
|
|
Net terug uit het ziekenhuis...en eigenlijk heel boos over hoe het allemaal gegaan is.... Kun je je voorstellen...je gaat voor de uitslag van een darmonderzoek...(hoef je dus helemaal niet meer neergezet te worden op de behandel kamer toch??)
Je wordt geroepen als Mevr.T, maar men stelt zulke vragen die helemaal niet van toepassing zijn op jouw!!!!!!!! Waarbij je zelf moet zeggen...IK HEB GEEN OPERATIE GEHAD HOOR!!!!( ze dachten dat ik mevr nr 3 was...nee dat ben ik niet) O...wat is er dan gebeurd???? Is dit echt mogelijk mensen???
Wat ik nooit had verwacht van mezelf deed ik wel... ""Dokter...als het goed is weet u waarvoor ik kom!!!!!!""
Je mag gerust weten ik ging zeer teleurgesteld naar huis..(ja ik ben een nummer) En waarschijnlijk ook een chronische aandoening... Pfffff...dat kost meer energie dan werken...
29 dec weer terug...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 9 december 2011, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 09:44
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mijn vriend gaat zo naar zijn werk, 10 voor 6, en dan heb ik, wat een luxe, tot een uur of 10 voordat ik zelf het een en ander ga doen. Dat zijn 4 uren |
Vind jij dat we dit nu echt moeten weten????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 23:41
Onderwerp: Het weer
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, dan heb je ook niks aan n flinke bos hout voor de deur he |
(Mot je nie zegge!!!!!!!!!!!!!) Haha...komt altijd van pas!!!
Regen...veel wind en gekraak van het balkon....hoop dat ik een beetje slaap...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 8 december 2011, 23:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 23:39
|
|
|
Dit...zijn de momenten in mijn leven...dat ik stil wordt gezet... Maar weet je...toch is er ook iets moois..... R weet dat haar een beter leven wacht..DAAR, waar ze verlost zal zijn van pijn...Waar niemand meer zal zeggen: Ik ben ziek...
En dat...is iets om jaloers op te worden...ja toch??? Vanmiddag zei ze...Ik wil zo graag nog weten of ik nog een lang ziekbed heb...want dat kan ik vast niet aan.... Dat verbaasde me....(van haar) Waarbij ze meteen ook weer zei....God zal kracht geven naar kruis... En vrouw om jaloers op te worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:53
|
|
|
Hoe vul ik die in???
Ik doe echt op die dag geen dingen...die ik op maandag ook kan doen. Het is voor mij een echte rustdag...en probeer ook die dag te besteden tot eer van God...Door middel van lezen...uiteraard mijn kerkgang.. Van huis uit was dat ook al zo...ik weet niet beter. Zes dagen krijg ik de kans om te werken....zowel thuis als op mijn werk... Ik mag dan rusten van mijn werk, maar denk dat het goed is...(overigens ook op al die andere dagen) die dag dan ook echt te besteden voor God...
Ook hij rustte van Zijn Scheppings werk... Het is beschamend hoe weinig tijd eens mens doordeweeks besteed aan God...(ook ik)
Laat ons de rustdag wijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:45
|
|
|
Droevig nieuws.....R heeft te horen gekregen dat ze niets meer voor haar kunnen doen....We hebben veel gepraat vandaag... Je zal het maar te horen krijgen...vreselijk...uitbehandeld
Ze weet niet of ze haar huisje nog zal versieren voor de kerst... Er ligt een mooi wit eigen geborduurd kleed op de voortafel... ""Kijk jij nog maar in die doos en zoek er maar uit wat je leuk vind"" zegt ze tegen mij....volgend jaar heb ik het niet meer nodig... Ineens wil ik ook niet meer aan kerst denken eigenlijk...met een doodzieke vrouw tegenover je...Tranen schieten in mijn ogen... Hoezo??? Je eigen druk maken over kerst??? Ik hoef even niet en leg een arm om haar heen...en we huilen even...
Lieve R..ik zal voor je bidden...of verdere pijn je bespaard mag blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Verwijderd door mijzelf
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 9 december 2011, 17:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 22:06
|
|
|
Heel duidelijk...voor iedereen te begrijpen....Mooi Lisa..dankjewel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 16:04
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dus je hebt respect voor ze omdat ze radicaal zijn Ik vind dat respect altijd wederzijds moet zijn anders is het een (zin)loze kreet maar als je,zoals in dit geval,slechts hun mening voedt dat ze superieur zijn in Gods ogen is het woord respect niet op zijn plaats.
Leanne,die het verbijsterend vindt dat bepaalde kergangers op zondag op haar neerkijken maar op maandag vrolijk groeten........ |
Dit laatste doet toch lang niet iedereen...??? En ik vind het juist van Gerrit zeer respectvol...laten we toch ieder in zijn of haar waarde laten!!! Wat Gij niet wilt...dat u geschiedt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 15:45
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Eens met Joke.... Ook aan mij mag wel weer eens even geschut worden.... Wat hebben we het toch druk.....(met onszelf) Mooi Mario...blijven schrijven!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 08:05
Onderwerp: operatie
|
|
|
Dan hopelijk ook een beter jaar voor jouw hoor!!!
Oog omhoog en ons hart naar Boven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 07:59
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Zo de vliegtuig in, maar eeeeh ik mis Brigit verschrikkelijk. |
Nu al??? Das snel... Ik zou terug gaan... Veel te lange vakantie Herman....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 22:32
Onderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest
|
|
|
Proberen....(ik kan nu wel zeggen ik ga...maar laat ik het bij proberen houden)
Inderdaad mijn zegeningen tellen... En dan...(net zo als er staat) GEEN EEN VERGETEN!!!!
Altijd heel gezond geweest...en kamp nu de laatste 3 maanden met steeds weer lichamelijk ongemak...Moeite omdat te accepteren... God geef me de kracht omdat te accepteren!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
YELNIN491 schreef: | ai dan moeten we het niet als toetje nemen, komen we niet meer van tafel af
vandaag kliekjesdag met marsepeintoetje met chocoladelettersaus |
Was dat die bekende van M????? Waren ze bij jouw ook in de aanbieding voor 1 euro???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 20:16
|
|
|
Die winterse stoofpot was aan de beurt.... Een daggie laten staan en dan istie nog lekkerder.... Hier staan alweer stoofperen op het fornuis....t ruikt HEERLIJK!!! Geef ik die morgen weg...ik heb er teveel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:58
Onderwerp: HET IS NIET ALTIJD WAT HET LIJKTNIET IS WAT HET LIJKT
|
|
|
Heel mooi...Grace...ik kende hem...en zeer zeker geloof ik daarin....
Ergens in de Bijbel staat toch ook... Na deze zal ik/jij het verstaan...
Dat je soms achteraf ziet...MOET zien...dat het hier of daarom is geweest....
Ja...ik geloof erin, maar juist mijn ongeloof kan me opstandig maken...en wil ik er eigenlijk niet in berusten... Een mooi voorbeeld heb ik weer uit mijn werk.... Een erg zieke client....maar nog steeds een rots vast vertrouwen, dat God alles ZO zal maken....dat zij zich zal moeten verwonderen....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 7 december 2011, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:53
Onderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé Frank. Ik ben met jou eens dat Pasen het grootste feest is. Dat neemt niet weg dat ook kerst een groot feest mag zijn, want per slot van rekening vieren wij christenen dan dat Jezus is geboren. En uiteindelijk is dat het begin van hetgeen wat met Pasen heeft plaats gevonden. Dus ja, Pasen is het belangrijkste feest. Maar ook kerst is volop reden tot feest in mijn ogen en ik meen niet dat je dat feest dan in alle soberheid moet vieren. Dat deden de engelen ook niet toen zij aan de herders vertelden dat Jezus was geboren: 8 Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David jullie redder geboren. Hij is de messias, de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden: 14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’
Als ik dit lees krijg ik de indruk dat er een behoorlijk feest gaande was in de hemel.... |
Dat klopt...dat ben ik met je eens....maar zou dat feest in het teken hebben gestaan van kalkoen...een ijstaart...en kerstballen??? God werd geprezen en gelooft...engelen zongen tot ZIJN Eer... Het was een koor zoals er nog nooit geweest is..denk ik...
Als ik Kerst mag"vieren" (ook weer een raar woord) hoop ik dat ik dat mag en kan doen met mijn hart ja... Ik kan de mooiste liederen galmen...met mijn mond ja...maar wat is het leeg als mijn hart en buiten blijft staan??? Wat is het een eenzame Kerst...als ik mijn buik rond eet....de kast uitpuilt...maar er geen plaats is voor de geboren Koning in mijn hart!!!
En dan denk ik inderdaad aan de kerst in mijn jeugd... Er was wat extra"s jazeker....ook al moesten er 9 monden worden gevuld...Maar het stond niet bovenaan!!! Vader las het Kerstverhaal...we dronken chocolademelk..er stond bij ieder bord een kaarsje en we gingen naar de kerk...Moeder speelde op het orgel...en wij zongen mee.. En toch stond bovenaan...Al die lichtjes, al die kaarsjes...al dat eten...
NEE, dat is het Kerstfeest niet!!!! Het zijn dankbare herinneringen...goede herinneringen...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 7 december 2011, 17:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:30
|
|
|
GRACE585 schreef: | nee niet gesellie ,de kids moeten op de fiets naar school |
Ja...moest mijn dochter ook, maar wel 9 kilometer... Om 4 uur en om 5 uur was ik wakker van de storm....en bedacht toen...ik breng haar.. Dat was nog niet zozeer het slechtste moment... Maar ik heb iets zwart-wit...met 4 pootjes en het zegt soms miauw....in het donker geraakt....ik kon er echt niets aan doen...hij/zij stak ineens over... Zou die zo hard geraakt zijn, dattie nu dood is???? Ik ben ook niet gestopt...het was daar superdruk want iedereen was op weg...in de regen en de wind... Sorry....pluis...rakker...zorro....of hoe je ook mag heten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 23:26
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Je hebt helemaal gelijk! Dit had zeker anders kunnen aflopen!
Ik was niet echt aan het opletten. Ik boog mij voorover om de kaars uit te blazen en voordat ik dat kon doen viel mijn staart erin. Gelukkig stond ik vlak bij de vensterbank waar een volle gieter stond! |
En die gieter heb je echt leeggegoten??? Lang haar is in dit geval heel gevaarlijk ja!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:59
|
|
|
Bij bovenkomst op de vliering tot ontdekking komen dat er uitwerpselen liggen van de kat!!!!!!
Dochterlief!!!!!!!!!! Werk aan de winkel...het zijn jouw schatten die zoiets NOOIT zouden doen toch???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:57
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat ik bij het doven van een kaars ook een deel van mijn haar moest doven |
Wat ben jij vreeeeeeeeeselijk dom!!! Eigenlijk wel heel erg fijn...dat het bij dit kleine brandje is gebleven!!! Als dit vroeger bij ons thuis gebeurde moest er iemand de rest van de kaarsen uitblazen en gingen ze de volgende avond NIET aan!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 18:39
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gefeliciteerd Jolan. Enne nog wat..... kan je misschien ff een foto van je trouwjurk hier plaatsen , want ik merk dat er weer heel wat dames behoooooorlijk nieuwgierig zijn. |
Kan niet Visser...Wilco kan meekijken!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 17:02
|
|
|
kSta de hele middag al in de keuken...maar het is wel gezellig en leuk.... Voor morgen wordt het een winters stoofpotje( daar gaat letterlijk alles in) Recept stond op een Aldifolder, maar lijkt veel op Irisch Stew.. Lekker met riblappen en heel lang stoven...(doe ik vanavond..dan hebben we het morgen b.l.e.w weer makkelijk... O ja...stoofperen gekregen...Koken met kaneelstokjes( ruikt zo heerlijk) En van een boer ""val-appels"""gekregen en boerenappelmoes gemaakt... Straks worden het de griekse champignons met kaas...
|
|
Naar boven |
|
|