ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:24
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

EVA685 schreef:
Tja Smiley die vol vragen zit
Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

EVA685 schreef:
De liefde niet voor haar tijd te wekken?? Wordt daarmee bedoeld geen seks voor het huwelijk?
ja
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

SUSANNAH475 schreef:
oke, kun je dat motiveren dan ?
De formele verklaring is, dat de ene dan kan bidden en de ander praten. Maar zelf denk ik dat je moeilijk alleen mannen te woord kunt staan.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

SUSANNAH475 schreef:
Denk je niet dat ik dat vanuit mijn hart zou doen dan ?
Of begrijp ik je daar niet ?
Ik denk sowieso niet dat je alleen moet gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:23
BerichtOnderwerp: onze menselijke relaties en tijd/ruimte/plaats

TESSYBEAR731 schreef:
Volgens mij had Jonathan al aangegeven dat je hem dus niet van zen stuk gebracht hebt!
Ik ken Jonathan niet zo heel goed, maar denk dat je toch echt volledig de plank mis slaat met je woorden, Chat...Volgens mij is de balans best goed bij hem.
Ik vraag me eigenlijk ook af wat dit te maken heeft met het topic en waarom je zoiets op een forum zet?! Kun je deze dingen niet beter via een mail bespreken? Dan zou het namelijk best eens heel goed zo kunnen zijn dat je daar zelf ook achter komt....
Ben ik met je eens, maar de vragen werden herhaald, dus ik dacht dat ik dan maar op het forum moest beantwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 22:07

JONATHAN890 schreef:
Beste Chatuliem.

Ik lees eigenlijk altijd al je reacties, soms ben je scherp, soms sla je de plank mis, soms heb je een heel goede kijk. Maar wat mij toch echt soms verwondert is dat als de vragen de andere kant opgaan je geen antwoorden geeft.

Zo ook in je reactie naar mij toe, die misschien wel heel veel vragen en vertwijfeling bij iemand kan oproepen. Iemand die denkt te staan...kan door dergelijke dingen vallen.

Mij krijg je hierdoor niet van mijn stuk hoor, en ik vraag mij ook echt niet af, of alles wat je schrijft op mij van toepassing is.

Maar ik lees zo vaak, vragen van mensen aan jou, over reacties die je hebt gegeven. Maar die beantwoorden gebeurt niet. Waarom is dat? Waarom ontwijk je een volgend stuk communicatie?

Ik heb je ook vragen gesteld over je reactie... ik wacht met geduld en belangstelling je antwoorden af.

Bij deze nogmaals mijn vragen/opmerkingen:

1. wat is er mis met anderen het naar hun zin maken
2. ja ik loop mijzelf wel eens voorbij, is een zwakker punt van mij
3. wat mijn echte motieven zijn....lees mijn berichten, vraag en ontdek
4. wat zijn mijn verlangens......vraag en ontdek
5. wat is er mis met ruzies sussen? er zijn soms standpunten die haaks op elkaar staan, en ik luister naar beiden, denk er over na, zoals alle dingen in mijn leven. Dat vormt mijn denken, van alle kanten bekijken, overwegen, raadplegen en dan mijn mening/zienswijze.
6. of men mij werkelijk kent...ik denk dat er zeker wel zijn die mij kennen, die de moeite genomen hebben. En als je het wilt weten ...zoek het uit, ga een gesprek aan, neem de tijd, en tijd heb je dan nodig hoor, ben een denker, filosoof, gevoelig, ruim denkend, luisterend
7. te sociaal, ach dat weet ik niet of ik dat ben....en als het zo is, wat dan nog denk ik dan
8. doe ik mijzelf te kort?....misschien wel, maar zo ben ik

Eerlijk gezegd was het niet mijn bedoeling je zo van slag te brengen. Wat betreft je vragen: er is niks mis aan anderen naar de zin te maken, zolang het niet ten koste gaat van jezelf. Het kan juist heel positief werken, maar zolang je wel je zelf kunt blijven.
Je kunt jezelf verliezen in een poging iedereen het naar de zin te maken. Daarom was mijn vraag wie ben jezelf en ben je niet bang dat dit een valkuil voor je is> Dit was meer een vraag dan een veroordeling. Sorry als je er een veroordeling in ziet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 juli 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: kids en dating site

Aangezien het een nieuw gebruik is geworden om bij de activiteiten de kinderen te betrekken, heb ik een vraag: Wat vinden de kinderen ervan?
Weten ze dat je op CM zit en hoe reageren ze daar op?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 19:30
BerichtOnderwerp: Spaigelploatje

TESSYBEAR731 schreef:
Neuh...das gewoon een trekker Knipoog smiley
Bij ons is een trekker ook een tractor
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 15:57
BerichtOnderwerp: topic afsluiten....

MARIEKE897 schreef:
Geen idee, misschien je er bij neerleggen? Niet meer reageren zelf als je denkt dat er voldoende gezegd is? Of ieder die wil kan zijn of haar eigen bijdrages verwijderen?? Mogelijkheden genoeg Clown smiley

Ik vind het wel een beetje slordig dat het niet gebeurd als er duidelijk om gevraagd wordt tot 2 X aan toe door topicopener (in dit geval Jonathan).

Boze smiley
Mijn advies is, gewoon niet meer op reageren, bloedt het vanzelf dood. Een topic afsluiten vind ik ook iets vreemds hebben. Dan lijkt het alsof er een sanctie op gelegd wordt. Terwijl mensen toch altijd de vrijheid mogen blijven hebben om te reageren. Iedereeen krijgt de gelegenheid zijn zegje te doen, waarom zou je dan iets willen afsluiten? Ik zie het eerder als negatief als een topic zomaar wordt afgesloten, want je weet nooit wie er nieuw is. Als je geen zin hebt om te reageren, doe het dan niet. Maar blijf anderen wel de gelegenheid geven te reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 13:34
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

GRIFFIN748 schreef:
ik bespeur enige jalouzie?

Clown smiley
Ja hoor. klopt. Maar slijmen is toch ook af en toe wel toegestaan. Je had ook een opmerking kunnen maken over haar mooie foto, haar vrolijke lach en haar spitsvondigheden.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 12:13
BerichtOnderwerp: je lichaam een tempel

JONATHAN890 schreef:
ik denk dat dat hele wielrennen een grote doping, superrrrr preparaten gedoe is..
Vandaag bijvoorbeeld....rijden ze t eerste gedeelte van de etappe een gemiddelde van 47km/uur.
20 jr geleden lag het gemiddelde op ongeveer 35km/uur , gisteren...bergetappe....43km/uur gemiddeld Gefrustreerde smiley
Het materiaal is beter, maar de energie moet toch echt uit de man komen.
En hoeveel tour vedettes worden niet gepakt?
Het materiaal is echt honderden keren verbeterd. Heb je wel eens gehoord waar de fietsen van gemaakt zijn tegenwoordig? Carbon. Ze zijn dus veel lichter geworden. En wat denk je van de professionalisering van de sport. Heeft ook invloed op de rijders. Zelf denk ik dat er nog steeds doping gebruikt wordt, maar ook dat er veel verbeteringen zijn vergeleken met een paar jaar geleden. Toen vormde het een onderdeel van het beleid, nu niet meer.

JONATHAN890 schreef:
Daarom geef ik zelf ook aan dat te veel sporten ook wel eens niet goed zou kunnen zijn. En wat is er mis met biologisch dynamisch eten?
En wat is er mis met langer leven? Ik hou toch ook mijn ogen open tijdens het autorijden? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Wijsmaken over gezondheid...... dat probeer ik juist met dit topic eens te bespreken
Biologisch dynamisch eten komt voort uit de antroposofie, Daar wordt ook rekening gehouden met de maanstand enz.
Ik zal je een aantal vooroordelen geven, waarom de overdreven nadruk op gezondheid niet goed is.
Het gewone vlees is ongezond. Biologisch vlees is alleen maar goed. (eigenlijk een pleonasme, want gewoon vlees is ook biologisch)
Fruit bij de groenteboer, foute zaak.
Boeren zijn mishbruiken dieren......
Bont is uit de boze

Wat doen ze met degene die hierin zondigen?
Als je dik bent is het je eigen schuld
Als je rookt mag je geen aanspraak maken op de gezondheidszorg.
Hart en vaatziekten komen alleen maar door verkeerde etensgewoontes

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 20 juli 2010, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 11:51
BerichtOnderwerp: ga je mee wat eten/drinken op een terrasje?

JONATHAN890 schreef:
mams zijn is taak 1 in je leven....... en dat doe jij vast heel goed, dat weet ik zeker...
slijmbal....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 10:55
BerichtOnderwerp: angst

Angst is ook beschermend. Voor veel dingen zijn we bang omdat ze gevaarlijk zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 09:41

Martha vergat in al haar ijver om goed te doen voor anderen, dat er momenten in haar leven zouden moeten zijn waarin ze aan zichzelf mocht denken. Eigenlijk vind haar in haar gedrag wel veel op jou lijken Jonathan. Het lijk wel alsof je voortdurend bezig bent het anderen naar hun zin te maken. Daarmee loop je de kans jezelf voorbij te lopen. Soms denk ik wel eens, wie is de echte Jonathan, wat zijn zijn echte motieven en verlangens. Je doet soms zo je best ruzies te sussen, te zoeken naar een middenwweg in alles, dat ik me afvraag: kennen we je werkelijk? Dit is niet negatief bedoeld hoor, want in mijn ogen ben je een toffe gozer, maar ik vraag me wel eens af of je niet té sociaal bent en of je daarmee geen tekort doet aan jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 00:36
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind dat we toch op een zinvolle manier van gedachten gewisseld hebben. Wat mij opvalt aan de discussie, tussen al het negatieve heen, is dat het eigenlijk een heel persoonlijk onderwerp is. En dat die persoonlijke factor voor een heel groot gedeelte bepaalt hoe je er in staat. Zelf heb ik alleen maar negatieve ervaringen ermee, ik sta er wat afstandelijker in. Anderen hebben mij erop geattendeerd dat de persoonlijke strijd heel heftig kan zijn. En uiteindelijk blijken beide waar te zijn.....

Hoe nu verder is mijn vraag? Hoewel mensen een grote persoonlijke strijd ervaren, zie ik geen mogelijkheid dan maar eraan toe te geven. Het is te tegenstrijdig met alles wat ik geloof en alles wat ik de mensen geleerd heb. Als het alleen een kwestie van geaardheid was, lag het wat anders, maar niet veel. Want dan zou je ook moeten leren strijden. Maar dan zou er wel meer begrip zijn en ook meer mensen er biddend om heen staan. ik geloof ten diepste dat God ook hier een oplossing voor heeft.
Wat mij echter tegen de borst stuit zijn die uitwassen, waarin de seksuele drift centraal staat. Dan vind ik dat het antichristelijke karakter naar voren komt.
Voor mij mag de discussie ook wel gesloten worden, omdat ik denk dat de argumenten wel uitgewisseld zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:15

TESSYBEAR731 schreef:
Je kan de tempel toch ook gewoon letterlijk verontreinigen? Door te roken, of overmatig drank of drugsgebruik, verkeerd eetgedrag etc...
lijkt me eigenlijk wel gewoon heel logisch!
De reden dat ik mensen erop attendeer dat het meer om geestelijke zaken gaat, is omdat er op dit moment een religie aan het ontstaan is in NL. De gezondheidsreligie. Met haar nieuwe zonden en overtredingen en haar nieuwe verlossing, nl. als je alle dingen laat staan blijf je langer leven. De link naar het biologisch dynamisch eten wordt al snel gelegd. Dus mensen ga normaal met alles om en laat je niks wijsmaken over gezondheid....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 22:05

JONATHAN890 schreef:
Nu eens niet deze tekst loslaten op seksuele dingen van ons leven, maar op de zorg die wij qua gezondheid besteden aan ons lichaam.

Hoever houden wij hier rekening mee? Denken wij na bij onze levensstijl hoe ons lichaam verzorgd wordt? Ons gewicht, ongezonde leef gewoontes, ongezonde eet gewoontes, het al dan niet sporten?

Is dit iets waar je over nadenkt bij deze dingen? En dan denk ik ook over de mensen waar wij zorg voor hebben, die onze geliefden zijn. In hoeverre denk je over je lichaam en je leven zo na, dat deze mensen ook betrokken zijn in dat stukje tempel zijn. Je kan heel slecht voor jezelf zorgen, waardoor je weet dat dit gevolgen heeft voor je levensverwachting.
De link van een tempel en gezond leven ontgaat me een beetje. Als ik aan een tempel denk, denk ik eerder aan geestelijke zaken. In hoeverre laat je je geest beïnvloeden met ongeestelijke zaken.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 11:42

HANNAH810 schreef:
zo ken ik ook verhalen chatuliem, over hetero's die kleine meisjes misbruiken, zodat ze op drie jarige leeftijd meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde volwassene; zij hobbelen vaak van pleeggezin naar pleeggezin, en kunnen zich niets voorstellen bij een liefdevolle God.
als je het hebt over misbruik, dan komt dat bij hetero's even zo goed voor!
dit geld zowel binnen als buiten de kerkelijke gemeente. ik weet zelfs van mannen die ín het kerkgebouw zelf, zelfs onder het gebed hun dochter betast hebben. dus ook dat is al geen verschil met jouw verhaal, zij het dan dat het binnen een man/"vrouw" verhouding valt.
ook zijn er dames genoeg, die tegen de betaling van drugs hun lichaam geven, ook daarin zie ik eerlijk gezegt geen verschillen.

Maar de verhalen die ik ken over hetero-seksualiteit sterken mij in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. en hoe verantwoordelijk voel je je dan wanneer er een hetero in je gemeente naar het evangelie zit te luisteren?
in hoeverre hebben hetero's "het beest" onder controle denk ik dan; er zijn immers voldoende uitspattingen gaande!

dus wanneer je de homofiele mens uit de gemeente wilt verstoten, verstoot dan ook de pedofiele mens en de heterofiele mens.
en ga dan boven op je preekgestoelte staan, en breng het evangelie aan allen die onder je gehoor zitten.

immers is het evangelie voor de grootsten der zondaren, want die gezond zijn, hebben de medicijnmeester niet nodig.
Ook wat betreft heteroseksuelen heb ik dezelfde maatstaf. Nl. datgene wat er in de bijbel staat. En mensen uitstoten uit een gemeente, dat is wel een hele strikte maatregel. In mijn ogen maakt de kerk met deze maatregel vreselijk misbruik van haar macht en dat is iets wat alleen in uiterste geval toegestaan is.
Als Paulus het over deze maatregel heeft, heeft hij het over incest. Een man die zijn moeder als zijn vrouw genomen heeft. En de ergste kritiek is, dat de gemeente dit gedrag goedkeurt. In mijn ogen worden mensen voor heel wat minder de kerk uitgezet en lopen daarmee ernstige schade op.
Zelf ben ik eens een keer de gemeente uitgezet omdat ik niet naar de voorganger wilde luisteren. Hij vond nl. dat mensen mij niet mochten ophalen voor de dienst. Ik vond dat ik dat zelf mocht uitmaken. Ik was niet meer welkom in de gemeente.......

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 juli 2010, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 juli 2010, 10:51

CARIN303 schreef:
Als jij een leuke nacht met een vrouw doorbrengt is dat toch niet pervers ? Dat wordt het pas als je anderen laat toekijken!
Bij de Gay parade zie je veel (tong) zoenende homo`s, nou en...???
Is dat pervers? Als ik maar niet hoef toe te kijken als ze besluiten de kleren erbij uit te trekken!
En misdragen? Eh.....versta je dat feesten op een boot daarbij? Allemaal in het roze gekleed? Lekker strak in het leer? Misdragen vind ik als je andermans spullen vernielt, een ander in elkaar gaat rammen of uitschelden maar feesten?
En geloof me Chatuliem, bijna iedereen in mijn omgeving reageert net zoals jij doet hoor, helemaal als ik vertel dat ik ook in het roze wil,maar ik ga er heen en zal daarna eerlijk vertellen wat ik gezien heb ,dat is beloofd.
Allerreerst denk ik dat ik heel veel kritiek zou krijgen als ik zomaar een nacht zou doorbrengen met een vrouw. Vooral als het niet gaat om liefde maar om seks. Zelf zou ik dat ook niet willen trouwens en de kritiek daarop zou volledig terecht zijn.
Wat je met je gedrag doet werkt nl. averechts. Je schildert homo's af als mensen die strijd hebben met hun geaardheid en dat we ze moeten steunen in hun strijd. En daar heb ik best wel begrip en bewondering voor.
Maar wat ik niet begrijp is dat de dan met de Gay Parade gaat meedoen. Want daar wordt homoseksualiteit gelijk gezet met onbeheersbare sekuele drift. Iets wat de Bijbel heel sterk veroordeelt.
Een homo kan op begrip rekenen als hij strijd heeft met zijn geaardheid, maar als het een vrijbrief wordt tot ongebreidelde seks is het in mijn ogen verderfelijk en anti-christelijk. En dat laatste wordt tijdens dit feest benadrukt met half naakte mannen, die juist datgene laten zien wat ze zelf alleen maar in de spiegel kunnen bekijken.
In mijn ogen laat je jezelf teveel meeslepen in jouw sympathie voor homo's. Je kleedt je dan nl ook als homo. Op dat moment word je zelf ook gezien als homo....'t Is maar wat je leuk vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 23:11

CARIN303 schreef:
JOEHOE.......wake up!
Waar gaat dit over?
Nergens dus.......
-zucht-

Ik ga er echt niet heen om mannen te zien seksen hoor,daar zijn tegenwoordig dvd`s van maar om de christen homo`s daar te steunen.
Het zou toch ook wel heel erg raar zijn als wij christenen niet op zo`n parade zouden laten zien dat het ook anders kan.
Ja, ik weet dat dit een discussie zonder einde is, verschil van inzichten, maar ik moest het even kwijt!
En alsjeblieft Chatuliem, wil je het woord pervers niet meer gebruiken in dit topic, het stoort mij mateloos!!
De hele tijd zit je te beweren dat er homo's zijn die geplaagd worden door een vooroordeel. En nu ga je door je eigen gedrag dat vooroordeel versterken. Als je echt de mensen zou willen ondersteunen zou je afstand moeten nemen van dat gedrag, en niet onderdeel ervan worden. Want nu zullen mensen jou ook zien als iemand die accepteert dat homo's zich tijdens zo'n parade zo gedragen.
En pervers, is dat omdat het homo's zijn dat we dat woord niet mogen gebruiken. Geloof me, als hetero's zich tijdens zo'n parade zo misdragen zou ik het even goed pervers noemen!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 19:12

[EDIT: op de man en niet inhoudelijk]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 18:46

WILLEMIJN232 schreef:
Dit vind ik nu weer een uiterst onaardig en kwetsend stuk.......
Pervers gedrag wat bij de scene hoort......schrijf gewoon dat je er tegen bent en noem het niet pervers........
En hier worden mensen nu boos over, dit soort uitlatingen......
Enne Chatuliem, probeer eens niet alles te zeggen/schrijven wat je denkt......., jij wordt ook boos als mensen dat over jou doen..........
En je kan vinden wat je wilt over homo's maar praat in ieder geval fatsoenlijk over ze.........
Ik hou mijn kinderen altijd voor: er is een heel verschil tussen fatsoenlijk doen of aardig doen........Maar fatsoenlijk moet je doen.......
Het gedrag tijdens de gay parade is pervers en geeft idd weer wat er in de homo scene leeft. En ik vind dat als je je daaraan meedoet je ook dat gedrag goedkeurt......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 14:43

CARIN303 schreef:
Zal ik een keer iets schokkends neerzetten hier ( tenminste ik verwacht dat jullie het schokkend gaan vinden)
Ik ga naar de Gay Parade in Amsterdam en ...heb er zin in!!
Kom nu maar op met jullie veroordelende reactie`s, mijn enige reactie zal zijn dat er ook een Christenboot mee zal varen waarin de mannen gewoon hun kleren aan zullen houden ( zooo jammer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Je hoeft dan niet bang te zijn dat kerels achter je aan zitten. Hier wordt ook pcies het probleem aangegeven. De homoscene zal nooit de gayparade afschaffen, omdat dat pervers gedrag bij de scene hoort. Jullie zelf maken de uitzondering, dat er homo's zijn die er niet blij mee zijn. Maar helaas is er ook een groot deel die het initiatief wel steunt. Wat is nu echte homofilie, uitleven van de seksuele driften of aangeboren of is het juist beide?
En daarom valt het m.i. niet te rijmen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 14:31
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

CARIN303 schreef:
Het blijven mannen Marieke, die kunnen geen 2 dingen tegelijk!
vanaf nu zal ik alleen maar vrienden maken,denk ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Weet je wat zo vreemd is Carin. Mannen vinden het niet erg als je ze een beetje kleineert. Want elke aandacht wordt als positief ervaren. Dus lucht maar je hart en je zult merken dat de mannen aan je voeten zullen vallen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 11:26

LEANNE226 schreef:
Het zou zo lekker kunnen zijn,jezelf laten zien zonder op de man te spelen.Dat mis ik hier wel eens,een beetje felheid is vaak uit den boze omdat men zichzelf wil profileren als lief en aardig omdat men op zoek is naar de ideale partner...........maar juist de verschillen tussen partners zijn zooooo leuk,het is de slagroom op de relatie!
Maar om die kant van jezelf te kunnen laten zien moet je eigenwaarde behoorlijk groot zijn.

Sooooooorry,ik ga weer offtopic Knipoog smiley
Ik denk dat je daar een heel belangrijk punt aanhaalt. Vaak durven de mensen zich niet te laten zien, ik krijg ook af en toe de kriebels van het geslijm op het forum. Dan denk ik, zo ben je ook niet in het echte leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 11:23

CARIN303 schreef:
Ik weet dat ik het vaak oneens met je ben maar dat is toch ook prima?
Natuurlijk heb ik gelijk Engeltje smiley maar weet je ,juist als je het niet met elkaar eens bent is het ook goed om daar over te hebben.
En als iemand vind dat het een beetje te zwart/wit wordt gesteld of het komt gewoon erg fout over, dan wordt degene er toch gewoon op aangesproken?
Heel normaal toch?
Het leuke is juist, dat ik die discussie wel kan waarderen. Want het gaat altijd ergens om. En van elkaar leren is toch ook goed....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 10:30

CARIN303 schreef:
Zal ik ff ontopic gaan dan Knipoog smiley

Ik erger me ongelooflijk aan het - op de man spelen- bij sommige onderwerpen.
En ik maar denken dat we met allemaal volwassenen zijn Boze smiley ,wat is dit toch?
Gaat het makkelijker omdat je anoniem achter je pc zit? Zou je dit in real life ook gezegd hebben?
Kunnen we alsjeblieft proberen normaal op elkaar te reageren in een discussie, jouw mening hoeft toch niet ook mijn mening te zijn?
De bedoeling van een "virtuele discussie"is toch juist verschillende gedachtes uit te delen aan elkaar ? Standpunten uit te leggen?

Laten we elkaar vooral respecteren!
Ik kan het volledig met je eens zijn, alleen bezondigen we ons er allemaal wel eens aan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 juli 2010, 09:48
BerichtOnderwerp: waarden en normen

JONATHAN890 schreef:
eh... Geschokte, onthutste smiley .....toen deden ze toch ook iets met slaven ?? Kotsende smiley

daarom kan ik dus die opmerking van JanPeter Balkenende dus niet begrijpen.
Dat is waar de socialisten graag de nadruk op willen leggen. Ze vergeten echter erbij te vermelden, dat we onze positie in deze wereld te danken hebben aan de VOC, Door haar ondernemersmentaliteit hebben wij heel veel bereikt. Door haar niet aflatende ijver hebben we onze rijkdom verworven. De boodschap van Balkenende is, dat je door zelf intitiatieven te nemen je kunt ontplooien. We kunnen wel leren van deze mentaliteit.
Kijk je kunt van socialisten nu eenmaal niet verwachten dat ze eigen intitiatief kunnen waarderen. Dan verliezen ze de controle. Dus het is logisch dat ze deze hint niet begrijpen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 18 juli 2010, 09:51
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 14:51
BerichtOnderwerp: waarden en normen

Ik had de indruk dat je ook over tv programma's wilde kijken. Voor mij zijn de programma's als Idols. Popstars heerlijk om naar te kijken. Vooral de eerste autdities geven me veel plezier. Bij sommigen vraag je je echt af hoe het komt dat ze niet doorhebben dat ze echt niet kunnen zingen. En dat ze vol overtuiging vol blijven houden dat de jury het mis heeft. Ook het commentaar van de juryleden vind ik erg gaaf, voor Gordon en Henk Jan Smits....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:16

[niet meer relevant]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:39
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 133 134 135 136 137 138 139 ... 169 Volgende
Pagina 136 van 169