ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 130 131 132 133 134 135 136 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 20:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

[quote=WILLEMIJN232]Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet.
De tekst was:

In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....

Inderdaad een mooie tekst van een lied en zo waar.

Als het leed en verdriet zó groot is, dat het eigenlijk menselijkwijs niet meer is te dragen, dan kan juist het geloof in God Vrede in je hart brengen.

Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....

Ja, ik schrok behoorlijk hoor, toen ik het las. Ik vind het heel erg moeilijk, omdat ik je natuurlijk ook ken van hier, van CM, en best wel lang.
Ja, ik begon weleens over het geloof tegen mensen die het moeilijk hadden. Want ja, dan zijn er eigenlijk geen andere woorden, dan God's Woord.
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....

Ach, ik heb weleens dingen gelezen. Ik denk zelf dat bijna niemand zijn leed op CM zet voor aandacht of 'kijk es hoe erg ik het had' ofzo.
Bij mij iig was het zo; ik wilde én dingen kwijt, en het belangrijkste; ik wilde dingen duidelijk maken, dat men dingen zou snappen.
Ja, en ik wilde dingen in de openheid hebben en bespreekbaar maken.

Nou ben ik daar weleens veels te ver in doorgeschoten.

Ik weet, in het land waar me moeder vandaan komt, was het een taboe hoor, als je een erge ziekte had.
Dat vind ik erg.
Heb je het al zo moeilijk, kan je gaan doen alsof er niets aan de hand is en alles ok is.
Juist, onderling, gezamelijk met christenen is medeleven, begrip en gebed zó belangrijk.
Ondanks de verschillen van mening over onderwerpen. Dat hoort er nu eenmaal bij.
En daar kan men van leren.

Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....
en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet.....

Ik herken dat: ben je eindelijk door een paar bemoedigende mails weer Vredig in je hart, ja, was er een voor mij wel kwetsende opmerking, en ja hoor, daar ging mijn Vrede.*
Niemand wil aandacht door nare dingen op te schrijven.
Normaal gesproken dan; er zijn altijd mensen bij met meer agenda's.

Ik zie nu opeens dat je wat je schrijft op 2 manieren kan opvatten:
Ja, natuurlijk, er zijn meerdere situaties.
Ik heb zelf weleens gehad dat juist de positieven woorden, de negatieve teniet deden.
En ook, dat de negatieve woorden, de positieve woorden die ik net daarvoor had gehoord, teniet deden.*(De reden van mijn wijziging)

Maar net wat jij zegt: het omzien naar elkaar.
Dát merk ik steeds meer.

Zielig ben ik ook niet,Nou ja, kijk, er is jou iets overkomen, iets heel ergs, waar je toch nooit op voorbereid kan zijn.
En ja, door te delen, het neemt de pijn en het verdriet niet weg, maar ja, het kan nu en dan wel verlichting geven.
een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg......
Nou ja, ik schrik hier toch wel heel erg van hoor. en ik ben best wel verdrietig als ik zo lees waar je doorheen gaat.
Ja, mijn mening is: tuurlijk, iedereen voelt zijn eigen leed het meest.
Maar ja, je hebt 'heel erg vervelend', en je hebt 'onmenselijk veel verdriet', waar iemand zonder Godsvertouwen niet uitkomt denk ik.

Je kan een kind hebben die een ongeluk heeft gehad met de fiets, arm gebroken en een hersenschudding.
Of je kan een kind hebben, die even van de juf thuis iets mocht ophalen onder schooltijd, en onder de trein kwam.
Dat is mijn zwager overkomen.

En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......
Ja, dat was bij mij jaren terug wel leed, bij Kijkduin zat/zit een kliniek, genaamd Atlantis, de enige in heel Europa toen, die DIS behandeld(e). Daar ging ik drie keer in de week, anderhalf uur heen, voor een sessie met de psycholoog.
Dat was 4 en een half uur met het openbaar vervoer, alleen erheen, en 30 minuten met de auto....ik kon die auto niet meer betalen, moest die therapie afbreken...
Maar ik snap natuurlijk wel helemaal wat jij bedoeld!!!
of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Ja, inderdaad...ik moet naar de kaakchirurg, ja daar ben ik altijd bang voor, dat soort zaken. Maar ja, ik denk nu, dat jij wel graag met mij zou willen ruilen.
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier......
Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........

Prachtige woorden toch?

Het zijn prachtige woorden....Ik wil, en ik weet velen met mij, dat ik iets kan dóen. Íets, wat dan ook...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 21:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 19:12
BerichtOnderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...

ROELANDE345 schreef:
He klopt Shanita meer het blijft altijd jouw waarneming he.
Die van mij is anders daarom denk ik ook anders over ze

Idd.

Ik ben ook erg blij dat ik dingen los kan zien.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:47

En nu ff een hapje eten gaan versieren....laterz ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 18:46

Ja, idd.

En, iets vaststellen, is niet oordelen.

Als, ff een voorbeeld, een groep jongeren van 14, door niet uit te kijken op het fietspad, zodat er eentje frontaal tegen mij aanbotst, en ik zie dat, dan stel ik vast: ze waren onvoorzichtig, liepen te klieren, en deden willekeurige bewegingen met die fietsen, zodat ik niet kon anticiperen.

Da's iets anders dan oordelen. En volgend keer, ach, dan stap ik ff af, en ga ik ff lopen, tot de horde voorbij isKnipoog smiley

En als ik lees op voorpagina's van kranten, op diverse christelijke sites, eigenlijk nagenoeg allemaal, dat W. en F. Ouweneel de boel neppen en dat niet toegeven. ja, dan stel ik dat, al lezende vast.

En oordelen....is iets heel anders dan mensen gewoon door laten gaan met bedriegen.

Oordelen zou in mijn visie zijn, als ze hun excuses hebben gegeven en echt alles hebben gedaan om het goed te maken, en als iemand dan alsnog blijft zeuren over dingen waar allang mee gedeald is.

C'est ca.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 17:04

Ja, idd. Er staat: gaat heen en zondig niet weer..

En niet ga heen en blijf volharden in uw leugens en ondertussen ook fijn die onzinstudies blijven geven en de dvd's verkopen.

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:54
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

LAVERDE524 schreef:
Ja ik ken de tranen in zoverre zoals je omschrijft. Maar daar heb ik mij allang over heen gezet. Zoals afgewezen worden, na 2 jaar relatie en bijna getrouwd zijn geweest en dat je er achter komt dat je grote liefde al een half jaar met een ander gaat. Ja die pijn heb ik eens gekend. Maar vooralsnog blijf ik volhouden op dat huwelijk zoals God dit omschrijft. God sloot Zijn huwelijk op de berg Sinaï en Hij was wel trouw, maar Israël vond het veel mooier om achter de leer van bileam achter te gaan, zoals het verzwageren met andere volkeren. Ja, in onze tijd is het niet veranderd die toestand, ook in deze tijd word dat nog gedaan, je ziet het op de TV en overal. Terwijl God ons gewaarschuwd heeft geen verbonden te sluiten met hen. Maar gelukkig heeft Jezus die scheidbrief weg gedaan waardoor Zijn Volk de kans krijgt om terug te keren naar haar man, God de Vader. Maar goed, waar worden deze dingen nog gekend?

Ik heb die pijn ook gekend.

Tis heel raar, misschien komt het over als verdediging naar de vrouw die vreemd gaat, niet zo bedoeld.
Kijk, voordat ik gelovig werd, was ik zo beschadigd, ik had en een, terwijl ik ook nog met een ander ging, niet beseffende wat ik aanrichtte.
Ja, zo zie je wat een opvoeding, of juist niet dus, kan doen, want ik spreek nu wel over de tijd dat ik 13/14/15 etc. was, maar ja, er dus wel uitzag en kon overkomen als 21.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39

Laverde: Een uniek gezin bestaat uit een priester dat heerst in liefde en blijdschap, die zijn verantwoordelijkheid kent over zijn gezin en zijn verantwoordelijkheid ook neemt. Een ware priester in het gezin groeit zijn gezin op onder de tuchtiging van de Heilige Geest, met een oprecht hart.
Ja, kijk maar naar 'The little house on the prairie', eigenlijk voor kinderen, mi prima voor volwassenen.
Kijk maar hoe de vader(Michael Landon) daar liefdevol met zijn vrouw en dochters omgaat.
Hij stelt altijd het belang van zijn gezin, bóven zijn eigen belang.

Het is in die zin dus echt geen kinderserie, maar wel goed te volgen voor kinderen, misschien juist daarom ook goed voor volwassenen.

Ik ga zo weer kijken, want behalve dat het een christelijke serie is(9!!!seizoenen), is het héérlijk om naar te kijken. Je wordt gewoon blij en vredig enzo ervan.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 15:39

WILLEMIJN232 schreef:
Moet je het zelf ook wel toepassen he? Zolang ik jou nog op het forum hoor over slachtoffers en misdadigers zijn het alleen mooie woorden voor je maar blijkt de praktijk een stuk weerbarstiger......

Zoist Willemijn! Knipoog smiley

Helemaal waar!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:52

vrijdag 2 november 2012, 22:58

Quote:
MARITIME853 schreef:
Absoluut!!!

Zelf ben ik de oudste van drie zusters en broer....
Zoals ik ben, zijn niet mijn broer en zusters.....
Als Willem een aanhangers is van de trin wil niet zeggen dat Frank daar een aanhanger van is!!!!!

Hoe dwaas zijn wij als zgn "christenen" om met dit soort artikels het ledigheid in het dagelijks leven op te vullen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Quote:
Willemijn: Bedoel je met de zgn christenen de 'Ouwenelen"?

Ik denk idd dat ie dat bedoelt....LOL

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:43

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 01:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 november 2012, 01:36

SHANITA130 schreef:
Ik denk nog aan een van de 1ste zinnen van die 'eindtijdstudie':De waarheid achter de eindtijdstudie van Ouweneel

De arrogantie waarmee hij Begint, precies op 1 minuut en 32 seconden: "God waarschuwd en dat mag u wel Hógelijk waarderen..... Zieke smiley ".Ja, God waarschuwt met feiten die allemaal, zonder uitzondering niet kloppen, en dat mogen we hoooogelijk waarderen door na de studie een hoop laten ritselen in de collecte....

Ik vind het heel raar, dat mensen zo gehersenspoelt zijn, dat ze hoe dan ook, achter leiders blijven staan, zelfs als hele erge zaken gewoon bewezen zijn, en alle voorpagina's hebben gehaald.

Zo, even naar boven gehaald, anders blijven we zo off-topic Engeltje smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 23:24
BerichtOnderwerp: Plaatjes

CARRY445:
We wandelen met Jezus door het leven.
Op weg naar Zijn Koninkrijk.
En vinden het niet erg om het Nike Logo te stelen
Want we zijn gelovig en hebben altijd gelijk.

Dat Logo hebben we dan niet zelf bedacht,
Het is wél een mooie J, wie had dat verwacht.

Dat het is gestolen en gejat, net als visje van loesje,
Dat dát niet erg is en wel kan, is een vervelend smoesje.

Jatten ís en blijft niet origineel
De uitkomst bewijst geen tegendeel

Waarom kan men zelf niet iets bedenken
En de opbrengst aan de armen schenken

En dat het ook ver is van fatsoenlijk;
Voor velen is een rein en eerlijk leven echt ondoenlijk.

Door al die verleidingen op internet,
Ja, je dán aan God's wetten houden bederft de pret.

Het is natuurlijk wel werelds vermaak
en valt bij de vijand zeer goed in de smaak

En ook studie's en genezingen verzonnen.
Dan denk ik als christen waar was ik aan begonnen.

Gelukkig zijn velen nu weg uit stromingen en men doorziet
Eindelijk wat goed is en wat niet

En voor degenen die vinden dat ik zit te óuwenelen,
Ja, dan hadden ze maar niet zoveel moeten stelen

Want ook dvd's enzovoort verkopen met de leugen
is heel erg dom en doen alleen degenen die niet deugen

Dus verootmoedigt je bij God en wees blij;
Er is vergeving; je kan beginnen met een schone lei.

ik schrijf dit lied om te waarschuwen en God te eren,
en dat mag u hoogelijk waarderen

Dus doe weg de leugen en weest blij

Falderiere, falderei

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 11 november 2012, 00:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 22:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

WILLEMIJN232 schreef:
Pearl jam met The End.....blijft een prachtig nummer....

http://youtu.be/PqAP5ZA2Lkg

Zo, prachtig!

Zooooo mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: Quote's

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:09
BerichtOnderwerp: Humor

Dit is eigenlijk een 'must see'.

Spullen

Zoooo grappig, als je deze niet kijkt mis je echt een hele belangrijke les voor het leven: 'neem nooit teveel spullen, want anders wordt je gebruikt door de spullen, ipv andersom.

Ja, dus ik zou deze ook onder andere titels kunnen plaatsen dan humor.

Ik heb 'm ook al bij 'dingen die je hebt gekocht' gezet, maar ja, ook eventjes hier, voor de zekerheid.

Laterz Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 18:34
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOSINA022 schreef:
Dat ik vanmiddag, gewapend met pijnmedicatie en de nodige andere spullen, naar de dierentuin ben geweest Lachende smileyén daar het pasgeboren olifantje heb kunnen bewonderen Verliefde smiley

Nu wel erg moe en heel veel pijn, maar ach...wat heb ik genoten! Lachende smiley

Wat leuk voor je Knipoog smiley

Ik had ook wel mee gewild als ik beter zou zijn geweest... Knipoog smiley

Ik wist niet dat je zó ziek was, ik schrik wel eventjes....:(
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 16:20
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

Foute link gewijzigd, nu doet hij het wel.

^^

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 16:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 16:06
BerichtOnderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?

Knipoog smileySpullen

Gewijzigd ivm foute link.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 16:17
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:51

MARITIME853 schreef:
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....

O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?

En waarom dan wel niet?

Ben benieuwd.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:48

ZEELAND736 schreef:
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....

Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...

En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet...
Daar knappen sommige mensen op af...!!!

Maar...wie weet...komt er toch een reactie... Knipoog smiley

Ik vroeg ook niet wie eraan mee doet.

Het is ook geen zoeken naar teksten, gewoon als je toevallig een leuke, grappige uitspraak tegenkomt.
En dat kan weken niet zo zijn en dan ineens elke dag enkelen. Dat weet je niet van te voren.

De zegswijze de draak steken vindt zijn oorsprong in de legende van Sint-Joris. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) schrijft hierover: "Deze uitdrukking houdt verband met de 11e-eeuwse legende van Sint-Joris. Deze man was een christelijk officier, die in de 3e eeuw in Cappadocië (in het huidige Turkije) een draak gedood zou hebben. Later speelde men dit gevecht in processies na, maar dat gebeurde na verloop van tijd steeds meer op een grappige, potsierlijke manier, als komische act. De 'nieuwe' Joris stak zijn wapen in een met stro opgevuld 'monster'. En zo kreeg de uitdrukking zijn 'spottende'(tussen aanhalingstekens) betekenis."

Dus: de draak steken kan ook komisch en/of grappig zijn.

En, je kan niet weten wat 'er' gezegd wordt.

Een letter op de verkeerde plaats zetten? mag niet? Nou overdrijf je wel hoor...daar knappen mensen op af?

Wie weet, iig niet van jou.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:39

LAVERDE524 schreef:
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley

Toch is het wel helemaal waar wat je zegt. ik gaf wel wat negatief lijkende kritiek, maar ja, dát komt weer omdat mensen misbruik maken van de waarheden die je opschrijft, is mijn ervaring.

Een ex claimt mij ook, en dan zegt hij: 'het zou wel zwaar worden'. Dan denk ik ja voor míj wel....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:25

Bij het programma 'Barbie' werd het Mattel Logo gebruikt, en die kregen een waarschuwing, heel veel boete, iets van 10.000 per dag, elke dag dat ze dat Logo gebruikten.

Barbie hernoemt bar onder dwang Mattel

Samantha van der Plas, beter bekend als Barbie, en haar hubby Michael hebben de naam van hun bar moeten aanpassen van speelgoedfabrikant Mattel. De speelgoedboer had gedreigd met een dwangsom van maar liefst 10.000 euro per dag, omdat het paar het logo en het woordmerk van hún Barbie gebruikten.

De bar is hernoemd naar Club Cherso, een verwijzing naar het televisieprogramma waarmee de blondine landelijke bekendheid kreeg.

Het stel moet ook duizenden consumptiemunten vernietigen en een aantal t-shirts inleveren bij Mattel. Op de nieuwe website van de bar staat nu een rectificatie, waarin gesteld wordt dat per vergissing gebruik is gemaakt van het logo van Barbie.

Bron: Spits

Maar ja, bij christelijke dingen mag het wel, een Logo voor een erg bekend sportmerk als de letter 'J' van Jezus gebruiken.

Beetje dubbel he, of héél veel dubbel, en waar is het respect...wat heeft het Logo van Nike in Hemelsnaam met Jezus te maken?

[img]http://danthemantrivia.files.wordpress.com/2009/06/nike-swoosh.jpg?w=580[/img]

Ik krijg het Logo van Nike niet eens gekopieerd want het is auteursrechtelijk beschermd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 06:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:15

CANADIAN303 schreef:
Plagiaat is het gebruiken van letterlijke teksten van een ander en dan je eigen naam eronder zetten. Dus nee, geen plagiaat!

Tuurlijk niet, het is toch christelijk? Niets negatiefs over de christenen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:13

CANADIAN303 schreef:
Plagiaat is het gebruiken van letterlijke teksten van een ander en dan je eigen naam eronder zetten. Dus nee, geen plagiaat!

Logo's overnemen mag ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:11
BerichtOnderwerp: CM setjes (de schone lei)

IELSE398 schreef:
Hier nog een cm stel wat pas is getrouwd!

Elkaar op de bbq bij Inka ontmoet in 2008 en 2 maart 2012 zijn wij getrouwd Verliefde smiley

Ja, je hebt uitzonderingen. fijn voor jou!

Lachende smiley

Maar ja, zou het niet meer regel moeten zijn....? Denk ik zo Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:10

ZEELAND736 schreef:
Ook dat maken we vaak allemaal een keer mee...
Nee...dat is niet leuk....maar beter nu dan later!!!!

Dat is ook weer zo.
Beter nu dan later.

Maar ja eigenlijk hoort dat niet, denk ik op een christelijke site.

Júist niet....!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:07

BIANCABB146 schreef:
Na een relatie van een jaar zijn ik en hij uit elkaar.
Het was toch anders dan gedacht
Zo zie je maar weer dat er inderdaad nog mensen bestaan die zich heel anders voordoen :)

Tsja :)

Dat heb ik vaker gehoord.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:52

PIETER619 schreef:
Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan.
Gewoon gezellig lachen om leuek dingen die niet ten "koste" gaan van iemand.

Ja, dát voel je toch aan.

Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:33
BerichtOnderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente

Ja, maar het gaat erom, dat in veel 'groepen' wordt gezegd als iemand zelfmoord heeft gepleegd is die nu in de hel.
En dan wordt dat ook gezegd met een soort voldaan gevoel, weet ff geen ander woord, 'hét' andere woord niet.

Net als een stel, die waren tot bekering gekomen, en een vriend van hun ging onverwacht dood. Ze waren heel verdrietig.
Wordt er als eerste gevraagd, in die groep: 'was hij wel gélovig....', dus met ander woorden, voor we gaan troosten willen we eerst weten of diegene wel in de hemel is, of in de hel....'. Ja, hier was ik bij, heb ik zelf gehoord.

Ik geloof, mede door romeinen 2 niet dat ongelovigen per sé naar de hel gaan, nml: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Maw, iemand die niet gelooft, of nog niet, en geef ze is ongelijk als je ziet hoe heel veel christenen met elkaar omgaan, en dingen onder het tapijt vegen...en wie zijn schuld is dat dan...ik ken kinderen, nu volwassen die hun portie schijnheiligheid wel hebben gehad hoor, als kind, en nooit meer iets met kerk, oid te maken willen hebben...

Ik heb ook al mail gehad of ik niet wil moven naar een site voor psychiatrische patiënten.

Nou is het wel zo: ieder huisje heeft zijn kruisje.

Maar kijk, als ik vragen krijg: waarom heb jij dan je opleiding niet afgemaakt, hoe komt het dat je vaak zo angstig bent, waarom ging jij al op je 16de uit huis....ja, dan kan ik niet onverschillig blijven.
Dus heb ik geleerd erover te praten met emotie, maar ja, dat is not done, Zeker niet bij christenen, die bidden alles weg, en anders is je geloof niet groot genoeg.
En bij de traditionelen, ja, mensen met wie ik omging gingen trouwen kregen een hoop kinderen, en ja, dan sta je er toch weer buiten, wat aanvankelijk niet zo was.

Ja, en als je geen auto meer hebt, ja, ík durf niet te fietsten, 's avonds hoor...heb ik redenen voor.
maar ja, eerst kon ik spontaan bellen zou ik ff langskomen of hun belde, of ik wou langskomen; ze hadden een borrel. Ja,en om dan te vragen kan je me ff halen, ja, ik kon dat niet meer. Ze kunnen niet drinken als ze je ook naar huis moeten brengen.

Weet je, mensen willen de normale praatjes kunnen houden, geen problemen, die komen alleen in het nieuws voor.
Men moet lekker kunnen afgeven, op die zeikerds die een uitekering hebben van hún geld. en verder over vakantie ed.

En psychiatrisch cliënten zijn ondermaatste idioten met een laag iq.

Maar ja, zo dacht men eerst, daar is helemaal op terug gekomen. Het zijn in 90%(en nu doe ik voorzichtig), gevallen die trauma's hebben opgelopen, in het leger, in het gezin, op scholen, in de maatschappij, waar geen persoonlijkheid is, alleen geld.

Nou is het wel zo, dat sommigen gasten het mensen wel erg moeilijk kunnen maken. Een kennis van mij heeft een kindje, vriend is zware gebruiker, daar kwam zo ook te laat achter.
en die heeft nu een straatverbod.

Ja, je mag nooit, nooit en nooit je frustraties afreageren op onschuldigen.
Gá dan naar ouders of scholen of waar dan ook, waar je getraumatiseerd bent.
Maar ja, zelfs in de wereld is het zo: over je ouders zeg je niets, laat staan dat je ze allerhande dingen gaat verwijten terecht. en dus in de up-positie klimt, waardoor je woede verdwijnt.
Maar ga het niet op je ex afreageren. en dát zie je wel, en da's, ja, daar heb ik geen woorden voor.

Dan heeft zo'n meisje het voormekaar; huisje, met haar kindje, nieuwe lieve vriend, en dan komt die ex haar terroriseren, stenen door ruiten ed.
dus, ze deed aangifte en hij krijgt daarop een dikke boete met een straatverbod en mag zijn zoontje niet meer zien.
Waardoor die haar ging opwachten, precies om de hoek, en bedreigen in de stad, stalken.
Dan denk ik, egoïstische narcistische sadisten.
Ga werken ofzo, zodat je dingen voor je kind kan kopen, ipv te zorgen dat je ex vriendin elke dag in angst moet leven.
Ja, en dán ga ik ook niet meer denken van jaahaa, maar hij heeft bijvoorbeeld zo'n zielige jeugd gehad.
Het houdt een keer op.

Ik ben zelf een keer gestalkt. Dat is echt wel naar. gevolgd als je naar je werk gaat, nare valse beschuldigingen op internet, sms, etc.
En toen ging ik nog met me moeder om, en zei haar waarom ik een 2de telefoon heb gekocht.
Weet je wat ze zei: 'ja, je mag niet liegen Smiley die vol vragen zit '.
En ja, zo belangrijk is steun van ouders zeker in deze zaken, begrip bedoel ik.
Want juist omdat me moeder zo deed(ja, hij heeft een goede baan, dus euro tekens in haar ogen), ja, toen was ik ingestort, en da's niet meer goed gekomen. Een gevaarlijk hoge bloedruk aan over gehouden.
En niet in de eerste plaats aan de stalker, maar aan de reactie van me moeder.
Ja, een mens kan een hoop hebben, een leven vol stress en angst, maar ja ook je lichaam(of geest via lichaam) heeft een grens...

Zielige jeugd, of geen zielige jeugd, maar gewoon. Deze dingen kunnen niet.

NB: Ja, tis heel erg lang geworden. dus als mensen het niet lezen; alle begrip, ik lees zelf lange stukken dan wel, dan niet.

Truste!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 10 november 2012, 01:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:06
BerichtOnderwerp: kreet van de week

THOMAS968 schreef:
Het werd juist door de wat minder hoogopgeleiden erg op prijs gesteld.

Thomas

Ja, het kan misschien komen door wat meerderen zeggen, als je al regelmatig enkele keren hoort links en rechts van 'vroeger was het zoo leuk'. en 'ik mis de tijd van vroeger', etc. en dan betreffende de discussies op het forum, ja, dan ga je toch denken wat doe ik dan fout ofzo, je voelt je aangesproken.

Want ja, je denkt, vroeger zat ik hier niet, maar anderen.

Dat is zeg maar net als je in een kroegje bent, waar de gasten die er al het allerlangst komen, de enkelingen die zijn overgebleven, al enkele keren hebben gezegd hoe leuk het hier eerst was, waar de nieuwe gasten bij zijn, zoiets.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 130 131 132 133 134 135 136 ... 235 Volgende
Pagina 133 van 235