Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 10:12
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
Gewijzigd door mij zelf.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 7 augustus 2010, 09:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:53
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
SHANITA130 schreef: | We moeten gewoon héél erg veel oefenen. |
Chris is nu heel blij met ons
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:51
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Zaterdag 31 Juli; Marcus 9: 30-37, Worden als een kind.
Ruzie. En waarom? Om de eerste te zijn. Om het meeste te hebben. Het grootste. Het duurste. Het mooiste. Het beste.
De dicipelen zijn al niet veel beter, al zou je dat van hen wel verwachten. Jezus merkte onderweg al dat ze ergens zijn in Kapernaüm, vraagt Hij er naar. Maar nu durven ze niet. Niemand zegt een woord. Jezus weet echter wel wat er aan de hand is. Hun gesprek ging over de vraag wie er de meeste was. Wie is nu eigenlijk de belangrijkste discipel? Petrus, met zijn portemonnee? Of die stille Johannes? Ze komen er niet uit. Het wordt ruzie.
Maar dan roept Jezus een kind. Hij ziet zo maar tussen de dicipelen in. Jezus legt zijn arm om het kind heen en kijkt de dicipelen aan. Kijk, zegt Hij dan, als iemand van jullie de eerste willen zijn, de beste, de grootste, de belangrijkste, dan moet hij worden als een kind. Wie de eerste wil zijn, moet er voor zorgen dat hij de laatste is, de kleinste, de dienaar...
De dicipelen zijn er stil van geworden. Jezus zet nu alles op z'n kop. De eerste en de laatste. De meeste is de minste. De heer is knecht. In het Koninkrijk van God gaat alles anders dan in de koninkrijk van ons mensen. In het Koninkrijk van God mogen we maar over één ding ruzie maken: wie de minste mag zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:38
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Neem niet alles serieus wat ik zeg. Doe ik ook niet
De hemel 'kwetsen' lijkt mij overigens onmogelijk. De hemel is niet een ding dat op zich zelf staat. De hemel is de hemel omdat God er 'woont'. |
Dus vloeken is niet de hemel kwetsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:34
Onderwerp: Jeugdsentiment
|
|
|
Voetbal plaatjes sparen van Pannini, alles van de ere- en eerste divisie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:11
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Waarom seks voor het huwelijk? Omdat het lekker is! Zo moeilijk is dat niet. Toch? |
Dus je doet het alleen voor het lekkere....in een ander topic zei jij dat sex iets hemels is, als je het alleen voor het lekkere doet en niet uit liefde kwets je de hemel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:06
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | De klossen liggen al klaar enne......niet vertellen hoor maar het wordt een meisje |
Heb je een vruchtwaterpunctie laten maken. Sorry.... daar droomde ik over
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:05
|
|
|
Ik weet nog dat ik in een Renault 4 mee mocht rijden, zo eentje met de pook in het dashboard.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:19
|
|
|
De tussenstand:
1 Mariska501: 1841 postings + 19 2 Henk710 : 1321 postings + 12 3 Jonathan840 : 1208 postings + 155 4 Tessybear731 : 1179 postings + 157 5 Mario216 : 1024 postings + 84 6 Chatuliem...: 1040 postings + 29 7 Susannah474: 939 postins +... 8 Hannah810 : 927 postings + 38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:07
|
|
|
Van die zoete rode matjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:02
|
|
|
Ik weet nog wel van die leuke cassette bandjes. Nog leuker die goeie opneembare van TDK.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:25
Onderwerp: Voorganger zijn.
|
|
|
Wie in Nederland bij een van de grotere gezindten het ambt van predikant wil uitoefenen, moet een volledige universitaire studie theologie volgen, hetzij van de protestantse signatuur waartoe hij of zij behoort of in wil werken, hetzij met een verbijzondering in die richting na het doctoraal examen in de theologische wetenschap.
Deze indeling is in de loop van de 19e eeuw tot stand gekomen, als gevolg van de scheiding tussen kerk en staat, aangebracht bij de invoering van een nieuwe onderwijswet in 1876. De overheid wilde zowel zorg dragen voor een onafhankelijke objectieve academische opleiding in de theologie, als - in overleg met kerkgenootschappen - ruimte geven aan de specifieke accenten die elk kerkgenootschap voor zichzelf van belang achtte bij de opleiding van hun voorgangers. Vandaar dat een tweeslag tot stand kwam: een academische theologische opleiding, voortgezet met een predikantsopleiding ten behoeve van het kerkgenootschap dat de betrokkene wilde dienen (duplex ordo).
Dat werd als volgt geregeld: na afronding van de academische studie theologie geniet de student nog minimaal twee jaar onderwijs van hoogleraren, aangesteld door het betreffende kerkgenootschap. Na het afleggen van het zogenaamde 'kerkelijk examen' kan de 'kandidaat' via de kerkelijke weg een aanvraag indienen om beroepbaar gesteld te worden. Deze laatste term heeft te maken met de zelfstandigheid van de kerkgenootschappen. Die stellen aan een predikant de eis, dat hij of zij een academische theologische opleiding heeft gevolgd, en beslissen dan zelf, of ze de zo opgeleide persoon als predikant beroepbaar willen stellen.
Wanneer een kandidaat beroepbaar gesteld is, kan deze een beroep van een plaatselijke gemeente in overweging nemen. Wanneer het beroep aangenomen wordt, zal de kandidaat in een kerkdienst bevestigd worden tot predikant, om daarna, meestal in dezelfde kerkdienst, intrede te doen in zijn of haar gemeente.
Tot 1922 bestond in Nederland nog een oud heerlijk recht, het Recht van collatie. Dat gaf het recht een dominee te benoemen
De belangrijkste functie van een predikant is verklaarbaar vanuit de archaïsche omschrijving "dienaar van het Woord" (Verbi divini minister). In brede zin is haar of zijn taak het opbouwen van geloof en christelijk leven van de gelovigen door middel van prediking vanuit de Bijbel en het geven van onderwijs (bijvoorbeeld in de vorm van kringenwerk). Daarnaast is pastoraat belangrijk (pastor is Latijn voor herder, vergelijk pastor in de Rooms-katholieke Kerk). Hierin wordt hij of zij bijgestaan door een team van ouderlingen en diakenen, de kerkenraad.
Andere traditionele predikantstaken zijn het geven van geloofsonderricht aan jongeren (catechisatie), het kerkelijk bevestigen en inzegenen van huwelijken, en kerkelijke ambten, het leiden van begrafenissen, het toedienen van de protestantse sacramenten doop en avondmaal, en in het algemeen het stimuleren en/of leiden van opbouwende activiteiten voor allerlei doelgroepen en doeleinden binnen de kerkelijke gemeente.
De predikant is vaak voorzitter van de kerkenraad. Vanouds was een predikant de spil van elke lokale kerk en werd er hoog tegen het ambt opgekeken. Later zijn in de meeste kerkgenootschappen de verhoudingen gewijzigd, maar soms wordt de dominee nog meer gezien als de 'primus' (eerste) dan de 'primus inter pares' (eerste onder gelijken).
Een speciale functie bekleedt de legerpredikant wiens gemeente bestaat uit een legeronderdeel. In essentie is de functieinvulling gelijk aan die van een predikant in de burgermaatschappij, met daaraan toegevoegd het verzorgen van lessen Geestelijke Verzorging, een variant op de zondagsschool.
Bron:Wikipedia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:20
Onderwerp: naar de disco
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | beetje van het onderwerp afgedwaald hier lijkt mij zo |
Dat is hier normaal op het forum
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:16
Onderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga
|
|
|
PIETER649 schreef: | van dat ondernemersrisico ga ik vanavond eerst es n wekie met vrouw en kinderen naar oostenrijk... de groete en tot over n week |
Prettige vakantie Pieter en Annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 19:10
|
|
|
Commodore 64. Ik had hem niet, maar iemand in de zesde klas van de lagere school had iemand hem als eerste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 15:02
|
|
|
Zwart-wit TV zonder afstandsbediening....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 14:49
Onderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga
|
|
|
DANIEL777 schreef: | behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst Pieter dat moest jij toch wel weten als ondernemer |
Zo iets noemen wij ondernemersrisico
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:36
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Heeft Chris wel een houten been dan? |
Ja, ik heh zelf gezien en hij heeft ook een lapje voor zijn oog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:34
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ga jij es aan je werk! We kunnen niet allemaal fakansie hebben hé |
Gewoon dagje vrij, volgende week werken en dan weer heel de week vrij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 10:03
|
|
|
Vrijdag 30 Juli; Math. 17: 1-8: Mozes en Elia.
Drie dicipelen mogen met Jezus mee: Petrus , Jacobus en zijn broer Johannes. Samen beklimmen ze een hoge berg. Plotseling, een helder licht: Jezus, stralend als de zon. En twee gedaanten, twee mensen: Mozes en Elia! Mozes en Elia. Wat doen die hier op deze berg? Wie een klein beetje thuis is in de bijbel, weet wel dat Mozes en Elia twee belangrijke figuren waren in de geschiedenis van het volk van Israël. Mozes is de man van de Thora, de Wet. En Elia is de grote profeet. Wet en Profete. Mozis en Elia. Hier zijn ze samen op een hoge berg. Waren ze ook niet allebei op de berg Horeb in de woestijn? Daar zagen ze iets van Gods majesteit. En allebei zijn ze op een wonderlijke wijze aan het einde van hun leven gekomen. Niemand heeft ooit hun graf gevonden. En nu - nu staan zij samen met Jezus op deze hoge berg. De Wet en de Profeten. Alles wat God gesproken heeft, zal in vervulling gaan! Mozes en Elia zijn gekomen om Jezus te bemoedigen. En de dicipelen? Die denken dat nu de Grote Dag is gekomen! Petrus wil al tenten neerzetten, voor Jezus, voor Mozes en voor Elia. Zie je wel, denkt hij, nu woont God bij de mensen! Nu is de daan het heil aangebroken! Maar Petrus vergist zich. Zo ver is het nog niet. Even later zien ze ook niemand meer. Niemand, dan Jezus alleen. Maar in hun oren klinkt nog de stem uit de hemel: 'Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb; hoort naar Hem!' Duidelijker kan God het toch niet zeggen. Jezus is de beloofde Messias!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 08:47
|
|
|
Hie mag je alles opschrijven over Jeugdsentiment.
De gedrukte Top40 ophalen tot een LP. Schrijf het op en geniet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 00:27
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Jaja... òp het geënterde schip, met de cm-vlag in top En een kameel int kraaiennest |
En Chris al kapitein Haak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 00:25
Onderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Ja, en deze kun je nìet omdraaien, in tegenstelling tot die zwarte schijven die je op een draaitafel legt. |
Je had van die kleine en van die grote die je kon buigen (niet doen werd er geadviseerd ). Op die kleine 1,44 ..... kon meer dan een grote)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:56
Onderwerp: forum
|
|
|
PIETER649 schreef: | cm heeft gemiddeld 2200 leden, hiervan zitten er hooguit 25 actief op t forum 1% dus... misschien dat die overige 99% zich bezig houden met het actief jagen op n partner. in ieder geval hebben ze schijnbaar niet de behoefte om zich in dit mijnenveld te wagen. |
Bermbommen kun je zo raken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:53
Onderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Sommigen weten al niet eens meer wat een floppie is |
Moest er ook even over nadenken , maar ik heb er nog een stuk of 20. Geloof dat ik ze gewoon kan dumpen. Trouwens het is floppy en voor de leken onder ons is het een (meestal) een zwart vierkant schijfje dat gelezen en geschreven kan worden door een oude pc (desk top). Je stopt het in een aparte drive.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op donderdag 29 juli 2010, 21:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:28
|
|
|
Vooral als ik een weekje laat naar bed ben geweest en vroeg op, lijk er net op....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 21:25
|
|
|
Donderdag 29 Juli; Johannes 4:4-14: Levend water.
Wij kunnen ons dat nauwelijks voorstellen, maar in Israël was het zo: op straat sprak je niet met een vrouw. Dat was onfatsoenlijk. Zo was het ongebruikelijk om omgang te hebben met een Samaritaan. De Samaritanen vormden eigenlijk een aparte provincie. Zij kenden wel de boeken van Mozes, de Thora, maar van de tempel in Jeruzalem moesten ze niets hebben. En nu vertelt Johannes ons dat Jezus dwars door het land van de Samaritanen trekt en daar op klaarlichte dag bij een bron een gesprek heeft met een Samaritaanse vrouw! Hoe is het mogelijk! Een echte Jood reisde om de provincie Samaria heen, zou nooit met een vrouw spreken op straat en zeker net met een Samaritaanse! Hoe durft Jezus! Daar zitten ze, samen bij de bron. Waar het gesprek over gaat? Over water. Jezus heeft dorst. De vrouw ook. Jezus vraagt haar om water voor Hem te putten. Maar tegelijkertijd bied Hij aan haar water te géven. Daar begrijpt de vrouw niets van. Wat is dat dan voor water? Zo onstaat er een heel gesprek. Jezus kent haar, door en door. Vier mannen heeft ze gehad en die ze nu heeft, is haar man niet. Maar nu is hier een andere man. Iemand die zegt haar dorst te lessen. Iemand met levend water, een fontein die springt tot in het eeuwige leven! Al luisterend begint ze te begrijpen wat Jezus bedoelt. Wie hem kent, krijgt een ander leven: vrede, vreugde, vriendschap die blijvend is, voor altijd.
|
|
Naar boven |
|
|