ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Kan je niet vanaf nu opnieuw beginnen? Lachende smiley

Dan iedereen he, gelijke monniken gelijke kappen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:47

HANNAH810 schreef:
ik ben evenmin blij met het rijtje, waar mijn naam ook tussen staat!
en wat mij opvalt, is dat het namen zijn die al wat langer op cm actief zijn.
logisch dus, dat er meer berichten zijn geplaatst, dan van degenen die vers cm binnen komen vallen.
overigens herken ik wel dat je bij bepaalde namen graag wilt weten welke wijsheden er gepost zijn!

(he, bah, weer een bericht............... Boze smiley maak er even een top 5 van, ipv een top 6, mario?)

Oke, maar dat het zo slecht in de smaak viel Knipoog smiley. Zal voortaan de Top5 publiceren. De stand is vanaf dat er een nieuw forum is vanaf 1 dec. vorig jaar ofzo.
Weer een zinloos bericht Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 12:42
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Zaterdag 7 augustus; Johannes 2: 13 - 21: Er uit !

Jezus kan het niet langer aanzien. Is dit de tempel, het huis van Zijn Vader? Is dit een huis van gebed? Het lijkt wel een markt, een bank, een verkoophal! Van touw maakt Hij een zweep. En dan drijft Hij ze allemaal de tempel uit: al die offerdieren, weg ermee! Hier is het Lam dat de zonden der wereld wegneemt! Hier is het Brood, het Water des levens. Je kunt het krijgen voor niets. Gratis. Weg al dat tempelgeld! Jezus pakt de tafeltjes van de geldwisselaars en gooit ze ondersteboven. Daar rinkelt het geld op de grond, het rolt alle kanten op. Weg ermee!

Nee, Jezus slaat niet, daar lees je niets van. Maar is dit nu toch niet al te kras? Het lijkt wel op wat de beeldenstormers in de tijd van de Reformatie deden. Moet dat nu echt, zo hardhandig?

Misschien hebben wij wel wat al te veel gedachten gekregen dat Jezus een lieve, altijd vriendelijke man is. Maar echte liefde is niet altijd 'lief'. En daarom wordt ook aan ons de vraag gesteld: die kerk van jullie, is dat een markt, - waar ieder uit is op eigen voordeel - of is het een plaats waar de lofzegging klinkt en het gebed opstijgt als de rook van een offer?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 09:42

Koffie
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 00:31

MARY052 schreef:
Ik ook Thomas Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Effe een knuffel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:57

De weekelijkse tussenstand;

1 Mariska610.....1887 postings
2 Henk710.........1347 postings
3 Tessybear.......1246 postings
4 Mario216.........1088 postings
5 Chatuliem........1079 postings
6 Hannah810.......982 postings
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:51

THOMAS968 schreef:
Leuke bijdrage!

Een schrijfmachine kan ook al printen en saven tegelijk. En mijn leerlingen zien nog steeds grote voordelen van een spiekbriefje boven de laptop, en briefjes doorgeven is ook een vroege vorm van chatten, zo zie je maar.

Thomas, toch wel blij met computers.

Heb deze docent al de HEMA-website gecheckt voor het nieuwe schooljaar. Voor spiekadviezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggg

MARIJAN072 schreef:
Is de server van CM vandaag zo traag of ligt het aan mijn pc? Iedere keer wordt de internetverbinding verbroken. Twijfelende smiley

Heb ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: Streektaal en dialect

Ds. Anne van der Meijden heeft geloof ik met het huwelijk van een van de Prinsen (een van de zonen van koningin Beatrix) uit de Twente Bijbel voorgelezene.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 20:47

Vrijdag 6 augustus; Lucas 19: 1-10: Kom naar beneden.

Opeens staat de stoet stil. Wat is er aan de hand? Jezus kijkt naar boven. Wat ziet Hij in de vijgeboom? Wacht eens, daat zit iemand! Het is Zacheüs, die kleine chef van de tollenaars in Jericho! Omdat er zoveel mensen langs de weg staan, is hij in die boom geklommen em Jezus toch te kunnen zien. Geen mens liet hem naar voren komen. Kun je denken! Ze kijken die Zacheüs niet eens aan, die landverrader, het vriendje van de Romeinen. Zijn portemonnee zit vol met het geld van zijn eigen landgenoten. Zacheüs? Zacheüs is een dief!
En Jezus draait zijn hoofd niet om. Jezus kijkt niet om. Jezus kijkt omhoog. Jezus kijkt Zacheüs aan. Zoals een kat uit angst in de gordijnen klimt, zo is Zacheüs in zijn boom geklommen. Bang voor de mensen. Nieuwsgierig naar Jezus.
En dan klinkt de stem van Jezus. Kom naar beneden. Zacheüs! Vlug! Ik wil vandaag bij jouw thuis komen!
Hoe is het mogelijk! Jezus gaat niet op bezoek bij de burgemeester, niet bij de rabbi, niet bij de dokter van Jericho.
Hij gaat op bezoek bij Zacheüs, de dief...
Het duurt niet lang of Zacheüs is een ander mens. De schade die hij anderen berokkend, zal hij vergoeden. Zacheüs maakt schoon schip. En waarom? Omdat Jezus hem heeft laten zien wat liefde betekent. Liefde en vriendschap. Waar liefde woont, daar komen mensen tot bekering. Kijk maar naar Zacheüs!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje

Gefeliciteerd Tess !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 21:11

Donderdag 5 aug; Math. 20: 1-16: Het boze oog>

O wee, als een ander iets niet krijgt! Wat méér beleg op de boterham, een groter koekje bij de koffie, een mooier cadeau op een verjaardag! Dan moet je eens in de spiegel kijken...
Dan zie je: een boos oog.

Jezus ziet heel wat boze ogen. Mensen die jaloers zijn. Zij eigen dicipelen lopen ook grote kans jaloerse mensen te worden. Het begint eigenlijk allemaal met een vraag van een jonge man die heel erg rijk is. Hij wil weten hoe hij het eeuwige leven kan verwerven. Maar als Jezus dan zegt dat hij dan alles moet verkopen en het geld aan de armen moet geven, dan gaat hij verdrietig weg. Dat is te veel gevraagd!

De dicipelen hebben goed geluisterd naar dit gesprek. Zodra de jonge man weg is. spreekt Paules Jezus aan en zegt: Wij hebben alles achtergelaten om U te volgen. Wat zal dan onze beloning zijn? Je hoort Pertrus denken: Nou, vergeleken bij anderen zullen wij dan toch wel bijzonder beloond worden...

Maar dan vertelt Jezus Zijn verhaal. Het verhaal van het boze oog. De mensen die maar één uur in de wijngaard hebben gewerkt, krijgen net zoveel als degenen die er de hele dag hebben geploeterd. Ze krijgen allemaal een dagloon. En niemand mag daarover klagen, want de heer van de wijngaard heeft toch zeker het recht om aan sommigen meer te geven dan zij hebben verdiend?

Zo is God! Bij Hem zijn de laatsen de eersten. Waraom zou ons oog boos zijn als Zijn oog zo vriendelijk is?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 20:39
BerichtOnderwerp: What 'rocks' and what 'sucks'?

GRIFFIN748 schreef:
Zeg Pieter, was jij niet op vakantie en had Annette jou geen internet-verbod opgelegd? Duiveltje smiley

Nee, joh die zit in een internet-cafe. Lopend he, wamt in Griekenland hebben ze geen benzine meer. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje

GRIFFIN748 schreef:
ik voel alweer een klusdag komen... Clown smiley Engeltje smiley

Nieuw agenda punt klussen bij Tess, ik zal maat niet zeggen dat ik in de regio woon.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

Mijn eerst pc, van mijnheer Bill Gates zat MS Dos 5.0. Later op een hele snelle 486 DX MS Dos 6.2. En de allernieuwste Windows foor Workgroups met de allernieuwste WordPerfect 6.1 for Windows.

Mario, altijd Bill Gates
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:11

http://www.youtube.com/watch?v=PB6tbZVbhH4
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 20:21

Woensdag 4 augustus; Lucas 12-13-21: Rijk in God.[

Dat kan gebeuren: een oude vader of moeder sterft en laat aan de kinderen nogal wat geld na. Eerst is iedereen erg verdrietig en erg zorgzaam; maar o wee als de begrafenis voorbij is...Dat staan soms die lieve, aardige kinderen als kemphanen tegenover elkaar. Eerlijk zullen we alles delen - maar als het even kan krijg ik graag iets meer dan hij of zij!
Er komt een man bij Jezus. Zijn broer wil het geld van een erfenis niet met hem delen. Die man denkt: Laat ik Jezus vragen contact op te nemen met met mijn broer. Wie weet krijg ik dan dat geld wel los! Mis! Jezus is niet gekomen om erfeniskwesties op te lossen. Jezus is gekomen om ons te laten zien hoe rijk je kunt zijn zónder geld! Hij vertelt een gelijkenis, een verhaal over iemand die denkt dat geld gelukkig maakt.
Het gaat over een man, een boer, die hard gewerkt heeft. Keihard. Eindelijk zal hij nu gaan rentenieren. Nu heeft hij genoeg om verder van te leven. Zijn schuren puilen uit van het koren. Zijn portemannee kan haast niet meer dicht, zo rijk is hij. Alleen zijn levenstijd is op. En met schrik ontdekt hij : ik benniet rijk in God!
Dat is dan een vreemd antwoord op de vraag naar de erfeniskwestie. Eigenlijk wil Jezus zeggen: Man, wat maakt je je toch druk? Laat dat geld toch zitten! Wat heb je er aan? In het leven is eigenlijk alleen deze vraag van belang: Ben je rijk in God?
Rijk in God. Hoe word je dat? Moet je daar hard voor werken? Nee! Het enige dat God vraagt, is dat we Hem liefhebben, des te rijker worden we - in God! Probeer het maar!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:51

Ik kreeg toen ik 8 was mijn eerste horloge met digitale tijd. Toen had je nog de eerste handcomputerspelletjes die je overal me kon nemen. Heb me vingers blauw gespeeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:47

MARIJAN072 schreef:
De schooltandarts Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen , waar ik gelukkig niet heen hoefde. Lachende smiley

Dan heb jij zeker nu een kunstbegit Knipoog smiley . Bij ons waren het altijd een Chinese tandarts met een dito assistente. En dan altijd die overheerlijke fluorbehandelingen. Zieke smiley Huilende smiley, smiley in tranen Kotsende smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 4 augustus 2010, 19:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:43

CARIN303 schreef:
Hey mensen, mijn computer doet het al een paar dagen niet Boze smiley daarom geen berichtjes van mij Huilende smiley, smiley in tranen , nu even bij mn ouders maar hoop dat tie het gauw weer gaat doen!

Vandaar dat je er niet was

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 4 augustus 2010, 19:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 20:55

Dinsdag 3 augustus, Lucas 15: 11-24; De verloren zoon.

Zo wordt deze gelijkenis genoemd: de gelijkenis van de verloren zoon. En dan denken we aan de jongste zoon, die jongen die ontevreden is met het bedrijf van zijn vader. Hij wil wat van de wereld zien! Hij vraagt van zijn vader het geld waar hij recht op heeft en verdwijnt achter de horizon...
Die jongste zoon - dat zijn de tollenaars en de hoeren, de mensen die het niet zo nauw nemen met Gods geboden, de frierefluiters, de mensen van pluk-de-dag. Als we maar plezier hebben! Jezus kent ze. Hij loopt niet in een boog aan hen voorbij. Hij heeft ze lief. Hij roept ze. Bekeert u en gelooft het evangelie! Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven!
En daar komen ze, de jongste zonen, Zacheüs en Maria Magdalena en noem ze maar op...Dankzij Jezus vinden ze hun hemelse Vader weer! Als dat geen reden tot feestvieren is....!
Feestvieren? Geen sprake van! Wie dat zegt? Dat zegt de oudste zoon. Een brave jongen, zeker! Keurig, fatsoenlijk, beslist! Maar zonder zonde, zonder dankbaarheid. Kijk ze daar eens staan. de Farizeeën en de Schriftgeleerden! Wat moet die Jezus daar aan tafel met tollenaars en zondaars?
De verloren zoon. Goedbeschouwd is eigenlijk die oudste zoon de verloren zoon. Want dan ben je toch wel echt verloren, als je niet meer blij kunt zijn met de bekering van een ander!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 20:22
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.

Misschien heeft niet te maken met het tijdperk waarin je leeft, maar meer met hoe je idd iets kunt beleven. Voor ons is de Bijbel zo iets vanzelfsprekend dat het voor een buitenstaander gevoelsmatig niet kan of überhaupt gebeurt kan zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 20:15

Op zaterdagmiddag op Hiversum 3, voor leken onder ons, het tegenwoordige Radio 3. Tussen 12.00 uur en 14.00 uur NCRV's Lost Vast. Met dit als hoogte punt:

http://www.youtube.com/watch?v=ktGgT-9imuM&feature=related

Daarna vanaf 16.00 uur tot 18.00 uur NCRV zaterdag sport.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga

GRIFFIN748 schreef:
voor zolang het duurt. niet erg lang dus. men gokt hier op max twee weken afwezigheid.

Wat ben jong geworden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 22:10

Maandag 2 augustus; Lucas 15: 8-10; De verloren penning.

Je zult thuis tien muntstukken hebben en op een dag rolt er één van de tafel. Daar gaat 'ie....! En waar is 'ie nou? Als het nu een cent is, nu ja, veel waarde heeft zo'n muntstuk niet.
Misschien dat je dan niet lang zoekt en weer snel over gaat tot de orde van de dag. Maar als het een kostbare munt is, of - zoals misschien wel in dit verhaal - als het er één van de muntstukken is van de bruidsketting die een vrouw ter gelegenheid van haar huwelijk kreeg, dan wordt het anders! Dan steek je de lamp aan. Dan veeg je al het stof uit de hoeken van de kamer. Dan zet je heel het huis op de kop om die ene munt te vinden!
Zo doet de vrouw uit het verhaal. En gelukkig: ze vindt de verloren penning! En van pure vreugde roept ze de buurvrouwen om het te vieren: ik heb gevonden wat ik verloren had!
Zo, zegt Jezus', zó vieren de engelen in de hemel feest als er een zonder zich bekeert! De Schriftgeleerden staan er over na te mopperen. De farizeeërs kijken zuur. Maar Jezus er er blij mee. Hij zoekt totdat Hij gevonden heeft. Al moet de onderste steen boven komen, al moeten alle lampen aan - Hij zoekt en zal vinden!
De verloren penning. Het schaap uit de eerste gelijkenis, was een dom dier. De zoon uit het verhaal dat we morgen zullen lezen, was een overstandige knaap. Maar die penning - die kon er niets aan doen, dat hij verloren ging. Zo heeft Jezus oog voor het verlorene, voor domme mensen, maaar ook voor hen die de vooral de dupe zijn geworden van andermans onvoorzichtigheid.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:20
BerichtOnderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken

LEPELTJE037 schreef:
Lepeltje
Mario216
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 2 augustus 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: kreet van de week

De waarheid is nooit precies zoals je denkt dat hij zou zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 22:02

Heb liever een lieve en ik ga nu slapen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 20:58

VISSER278 schreef:
Misschien kan ze er 1 voor je regelen? Moet wel een slaapkat zijn zeker?

Je hebt ook een knijpkat, Verraste, verbaasde smiley , maar dat is wat anders. Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 128 129 130 131 132 133 134 ... 167 Volgende
Pagina 131 van 167