Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:49
Onderwerp: vrienschap
|
|
|
Waar de mens de Geest laat leiden Om de ander te verblijden Waar men Jonatan laat leven Om een David hoop te geven
Vriendschap is vreugde in het gezin Waar liefde heerst en broedermin En waar een vreemdeling aanvoelt Dat men het goed met hem bedoelt
Vriendschap is wat de ander stoort Met veel geduld en takt aanhoort Waar men een hart vol van verdriet Met woord en daad een schouder biedt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 4 december 2012, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 22:20
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
Gen 2:18 Ook had de HEERE God gesproken: Het is niet goed, dat de mens alleen zij; Ik zal hem een hulpe maken, die als tegen hem over zij.
KJV:
Gen 2:18 And the LORD God said, It is not good that the man should be alone; I will make him an help meet for him.
Dat kan ook vertaald woden in het hebreeuws: "beschermen". Met andere woorden Adam had geen bescherming....
Waar is een vrouw bekwaam en aangenaam in zoals God het bedoeld heeft?
Vul maar in.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:47
Onderwerp: Hoe om te gaan met teleurstellingen en afwijzingen....?
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja roady dat is zeker waar en ook wat pieter zegt. Maar de reden dat ik ook naar Zuid Afrika toe wil gaan is omdat ik daar mijn vriendenkring heb opgebouwd. Via skype heb ik regelmatig contact met hen. Ik heb ook al enkele mooie en leuke vrouwen leren kennen daar, boeren vrouwen. Ik heb hele gesprekken met hun gehad en ze kunnen zich er niet bij dat ik zovaak afgewezen ben. En dan is t wel es leuk dat er toch vrouwen zijn die je toch schattig, lief, leuk en aardig vinden. Dat soort woorden hoor je niet zoveel hier. Maar goed... ondanks dat; ik heb een tijdje terug nog vast contact gehad met een jonge boermeisjie, dat is wat verwaterd aangezien ik druk heb gehad op werk hier. En wat mij steeds weer fascineert aan die boerenvolk van SA is dat zij zo Bijbelgetrouw(vooral oud testamentisch gericht) zijn, want dat is iets wat ik zo ontzettend belangrijk vind. De studies die wij hebben en bezitten komen ook daar vandaan. In alles wat zij daar doen daar word het geloof altijd in betrokken geraakt. En dat vind ik zo uitzonderlijk.
Ik kan me soms er niet bij dat ons hollandse volk dat niet is. Ja misschien ligt het eraan omdat wij onder een andere maatschappij leven, maar toch... Ik heb al veel geproefd van het boerenvolk van SA. Volgend jaar krijgen ik en mijn ma zelfs bezoek van een boerenvrouw uit Zuid Afrika. Ik vind het heerlijk om met die mensen daar te praten en gesprekken te hebben. Ik heb nu al 2 jaar lang contact met het afrikaanse boerenvolk, en het is voor mij als een wonder, want ik heb nooit gedacht dat er zulke mensen nog zouden bestaan. Hun taal dat zo liefelijk is, ik hoor het nu al 2 jaar lang aan, maar het verveeld geen moment het is me wel normaal geworden nu maar het verveelt me niet, ik blijf het een bijzondere taal vinden.
En dan die beschaafdheid waarmee ze daar groot zijn gebracht. Ik heb nog nooit gedacht dat zoiets nog bestond. Kijk het gaat mij niet om de kennis. Maar is wel belangrijk. Mijn volk gaat ten gronde door gebrek aan kennis zeggen de profeten. Maar bij mij gelden er 4 dingen, kennis, geloof, gehoorzaamheid en liefde. Maar de vraag is; welke liefde? Maar echt mijn geloof en intense liefde voor het geloof kan ik met die Boeren delen, ik heb t ook nog nooit eerder ervaren om zo het geloof intens te kunnen delen met een ander, zonder een aanstoot te wezen. Hier in Holland kan je soms wel als een aanstoot werken. En dat heb ik met dat Boerenvolk niet. Ja daar zijn ook genoeg problemen zoals de plaasmoorde. Maar goed, dat is ander koek. Het gaat mij meer om die cultuur van die boeren van zuid afrika. Ik schrijf zoveel op facebook en dan met Bijbelteksten erbij, en dan merk ik hoe de boeren genieten van de ontdekkingen die ik doe in de Bijbel. De Here zegt: overpeins Mijn Woord dag en nacht. En mijn streven is om steeds meer in die vreze voor mijn Here te staan.
Daarom zie ik er naar uit om naar zuid afrika toe te gaan. |
Doe hetgeen dat de Heer je in het hart legt. Zelf bekijk ik de dingen zoveel mogelijk buiten me eigen vleselijke behoefte en/of signalen dat op mij af komen.
Hetken veel in hetgeen dat je zegt, van mezelf van vroeger. Heb in de tijd dat ik gevaren heb, diezelfde emotie's, gevoelens en gedachten gehad.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 4 december 2012, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 21:39
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
Hier wordt ik heel blij van. Gods zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 00:09
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Mijn wens was om te gaan trouwen van uit huis uit. En het is een ramp als ik alleen zou moeten gaan wonen, word een grote ramp. Een collega van mij woont ook alleen, maar die gaat wel elke avond naar de kroeg te zuipen, dus dat ligt anders. Ik moet er niet aan denken om alleen te moeten gaan wonen, zou ook niet goed komen, ik zou dan knetter gek worden.
Maar goed, ik heb er vanavond ook even over nagedacht over wat jullie allemaal hebben gezegd, het is inderdaad waar wat jullie allemaal zeggen. Ik pin teveel aan een relatie, dat is een feit. Draai ik niet om heen. Ik probeer dat gevoel dan ook altijd uit te schakelen. Maar het valt niet mee. Mijn wens was toch om vanuit huis uit te gaan trouwen, origineel en precies zoals het hoort. Maar goed, dat zit er niet helaas, we leven in een goddeloze tijd, zoals de Bijbel het omschrijft waarin wetteloosheid de hand heeft gekregen waarin langzamerhand alles normaal is geworden.
Ik ga daarom proberen om mij meer te focussen om emigratie naar zuid Afrika toe. Ik ken vele vrouwen daar, via facebook leren kennen, waarmee ik ook persoonlijk contact mee heb, en die zeggen dat zij al jaren naar een man verlangen die de instelling nog heeft zoals de Bijbel het opdraagt. Aangezien veel mannen in Zuid Afrika drank problemen hebben, zijn vele meiden en vrouwen daar nog vrijgezel. En aangezien de beschaafdheid daar nog heerst onder het boerenvolk, is de kieskeurigheid daar veel minder dan hier. Ze zijn daar vooral heel oud testamentisch gericht, dit hebben ze altijd vast gehouden tijdens de ballingschap en verstrooiing. Zoals gelofte dag daar word gehouden, waarin ze ooit eens in de vroegere middeleeuwen, een belofte aan de God van Israël hebben gedaan, daaruit is die gelofte dag ontstaan. Prachtig om te zien.
Ja emigratie naar SA is duur helaas, maar ik hoop volgend jaar toch het geld bij mekaar te hebben. Want ik heb meteen onderdak daar, bij veel mensen, dus ik kan maar uitkiezen, want ze zijn gastvrij, en ik heb al connecties opgebouwd met mensen die daar computer bedrijven hebben opgericht, en die willen me ontzettend graag daar hebben. Dus die voordeel heb ik. Nu de emigratie procedure nog. Ohhh wat zal ik God dankbaar zijn als ik eindelijk daar naar toe mag en kan gaan. Een nieuw leven. Dat zal pas heerlijk wezen. |
Laverde, Als je mijn zoon zou zijn, raad ik je dit af. Het lijkt heel belovend maar dat is het niet. Liefde zit niet in de behoeftes op economische en/of gevoels kwestie waarvan je denkt nodig te hebben. Hetgeen dat normaal een man nodig heeft, is een vrouw waar hij af en toe ook zijn hoofdje neer kan leggen, in de schoot dat van hem houdt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 4 december 2012, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is toch overduidelijk....? We kunnen hem alleen maar succes wensen op zijn zoektocht naar zo'n vrouw....... |
tja, het zou zo niet zijn. Mischien ben jij het wel....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Dat vrouwen maar een wormvormig aanhangsel zijn? |
Dat zeg ik niet dat maak jij ervan.Heb de ervaring als ik het antwoordt direct geef dan te stellig ben.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:12
|
|
|
JOL252 schreef: | Oh en nog wat. Adam was "het gemenste". Hij droeg mannelijk en vrouwelijk al in zich is daarin mijn interpretatie. |
Dat is hetgeen dat men zegt. Vindt het zelf niet terug in de bijbel. Althans vind nergens in de bijbel terug dat God stelt dat Adam zowel mannelijk als vrouwelijk is geweest. Het is een aanname.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 22:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 22:09
|
|
|
JOL252 schreef: | Deze welke weet ook niet altijd alles. Wel dat het niet goed was dat de mens alleen bleef. God had in de gaten dat Zijn 1e evenbeeld zich toch alleen voelde. Genesis 1. 26 "God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen."
Oftewel wij zijn, mannen en vrouwen, het evenbeeld van God, kroon op de schepping. Adam was okay, Eva maakte het top. |
ok, je zit heel dichtbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:32
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik hou er wel van als het begint te lichten........vertel eens: welk antwoord? |
Niet zo snel. mischien is er een ander welke het weet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:28
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik heb een vraagje aan iedereen. Hoe gaan jullie ermee om als jullie na de zoveelste keer zijn afgewezen, terwijl je je best voor hebt gedaan door jezelf te zijn zoals je bent, door eerlijk te wezen?
Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? In feite ben ik in het verleden veel opstap geweest, zowel in christelijke gelegen als niet christelijke gelegenheden, maar wat mij opviel dat wanneer je wat anders denkend bent dat je dan al snel afgewezen bent. Zou ik dan alsnog een masker moeten opzetten van schijn? Hoe zou ik met dit soort om moeten gaan?
Hoe denken jullie daarover, of hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
Groetjes, laverde
P.S. wat me ook op viel is dat er vandaag de dag veel meer eisen worden gesteld vergeleken met vroeger en in de middeleeuwen. Als ik kijk naar de Bijbel en naar de persoonlijkheid van Jezus, dan zie ik een ander blik. Namelijk; dat je oprecht bent van hart en dat je streeft om eerlijk te zijn en om trouw te zijn. Maar het rare is dat er vandaag de dag onder de mensen veel meer dan dat word geëist. Met andere woorden: als je anders denkend bent dan het huidige maatschappij dan ben je buiten geworpen. Is dit Bijbels? |
Mischien door iets meer in de compromie zone te stappen en voor jezelf hetgeen vast houden waarin je gelooft en/of weet. Een samen spel tussen het weten en en samenwerken. Dat is ook hetgeen dat de Heer ons wil leren. Twee benen een wandel, een been van het weten en de andere been van samenwerken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 december 2012, 21:18
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De Bijbel is ook geen boek om ons gedrag goed te keuren. Ook niet een boek wat ons ontziet. Heel duidelijk is dat man en vrouw allebei gelijk zijn voor God, en ons wordt alleen maar voorgehouden dat we met verstand en liefde bij elkaar wonen. Daarnaast, al is de man het hoofd in Bijbelse normen, dan wil dat niet zeggen dat hij ook de baas is, en dus een persoon die het alleenrecht heeft. God gaf Adam Eva, niet om haar te onderdrukken, maar om samen te zijn, als twee gelijkwaardige mensen. En de zondeval deed Adam de schuld werpen op Eva, maar ten diepste op God. De vrouw die GIJ mij gegeven hebt... Een echte Bijbelstudie zal nooit occult zijn. Wel als de Bijbel gebruikt wordt om een goedprater te zijn van het kwade, en een boek wat bedoelt is om een ander te veroordelen. Maar als ik de Bijbel goed lees, dan kan ik die boodschap er niet in terug vinden. |
Het occulte zie ik er ook niet in. Mis wel de antwoordt waarom heeft God een vrouw geschapen uit de rib van de man. God had immers de mens (Adam) geschapen en zei dat het goed was? Wat zei hij daarna dat niet goed was.??? Volgens mij licht daar ook het antwoordt....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 3 december 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:26
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kijkt nog geen uur gemiddeld tv....maar hebt wel een mening over SBS en dat het occulte programma's uitzendt? Snel je conclusie klaar..... En bye the way...wat is occult? Ik heb geen idee over SBS want ik kijk echt nog geen uur tv in de week en kan me er dan ook geen mening over vormen....... |
Dat is alleen in het Gronings te bevatten.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zondag 2 december 2012, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:44
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat bedoel je nu? De man is verantwoordelijk voor schepping en huwelijk? De vrouw heeft niks in te brengen ?? Sorry, ik probeer het even serieus te volgen maar kan er even geen chocola van maken ... |
Het is ook geen chocola.
Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens. Gen 3:18 Ook zal het u doornen en distelen voortbrengen, en gij zult het kruid des velds eten. Gen 3:19 In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.
Hier vind je de verantwoording van Adam als man en als eerste mens. Vervolgens komt Eva, niet geformeerd uit de aarde maar uit de rib van de man, dat een deel van hem was. De rest zoek het maar uit!!!! De antwoorden kan iedereen wel vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Heftig veroordeeld? Wie en wat bedoel je? Word es concreet? Het enige dat ik doe is jou vragen om verduidelijking maar als je dat al aanvoelt als veroordeling??? Mag men soms geen vragen stellen? Als jij wilt dat iemand lering trekt uit wat jij denkt van God begrepen te hebben of interpreteert dan is het nog steeds aan de zender van de boodschap (jij dus) om daar duidelijk in te zijn zodat men er inderdaad zoals jij dat wenst lering uit trekt. |
Het komt bij mij over alsof je deze reactie op jou gericht is. Dat is het niet. Het is gewoon een reactie in het algemeen. Anders had ik het onder een reactie van jou geplaatst.
Dit even om duidelijk te zijn. Heb nog niet gereageerd op jou vraagstelling. Of ik het doe..... is nog maar de vraag. Eigenlijks heb ik het gehad hier op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 17:32
|
|
|
Gewoon een citaat uit de bijbel, en men wordt verketterd (Heftig veroordeelt) op persoonlijke vlak.
Een ieder beproef zichzelf daar in...
Gal_6:4 Maar een iegelijk beproeve zijn eigen werk; en alsdan zal hij aan zichzelven alleen roem hebben, en niet aan een anderen.
Het is niet "vroom" bedoeld, maar om lering eruit te trekken. Kan ook mijn mond houden van hetgeen dat in Gods ogen gezien wordt.
Handvaten uit de bijbel helpt om te weten hoe verder.... Dat is voor elk heel verschillend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 16:21
|
|
|
[quote=PIETER649] ik heb het donkerbruine vermoeden, (tegen zwart aan,) dat wij mekaar niet motten, (van hoe ik jou al die jaren hier op cm lees, ik jou niet in elk geval) [quote]
Dat klopt, ben ook niet verliefd op jou en zal dat ook nooit worden. Tevens heb ik niks met asielzoekers uit Nederland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 16:05
|
|
|
PIETER649 schreef: | beste lezers, na je scheiding gewoon ff feesten en als je er weer aan toe bent en je vind per ongeluk een leuke aanstaande... gewoon weer opnieuw beginnen |
Alzo sprak de Here.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:58
|
|
|
PIETER649 schreef: | om met dat laatste te beginnen: klopt en dat wil ik graag zo houden! ik heb het donkerbruine vermoeden, (tegen zwart aan,) dat wij mekaar niet motten, (van hoe ik jou al die jaren hier op cm lees, ik jou niet in elk geval)
en verder, dom, wat is dom???? als ik gelogen heb over jou, heb je dat aan jezelf te danken, ik weet het omdat jij dat op forum heb geschreven misschien dat dat geschrijf van jou achteraf n beetje dom was? |
Absoluut in jou ogen, je intepreteerd het nogal verkeerd. Dom= dwaas.
Dat wij elkaar mischien niet motten kan komen dat ik niet van arogantie hou...
Tevens Pieter als je de illusie mocht hebben dat ik gebant zou zijn, dan moet ik je daarin teleur stellen... Dat ik een andere nickname heb, dat heeft te maken dat meer dan 6 maanden niet meer ingelogd ben geweest. Puur uit internet, technische formele redenen...
Nogmaals dom=dwaas.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 1 december 2012, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ík haal dat vandaan van het volgende: iemand zei het, je ontkende niet.
Iig, het is behoorlijk naar als iemand zelfmoord pleegt, als je nog met diegene bent getrouwd, en bijvoorbeeld wel wilt scheiden.
Dát verwacht je niet.
Daarom moet je zóooo uitkijken voor schuldgevoelens, ja, je kan 't eea aan God belijden en aan je vrouw een brief schrijven.
Dan heb je alles gedaan. en hoef je je mi niet schuldig te voelen naar God toe.
Ik denk, dat toen jullie mekaar pas kenden en verliefd waren, dat je je zoiets niet zou kúnnen voorstellen.
We leven in een gebroken wereld.
Ook zelfmoord gebeurd nu eenmaal....ja, en dat kunnen wij ons niet voorstellen...je hebt ook mensen die aan zelfmoord denken, maar het gewoon nooit zullen doen, je hebt mensen die het zich kunnen voorstellen maar het nooit zullen doen.
Bij zelfmoord is sprake van ondraagelijk lijden, en het maakt niet uit hoe, dat lijden moet worden beeïndigt, en voor degene is dat de enige optie...
Ja, en dan kom je in een dubbele situatie mi. als de kerk niet afweet van dat er sprake was van willen scheiden voor de zelfmoord, ja, dan ben je weduwe, dus vrij in hun ogen. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van eigenlijk liever daten met weduwen, want ja, ten slotte is jou partner eerder dood, alvorens er kon worden gescheiden. En is er dus veel meer verdriet mi.
Aan de andere kant, als je zoiets had van ja, ze heeft dan wel zelfmoord gepleegd, maar ja, ik wou toch scheiden, dus eigenlijk is er sprake van een scheiding gevoelsmatig.
Ja, daar kan je alleen met God uitkomen, die je helemaal kent.
Sterkte met dit verdriet!!! |
Dank je wel Shanitha, mijn kracht ervaar ik in mijn geloof van het woord van God (zonder "T" grijns)... Verdriet kennen we allemaal in relatie's. Voor de goede orde, mijn vrouw kwam daarmee om te scheiden(van tafel en bed) omdat ik haar man ben en de laatste schakel (zijden draadje) dat voor haar nog door geknipt moest worden. Anders pleegt niemand suicide... Het is een periode dat vooraf gaat van afscheid nemen. Ook een huwelijk....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 1 december 2012, 19:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | Jij zat hier onder een andere naam al eerder op CM. MAR was jouw naam toen, MAR907 als ik me goed herinner. Of jouw abo toen verlopen was of dat jij hier nu na een ban onder een andere naam opnieuw zit, dat weet ik niet.
Jij schreef op het forum dat jouw vrouw jou en jullie huis heeft verlaten met de aankondiging dat zij van jou wilde scheiden. Vanaf dat moment was jij, MARITIME, dus een gescheiden man. Net als veel andere mannen en vrouwen op CM.
Helaas benam jouw (inmiddels ex-) vrouw zich kort daarna van het leven. Welke reden ze had voor deze laatste daad weten wij natuurlijk niet, aan de hand van wat jij hierboven schrijft zou dat depressiviteit kunnen zijn.
Misschien dat deze gang van jou goed uitkwam in zoverre dat jij je nu weduwnaar noemt in plaats van gescheiden, dat is dan jouw verantwoording. Zoals ik al eerder aangaf is mijn mening dat jij hiermee niet correct handelt.
Het lijkt mij wel zo eerlijk naar de lezers van jouw profiel om de feiten correct weer te geven. Jij bent eerst feitelijk gescheiden en pas daarna is je ex-vrouw overleden. |
Een domme reactie van jou.
Je kent me niet eens!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 1 december 2012, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:41
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat heb jezelf eens ooit ergens geschreven!! geen verzinsels! Haar afscheidbrief heb ik geen eens belangstelling voor het is al triest genoeg dat ze het heeft gedaan en wat haar heeft gedreven zal ze zelf het beste geweten hebben!! Ik geef geen invulling ik geef weer zoals jij het schrijft! Ook nu weer naar JOL alles is de schuld van de vrouw pffffff |
Invulling heb je al gegeven.... God leest dit ook. Je zal maar depresief zijn waar je niets aan kunt doen??
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 1 december 2012, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:37
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat heb jezelf eens ooit ergens geschreven!! geen verzinsels! Haar afscheidbrief heb ik geen eens belangstelling voor het is al triest genoeg dat ze het heeft gedaan en wat haar heeft gedreven zal ze zelf het beste geweten hebben!! Ik geef geen invulling ik geef weer zoals jij het schrijft! Ook nu weer naar JOL alles is de schuld van de vrouw pffffff |
Je gaat te ver dame!!!! Dat is niet wat ik zeg... Het zegt veel over jezelf!!
De vrouw heeft geen schuld, dat wordt door God ook niet gezegt. Het is de man welke verantwoordelijk is voor de schepping en relatie met zijn huwelijk, de keuze van de vrouw staat opzichzelf... Je snapt echt niks van wat er in de bijbel staat!! Het zijn je eigen emotie's...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 17:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Allereerst. Jij sleept hier de dames bij maar Jezus had het tegen de mannen. Die waren van begin af aan binnen hun cultuur gewend om vrouwen net als tentstokken en vee om het minste of geringste aan de kant van de weg te zetten, zo niet erger. Hardheid van hart had te maken met een liefdeloze instelling van de mannen die niet maalden om een vrouw minder en al helemaal niet waar ze dan terecht zou komen als verstotene in die samenleving. Ze was aan de goden overgeleverd en hoe moest ze zichzelf voorzien van inkomsten? |
Dit klopt helemaal Jol.
Hetgeen dat God tegen Adam zei bracht hij ook over bij Eva. Daardoor wist Eva dat zij niet van de vrucht mocht eten.... Hoe zijn de vrouwen daar hierin nu???
|
|
Naar boven |
|
|