ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

JOL252 schreef:
... Waarom zou het niet kunnen.. als je heel bewust wijn en brood tot je neemt en het hele gebeuren tot je laat spreken.. kun je het zelfs alleen doen..

waarmee ik niets wil af doen aan hoe in de bijbel het verwoord staat om het binnen de gemeente te vieren. Ook binnen je eigen gezin kun je het vieren met je kinderen...

Waar staat dat Jol?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 22:40

WILLEMIJN232 schreef:
Dat bedoel ik dus met kerkordelijk......gebeurd vaak bij zieke mensen.....

Maar ik bedoel niet kerkordelijk, maar bijbels gezien?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:22
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JOL252 schreef:
Duiveltje smiley

spijker op de kop.

Barbaarse methode... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:22
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 17:16

Kun je ook alleen het avondmaal vieren? Ik lees in de bijbel niet dat hiervoor een minimaal aantal gelovigen bij elkaar moet zijn. En Jezus is natuurlijk ook als wij alleen zijn bij ons.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 15:29

Receive life like a gift...

And release life like a present...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 15:30
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 14:39
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door

DJAB697 schreef:
Heb niet de tijd om hier elke dag te kijken, maar dit plan klinkt als muziek in de oren. Lachende smiley

Chill! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 12:00
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel....

Waar?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:50

WILLEMIJN232 schreef:
Als ik al zie hoe hier de Bijbelteksten verschillend opgevat worden vraag ik me af of het dan zinnig is om ze samen door te nemen zonder al te veel gebakkelei......

Ik wilde het nu juist een x anders aanpakken Lachende smiley

Samen dezelfde stukken lezen en dan lijkt het mij juist wel interessant om eens te lezen hoe divers een ieder hetzelfde stuk interpreteert. Of wat het bij je oproept. Of....

'Gewoon' van gedachten wisselen...

We kunnen ook afspreken dat we onze exclusieve standpunten pas innemen als we em uithebben Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:35

WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind dat zo ,maar vinden ervaringsdeskundigen-kinderen- dat ook?
Je moet altijd oppassen om je eigen mening niet tot DE mening te verheffen.

(sorry als ik voor mn beurt praat; je vraag was geadresseerd aan chat)

Nee; dat vinden ze niet. Het voert mij te ver om hier te gaan uitleggen hoe dit in de praktijk werkt.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:08

TEAPARTY711 schreef:
Binnen een jaar de bijbel door.

Op http://www.christianity.com/
Heb je een bijbellees rooster, waarbij je binnen een jaar de bijbel doorgaat.

Ongeveer een kwartiertje lezen, ligt eraan hoe snel je leest en hoe diep je er in wilt gaan.

Er zijn verschillende roosters, je hebt ook een rooster met 10 hoofdstukken uit tien boeken per dag, maar dat vind ik (nog) te veel.

Ik zou gaan voor de classic, dan heb je een stuk of 3 a 5 hoofdstukken. Oude en nieuwe testament, het fijne daaraan is dat je opeens links gaat zien na een tijdje tussen het n. en oude testament.

Soms sla ik wel eens dagen (weken) over, soms haal ik het in, soms laat ik het zo, ik hoef geen bijbel te lezen om mezelf te redden ;)
Het is alleen een gemiste kans.

Edit: kijk wel uit met de artikelen op christiaity.com ik weet niet of alles even goed is.
Edit 2: account aanmaak alert, maar totally worth it. er is een statenvertaling aanwezig op de site, maar ik pak altijd mijn eigen bijbel erbij en dan lekker in de stoel ofzo.

Oke; thnx voor de tip!

Maar lijkt het je ook leuk om hierover met elkaar van gedachten te wisselen op dit forum?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

PETRA944 schreef:
tja maar dan moet je dus maar met iedereen gaan daten die op je reageert omdat je hem dan pas echt leert kennen? das vermoeiend, voor mezelf denk ik beter eerst wat mailen, dan zie je toch wat meer dingen over die persoon toch???? petra die het heel date gedoe een tijdje opgeeft . het maar moeilijk vind zo,n datingsite.

Pff... je moet eerst een date-able iemand zien te vinden hoor Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 11:03

ROELANDE345 schreef:
oke dat is in een ander topic las ik later,jouw reactie boven kwam een beetje vreemd over

Ik heb het aangepast; hopelijk is het nu wat duidelijker.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 10:56

ROELANDE345 schreef:
Omdat er altijd wel iemand met een erger probleem is telt jouw probleem niet?
Zal het tegen mn zoon zeggen, zn rugzakje kan wel opgezegd en hij hoeft niet meer naar de psychiater voor hulp want hij heeft geen echt probleem .
Lijkt me niet

Ik heb juist het tegendeel beweerd en probeer ook nu duidelijk te maken dat
zo'n houding niet klopt.

Chat spreekt hier over een wonder in het leven van een klein kind; kennelijk ervaart hij de moeilijkheden van dit kind wel als 'echt probleem'.

De problemen die ik hierboven heb omgeschreven worden door hem geclassificeerd als "moeite hebben met je vaderbeeld".

En daar val ik over.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:57

PETRA944 schreef:
bij deze dan vanuit mijn hart een virituele knuffel Lachende smiley

thank u!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:53

CHATULIEM619 schreef:
Ogenschijnlijk zag je niets aan hem. Hij speelde met andere jongens, hij lachte af en toe en je kon zien dat hij zich thuis voelde. Kees deed gewoon mee met de rest....wat had hij een plezier op het kamp.

Automatisch gingen mijn gedachten uit naar twee jaar geleden. Kees had PDD NOS hadden de ouders verteld. En ach, PDD NOS, er zijn variaties, ik haalde mn schouders op, zal wel.
Maar deze PDD NOS was ernstig, heel ernstig. De eerste middag begon het al. Binnen twee minuten liep hij bij zn groepje weg en was kwaad, heel kwaad. Er was geen land met hem te bezeilen. Na hem weer voorzichtig terug te brengen naar zn groepje, was het na een kwartiertje weer mis. En eigenlijk ging het die hele week zo door. Boze buien kwamen en gingen, en we legden ons erbij neer dat hij zo was....

Vorig jaar wilde hij weer mee. En het begon eigenlijk precies hetzelfde, hij wilde de bal hebben en kreeg hem niet. Boos liep hij weer weg. Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik herkende iets in hem. Kinderen met PDD NOS zijn snel boos. Vooral als ze in een onveilige omgeving zijn. En die boosheid kan snel een gevangenis voor ze worden. Ze willen wel weer meedoen, maar ze kunnen het gewoonweg niet. Die boosheid houdt ze ahw gevangen. Ik nam zn beide handen en zei tegen hem: doe maar eens flink boos. Hij greep mn handen en begon er in te knijpen, begon te grommen, en na een tijdje zei hij: het is over. En hij kon weer gaan spelen in de groep. Ik merkte toen, dat die boze bui zelf het probleem was. Hij was boos, wilde weer normaal kunnen doen, maar zag geen weg meer terug. Nu had hij het middel gevonden om uit zijn boze buien te komen. Tijdens die week kwam hij naar ons toe als hij zich boos voelde worden, na het gebruikelijke gegrom kon hij weer met zn vriendjes gaan spelen. Zonder dat ik echt merkte dat er iets veranderd was, was er voor hem een heleboel gebeurd.
Zn ouders hadden al regelingen getroffen om naar een aparte school te gaan. Hij was niet meer te handhaven op een normale school. Toen hij terugkwam uit het kamp, was de verandering zo groot dat hij gewoon op de school kon blijven waar hij was.
Nu zag ik hem na een jaar weer. En zoals ik al eerder vermeldde, er was niets meer te zien van zijn boosheid, wat zo lang het kenmerk van zijn gedrag was geweest. Hij deed gewoon mee met alle spelletjes en met de bonte avond. Een gewone jongen op het kamp.
Ik wil niet zeggen dat hij genezen was van PDD NOS. Dat zou teveel zijn van het goede. Ook wil ik niet zeggen, dat wij ervoor gezorgd hadden dat hij beter om kon gaan met de nieuwe impulsen van zo'n kamp. Maar zelf vind ik dit het grootste wonder wat ik ooit gezien heb. Hoe een jongen, die zo onhandelbaar was, nu opeens kon luisteren en gewoon meedoen..niet alleen op het kamp., maar ook in zijn dagelijks leven. God is groot, en God verandert mensen..Halleluja

Geweldig!! Ik begrijp nu wat je bedoelt met "echte problemen"!

Quote:
Chatuliem: "ja, dat is jouw interpretatie. In het echt ben ik echt wel begaan met mensen met echte problemen. "

Ik had het in mijn onschuld over kids die:

- op 8-jarige leeftijd mij niet durven aankijken omdat ze denken dat ze zo gruwelijk 'slecht en verdorven' zijn; omdat hun eigen moeder en broers dat beweren;
- op 6 en 8-jarige leeftijd dagenlang met chips op de bank hangen omdat hun vader weg is en hun moeder aan het plafond hangt en zij niet weten wat zij daarmee aan moeten (en ik overdrijf niet);
- niet meer praten omdat ze dagelijks door hun moeder en zus in elkaar geslagen worden;
- op 6-jarige leeftijd alleen maar kunnen huilen omdat hun moeder wekenlang in het buitenland zit en zij alleen in huis achterblijven;
- geen contact hebben met hun (pedofiele) vader in de gevangenis; hun moeder rond de kerst hebben zien sterven, hun oudste broer in de gevangenis niet kunnen bezoeken, door de kinderbescherming niet alleen uit huis maar ook in het buitenland geplaatst worden zodat ze volledig ontheemd raken voor zover ze dat al niet waren;
- door vader, broers, zwagers, kennissen, vrienden, sexueel misbruikt worden;
- op 9-jarige leeftijd uit hun leefomgeving gerukt worden en vervolgens in hun koffer moeten leven van 'gastgezin naar gastgezin' waarbij contact met hun dierbaren onmogelijk is.

Ik kan nog wel doorgaan.

Maar heel fijn dat er iemand met een 'echt probleem' door jou geholpen is....

Laatst aangepast door
CARMEN073
op dinsdag 28 augustus 2012, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:31

DJES101 schreef:
carmen schreef;

Pfffff.... who cares...

Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees

als je deze reactie bij de kreet van de week zet ..
waarom dan dit topic carmen??

Waarom niet? Wat heeft het met elkaar te maken???

Ik ben alleen op de wereld, maar daarom mag ik toch wel de bijbel lezen??
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:11

DJES101 schreef:
't Is goed om in je eigen hart te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of je van de ochtend tot de avond
Geen enkel hart hebt zeer gedaan.
Of je aan liefdeloze mensen
Eén woordje van liefde hebt gegeven
Of je tegen verdrietige harten
gezegt hebt het goede na te streven
Dat je je handen hebt gewonden
Rondom een hart, dat eenzaam was
...Dan voel je als het goed is
wat mooi en fout was deze dag

't Is goed in eigen hart te kijken...
dan blijft het oordelen uit
En mag je rust ervaren ,
voordat je je ogen sluit

Pfffff.... who cares...

Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 00:30
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

GERRIT603 schreef:
ik ben afgewezen als kandidaat minister van financiën, moet ik op een partij stemmen die zo dom is Smiley die vol vragen zit
misschien bel ik blondie wel ff om dat punt aan zijn partijprogramma toe te voegen, het trekt zeker stemmen Knipoog smiley

whahaha Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 00:03

GERRIT603 schreef:
helemaal mee eens, wil je dat svp asap aan mijn werkgever doorgeven Twijfelende smiley

Het wordt 1 van de speerpunten van onze partij GR! Stem dus op ons! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 23:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Soms heb je van die dagen....

http://www.youtube.com/watch?v=wlBiMW-BumA
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 23:16

Wie heeft er interesse om samen met anderen de bijbel door te nemen en hierover van gedachten te wisselen? Mijn idee hierover is als volgt:

Er wordt een speciaal topic geopend waarin ieder kwartaal een leesrooster wordt neergezet: bijvoorbeeld de te lezen bijbelgedeelten per week.

In het topic kan iedereen die wil meepraten / -discussieren over het gelezen bijbelgedeelte.

Op die manier gaan we in een bepaalde tijd samen door de bijbel (gewoon beginnen bij Genesis). En we kunnen er ook met elkaar van gedachten over wisselen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 23:06

Heb vandaag de proef op de som genomen en mijn vermoeden is bevestigd:

De maandag hoort bij het weekend! Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: rijkdom

ANNA415 schreef:
Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn.
Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.

Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.

In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren.
Abraham, echt niet arm
David, ontbrak het ook niet aan iets
en ga zo maar door.
Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.

Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn.

Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan makkelijker gezegd vindt dan gedaan. Kun je specifieke terreinen aanwijzen waarin je moeite ervaart? Welke rijkdom zoek jij (als je die zoekt)?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:58

SHANITA130 schreef:
Er is een spreuk: God geef mij moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en rust om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken.

Nou goed, sommige dingen kan ik niet veranderen, hoog sensitief oa, dus ik kan niet tegen drukte, en ik kan meestal alleen mezelf zijn met mensen die ik al jaren ken.

Ja, dus bijvoorbeeld, zo'n CM uitje, ja, dan hou ik me een week rustig spreek bijna niets af, slaap extra veel, en dan toch lukt dat me niet.

Andere dingen lukt me wel, mijn huis schilderen, naar mijn vrijwilligerswerk gaan.

Goede films kijken goede boeken lezen. Met mensen omgaan die ik al heel lang ken, voor het vertrouwde gevoel.

Werelds gezien stel ik niet veel voor, als iemand geen redenen weet, in de wao, veel rusten, geen kinderen...

Maar ja, God bestaat, dat is voor mij letterlijk dus ook mijn redding.
Ik kan van dingen genieten, als ik naar mijn werk fiets, als ik een stukje in de buurt loop, films kijk, lezen..
En schilderen wil ik weer oppakken. Nou kan de een beter schilderen dan de ander, en ik kan het een beetje, maar oefening baart kunst, en hoe vaker je oefent en het doet hoe beter het gaat.

Ja, en ik ben ook al 40, en ja, een gezin opbouwen zie ik niet zitten, kan ook geen kinderen krijgen.
Dus eigenlijk zit ik nu én te leven, en me voor te bereiden op mijn verdere leven.
En ik vind het ontzettend jammer dat ik niet regulier kan werken, maar ja, vrijwilligerswerk, na een tijdje heb je niet meer door dat dat anders is, je moet ook op tijd komen, dingen doen en mensen om je heen.

Fijne Avond!

En voel jij je rijk Shanita?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 16:35

God wil je hart genezen maar dan moet je Hem wel de brokstukken geven...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 16:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Imme been gestoken door een Unidentified Flying Object dat zich in mijn broekspijp verschanst had! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 11:53

2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:

Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..."
Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."

(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel. Engeltje smiley

In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn.
In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.

Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?

Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 25 augustus 2012, 16:25
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 08:18
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PETRA944 schreef:
ha ha, dat doet me es goed om es te lezen dat iemand 25 wassen heeft Lachende smiley zelf tel ik me eigen wassen maar niet van gister en vandaag, misschien ook wel 25, ligt nog hele berg was in de badkamer. de school was weer begonnen en ja hoor, donderdagavond effe kids kammen voor hoofdluiscontrole, zag ik daar toch een luisje.... eh wassen maar, alle knuffels, jassen, lakens, grote schoonmaak in huis. gelukkig droogde de was waanzinnig snel buiten. De luis is dood en ik ben zelf ook bijna dood door het effe hard werken, en alle kids behandelen met dat spul. en dan sochents voor school en werk kids effe allemaal uitwassen, weer kammen, allemaal voor 8 uur in de ochtend.

Je had ook al lang op bed moeten liggen dan! (Vannacht om 0.15 uur)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 25 augustus 2012, 08:19
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 22:36
BerichtOnderwerp: Raadsels

CHATULIEM619 schreef:
daten?????

Zucht... nou, woonde je maar wat dichterbij he.... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:12
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

ANNA415 schreef:
en onder een putdeksel zit een put. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

potten, pannen en putjuz... Wanneer komen jullie es uit de keuken?! Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 27 Volgende
Pagina 14 van 27