Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 19:56
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROOS575 schreef: | Hoe heb je die eekhoorn gevangen??? |
Weet je dat dan niet tis een oud foefje, dat ik van mun opa heb geleerd dan moet je een beetje (snufje) Jozo zout op zijn staart strooien dan kan je hem zo oppakken dan worden ze zo mak als een lammetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Dus jij gaat even op jacht in het Panbos vandaag? |
Wel nee, ik heb een boom achter me slaapkamer staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:46
Onderwerp: Kind van school.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag me meer af, vervelen ze zich zo om zich daar mee bezig te houden? Nou ja, het houdt je van de straat..... |
Precies, of ze het nu over spelen hebben, of over spellen, het blijft een gok
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:41
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heeft gelukkig niets met zuinigheid te maken.... |
oh, maar wrom heb je dan niet 2 maanden extra verlengd dan had je nu al die vage cdees en dvdees gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:33
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zo maar eens even kijken of de slager nog een gegrild half haantje heeft liggen . Anders maar de andere hoek om bij de bakker een lekker broodje opscharrelen. |
Een half haantje altijd benne wij de ... halve kip is beter, trouwens hoe wedde gij dah het een half haantje is Volgens mij weet je voor de helft niet wat het was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:27
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En weet je....net nadat ik verlengd had....gaven ze die cadeaus... Net iets de vroeg verlengd dus.... |
ach gut ons zeeuwen ben zunig, soms te zunig tsja en dan pis je naast de po
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zaterdag 23 februari 2013, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 10:32
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kolder in de kop??? |
wrom dat nou weer everzwijn eten we ook, en van eekhoorns zijn er veel meer, tis tenminste eerlijk vlees Beter dan al die zielig gefokte knijnen en op hok kippen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 10:22
|
|
|
MAMY994 schreef: | Eekhoorn???????????????? Een zaterdagochtendnognietgoedwakker typefoutje toch zeker?! Of raar gedroomd vannacht |
Eekhoorn zie het alweer wat de boer niet kent, vreet hij niet Het is het enigste stuk wild dat je helemaal kan eten, zonder het te delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 10:06
|
|
|
Gevulde eekhoorn, met bosbessensaus frambozengelei oesterzwam gebakken aardappeltje (krieltjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 09:41
|
|
|
CORNE927 schreef: | Nog niet wakker Gerrit?
Het was grappig bedoeld Gerrit, ik heb ooit "Nu zijt wellekome' geleerd, zonder Gij ertussen, vandaar. |
Zo wakker als wat maar soms heel soms, zeg maar vaak, heel vaak, maar niet altijd, het kan voorkomen, soms, dat ik lees wat ik wil lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 09:00
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ROOS575 schreef: | het morgen een hele bijzondere dag word met heeeel veeeel meer vrije tijd??? |
Dat heb je toch elke zondag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 07:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ROOS575 schreef: | doe ik al, maar dacht dat het op de utrechtse heuvelrug beter was. Morgen dan maar weer in me eigen bed |
in wiens bed is het koud dan moet je maar geen bed delen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 07:46
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kijk, velen zijn opgegroeid met geloof hier, waar ik opgroeide juist helemaal niet, je weet wel, de openbare school, en paar straten verder de christelijke school....alles wat met geloof en godsdienst te maken had was sowieso op voorhand al negatief, toen ze aan ons vroegen wie er godsdienstles wou, vroegen we of we dan niet naar de kerk, hoefden, heel ongerust...; we zongen dat liedje op verzoek; niemand had enige clou wat dat liedje te betekenen had.... |
Er ontgaat mij iets één van beide heeft zijn/hare leeftijd verzonnen Hebben zullie bij elkaar in de klas gezeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 21:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | |
Hee Erica wat?! ben je verdwaasd,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 20:19
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | ........maar ook zuiverend! Het onttrekt zich niet, maar gaat een verbinding aan, geheel zoals het is bedoeld. |
Het zout van mijne ziel, is zacht en teder, en ik houd dat graag steriel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 19:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Degene die dat zo hard en duidelijk roepen...vertrouw ik juist niet...(haha)
Het zout der aarde zijn...en toch blijven...kan dat niet samen??? |
Nee Zeeland, het zout der aarde is zuiver en dat wil ik graag zo houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 11:46
Onderwerp: aliens,buitenaardse wezens
|
|
|
Aliens op CM
Dat is volgens mij meer van toepassing, volgens mij is CM ook weinig Christelijk meer, match misschien. Hoewel ik met niemand schijnt te matchen, aan de ene kant ook maar goed ook, ik meer het gevoel krijg buiten staander te zijn. Maar das dan niet buitenaards, aliens ook niet, eigenlijk wel weer allien das kattuks voor alleen. Voel ik mij dan ook enig sinds verbonden met dit topic, een beetje vreemd, dat wel, maar gelukkig ook anders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 11:08
|
|
|
Om maar weer on topic te gaan, ik verleng niet meer, kom ook nooit weer en daar begin ik niet meer aan Dan blijf ik liever een beetje, het zout der aarde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 10:28
Onderwerp: Hoe interpreteer je de Bijbel?
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De Bijbel geeft heel goed aan hoe men leven moet, maar is geen boek waarin je letterlijk sommige dingen kan halen. Je moet niet verwachten iets over spijkebroeken te vinden, dat staat er gewoon niet in. Daar tegenover staat er wel in wat de strekking is van heo je dingen doet. En als je de Bijbel gaat gebruiken om dinge goed te praten, die eigenlijk beladen voelen, dan is dat naar mijn mening een verkeerd gebruik van de Bijbel. Bijvoorbeeld vrouwen die mannenkleren dragen, is meer de uitstraling. Ik denk dat een vrouw vrouw mag zijn, en niet dat ze als protest tegen haar vrouw zijn er als een man uit moet zien. En al draagt een vrouw een broek, dan is dat van afstand te zien dat het een vrouw is. Maan in mijn jeugd was er een meisje, wat liep als een man, prate als een man, gekleed was als een man. Voelde zich ook man, maar was vrouw. En dat is moeilijk, kan ook een hoop leed achter schuil gaan, maar ten diepste was ze het niet eens met het lichaam wat God haar gegeven had. En ik denk dat die manier niet goed is, al is het nog zo moeilijk en heb ik makkelijk praten, op dit gebied.
Willem... kan zich soms verbazen hoe oneindig tijdloos de Bijbel is |
Precies, en volgens mij werd er in die tijd, ook aardig op los gelat, en is latten gerust niet van deze tijd. Ja het naampie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 10:20
Onderwerp: Vraag, wie o wie kan mij helpen
|
|
|
uit de oude doos, stremmingen........
en soms, zegt het plaatje genoeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 10:15
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nee dezelfde ketting als waarmee z'n overhemd vast aan het aanrecht zit |
vrouwen, onvermoeibaar egnie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 08:36
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Van morgen, leg dat maar eens uit........
Nog geen 500 meter hier vandaan..................... Op loop afstand weet zelfs ik de school te staan Alle kinderen van de overkant,.......................... zijn aldaar in gepland ...................................... Als men zou kijken uit het raam........................ Zie van driehoog achter, de bloemen op je auto ruiten staan. Nog geen 5 minuten lopen............................. Iets wat ik vroeger alleen maar kon hopen..... Maar de kinderen en moeders van wel eer....... kunnen haast niet lopen meer.........................
Even met de auto op, zal de gedachte wel geweest zijn Maar oh oh oh wat deed dat pijn................................ Eenmaal beneden aangekomen.................. Verschoten toch die mooie dromen............ Wieder tsoerug naar boven weer......... Daalde moeder lief met de spuitfles naar beneden neer.................... Even later reed zij met schone ruiten weg........... Kwam met koters bij de school en kreeg dubbel pech Men weet nu wel hoe dat gaat............................ Lekker snel, maar toch te laat
lekker economisch toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 21:06
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Ik denk dat de intentie bij een LAT-relatie anders is dan in de door jou gestelde situatie, Gerrit. Bij een LAT-relatie is het een bewuste keuze (al dan niet door de omgevingsfactoren bij een nieuwe relatie) om ieder een eigen woonruimte aan te houden. Daarmee is op zich niets mis, maar wanneer er dan gesteld wordt dat trouw even zo goed bij een LAT-relatie hoort als bij een huwelijk, waarom kiest men dan niet voor een LAT-huwelijk?
Ik verwacht dat er in de praktijk meer LAT-relaties worden verbroken dan huwelijken, al kan ik geen statistische gegevens die dat onderbouwen.
hannah..........gewoon niks niet onbeschaamd..... |
Simpeler kan je het niet stellen, ik denk dat mijn voorgestelde situatie nog het meest voor de hand ligt. De kerkelijke variant, van trouwen en een lat relatie, kan je volgens mij wel vergeten, zeker als je op de kaart zou zetten Toekomstige adressen a) en b) volgens mij kom je dan niet verder dan het kerkelijk bureau.
Trouw is iets tussen 2 mensen (huwen) ten overstaan van God, en volgens mijn berekening, is de kerk en gemeente pas een rol van de laatste 7 eeuwen. Dus voor dien tijd werd er volgens mij gewoon wat af gehokt, en misschien zelfs wel afgelat. Maar oké, gezien de huidige woningmarkt, (wat drukker dan vroeger) stel dat iedereen dat licht zou zien, kom je al snel woningen te kort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:33
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat heet voor mij geen LATTEN, gerrit, dat is gehuwd zijn, maar door de situatie niet bij elkaar kunnen wonen.....
bij een ziekenhuisopname heb je toch ook geen tijdelijke LATrelatie? Je bent gewoon opgenomen......thats all..... |
Ja en, ga je bij latten dan niet zo,n situatie aan, die bij een ander noodgedwongen is, die van de nood een deugt hebben gemaakt? En dan nog, heb ik het niet over ziekenhuizen, maar meer over verpleeg huizen, dus niks niet gewoon, je moest je schamen.
Mensen die best nog wel zouden willen, samen wonen tot de laatste dag, maar door gezondheid niet meer kunnen, en soms niet meer mogen. Waarvan de partner dan nog alleen blijft, thuis, en als je hem/haar tegen komt, zegt ik ben getrouwd, maar die ander woont niet meer thuis. Dat is voor mij pas een echte lat relatie, dus eigenlijk (nederlands) LAM relatie, leven apart maar in gedachten Met elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:20
Onderwerp: Dank U wel ...
|
|
|
MARGRIET020 schreef: | Dank U wel …
… Dat Uw Liefde mij identiteit geeft en ik in die zekerheid/overtuiging mag leven. Dat ik daarvan mag delen; voor de ander iets mag betekenen… gewoon vanuit mijn hart omdat die ‘drive’ er is Uw werk te laten zien. Dank voor de vruchten van de Geest.
Het leek mij leuk om een topic te starten waar jij je dankbaarheid ook op kwijt kunt. Op die manier kan dit een hele mooie positieve topic worden, die anderen kan stilzetten bij/helpen door onze dankbaarheid. Met het starten van deze topic is het dus juist de bedoeling opsommingen van dankbaarheid hier te schrijven en positieve reacties.
Dùsss… Waar dank jij God voor??..... |
Dat ik voor de buitenwacht arm ben, Maar van binnen steenrijk. Dat ik van die rijkdom, die een ander niet ziet, mag delen, of die wil of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 14:12
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
ANNA415 schreef: | |
Oké een straatje staatsloten das nooit weg plus je geluk niet op cm zoeken neem van mij maar aan.. das ook nooit weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 09:13
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Gisteren avond erg geschroken, nu met wakker worden, voel ik nog steeds de nare bittere pijn, in mijn hart! ( verdriet) |
Sterkte...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 21:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Volgens mij moet je geluk niet wegstoppen, maar delen.
Gedeelde smart is halve smart. Gedeelde vreugde is dubbele vreugde. |
Ja, en twee om een been en nummer drie gaat er mee heen
Tenzij je nr drie bent
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op woensdag 20 februari 2013, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 12:42
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De kreet van Loesje was: Geniet, maar nooit met mate. Het was een reactie op de rclameslogan van de alcoholproducenten en die kennen we allemaal: Geniet, maar drink met mate. En een genotsmiddel als alchohol, feitelijk een roesmiddel kan ook best als je maat weet te houden. Als je dat niet weet, zeker met alcohol, dan wel dat je alle onvrede met vreetbuien en andere onmatige zaken, is er eerder bedreiging van je geluk. Wel een prachtig topic moet ik zeggen. Er is natuurlijk wel verschil in geluksbeleving van iemand die van ver moet komen en iemand die redelijk in evenwicht is. Gelukkig zijn willen we allemaal. Een leven zonder angst en stress helpt in ieder geval. Van der Vlies van de SGP zal niet het traditionele voorbeeld van een levensgenieter zijn, hij had wel een mooie felicitatie bij het tienjarig bestaan van de ChristenUnie:
http://www.youtube.com/watch?v=_lIJNC0j_44
Thomas |
Hoe Ver ut Donk ook mogen zijn, ik vond de felicitaties wel wat aan de magere Kant, het had wat mij betreft er ook wel wat Wilders aan toe mogen gaan. Maar door de band genomen, zijn ze allemaal bijna even ver, en zitten aardig in het Slob .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 10:23
|
|
|
Als je het geluk gevonden hebt, in een kastje doen, cijferslot er aan hangen, waar jij alleen de combinatie van kent
|
|
Naar boven |
|
|