ChristianMatch

Forum

Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:30
BerichtOnderwerp: Dieper

Mooi Jol !!! word ik helemaal blij van
ook het schilderij op jou profiel. Vind het bijzonder mooi. Is het van jou of weet je meer van de kunstenaar die het gemaakt heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:19
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

De grootste armoede in België is op geestelijk vlak. Mssch zou dat in Nederland ook best zo kunnen zijn.
Men kan idd een hele topic vullen met de discussie of je terecht wel of niet belastingen betaald, zwart en wit werkt en uitkeringen ontvangt of niet pffffffffffffffff... als we ons nu eens druk maakten over de geestelijke armoede.
Hoeveel mensen ik ken met bergen geld en uiteindelijk verloren zijn omdat ze de Here Jezus niet willen/kunnen aanvaarden als de Enige rijkdom van je leven.
Het zou trouwens prachtig zijn als christenen onder elkaar een licht zijn van ondersteuning en elkanders moeiten en lasten zouden dragen.
Een licht voor hen die niet weten wat naastenliefde inhoud. (zou mssch de overheid die "last" kunnen afgeven aan de bezorgde broeders en zuster die bereid zijn om verder te kijken dan hun eigen ikje)
Gelukkig hebben daklozen geen internet om deze inhoud te lezen hoe christenen elkander afmaken om het materiële.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 14:08
BerichtOnderwerp: Uitje Amersfoort 17 maart

HANNAH810 schreef:
ik ben tuurlijk volstrekt NIET nieuwsgierig........

maar hoe was het gister in amersfoort?

nog steeds met een kater op bed mssch Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 18:56
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/ELTvEyRhyZg
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 17:03
BerichtOnderwerp: Kinderen nee

THOMAS968 schreef:
CM is niet zo actief in het overnemen van suggesties vanuit het forum maar LJ heeft wel een punt. Als je op CM zit, lees je nu eenmaal de gegevens van iemand door. Wel of geen kinderen is wel duidelijk maar het is ook van belang of kinderen nog thuis wonen of niet. Verder is er altijd verwarring over de term kinderwens. Bij een jonge vrouw is wel of niet heel duidelijk. Maar het is op oudere leeftijd vaak zo dat men misschien zelf geen kinderen meer wil maar die van de ander wel accepteert. Veel vrouwen vatten kinderwens: nee op als: Hij wil geen vrouw met kinderen.

Het is ronduit slordig en niet passend bij een datingsite om deze wensen om verduidelijking te negeren. Het is echt eenvoudig aan te passen voor een bedrijf dat sites ontwerpt en beheert. De gekopplede lincsore kan het probleem ook niet zijn. Helaas is CM niet eens bereid antwoord te geven op deze vraag, die in het verleden ook al gesteld is. Ik heb kennelijk een andere opvatting over correctheid naar betalende leden en betrokken klanten toe.

Thomas

ik kan je hierin helemaal gelijk geven.
daar gaat het inderdaad om, en best verwarrend voor de leden.
Ik vind het ook jammer dat ik niet het verschil kan aangeven of ik bezwaar heb dat iemand kinderen heeft, of dat het bedoeld is dat ik er zelf absoluut geen meer op de wereld wil zetten ...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 13:46
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

dit is nou typisch zo'n topic waar je eindeloos over kunt discussieren.
mensen die hier nu reageren terwijl ze zelf jaren van een uitkering geleefd hebben en omgekeerd, anderen die niet eens elke situatie individueel kunnen analyseren... laat nu ieder naar zijn eigen verantwoordelijkheid omgaan met zijn eigen situatie toch ...
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 11 maart 2012, 00:51
BerichtOnderwerp: Glenn Kaiser

vanavond is het zo ver Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 maart 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: Animocheck motortoertocht

ben daar zeker voor te vinden Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 22:20
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

HERMAN968 schreef:
[i]Erica,
Uiteindelijk heb ik mijn konijn toch klaargestoomd zo goed en zo kwaad een hobbykok het kan doen. En het resultaat was verassend voor de eerste keer. Ik heb echter geen trappist gebruikt maar op zijn frans geprepareerd, dwz met een wijntje. Eerst spekjes laten uitbakken, ui stoven én wijntje erbij. Ik heb de keuken echter niet van nabij gevolgd zodat de vochtgraad (en konijn is so wie so als droog) onder de grens was toen ik het deksel eraf deed. Doch was het nog erg goed eetbaar, volgende keer echter regelmatig het sap aanvullen. Ondanks dit was het geserveerd met championnkes én boontjes erg appetijtelijk. Zeker wete, volgende verjaardag terug konijn op zijn frans !. En bedankt voor de enorme interesse aan iedereen en de goeie suggesties. Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley

allez, ge ziet wel hé, gewoon vanalles wat ge lekker vindt bij elkaar kappen en dan komt dat altijd goed op gevoel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 februari 2012, 18:18
BerichtOnderwerp: Uitje Amersfoort 17 maart

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 februari 2012, 20:10
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?

een paar bikers voor wat pit Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 18:24

ERIKA129 schreef:
Belgen en trappist Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Ze kenne niet zonder he Knipoog smiley
Zelfs met een boterham met mosterd Kotsende smiley

euhhh, dat leg je wel bovenop het stoofvlees om mee te stoven en de boel pittig te binden
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:34

FRANKT627 schreef:
In plaats van sausbinder kan je een paar sneetjes brood nemen met mosterd. Of wat pontekoek....Konijn met bruine trappist is nog het beste... Kwijlende smiley

ewel, dat is wat ik bedoel met ne goeie stoofvleesmaker
trappist en 2 boterhams met Kwijlende smiley mosterd erop.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 17:07
BerichtOnderwerp: Met elkaar afvallen?

ERIKA129 schreef:
Heb even een poos moeten nadenken hoe hierop te reageren!
Want je hebt zeker een punt Xabia!
Als ik naar mijn leven kijk, ben als zeer forse en stevige baby geboren, ben altijd aan de zware kant geweest en ben hier altijd mee geplaagd!
Wij kregen niet veel chips, koek, snoep zoals je nu veel ziet maar gewoon alles op zijn tijd en met mate. Dus ligt daar de oorzaak van mijn figuur? Ja het ligt wel in mijn oorsprong en zo heeft God mij idd geschapen! Maar hierdoor heb ik wel het een en ander ondervonden waardoor mijn leven erg getekent is geworden! Nu ik 37 ben en een zeer zwaar jaar achter de rug heb en er nog niet ben begint ook weer het gevecht tegen de kilo's, ja ik ben een emotie eter maar niet zoals je op tv vaak ziet, zakken chips, junkfood en noem maar op! Gewoon wat meer zoetigheid, maar mijn lichaam reageerd ook nog eens heel sterk op hoeveel ik eet, hoe krom het ook klinkt maar hoe minder ik eet hoe meer ik aankom!!!!! OOrzaak onbekent! Wat betekent dit om af te vallen?? Heel veel ik moet een compleet andere leefwijze aanpassen en dat is niet makkelijk, en alleen kan ik het niet!! Hierbij zoek ik zeer zeker hulp in Gebed bij de Heer maar ook bij de mensen om me heen!

lieve Erika,
zeker is mijn bijdrage niet de bedoeling om iemand een preeksteen toe te gooien.
het is een enorme strijd, en ja, het is soms makkelijk hier een oordeel in te geven dat de persoon in kwestie hier zelf de oorzaak van is.
Maar het is net wat ik inderdaad bedoel. We zijn allen anders gemaakt, en de gevolgen van deze gebroken onvolmaakte wereld geven vaak enorm veel strijd als het over bepaalde onderwerpen gaat.
ik wou alleen maar aangeven dat als men dieper zoekt, soms een heel ander probleem tegen komt, waar de bron zit. Hiermee kan men met veel liefde van de Here iets mee doen. en als de Here je dan nog mensen op jou pad stuurt, waar je zo'n moeite mee kan delen, dan sta je er al zeker niet alleen voor...

doel van het topic... samen afvallen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:36

HENKEMAN399 schreef:
wat mij ook motiveert is, dat ik dit lichaam gekregen heb van God, maar door dat overgewicht, welke in mijn geval onnodig is, zorg ik niet goed voor wat Hij gegeven heeft....lijkt mij geen verkeerde gedachte dat we over het algemeen goed voor ons lichaam moeten zorgen....toch?

Daarom is het ook goed om even stil te staan wat de oorzaak is van overgewicht.
Bijvoorbeeld als men een eetstoornis heeft vanuit gebrokenheid in het innerlijke is het goed om dit eerst aan te pakken, ipv streng te gaan diëten om daarna dan teleurstelling te krijgen als het geen blijvend resultaat heeft.
Alles heeft oorzaak en gevolg, en daar hebben we de Here voor nodig toch? Ikzelf nog ben niet in staat geweest om ongezonde dingen uit mezelf te verbannen uit mezelf. Ik heb voor elke "prestatie" de Here nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 15:27

HERMAN968 schreef:
Gevraagd: goed recept voor konijn. Ben een leek in konijn maken, dus ... tot zolang in de frigo !

Knipoog smiley herman

moet je vragen aan iemand die ook goed is in stoofvlees Knipoog smiley
het konijn ff aanbraden, en dan blussen, en een uurke zachtjes laten sudderen, hier kan je ook ajuin (en een peke) erbij doen
Verschil is vooral hoe je het vocht maakt
Ik "blus" na het aanbraden het konijn met een trappist, maar kan ook met wijn, of cognac... naar keuze
creatief dus,
Bij konijn kan je ook creatief met kruiden experimenteren naar goesting.
zowel look, tijm, paprika laurier, zijn allen smaken die erbij passen tijdens het stoven
nadien kan je van het overblijvend vocht een saus bindend maken door een bruine sausbinder (maizena noemen ze dat bij ons) Knipoog smiley

Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 23 februari 2012, 15:28
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 13:34

even toch een bedenking...
Zou het een input kunnen zijn om mee te geven dat alles, maar ook alles in jou leven in Gods hand is.
Buiten het feit dat er ook vanuit ziekte overgewicht bestaat, is er ook nog een weg om een overgewicht via Zijn weg te behandelen.
Als overgewicht een gevolg is van teveel/verkeerde voeding en te weinig beweging is dit vooral vanuit een bepaald maatschappelijk beeld waarin we zitten.
Het willen lijnen om aan een bepaald beeld te voldoen, helpt hierin eigelijk geen bal. zoals velen hier zeggen, zoveel eraf, zoveel erbij.

Ieder heeft van de Here tenslotte ook een verschillend beeld gekregen, zowel innerlijk maar ook uiterlijk.
Waarom zou men twijfelen aan Zijn creatie?
Zou men gaan lijnen alleen maar om het beter geaccepteerd te worden door medemens? fout fout !!
Hoe meer men in relatie met God vrede en rust vindt in het leven, hoe minder het uitmaakt hoe men aan het maatschappelijk beeld zou moeten voldoen.
Hoe meer je een identiteit in God vind, hoe minder men de behoefte heeft om je innerlijk te vullen met gelijk welke zaken dan ook die niet goed zijn voor het lichaam. Daardoor zal het uiterlijke zich ook geheel zetten naar hoe God jou heeft gecreeerd.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 februari 2012, 11:53
BerichtOnderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?

Jammer dat een topic waarin we creatief iets mee kunnen, weer omgeslagen is Twijfelende smiley

Ik kan alleen maar toejuichen dat jongeren uit het harnas van traditie treden, om anderen te bereiken.
De middelen worden gezegend voorzien voor alle mensen uit alle hoeken van beleving.
Pas na het aanraken van iemands hart, zal deze persoon zelf de weg gaan in Zijn Geest.
Dus welke "mens" heeft hier de juiste formule hoe je een licht kan betekenen voor de verlorene??
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 20:04

van de laatste CD
http://youtu.be/OYwuSGevCPk
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:20

nog maar enkele plaatsen vrij

http://youtu.be/pHd68N4cvIk
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:18
BerichtOnderwerp: youtube

en ik merk gelijk dat je dat in je account blijkbaar niet moet doen
tussen URL plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:15
BerichtOnderwerp: youtube

PETER257 schreef:
Wie kan mij uitlggen hoe je een filmpje van youtube goed in je profiel kan plaatsen? Huilende smiley, smiley in tranen

je link die je copieert zet je tussen de URL zetten
die vind je hier bij de forum schrijfbalk bovenaan

URL link URL

ik heb ook de ervaring als je een link vanuit you tube neemt dat je beste eerst op delen klikt en dan verschijnt er een blauwe link die ik dan copieer
die is korter. Zal wel een reden hebben

veel succes

Laatst aangepast door
XABIA794
op dinsdag 21 februari 2012, 13:16
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 11:57
BerichtOnderwerp: Speed daten in Noord-Brabant

wat dacht je voor Belgen Verraste, verbaasde smiley
Eindhoven lijkt inderdaad een goede locatie
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 12:27
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

ik heb net het boek uit van Willem Ouweneel
"geloof, zekerheid en groei"
weer een geweldig boek voor je wandel met de Heer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 12:08
BerichtOnderwerp: Incest

THOMAS968 schreef:
Het is een uitspraak van Calvijn, een theoloog die vooral in Nederland, Schotland en bij emigranten naar de Verenigde Staten aansloeg. Dat de mens onbekwaam is tot enig goeds lijkt me onzin maar het tweede is maar al te waar. De overlevingsdrift en de wil om je te handhaven is er nu eenmaal, dat is van nature zo.
Er ontstaat nu een discussie over vergeving waarbij aan de ene kant de Bijbelse theorie speelt dat we elkaar (vaak) moeten vergeven en ondat vergeving nu eennaal absoluut en onherroepbaar moet zijn, moet je er dus ook niet op terugkomen. Maar de mens is inderdaad zwak en dat geldt ook voor de incestpleger/pedoseksueel. Ondanks dat wij wel vergeven vallen ze vaak terug in het oude gedrag en daar zal jouw kind maar het slachtoffer van zijn. Moet je dan, omdat je als christen wilt vergeven, een ander blootstellen aan een risico? Het lijkt me onverantwoordelijk.
Je laatste uitspraak vind ik wel wat gevaarlijk als je het toepast op zaken buiten dit onderwerp maar ik be met je eens dat zaken als vergeving en bescherming los van elkaar (kunnen) staan. Ik zou vergeving hier vertalen als een nieuwe kans geven. Willemijn heeft wel gelijk dat die dus niet absoluut is. Maar behalve met ons hart moeten we God ook liefhebben met ons verstand.

Thomas.

het is me ook wel een beetje onduidelijk of het nu om het onderwerp incest gaat of pedofilie?
Incest (onder familieleden) is een andere situatie dan pedofilie. In die context dat de relatie en omgeving een andere situatie is.
Ik sta echt niet te wachten om bijv Dutroux als buurman of dorpsgenoot te hebben. Alleen maar simpel voor het onveilig gevoel ( menselijk normaal) ik er door zou hebben, als moeder van een tiener.
Aan incest is de omgevings situatie geheel anders, je omgeving, familie, en meerdere factoren spelen hierin een rol.
Daar zie ik dan het aspect vergevinging en kunnen grenzen stellen in een ander licht dan bijv een pedofiel misdrijf. hier is de maatschappij vooral verantwoordelijk voor de veiligheid van de burger, en zeker de zwakke burger zoals het kind.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:50

WILLEMIJN232 schreef:
Iedereen komt weer terug op het slachtoffer maar ik probeer het nu juist eens vanuit het oogpunt van de dader te zien....een heel andere invalshoek.......Vergeving tot opbouw van jezelf? Nou, vergeving is vooral voor de ander volgens mij en niet om er zelf beter van te worden....

Heb een ander lief zoals jezelf... als het met jezelf innerlijk niet in orde is. Verbitterd, pijn, verdriet enz ... dan is het praktisch onmogelijk om een ander lief te hebben (waar vergeving onder valt)
er beter van worden?? is dat niet de doelstelling op "geestelijk" vlak?
Het hele concept in je relatie met God is opbouwen, groeien gelijkworden ...... in de liefde van Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:43

pekesstoemp mé stoofvlees naar aantwaarps recept Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:40

WILLEMIJN232 schreef:
Ik probeer Bijbels te denken, dat is toch heel.wat anders? Ik lees net nog in het topic van de Geest dat je niet altijd je eigen ik vooraan moet zetten maa rjuist Gods Geest....
En als Gods Geest nu ook allemaal van die randvoorwaarden zou hebben??????

Toch kan je het evengoed niet opleggen om het slachtoffer een hoop randvoorwaarden te geven voor "vergeving"
Voor mij is vergeving een gave Gods die door Zijn Geest bewerkt wordt in het slachtoffer.
Maar je kan als maatschappij ook niet zien wat de hartsinstelling van een "dader" is, dus is het logisch dat je ergens grenzen moet afbakenen.
Degene die vergeven wil worden, kan bovendien daarin ook geen stellingen gaan geven. Ben dan ook van mening dat hij/zij zelf moet werken met de Here aan zijn betrouwbaarheid en oprechtheid naar de ander toe...
Vergeving dient trouwens vooral ook tot opbouw van jezelf (slachtoffer) te komen... dus geen actief opgelegd gegegeven, want dan ben je ook weer aan voorwaarden en wetten opgelegd...
Niet makkelijk als mens om dit zelf te doen, dus laat vooral Gods Geest hiermee aan de slag gaan... zowel bij dader als slachtoffer
Dat is werking van de Heilige Geest
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:26
BerichtOnderwerp: Luister naar Gods Geest.

GILBERT767 schreef:
Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.

Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen.
Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25

Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent

Mooi neergezet Lachende smiley
De basis van onze wandel "MET" de Heer. We zijn als mens zo snel geneigd om ons eigen ikje voorop te stellen...
Terwijl alles hier op aarde om ZIJN plan gaat. We mogen dankbaar in Zijn Geest dienstbaar zijn. geweldig toch... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 09:22
BerichtOnderwerp: Ja, ik weet

JOHAN130 schreef:
Ja, ik weet, met stenen en stokken breek je makkelijk mijn botten
en al wat ik zeg kan en zal tegen me gebruikt worden...
Zie; de stem van mijn Meester riep mij vanuit Zijn diepe heiligheid en vroeg me Hem te volgen...
Het bracht me op m'n knieën en op mijn knieën verzonk ik in gebed...
De trooster werd mij toegezonden,
'k was dood noch levend, diep gebroken.
En niet de tijd heelde alle wonden, maar het Woord door Hem gesproken...
Nu wijd ik mijn kracht aan wie Hem trouw bleef :
Mijn handen zijn de jouwe broeder en ook mijn mantel deel ik graag
Mijn ogen zijn de jouwe, zuster, ook mijn hart, wit als sneeuw.
Hij maakte het weer heel!
Het brengt me elke keer en deze keer,
op mijn knieën en op mijn knieën,
verzink ik in gebed.

Lachende smiley niks aan toe te voegen... prachtig

Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 17 februari 2012, 09:24
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van XABIA794
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 22 Volgende