Auteur |
Bericht |
|
GILBERT767
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 08:20
|
|
|
Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.
Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen. Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25
Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 21:41
|
|
|
GILBERT767 schreef: | Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.
Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest Wandelen. Laten wij geen mensen met eigendunk worden, elkaar niet uitdagen en benijden Galaten 5:25
Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen. Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen? Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen. Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiëren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:26
|
|
|
GILBERT767 schreef: | Sluit geen zaken uit omdat ze niet passen binnen onze westerse gedachten patronen, omdat Gods wegen hoger zijn dan de onze, alles waar we onder dit topic over discussiëren staat of valt met openbaring van God, iedereen die openbaring van God wil kunnen begrijpen voor zijn eigen leven, moet onderandere zijn eigen meningen open houden voor de sturing van God, en God actief zoeken, en ieder die zich betrapt op het doen van het onderstaande bijbelgedeelte moet daarvan terug keren naar God.
Ik heb deze reactie geplaatst in broederlijke liefde omdat het mij" en ik geloof ook God" veel pijn doet te merken dat er in het algemeen zoveel word vertrouwd op onz eigen verstand en doctrines, maar dat een levende relatie met God daar buiten word gehouden, keer terug naar God als je dit herkent |
Mooi neergezet De basis van onze wandel "MET" de Heer. We zijn als mens zo snel geneigd om ons eigen ikje voorop te stellen... Terwijl alles hier op aarde om ZIJN plan gaat. We mogen dankbaar in Zijn Geest dienstbaar zijn. geweldig toch...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GILBERT767
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen. Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen? Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen. Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiëren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip. |
[list]Broer, als je deze bijdrage niet begrijpt, wil ik altijd de moeite nemen die uit te leggen, maar als ik merk dat het alleen maar leidt tot eindeloos gediscuseer/twist, inplaats van dat het ons dichter bij het kennen van Hem brengt, dan doe ik dat niet.
Laatst aangepast door
|
GILBERT767
|
op zaterdag 10 maart 2012, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GILBERT767
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 00:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd begrijp ik niet goed wat je met deze bijdrage bedoelt. Zelf denk ik dat je vanuit verkeerde vooronderstellingen werkt. En dat dat de oorzaak is, dat je zo veroordelend doet naar andere mensen. Ten eerste is dit niet een gemeente, en er zijn zeker geen gelijkstemden hier. Maar moet je dan maar mensen veroordelen? Ten tweede is het begrip vanuit de Geest handelen voor veel mensen een vaag begrip, omdat ze domweg niet weten wat dat is. Je gebruikt dus termen die niet overkomen. Ten derde maak je een denkfout door een verschil van mening meteen af te schilderen als ruzie. Veel mensen discussiëren omdat ze er van willen leren. En dat werkt juist verzoenend vind ik en wederzijds begrip. |
Laatst aangepast door
|
GILBERT767
|
op zaterdag 10 maart 2012, 00:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 maart 2012, 11:52
|
|
|
GILBERT767 schreef: | [list]Broer, als je deze bijdrage niet begrijpt, wil ik altijd de moeite nemen die uit te leggen, maar als ik merk dat het alleen maar leidt tot eindeloos gediscuseer/twist, inplaats van dat het ons dichter bij het kennen van Hem brengt, dan doe ik dat niet. | Eerlijk gezegd vind ik dit toch wel een uiting van hoogmoed. Je begint met iets op te schrijven, je krijgt een reactie, en je wilt daar niet op reageren...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|