Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 14:36
Onderwerp: Irritaties
|
|
|
Irritaties, ze hadden nooit mogen ontstaan op onze aardbol, wat erger ik mij aan mijn irritaties. Het grote nadeel van irritaties is, dat je er niet gelukkiger van wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 14:31
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Zijn we er voor elkaar of tegen elkaar. het zou goed zijn dat we eerst eens nadachten om iets neer te zetten. Natuurlijk kan een reactie verkeerd vallen door wat voor omstandigheden dan ook, maar zou het niet beter zijn dat iemand dan persoonlijk door en mailtje er op word gewezen en men bij inzicht, het kan veranderen.
Meningen mogen verschillen, niet mis mee, maar het doet mij pijn om soms te zien hoe men elkaar op zeer negatieve wijze gaat behandelen.
Wat zou het mooi zijn als w eelkaa rgingen bouwen, steunen en bemoedigen. Bid voor elkaar, het is zo'n machtig wapen in onze strijd hier op aarde. God belooft de bidders verhoring en houd zich er aan, daar ben ik van overtuigd. Helaas is het soms zo moeilijk om hem te begrijpen. Hopelijk blijven we wel bouwen op Zijn zekerheden.
Een ieder Gods nabijheid toe gewenst, bij sommigen ook zijn sterkende helende, genezende hand. Velen zijn beschadigd, zowel fysiek als op geestelijk niveau. Vanmorgen een pracht getuigenis van iemand die zwaar depressief was en na dik jaar toch genezen werd God, puur op herhalend gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 13:58
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Over die resultaten verschillen we van mening.
Die foto met die lichtstralen van Zijlstra, die ik heb weggehaald, zo wordt Jezus ook vaak afgebeeld. En elke keer van: Jezus geneest door mij heen'.
Net zoiets als Jezus zei dat je alleen tot de vader kan komen dan door Hem.
Vond het iets van zelfverheerlijking hebben.
Ja, en als zo iemand dan zijn eigen vruchten plukt, wat veel voorpagina's haalt, ja, wat heeft dat met natrappen te maken. Geloof me, ik had ook liever niet dat zoveel mensen gedesillusioneerd zijn, door beloftes van genezing. Er is nog geen een concrete genezing gebeurt, alleen genezingen die een psychiater ook voor elkaar had kunnen krijgen. Ik heb nu geen zin om de documentaires op te zoeken waar dat naar voren komt, ja ook van de EO.
Je zou maar kanker hebben ofzo, en week in, week uit, met valse beloftes daar mee zijn genomen door mensen...
Ik vind het een oplichter.
En jij niet.
Dat is een verschil van mening.
Ja, hij kan zo aardig overkomen, dat zegt me niets. Of juist wel; natuurlijk doet hij dat zo overkomen.
Maar ja, ik mag hier net zo goed me mening zeggen.
Dan maar dreigingen met de niet okee knop, of een ban. |
Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar schrijf je eerst en dan pas nadenken over hoe je het neerzet? Heb jij goed gelezen wat ik schrijf of ben je gelijk met een vooroordeel aan het schrijven gegaan, mede door wat je hebt meegemaakt.
Hoe gaan we om met onze "vijanden" gelijk Jan Zijlstra om,of is het een mede christen die toch door God gezien wordt als één van Zijn kinderen en wil dat een IEDER niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.
Wat rest ons om dat te bereiken wat God wil en niet wat wij willen, gelukkig. Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 28 april 2013, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:08
|
|
|
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat we eendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij weleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was zijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wel geleerd om ook dankbaar te zijn als iets mee zit, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu dus meer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 28 april 2013, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:52
|
|
|
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan. Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.
Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat we niet gaan gissen naar wie de zondebok zou moeten zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 26 april 2013, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 april 2013, 20:46
Onderwerp: Zorgen loslaten
|
|
|
Als ik mij niet vergis, is het van Corrie ten Boom
Maar een mooi gedicht om hier te lezen en te zien
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 24 april 2013, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 april 2013, 17:49
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag verloopt mijn abbo, en die zal ik nu niet verlengen! Reden?? Vind het wel even goed geweest, het is erg stil op forum en in de chat en de mensen die ik spreek heb ik ook via andere kanalen
Ik kom heus wel een keer terug maar of dat volgende maand of volgend jaar is ik weet het niet... Dus jullie hebben even rust van me |
Alle goeds en Gods zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 april 2013, 14:34
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
|
|
|
Geslaagd, jammer maar helaas dat er velen van de lijst er niet bij waren, zo'n hopeloos figuur ben/heb ik nu ook weer niet hoor, dat men schrik moet hebben van mij.
Of zou men bang voor de kou geweest zijn, dan te bedenken dat sommigen heerlijk genoten van het mooie weer en zelfs de jas uit kon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 april 2013, 08:11
|
|
|
Helaas kom ik wat later ben nu nog in Rotterdam omdat die sukkels van RST-ZUID terminal de boel zitten te sodemieteren, hoop wel om een uur of 1 er te zijn, zal wel wat later worden
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 20 april 2013, 08:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 april 2013, 13:58
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Was jij niet een kei...in tentjes bouwen?????
|
Uitgaande van het principe "problemen bestaan niet, maar de oplossing is soms even zoek, "heb ik mij redelijk kunnen redden tot nu toe. Natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, ben ik mij wel van bewust.
Maar om bij dit soort gebeuren wat uit te vinden zodat we allemaal een gezellige dag kunnen hebben vind ik leuk om te doen. Heb dus vanmorgen nog ff gebeld met broer en de jachtwerf en heb de toezegging en bevestiging van beide dat ik hun materiaal mag gebruiken. Als iedereen hun beste humeur ook mee brengen wordt het een super gezegend dagje
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 19 april 2013, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 april 2013, 12:29
|
|
|
Voor de zekerheid een paar dekkleden mee, kunnen we eventueel tussen de bomen knopen., maar als ik weersverwachtingen zo zie van KNMI en Meteo Tuitjehorn, krijgen we een pracht dag.
Vol verwachting klopt mijn hart, wie de speklap of wat dan ook, met zijn mes en vork tart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 april 2013, 22:20
|
|
|
Beau gaat definitief niet mee, du ser is plaats voor hen die wel willen maar gen vervoer hebben op de route Friesland Ede, kunnen er eventueel nog 2 mee, moet naar ik meen al iemand al ophalen. zie wel hoe ik de barbeque in de kofferbak een plekje geef, denk dat hij er wel overdwars in past.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 april 2013, 07:02
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Als ik mij niet vergis, dan is Zeeland jarig vandaag. Dus vanharte gefeliciteerd en nog vele gezegende gezonde jaren er bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 00:36
Onderwerp: verzoek
|
|
|
Mocht God maar in ieders leven maar geen rol te hoeven spelen, lieten we Hem maar de regisseur worden ipv de touwtjes toch te veel in eigen hand te willen houden.
Machtig hoe God werkt, als we hem hulp vragen. Zo ook vanavond bij ons gebedsuur in de kerk, kwam aanstaand bruidspaar langs (bij het deel moment) om te vertellen dat hun bruiloft as vrijdag, doorgang kon vinden.
Haar "stiefvader" (vader al jong kwijt geraakt door ongeval) is 2 weken terug door ongeval, zwaar gewond met traumaspoed naar Groningen gebracht met oa zwaar hoofdletsel. Ze hadden gisteren wel een uur bij hem gezeten en hij kon hun overtuigen om toch door te gaan. Machtig om te zien dat God gebeden verhoord, alle ere komt toe aan de Here
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 9 april 2013, 12:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 april 2013, 16:42
Onderwerp: Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis......
|
|
|
Dat is duidelijk, men moet en mag nooit te laks wezen in de houding die je als christen pretendeerd. Men kan op heel geniepige wijze de verkeerde kant wordne uit geduwd zonder besef daarvan.
Dus wees op uw hoede en blijf Gopd ten alle tijde betrekken bij wat men doet, Hij wil als Liefhebbend Vader ons helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 april 2013, 16:24
|
|
|
Wat een pracht club hier, ik vind het een zegen om zo met elkaar bezig te kunnen zijn, samen staan we sterk, met Gods hulp, en gelijk Petra schrijft, blijven bidden is noodzakelijk.
Gods zegen voor jullie allen gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 april 2013, 20:56
|
|
|
JOL252 schreef: | Voor iemand die sinds vandaag het verschil tussen licht en duister is gaan begrijpen en bepaalde toe- en inwijdingen in de occulte wereld terugroept, vraag ik jullie broodnodige gebedsupport. Tot verbazing van de persoon zelf vallen de schellen vandaag van minuut tot minuut van zijn ogen en er is nog wat werk te verstouwen in opruimen e.d. om echt los te komen uit het occulte. |
Uiteraard wil ik hier voor bidden. We hebben 2 diensten gehad over dit soort zaken onder leiding van Henk Noordhuis die zich er ook in de materie paranormale en occulte zaken zich verdiept heeft.
Gebed is het machtigste wapen in deze strijd.
Succes en vooral Zijn genezende hand en Gods zegen hierbij gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:49
Onderwerp: Stille zaterdag
|
|
|
JOL252 schreef: | "Het is volbracht" Het echoot na en waait door wat het zwaard achterliet mijn ziel doorboord, getekend. Zo mijn Alles te zien sterven.
Een zwaard ... maar ook een arm "zie je moeder, zie je zoon"...
De stilte intens, ik luister. De stem van de leegte die Hij achterliet... en probeer te ontwaren of Hij nog spreekt in de stilte... mijn stilte.
Was er maar een teken, een ruisen van Zijn kleed....
Wacht. |
mooi gedicht, tijd voor bezinning
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 maart 2013, 18:48
Onderwerp: Pasen!
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als ik U zou vragen Jezus.
Als ik U zou vragen Jezus, wat deed U het meest verdriet, toen U, naar uw Vaders wil zich naar de kruisdood leiden liet?
Was dat in de tuin der smarten, toen U voor de keuze stond, en uw vrienden bij uw terugkeer, niet in gebed, maar slapend vond?
Of was dat bij’ t herhaald’ lijk kraaien van die haan toen op dat plein, toen Petrus, Uw goede vriend Met klem ontkende dat te zijn?
Of was het toen uw eigen volk, waarvan U er zoveel genas, zich zomaar tegen U gekeerd had en luidkeels koos voor Barabbas?
De doornenkroon, de geseling de spot van de soldaten, of was het toen u aan dat kruis door God zelf werd verlaten?
Of is het toch de mens, uw lind, die dit niet meer wil weten en uw offer en uw lijdensweg allang weer is vergeten? |
Mooi gedicht, misschien een grote waarheid, wij als mens vergeten wat Hij voor ons deed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 maart 2013, 12:56
Onderwerp: Werp al je bekommernissen op MIJ
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | ``Werp al uw bekommernissen op Hem``
Wie kan me begrijpen Of wie me verstaan Wie kan het voelen Wat ik moet doorstaan
Ik zou willen vluchten Maar waar moet ik heen Zovelen rondom me En toch… zo alleen!
Al is er de stilte Toch hoor ik een stem En mag ik geloven Die is van ``Hem`
Waarom toch die twijfel? Vergeet ik Gods Woord Voordat ik sprak… Heeft Hij reeds gehoord!
En ik kreeg een antwoord Zijn Stem die me zei Werp alles wat zwaar is En neerdrukt op Mij!!! |
Zo mooi en zo waar, helaas vergeten we wel vaak om alles bij Hem neer te leggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 18:33
Onderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
|
|
|
En weer elkaar in de haren vliegen omdat er verdeeldheid is. Sommigen geven gelukkig wel goed commentaar maar laten we het belangrijkste niet vergeten. Laten we voldoen aan de opdracht die staat in de Bijbel De liefde 13 1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten. 4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. 8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 24 maart 2013, 18:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |