ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Vergeven

@ zinga

truth hurts!

had het niet over jou maar wie de schoen past.....

de profeten apostelen en jezus zelf bedekte ook niet alles met de mantel der liefde. Ook soms recht voor z`n raap.

Dat mensen sommige dingen niet willen horen is niet hetzelfde als oordelen of gemeen zijn. westerse christenen anno 2010 hebben een te groot ego, alles moet maar politiek correct en oweee als je hun ergens op wijst...

i call 'em like i see em.

dat je me vergeeft is al uitgaande van de assumptie dat ik de fout in ging, lol.

maar goed.... ty!

we moeten meer figuurlijke voeten wassen, en ons herinneren dat we allemaal als christen zijn vrijgekocht, dat stuk uit mat 18 is zooo duidelijk...

eindelijk is dat al einde discussie, we kunnen wel praten over hoe anita het brengt, de vorm, maar niet ter discussie stellen of ze wel of niet vergeven moet worden.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 9 november 2010, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 22:05

WILLEMIJN232 schreef:
Nu doe jij een beetje raar.......en je praat over mensen die je helemaal niet kent......

Ik zie wat je typt en wat de Bijbel zegt, en hoe je die totaal negeert.
Je denkt alleen vanuit jouw beleving, jouw morele en etishe maatstaaf.
Kan je gewoon niet serieus nemen op dit christelijke forum, waar de Bijbel toch het laatste woord moet hebben en ons compas/maatstaaf moet zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:19

WILLEMIJN232 schreef:
"hier past slechts erkenning, deemoed en diep berouw."

Je vult het wel erg makkelijk voor een ander in Pieter........
Wat een aantal mensen hier eigenlijk probeert te zeggen is dat iedereen Anita best aardig vindt maar dat het prettiger is als zij wat minder inpulsief dingen opschrijft.......
En dan kom jij met de zalvende tekst: erkenning, deemoed en diep berouw? Waar heb je het over?

idd je hebt geen flauw idee...
dat is wel duidelijk.

hoe lees jij dan zo`n Bijbeltekst, die zo direct en duidelijk is?
en snap je dan niet dat anita soms dingen door unkunde en onwetendheid soms wat onpastoraal brengt, maar ze bedoeld het goed!

Jullie hebben echt zo`n houding van; nee ik ben zielig ik ben nu gekwetst en nu moet ze door het stof ook, kan ik zo boos om worden wie denken jullie wel niet dat je bent? alsof Jezus niet jullie zonden heeft gedragen net als de hare?

dus ja...SCHAAM JE DIEP! en gehoorzaam God.
stelletje verkapte humanisten met opgeblazen ego`s.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

hehehe juist , en dan komt er ook nog de (mischien onbewuste, maar zeker aanwezige) groepsdruk, als iedereen gaat staan en klappen, voel je je soort van verplicht om mee te doen.
Maar God ziet dan dat het niet echt is, Hij ziet mijn hart.

Liever doe ik het op mijn eigen manier, en met meer God gerichte en diepere teksten dan die oppervlakkige mens gerichtte teksten.

geef mij maar Johannes de Heer of de psalmen, net zoals koning David wil ik de diepgang in........
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 21:10

negeer de Bijbel maar...laat een zuster maar door het stof gaan.
jullie reageren als een stelletje humanisten en negeren die Bijbelse opdracht totaal!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Bevrijdingspastoraat

Vele excessen heb ik op dit gebied gezien!
sommige slaan door en zien achter allen een demoon, en sommige schuiven alles op de wetenschap (pysychologisch, of naar de dokter)

Je moet er niet zomaar aan beginnen, hoe de bedoeling ook is.
Het is slim om een theologische Bijbelschool of cursus erbij te doen. om te weten wanneer er sprake is van zonde en occulte gebondenheid of dat er naar professionele hulpverleners moet worden doorverwezen.

en het belangrijkste is, heb je er een roeping voor, ik bedoel we zijn alleemaal geroepen om voorelkaar te bidden, maar roept de Geest je?

zou er goed overna denken, en een goed boek om te lezen is:

de oorlog tegen de heiligen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 19:34

sorry hoor maar wat zijn jullie triest zeg, tuurlijk moet je het haar vergeven! en haar voeten wassen erna (bij wijze van spreken).

schaam jullie!

mat 18:

Vergiffenis
21 Toen kwam Petrus bij Hem en zeide: Here, hoeveel maal zal mijn broeder tegen mij zondigen en moet ik hem vergeven? 22 Tot zevenmaal toe? Jezus zeide tot hem: Ik zeg u, niet tot zevenmaal toe, maar tot zeventig maal zevenmaal.
23 Daarom is het Koninkrijk der hemelen te vergelijken met een koning, die afrekening wilde houden met zijn slaven. 24 Toen hij begon te rekenen, werd een voor hem geleid, die tienduizend talenten schuldig was. 25 Omdat hij niet bij machte was te betalen, beval zijn heer hem te verkopen, met zijn vrouw en kinderen en al wat hij bezat, opdat er betaald kon worden. 26 De slaaf wierp zich neder als smekeling en zeide: Heb geduld met mij en ik zal u alles betalen. 27 De heer van die slaaf kreeg medelijden met hem en hij liet hem vrij en schold hem de schuld kwijt. 28 Toen die slaaf wegging, trof hij een zijner medeslaven aan, die hem honderd schellingen schuldig was, en hij greep hem bij de keel en zeide: Betaal wat gij schuldig zijt. 29 De medeslaaf nu wierp zich voor hem neder en bad hem dringend, zeggende: Heb geduld met mij en ik zal u betalen. 30 Doch hij wilde niet, maar ging heen en zette hem gevangen, totdat hij het verschuldigde zou betaald hebben. 31 Toen nu zijn medeslaven zagen, wat er gebeurd was, werden zij zeer verdrietig en gingen hun heer al wat er gebeurd was, mededelen. 32 Toen ontbood zijn heer hem en zeide tot hem: Slechte slaaf, al die schuld heb ik u kwijtgescholden, daar gij het mij dringend hadt gevraagd. 33 Hadt ook gij geen medelijden moeten hebben met uw medeslaaf, zoals ook ik medelijden had met u? 34 En zijn meester werd toornig en gaf hem in handen van de folteraars, totdat hij hem al het verschuldigde zou betaald hebben. 35 Alzo zal ook mijn hemelse Vader u doen, indien gij niet, een ieder zijn broeder, van harte vergeeft.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 12:19
BerichtOnderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"

anita, je moet ook zelf de zaken Bijbels onderzoeken, en niet alles maar kopieren van anderen.

en door al die lappen copypaste , die denk ik, niemand leest, kan je niet echt een gesprek op gang zetten.

Sola Scriptura, ja zeker, mits er een gezonde hermeneutiek en exegese bijkomt. Wel ben ik met je eens dat veel christenen de Bijbel niet of amper meer lezen, en dus door gebrek aan kennis ten onder gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 november 2010, 10:16
BerichtOnderwerp: begravenis

dank voor de reacties
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 15:57
BerichtOnderwerp: Macht bij het kwaad of de macht bij God?

ja ken de boeken crossroad, staan sommige parels in, maar ze komen al snel op de weg van het claimen, claim dit claim dat, we hebben ''recht'' op zus enzo....

laten we eerst even zelf in de spiegel kijken, zonde uit ons leven, navolging....

zeg niet dat we het zelf kunnen, maar wel dat sommige christenen te makkelijk cliamen waar ze zelf ook hun verantwoordlijkheid moeten nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 november 2010, 15:51
BerichtOnderwerp: begravenis

Mijn oma is vandaag begraven.
Ze was 94 en was devoot katholiek.
De uitvaartsliturgie/dienst was katholiek/gregoriaans.
Misschien verwacht je nu een theologische verhandeling van me hoe ik tegen veel theologische dogma`s van de katholieke leer ben als die-hard radicaal evangelisch ggggrrrrrristen, maar nee not today.

Wel wil ik met jullie delen wat een indruk de dienst op me maakte, de pastoor haalde de Schrift aan waar Jezus wijst op de vele woningen die bereid zijn voor zijn kinderen, en hoe oma er naar verlangde.
Hoe oma haar geloof uitleefde en die wijsheid op de familie overdroeg door handel en wandel, niet alleen woorden.

Verder legde de pastoor heel goed uit waarom hij met die wc-borstel ( ) de kist natmaakte, waarom er wierook was en er iemand met het kruis aan het hoofd van de kist stond. Kernpunten als zonde, vergevend bloed en het kruis kwamen op een eenvoudige doch doordringende manier voorbij in zijn uitleg voor de bezoeker en leek.

Alle theologische boeken, woorden en Bijbelstudie`s zijn zeer mager in verhouding met deze getuigenis van mijn oma, en de mooie uitleg van deze katholieke broeder.

diep onder de indruk, kijk nog even paar keer in de spiegel....

Tot boven oma.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:54

ok broeder, de vraag is ook of je God als een doel ziet of middel.

dit is echt een zeeeeeeer goede preek over deze vragen:

http://www.youtube.com/watch?v=jFpcXvOuMMc&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 20:42
BerichtOnderwerp: Afgodendienst in de kerk

amen.

maar je merkt het door de hele dienst/liturgie vandaag de dag in evengelisch nederland dat zaken als zonde, bekering, hel, bloed en kruis naar de achtergrond geschoven worden en de liefde en zegeningen voorop komen, dus wat God voor ons kan doen. mens gericht, niet God gericht. zal me niks verbazen dat het wat te maken heeft met onze westerse ik-centrale consumeer cultuur.

is God een doel of een middel?

paris readhead heeft op you tube een mooie preek over deze zaken, genoemd: ten shekkels and a shirt.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 2 november 2010, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:47

Quote:
Gelukkig maar dat er in veel refo-kerken nu ook eindelijk eens aandacht wordt besteed aan de macht van satan, dat ze niet blijven zeggen dat satan geen kracht of macht meer heeft sinds hij is overwonnen .....
En het standpunt achter elke boom een demoon is niet van de pinkstergemeenten, denk dat satan hier een hand in het spel heeft gehad om de ernst van de situatie belachelijk te maken. Om christenen tegen elkaar uit te spelen.
De gevallen engel, de leugenaar van de beginne, zal niets nalaten om christenen tegen elkaar op te zetten, zodat ze zich niet kunnen bezighouden met Gods Woord te verkondigen aan / in de wereld.

Nee, achter elke boom een demoon zoeken is niet goed, maar bewust zijn van de machten en boze krachten om ons heen, is van Levensbelang.

ik zie geen 1 Bijbel tekst... onderbouw het eens, wat bedoel je precies met die macht?

tuurlijk, hij liegt en bedriegt, en verleidt.
als een brullende leeuw wacht hij op zijn prooi, maar Wij hebben een sterke Herder broer.....Hij wil ons schudden als een tarwezeef, maar heeft Gods toestemming nodig.

We moeten satan niet onderschatenn, zeker niet,a sl we volharden in zonden of de herder verlaten, tja dan geven we satan ruimte, zeker niet onderschatten!
maar:

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

*

we moeten ons zelf ook niet overschatten, toen ik nog naar een afrikaanse pinkster kerk ging, bespotte ze satan, en zongen ze satan kom onder mijn schoenen. dan schiet je door naar de andere kant:

Jusas:

9 Zelfs de aartsengel Michaël waagde het niet de duivel te beschuldigen en te veroordelen toen hij met hem twistte over het lichaam van Mozes. Hij zei alleen: ‘Moge de Heer u straffen.’
10 Maar deze mensen lasteren alles waarvan ze geen weet hebben; en wat ze, net als redeloze dieren, instinctmatig wél begrijpen wordt hun ondergang
*

BOEKENTIP: oorlog tegen de Heiligen.

echt een geestelijke eyeopener...

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 2 november 2010, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:38

.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 2 november 2010, 13:39
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:37

owja die lange lap tekst van Zinga van vorige pagina is echt heel erg goed. right on the money.

zie ook zondag 10 van de HBC:

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.

Laatst aangepast door
DAVID923
op dinsdag 2 november 2010, 13:38
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:33

GEOFFREY861 schreef:
Quote:
nog zo`n dwaling is dat alle vervelende dingen (rampen, ziekte en ongeluk) van satan komen. de theologie en Godsbeeld is al verkeerd, de vooronderstelling dus gaan er theologisch vele dingen scheef.

Alles kwam toch door Adam. Toen leefde ze in een gevangenis van zonden, niet zonden als in zondige daden. Wat je ook deed je was nog steeds gevangen in zonden, als je dicht bij God kwam stierf je. Maar gelukkig heeft de tweede Adam (Jezus) door zijn gehoorzaamheid ons rechtvaardig gemaakt en mogen wij tot God komen.

Ik denk er some over zoals een genezing voor een dodelijke ziekt bijv.:
Hij heeft de medicijn of de manier om je te genezen maar die wil je niet. De resultaat is toch erg.

Maar als God ons nog zou staffen welke doel had Jezus dan? Of bedoel je wat anders met dit?

[quote]

1 tes 1:

9 Want zelf verhalen zij van ons, hoe wij bij u ontvangen zijn en hoe gij u van de afgoden tot God bekeerd hebt, om de levende en waarachtige God te dienen, 10 en uit de hemelen zijn Zoon te verwachten, die Hij uit de doden opgewekt heeft, Jezus, die ons verlost van de komende toorn.

beste broeder, daarom is Jezus gekomen, om mensen te redden van de komende toorn, de hel, de straf op zonde, niet (alleen) om te zegenen, ons rijk te maken en tijdelijke aarde ziektes genezen.
de Eeuwige redding.

De niet wedergeboren mensen leven nog onder de vloek de toorn van God ze zijn zijn vijanden. alle rampen ziektes en oorlogen, is van Godse wege, uit Zijn rechtvaardige toorn.

De christen zijn wel vrij, kinder van de Heer, maar leven nog staads in hun door de erfzonde besmet vlees, het is een strijd tussen die oude mens/vlees en de Geest. en ook zijn kinderen bestraft God, of te wel, tuchtigen, zie hebreeen 12, of het topic ''God straf de mensen niet'' op dit forum.

En ook christenen leven nog in een gevallen aarde die zucht onder Gods toorn en gevolgen van de zondeval, zie rom 8.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 november 2010, 13:21

[quote=FRANKT627]

GERT VAN DE WEERD

Het woord satan komt van het Hebreeuwse sãtãn en betekent tegenstander. Hij is de vorst van de gevallen engelen (demonen). Satan is de bron van alle kwaad. Hij heeft slechts één doel: afbreuk doen aan de glorie van Gods schepping. Daarin staat de mens hoog op zijn lijst van prioriteiten. Hij strijdt om onze ziel, simpel omdat God van ons houdt. Omdat satan wil voorkomen dat wij ons eens, na ons sterven, bij God voegen en de heerlijkheid beërven. Menselijk geluk is satans ellende en elke afbreuk daarvan ziet hij als een persoonlijke overwinning.

Waar komt hij vandaan?
Het boek Ezechiël spreekt over satan in de hoofdstukken 26, 28, 29, 31 en 32. Helaas zijn de meeste vertalingen niet zo best. Daarnaast is de betekenis van de tekst ook nog versluierd door allegorisch woordgebruik. Slechts zorgvuldige studie brengt de boodschap helder aan het licht.*

Heel lang geleden werd satan geschapen als een engel des lichts (Ezechiël 28:13d). Hij was een aartsengel van grote macht. Jesaja 14:12 noemt hem zelfs Morgenster. Dat is tevens de naam van de planeet Venus, als deze in de morgen aan de oplichtende hemel staat, of (in het Latijn): Lucifer, dat is lichtdrager. Van Lucifer werd gezegd dat hij: Wijzer was dan Daniël (Ezechiël 28:3a), inzicht had in de geheimen van God (Ezechiël 28:3b) en een toonbeeld van volmaaktheid was, vol van wijsheid (Ezechiël 28:12b). God hield van Lucifer. Dat blijkt wel uit de treurzang die we in Ezechiël 28:12 19 vinden: Vanaf de dag dat gij werdt geschapen, waart gij onberispelijk in uw gedrag, totdat er verdorvenheid in u gevonden werd (vers 15).

In Ezechiël 31 wordt Lucifer voorgesteld als een boom (luisterrijk wezen) die boven alle andere schepsels verheven was. Hij werd gevoed door leven brengend water (Ezechiël 31:4) en als enige kon hij uit Gods levensbron putten en dat aan anderen doorgeven. Hij had het beheer daarvan. Lucifer werd tot heerser over de aarde benoemd (Ezechiël 31:5 8). Daarom spreekt de tekst van gezayde en beschuttende cherub (Ezechiël 28:14 en 16). Hij had vrij toegang tot Gods woning (Ezechiël 28:14c). Maar, die uitzonderlijke positie maakte hem trots en hij besloot zijn eigen weg te gaan, los van zijn Schepper. Ezechiël 28:6 zegt: Omdat gij zijt gaan denken dat uw geest als de geest der Goden is. En in Jesaja 14:14 (NBG) spreekt satan zelf: Ik wil mij aan de Allerhoogste gelijkstellen.

Lucifers val deed hemel en aarde op zijn grondvesten schudden. Maar, hij was niet de enige rebel. Liefst een derde van de sterren des hemels (=hemelwezens) volgden hem (Openbaring 12:4). Judas: 6 noemt hen engelen, die aan hun oorsprong ontrouw werden en hun eigen woning verlieten.

Stadhouder op aarde
Lucifer ontving de aarde als leengoed en werd stadhouder in Gods naam. Na zijn val behield hij zijn mandaat. Vandaar dat Johannes 12:31 spreekt van overste dezer wereld. Lucifer is niet meer. Hij veranderde in een duister wezen met de naam satan. Daarmee verloor hij zijn erenaam: Morgenster. Die viel Jezus Christus toe (2Petr. 1:17 19), evenals het beheer over het levende water.

Uit 2 Korintiërs 11: 14 blijkt dat satan zich voordoet als een engel des lichts om de mensheid te verleiden. Zijn positie als god dezer eeuw (2Kor. 4:4) en zijn titel overste van de macht der lucht (Ef. 2:2) maken duidelijk dat satan nog steeds grote macht heeft. Jezus Christus is daarin zijn tegenstrever. Toen Hij op Golgotha voor ons stierf brak Hij de macht van satan. Maar, zijn macht betreft voorlopig alleen de Gemeente, zijn volgelingen. Koning op aarde (wereldlijk heerser) is Hij zeker nog niet. Zo leven wij vandaag in een tijdperk waarin satan, hoewel verklaard verliezer, rondgaat als een brullende leeuw (I Petr. 5:8). jezus Christus wordt de koning van de aarde, dat staat vast, maar Hij is het nog niet. Satans doel is om tot dat glorieuze moment aanbreekt zoveel mogelijk mensen tot kwaad te verleiden, want hij weet dat zijn tijd opraakt (Openbaring 12:12). De dageraad van de nieuwe tijd is al zichtbaar, echter nog niet aangebroken.

Het einde van satan
Satan was onsterfelijk, toen hij nog Lucifer heette. Door zijn zondeval werd hij sterfelijk (Ezechiël 28:910). In vers 10 wordt zijn einde voorzegd. Dat gebeurt als de duizendjaren voleindigd zijn (Openbaring 20:7). Dat ligt voor ons nog in de toekomst, kort na het Messiaanse Rijk. Dan zal satan uit zijn gevangenis worden losgelaten om de volkeren nog eenmaal te verleiden en tot de oorlog te verzamelen (Openbaring 20:8). Die oorlog wordt beëindigd door Goddelijk vuur uit de hemel (Openbaring 20:9c). Daarmee komt ook het einde voor satan: Ik zal u tot een einde vol verschrikkingen brengen en u zult niet meer zijn (Ezechiel 26:21a). En: De duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beesten de valse profeet zijn. (Openbaring 20:10). Zo komt er een einde aan hem, die eens lichtdrager werd genoemd. Die opstond tegen God en zo satan werd.

Schuilen bij de Allerhoogste
We dienen satan dus heel serieus te nemen, want de verderfelijke invloed van zijn macht is overal zichtbaar. Toch zijn we niet weerloos. Wij kunnen schuilen in de schaduw van de Allerhoogste, want het geloof in Jezus Christus plaatst ons onder Zijn bescherming: Niemand zal ze uit Mijn handroven (Joh. 10:28).

*
http://www.vergadering.nu/satan/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 19:38

Quote:
De duivel berijpt wat zijn recht "was" dus er zal wel iets in zijn in Jobs leven dat de duivel recht gaf om over Job te oordelen.

sorry maar hier ga je de fout in, nu praat je precies als job`s vrienden, die zeiden je zal wel gezondigd hebben, terwijl het een test was.
vaak zien we deze houding in de pinksterkerken en zien we een demoon achter elke boom en zal alles wel door zonde komen. het klopt dat we door aan bepaalde zonde vats te houden, satan macht geven, een voet tussen de deur, ruimte, maar het is niet per defenitie zo.

nog zo`n voorbeeld:

joh 9

1 En voorbijgaande zag Hij een man, die sedert zijn geboorte blind was. 2 En zijn discipelen vroegen Hem en zeiden: Rabbi, wie heeft gezondigd, deze of zijn ouders, dat hij blind geboren is? 3 Jezus antwoordde: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden.

-

nog zo`n dwaling is dat alle vervelende dingen (rampen, ziekte en ongeluk) van satan komen. de theologie en Godsbeeld is al verkeerd, de vooronderstelling dus gaan er theologisch vele dingen scheef.

*

deur 32:

Ziet nu, dat Ik, Ik het ben,
daar is geen God, behalve Mij.
Ik dood en doe herleven,
Ik verbrijzel en Ik genees,
en niemand is er die redt uit mijn macht.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 14:56
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

Sceptisch ben ik niet als broeders en zusters deze verhalen delen, en ik geloof zeker dat hun het als echt ervaren.

Maar ik blijf een waakzame terughoudendheid houden als het gaat om zaken en openbaringen die we niet direct/letterlijk in de bijbel terug kunnen vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 1 november 2010, 14:53

hier zijn zoooveeel boeken overgeschreven, dit heb ik ook bestudeerd, een klassiek verschil in Godsbeeld en theologie tussen de arminiaanse en calvinistische visie.

Maar als je puur de Bijbel onderzoekt, zonder dogma-kerk-bril.
Moet je toch echt tot de conclusie komen, dat alles onder Gods voorzienigheid valt.

Er gebeurd niks wat God niet toelaat.
Zo mocht satan niet verder gaan bij Job als God zei, zoals een hond aan een ketting.

ander tijdloos en algemeen toepasbaar principe:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?

de Schrift getuigt dat God in Zijn raad bestiert wat in hoge mate toevallig lijkt; ''Het lot word in de schoor geworpen, maar elke beslissing daarvan is van de Heer (spr 16:33)

zo getuigd mozes ook dat als een tak afbreekt of perongeluk de bijbel uit de hand vane en man schiet en iemand dood, dit het werk van God is omdat Hij hem dood wilde (ex 21;13 deut 19:5)

maar geen noodlot, geen stoicijnse leren, want Gods vrije wil is de bestuurder van alle dingen.

en ja God kan zijn rechtvaarige straf oms uitvoeren door het kwade te laten gebeuren, zie hoe Hij de boze geest in saul stuurde, en zo ook de leugengeest naar koning achab zoals micha zei, en hoe er in 2 tess 2 een dawling als oordeel word gestuurd.(1 kon 22)

beste voorbeeld wel is:

rom 9:

14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil.
19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken?

---

De lijn tussen de vrije wil van de mens (als die al bestaat, maar dat is een andere discussie) en Gods raad/voorzienigheid is er dun. Heb er veel over gelezen en bestudeerd, maar denk dat we er nooit precies achter komen. Wel ben ik door deze persoonlijke studie theologisch meer naar het calvinistische verschoven van het evangeliche/arminiaanse. puur door de Schrift zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 11:31
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

ja chat, maar het is niet achterover leunen en God alles laten doen, je moet zelf ook je verantwoordelijkheid nemen, en strijden tegen de Zonde.

gal 5 16 Ik zeg u dus: laat u leiden door de Geest, dan bent u niet gericht op uw eigen begeerten. 17 Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt.

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 28 oktober 2010, 11:31
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:41
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

lol, maak je een grapje?
zie de titel en mijn reactie..pretty obvious dacht ik zo.

haha...lepeltje toch.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 18:40

ja wat je schrijft is heel mooi, en ben het met je eens, maar dat staat los van het feit dat ik het niet eens ben met je titel, en sommige ideen van je.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:08
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)

maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.

ook vooral omdat:

ef 4::

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:04
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Spelen met vuur.

(een onderzoek naar de relatie tussen de charismatische beweging en de gereformeerde kerken in nederland)

Rijn van Kooij
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:47

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb geen enkele tekst geciteerd, maar ik ben blij dat datgene wat ik schrijf, ook letterlijk terug te vinden in de bijbel.

blij? lol... dat is een vereiste om je serieus te nemen (als je het over geloofszaken hebt).

en ik heb het idee dat je 1 tekst langs je heen liet gaan, namelijk dat de Geest van zonde overtuigd.

Laatst aangepast door
DAVID923
op woensdag 27 oktober 2010, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 18:20

angst en ontzag voor de Heer ligt soms dichtbij elkaar.
ookal weet je dat je vader van je houd als je thuis komt nadat de politie je ouders hebben gebelt na winkeldiefstal, en je weet dat je flinke billiekoek krijgt......

is maar een simpel voorbeeld, maar kijk eens naar Mozes, God noemde hem zelfs vriend, en dit was Mozes ook:

hebr 12:

21 En zó ontzaglijk was het verschijnsel, dat Mozes zeide: Ik ben enkel vreze en beving. 2
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
David, ik denk dat je mn stuk misinterpreteert. Ik ontken niet dat God straft, maar als motivatie werkt het bij de meeste mensen niet. Een sterkere motivatie zou moeten zijn, dat men uit zichzelf onderscheidt wat zonde is en wat zonde in je leven kan doen.

vreemde titelkeuze dan.
sommige mensne komen tot de Heer omdat de Geest hun van zonde overtuigd en sommige uit een getuigenis van liefde van een christen, andere weer door alleen het Woord te lezen of horen. is geen formule voor. Het gaat oom een volledige Bijbelse balans en die miste ik even.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:16

idd hannah! een wedergeboren christen wil de Geest niet bedroeven.
We doenhet uit liefde in eerste instantie, maar dat neemt niet de vrese en ontzag voor de Here weg. het is een gezonde balans.

Ik negeerde je stuk niet, maar vond mijn reactie de lading wel dekken.
Opvallend is het jusit hoe jij steeds draait en met ''ja maar'' komt op directe Bijbelteksten.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 22 Volgende
Pagina 14 van 22