Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:27
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Hoi,
Zag dat 3 juli ook een dag van cm zelf is. Is het dan niet handiger om bijvoorbeeld een week later af te spreken?
groetjes, Klaproos |
hoi Klaproos, als je even teruggaat in dit topic, zie je waarom we de picknick op 3 juli wel door laten gaan!
groetjes, Marieke (die herhalingen op tv ook vervelend vind )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 18:20
Onderwerp: Mijn leven, mijn ketting
|
|
|
Mijn leven, mijn ketting Stenen, naast elkaar geregen, de stenen glimmen, zijn dof, hebben scherpe randjes of zijn glad. het is mijn leven gevat in een rij die nog niet af is
ik draag 'm elke dag het hoort bij mij, het ís mij, het is mijn kostbaarste bezit.
ooit glipte de ketting uit mijn handen en één van de mooiste stenen brak als versteend stond ik daar, mijn leven liep niet meer door
onder een dikke laag stof heb ik de ketting later weer opgepakt die ene steen, de breuk in mijn leven heb ik geprobeerd te lijmen. nu draag ik de ketting weer, met de beschadigde steen!
steeds als ik die ene steen zag voelde ik het verdriet het verdriet van de breuk, de onzekerheid of ik 'm ooit weer zonder verdriet naar het verleden door mijn handen kon laten glijden..
mijn ketting is weer te dragen met gelijmde breuken met een vredig gevoel kan ik de stenen door mijn handen laten gaan God is goed!
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 00:20
Onderwerp: ik wacht in de rivier
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik wacht in de rivier Op mijn knieën met geduld Heb tegen de stroom opgelopen geworsteld met het tumult
Op de zoektocht naar rozen zelfs haar dorens niet gevoeld Geknield is nu mijn poze toch.. verlangen is niet gekoeld
nog niet gekregen waarom was ik soms zo stuk? waar kom ik t tegen? in zoektocht naar geluk
Ik wacht in de rivier Zo kun je mij vinden Op mijn knieën met geduld Ik ga me aan niets anders binden
Ik wacht in de rivier geknield met lege handen mijn ziel en zaligheid ligt open hoe hou ik mijn onrust aan banden
Maar als t geluk is te vinden ergens in de vallei Dan wacht ik op mijn knieën Tot ze komt voorbij
Ik wacht in de rivier zodat ik niet verder hoef gaan overspoel mij straks maar met geluk dan zal ik weer opstaan |
ik wil het wel op alletwee de manieren lezen hoor jonathan! Want ook dan blijven ze mooi en indrukwekkend!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 16:34
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Omdat wij een soort van feestje hebben vandaag , komen mijn ouders hier lekker eten! Mn oudste moet om half 6 afzwemmen voor zn diploma
Wij ouderen eten spareribs met aardappelsalade, sla , stokbrood en kruidenboter en de jonkies willen graag patat met een frikandel. Als toetje een lekkere cornetto met de keus uit chocola of aarbei..
groetjes, Marieke (die maar even geen calorieen gaat tellen vanavond )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 14:04
Onderwerp: Wat een ander zegt..
|
|
|
Als een ander zijn mening zegt... oordelen, meningen en kritiek bij je neerlegt.
Als een ander die het oppervlakkig ziet.. je kwetst in je hart, maar hij weet dat niet?
Als de ander je afwijst door de keuzes die je maakt krijg je weer een trap na..wordt je weer diep geraakt.
moet je het dan allemaal vertellen? de meningen van anderen proberen bij te stellen?
of leg je weer een steen op de muur die je bouwt zodat je de anderen steeds minder vertrouwd?
het is een strijd, maar wil ik die wel winnen? of toch maar niet aan verdediging beginnen...
het laatste daar kies ik voor want ik moet uiteindelijk met mezelf en voor de kinderen door!
er is er Één die precies weet wat ik voel als ik huil die onvoorwaardelijk van mij houdt en me ziet als ik me verschuil
die meehuilt met mijn onmacht en verdriet en me laat weten, wat een ander ook zegt, Ik verlaat je niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:59
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
MAR907 schreef: | Laat ik ook iets vanuit mijn leven iets erover zeggen.
Ik ben weduwnaar geworden, dat inhoud dat mijn huwelijk "tot de dood ons scheid" heeft plaats gevonden. Hierdoor ben ik een vrije man geworden, bijbels gezien.
In deze huwelijk heb wij ook hoogte punten en diepte punten gehad. Zelfs zover dat ik ook op het punt stond en gedachten heb gehad om te willen scheiden van mijn vrouw. Ik zelf ging juist in die periodes naar God toe om naar zijn waarden te vragen en hulp te vragen om toch door te kunnen gaan. Dat kan ook zolang Gods liefde aanwezig is in een huwelijk en/of een relatie want God is liefde!
Maar nu ik een vrije man ben, wat betekend het voor mij (bijbels) om met scheiden vrouw een relatie aan te gaan? Bijbels gezien behoort deze "vrouw" nog tot de man vanwaar zij gescheiden is?
Dit was voor mij een heel moeilijk punt. Maar juist door de waarden van God te onderzoeken en te leren kennen, begrijp ik de normen die in de bijbel staan. Hierdoor weet ik nu zelf welke weg ik in kan slaan met relatie met een zgn "gescheiden" vrouw.
We kunnen vele discusie voeren hierover maar waar het omgaat is, LUISTER NAAR GOD wat Hij in ieders leven wil zeggen persoonlijk. Betrek Hem in alle situatie`s en Hij geeft antwoord.
Psalm 119:9 - Waarmede zal de jongeling zijn pad rein bewaren? Als hij dat houdt naar uw woord.
Psalm 119:11 - Ik berg uw woord in mijn hart, opdat ik tegen U niet zondige.(zie ook Psalm 17:4) |
effe off topic...bij voorbaat excuses..maar eh...
leuke nieuwe profielfoto Mar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 16:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je maar ook een heel klein beetje een voorstelling had van hoe moeilijk het was om te gaan scheiden zou je dit stukje er niet neer zetten.........
Ik bedoelde alleen te zeggen dat redenen vaak heel persoonlijk zijn en niet altijd naar buiten komen......en mensen oordelen wel snel, zie je nu maar weer...... |
Mee eens, het is een openbaar forum, en uiteindelijk kom je weer op het onderwerp "eerlijkheid in je profiel' uit..daar heb ik mijn mening al duidelijk over gegeven..sommige dingen deel je, andere dingen juist niet..omdat het te persoonlijk, intiem, of traumatisch is om hier te delen!
En daarnaast, ik ben ook niet zo geinteresseerd wat een ander van mijn scheiding vind of dat ik wel of geen recht zou hebben op een nieuwe relatie, en ik vertel idd iets van mijn beleving, tuurlijk! logisch toch!! IK ben degene die die keus gemaakt heeft, en ik ben ook degene die daar met Hem uit moet komen...dussssssssssss
daarnaast is het zooo gevaarlijk om te oordelen over anderen, zeker mensen die je alleen via een forum kent, of mss één of 2 keer gezien hebt tijdens een uitje..vertrouwen om dit soort dingen te delen heeft toch meer tijd nodig en zal dan toch in een persoonlijke sfeer plaatsvinden..en dan nog steeds heeft een ander geen recht om te oordelen! Want iemand ergens op wijzen is toch heel iets anders dan de oordelen die je soms om de oren vliegen..
Marieke (die een Vader heeft om zich bij te verantwoorden)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:46
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ze is er weer |
WB!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:43
Onderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou Jolan, ben ook de rotste niet hoor! En aangezien hannah der eigen rot rent zal ik haar even wat werk uit handen nemen
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah miekjes285
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... |
super Tess! enne, zullen we proberen de boel even on-topic te houden hier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 09:40
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
DREEKE472 schreef: | Gelukkig zijn er mensen hier die wel inhoudelijk kunnen en willen reageren en ook terugleiden naar het thema van deze topic.
Ik heb gezegd dat ik niet meer in deze topic reageer. Maar deze goede en lieve reacties kan ik niet negeren. Dan zou ik jullie moeite onrecht aandoen en dat wil ik niet.
Of het met opleidingsniveau te maken heeft of juist met opvoeding, levensvisie, doelstelling en prioriteiten stellen weet ik niet. Zelf denk ik dat het een combinatie is van dit soort factoren.
Even alleen voor mezelf sprekend. Zelf geef ik eerlijk aan dat ik aan het rondkijken ben en aan het uitproberen ben of die vrouw waarmee ik nieuw geluk kan vinden en die ik gelukkig kan maken op deze site aanwezig is. Geen vrouw op lbo niveau, maar minimaal mbo/hbo niveau, omdat mijn persoonlijke ervaring zo is dat ik graag een gelijkwaardige gesprekspartner aan mijn zijde wil krijgen. Wil niet dezelfe misère meemaken waar ik nog niet zo heel erg lang eindelijk uit ben gestapt.
Maar stel dat ik juist die vrouw zou tegen komen waarmee het super klikt, maar ze wel lbo niveau heeft? Ja, als het zo geleid wordt dan is dat zo en zal het denk ik ook goed gaan. Maar niveau qua opleiding wil niet alles zeggen, zie mijn eerdere uitgebreide reactie in deze topic.
Goed, dit waren nu echt mijn bijdragen in deze topic. Mijn oprechte excuses als ik mensen op hun tenen heb getrapt, dat was niet mijn bedoeling. Ik heb er van geleerd dat ik mijn bijdragen meer neutraal ga houden hier op het forum en de rest wel via mail of chat doe.
Groetjes allemaal en maak er een gezellige dag van ondanks het pokkeweer. Tenminste hier in het zuiden giet het pijpestelen en daar meot ik dadelijk doorheen. Nee he, tja ieder krijgt wat die toekomt. |
Het is idd zo dat opleiding niet alles zegt, ook ik heb een mbo opleiding en kon door omstandigheden helaas niet naar de universiteit waar ik al wel aangenomen was..
verder is levenservaring en EQ toch een stukje wijsheid die voor mij belangrijker is dan welk diploma dan ook!! Dat je mekaar kunt lezen en schrijven zonder woorden en tekst, dat is waar het om draait! de rest komt dan vanzelf...(is mijn bescheiden mening )
Marieke (die ook tussen de pijpestelen door de zon ziet schijnen!)
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op woensdag 26 mei 2010, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:30
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Dank je wel En het klopt wat je zegt qua twijfel die bij sommigen kan ontstaan, én dat kosten niet altijd de belangrijkste factor is.. Voor mij zou bijv. een reden kunnen zijn dat ik de kids heb dat weekend, en dat ik mezelf niet in een solex met zijspan zie rijden met 2 ukkies.. en ik vind ook dat niemand zich schuldig hoeft te voelen om welke keus ze maken!! Het zal ook niemand kwalijk genomen worden als ze niet op de picknick komen, het zou toch te zot zijn?!!!!!!! |
enne..."singles spotten" mag ook op de picknick...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:26
|
|
|
HENK710 schreef: | Denk je verwoordt het prima, Marieke. Ik denk ook niet dat het direct verkeerd is om dingen tegelijkertijd te laten plaatsvinden...alleen is het denk ik wel goed om ook af en toe stil te staan bij de mensen die het nu juist lastig vinden om te kiezen waar ze op zo'n moment naar toe gaan. Maar tegelijk, en dat is jullie belangrijkste argument, bieden jullie wel een goedkoper alternatief aan met minder druk op het samenzijn.
Voor de mensen die twijfelen is het denk ik wel goed om te weten dat het dan goed is om duidelijk te zijn in hun twijfelpunten, zodat we hen kunnen helpen in die keus. Want ja, het is niet altijd makkelijk om de juiste keus te maken. En nee, de kosten zijn niet altijd de belangrijkste factor...
Ik denk trouwens dat de grootte van de groep een rol kan spelen voor sommigen. Want de groep die nu naar de hei is geweest is voor sommige mensen toch wel aan de grote kant om zichzelf te kunnen geven. Maar ja, er zijn weer anderen die zich dan juist het meest op hun gemak voelen...
Daarom is het misschien maar goed dat er keuzes mogelijk zijn...maar tegelijk is het te hopen dat het niet altijd samenvalt met andere activiteiten van CM. |
Dank je wel En het klopt wat je zegt qua twijfel die bij sommigen kan ontstaan, én dat kosten niet altijd de belangrijkste factor is.. Voor mij zou bijv. een reden kunnen zijn dat ik de kids heb dat weekend, en dat ik mezelf niet in een solex met zijspan zie rijden met 2 ukkies.. en ik vind ook dat niemand zich schuldig hoeft te voelen om welke keus ze maken!! Het zal ook niemand kwalijk genomen worden als ze niet op de picknick komen, het zou toch te zot zijn?!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 19:18
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | Naar aanleiding van de leuke verhalen over de afgelopen picknick Lijkt het mij leuk om ook mee te gaan 3 juli... vindt het best eng omdat ik nog niet zo lang lid ben van cm en ik krijg de indruk dat de meeste van deze club al heeel lang lid zijn en elkaar goed kennen... |
Miek! Dat is echt niet zo! Er waren leden bij die net zoals ik errrug kort geleden CM hebben gevonden! Ik sch**t ook 7 kleuren, maar heb het toch gedaan! En tis echt leuk, beloof ik bij deze... dusssssss tot 3 juli!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:21
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: |
Tess, die zegt gewoon stoppen met uitleg geven tegen Hannah omdat we het hartstikke gezellig gaan hebben of anderen dat nou leuk vind of niet! |
lijkt me eigenlijk het beste idee tess (stopt dr leesbril weer gauw weg...zit nog in ontkenningsfase van dat ding )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 14:18
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Life is all about priorities! ik vind niet dat dit als concurrentie werkt. ik zie een pick-nick niet als concurrentie van een singles-dag. concurrentie is iets dat 2 verschillende toko's in dezelfde 'markt' aanbieden, zie de automarkt: daar heb je te maken met concurrentie. een singles-dag is veel meer een 'huwelijksmarkt', georganiseerd met een vooropgesteld doel. een dood-ordinaire pick-nick is dat niet. waar je dus alleen je vraagteken bij kunt zetten is de datum en de (door sommigen als rigide ervaren) vasthoudendheid aan die datum. voor leden van deze site is er dus wel degelijk wat te kiezen: 'geef ik een bak geld (voor sommigen is dat zo) uit en ga ik naar de singles-dag en ben ik verplicht gezellig, of hou ik de bak geld in mijn zak en ga ik naar 'n pick-nick waar ik mezelf kan en mag zijn?'
vwb de datum, zou het wellicht handig zijn wat verder in de agenda te kijken. misschien is er een paar weken later nog een datum waarop het zou kunnen? overigens: of ik kom is mede afhankelijk van mijn rooster.
P.-H. (wetend dat het moeilijk is het iedereen naar de zin te maken) |
met Hannah eens wat betreft datum......maar natuurlijk kunnen we naar de datum kijken(pakt even dr leesbril en agenda)...alleen de schoolvakanties beginnen een week daarna al in een deel van nederland, en die lopen door t/m de eerste week van september..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 25 mei 2010, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 13:02
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Mooi gezegd Marieke! Ik ben het helemaal met je eens.
Tegelijkertijd valt me één ding op, en niet alleen in deze discussie... Heb getwijfeld of ik het wel of niet zou schrijven... Juist ook vanwege de gevoeligheid ervan... Ik doe m'n best om m'n woorden zorgvuldig te kiezen en hoop niet dat ik mensen ermee kwets... Het lijkt erop dat de zonde niet (te) concreet gemaakt mag worden. Dan blijkt al heel gauw dat er gevoelige snaren geraakt worden. Ik begrijp dat ook wel, want in de praktijk kunnen mensen nogal gauw met hun veroordelingen klaar staan. Dat is niet terecht en kan als zeer kwetsend worden ervaren. Juist ook omdat het gaat om iets heels kwetsbaars, namelijk jezelf als persoon. Iets als zonde te zien en te benoemen is mijns inziens echter nog niet hetzelfde als het veroordelen daarvan. De toon waarop het gezegd wordt is van groot belang.... naast het besef dat ieder mens schuldig staat voor God. Niemand kan leven zonder de genade.
Het volgende zeg ik dan ook met veel schroom... Wie bepaalt eigenlijk wat zonde is? Zijn wij dat als mensen of is dat God zelf? Ik proef op het forum regelmatig iets wat bij mij overkomt als het goed praten van zonde. Een voorbeeld uit de reactie van Marieke uit haar post van 16:53 (sorry Marieke, het is absoluut niet als aanval bedoeld, hoop dat je dat begrijpt): 'Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!' Betekent niet anders meer kunnen dat iets geen zonde genoemd kan worden? Marieke, begrijp me goed, ik heb veel respect voor (de beschrijving van) je houding en de manier waarop je uiteindelijk hebt gekozen voor je kinderen en jezelf en daarom ook voor een scheiding...
Er zijn denk ik nog veel meer voorbeelden te noemen, ik herken het ook bij mezelf, waarmee we de zonde het liefst wat algemeen houden en daarmee wat op afstand... Maar is dat juist en ben ik dan eerlijk voor God? Het woord schijnheiligheid is de afgelopen dagen meerdere malen gevallen. In hoeverre kunnen we ook schijnheilig zijn t.o.v. God? Dat zijn vragen die bij mij in deze discussie boven komen... |
ik heb de laatste reacties doorgelezen, en ben blij ! Ik zie begrip naar elkaar en respect! En ook dat als je er verder over praat dat het uiteindelijk zo is dat je (in sommige gevallen)eigenlijk hetzelfde wil zeggen, maar je verwoording net iets anders opgevat word..
maar goed, ik blijf het een lastig onderwerp vinden..maar wil nog wel even het volgende kwijt.
Vergeving bij scheiden..ik denk dat dat ook een item is, want het gaat niet alleen om het feit dat Hij ons vergeving schenkt als wij er om vragen,maar ook wij moeten daarin ons hoofd buigen.
Om vrede en leefruimte na een scheiding te krijgen is het (mijns inziens)ook nodig om de anderen te vergeven,(zoals wij vergeven onze schuldenaren) daar bedoel ik ook de mensen om je heen mee die je veroordelen, je schuld aanpraten, onbegrip tonen enz.. Maar ook je expartner, mocht je om hem gescheiden zijn.. En niet als laatste jezelf, want ook al kies je voor je kinderen of jezelf, leven met een schuldgevoel is geen leven, is geen vrede is geen berusting en blijft een sta in de weg in de relatie met Hem én de leefruimte die Hij je geeft..
Nou weet ik niet of ik je vraag beantwoord heb Liesbeth? Maar over de zonde concreet maken? Als scheiden een zonde is in Zijn ogen, ja dan heb ik een zonde begaan ondanks al mijn menselijke argumenten! Maar ook in deze leef ik met Zijn Liefde Zijn Vergeving..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 12:10
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ook dat was al gelukt...ben zo blond nog niet als k er uit zie |
dus het kopieeren en plakken lukt niet? als je mij even de link of de titel van het filmpje doorgeeft? dan mail ik je de link voor in je profiel, mss een idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 12:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus (voor zover ik zelf op de hoogte ben........haha) op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen mariska601 met TAXI tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856
. |
In de wandelgangen op cm hoor ik ook over de singlesdag op 3 juli.
Dus even voor de duidelijkheid: Er is ook een picknick op de hei bij Ede, het is niet verplicht en zeker niet bedoeld als "concurrentie" maar juist als alternatief..
Als ik voor mezelf spreek...dan is voor mij (naast andere argumenten)zo'n singlesdag veel te duur! En ik kan me voorstellen dat het voor andere alleenstaande moeders/vaders hetzelfde argument geldt...
We hebben ervaren dat de picknick laagdrempelig is..ontspannen, goedkoop (benzinekosten, eten zelf meenemen)kids kunnen mee en gezellig! Dus voor de mensen die...
[b]ageen behoefte (meer) hebben om bewust alleen singles te ontmoeten, of b. de kosten te hoog vinden maar toch zin hebben in een uitje c. een middagje de handen vrij willen hebt wat betreft kids (peacedove ) d.of zonder verdere argumenten gewoon lekker willen genieten van de hei, zon, kevers, dennenappels onder de dekens, voetballen die rondvliegen.. is er deze picknick!
groetjes! Marieke
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 25 mei 2010, 12:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 11:51
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja dat doe ik...komt er gewoon helemaal niks te staan |
wel eerst de code selecteren, Tess..dan pas kopieeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 11:15
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het plaatsen van de code lukt al niet eens! |
als je bij het youtube filmpje klikt op insluiten dan kun je de code kopieeren (rechtermuisknop/kopieeren) dan ga je in het stukje van je profiel staan dan plakken (rechtermuisknop/plakken) dan profiel opslaan, voor de rest zie vorige posting...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 11:12
Onderwerp: Nu even niet...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nu even niet...
Mijn Jezus is mijn Heer, mijn redding Hij wijkt geen moment van mijn zij Toen geen mens mij meer wilde hebben Zag hij een won'dre schat in mij
Hij reikte met Zijn zachte handen en sloeg Zijn armen om mij heen Toen de wereld zo groot en boos leek wist k, ben nu niet meer alleen
Samen met Hem aan mijn zijde Kon ik die boze wereld weer aan Voor even voel ik mij oppermachtig en durf de uitdaging aan te gaan
Maar soms bekruipt mij dat gevoel nog dat alles ineens tegen mij pleit Voel geen armen om mij heen meer ben dat geloof heel even kwijt
zachtjes komen daar de snikken krijg het ineens weer te kwaad maar voor ik het goed kan bevatten is Hij het, die voor me staat
Zijn armen om mij heen slaand zegt Hij; "je bent Mijn kind" Mijn hoofd begraven in Zijn schouder waar ik even alle stilte vind
De rust om nieuwe kracht te putten en weten, ik kan de wereld aan Hem weer aan mijn zij te voelen met geheven hoofd weer verder gaan
Zijn liefde door mij laten werken zodat de hele wereld het kan zien; Zij heeft Jezus aan haar zijde Is dat ook voor mij, misschien? Maar nu zijn daar alleen de tranen een moment van grote pijn Even Zijn armen om mij heen voelen even alleen met Hem samen zijn
Ik zal weer van U getuigen, Heer zodat iedereen Uw wond're liefde ziet Ik zal weer van U gaan zingen maar nu, nu even niet! |
Mooi, indrukwekkend, herkenbaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 10:58
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Goedemorgen Maris
Wie kan mij vertellen hoe je een youtube filmpje kunt insluiten bij je profiel |
insluiten, code plaatsen, dan opslaan, account weer openen, gedeelte waar code staat weer openen(wijzigen), weer opslaan en volgens Jonathan moet ie het dan doen en...jaaaaaaaaaa het werkt!!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op dinsdag 25 mei 2010, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:36
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Mooi gezegd Marieke! Ik ben het helemaal met je eens.
Tegelijkertijd valt me één ding op, en niet alleen in deze discussie... Heb getwijfeld of ik het wel of niet zou schrijven... Juist ook vanwege de gevoeligheid ervan... Ik doe m'n best om m'n woorden zorgvuldig te kiezen en hoop niet dat ik mensen ermee kwets... Het lijkt erop dat de zonde niet (te) concreet gemaakt mag worden. Dan blijkt al heel gauw dat er gevoelige snaren geraakt worden. Ik begrijp dat ook wel, want in de praktijk kunnen mensen nogal gauw met hun veroordelingen klaar staan. Dat is niet terecht en kan als zeer kwetsend worden ervaren. Juist ook omdat het gaat om iets heels kwetsbaars, namelijk jezelf als persoon. Iets als zonde te zien en te benoemen is mijns inziens echter nog niet hetzelfde als het veroordelen daarvan. De toon waarop het gezegd wordt is van groot belang.... naast het besef dat ieder mens schuldig staat voor God. Niemand kan leven zonder de genade.
Het volgende zeg ik dan ook met veel schroom... Wie bepaalt eigenlijk wat zonde is? Zijn wij dat als mensen of is dat God zelf? Ik proef op het forum regelmatig iets wat bij mij overkomt als het goed praten van zonde. Een voorbeeld uit de reactie van Marieke uit haar post van 16:53 (sorry Marieke, het is absoluut niet als aanval bedoeld, hoop dat je dat begrijpt): 'Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!' Betekent niet anders meer kunnen dat iets geen zonde genoemd kan worden? Marieke, begrijp me goed, ik heb veel respect voor (de beschrijving van) je houding en de manier waarop je uiteindelijk hebt gekozen voor je kinderen en jezelf en daarom ook voor een scheiding...
Er zijn denk ik nog veel meer voorbeelden te noemen, ik herken het ook bij mezelf, waarmee we de zonde het liefst wat algemeen houden en daarmee wat op afstand... Maar is dat juist en ben ik dan eerlijk voor God? Het woord schijnheiligheid is de afgelopen dagen meerdere malen gevallen. In hoeverre kunnen we ook schijnheilig zijn t.o.v. God? Dat zijn vragen die bij mij in deze discussie boven komen... |
hee liesbeth, ik kom er nog op terug hoor, maar heb vanavond iets anders en ik wil er niet zo maar even op reageren, snap je? maar voel me zeker niet aangevallen of zo!!
laterzzzzzzz
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:47
|
|
|
GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee |
ow..das minder Grace! Wens haar beterschap en jij ook succes ermee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 19:44
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik bedoelde idd meer in het algemeen Marijan...dat had ik er misschien even bij moeten zetten. De algehele stelling dat mensen die gescheiden zijn door overspel vrij naar de volgende mogen gaan, maar anderen niet omdat ze een hele grote zonde begaan hebben...terwijl ik zelf juist denk dat de ene zonde niet groter is als de ander... Overigens was mijn reactie zeker niet fel bedoeld, en al helemaal niet als verdediging of goed praten hoor... maar meer als verduidelijking waarom ik vind dat er niet naar "redenen van" gekeken zou moeten worden maar vooral naar het hart |
Tessybear, ik bedoelde met mijn stukje ook niet dat ik nu vrijspel heb...heb die ook zeker niet genomen juist omdat ik daar mijn redenen voor had! Er zijn juist meer redenen naar mijn idee om te scheiden, dat staat ook in mijn posting hierboven..
Uiteindelijk is het zo dat wij allemaal, één voor één verantwoording moeten afleggen voor onze daden..ik kan niet in jouw hart kijken en jij niet in de mijne..maar zoals ik het zie , proberen wij allemaal naar Zijn stem te luisteren en het goede te doen!!
Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:53
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hey Jonathan,
Die hokjes geest lijkt wel of die blijft, over gescheiden mensen bedoel ik! Vanmorgen nog onder een kopje koffie de vraag waar is je man? Toen ik antwoorde dat ik die niet heb omdat ik gescheiden ben zei ze tegen me das onmogelijk want je hebt jonge kinderen, en er achteraan.... o ja ook dan willen mannen nog wel eens weg lopen als ze der geen zin meer in hebben.......
Nou dat wou ik effe der over kwijt, wordt soms best wel oordeel moe en heb het gevoel dat ik me zelf moet verdedigen ookal is dat niet nodig zetten mensen je wel in die positie dat jij fout bent en zo, dat vind ik heel lastig.....
Greets, Peacedove |
Hee Peace, allereerst wil ik je een hele dikke knuffel geven! Je bent een geweldig mens en moeder!! Ik heb bewondering voor hoe jij de dingen handelt en regelt...jij met jouw 3 prachtige kinderen!!!
Ik heb niet zozeer een wijze raad of overtuigende bijbeltekst die ik hier kan aandragen om mijn mening over scheiden te geven.
Wel heb ik mijn gevoel, mijn intuitie, mijn geloof en mijn luisteren naar Hem. Ook ik lig in scheiding...4 jaar geleden had mijn man een ander...om de kids ben ik gebleven, zodat zij de kans kregen om een band met hun vader op te bouwen.
In al die afgelopen jaren was ik dus nog getrouwd op papier, ben nog (ik hoop nog maar hééééél even) getrouwd! Maar omdat hij mij belazerd heeft, zou ik dan al voor een nieuwe relatie mogen kiezen? Ook dit heeft mij hoofdbrekens gekost..en uiteindelijk is wat Hij mij brengt voor mij doorslaggevend.
Ik denk dat God niet wil dat we in een huwelijk vast blijven zitten waar liefdeloosheid, agressie, haat en elkaar het licht in de ogen niet gunnen de boventoon voert. Zeker als er kinderen in het spel zijn heb je bijna geen andere keus dan kiezen voor hen! Want toen je ze kreeg heb je de belofte gedaan voor ze te zorgen, het beste te doen voor hen!Ze het goede voorbeeld te geven, enz... en als de ene partner dat niet ziet én niet kan of wil veranderen, dan heb je naar mijn mening geen andere keus!
Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!
Marieke (die menselijk oordelen veracht!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 12:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | sjow na een zwoegende ochtend tijd voor relaxen in de tuin. |
niet te lang in de zon hoor Maris..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 10:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en ik dénk dat je teveel dénkt......... die in zijn eigen tuintje wied... ziet de romantiek van de buurman niet!! |
was net even gestopt met wieden..en keek even goed naar de buurman... zal mn gedachten voor me houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 09:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nee inderdaad....ze is er nog niet. Ze heeft nog tijd nodig blijkt. We houden t in de gaten |
Nou...ik denk dat het niet lang meer duurt nu...
En ik ken nog iemand die binnenkort gaat verlengen... toch Jonathan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 01:13
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mariek, we houden t op de 3e juli, zelfde lokatie zelfde tijd? gaan we t feestje nog es zachies overdoen...... |
lijkt mij een strak plan hannah!! weekje eerder mag ook hoor ik ben er in ieder geval, dit keer wel met kids!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|