Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 08:28
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
BERT168 schreef: | hoi allemaal...
leuk hoor....zo'n streektaal discussie..haha
bij ons in de omgeving zou ''ik hou van jou'' ... ''ik hoall van die'' worden... maar 20km hier vandaan,bv in klazinaveen...kan het wel weer iets anders zijn. dan zou het zoiets moeten zijn als..''ik hoall van oewe''
groet bert |
Het is idd heel leuk al die dialecten, bij oos in braboaant zeeje wij.
Ik hoe van oew.
luak toaltje vijnde gullie da ok nie.....enne houdoe wah.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 10:21
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor |
Ik voel het precies zoals jij Willemijn, erg beledigend zelfs.
Gaan wij zo met elkaar om als christenen?
Soms snap ik het niet....er zijn zoveel geloven
Stel dat mijn ouders Katholiek, Ger Gem of een ander geloof hadden, dan had ik dat geloof nu ook gehad.
Bij mij in de kerk is er een overeenstemming, er mag nieteens getrouwd worden door mensen van het zelfde geslacht. Ik voel me hier in de PKN kerk heel erg op mn gemak, hier is nog naasten liefde, hebben ze nog wat voor elkaar over. Dat is zo fijn...dat de Dominee en de gemeente zo meeleefd als je... je alleen voelt en verdriet hebt. Ze er zijn voor je ...als je ze nodig hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 10:58
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hay Pieter en Grace, van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag, een hele gezellige dag toegewenst en hopen op nog vele gezonde jaren erbij.
Groetjes Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 16:28
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
[/quote]
Zou het niet beter zijn om hier een dikke streep onder te zetten? De mensen die deze dag hebben georganiseerd hebben hun best gedaan. Knap hoor om zoveel mensen gezellig bij elkaar te brengen en nu op naar de volgende picknick......met kinderen uiteraard.
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 14:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Sinds enkele jaren ben ik lid van CM. Wat mij opvalt is, dat het vroeger heel gewoon was dat je in de chatbox met elkaar praatte over alle dingen die je bezighield. Dat kon soms best wel diepgaand zijn, maar ook wel oppervlakkig. Maar je kon elkaar tot op zekere hoogte wel leren kennen. Als je daarbij elkaar ook nog ontmoette kreeg je een redelijk plaa tje van hoe de ander in elkaar stak. Nu wordt het zo'n beetje beperkt tot goedemorgen, haha en tot ziens. Bij andere vragen word je meteen tot de orde geroepen.... Serieuze gesprekken zijn niet altijd zware gesprekken. Ik vraag ook niet om zware onderwerpen, meer om normale gesprekken. Maar ik schijn een roepende in de woestijn te zijn...Misschien houdt die roep binnenkort op. Een opluchting voor velen. |
Dat is voor mij geen opluchting Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:43
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Echte vrienden mogen elkaar de waarheid zeggen Chatuliem Anders zijn het geen vrienden |
Helemaal mee eens Zivaatje.....maar dan wel op een correcte manier.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 2 augustus 2010, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 13:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een maand geleden waren we vrienden. |
Chatuliem...je gaat toch niet zeggen dat door zoiets de vriendschap over is? Ik denk dat dit niet de bedoeling is,we hoeven het niet altijd eens te zijn met elkaar. Iedereen mag zijn of haar mening zeggen en dat moeten we gewoon respecteren. Ik ben het vaak met jou eens,alleen dit keer vind ik het een beetje te ver gaan. Kinderen horen er gewoon bij, of je moet een vrouw zoeken die geen kinderen heeft, dan wordt het makkelijker. Een goede moeder doet toch , wat het beste is voor haar kinderen, en er zijn hier moeders met kinderen voor wie zo n uitje hun vakantie is. Ik heb geen kinderen en vind het geen belemmering. Stel dat er een relatie uit ( picnick) voort zou komen, dan is er nog tijd genoeg om samen zonder kids leuke dingen te doen. Nogmaals Chat... ik zou hierdoor niet weg gaan van deze site, en zeker je vriendschappen niet op het spel zetten. Dat is het helemaal niet waard.
Groetjes Carien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 09:29
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Nee, vloeken is jezelf kwetsen. God deert het niet, zijn heiligheid zal er immers niet minder om worden. Als je vloekt is dat een teken dat je nog niet heilig en volmaakt bent. Als je dat beseft dan kan de vloek zelfs een zegen worden, omdat het een teken is dat je nog aan jezelf moet werken. Direct vergeving vragen aan God lijkt mij dan ook gepast. Want zoals het spreekwoord zegt: berouw komt na de zonde. |
Ik vind het vreselijk erg als er gevloekt wordt, en spreek de mensen ook meestal erover op aan.
Spreekt vrijmoedig over GOD, maar misbruik ZIJN naam nooit!
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 1 augustus 2010, 09:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:34
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dank je carien...enneh..........han het-er zin an!!! |
Da wik onderhaand wel Han dagge dr zin an het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:23
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Veel plezier vandaag op de Edese heide, geniet er met z'n allen van. De hei begint ook al in bloei te komen, zag ik laatst tijdens een fietstocht over de Epese heide. Echt mooi!
'k Hoop met jullie dat het een niet al te natte dag wordt, want ik heb zelf een bbq ter ere van de 70ste verjaardag van m'n vader. Maar ach, als je zelf maar een zonnetje bent hè. Zit vast goed bij jullie! |
Hay Marijan, leuk dat je weer terug bent, ik miste je al. En nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je paps, geniet er van, nu het nog kan.
Groetjes en een fijne dag... met mooi weer hopen we.
Groetjes Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 09:05
|
|
|
HANNAH810 schreef: | op dit moment is het wat regenachtig in ede, dus ik neem de bungalowtent mee, en hoop er voor twaalven al te zijn om een start te maken met opzetten. zijn er nog meer mensen die wat eerder zijn, en even willen helpen? |
Hannah...ze zeggen hier altijd...regen voor achten , heb je de hele dag niet meer te verwachten. Dus houd moed...ut komt allemaal goed.
Ik wens iedereen die vandaag naar Ede gaan, een hele leuke...gezellige dag toe.
Liefs Carien.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zaterdag 31 juli 2010, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 15:59
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
PIETER649 schreef: | ja leuk... laten we een bandbreedte stellen..
ik stel voor: 2x per maand uitgebreid en n vluggertje tussendoor is te weinig iedere dag + doordeweeks in de lunchpauze ff gauw langs huis is teveel.
wie bied er meer? |
Het moet niet erger worden , gaat het op commando bij jullie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 09:47
Onderwerp: Platte praat in de chatbox
|
|
|
BEUN656 schreef: | Chris...ik zal proberen om voortaan abn te spreken, ik ben een Brabantse , dus ik praat idd plat. Clown smiley iek hoap da ge me nie kwollijk neamt dak plaat proat, ik ken nie aanders , mar wil het wol proabeare in het abn.
Haha, dit vind ik nou lache... |
Beun... laachtu gij mu n0u uut of toe?
Pas op heur.....luttik ut nie huare.
houdoewa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:13
Onderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik ben een kei in praten, slap ouwehoeren.... luisteren...geen tijd voor whahaha |
Luisteren is ook een kunst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 16:13
Onderwerp: Topic voor mannen en vrouwen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Vergeten Cross mannen kunnen toch zo goed luisteren? |
Weet je dat ik de mensen respecteer die goed kunnen luisteren, meestal vergeten we dat wel eens en willen we zelf het woord hebben. Ik vind dat zo knap, voor de mensen die dat wel kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:16
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
PIETER649 schreef: | De anticonceptiepil is ook een toevallig bijproduct geweest, ditmaal voor vrouwen.... net als dit topic, dus ik ben off topic eigenlijk.
Toch is het normaal dat ik hier offtopic ga, want IEDER cm topic gaat binnen 5 bijdrages off topic
En als je echt in je diepste vrouwzijn gekwetst bent omdat ik hier schrijf... mail maar ff... |
Pieter ga oew hok is in...hup dit is niet voor mannen ge bent wel een klein beetje nieuwsgierig haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 juli 2010, 11:30
Onderwerp: deel iets leuks met anderen
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Net heb ik een erg grappig filmpje van m'n dochter geupload... Volgens mij een familietrekje
Dit filmpje wilde ik jullie niet onthouden.
Alles op een rijtje bij de IKEA... |
Ik heb zitten genieten van het filmpje van je dochtertje...en dat zijn nu de leukste filmpjes...spontaan en lekker bezig en nog creatief ook. Wees maar trots op je leuke dochter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 16:01
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
[quote=ERIKA129]alle mensen nog an toe. ik regel ook eens wat
Erica...ik zal de volgende keer wel wat regelen voor jou.
goed effe serieus, een ieder is welkom om zich op te geven.Nee Brazz schonen kleren zijn niet nodig.
Enne... onze lieve Hannah heeft met tante Erika overleg gepleegd. dus.... zich aangemeld hebben nu: mariska601 Hannah810 met 1 klein Grace585 Johanna598 Brazzeevel772 Bert angelique327 Imke917 Annette972 en Pieter649 en een anoniempje
Is anoniempje een jongen of een meisje?
Haha...tis geen anoniempje meer... maar wie is deze mistery gast???
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 25 juli 2010, 16:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 14:39
Onderwerp: vakantie gedicht
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wat ben je toch een leuk mens, Hannah Marianne zal ook blij met je zijn! |
Oos Hannah is zeker een leuk mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 17:36
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
HANNAH810 schreef: | coming!! (en ja carien; han het-er zin an!! alleen eh.... degene waar ik de reservering van krijg komt maar niet online; dus misschien een ander plekje boeken morgen voor we wegrijden? avontuur is avontuur tenslotte; dus we wagen t er maar op.......) |
Heej meiden, ik hoop dat ik nog op tijd ben Ik wens jullie een hele leuke, gezellige vakantie toe. Maak er wat van, maar dat gaat jullie zeker lukken. Fijn Han dat je dr zin an hebt. Groetjes Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 15:39
Onderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3
|
|
|
PIETER649 schreef: | die goeie oude tijd was zo slecht nog niet he niet iedere vernieuwing is een verbetering |
Wel gemakkelijk al die luxe dingen, en we hebben het nog altijd druk. We zijn nog nooit klaar met het werk. Je gat dan automatisch weer meer achter de pc zitten, terwijl de vaatwasser draait
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 13:03
Onderwerp: gezocht
|
|
|
MARISKA601 schreef: | heet jij berta? |
Gijsbertha is de naam ....toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 10:46
Onderwerp: Overleden
|
|
|
Als de vrouw van Arjan dit leest, wil ik haar en de familie condoleren met het grote verlies. Woorden schieten tekort om zo n lieve man op een veel te jonge leeftijd te moeten missen. Heel veel sterkte toegewenst, ook voor de komende tijd wanneer er verdriet en gemis zal zijn.
Carien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 10:51
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Bedankt Marijan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 10:47
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
HANNAH810 schreef: | heb je nog hondjes over carien?? mijn meisje wil zo graag een hondje namelijk! |
Ik heb geen hondjes over Hannah, als ik weer een nestje krijg, hoor je het wel van mij.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 8 juli 2010, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:27
|
|
|
Ik ga volgend weekend een paar daagjes naar Brugge, lijkt me een mooie stad.
In augustus ga ik een weekje naar de Veluwe, neem ik mn wielrenfietsje mee.
Dan gaat het weer ff duren voor de volgende vakantie, wintersport nog steeds mn favoriet.
En toch is het nergens zo goed als thuis, ben altijd weer blij om thuis te komen.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 16 juli 2010, 17:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:22
Onderwerp: Bescherming gevraagd
|
|
|
PIETER649 schreef: | Op uitdagingonline.nl staat een persbericht van CM waar Chris zn medewerking aan verleend. Dat CM dus besproken werd op goedgelovig.nl komt niet door enge hackers ofzo, maar is gewoon een reactie op een persbericht van cm zelf. |
Eerdaags komen ze mn mooie hondjes weg halen, daarom voorzichtig met fotoos.( laat ze maar komen hihi)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:18
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Had me even ingeseind Liesbeth, dan had ik de reis ook geboekt. Dit land staat al jaren op m’n lijstje, maar het is er nooit van gekomen. Moet geweldig mooi zijn!!!
Ik heb de afgelopen jaren de eilanden in het zuiden ontdekt, dus dat is iets heel anders dan IJsland. Komende zaterdag ga ik naar Sicilië, het wordt dus Italië. ’t Is niet zo dat ik een strandvakantie-type ben, al vind ik een paar uur per dag luieren op het strand (met een goed boek of een flutroman) wel heerlijk hoor. Maar op een eiland is meer te doen. Ieder eiland heeft ook weer z’n eigen geschiedenis, natuur (vulkaan de Etna) en cultuur. De eerste week trekken we – een goede vriendin en ik - per auto rond, de tweede week hebben we een rustig appartement aan zee. We zijn van plan om van alles te gaan bekijken, zonder reisgids ga ik dus ook nooit op pad. Daarnaast is het genieten van; het mooie weer, terrasjes, niks doen, een stapel boeken, de Italianen (neenee, geen maffia ), het strand, enz.. ‘k Heb er zin in! |
Marijan, bij deze wens ik je een hele fijne, gezellige vakantie toe. Geniet ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:16
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
GRACE585 schreef: | een dikke knuffel voor mijn jarige dochter 12 jaar
|
Proficiat met de verjaardag van je dochter, maak er een mooie dag van. Het weer is mooi dus daar kan het niet aan liggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 09:14
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gelukkig!!!!!!!!!!!!!
Ik kan weer met een gerust hart mn auto parkeren in nederland. Als Duitsland gewonnen had vandaag, was ongeacht de uitslag van a.s. zondag weer een anti-duitse mentaliteit in nederland ontstaan waardoor de lak van mn auto niet veilig was geweest.... stomme hooligans
ow enne.. mocht je mij tegenkomen... hou die middelvinger voortaan gewoon weer aan je stuur, wil je? |
Pieter...heb je de nieuwe cd al gehoord van Guus Meeuwis en Youp van t Hek? Is echt de moeite waard om ff te luisteren op you tube.
(WK lied Majesteit)
|
|
Naar boven |
|
|