Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:18
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Een slecht moment...wil ik het niet noemen... Ik noem het een droevig moment...
Onverwachts naar een begrafenis....buurvrouw uit de oude straat... Ik heb zelf geen krant, maar krijg er wel eens 1.. Zo ook eergisteren, en las ik de rouwadvertentie...en kom net terug. Wilde na afloop ook nog even condoleren maar moest naar huis vanwege TNT pakket... Daar zit ik nu alweer een uur op te wachten...had zodoende nog wel naar het condoleren gekund...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:25
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
Ik ben best even nieuwsgierig wat een trouwdienst in de kerk ...MET TOETERS EN BELLEN ...is.... Dat ken ik niet...Wat is er dan meer??? Toen ik de eerste keer trouwde...(met een gescheiden man!!) was dit in mijn ogen geen afwijkende dienst...c.q bruiloft .... als de bruiloft van mijn broer die 6 weken later trouwde...en dus is mijn ogen gewoon...zoals ik bij alle bruiloften binnen ons kerkgenootschap zie en meemaak.... Ik kan me ook niet herinneren...dat in de preek er ook maar iets gezegd is OVER of NAAR aanleiding VAN.....
Nogmaals ik zou dat nu anders doen...als ik besloot nog te trouwen.... Maar dat zal te maken hebben ook met de leeftijd...en toch mijn verleden...
Alhoewel...ik bedenk nu weer...stel je voor dat ik een man zou trouwen die zelf vrijgezel is geweest en dus geen verleden.... Ik denk dat je dat wel degelijk zou bespreken....vooraf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 07:36
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Een hele fijne dag en alle goeds voor dit nieuwe levensjaar... Gods nabijheid !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 00:25
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik weet dat zo zeker helemaal niet. samen, op je knieën etc. In mijn vorige huwelijk was dit zeker het geval. Ik kon mijn trouwtekst toen niet kiezen en kreeg er een die ik toen de dominee zeer kwalijk nam, zo dat ik tijdens mijn eigen trouwdienst dacht...pardon, moet dit nou? Maar de tekst is van voor tot achter uitgekomen als ik terug kijk. Geen zegen...hij trok het vrije leven in zonder God, en ik niet, precies zoals de dominee het in de dienst erover sprak al noemde hij daarbij onze namen niet. |
Houd ik me vast aan een trouwtekst?? Ik heb het er juist nu nog zo moeilijk mee... Ik denk nog steeds...wat heb ik veel zonder God gedaan!!!!!!!!! IK...maar ook mijn ex...
Mijn trouwtekst was.... DE VERBORGENHEDEN DES HEREN ZIJN VOOR DEGENEN DIE HEM VREZEN!!!
Ik hoop ook dat het waarheid kan en mag worden.... Maar neen daar is vergeving... Altijd bij U geweest!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 23:04
|
|
|
Toen ik jouw verhaal las...Jolan...dacht ik...voelde ik... JA...zo zou het ook kunnen...zo zou ik het OOK wel willen.... Want ik weet dat er buitenom mijn eigen kerkgenootschap...toch een dominee zou zijn...een gemeenschap zou zijn...die mijn huwelijk in zou willen zegenen...
Dan heb je toch het gevoel...dat je wel Gods zegen hebt gevraagd.... Per slot van rekening dacht ik ook... Als je samen(en daar is dan die voorbereidingstijd zo mooi voor) er over hebt gesproken...als het goed is samen...als het goed is...op je knieen...als het goed is SAMEN...met gevouwen handen... Dan geloof ik ook dat het Gods zegen ZAL hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 18:32
|
|
|
Mijn eerste huwelijk was...met een gescheiden man.... Dat heeft best veel stof doen opwaaien... MAAR...we mochten gewoon trouwen.... Om reden dat het huwelijk van mijn ex is geeindigd...wegens overspel... Ik ben 2 jaar geleden niet gescheiden vanwege overspel... Van beide zijden was er GEEN ander....
Ik weet nu...dat als ik OOIT zou willen trouwen,dit niet kerkelijk zal kunnen... Althans niet bij het kerkgenootschap waar ik nu ben aangesloten. Sinds ik een vriend had speelde dit ook heel erg mee.... Want ook deze man was gescheiden....maar zijn vrouw pleegde WEL overspel...
Maar ik weet zeker...hoe erg dat ook zou wezen...als ik wilde trouwen...dat zou ik toch trouwen en dan alleen in het stadhuis en niet in de kerk!!!! De scheiding heeft kerkelijk ook heel wat teweeg gebracht... En toch??? God veranderd niet...Nooit, maar dan ook nooit heb ik me verlaten gevoeld van God...wel van mensen. En als ik met mijn vriend zou geloven in God...ook samen met hem zou kunnen en mogen bidden....Kan ik ook daarin al die zorgen en noden bij God brengen... We zouden dan beiden gescheiden zijn...maar een verbinding hebben met God waar we alles neer kunnen leggen...Ook die zorgen..
Nogmaals als de kerk dat huwelijk niet in wil zegenen...zou ik wel zoeken naar een ander kerkgenootschap...waar het wel zou mogen...kunnen... En zo niet...dat trouwde ik alleen voor de wet... Ik zou er sowieso niet veel ruchtbaarheid aan geven....maar samen met de kinderen er een fijne dag van maken!!!. Ik hoop dan die dag biddend met God te mogen beginnen...(uiteraard zoals elke dag...maar deze speciaal) en hem ook te mogen eindigen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet |
IKKE OOK..... Die gehaktbal heet alleen gehaktstaaf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:50
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Eh Daniel het is een vrouwen topic he vurt wegwezen jij |
Veel is er niet waar...veel ook weer gezeur... Maarre...........VURT WEGWEZEN (omdat het een man is..)ja daar ga ik wel in mee...haha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 07:30
Onderwerp: Online
|
|
|
DEZE VERSIE KREEG IK ZATERDAG!!!!! Maar die van jouw was ook duidelijk hoor Mario....
Ja...ik heb ook een mobiel, maar gelukkig geen verslaving...
Stel je eens voor wat er zou gebeuren als we op dezelfde manier met onze Bijbel omgaan als met onze mobiele telefoons? Het zou betekenen dat we: - onze Bijbel constant op zak zouden hebben; - er meerdere malen per dag een blik in werpen; - wanneer we hem vergeten, weer terug naar huis of kantoor gaan om hem te halen; - hem gebruiken voor het verzenden van berichten naar onze vrienden; - hem behandelen alsof we nooit zonder hem hadden kunnen leven; - hem aan onze kinderen meegeven, voor hun veiligheid en om met hen te communiceren.
In tegenstelling tot een mobieltje heeft de Bijbel nooit storing op het netwerk. Op elke locatie is er verbinding. We hoeven ons geen zorgen te maken over het beltegoed, want Jezus heeft de rekening al betaald en we kunnen onbeperkt bellen. Laten we er dan ook gebruik van maken!
Enkele 'alarmnummers':
Als je verdrietig bent, bestudeer dan Johannes 14. Als je nerveus bent, bestudeer dan Psalm 51. Als je bezorgd bent, bestudeer dan Matteüs 6:19,34. Als je in gevaar bent, bestudeer dan Psalm 91. Als God ver weg lijkt, bestudeer dan Psalm 63. Als je vertrouwen moet worden versterkt, bestudeer dan Hebreeën 11. Als je alleen en doodsbang bent, bestudeer dan Psalm 23. Als je hard en kritisch bent, bestudeer dan 1 Korintiërs 13. Als je het geheim van geluk wilt kennen, bestudeer dan Kolossenzen 3:12-17.
Als je verlangt naar vrede en rust, bestudeer dan Matteüs 11:25-30.
Deze is de moeite waard om door te sturen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 13:35
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Ja...inderdaad...het zonnetje schijnt hier!!! Net even naar buiten geweest...toch nog frisjes... Maar ja...ik ben een koukleum...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 11:59
|
|
|
Een fijne middag/avond...
Wij eten een uitsmijter, want we zijn laat thuis... Moeder/Oma geeft een nieuwjaarsreceptie....heel gezellig!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 23:33
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik wil niet rot doen Zeeland....maar dan gaat die tweede binnenkort ook hemelen, zo goed als zeker...ratten zijn gezelschapsdieren....net als mijn twee caviaatjes.....de één stierf van ouderdom, de tweede ging wegkwijnen van gemis....echt waar! Na een maand was ook de tweede dood.... |
Daar houden we ook rekening mee.... Ze leven maar 2 jaar... We hebben de levende nog op aanraden van de arts even bij de dode gelaten....zodat hij kon snuffelen. We zien wel hoe het verder gaat... Doordat mijn dochter de dode rat daar heeft gelaten...staat ze achter haar beslissing zodat hij niet verder hoefde te lijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:41
|
|
|
ROMY721 schreef: | is dubbelop ja, maar vreselijk lekker..... Berg hutspot en daaroverheen de hachee mmmm
Kinderen zijn er knetterop en laten die nou net komen eten. |
Oke...ik geloof je direkt.... Dubbelop is lekker!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 19:32
|
|
|
Zojuist na een uur in de wachtkamer bij de dierenarts.... Een van de 2 tamme ratten van dochterlief in laten slapen....
Ik hield niet van ratten, maar toch wel triest een meid van 20 en een vreselijke dierenvriend...te zien huilen... Maar wat zijn ze daar ontzettend lief zeg!!!! Ze namen alle tijd voor ons....geweldig!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 14:21
|
|
|
ROMY721 schreef: | Hutspot met hachee, zoooo lekker |
MAARRE....? Dat is toch dubbelop???? Hutspot is aard met wortels...en vlees En hachee is aard en uien met vlees...
Of...heb ik het mis....
(Ineke die heerlijk frietjes eet....i.p.v morgen omdat mijn lieve moeder ( EN oma...EN overgrootmoeder dan haar nieuwjaarsreceptie geeft)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:49
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee zeer zeker niet, ik bedoel gewoon te zeggen dat dat teken veel zegt voor mij maar als ik het niet draag en als ik werk draag ik hem nooit, dat me wat zou overkomen. Het is geen talisman voor me of wat dan ook. Alleen de een heeft wat met een kruisje en ik vind het teken van Geloof, hoop en liefde erg mooi. |
Is het ook...zeer zeker!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 13:41
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb geen kruisje maar draag dagelijks een bedel met Geloof Hoop en Liefde en daarin zit voor mij alles verweven |
Natuurlijk ken ik deze armband(of ketting) met die afbeeldingen....
Maar het is toch niet zo als we deze eens niet dragen....(ook dat kruisje) dat ons dan allerlei ellende en narigheid overkomen??? Dat hoop ik tenminste niet.... Zo kussen veel mensen ook weleens dat kruisje... Naar mijn idee mag en kan dat toch niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 00:16
Onderwerp: kerst en nieuwjaarswensen
|
|
|
JOLAN931 schreef: | nou eigenlijk hebben jullie gelijk. Bloedlink...ik ga het gevaar niet meer opzoeken |
Meissie ...je kan niet meer terug!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 21:36
|
|
|
Heel erg jammer..... Iets kan ik er van voelen.... Zo was het bij mij ook...alleen ik kreeg nog 12 uur.... Ik hoop...en bid voor je...dat er een ander deur (misschien een raam) geopend mag worden voor je... Als je in nood gezeten..... Jij ken het ook verder he???
Sterkte...kanjer!!!
En dan vermeld ik ....NIET...mijn slechtste moment.... Want die schieten dan altijd in het niet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:54
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 5 januari 2012, 16:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je zal nog eens veranderen in een stoofpeertje... |
Ja klopt...1 voordeel....allebei blijven ze heerlijk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 16:41
Onderwerp: On-topic topic.
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat was goed bedoelt van je hoor maris, maar ik denk dat het op menig mens overkwam als een tegenaanval op andere topics. Je bent ook geen moderator dus het is ook niet aan jou om te proberen de boel recht te trekken, als iedereen gewoon zn eigen bijdrages in de gaten houd zijn we al een heel eind verder.
Het gaat er ook niet om om meer serieuze topics te openen, het gaat erom dat men niet elk serieus topic binnen 2 bladzijden om zeep moet helpen met lollige opmerkingen. Het zou al een berg schelen als mensen niet perse bij elk topic een bijdragen achter moeten laten. Als een topic je niet interreseert, reageer dan gewoon niet, net als dat je als je niet hoeft te gaan melden dat je niet naar een bepaald uitje gaat bij het topic agenda, laat topics nou eens gaan over het onderwerp. Als je nu de actieve topics van de laatste 2 weken doorleest zie je de laatste pagina vrijwel enkel slow-chatberichten van een groep mensen. Ik ben ook niet zo van de diepgaande virtuele discussies, dus je zult weinig bijdrages van mij terugvinden in de topics Bijbel en bijbelstudie en Christelijk leven.
Iedereen doet het per ongeluk wel eens, dat is niet zo erg, let er enkel een beetje op dat je er geen gewoonte van gaat maken.
Annette, ook schuldig |
Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over.... Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert??? We zijn toch volwassen????
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 5 januari 2012, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 15:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Leanne,hartelijk dank voor de grote glimlach die nu ff op mn gezicht schiet. Ik ben gelukkig niet de enige moeder die de schoolvakantie spuugzat is, het ging heel de vakantie extreem goed hier, t was eigenlijk erg gezellig zelfs, maar vandaag....grrr...t is dat het van die lelijke bobbels geeft maar anders zou je ze achter het behang plakken! |
Die bobbels hebben mij er ook altijd van weerhouden dat te doen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 15:39
|
|
|
Jammer Leanne en Annette...dat jullie niet wat dichter bij wonen.... Je had wat overtollig kriebelwerk best hier mogen brengen.... Joh...ik ken dat zelf ook van vroeger....dan wordt het weer echt tijd dat ook voor de kinderen weer het normaler leven begint... En weet je...na een vakantie horen ze ook onze stemmen niet meer he... Zeker niet als de verveling toeslaat.... En juist een ander die dat niet meer heeft( ik dus) vind dat heerlijk... Want vaak zijn ze bij een ander niet zo hoor!!!! Mijn jongste zoon...was heeeeeeeeeeel moeilijk...en was hij bij een ander zeiden ze...Wat een lief ventje he!!!!!!!!!!
Ik geniet er nog erg van ...ben helaas nog geen oma, maar a.s vrijdag zie ik een heleboel klein ""spul"" waar ik erg van geniet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 15:32
|
|
|
Hij lag er weer...nog wel...die gewone maar o zo lekkere krop sla... In mijn goedkope groentewinkeltje... Gewoon aardappeltjes erbij...en in de koelkast ligt nog een gehaktrol.... Yoghurt toe...(haha met stoof peertjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:29
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ....en toen vloog de trampoline over de schutting |
Ooit zag ik deze happening bij mijn zusje...dat was echt erg!!!!
Die hebben ook een bungalow midden in de zeeuwse polder...en kunnen rond om huis niets hebben staan!!!!!!
Dochterlief belt me net (huilend!!!!!) Ze heeft er een uur over gedaan om fietsend op haar werk te komen... Dat is net even te veel van het goede voor mijn kanjer!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:24
|
|
|
Das waar hoor...!!!
Ook ik kan nog genieten....vooral savonds als ik me hoog en droog voel zitten in mijn huisje.. Geen wind en regen die me meer kan raken...de natte kleding even op de (inmiddels omhoog gedraaide) verwarming... Handen om een warme mok met melk... Dan waan ik me toch ook in deze eeuw...gewoon in tijden van vroeger ??? Inderdaad ik hoef geen kolen meer te halen, maar de sfeer is even gezellig en ouderwets!!! En die wind??? Die loeit net zo als vroeger!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 08:16
Onderwerp: On-topic topic.
|
|
|
Ik kan het...gelukkig...helemaal eens zijn met je... Ergens anders probeerde ik het ook al eens stilletjes aan te kaarten, maar niemand reageerde.. Nu zal ik niet zeggen...dat ik NOOIT reageer, maar er zijn verhalen die kant nog wal raken....of soms alleen bestaan uit een huilend of lachend poppetje!!! Veel kinderachtige woorden...en gepraat over niks...en ja ruzie maken over uitjes.... Natuurlijk houd ook ik van een grap...maar laat het niet aanhouden....
Jammer... Volgens mij moet het echt anders kunnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 00:05
|
|
|
Net na middernacht.... Het giert rond huis..... Gewoon beetje angstig.... Maar goed...straks weer warm en blij onder een dekbedje....
|
|
Naar boven |
|
|