Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:01
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
IMKE917 schreef: | Daar heb ik een 'mannetje' voor Marijan heeeeel handig |
Ik vind altijd dat ik het zelf moet kunnen......pffff Maar soms stel je te hoge eisen aan jezelf....... Maar het is nog geen 1 april.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 13:59
Onderwerp: chantage???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | @ David: De reden dat ik je vroeg naar die omslag in je denken, is omdat je vaker ziet dat mensen de andere kant om gaan. Je kiest bewust voor een bepaalde lijn in je denken en daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Je praat niet vanuit je opvoeding, je hebt er zelf over nagedacht.. |
En misschien begrijpen we nu David beter op CM? Na zijn levensverhaal gehoord te hebben en zijn opmerking in alle grootsheid dat hij soms een gebrek aan empathie heeft? Ik in ieder geval wel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 12:03
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat ik vandaag, wat normaal gesproken mijn vrije dag is, moet gaan werken. En dan ook nog vergaderen...... |
En dan ook nog met dit weer...... Dat is nu echt wat je noemt een slecht moment......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:07
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Leuk lied Thomas, al ben ik dan geen Fries. |
Het zou wel prettig zijn als er een vertaling bij stond vind je niet???? Het klinkt wel mooi maar waar het over gaat?????? Engels is toch wel wat makkelijker.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 23:04
Onderwerp: strandwandeling voorjaar 2011
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja, daar heb je gelijk in. Maar die ligt niet helemaal op de route van Katwijk naar mijn huis. |
Soms doe ik wijs maar ben het eigenlijk niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Reimerswaal bestaat al sinds 1500 of zo iets niet meer. |
Die scheepswerf heet toch zo??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 22:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Op die boot kan je je auto niet meenemen dus je zal wel door de tunnel móeten. Maar het is wel de moeite waard om een keer die boot te pakken. Je ziet de grootste zeeschepen die er bestaan ongeveer. Allemaal via de achtertuin zowat van Visser richting Antwerpen. |
Woon jij dan bij Reimerswaal in de buurt????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:26
|
|
|
MARIO216 schreef: | Als jij mijn rekening bij de Italiaan betaalt nu weet iedereen het. |
Er zijn grenzen Mario......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 21:19
|
|
|
INEZ910 schreef: | Dus ik denk ook dat mensen als mij die door die slechte opvoeding een zwakke impuls controle heeft, eerder geneigt is naar de wat traditionele/strenge denominatie, en de persoon die zo is opgevoed en die excessen daar heeft meegemaakt meer neigt/hunkert naar de vrije en warme sfeer in de evangelische-pinkster denominatie. is wat David zegt.. als je zo naar elkaar luistert en met elkaar omgaat is 't oké lijkt mij.. eigen ervaringen spelen vaak een grote rol in een discussie, hier en in het echte leven |
Is helemaal waar Inez wat je zegt, eigen ervaringen vormen je, maar je moet ook niet de fout begaan om niet verder te kijken dan je eigen ervaringen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:50
|
|
|
MARIO216 schreef: | [color=#FFFF00]OPROEP !!!!!!!!!!
Voor iedereen de allereerste TOP 20 lijst met de beste christelijke liederen. Zie ze weer graag in mijn mailbox. Uitslag: in het paasweekeinde.
Sorry, vergeten. Een stuk of 10 liedjes, minder mag ook.
UITERSTE INZENDATUM: 17 April[/color] |
Ben je omkoopbaar zodat mijn liedjes bovenaan staan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 20:47
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Tjonge een heel levensverhaal en David heb er toch veel respect voor. |
Maar is het niet zo Leonard, dat een ieder zijn eigen levensverhaal heeft? Wat mij een beetje verbaast David is dat je wel begrip voor jouw manier van geloven wilt hebben, en dat is terecht, zo hoort het ook, maar naar mijn gevoel en zeg maar als ik het mis hebt weinig inlevingsvermogen hebt in de belevingswereld van mensen hebt die anders geloven, of in ieder geval de moeite doet om er een beetje begrip voor op te brengen. En dat is eigenliijk wel wat ik hier op CM geleerd heb, wat meer inzicht in wat mensen drijft in hun beleving van geloof........ En dat is heel wat anders dan het er mee eens zijn........... Ik weet heel goed dat dat bij de leer die jij aanhangt niet zo gebruikelijk is maar je moet andere mensen ook 'heel'laten.....ook tijdens een pittige discussie.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 15 maart 2011, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 01:12
Onderwerp: Autisme
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ja maar wij hebben geen dagdienst, of vroege dienst (week) of late dienst (week) = mijn voorkeur en dus bijna altijd(kan niet goed vroeg opstaan) of nachtdienst (1 week om de 8)= iets minder mijn voorkeur, maar kan soms best meevallen.
was dus ook off-topic sorry |
Kennen ze in Belgie wel gezond roosteren???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:43
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nog maar weer koud op CM en dan weer schelden , nou ja we kunnen in ieder geval weer samen dollen. |
Heren....gedraag jullie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Brrrr, als je geen ochtendmens bent en dan een verzorgend beroep hebt wil ik liever geen patient zijn... |
Nou ja...... dat is ook niet aardig........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 20:11
|
|
|
DAVID923 schreef: | thomas, door een hyperbool/overdrijving maak je een karikatuur van het calvinisme en wat sommige mensen hier zeiden en ook Bijbels onderbouwen.
Mensen zonder de Heer in hun zondige gevallen staat, hebben alle recht om de Heer en Zijn Heilige Toorn te vrezen.
De christenen Zijn dan wel gered, en er is alle reden tot vreugde, maar met god valt niet te spotten, en kan je Bijbel vele plaatsen aanwijzen waar HIJ zijn kinder pittig tuchtigd, voor hun eigen bestwil.
mooi stukje emotie en gevoel, maar nu nog argumenten en bijbelse onderbouwing.
succes! |
Jammer dat je zo reageert op zo'n stuk...... Weet je, voor jou is geloven de leer gehoorzamen zonder je gevoelens erbij te betrekken en dan heb je het maar over emostukjes..... Normen en waarden zie je niet als relatief, nee, in de Bijbel staat vast hoe je moet leven, evenals dat je volmaakt moet zijn..... Jouw Godsbeeld lijkt wel te bestaan uit: De mens zien als iemand met kwade neigingen en vooral een schuldig mens en God als rechter, barmhartig maar streng....Dus je kan ook nooit tevreden zijn want het is nooit goed genoeg, zuiverheid van geweten noemen ze dat toch zo mooi? Geen wonder dat mensen angstig worden toch? Er is tegenwoordig een andere manier van denken over God en mens David....en die reikt wat verder dan de letterlijke teksten en onderbouwing uit de Bijbel.....en dat is geloven met je hele hart én met je verstand.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 14 maart 2011, 20:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:24
|
|
|
Ja, prachtige muziek.....en je blijft er maar kippevel van krijgen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 19:12
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat weet ik eigenlijk niet. 't Is geen lied, wat Sela geschreven heeft. 'k Ken 'm al veel langer, ook wel eens gezongen op een koor. |
Volgens mij is het intro van Schindlers List
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:26
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben je daar nou nóg niet achter. Afijn.....ik ga het niet nog een keer vertellen. Lees dit topic nog maar eens door. Dacht dat jij zo'n topic-lezer was. |
Hij is meer van het schrijven Visser, weet je toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 18:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi Cross,
Hummm, ik weet niet goed wat ik moet denken bij je stukje. Een beetje moeilijk om het schriftelijk te verwoorden wat ik eigenlijk wil zeggen.
Het lijkt er een beetje op dat het maar beter is dat iedereen in God gelooft en daar dan ook naar zal handelen. Zo versta ik het althans Wat op zich niet slecht is, wat dat handelen betreft. Toch kunnen we niet iedereen verplichten om te geloven in welke God dan ook. Dwangmatigheid leidt dikwijls tot niet veel goeds. Toch niet op het gebied van vrije meningsuiting. De 'ongelovige' overvallen met woorden als hel en straffen zal niet veel uithalen omdat ze er geen boodschap aan hebben. Ook mogen wij, gelovigen, niet denken de allerbeste mensen zijn of zullen worden. Ik ken verschillende mensen die helemaal niet geloven en die echt een leven leiden waar meningeen godvruchtig mens jaloers op zou zijn. Je kan best heel mooi en goed handelen zonder ook maar één letter uit de Bijbel te hebben gelezen. We hebben allemaal een wil en die leidt ons naar onze daden. Ons geweten en verstand maken mee deel uit van die handelingen.
"God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest"." dit schreef je. Bij mij komt deze zin over als chantage. Als pure chantage. Eenmaal we in Hem geloven én leven zoals Hij het ons voordeed zitten we goed. Ik kan begrijpen dat een bepaalde levenshouding, zoals ons geloof, ook wat van ons vraagt. Daar ben ik het volkomen met eens. Toch zal God ons steeds lief hebben ook al gaan we eens een keertje in de fout. De vergevende God is heel wat anders dan een straffende God. Jezus zelf legt het ons uit in het evangelie hoe we de andere moeten vergeven. Waarom zou Hij ons iets aanleren waar hij zich zelf niet aan houdt. Mensen om de oren slaan met zulke uitspraken zullen eerder een afwending van het geloof veroorzaken. Het is te zwaar beladen én het is ook niet waar. Met bangmakerij zal men eerder zielen afstoten dan winnen / redden. Ook al beslist een gelovige om de kerk te verlaten dan nog zal hij of zij geen prikkende duivels en een hel tegenkomen. De hel, satan, de toorn van God...het zijn zinnebeelden.
Ik denk dat vele gelovige angst hebben van de angst. Als we nu eens die ene angst, waarmee we de straffende God bedoelen, achterwege laten dan zullen we ons een stuk vrijer voelen. Natuurlijk bedoel ik niet dat we zomaar kunnen gaan hoeren en boeren. Een gelovige levenshouding vraagt iets van ons waar anderen, wij en God enorm veel goeds uit kunnen putten. Gaan we dan eens in de fout zal het ons zeker wel vergeven worden wanneer we onze fout inzien en wanneer we ons verbeteren. Ook dat zal weer ten goede komen aan ons zelf, de anderen en God. Het blijft wel een steeds wederkerend punt en ik zou bijna durven zeggen een wederkerend overbodig obstakel.
Frank (back from weggeweest) |
Even off topic......welkom terug Frank! , fijn dat je er weer bent.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:20
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | God is Liefde, Hij stuurde zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde om te redden wat verloren was.... Dat God Liefde is weten we dus, maar waarvan moest Hij ons dan redden ?? Laten we het gewoon bij de naam noemen, als we Jezus Christus niet kennen als onze Verlosser en Zaligmaker (Redder) dan zijn we veroordeeld tot de hel !!! (Joh.3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.) Moet je daarom eerst bang zijn om te kunnen geloven, NEE, maar als je niet weet waartoe "ongeloof" leidt, hoe kun je dan de volheid van zijn Liefde ervaren ?? Hij, Jezus Christus, daalde af in het dodenrijk (hel) om de satan te overwinnen, Jezus maakte wel voor mij de weg vrij om überhaupt te kunnen geloven in zijn Liefde voor mij. Dus ik denk dat je de Liefde (en de angst voor het oordeel) niet los kunt zien. God is dus Liefde maar ook rechtvaardig, en juist daardoor komt Zijn Liefde nog meer naar voren omdat Hij je laat zien wat je te wachten staat als je "tegen Hem kiest". |
Ik denk Crossroad dat er heel veel mensen 'lijden'aan de kerk. en dat kan je levenbehoorlijkk zuur maken. Geloven is niet bedoeld om mensen in angst en schuld gevangen te zetten en om klein te houden maar juist om gelukkig te worden. En als je het dan over de Angst van het Oordeel hebt? Het feit dat je denkt dat alleen God bepaalt wie er zullen worden verlost en anders ga je verloren........het is nogal wat wat je schrijft......en daar kan je mensen toch ook angst mee aanjagen? En dat die angst er is, is een realiteit dat weet ik ook uit mijn werkervaring..... Het staat in de Bijbel maar de Bijbel is geen sociale of technische encyclopedie van deze eeuw.....Het is toch wel gebleken dat geopenbaarde waarheden in de Bijbel voor verschillende uitleg vatbaar zijn......Het zijn verhalen uit die tijd en met kennis en belevingen uit die tijd. Dus het zou zo maa r kunnen zijn dat Satan in de hedendaagse tijd de verslavingen of wat dan ook voor slechts zou betekenen? Er zijn natuurlijk negatieve stromingen dat ontken ik ook niet..... Ik ben er van overtuigd dat je de Bijbel moet vertalen naar deze tijd......en vind wat er in Japan is gebeurd een natuurramp en niet een ingrijpen van God. Ik ben blij dat ik een andere manier van geloven heb: Een liefdevolle God die zich aan mensen bindt zodanig dat die zich in God geborgen mogen voelen.........en gelukkig geen angstgevoel voor hel of verdoemenis...... En ik hoop van harte dat alle slachtoffers in Japan zich -ondanks de grote ellende waar ze zich in bevinden- ook zo mogen voelen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 14 maart 2011, 17:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 02:27
Onderwerp: Onze last te zwaar???
|
|
|
BEUN656 schreef: | Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn... |
Toch blijf ik die bocht bij jou wel kort vinden Beun....... En dat vind ik wat anders dan recht voor zijn raap zoals jij dat noemt........ik vind het meer wat ongenuanceerd als ik eerlijk ben.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:50
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik vergelijk dit ook niet met japan /aarbevingen en andere rampen en of oorlogen hongersnoden en noem maar op willemijn want dat staat niks in vergelijking als men zulke afschuwelijke beelden op tv ziet waar huizen mensen etc zomaar in het niets verdwijnen door een modderwave ed daar staan we heus wel bij stil hoor maar hier staat het leven nu eenmaal anders dan daar en als je de hele wereld met alle elende op je nek neemt kan je dat niet aan en wordt men zeker zwaar depri. gelukkig hebben we ook nog een andere kijk op de wereld |
Ik bedoelde het helemaal niet lelijk Grace.......het relativeerde juist......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:39
|
|
|
GRACE585 schreef: | DE VAKANTIE IS VOORBIJ |
Het staat niet in verhouding tot Japan maar zo zie je maar weer.... je eigen leed is je eigen leed, hoe klein ook.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:30
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
LISA610 schreef: | Ha ha ha.. fijn dat je weer boven water bent Cross.. enne.. beterschap |
Hij wordt wel gelijk gemist vind je niet???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:41
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Willemijn, excuses, ik heb het misschien inderdaad niet goed begrepen.. Je mag juist alles delen wat je wilt..ik vind het zelfs mooi en leer ervan.. En je bijdragen stemmen mij tot denken.. nogmaals sorry... |
Het is goed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:29
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Vreemd dat je het zo opvat, temeer daar Martin Buber de verhouding behandelt van de mens tot God en de medemens als existentiële dialogische religieuze beginselen. En ik alleen aangeef dat het wel God is die eerst komt. |
Vreemd dat je niet snapt wat ik bedoel........ Dingen die voor jou zo zijn hoeven voor mij niet zo te zijn..... Maar het is dus duidelijk, je kan hier niets delen zonder een belerend woord te krijgen........en dan nog horen dat je het vreemd opvat.... Maar ik heb geen zin en behoefte om er meer woorden aan vuil te maken.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 13:22
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Het spijt me dat je het zo aanvoelt...het blijft voor jou een prachtig boekje en dat geloof ik ook best en ik wilde niet belerend doen, maar het gaat om het gegeven dat dát juist zo troostrijk is... dat God er bij is..Hij kiest voor ons zie je? |
Het gaat erom dat je hier dus niets kan delen wat je raakt want het wordt zo weer teniet gedaan door iemand die weer met zijn vingertje moet wijzen........ Jij mag vinden wat je vind, maar respecteer mij in dingen die mij ontroeren en mij diep raken........ik heb waarschijnlijk een andere geloofsbeleving dan jij maar het is niet aan JOU om daar over te oordelen en dat is wel wat je doet........en dat is wat ik zo triest vind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:58
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik weet niet of dat klopt.."Ik ben" is Zijn Naam..dan is HIj er overal bij, of je Hem nu toelaat of niet.. Wat nu wijs boekje |
Jammer dat je er zo op reageert Marian, voor mij was het een hele warme zin die me diep raakte...........en die Ik uit een prachtig boekje van Martin Buber haalde...... Je kan het niet zo vinden maar om dan gelijk met een belerend vingertje het naar beneden te halen......... Jammer.......en eigenlijk ook verdrietig dat je er zo op reageert.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 12:08
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Daar geloof ik niks van, Willemijn. Er is niks leukers, dan met ons wandelen toch.
Misschien is hij ziek? Beterschap, Cross! |
Ook beterschap dan maar namens mij.......Als we moeten zorgen horen we het wel he????? Wel wat anders dan wandelen maar ja......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 13 maart 2011, 12:30
|
|
Naar boven |
|
|