ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 126 127 128 129 130 131 132 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

ANITA324 schreef:
Voor het avondje uit gaan mee:

Mary052
Anita324
Edwin (kennis)
Dinja (kennis)
Marianne129
Griffin748
Minke (kennis)
Jeffrey (kennis)
Gauke185
Bert168

Door omstandigheden zijn er mensen die zich hebben afgemeld helaas.
Zo hoop ik echter dat we allemaal een gezellige avond mogen hebben.
Het gaat om de gezelligheid om je broeder en zuster te leren kennen. Knipoog smiley
Of je hierbij zit of ergens anders en als je vrienden hebt ook die zijn uitgenodigt.

!!!!! IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM !!!!!

Shalom,

Anita, ik heb me niet afgemeld hoor en was ook gewoon van plan te komen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: pijnbestrijding

PIETER649 schreef:
Door omstandigheden word ik momenteel bepaald bij pijnbestrijding.
Een moeilijk punt omdat ik het toch bijbels wil houden.

In Genesis word de vrouw uitdrukkelijk gezegd dat ze met smart haar kinderen moet baren.
De zondige mensch heeft 6000 jaar na dato de pijnbestrijding tot in de finesse ontwikkeld.
Er is een mogelijkheid bij de bevalling, tijdens het baren dus, als het ware, een ruggeprik te krijgen.

Wat is jullie, liefst onderbouwde, mening over deze vorm van pijnbestrijding waardoor het Woord uit Genesis haar waarde verliest?
Is dit te combineren met een christelijke levenswijze?
Het ligt eraan hoe je de tekst wilt opvatten. Zie je het als een opdracht, dan gebruik je geen pijnbestrijding, zie je het als een constatering, dan staat het je vrij om het wel te gebruiken. Zelf denk ik dat het meer als een constatering bedoeld is...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 14:37
BerichtOnderwerp: Quoten

Het valt me op dat het quoten van een ander vaak niet goed gaat. En dan wordt de bijdrage verwarrend, want waar begint je eigen bijdrage en waar eindigt de quote. Terwijl het eigenlijk heel simpel is.
Voordat je post, kijk dan of het woord quote=naam tussen twee haken staat. Daar begint de quote. Aan het einde van de quote hoort dit te staan [/quote]
Dan krijg je bv dit:
Hans schreef:
Zo hoor je te quoten

Als je die regels in acht neemt wordt het allemaal overzichtelijker.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 22 september 2010, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 14:27
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

Wat is liefhebben? Begint het vaak niet met mensen te behoeden voor een verkeerde weg? Of betekent liefde, dat je de weg die iemand gaat goedkeurt en accepteert, terwijl je weet dat hij/zij naar de hel gaat? En de weg naar de hel is vaak ook al een hel. Want wat hebben ze aan hun geloof? Kennen ze Jezus, zoals wij ze kennen of staat deze religie niet veel meer in het teken van regels houden, zonder dat de nadruk ligt op bevrijding. Een islamiet is een slaaf, islam betekent onderwerping, een slaaf van zijn zonde, een slaaf van een verkeerde god een slaaf van verkeerde wetten. Een moslim leeft volgens het principe van oog om oog, tand om tand.

Omdat wij geloven in God en in de verlossing van Jezus zijn we natuurlijke vijanden van dit geloof. Immers, we worden gehaat door de duisternis en dat is ook de reden dat we alert moeten zijn voor aanvallen van deze vijand. We kunnen wel begrippen als tolerantie en respect hoog in ons vaandel hebben, de misvatting is echter dat we dat ook van hen verwachten. En dat is in veel gevallen niet mogelijk.

Moeten we dan dezelfde termen als hen gebruiken? Ik denk dat dat ook weer het uiterste is. We moeten er echter wel rekening mee houden dat ze zo over ons denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

VISSER278 schreef:
Ja, die moet wel antiek zijn denk ik. Visser heeft nog nooit gehoord van zo'n perssimulator of hoe heet dat ding ook al weer? Gefrustreerde smiley
Ken wel een perforator , en ook wel calculator, of een rollator, maar koffie er mee zetten is nog nooit gelukt.
voordat het koffiezetapparaat het leven zag, was dat de manier om koffie te zetten. Dan pruttelde de koffie op het petroleumstelletje, want een gas aansluiting was er toen ook nog niet....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:23

ZINGA672 schreef:
Ik heb nog een perculator op een petroleumstelletje. Da's pas echt sexy Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden Smiley met dichtgeplakte mond
Dat is pas echte goede ouderwetse koffie
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

LEANNE226 schreef:
Tsssss we zijn mensen,geen beesten.
Je zegt zelf in je tekst "elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens",je gaat er dus bij voorbaat vanuit dat mensen die niet tegen seks voor het huwelijk zijn zich ronduit sletterig gedragen?(excuse the language)
Er is een tussenweg!
Ik geef alleen maar weer dat gevoel alleen geen goede basis is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 23:10

MARIAN519 schreef:
Chatuliem,
Ik weet niet welke dingen jij minder belangrijk vind worden?.
Het is meer een gevoelskwestie denk ik, maar ik heb minder problemen met mensen die wat meer op leeftijd zijn, waar de kinderen al een eigen zelfstandig leven hebben, grootouder zijn, dat als zij samen gaan wonen. Ze hoeven toch niks meer te bewijzen aan de buitenwereld? Vreemde redenatie, weet ik wel.....
MARIAN519 schreef:
En ja, mijn antwoord geef ik aan een ouder iemand die al een huwelijk achter de rug heeft en dan nog..
God heeft ons een keuzevrijheid gegeven en als je God bij alle dingen in je leven betrekt, ben je er volgens mij al serieus mee bezig..
Dat heb ik wel gesteld in mijn reactie en ik denk dat wij zo moeten leven.
En er moet liefde zijn, en ja ..dat kan snel gaan en dan nog mag je zelf beslissen tot hoe ver je gaat in alle dingen ..keuzes maken en God raadplegen daarbij..dat wil ik aanreiken.
En zekerheid? Wanneer heb je zekerheid? Wanneer ken je echt iemand door en door? Alleen God is een zekerheid in mijn leven, verder kan alles elke dag anders zijn..dit leven biedt mij echt geen zekerheid...
En ik geloof niet dat je van man tot man dan wel vrouw tot vrouw zult gaan..jij?
Zelfs als je dat wel zou doen..dan zijn het jouw keuzes, als je alles maar bij God brengt en met Hem overlegt..
en als je achteraf ontdekt dat het een verkeerde keuze was, Hem om vergeving vraagt.

Ik denk dat dat in jouw situatie anders is dan bij iemand die nog veel jonger is en in de kinderen zit. Elke relatie die beëindigd wordt kan een extra deuk bij de kinderen achterlaten...
En ik vind dan ook dat je heel wat meer zekerheden moet inbouwen dan alleen maar gevoel voordat je je aan een ander over geeft....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 19:56

LEANNE226 schreef:
Chat,er staat "als er liefde is bij beiden",het gaat niet over een toevallige ontmoeting.
Bovendien heeft je libido niets te maken met je leeftijd,uit onderzoek is zelfs gebleken dat ouderen seks net zo hoog waarderen als jongeren Knipoog smiley
Als de behoefte groot is, is het gevoel al snel goed, bij beide...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:46

MARIAN519 schreef:
Er bestaan verschillende boekjes over seks voor het huwelijk.
Denk dat je het beste bij je geweten te raad kunt gaan.
Als er liefde is bij beiden..én je hebt er een goed gevoel over, heb je zelf ook de teugels in handen.
Je weet wat kan en voor jezelf verantwoord is, houd dat voor ogen en blijf bidden, God in alle dingen van je leven betrekken.
Als je er rust bij ervaart geloof ik dat het goed is.
God is een God ook van lichamelijk genieten, lees Het Hooglied maar, dat is niet voor niets in de Bijbel geplaatst.
Lachende smiley
Marian, je bent 55. Naarmate je ouder wordt worden dingen ook minder belangrijk vind ik. Maar stel je je eens voor dat je 25 bent en pas gescheiden. De hormonen gieren je nog door de keel en elke man die je ontmoet geeft je meteen die lichamelijke verlangens. Zou je dan nog hetzelfde doen, afgaan op je gevoel? Of zou je dan eerst meer zekerheid willen hebben? Loop je anders geen kans om van man tot man te gaan?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 21 september 2010, 18:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 september 2010, 18:09

WILLEMIJN232 schreef:
Leg je dan de lat niet erg hoog Chatuliem? Je kan elkaar toch ook aanvullen en de ruimte geven voor zaken die niet jouw keuze of interesse hebben?
Als je maar wat voor elkaar voelt daar gaat het toch om????
Een ideale kandidate voor mij heeft op zijn minst VWO gedaan eventueel aangevuld met universitaire studie.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 22:18

Ik vind dat je elkaar gewoon aan moet kunnen. Een slimme vrouw walst over een naïeve man heen. Een naïeve vrouw wordt gedomineerd door een slimmere man.
Er zijn verschillende belevingswerelden, en daarom kun je het beste op zoek gaan naar een gelijkwaardige partner, wat betreft niveau, wat betreft leefstijl, wat betreft interesses.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: Genezingsdiensten Edgar Holder op 3 september en 1 oktober

CARIN303 schreef:
Okay Cross, maar er staat duidelijk bidden tot God en niet ...samenkomen in een grote hal met iemand die pretendeert iedereen te genezen.
jaja.....ik weet het,kan een zeikerd zijn maar ik blijf bij mn mening!
Maakt het wat uit waar en hoe het gebeurt? Is het niet veel belangrijker dat het gebeurt? Dat mensen speciale aandacht geven in een dienst is volgens mij ook niet zo bijzonder, want je hebt toch ook wel eens andere themadiensten? In mijn ogen wordt er te weinig gebeden voor genezing en mag je daar best wel van tijd tot tijd aandacht aan besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 12:52
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

LOES550 schreef:
Een ingewikkelde kwestie chatuliem. Ik ben lid van een hele kleine gemeente. Heel warm en fijn. En met pijn zien we dat dit steeds meer slinkt, door overlijden en verhuizingen. Maar nieuwe leden komen maar mondjes maat binnen. Paar jaar geleden een commissie aangesteld om te onderzoeken, pr e.d. om meer mensen van buitenaf aan te trekken.
Mn vriendin, kerkt in a'foort, denkt erover om te veranderen omdat hun kinderen het saai vinden. Het kan toch niet zo zijn dat gezinnen wegtrekken op zoek naar een band in de kerk? Dit is niet in Oud Loosdrecht maar wellicht wel in andere gemeentes. Heeft iemand hier op cm, daar misschien onderzoek naar gedaan? Is er meer behoefte aan "swingende" muziek in de kerk? Ik hou zelf van de psalmen en gezangen. Daar vind ik meer diepgang in.
Het gaat me in eerste instantie niet om de muziek die er gezongen wordt. Het is een misvatting dat moderne muziek meer tot lofprijzing en aanbidding brengt. Ik vind dat echte lofprijzing uit je hart komt, en dan is de muziek slechts een middel. Ik zelf voel me meer thuis bij deze muziek, maar ik kan me ook voorstellen dat anderen dat niet doen. In sommige gemeentes vind ik de muziek zelfs echte lofprijzing in de weg staan.

Er zijn in mijn ogen weinig gemeentes waar nog gesproken wordt in de kracht van de Geest. Zelfs in pinkstergemeentes zie ik dat wegebben. Een voorganger moet tegenwoordig meer manager zijn dan iemand die een echte zalving en bediening heeft.
Ook in pinkstergemeentes verstommen profetieën en gaan ze meer de kant op van de traditionele kerk. En daarmee verdwijnt de oorsprong van deze gemeentes ook.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 20 september 2010, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 20 september 2010, 10:01

Ok Gibby, je hebt recht op een duidelijker antwoord. Waar komt die verdeeldheid/verscheidenheid vandaan? En moeten we elkaar bestrijden??

Ik zal je dus maar vertellen vanuit mijn eigen geloofsbeleving. Een van de dingen die mij voor ogen staat, is om het geloof te beleven zoals de eerste gemeentes die beleefd hebben. Dezelfde boodschap, die Jezus verkondigde, nl. Bekeert u en laat u dopen....Dat betekent nog steeds hetzelfde nu als toen. De kennis over God en de Bijbel en over het evangelie is vele malen groter dan vroeger, maar de mens is van nature niet veranderd. En dat kan ook niet, want de verlossing is nog steeds in Jezus te verkrijgen.

Wat ik in deze zinnen beschrijf wordt door de meeste mensen al bestreden. Als we naar de kerkgeschiedenis kijken, zien we dat de boodschap van bekering is vervangen door de boodschap van het verbond, waarbij kinderdoop en predestinatie een grote rol spelen. In mijn ogen is dat de theologie van het Oude Testament, niet de theologie van wedergeboorte en verlossing.
Ten tweede is er een aantal mensen, dat zegt, dat niet alleen verlossing door Jezus te verkrijgen is, maar dat we verlost moeten worden van onszelf, door middel van transcendente meditatie, yoga en reiki. Of ze zien dit als een aanvulling op hun geloof, maar in veel gevallen wordt het een nieuwe invulling van dat geloof.

De verandering van de kerk heeft ook haar gevolgen gehad wat betreft evangelisatie. Als je ervan uit gaat dat God van tevoren bepaald heeft wie wel of niet behouden wordt, is de noodzaak van evangeliseren veel minder geworden. En wat gebeurt er met een kerk als evangelisatie losgelaten wordt. Dan verdwijnt de kracht van de Geest in de gemeente. De doop in de Heilige Geest is weggedefinieerd in veel gemeentes en kerken, de nadruk op groei is verdwenen, men houdt zich eigenlijk alleen maar bezig met behouden van de gemeente, in plaats van dat er bewogenheid is voor de mensen die verloren gaan.
Als die bewogenheid verloren gaat, gaat ook de roeping van mensen verloren. Je ziet ook duidelijk een teruggang in de toewijding van mensen. Het gaat wel zn gangetje waar zouden we ons druk om maken?

Natuurlijk zie je ook tegenreacties. Gemeentes waarbij evangelisatie centraal staat, vaak zijn dat de gemeentes die nog groeien, waar de kracht van de verkondiging gepaard gaat met wonderen en tekenen.
Helaas wordt dat door de gevestigde kerk meestal niet in dank afgenomen.

Zullen we ooit eenheid krijgen op dit gebied? In mijn ogen zou de beste stap zijn voor de kerk als ze weer eens gingen lezen en onderzoeken hoe de eerste gemeentes hun geloof beleefden. Maar dat is slechts mijn eenvoudige mening...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 19 september 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

CARIN303 schreef:
Whoops......volgens mij ben ik aan het tripple daten als ik dit zo lees, dat geheugen van mij ook Gefrustreerde smiley .
Sorry mannen, van Jonathan mag ik niet meer afspreken met andere leuke mannen tenzij hij erbij is ( zucht,weg roze wolk).

Maar ik moet eerlijk bekennen Chat, dat ik de verkeerde data doorgegeven heb,sorry!
Zo lastig als je ineens met iemand rekening moet gaan houden Knipoog smiley
Maar ik zal het met het opperhoofd overleggen en dan komen we , samen, met een andere datum en dat is beloofd hoor!!
Jullie zijn van harte welkom, maarre zullen we dan ook maar met mn Princess gaan gourmetten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 september 2010, 18:13

CARIN303 schreef:
Wie gaat er mee kennis maken met Petra?
Opgave via Chatuliem.

Carin303
Pieter649 ( met 2 honden)
Carien
Marianne

ps. heeft Petra ook iets lekkers bij de koffie?
Voorstel voor een datum?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 23:15

MARIANNE129 schreef:
Ik kom ook mee hoor. Eerst gezellig stadten en dan eten
hoi
Leuk Marianne, we zien er naar uit...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 23:08

Een heleboel postings hebben niks te maken met dit onderwerp, tenzij we allemaal Pieter tot Paus willen verklaren, hem een theologie laten uitschrijven, die we met zn allen moeten onderschrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 22:44

GRIFFIN748 schreef:
is er al enige duidelijkheid over de begintijd van de rondlij/eiding door de stad Groningen?

als de planners van mijn werk mee willen werken, kan ik misschien ook mee. één persoon stelt dat al op (hoge) prijs, namelijk.

Coole smiley met zonnebril
Tussen 12 en een uur, ga ik voorlopig van uit. Ik denk dat het ook te maken heeft met mensen die met de trein komen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 16:41

Mag ik u voorstellen: PETRA

http://www.youtube.com/watch?v=OvI5Zfiwqv8

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 17 september 2010, 16:44
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 15:24

ok, mijn koffiepadmachine was van het merk Petra. Voor reparatie moest ze drie weken weg, en als je nu eenmaal gewend bent Senseo te drinken valt de gewone koffie behoorlijk tegen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 13:07

LEANNE226 schreef:
Hoera!Kun je weer lekker met dr knopjes spelen en dr flink opwarmen!
Ze mag alleen niet weer nat worden, dan ben ik haar weer drie weken kwijt....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 11:14

Een dag zonder Petra, is een dag niet geleefd. Nu nog koffiepads ophalen en mn dag is weer compleet....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 17 september 2010, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 10:41

PETRA IS WEER TERUG, WAT HEB IK HAAR GEMIST!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 23:17
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

Ik verbaas me en ik verbaas me echt ik zou zelfs durven te beweren dat ik me heel erg verbaas. De Bijbel beschrijft een geestelijke wereld. Het beschrijft verschillende mensen, die uit een verkeerde bron putten...
Bij alles wat je leest, ik lees nooit dat Reiki het evangelie verkondigt...Is het nou zo gek, dat mensen zeggen, dat je niet uit deze bron moet putten???
Ik vind het zelfs verstandig, want de naiviteit is enorm groot.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:35

MIEKE364 schreef:
Johnny Jordaan, Chat?....die vergelijking gaat nogal mank volgens mij, hoor.
Is toch een heel ander genre.
Zoals Johnny Jordaan het Amsterdams/Joodse lied kon vertolken kon Ede Staal het Groningse gevoel vertolken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

MAR907 schreef:
Nu even on topic!!!

De uiteindelijke NBV is voor mij de betekenis van "Nieuwe Bijbel Vervalsing" van RKK.
Want zij zijn diegene die de bijbel telkens vernieuwen. Let op de eerste bladzijden wie het vertaald.

Er kan een heel topic aan gespandeerd worden wat er mis is met de vertalingen.
Er zijn diverse teksten verwijderd en veranderd waaruit blijkt dat de grootheid van de Ware en de Aller Hoogste God weg gesaneerd is.

De waarheid vind men niet in de "massa" maar bij de afgezonderden van de massa. Die zijn er niet van, maar leven er wel in.

Het is voor de tegenstander van God de juiste strategie om de basis van de Ware God te verdraaien en dat is de nieuwste bijbel waar men in geloofd.
Dan heeft hij (lucifer) de meesten "christelijke" mensen te pakken. De wereld heeft hij al.
Dat is toch logisch als je wil dat de "Ware Schepper" niet de Schepper van Hemel en aarde is maar hijzelf (lucifer, de zonnegod van zondag)?

Hier een link beoordeel het zelf.

http://www.wat-is-waarheid.info/bijbel-vervalsing.htm

http://video.google.com/videoplay?docid=4329906407145130004&hl=nl#

Ach Mar, bij elke vertaling is er een storm van kritiek. Mensen kunnen nl niet de oude woorden loslaten. Wat betreft Textus Receptus, in de 16e eeuw had men bepaald dat ze de zgn zuivere bijbelversie hadden gevonden. Niet gebaseerd op onderzoek, maar op basis van een bepaald gevoel. Na deze periode zijn echter nog zoveel meer manuscripten gevonden, dat deze stelling achterhaald is. Maar sommige mensen houden daar nog steeds aan vast en vinden dat alle onderzoek een aanval is op de zuivere versie van de Bijbel. Het is maar wat je gelooft he.
Er zijn natuurlijk na die tijd verbeteringen geweest, onder andere de Dode Zee rollen. En als er veranderingen aangebracht zijn heeft dat meer te maken met objectief onderzoek naar de manuscripten dan met een plan om Gods Woord te vernielen. Per slot van rekening houden deze mensen net zo goed van de Heer als jij en ik. Ik zou me maar niet zoveel aantrekken van die complottheorieèn, je moet eens zien wat voor winst het is, dat er weer een vertaling voor deze tijd is.
In mijn gemeente proeven we elke dag de vruchten ervan. De mensen begrijpen de Bijbel eindelijk weer, de jongelui gaan weer bijbellezen, de ouderen gaan de bijbel weer onderzoeken....
Het allerbelangrijkste is, dat Christenen weer de bijbel gaan lezen, en deze theorieèn weerhouden mensen om deze bijbel weer op te pakken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 10:33
BerichtOnderwerp: !!!! Schokkend Bericht !!!!!

WILLEMIJN232 schreef:
Natuurlijk, maar wat heeft dat hier mee te maken??????
Ik bekritiseer niemand maar probeer aan te geven dat er mensen zijn met een andere mening en dat die lang niet altijd slecht hoeft te zijn.........
Wat we in de gaten moeten blijven houden, is dat het een jeugdconferentie is, dan zijn de uitspraken meestal wat absoluter. Als je ouder wordt, kun je idd meer relativeren.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 september 2010, 10:56

VISSER278 schreef:
Klonk wel erg sentimenteel alleen ik kon er geen bal van verstaan. Huilende smiley, smiley in tranen
Ede Staal staat bekend als de beste vertolker van het Groningse lied. Een Groningse Johnny Jordaan. De liefde voor het platteland, de rust de gehechtheid aan die rust komt hier sterk naar voren. En dat is voor meer mensen herkenbaar.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 126 127 128 129 130 131 132 ... 169 Volgende
Pagina 129 van 169