Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:52
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat je het maar weet.... Maar je hebt nog niet gezegd hoe Anselm Grun in het echt is.....Ik verbaas me nl altijd over die man, hij schrijft boeken aan de lopende band, is abt van een groot klooster, geeft veel lezingen...hij moet toch eens een burn out krijgen? |
Oh, die vraag van jou wie hij of hoe hij is heb ik niet gelezen.
Nouja, hij kwam praten over zijn boek: De hemel begint in jezelf'. Het is een boek dat verwijst naar de woestijnvaders, de woestijnvaders zijn erg interessant om te lezen, en de hedendaagse toepassing van die teksten.
Ik weet niet of hij abt is. Destijds was hij de econoom van zijn klooster. Hij hield zich ook destijds bezig met Oostere meditatietechnieken en had daarom min of meer een link met de abdij van Zundert. Hij is een rustige maar vooral wijze man en heeft een enorme energie. Van een burn-out weet ik niets hoor. Ik vind het gewoon aardig en zijn conferenties waren goed...wel in het Duits ...Eigenlijk kan ik over zijn persoonlijkheid veel vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 08:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het is hier donker dus ik zie niet zoveel van het weer. Maar volgens mij is het droog , niet veel wind dus ideaal visweer. Zoutelande ...... we zijn in aantocht. |
Zo, dan zal de visboer in Zoutelande weer wat verdienen want je kan niet me lege handen thuis komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij wijd niet uit over de begrippen die Pieter verward......volgens mij moet je het zo lezen.... |
Inderdaad W-tje...toch één iemand die clever is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:27
Onderwerp: kerst en nieuwjaarswensen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Lijkt er wel op Zeeland.....Als we na Oud en Nieuw niets meer van Chatuliem horen moeten we maar even met de pet rond voor een bloemetje in het ziekenhuis...... |
We zullen voor hem vuurwerk laten knallen met 'Spoedig herstel'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tis aan zee zeker ander weer dan in het binnenland |
volgens mij trekken de 'middenlanders' het slechte weer aan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:21
Onderwerp: Het slap ouwe **** topic
|
|
|
COOTJE711 schreef: | dat noemen ze 'intuïtie' |
ik denk dat je intuitie al zoveel waarde heeft als de regendans van de hottentotten ergens in een Afrikaanse woestijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 03:19
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
MOMO697 schreef: | ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex
ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?,
Je bedoelt dan soloseks? Ja, kan ook verslavend zijn maar het wordt niet verboden in de Bijbel. Dat is dus al een opkikker.
k denk t niet het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.
daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op. steeds even verder, en das het mooie erbij.
maar verslaafd. |
Ik vind je openhartigheid wel lovenswaardig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mooie woorden Frank, maar weet je wat ik nu altijd een beetje denk? Schrijven dit nu mensen die ook midden in de maatschappij staan of mensen die een religieus leven leiden en denken dat het zo hoort te zijn maar zich niet realiseren hoe de realiteit is? Denk ik ook als ik boeken van bv Anselm Grun lees....Snap je wat ik bedoel? |
zoals wel weet leefde Augustinus in de 4de en 5de eeuw. Hij was een groot schrijver, een wijs man, een bekeerling en zoveel meer. Dat was zijn zicht op vriendschap en daar kan ik me heel goed in vinden. Het heeft niet zozeer te maken met in de realiteit staan maar wel hoe je iets beziet of waar je van droomt. Nu kan je zeggen dat dromen niet realistisch zijn maar je weet best wat ik bedoel.
Anselm Grun heb ik al enkele malen ontmoet, hij is een Benedictijn, en zijn boeken heb ik ook wel eens gelezen, we maakte ooit eens een studie over een boek van hem, maar ik vind het een beetje te zweverig. Soms wekt het irritatie op binnen zijn orde. Hij heeft door zijn uitlatingen al veel last gekend met zijn directe overste en met de abt-generaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 20:40
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Straks breekt jouw sleutel ook, pas maar op..... |
inderdaad, ik heb al genoeg tegenslagen gekend dit jaar...misschien is een genezingsgebed voor de hopeloze gevallen dan wel aan mij besteed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 20:35
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik kan me meer vinden in wat Pieter eh...probeerde duidelijk te maken...maar anderszins....ik gun Herman en Brigit alle geluk van de wereld....ben hartstikke blij voor ze....al is het wel met eh...hoe noemen ze dat....vraagtekens of zo |
Ik ben het volledig met je eens, Marry. En ga nu niet zeggen, aub, dat je het leuk vind dat ik het je eens een keertje met je eens ben want zou pas onterecht zijn dan.
Ook ik gun hen het alle geluk hoor, en dat meen ik. Tenslotte is het niet aan ons om de psychologie te maken van die 2 mensen en hun keuze. Niet iedereen kan een breuk van een maandelange relatie na een paar dagen verwerken, een nieuw lief vinden en dan na 5 weken op de knieën vallen om een huwelijksaanzoek te doen. Misschien vraagt het ons om wel bewondering te hebben. Laten we daarom erg blij zijn voor hen...
Amor omnia vincit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 20:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je wijd er liever niet teveel over uit????????
MAAR JE DOET HET WEL!!!!!!! |
Neen, deed ik dus niet. Die enkele vragen hadden niets te maken met de reactie op Pieter...maar goed, laat maar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 17:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | zolang alweer joh... man man man die herman word nog es trouw op zn eigen dag |
ik denk dat je enkele begrippen verward, Pieter... maar ik wijd er liever niet teveel over uit...
de vraag is nu: wilt hij voor zijn dochter trouwen? Gaan ze er een dubbel huwelijk van maken? Willen ze een record in snelheid verbreken met een ander koppel dat gaat trouwen?
Nouja, misschien lezen we het wel aan de hand van de standaardvragen bij de 'succesverhalen'...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wij wel Visser.... |
In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen. Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten.
Sint Augustinus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:57
Onderwerp: Born To Die
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | The True Story of Christmas
http://www.youtube.com/watch?v=Z75tEiGet3Q&feature=related
Bijzonder voor mij dat Jezus naar de aarde kwam om voor mij en jou te sterven.
Ik bewonder hem steeds meer en meer, wat een oneindige diepte.
Deze kerstdagen zijn een gelegenheid om hem dieper te ontmoeten.
Heb al geweldige uitzendingen op tv mogen beleven.
In his Presence.
In his Glory
Jezus komt steeds dichterbij, kan het niet uitleggen .
Het is een persoonlijke ervaring tussen mij, God, Jezus en de Heilige geest.
Zie uit naar zijn komst, spoedig.
Amen |
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer je God en Jezus wilt zien, ontmoeten, je, je tijd zal moeten afwachten tot wanneer je naar het vaderhuis wordt geroepen. Dat is mijn verlangen althans ‘…daar te zijn in het huis van de Heer…’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:44
|
|
|
GERRIT084 schreef: | PPFFffff wat een geneuzel weer he |
Zullen we bidden dat ze genezen mogen worden van dat geneuzel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:36
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Bij carnaval kan je verkleden als bruidmeisje |
Als het met carnaval kan, kan het ook zeker bij jullie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Sirach heeft heel veel van die mooie teksten Frank..... Jammer dat het in de protestantse kerken zelden gebruikt wordt....
Staat er ook niet zoiets in van: Verspil je krachten niet aan zaken die je niet aangaan? er is je al meer getoond dan je als mens kan bevatten..... dit even naar aanleiding dat mensen zo gauw iets vinden.....
Citeer even uit mijn hoofd dus het kan wel iets anders zijn.....
Deze wijze woorden horen eignelijk niet bij het slechtste moment van de dag frank...... |
22 Richt je op hetgeen je opgedragen is, waarom zou je met verborgen dingen bezig zijn? 23 Verspil je krachten niet aan zaken die je niet aangaan, er is je al meer getoond dan een mens kan bevatten. 24 Immers, velen zijn door hun eigen ideeën misleid, loze vermoedens hebben hun denkkracht ontwricht.
sir3, 22 - 24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 16:10
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wij mogen vermoedelijk de bruidsmeisjes en jonkers zijn |
Ik wil nog wel eens bruidmeisje zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben het helemaal met je eens W-tje.... mensen suggereren graag. Hoort men iets , moet er gelijk van een mug een olifant gemaakt worden. Soms lijkt het wel of er een taboe heerst over het praten van vriendschap. Waarom? M'n vader zei vroeger altijd : Vrienden die verdien je door er zelf een te zijn. En dan vind ik het zo geweldig mooi he , net als gisteren ..... denk je bij jezelf een hele dag alleen te zijn , belt er 's middags om 16.00 uur iemand op : Ben je alleen? Spring in je auto en kom hier lekker mee eten . Ben vanharte op de uitnodiging ingegaan , heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad.
En W-tje...... we blijven vrienden hè?
http://www.youtube.com/watch?v=6JHR62tZo_8&feature=related |
Een trouwe vriend is een machtige schutsmuur; wie hem vindt, heeft een schat gevonden. Een trouwe vriend is niet te betalen: het heeft een waarde waar niets tegen opweegt. Een trouwe vriend is een levenskruid;
Sir 6, 14-16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 13:35
Onderwerp: Vandaag ben ik dankbaar voor ...
|
|
|
EVIE747 schreef: | Dat ik deze site gevonden heb; voel me wel meteen thuis. Erg leuk vind ik dat! |
laten we hopen dat het zo blijft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:58
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het is maar net hoe je het bekijkt toen die sleutel afbrak dacht je waarschijnlijk hoe kom ik nu binnen toen kwam die handige buurman |
Het zieke slot werd door een gezond slot vervangen...spreken we dan van een genezing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:54
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Is bij jou al zomerse kerst |
Het sneeuwt niet en vriest niet én het regent...tja, dat lijkt inderdaad op een Nederlandse zomer...
Ondertussen regent het niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 12:52
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | het huwelijksaanzoek van Herman |
Dat ging tijd worden... ...na 5 volle weken verkering...tenzij...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 26 december 2011, 16:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 10:01
|
|
|
Het regent een beetje. In België noemen ze dat zeveren... Ben wel heel blij dat het niet sneeuwt en zeker niet vriest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 22:15
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | Het is gezellige kerst met Herman en errug gezelluh joh. Overdag met de kinderen in huis van Herman en savonds samen gezellig gourmetten met Herman. Zijn kinderen eten bij hun moeder. Ze komen laat terug naar zijn huis. |
jullie lijken net wel een siamese 2ling...maar dat kan niet want dan zou je ook in 1 bed slapen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 18:33
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ik ben net terug. De vespers en het lof in de abdij van Westmalle deden me goed. Rustige momenten van gebed en overwegingen. Een terugblik op het afgelopen jaar, hoewel het jaar nog een week duurt. Dankbaar voor de mooiste 2 maanden die ik heb gekend. Enkele mensen meegenomen in mijn gebed...en ook gebeden voor een mooie wandeling morgen. Een wandeling die misschien een aanzet kan zijn...of ook weer niet. We zien wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 13:36
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik vier vandaag kerst met mijn kleine meid, en las haar net het verhaal voor van papa panov, die alléén kerst vierde en zijn huisje openstelde voor éénzame passanten.
http://www.gereformeerdzierikzee.nl/archief/03kerst/03kerst.htm
staat ze even later bij de grote tafel, gaat devoot met gevouwen handjes staan, kijkt of ik wel goed zie hoe voorbeeldig ze is, en vraagt;
Heere Jesus, wil U iemand sture om te ete, want we gaan gourmetselen vanavond
dus...........wij gaan heerlijk gourmetselen.......
gourmetselen??? Euh...zegt dat iets over je kookkunsten, Hannah?
Ik heb nog nooit zoiets gedaan...BBQ ondertussen al wel omdat ik onder dwang het moest doen...
. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 13:34
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toen mijn dochter klein was vond zij deo altijd zo zielig want die zat in de cel....waar heeft zoij het over dacht en wij.....Maar het kwam van In Excelsis deo....zij zong dan ook: in de cel zit Deo.... |
...dat is een goeie...is ze daarom rechten gaan studeren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 12:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mensen suggereren graag en vullen aansluitend erg voor de ander in....en verspreiden dat vervolgens in hun onschuld waarschijnlijk......zich niet realiserend dat ze daar andere mensen pijn en verdriet mee doen en er meer stuk mee maken dan ze zich ooit zullen bedenken.....Zo werkt het nu eenmaal.....en soms hoor je dan dingen die je eignelijk helemaal niet wilt en hoort te weten....Maar ik zal mij daar zelf hoogstwaarschijnlijk ook wel schuldig aan maken dus het is een opmerking en geen kritiek. Dus voor allle duidelijkheid: Visser en ik vinden elkaar gewoon aardig, niets meer en niets minder.... |
weet ik wel, W-tje...maar ik doelde ook niet op jullie hoor...ik was weer een beetje de nieuwsgierige aan het spelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 december 2011, 11:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch geen detective neigingen? |
Ach, je hoort hier en daar is wat en dan ga je puzzelen...en dan is het een kwestie van elimineren...tja, dat gaat zo als ze de mensen laten speculeren...gelukkig dat ik niet nieuwsgierig ben...
|
|
Naar boven |
|
|