ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 11:53
BerichtOnderwerp: Ben jij opgewekt?

LEONARD480 schreef:
Huh?? de groeten van oeps...mariska Smiley die vol vragen zit

Je kan je nickname wel veranderen van Leonard 480 in Oeps 480....... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 11:51
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

LISA610 schreef:
Er is idd niets mis met een combi Willemijn. Ik heb alleen andere hobby's ha ha ha.. Enne Chat heeft een hele hoop goede eigenschappen hoor. Knipoog smiley

Weet ik, het is een warm mens en dat is een waardevolle eigenschap........
Maar ja, zo af en toe zijn beeldvorming over vrouwen he? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 maart 2011, 11:54
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:57
BerichtOnderwerp: Grotere maan dan normaal

LISA610 schreef:
Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping... Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Ik vond het zo bijzonder dat je 's avonds laat nog je schaduw zag als je buiten liep........ Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:56
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Ik vond het eigenlijk beginnen met het slechtste moment van de dag: vroeg mijn bed uit op zondagochtend om mijn kleinkind(labrador, twee jaar) uit te laten.........het ging over in het mooiste moment van de dag toen ik met haar langs het water wandelde en de dag zo mooi aan het ontluiken was en je zo heerlijk mijmerend kon wandelen.........genieten dus....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 08:40

LISA610 schreef:
Niet teveel generaliseren Chat. Ik ken behoorlijk wat vrouwelijke ondernemers en geloof mij maar... dat zijn vrowuen die uitstekend zakelijk kunnen denken. En ja, over het algemeen zijn zij ook relationeel ingesteld. Blijkt een hele goede combinatie te kunnen vormen. Knipoog smiley

En yep, volgens mij heb ik inderdaad ooit leren breien, maar ik ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat mijn talenten meer liggen in het leiden van mijn bedrijf dan in breien, haken, punniken of borduren... Hoop dat je me evengoed nog gezellig vind Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Ach Lisa, ook dat is een combi die goed samen gaat hoor. Ik vind breien, haken en borduren leuk en heb toch een baan waar mijn leidinggevende kwaliteiten ook tot hun recht komen...... Knipoog smiley Of noemt men dat veelzijdig??? Verraste, verbaasde smiley En volgens mij kan ik ook nog wel gezellig zijn zo af en toe.....Maar ja, vrouwen kunnen multitasken he?
Als Chatuliem nu eens zijn goede eigenschappen hier noemt??????? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 maart 2011, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 00:34

CHATULIEM619 schreef:
Dan denk ik dat je niet goed begrepen heb wat de bedoeling van mijn bijdrage was. Vrouwen zijn relationeel ingesteld, mannen meer zakelijk. Dus de meeste vrouwen maken zich meer druk om de toon waarop dingen gezegd worden. Helaas is het forum een te beperkt medium om je druk te maken over hoe je precies over komt. Als je je alleen maar druk maakt over hoe het bij de ander overkomt, kom je gewoon nergens.
Ik zet vrouwen neer als theedrinkende Libelle lezeressen, wie me kent weet, dat hier een heel stuk humor onder zit. Je moet eens weten hoe veel ik zit te grijnzen om al die verongelijkte reacties Het relativerende vermogen van een aantal laat duidelijk te wensen over...Trouwens een praktisch vraagje, zijn er nog breiende vrouwen? Dat vond ik nl. zo gezellig: breiende theedrinkende Libelle lezeressen....

Ik vind breien wel leuk, maar ja, die thee en Libelle zijn weer niet aan mij
besteedt......dus ik voldoe niet aan je doelgroep Engeltje smiley, geef mij de Privé maar.......(staat nog wat in over boer Richard hoorde ik.....) en een lekkere kop koffie.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 maart 2011, 00:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:24

MARIAN519 schreef:
Ik ben van 't zomer met mijn zus wezen fietsen rond het Veluwe meer...prachtig
en op de boulevard de zon in de zee zien zakken...onbeschrijfelijk mooi, we konden er maar niet weg komen... Lachende smiley

En dat is nu bij mij om de hoek........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:22
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARYLIEN613 schreef:
neen maar het werkt wel deprimerend soms,
maar goed zal wel weer over gaan Knipoog smiley

Niet doen......en zie het positief........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:16

THOMAS968 schreef:
Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.

Thomas.

Dan ken jij de Veluwe nog niet, en zeker niet de ondergaande zon aan de rand van het Veluwe meer.......prachtig en ook indrukwekkend.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:12

MARYLIEN613 schreef:
slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Je kan het toch ook anders bekijken? Fijn dat iedereen hier zijn mening kan schrijven? Wil niet zeggen dat je ruzie hebt als je het niet met elkaar eens bent toch???? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:37

DAVID923 schreef:
ontopic Coole smiley met zonnebril

We gaan weer ontopic als jij niet meer van die rare dingen schrijft David Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:30
BerichtOnderwerp: chantage???

LEONARD480 schreef:
Wat bedoel je eigenlijk Willemijn ...als je de liefde van Christus in jouw leven heb mogen ervaren ....waarom dan angst Smiley die vol vragen zit

Ik heb zelf absoluut geen last van een angstgeloof, gelukkig niet, maar weet wel dat er heel veel mensen zijn die dat wel hebben......En dat is zo triest.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 10:28

DAVID923 schreef:
was geen belediging maar Bijbeltekst.

zie mijn reactie om martien over context en exegese.

wat een gesteiger! geen wonder dat Paulus de vrouwen tot zwijgen maande tijden de samenkomsten... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Dat het gesteiger is is jouw beleving David...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:17

maar mensen willen het niet horen...
''voelen ze zich niet lekker bij''

Klopt David, ik voel me er helemaal niet lekker bij, vind het van zo'n angstgeloof getuigen.......Dus nee, ik hoor het liever niet daar heb je wel gelijk in....... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:08

LISA610 schreef:
Ach Willemijn... eigenlijk ben ik ook meer een koffieleut, dus we zetten er ook gewoon een kannetje koffie bij hoor... Neem jij de Flair mee? Knipoog smiley

Mag het ook de Viva of de Flow zijn???? Knipoog smiley
En kunnen we ook eens even doorspreken wat komende zomer de mode wordt he? Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 09:05

DAVID923 schreef:
mooi, veel plezier! kunnen wij weer serieus verder.. Lachende smiley

1tim 4:

6 Als gij dit de broeders voorhoudt, zult gij een goed dienaar van Christus Jezus zijn, wèl onderlegd in de woorden des geloofs en der goede leer, die gij gevolgd zijt; 7 maar wees afkerig van onheilige oudevrouwenpraat.

Ik zit op Hebreeuwse les maar dit is niet de vertaling van de grondtekst die je zo aanhangt David Knipoog smiley Engeltje smiley
Jeugd van tegenwoordig maakt er ook maar van alles van als het hun uitkomt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 05:22

Er valt tenminste met hem ergens over te praten. Aldus Chatuliem.....

Met jou op dit moment niet Chatuliem.......Maar de toon is gezet en ik weet mijn plaats weer........
Het is dat ik liever koffie drink( dus geen theekransje) en me voorgenomen heb in de veertig dagen tijd wat mild te zijn.......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:26
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARYLIEN613 schreef:
hé proficiat Henk en Robbedoes!
en nu genieten ven de auto hé = ook proficiat!

ps: kan je eens naar belgië komen!

Weet je waar ik nu zo nieuwsgierig naar ben Henk?
Hoevaak heb je afgereden??? Verraste, verbaasde smiley
Maar van harte hoor....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:11
BerichtOnderwerp: gebed voor zieke

MARYLIEN613 schreef:
Dank je Martin,
het kan best zijn dat ik haar niet meer zie,
maar ik kan ook niet anders dan ervoor bidden,
soms is het leven zo hard voor mensen hé!

Maar het is wel de realiteit van het leven Marylien.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 21:05

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....

Toch blij Chatuliem dat je hier de dames lief vindt..........en wat is er mis met een theekransje of de Libelle????,
Jij geeft misschien meer om voetballen en de Voetbal international......... Gefrustreerde smiley
En natuurlijk mag David vinden wat hij vindt, het is een openbaar forum en een goede discussie is nooit weg....
Ik vraag me alleen af waarom je nu dit soort dingen zegt? Het is zeker geen zinvolle bijdrage aan een discussie ......kijk eens in mildheid naar de ander zou ik zo zeggen ook al is het jouw levensvisie niet en hou jij niet van picknick en Libelle.....Er zijn mensen die er wel van houden......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 18 maart 2011, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 20:33

FRANKT627 schreef:
"...een onderzoek van het Brits wetenschappelijk museum!"
...misschien waren die vrouwen in dat museum stokoud en een beetje verward. Wat is zo'n onderzoek dan waard? Volgens mij is dat onderzoek één grote leugen... Knipoog smiley

Geef de vrouwen maar weer de schuld...... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 19:44

CROSSROAD317 schreef:
Je had het zelf ff kunnen nazoeken, maar voor deze ene keer .... Gefrustreerde smiley

http://lifestyle.nl.msn.com/relatie/top-10-mannelijke-leugens?img=0

Oh , jij hebt het ook gelezen Cross????? Verraste, verbaasde smiley En kwam het bekend voor? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 19:43
BerichtOnderwerp: vergeven

DINI968 schreef:
Mooi gedicht Leonard.
Vergeving blijft moeilijk denk ik. Het is moeilijk om oprecht vergeving te vragen want we falen liever niet............en het is soms vrijwel ondoenlijk om sommige mensen die je zo diep gekwetst hebben te vergeven en het dan ook nog eens te vergeten..........
Er zijn gewoon mensen die heel makkelijk sorry roepen en er niets van menen maar waarom blijf je dan met ze omgaan om iedere keer weer dezelfde pijn te voelen?
Misschien is er soms niets anders mogelijk dan radicaal te breken net als Paulus en Barnabas. En zijn daarom Paulus zijn woorden minder geloofwaardig? Is zijn inzet voor de gemeente minderwaardig geworden daardoor? Volgens mij niet. Maar met sommige mensen kun je voor je eigen gemoedsrust beter niet omgaan is mijn ervaring. Laf misschien?
Ik noem het liever zelfbescherming.............

Ik denk wel dat je de ander 'los kan laten'zodat je verder met je leven kan........maar dat is misschien wel wat jij breken noemt?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 19:37

CHATULIEM619 schreef:
Het wringt....een aantal van jullie heeft keurig beschreven hoe het zou moeten zijn, maar hoe kan het dan dat een aantal mensen zich in de werkelijkheid anders voelen?

Dan kom ik toch weer bij het beginpunt weer uit. Als een kind gedoopt wordt, wordt al meteen verondersteld dat hij/zij bij het volk van God hoort. Er is voor hem gekozen, zonder dat hij er zelf niets aan kan doen. Bij het opgroeien wordt dit besef alleen maar groter, zonder dat de vraag echt gesteld wordt, wat doe ik ermee..
Ook wordt er dan duidelijk gesteld, dat als je niet bij God hoort, je voor eeuwig verloren bent. Als je dan ouder wordt, kun je dan eigenlijk nog wel kiezen? Kiezen voor een leven met God, die je kent van je opvoeding of kiezen voor de hel.....In hoeverre is dat een reële keuze? Het gaat me niet om hoe je dat theologisch moet invullen, maar het gaat me om de beleving die er achter zit.

Ik ben het met je eens Chatuliem......Er wordt beschreven hoe het zou moeten zijn....echter de realiteit is wat weerbarstiger.......
Jaren werken in de gezondheidszorg heeft me dat wel duidelijk gemaakt....en lees het boek eens van Aleid Schilder: Hulpeloos maar schuldig.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 01:42
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
.....nog even genieten vlak voor de nacht, overbekend en dat is ook terecht, want wie vindt dit nou niet mooi?

http://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg&feature=related

Bach, de eenvoud is het kenmerk van het ware....

Terwijl ik luister is het al nacht......en een mooie afsluiting van een lange dag.........blijft mooi.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 maart 2011, 01:39

LEONARD480 schreef:
Het Chantage

Het begrip chantage krijgt nu een andere dementie en waarin de liefde van Christus jegens ons centraal staat.
Begrijp wel dat de liefde van Christus en dus God centraal staat in de beleving van veel Christenen, maar er word nu ook in wezen de essentie voorbij gestreefd van het ware geloof.

"Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden..." ROMEINEN 1:18

Je kunt het misschien met de mantel liefde alles bedekken maar de bovenstaande Bijbeltekst geeft toch duidelijk aan dat waar deze dingen zich afspelen er toch sprake is van een toornig God die jegens hem ongehoorzaam zijn.

Hij komt in heerlijkheid en kracht, "Met vlammend vuur wraak doende over degenen, die God niet kennen, en over degenen, die het Evangelie van onzen Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn. Dewelken zullen tot straf lijden het EEUWIG VERDERF, van het aangezicht des Heeren, en van de heerlijkheid Zijner sterkte,..." 2 THESSALONICENSEN 1:8-9

In deze Bijbeltekst geeft God aan die God niet kennen een eeuwig verderf te wachten staat. Daarin zie toch het oordeel Gods.

"Of die achttien, op welke de toren in Siloam viel, en doodde ze; meent gij, dat deze schuldenaars zijn geweest, boven alle mensen, die in Jeruzalem wonen? Ik zeg u: Neen zij; maar INDIEN GIJ U NIET BEKEERT, ZO ZULT GIJ ALLEN INSGELIJKS VERGAAN." LUKAS 13:4-5

Angst Hel en Verdoemenis wordt gemakshalve in de chantage verweven, maar in de bovenstaande tekst kunnen wij niet om heen.

"Want dit weet gij, dat geen hoereerder (of overspelige) of onreine of gierigaard, die een afgodendiener is, erfenis heeft in het Koninkrijk van Christus en van God. DAT U NIEMAND VERLEIDE met ijdele woorden; want OM DEZE DINGEN komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid." ÉFEZE 5:5-6

"Vliedt de hoererij. Alle zonde, die de mens doet, is buiten het lichaam, maar die hoererij bedrijft, zondigt tegen zijn eigen lichaam." 1 KORINTHE 6:18

Ook ons lichaam een evenbeeld van God is een tempel en zoals je ziet is er in de bovenstaande teksten komt duidelijk naar voren hoe wij met ons lichaam om moeten gaan, want anders zullen wij niet het Koninkrijk Gods kunnen in gaan.

De liefde en de relatie met de Hemelse Vader die Lisa zo mooi heeft verwoord is in grote lijnen waar maar de keerzijde is toch ook het oordeel Gods en de keuze tussen die in Hem geloven en waarachtig deelgenoot zijn van het Eeuwig Leven van de Nieuwe Hemel en de Nieuwe Aarde of anders het Eeuwig Verderf en dus de Hel

Je kan het met David niet eens zijn maar er is wel een grote categorie mensen die wel zo gelooft! Ga de Bible Belt maar eens langs en je zult het tegen komen.......De Bijbel letterlijk nemen en de rest van de wereld is afdwalende, zondig enz..... Ik denk dan weleens: wie steeds omhoog kijkt vergeet de aarde........
Maar ook dat is een manier van geloven en soms niet te bevatten als je anders denkt.....
Geloven is voor mij niet bedoeld om mensen in angst en schuld gevangen te zetten en klein te houden, maar juist om gelukkig te zijn.
Maar dat is mijn beleving.....en wie ben ik om te oordelen als mensen dat anders beleven?
Is het ook niet zo dat we misschien ook dat 'heel'moeten laten?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:40

MARIJAN072 schreef:
Jaja....heb ik gedaan, maar er moet nog genoeg ingevuld worden.

Maar fijn voor je, dat jij het simpel vindt. Knipoog smiley

Zo zie je maar weer, wat de één simpel vind is voor de ander een kruis...... Knipoog smiley
Maar wij hebben ons mannetje gevonden Marijan en nog gratis ook.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 21:38
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

HENK710 schreef:
Middels samenwonen bind je je toch ook? En nogmaals, de verbinding ligt toch meer in het hart dan in de jurispredentie? Knipoog smiley

Maar is het ook niet mooi dat je Gods zegen over je relatie kan vragen Henk?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:26

FRANKT627 schreef:
ik lieg altijd. Heb ik nu gelogen?

Als het niet waar is wel natuurlijk....... Engeltje smiley.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 20:07

MARISKA601 schreef:
eh, eh, eh.....

Ik geloof die kolder niet.
Ik blijf genieten van mooi weer.
Ik blijf genieten van alle kleine dingetjes om me heen.

Wat is er nou verkeerd aan om nergens van te mogen genieten? Knipoog smiley

ik las trouwens vandaag op MSN dat bewezen is dat mannen vaker liegen dan vrouwen?????? Daar was ik wel weer een beetje verbaasd over..... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 ... 180 Volgende
Pagina 128 van 180