ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:53
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

ERIK390 schreef:
chatlieum hou nu aub eens op met dat gezeur als jij op 49 jarige leeftijd er geen kinderen bij wil betrekken wat zoek je dan op een site waar wel moeders zijn met kinderen toen jij nog 19 was kon je makelijker dwingen dat je een vrouw wou zonder kinderen wat maak het nu uit of er wel of geen kinderen bij zijn waar kies je voor liefde met kinderen of een vrouw zonder kinderen waar geen liefde van uit gaat ook als je een vrouw met kinderen kies kun je nu ook gelijk zien of je de kinderen jou aantrekken of jij de kinderen
hoop zeker dat het gemekker over kinderen bij jou nu eens afgelopen is niemand verplicht je wat dus er niet mee eens niet reageren niet aan melden
Heb niks tegen een vrouw met kinderen. Heb wel wat tegen daten waar kinderen bij zijn....hoewel het best wel gezellig is, vind ik het niet bij een dating site passen. Dat heb ik altijd gezegd en dat is mijn standpunt. Herhallng is soms helaas nodig, omdat mensen niet goed lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:58
BerichtOnderwerp: inhoud

CARIN303 schreef:
Een geintje moet kunnen en ik voel me dan ook aangesproken door jou.
Hoewel mijn humor uiteraard door iedereen erg gewaardeerd wordt en mega grappig is Engeltje smiley

Mocht je je aan bepaalde personen ergeren cq irriteren dan is het pbtje een betere optie, dan komt het tenminste bij de juiste personen terecht.
Dat is nu juist het probleem, dat mensen die ik niet bedoel, zich aangesproken voelen...14 oktober, komt dat uit Carin?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:38
BerichtOnderwerp: inhoud

Het valt me op dat een aantal personen het forum gebruikt om slappe opmerkingen te maken. Onder het mom van laten we lollig zijn. Eerlijk gezegd is er niets op tegen een geintje te maken, maar sommigen maken alleen maar flauwe opmerkingen. Dat noem ik een vorm van forumvervuiling. Ik zou graag willen dat die mensen ook eens een keer de moeite nemen een zinvolle inhoudelijke bijdrage te willen leveren. Het wordt wel heel erg slap gedoe, en geloof me, vrouwen zoeken mannen met inhoud en niet alleen mannen die geintjes kunnen maken. Eerlijk gezegd wordt het gedoe nog slapper de laatste tijd. Laten we proberen het forum zinvol te gebruiken en niet blijven steken in flauwe humor en onnodig gezwets....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:26
BerichtOnderwerp: Snoepje van de week

Tjonge, ik voel me hier best wel vereerd. Een snoepje, een peer. In elk geval een lekker ding. Pieter, nu hoor je het eens van iemand anders!!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 5 oktober 2010, 08:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 22:09
BerichtOnderwerp: CDA werkt samen met PVV, hoe denk jij hierover?

HENKJAN473 schreef:
Hallo mensen,

Ik heb afgelopen vol nieuwsgierigheid afgewacht hoe het CDA uit de onderhandeling met VVD en PVV zou komen en hoe zwaar de standpunten van Wilders wegen in het regeerakkoord.

In zekere zin ben ik teleurgesteld ik ben een potentiele stemmer en de kans dat dit zo blijft word nu zeer klein.

Het lijkt er veel op dat het CDA in paniek is geraakt en op deze manier (de iets rechtsere) katholiek uit het zuiden weer wil terugwinnen. Die veelal nu Wilders hebben gestemt. Het zou mij niet verbazen dat (de iets linksere) protestant het nu af laat weten bij de volgende verkiezingen. Tot deze groep behoor ikzelf, en ik ben nu al uit over mijn volgende keuzes.

Hoe staan jullie hierin?
Het eerste wat ik erop wil zeggen is dat het CDA niet gaat samenwerken met de PVV. Een gedoogconstructie is juist in het leven geroepen om dat te verhinderen. Ik hoop dat we aan het einde van de week een kabinet hebben, die steun zal zoeken voor haar plannen bij diverse partijen. De gedoogsteun is een garantie vooraf, die ervoor zorgt dat dit kabinet er komt. Maar als het er eenmaal is, zal het beleid niet alleen rusten op de gedoogsteun van de PVV.
Ik begrijp de commotie ook niet zo goed, want de partijen in de tweede kamer zouden eens blij moeten zijn, want iedereen kan nu veel meer invloed uitoefenen op het beleid.
Het feit dat mensen het CDA er zo om veroordelen vind ik gewoon ziekelijk. Het CDA is en blijft dezelfde partij en zal haar principes hooghouden. Hetzelfde geldt voor de VVD. Vooral de pers doet haar best dit verschil zo groot mogelijk te maken, zodat de ruzie alleen maar aangewakkerd kan worden. Ik begrijp Hirsch Ballin ook niet dat hij zich zo laat gebruiken.
Als het kabinet er is, verwacht ik een stabiel kabinet dat durft te regeren. Omdat het vertrouwen tussen de partijen onderling namelijk groter is dan bij het vorige kabinet. En beleid staat of valt met vertrouwen tussen onderlinge partijen. Daarom denk ik ook dat het zijn rit uit zal zitten en dat het niet zo hopeloos verdeeld zal zijn als met de PvdA.

Het is ook de meest logische combinatie. De wrijving tussen PvdA en CDA is nog te groot, samenwerking zou in theorie wel kunnen in de praktijk echter niet. Het Uruzgan-debacle heeft diepe wonden achtergelaten bij het CDA. Iets wat de PvdA nu zelf ook wel onderkent dat ze daar verkeerd hebben gehandeld.
En bij de VVD is de PvdA evenmin polpulair. Daar is samenwerking ook een moeilijk verhaal. Wat betreft de extremere partijen, een vijf partijen kabinet is ook niet stabiel. Bovendien is de oppositie dan weggewerkt uit de kamer en dat is ook niet bevorderlijk voor de democratie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:56
BerichtOnderwerp: God straft de mens niet

Psalm 32 schreef:
Gelukkig de mens van wie de ontrouw wordt vergeven,
van wie de zonden worden bedekt.
2 Gelukkig als de HEER zijn schuld niet telt,
als in zijn geest geen spoor van bedrog is.

3 Zolang ik zweeg, teerden mijn botten weg,
kreunend leed ik, de hele dag.
4 Zwaar drukte uw hand op mij, dag en nacht,
mijn kracht smolt weg als in de zomerhitte. sela

5 Toen beleed ik u mijn zonde,
ik dekte mijn schuld niet toe,
ik zei: ‘Ik beken de HEER mijn ontrouw’ –
en u vergaf mij mijn zonde, mijn schuld. sela

6 Laten uw getrouwen dus tot u bidden
als zij in zichzelf een zonde vinden.
Stormt dan een vloed van water aan,
die zal hen niet bereiken.

7 Bij u ben ik veilig, u behoedt mij in de nood
en omringt mij met gejuich van bevrijding.

Straft God ons als we zondigen? Het is een vraag die me al een tijdje bezighoudt. Temeer omdat je zo vaak hoort dat de angst voor God de levens van mensen zo beïnvloedt. Om goed antwoord te kunnen geven op deze vraag moeten we eerst een nagaan, wat zonde is.

De eerste definitie die vaak gebruikt wordt, is de vertaling van het woord hamartia, wat het doel missen betekent. En inderdaad je kunt daar een heleboel mee. Het geeft de reden aan waarom we als mens niet zouden moeten zondigen, omdat het ervoor zorgt dat we het doel missen in ons leven. Dus eigenlijk zou je bij alles je de vraag moeten stellen: in hoeverre ondersteunt mijn gedrag het doel van mn leven en in hoeverre belemmert het dat.
Maar voor veel mensen is dit veel te abstract. Bovendien is het te subjectief. Wij als mens kunnen immers niet goed bepalen wat verstandig is of niet. Wij zouden geneigd zijn alles weg te redeneren en goed te praten, ook al weten we diep in ons hart wel, dat het niet zo is….

Gelukkig heeft God ons de Bijbel gegeven. De Bijbel staat niet alleen vol met regeltjes en wetten, maar Gods woord laat ook voorbeelden zien van mensen hoe ze leven met God. Wat voor invloed dat heeft voor hun dagelijks leven, hoe ze geholpen worden, hoe ze gered worden. De bijbel is in hoge mate een voorbeeld boek. En in dit boek lezen we ook dat mensen fouten maken, de mensen in dit boek zijn ook echt mensen met hun fouten en tekortkomingen.

Gen 3 schreef:
De vrouw keek naar de boom. Zijn vruchten zagen er heerlijk uit, ze waren een lust voor het oog, en ze vond het aanlokkelijk dat de boom haar wijsheid zou schenken. Ze plukte een paar vruchten en at ervan. Ze gaf ook wat aan haar man, die bij haar was, en ook hij at ervan. 7 Toen gingen hun beiden de ogen open en merkten ze dat ze naakt waren. Daarom regen ze vijgenbladeren aan elkaar en maakten er lendenschorten van.
8 Toen de mens en zijn vrouw God, de HEER, in de koelte van de avondwind door de tuin hoorden wandelen, verborgen zij zich voor hem tussen de bomen. 9 Maar God, de HEER, riep de mens: ‘Waar ben je?’ 10 Hij antwoordde: ‘Ik hoorde u in de tuin en werd bang omdat ik naakt ben; daarom verborg ik me.’ 11 ‘Wie heeft je verteld dat je naakt bent? Heb je soms gegeten van de boom waarvan ik je verboden had te eten?’ 12 De mens antwoordde: ‘De vrouw die u hebt gemaakt om mij terzijde te staan, heeft mij vruchten van de boom gegeven en toen heb ik ervan gegeten.’ 13 ‘Waarom heb je dat gedaan?’ vroeg God, de HEER, aan de vrouw. En zij antwoordde: ‘De slang heeft me misleid en toen heb ik ervan gegeten.’

Wat gebeurt er als mensen zondigen? De eerste reactie die je ziet, is dat Adam en Eva vervuld werden met schaamte voor elkaar. Ze moesten zichzelf bedekken voor elkaar. En dat is een duidelijk gevolg van zonde. Het is ook de grootste kracht van zonde, omdat de schaamte ervoor zorgt dat de zonde in stand blijft. We bedekken liever onze zonde, dan dat mensen erachter komen dat we zondigen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ons niet meer veilig voelen bij de ander, we hebben immers wat te verbergen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ruimte geven aan andere zondes. En zo komen we langzamerhand in een vicieuze cirkel terecht. We schamen ons voor wat we gedaan hebben, we proberen het in ons hart goed te praten, we proberen de ander de schuld te geven en zo worden we prooi van onze eigen zonde en glijden we steeds meer af van het doel wat God ons gegeven heeft.

Een tweede aspect lezen we in dit gedeelte: vluchtgedrag. Adam en Eva durfden God niet meer onder ogen te zien. Ze waren bang voor Hem geworden. Ook dit zien we vaak in de praktijk gebeuren. Als mensen gevangen zijn in zonde, gaan ze God uit de weg. Ze bidden niet meer, ze zoeken niet meer de samenkomsten op. Omdat ze bang zijn geworden voor Zijn oordeel. Is God de wrede God die mensen zich voorstellen? Of is Hij juist degene die hun kan bevrijden? Niet God straft de mens, maar de mens straft zichzelf door te zondigen. Want omdat hij zondigt, komt hij onder invloed van de duisternis en is hij niet vrij. Terwijl het de wil van God is, dat de mens vrij komt….

Een derde aspect is afschuiven van verantwoordelijkheid. Adam gaf de schuld aan Eva, Eva gaf de schuld aan de slang…Terwijl ze alledrie verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Ook dit is een patroon wat we zien bij zonde. Hoe vaak wordt niet de duivel aangehaald als schuldige voor onze zonde? Of dat het aan de ander lag, dat die uitdaagde of verleidde. Of het lag aan de omstandigheden, of het lag aan te weinig slaap…We kunnen tal van redenen noemen om onszelf niet verantwoordelijk te stellen voor onze daden. Maar het wegschuiven van onze verantwoordelijkheid gaat aan ons knagen. Diep in ons hart weten we dat we fout bezig zijn. In het bovenste gedeelte hebben we gelezen dat de zonde ervoor zorgde dat zijn botten wegteerden.
Zonde kan leiden tot ziektes, depressies, migraine en overspannenheid. Uiteindelijk kan het je hele wezen vernietigen. Vooral mensen die moeite hebben met vergeven, weten wat voor invloed dat kan hebben op hun leven.

Vierde aspect: Zondaars zoeken bondgenoten. Mensen die ook zondigen, mensen die hun gedrag goedpraten. Onder het mom van: gedeelde zonde is halve zonde. Of als hij/zij het ook doet kan het niet zo erg zijn. Adam dacht dat immers ook. Eva had het gedaan en ze was niet meteen dood gegaan, dus hem zal ook wel niks gebeuren. Vaak zoeken we de rechtvaardiging van ons gedrag bij anderen, omdat we zelf wel weten dat we niet goed bezig zijn.

Op de bijbelschool gaf een leraar een wijze les: de ergste straf van de zonde is de zonde zelf. Ik heb in dit stukje kort weergegeven wat de gevolgen van zonde zijn. Waarom wil God niet dat we zondigen? Omdat we onszelf ermee straffen. We verliezen onze vrijheid tegenover elkaar. We gaan de ander liever uit de weg, we kunnen er zelfs ziek van worden, we zoeken verkeerde vrienden. En de vrijheid en de vrede waarin God wil dat we wandelen, is vervangen door gebondenheid, onvrede en duisternis.

God wil ons niet straffen. Hij wil dat we bevrijd worden van zonde. En Hij heeft daarvoor de Weg geopend. Dat vereist de volgende stappen: allereerst verantwoordelijkheid nemen voor je daden, vergeving vragen. De schuld op je nemen, zodat de last van de schuld overgenomen kan worden door Jezus. Ten tweede aanvaarden dat je niet alleen in staat bent om Zijn doel te volbrengen, en de hulp van God accepteren. Niet uit eigen kracht maar uit Zijn kracht zijn we in staat de zonde te overwinnen. Ten derde aanvaarden dat Jezus de Heer van je leven is. Dat Hij je mag leiden naar het eeuwige leven.
En met deze vraag wil ik eindigen: wil je leven in gebondenheid of wil je leven in de vrijheid die Christus geeft?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 4 oktober 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 10:41
BerichtOnderwerp: danken en bidden

JOSINA022 schreef:
Jammer dat je zo reageert. Ik zal echt niet voor iedere mogelijke date vragen om gebed. En uiteraard zijn er mensen in mijn omgeving die voor mij bidden.

Ik voel mij hier dusdanig vertrouwd dat ik dacht het hier ook te kunnen vragen en gezien de overig reacties ben ik toch wel blij dat ik het gedaan heb.
Toch denk ik dat je een denkfout maakt. Je bent niet de enige daarin. Sommige mensen gaan ervan uit dat deze site te vergelijken is met het gewone leven en denken dat de bijdragen hier op het forum hetzelfde is als in het normale leven. Dit is echter een virtuele wereld die niet te vergelijken is met de werkelijkheid.
Het doet mij vreemd voor dat je aan wildvreemde mensen gebed vraagt voor je liefdesleven. En eerlijk gezegd krijg ik de kriebels daarvan. Want daarmee wordt de gebedslijst wel erg lang. Want de volgende keer moeten we bidden voor iemand anders die we totaal niet kennen.
En als je gebed vraagt, is de volgende stap dat je een verslag uitbrengt over je relatie en eerlijk gezegd heb ik daar geen behoefte aan om te weten.
Ik vraag me echt af waar dat gevoel van vertrouwen vandaan komt, want eerlijk gezegd vind ik dat eigenlijk nergens op gebaseerd. Omdat je toevallig goede chatcontacten hebt? Dit is een open forum, voor iedereen te lezen, dus iedereen kan met je info aan de haal gaan....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: danken en bidden

JOSINA022 schreef:
Beste mensen,

Ik heb hier een man mogen ontmoeten, hij is inmiddels geen lid meer, en heb inmiddels een goed contact met hem. Er zijn al heel wat mailtjes over en weer gegaan en vanavond hebben we voor het eerst via skype met elkaar gepraat en hoewel de verbinding erg slecht was is het toch een goed gesprek geweest (wel 1,5 uur)!

Dit contact zou uit kunnen groeien tot iets moois, maar er zijn, voor mij, zeer relevante dingen aan de orde waardoor ik erg twijfel.

En dan nu mijn vraag:
*ik wil jullie vragen om, met mij, te danken voor dit contact en daarbij ook
*te bidden of ik meer helderheid, inzicht en wijsheid van God mag krijgen of deze man, dit contact goed voor mij is.

Alvast bedankt en een lieve groet,

José

Jose, dit is iets wat je niet op het forum zet. Zometeen moeten we voor elke date gaan bidden en dat schieten we denk ik het doel voorbij. Vraag mensen in je omgeving voor je te bidden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: Dierendag

GERT856 schreef:
dat vindt jij, ik dus niet, en ik doe er wel wat mee, overgens zegt hij zelf niet waarvoor Boze smiley je kan wel van alles zeggen, maar moet dan altijd iemand anders er een aanvulling op geven Smiley die vol vragen zit
Eerlijk gezegd vind ik je bijdrages niet getuigen van medeleven. Als je voor je ogen gezien hebt dat vijftig oranje mandjes uit het puin gehaald zijn, zou jij ook niet ergens anders aan denken. Bovendien vind ik herdenken belangrijk, en dat heeft niets met onverwerkte trauma's te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 18:45
BerichtOnderwerp: annette

MARIANNE129 schreef:
Nou meis, dan is het extra prettig om weer gewoon lekker thuis te zijn. Laat Pieter inderdaad maar een beetje hollen hoor, is goed voor zijn buikje zullen we dan maar denken he?
Enne als dat ukkie er dan straks is, mag ik toch wel komen kijken he? Geef je dan ook ff de maat door, want als ik Carin moet geloven dan start lang niet iedere baby tussen de maat 50 en de maat 68.

Goed een dikke knuf voor jullie allemaal (tenminste degene die hem hebben wil)

Sterkte, Marianne
Als de kleine geboren wordt is de kans groot dat Pieter dan ziek wordt. Die loopt de laatste tijd behoorlijk op zn tenen. Annette fijn dat je thuis bent, Pieter suc6!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 18:25
BerichtOnderwerp: Dierendag

Sinds 1992 bestaat dierendag voor mij niet meer. Dan staat deze dag in het teken van de Bijlmerramp.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 14:50
BerichtOnderwerp: Concurrentie

TESSYBEAR731 schreef:
Wat een inkoppertje!

Dus aan het einde van het verhaal is sex voor het huwelijk helemaal geen probleem...want schaapjes hoeven helemaal niet te trouwen om te mogen sexen...

Zo, dat probleem ook weer opgelost Engeltje smiley
Wij zijn toch mensen Tess. Anaconda"s doen het met 10 mannetjes en één vrouwtje...Is dat ook een bepaalde legitimatie???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:43

Dit gedichtje had ik vorig jaar hier gemaakt....

Hoewel de naalden me in de rug prikten,
En de wind zong door het woud,
En de vorst me in probeerde te lijven,
Had ik het helemaal niet koud.

We waren pas een stelletje
En hielden zo vaak elkaar
Dan heb je zo van die ideeën
en ach, dan doe je een beetje raar.

Deze Kerst wilden we picknick
Ook al was het vreselijk koud,
Maar ja we waren toen nog jong,
Helemaal niet zo oud.

Bij het vuurtje van de gaslamp
En het warme licht van de maan,
Konden we genieten,
We konden er helemaal voor gaan.

Het brood was nog bevroren,
De kaarsen bleven uit.
Nee we waren niet verloren,
We waren gelukkig met elkaar.

We hoorden de konijntjes rennen
Dat kan natuurlijk niet in die kou,
De maan scheen ons te zeggen,
Jullie worden man en vrouw.

Ik keek haar in haar ogen
En zag haar liefde aan.
Ik wist het toen echt zeker,
Dit zal nooit overgaan.

Na het mislukte eten,
Rauw vlees is niet zo fijn
Wandelden we samen
Samen, zouden we altijd zijn.

De maan leek te lachen,
De bomen dansten in het rond,
De sneeuw kraakte onder onze voeten,
De wereld was volmaakt, gezond.

Toch als ik in het bos loop,
Met sneeuw onder mijn schoen,
Moet ik nog vaak denken
Aan vroeger, aan toen.
?
Wat waren we idealistisch
We konden de wereld aan.
Nu vind ik het simplistsch
Mijn mooie droom werd een traan.

De sneeuw smelt onder mijn voeten
en neemt mijn dromen mee.
Toch heb ik dromen nodig
En eigenlijk meer dan twee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 00:36

FRANKT627 schreef:
Bedoel je dan dat Chat en Pieter het met dieren (ooien) moeten doen? Euh...moeten ze dan niet eerst getrouwd zijn... Knipoog smiley

Frank
Voor schapen geldt dat niet..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 oktober 2010, 08:36
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CARIN303 schreef:
Erg gezellig met een ui geslapen vannacht, sjonge.....wat je er al niet voor over moet hebben om van die verkoudheid af te komen.
Maar......eerlijk is eerlijk,ik heb goed geslapen,al ziet mn hoofd er nu uit alsof ik de hele nacht gehuild heb Gefrustreerde smiley heeft iemand daar misschien nog tips voor?
Knuffeltje misschien???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 12:00
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

MAR907 schreef:
Je geeft zelf het antwoord al min of meer. Het woordje "of" even omzetten in "en".......

Mijn uitgangspunt is: de eeuwige inzettingen van YHWH(God) hoog te houden en de Here Jezus staat als middelpunt in mijn leven, Hij is de Messias en is meer dan een middelpunt......van samenkomen.....
Als je de sabbath heiligt, zoals je weergeeft, gaat het in mijn ogen meer om dan alleen diensten. Mijn vraag is, denk je ook aan die andere dingen van de sabbath? Een van de principes is dat je niet scheppend bezig mag zijn. Voor Joden betekent dat dat ze niet eens het licht of de verwarming mogen aanzetten. Zou je wel een motor van een auto mogen aanzetten? Ik denk het niet. Hoe strak ben je zelf in de heiliging van de sabbath.
Als het alleen maar om de diensten gaat, troost je. Het is vrij gemakkelijk een vrijdagavonddienst te organiseren en een zondagochtenddienst. En in veel kerken zijn er diensten op de vrijdag....
Wat betreft het antwoord op de centrale vraag waarom op zondag naar de kerk? Omdat Jezus opgestaan is op de eerste dag van de week. Het is dus een uiting van de vervulling van de wet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 30 september 2010, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 22:18

PIETER649 schreef:
ik vat m ook niet geheel... ik date al sinds eind april 2008 niet meer Smiley die vol vragen zit
Om je maar uit de droom te helpen: Carien heeft twee rammen, die haar ooen moeten dekken. En deze rammen heten Chat en Pieter...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 17:53
BerichtOnderwerp: annette

PIETER649 schreef:
Jetz gehts losssssss...

Aangezien Annet niet meer op of neer kon van de pijn en mede daardoor al wat slapeloze nachtjes heeft gehad... ja ik weet, mijn gesnork doet er ook geen goed aan... heb ik haar hedenmorgen bij het ziekenhuis afgegeven.
Voorlopig moeten medicijnen zorgen voor de slaap en pijnbestrijding.

Jullie zullen haar sprankelende aanwezigheid op forum en cm-chat voorlopig moeten missen.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(en ik eet voorlopig weer uit de muur... Huilende smiley, smiley in tranen )
Sterkte gewenst Pieter, hoe lang moet ze daar blijven. Red je het wel allemaal zo? Mijn gedachten en gebed gaan naar jullie uit.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 14:19

Sommigen zijn op aarde gezet met één bestemming. In het geval van Chat is dat vrij duidelijk. Hij moet voor nageslacht zorgen. Nu is hij niet zo enthousiast wat dat betreft, heeft een aanloopperiode nodig. Terwijl hij meer dan 100 gewillige vrouwen om zich heen heeft.
Echter hij heeft nog een probleem: bij ieder vrouwtje die hij interessant vindt en die verder wil, komt Pieter om de hoek kijken. En deze concurrentiestrijd kan hij helaas niet aan......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 19:52

HANNAH810 schreef:
ja leuk he?
geen CM activiteit, hoor chatuliem; wel een inter-menselijke activiteit
heb jij soms nog een gezellig idee?
t gaat erom om met single ouders met elkaar een dagdeel door te brengen; low budget, en in het midden van het land....
ik houd me aanbevolen!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Sorry, als het geen CM activiteit meer genoemd mag worden, ben ik niet van plan me ervoor in te zetten..Dan kun je misschien bij de libelle terecht.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 13:13

JOSINA022 schreef:
Ik zou het zeer waarderen wanneer je namens jezelf zou praten en niet in de "wij-vorm", want dat zou betekenen dat je ook namens mij zou praten en dat is zeker niet het geval.

Kinderen worden overal aan vreemde mensen bloot gesteld, that's life. Wanneer je dat, als moeder, niet wilt, kun je ze beter maar binnenhouden.
CM is een prima omgeving om je kinderen aan bloot te stellen. Een activiteit samen met andere Christenen, hoe veilig wil je het hebben?

Ok, voor er een andere discussie losbarst, Christenen zijn geen doetjes. Daar hebben we in het nieuws genoeg over gehoord. Maar in dit geval is er tenminste 1 ouder bij.

Ik zit hier o.a. om een lieve man te kunnen ontmoeten en wanneer dat is tijdens een activiteit is mij dat helemaal goed. Zelfs wanneer het een man zou zijn die niet lid is, maar meekomt als kennis. Maar ik ben hier ook om andere mensen te onmoeten en dingen te kunnen delen en misschien hou ik er wel een goede vriend(in) aan over. Heerlijk toch?
Dit is ook een datingsite, of dat nou voor een relatie is of anderzijds, of wrs beter gezegd: het is een contactsite! En het is, voor mij, geheel vrijblijvend. Ik voel mij nergens toe verplicht!

Enne...oppas: ik ga er van uit dat ouders daar idd over nagedacht hebben, maar dat wil niet zeggen dat oppas ook altijd voor handen is op het moment dat iemand dat wil. Ik mag hopen dat degene die moet oppassen ook een stem in het kapittel heeft?
Ik pas regelmatig op, maar ik kom niet altijd meteen opdraven wanneer de ouders dat willen, ik heb meer dan alleen oppassen, heb ook nog ander werk!

En wat betreft het geld: daten is duur, zeker. Ook ik heb niet altijd het geld daarvoor en ik besluit per activiteit of dat ik het kan betalen. Niettemin ben ik bereid om, wanneer ik daarmee iemand kan helpen, een duit in het zakje te doen.
Het zou n.l. kunnen zijn dat iemand het geld besteedt heeft om lid te worden, maar meer niet heeft (iemand met een uitkering b.v.) en dan help ik graag. Ik heb het niet breed (de zorg betaald gewoon slecht) maar heb nog altijd meer dan iemand met een uitkering en ik meen dat het dan mijn Christelijke plicht is om iemand een keer te helpen.
Iemand met een uitkering kan in een sociaal isolement terechtkomen en wanneer ik dan kan helpen....

Groet, José
Wat ik zo jammer vind aan deze bijdrage, is dat de bezwaren niet weggenomen worden. En dat er ook geen enkele poging gedaan wordt, tegemoet te komen. Jammer.....vooral omdat het een hypotheek legt op elke te organiseren activiteit van CM. Want nu worden mensen die geen kinderen bij een CM avondje willen hebben al onder druk gezet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 28 september 2010, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 12:47

PEACEDOVE820 schreef:
Ik vind je wat kort door de bocht want gratis en betrouwbare oppas ligt echt niet voor het oprapen!
Persoonlijk ga ik alleen naar een cm uitje als mijn kinderen ook welkom zijn maar ja ieder zijn ding he .....

Kunnen we nu weer on topic?
Wanneer is de volgende picknick/ uitje.....
Hoe los je het dan op als je een lieve man ontmoet? Neem je dan ook je kids mee? Je moet toch een of andere oplossing voor handen hebben gehad voordat je je aanmeldde?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 10:58

GERT856 schreef:
Benoem er dan eens een paar, redenen zonder namen te noemen.
Zo kan je geen zinnig kommentaar geven, van het begin afaan was jij er al op tegen.
Dit is eigenlijk gewoon een herhaling, in 3 voud Gefrustreerde smiley ben de tel kwijt.
Laten we eens praten over gastvrijheid..CM is opgericht om in een veilige omgeving mensen te ontmoeten. Nu komen opeens overal vreemde mensen, die niks met CM te maken hebben, die we helemaal niet kennen, en dat gaat tegen de veiligheid die CM biedt in. Wat hebben ze daar te zoeken trouwens, als ze geïnteresseerd zijn, zouden ze ook lid kunnen worden van CM. nu stellen moeders hun kinderen bloot aan mensen die ze nog nooit gezien hebben. En sommige moeders haken daar ook op af.

Hoewel het ten stelligste ontkend wordt door betrokkenen, gaat het de kant op van dating. Het is niet zo vrijblijvend als wel beweerd wordt.

Het derde is, dat je nu bij elke activiteit de discussie terug krijgt of er nu wel of geen kinderen mee mogen. Het argument, dat mensen geen oppas kunnen krijgen, vind ik gewoon onzin. Als je je aanmeldt voor een dating site, ga je er automatisch van uit dat je mensen gaat ontmoeten. Dan heb je al nagedacht over een oppas. En ik ben ervan overtuigd, dat iedereen die komen wil, ook oppas kan krijgen. En als ze dat niet kunnen, hadden ze zich dat van tevoren moeten bedenken voordat ze op een dating site gingen.
Hetzelfde geldt ook voor geld vind ik. Als je je aanmeldt voor een dating site moet je ervan uitgaan dat het geld kost. En ik vind het te gemakkelijk geredeneerd, dat mensen geen geld hebben. Nu worden anderen verplicht om bij te springen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 28 september 2010, 11:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 09:14

HANNAH810 schreef:
komt goed; er zijn meer mensen met hersenen die dit berichtje lezen hoor chat; dus we vinden er vast wel wat op!!
Gebruik ze dan eens goed, van verschillende kanten hoor ik ook andere verhalen. Klim eens van die roze wolk af, dat het allemaal zo leuk en gezellig is. Durf eens echt met de mensen te praten die zeggen dat ze niet meer komen. Dan ben je al een heel eind verder....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 00:29

FRANKT627 schreef:
Maar Chat geef jij dan eens een voorstel. Ik begrijp je best hoor en zelf zou ik ook graag nog eens een CM-activiteit meemaken want anders blijf ik hier toch maar in die eenzaamheid. We kunnen brainstormen...

Frank Smiley die vol vragen zit
Zoals je weet denk ik niet na over een activiteit met kinderen erbij...Voor volwassenen: zoek een leuk cafeetje waar je met een aantal mensen kunt zitten om gezellig met elkaar te kunnen kletsen. En dat kan wat mij betreft overal. En vreemd genoeg moeten we nu opeens overal kinderen erbij slepen. Het gaat me echt te ver om met ze in een speeltuin te zitten.
Zou het niet eens verstandig zijn een evaluatiemoment in te lassen? Luister niet alleen naar de positieve verhalen, maar luister ook eens naar de twijfels en de mensen die niet meer willen komen.
Het zou een activiteit zijn voor alleenstaande ouders, om samen met de kids een middagje bij elkaar te komen. De indruk die ik krijg, is, dat dit doel onder druk staat...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 23:18

MARIJAN072 schreef:
Misschien is Walibi World een idee, Chat? Knipoog smiley Is zowel geschikt voor kinderen als voor volwassenen. Lachende smiley

Maar 'k begrijp je hoor, een binnenspeeltuin is ook niet mijn ding. Knipoog smiley 'k Ga 1 keer per jaar op schoolreis (word ik zelfs voor betaald), een paar keer per jaar met m'n neefjes en nichtjes op pad en that's it.
Marijan, ik kom niet, dus hou maar geen rekening met mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 20:44

FLOSHKE872 schreef:
dan moet je niet naar toe gaan hoor als dat jou niet bevalt.
Sorry, ik ben de fase van schommelen, wipwappen, en de zweefmolen allang voorbij...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 20:31

HANNAH810 schreef:
het eerste idee komt van dirkie395;
wamelland in Wamel
de entree is 2 euro voor volwassenen
en 6 euro voor kinderen schijnt het
en er is een "binnen"!

nog meer goede ideeen?
Dus een CM activiteit in een overdekte speeltuin. Leuk idee zeg. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 14:28
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

ANITA324 schreef:
Lieve Chat,

Er is vreugde vreugde ja vreugde in mijn hart. Lachende smiley
Heb jij ook vreugde in je hart? Zoja dan word het een vreugde avond. Knipoog smiley

Shalom,
Hallelujah
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 27 september 2010, 14:07
BerichtOnderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!

ANITA324 schreef:
Daar zijn we mensen voor ondanks we op een christelijk site zitten.
Elk mens heeft zn tegenslagen zowel positive als negetieve kanten.
Het is alleen hoe gaan wij als mensen daarmee om he.

Soms vraag ik mij eens af is het nou zo moeilijk om rustig om de tafel te gaan en de dingen te spreken naar wat op je hart is . Want ik neem aan dat iedereen niet graag praat over hem of haar emotie`s en de begin van de problemen die zijn ontstaan.
Kun je als mens je verdriet en boosheid waarmee je rond loopt in alle rust vertellen, vaak zit er een bepaalde trots en hoogmoed of schaam je ervoor om daar over de dingen te spreken want dan moeten we ons buigen in wat we niet willen om klein te worden.
Zelf denk ik dat juist door over te praten dat er misschien een opluchting van hart komt is wel van belang hoe je daarmee om wil gaan.
We mogen graag partijen vormen maar of dat juiste is heb ik vaak genoeg mijn twijfels over. Het is wat tussen 2 personen voorvalt of meer als de begin ruzie onstaat dient dat gelijk opgelost te worden.
Volgens mij begint de ruzie ook door weinig geduld te hebben naar elkaar soms hebben we het idee ze denken wel net als mij terwijl dit niet zo is . We zijn als mensen met verschillende meningen en gedachte`s en dat maakt het als een kippenhok.
Verder mogen we als mensen ook graag erop in hakken of stoken of wat dan ook is dit wel de bedoeling hoe gaan we hiermee dagelijks met elkaar kom niet alleen in praktijk maar ook hier in de chatbox als op het forum zijn mensen hier gevoelig.
Je hoeft als mens ook niet altijd het juiste eind te hebben bespreek rustig de dingen en als je antwoord niet krijgt dwing de persoon daar ook niet naar toe blijf rustig en kalm denk na voor je bepaalde dingen en anders ga even een blokje om.
Van afdruk komt een herdruk en van een herdruk komt een afdruk!
Mensen die vaak aanvallen krijgt is snel kwetsbaar en voelt van beide kanten ook is dit met positive inslag kritiek ook die zien dit als aanvallen in die zin is de persoon gebroken van hart en draagt muren om heen en valt op die manier anderen weer aan. Met zulke mensen moet je juist met tactvol mee om gaan met veel geduld en liefde vooral voor deze mensen bidden dat het hart weer innerlijke rust en liefde ontvangt.
In wat je meemaakt in je leven kan dit vorm zijn van je tegen af zetten in wat jezelf niet wil maar toch doet is voor je als een stukje bescherming voor jezelf net als de vorm van een masker opzetten in wie je niet bent. Als we met vrijmoedigheid en nederigheid ermee om gaan zullen er harten herstellen en maskers hoeven dan ook niet op.
Zit je leven het even niet mee breng deze dingen in gebed en vertel je verhaal met wie je begin de ruzie had zodat het dan herstelt en je blij van harten met elkaar om kunt gaan, natuurlijk is dat misschien een drempel die je over heen moet het zal je als mens wel rustig worden in je hart en gedachten waar liefde, blijdschap, enz mag zijn. Zoals Gal.5:22 erover zegt.
Niet elke onderwerp hoef je aan te spreken je mag ermee praten maar krijg je het idee van het beginnen boos worden haak dan liever af voor je er anderen mee gaat kwetsen. Ben je afgekoelt bespreek dan rustig de dingen natuurlijk zijn we mens en snel boos hoe ga je daarmee om breng het dan in gebed.

God ziet ons hart aan en weten dat we als mens zijn niet zonder Hem kunnen.

http://www.youtube.com/watch?v=BZMNxvcfNos

Filmpje voor iedereen.

Wie je ook bent jij mag er zijn
Je bent een parel in Gods hand

Lachende smiley

Shalom,

Anita

Lieve Anita.

Je organiseert een avondje uit eten. Niets meer en niets minder. Het is de bedoeling dat we het gezellig hebben en dat zal ook van mijn kant gebeuren. Wat je nu doet, gaat ver boven je eigen vermogen. En laat het niet de vreugde van de avond verpesten.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 ... 169 Volgende
Pagina 128 van 169