ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 124 125 126 127 128 129 130 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:51
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

JONATHAN890 schreef:
pfff...dan hebben ZE....3140 postings......

dat haal ik nooit meer in Gefrustreerde smiley

Dat is juist de bedoeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:47
BerichtOnderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken

JONATHAN890 schreef:
Carin kon het niet vinden, belt ze mij net door, en had al wat knallende koppijn...ze is naar huis gegaan.

Ze baalt er wel erg van.

Een telefoonnummer om af te melden bij iemand was er ook niet, vandaar maar via mij.

Ze had ook de WOK gebeld.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:46
BerichtOnderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken

Het was heel gezellig, anoniempje was er ook niet, ook geen afmelding gehad, wil deze alsnog even afmelden, beetjeslordig. BEHAPPY was er onverwachts, heel leuk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 15:06

PIETER649 schreef:
kun je ook in percentage weergeven hoe hoog het percentage zinvol of onbenullig is?

Dan gaat de telmachine pas echt op hol, hij is net een week gerepareerd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 13:38

VISSER278 schreef:
Waar blijft de top 5 van deze week?

Oke, daar komt ie dan:

1 Mariska601........1930 postings
2 Tessybear731....1377 postings
3 Henk710............1352 postings
4 Jonathan890......1297 postings
5 Mario216...........1209 postings
6 Chatumliem619..1132 postings
EN MET STIP BINNEN GEKOMEN !!!! De KLAPPER VAN DE WEEK !!!!!
7 Marijan072.........1082 postings
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:39

Niet te veel schrijven anders haal je me in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:38
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Zaterdag 21 augustus, Math. 27:45-56: Waarom...?

Als Jezus wordt geboren, laat de hemel weten: een stralende ster, groter, lichter dan alle andere sterren, verkondigt wereldwijd dat hét Licht is opgegaan. Als Jezus stérft, sterft ook het Licht. De zon wordt verduisterd. Het wordt nacht op klaarlichte dag. Op Golgotha heerst een Egyptische duisternis. Het lijkt er op alsof God niets meer met de aarde te maken wil hebben. Het lijkt er op dat God nu zelfs Zijn eigen Zoon verlaat.
Drie uur lang zwijgt Jezus over die duisternis. Maar dan, omstreeks het negende uur, om een uur of drie in de middag, dan kan Hij zich niet meer inhouden, Hij roept, Hij schreeuwt over de heuvel Golgatha: 'Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?'
Waarom. Dat is een vraag voor veel mensen. Waarom is er zoveel ellende in de wereld? Waarom sterven kinderen? Waarom maken mensen oorlog? Waarom zijn er overstromingen, waarom is er hongersnood?
Nu zou je denken: als er één is die op al die vragen toch wel antwoord weet, dan is dat Jezus wel. Maar wie dat denkt, vergist zich. Jezus voelt zich op Golgatha alleen gelaten. Waarom is dat alles? Waarom die duisternis? Waarom is God zo ver weg, zo onbereikbaar ver weg? Dat Hij het Lam zou zijn, het offerlam, dat wist Jezus. Daartoe was Hij gekomen. Maar waarom deze verlatenheid? Waarom? Voor Jezus was het ook een vraag!
Niemand kan op die vraag een antwoord geven. Maar wij mogen in ieder geval weten: al ben ik nog zo alleen, er is er Eén die nog veel meer dan ik verlaten was, van God en mensen. En wie daaraan denkt, kan ook zonder antwoord verder...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:23

JONATHAN890 schreef:
leerkrachten.....wat zijn dat ook alweer. die mensen toch die mijn kinderen iets bijbrengen? waar ik geen tijd voor heb?

Clown smiley

Daar moest wij verplicht naar toe vroeger.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:19

Vrijdag 20 augustus, Lucas 23: 33-43; Vader, vergeef het hun!

Als ik (de schrijver) Jezus was geweest, zou ik waarschijnlijk iets anders geroepen hebben, daar op Golgatha. Stel je voor: Je hebt niets, maar dan ook helemaal niets misdaan. Je hebt alleen maar mensen geholpen, genezen, gered. Maar je bent gearresteerd, verhoord, veroordeeld en nu word je met grote spijkers vastgetimmerd aan een houten paal, en omhooggehesen in de brandende zon. En dan moet je die tronies van de soldaten zien! En de vrome gezichten van de geestelijke leiders! Ik denk dat ik zou hebben geschreeuwd, gevloekt, en geroepen: O God, laat ze ophouden, neem toch wraak, laat de bliksem nu uit de hemel vallen om deze wreedaards te verdelgen!
Maar Jezus schreeuwt niet. Hij bidt. Maar anders dan zou je verwachten. 'Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen...
Ja maar, Here Jezus, neem ons nu kwalijk: hoe kunt U dat nu zeggen? De soldaten weten toch drommels goed wat ze doen! En anders die Fariezeeërs wel en die Schriftgeleerden!
En wat dacht U van Pilatus? Die weet maat al te goed dat U onschuldig bent.! De mensen om het kruis, het grote publiek, de massa wéét dat U niets hebt gedaan! En wilt U nu beweren dat zij niet wat ze doen? Dat zeiden de Duitsers na de Tweede Wereldoorlog ook! 'Wir haben es nicht gewusst....' Maar ondertussen!
'Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen....'
Een vreemd gebed! Het alsof Jezus in dit ene moment de zonde der wereld op zich neemt. De mensen weten niet wat zij doen. Hij weet het wel. Hij weet het wel. Hij draagt de schuld, de vloek, de last van het kruis. Wij weten niet wat we doen. Er is er Eén die het wel weet. En Hij bidt voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:03
BerichtOnderwerp: Uiterlijk of innerlijk

MARIJAN072 schreef:
Lijkt mij ook best spannend zoiets! Zou dan na afloop ineens de lamp aangaan? Twijfelende smiley Lachende smiley Clown smiley Wie weet organiseert CM nog eens zoiets, moet je geen bekenden tegenkomen natuurlijk. Komt het eigenlijk niet neer op 'iemand bellen, die je niet kent (van een foto)'? Dat moet ook zelf te regelen zijn, toch? Je speurt op CM de vrouwen (of mannen) zonder profielfoto op, die ga je vervolgens bellen. Knipoog smiley

Dan mag jij mij een keer bellen, mijn nummer is ...........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:01
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Dat het om kwart over vier weer weekend was.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:57
BerichtOnderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox

Zal de eerste zijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:56

Het lijkt hier trouwens opreens wel op eens een forum voor leerkrachten Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:13

Dit is bericht 1200. (van mij)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:12
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

VISSER278 schreef:
Mannen van CM.......

Wat vinden jullie het meest vervelenste karwei in huis?
( strijken, afwassen, wc schoonmaken etc. etc.)

VROUWEN MOGEN NIET REAGEREN Lachende smiley

WC-schoonmaken, het moet toch. Ach die ene keer in een week...........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:10

Donderdag 19 augustus; Math. 27: 27-32: De doornkroon.

Het is bedoeld als een grap: van doornen vlechten de soldaten een kroon en drukken die op het hoofd van Jezus. Net een koning! Há. moet je eens zien, wat een gezicht! Nou, is 'ie wat Hij wezen wilde: de Koning van de Joden!
De soldaten spugen Jezus in het gezicht. Ze nemen rietstengels in de hand. Net een scepter, het teken van de koninklijke waardigheid.
Daar staat Jezus. Bloedend. Bespot. Bespuugd. Geslagen en verracht. De Koning der Joden. Gekroond met een doornenkroon.
Het is bedoeld als een grap, die doornenkroon. Maar die doornen doen ondertussen wel denken aan die oude woorden uit het boek Genensis. De aarde zal doornen en distels voortbrengen. Er rust een vloek op de schepping. De mens heeft een strijd te voeren tegen de aarde. En nu staat hier Jezus, de Zoon des mensen. Hij draagt een kroon van doornen. Hij draagt de vloek over de aarde op Zijn eigen hoofd. Het komt allemaal neer op deze ene Mens, op deze ene Koning. Hier staat Hij, de nieuwe Adam. Hij draagt de schuld, Hij aanvaardt het lijden en de strijd. Hij gaat er onder gedrukt. Zijn kroon is een doornenkroon en Zijn troon is het hout van een kruis.
Het is bedoeld als een grap, een flauwe soldatengrap. Maar die doornenkroon spreekt een eigen taal. De doornenkroon die Jezus draagt, laat zonder woorden horen dat God meelijdt met Zijn vervloekte schepping. Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: gekke berichten

JONATHAN890 schreef:
Hm....Stierenvechten toch al niet mijn ding.... Boze smiley

Maar vanmorgen op t nieuws, heb ik met verbazing zitten kijken naar mensenvechten

Die stier dacht.....wat, zitten ze mij op te fokken....zal eens laten zien hoe opgefokt ik ben. Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

http://www.nuvideo.nl/opmerkelijk/40311/woeste-stier-rent-in-op-publiek.html

Net gezien op het journaal, vond het knap van die stier om in de tribunes te klimmen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 21:13

Woensdag 18 augustus: Lucas 23: 8-12: Geen woord.

Zwijgend staat Jezus voor Herodes. Dat spijt Herodes. Hij had zo graag eens die Jezus aan de tand gevoeld! Indertijd had hij, Herodes, Johannes de Doper laten onthoofden. Sinds die tijd hoorde hij van Jezus. Wie weet was Jezus een herleefde Johannes de Doper! Je kon nooit weten...Er gingen zulke wonderlijke verhalen over die Jezus! En nu krijgt hij zijn kans. Pilatus stuurt die merkwaardige arrestant naar hem, Herodes. Wie weet zal hij nu getuige zijn van het een of andere wonderteken!

Maar Jezus doet niets. En Jezus zegt niets. Zwijgend staat Hij voor de koning. Als een lam wordt Hij naar de slachtbank geleid. Als een schaap voor zijn scheerders, zo doet Hij zijn mond niet open. Oude woorden, eens door de profeet Jesaja gesproken over de Messias. Nu gaan ze in vervulling. Zwijgend staat Jezus voor Herodus. Geen woord komt over Zijn lippen. Hoe lang heeft Herodes het woord van God kunnen horen? Eerst door Johannes. Later door Jezus. Nu is het te laat. Nu past alleen de stilte, het zwijgen. Koning Jezus gaat niet in discussie met koning Herodus. Waar de leugen spreekt, zwijgt de waarheid.

Dan ziet Herodus nog maar één kans om zijn gezicht te redden. Hij laat Jezus door de soldaten bespotten. Ze trekken hem een schitterende mantel aan, een koningskleed en brengen hem zo terug naar Pilatus. De oude vijanden worden vrienden. Maar ondertussen is het zwijgen van Jezus veelzeggend. De waarheid zwijgt de leugen dood.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:58

Londen.
Ruim de helft van de volwassen Britse mannen heeft nog steeds een knuffelbeer, die hen herinnert aan vroeger toen ze nog kind waren. Een derde geeft ruiterlijk toe zijn knuffel nog af en toe mee in bed te nemen.
Zo'n kwart van de ondervraagden neemt zijn teddybeer ook mee op zakenreis.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:41
BerichtOnderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk

[quote=WILLEMIJN232]Waarom staan er dan vermaningen in de Bijbel. Weleens gehoort van ouders die hun kinderen straffen bedoelt als liefdevolle vermaning. Gelijk weer zeven lieve dingen zeggen he. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 18 augustus 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:22
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

TESSYBEAR731 schreef:
Als daar een 4 vóór komt te staan gaat het wel heel hard ineens Geschokte, onthutste smiley

Ach, je weet wat ik bedoel...

Ze zeggen toch altijd zo oud als Methusalem Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 18 augustus 2010, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 20:18
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Henk ook van mij van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik mag gelukkig nog een poosje wachten tot dat er een '4' voor mijn leeftijd sta. Het ga je goed!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: BZJ dag

WILLEMIJN232 schreef:
Komen er ook zoveel vrouwen op je af als in BZV Mario????? Smiley die vol vragen zit

Voor mijn een weet en voor jouw een vraag Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Het geweten in de mens.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1016&start=60

De bijbeltekst van deze dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:51

MARIJAN072 schreef:
Ben jij boer dan, Mario? Knipoog smiley

Woon zelf op het platteland, kan soms een beetje boers overkomen, kan stug zijn............heb wel de eigenschappen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:50

Dinsdag 17 augustus: Math 17: 11-26; De Zoon Van De Vader.

Daar staan ze, naast elkaar: Barabbas en Jezus. Pilatus heeft Barabbas uit de gevangenis gehaald. Pilatus denkt een slimme zet te doen. Hij zit eigenlijk een beetje in zijn maag. met die Jezus van Nazareth. Je kunt die rabbi toch moeilijk veroordelen...Hij heeft niets onbehoorlijks gedaan. Integendeel! Hij heeft zieken genezen, doden opgewekt. Maar ja, het volk wil Jezus blijkbaar uitschakelen, althans de joodse leiders vragen daarom. Maar wacht, elk jaar op het Paasfeest wordt een gevangene vrijgelaten. Dat is een oude traditie! Een soldaat krijgt opdracht om een zekere Barabbas te halen,,, een moordenaar. Pilatus denkt: Ze zullen zeker niet Barabbas kiezen om die vrij te laten. Stel je voor: een moordenaar! Ze zullen vast Jezus kiezen...
Daar staan ze, naast elkaar. Barabbas en Jezus. Barabbas. Zoon van de Vader. Twee maal: Zoon van de Vader. De ene is een moordenaar. De andere Zoon een Heiland. De één dood. De ander maakt levend.
En wie kiest het volk? Opgestookt door de leiders van het Sanhedrin kiezen ze: Barabbas! Hoe is het mogelijk! De moordenaar gaat vrij uit. En Jezus, de Messias, wordt veroordeeld tot de dood. Is het geen schande?
Maar stil, spreekt niet te snel...Wie kiezen wij? Welke weg gaan wij? Die van de haat? Of die van de liefde? Die van het geweld? Of van die overgave? Die van Barabbas? Of die van Jezus?
Naast elkaar staan ze daar. Jezus en Barabbas. En ze staan er in zekere zin nog altijd....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:30

Postzegel vergeten: geen studie medicijnen.

Omdat hij vergeten een postzegel te plakken op een envelop met zijn aanmeldingsformulier, kan Niels Grote Beverborg zijn studie medicijnen in Groningen op zijn buik schrijven.
Hij slaagde glansrijk voor alle toelatingstests, maar een postzegel bleek het grootste struikelblok na zes jaar blokken op het VWO.
De Dienst Uitvoering Onderwijs, die de inschrijvingen verzorgt, beschouwt de brief die niet voldoende gefrankkeert is, als niet verzonden, zo is de familie verteld. De 17-jarige Niels slaagde in Hengelo met vlag en wimpel en een gem. vana ruim een acht voor zijn VWO. Dat gem. gaf hem rechtstreeks toegang tot een laatste persoonlijkheidstest. Ook die haalde hij waardoor hij zonder mee te hoeven doen aan de loting met de studie zou kunnen die hem zijn droom beroep van internist zou kunnen opleveren.
Niels is wel naar Groningen verhuisd en heeft zich ingeschreven voor de studie Bewegingswetenschappen.
De Dienst Uitvoering Onderwijs kom gister niet toelichten waarom de ontbrekende postzegel tot de abrupte afwijzing leidde.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:12

Er was al zo'n topic geopend bij van alles wat of bij vriendschap en relaties of elders.
Heb zelf gesolexes, toppie dag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

HANNAH810 schreef:
ik zie je reactie nu pas, mario!
hij is leuk!!

Lees jij nooit het forum Knipoog smiley
Naar boven