Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:22
Onderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM
|
|
|
VISSER278 schreef: | Maakt niet uit joh . Annette is er toch nog? Ouwehoeren we daar toch gewoon verder mee? |
Ouwehoeren: slappe verhalen ophangen Ouwenelen: kletsen
Bron, http://www.mokums.nl/cursus_amsterdams.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:12
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat is alleen in het Gronings te bevatten.
|
Die strip had ik al een keer eerder gezien.
Ja, hij blijft erg leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:11
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
ERIKA129 schreef: | dan ben ik zeker ook occult bezig Kijk namelijk wel vaak naar sbs 6 |
Nou, met die Piet Paulusma moet je wel uitkijken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 22:00
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Kleine huis op de prairie gekeken. Ik moet nog ff die dvd nadenken waar het kindergebed voor het slapengaan opstaat...
Verder niets...
Morgen druk.
1. Vroeg opstaan en daar heb ik vooralsnog vaak een grondige hekel aan, zeker met die kou, die je nog voelt als de verwarming op zijn hoogst staat.
2. Drogist, arts bellen, tandarts bellen.
3. Naar een andere arts. Op de fiets. Naar mijn werk. Op de fiets. Werken. Dan meeeten ergens, dan naar mijn huis, dan ´s avonds naar een vriend film kijken.
Dus, ik ga zo slapen, anders kom ik er niet uit morgen.
Welterusten
NB, en dat allemaal terwijl het eigenlijk weer is om lekker de gehele dag dvd´s te kijken met lekkere dingen bij de hand.
Dus, dat wordt een drama morgen. Zeker in de ochtend... Zal ik toch maar weer mijn anti/depressiva innemen, je weet maar nooit...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 december 2012, 22:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:48
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
JOL252 schreef: | Juist. En geen verlengstuk vanwege die missende rib. |
Ja, ik ken dat, mannen die de baas spelen, mbv bijbelteksten.
Zo van ik ben het 'Hoofd'. En ik ben 'de man'. De baas.
Ja, dat kan erin sluipen...
En dan idd ook als 'grapje', van jij bent uit mijn rib gemaakt...
Maar...nu niet meer, afgesloten hoodstuk. of ik nu wel een relatie krijg, of alleen blijf....Ik bepaal mijn grenzen en daar gaat helemaal niemand overheen, ook familie ofzo niet. !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:44
|
|
|
JANS221 schreef: | de rest heb ik zelf uitgezocht: Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Wat ik in de bijbel lees is dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte. Goddank, kunnen en hoeven we niet meer terug naar situaties waarbij de vrouw de mindere van de man is. |
Ja, mooi verwoord. Heb daar dan ook niets aan toe te voegen
Kijk, en Eva werd verleidt door de slang, en zij verleide Adam weer. Ja, dan hebben beide schuld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:29
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
PIETER649 schreef: | houdoe allemaal!
en veul sukses op dees site |
Ik zal je missen hoor!
Maar ja, de dingen die je schreef blijf ik vasthouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 20:24
|
|
|
Zo even in het algemeen, ik denk dat veel gescheidden mensen met veroordeling te maken hebben gehad, de een wat meer, de ander minder.
Een enkeling niet.
Ja, en dat is naar, ben je al gescheiden, omdat het niet ging, en dat is een moeilijke weg, zeker als gelovige, ja, krijg je ook nog met de 'Farizeeres' te maken in de kerk/gemeente.
Ja, en veel mensen, ook al is er een scheiding in het vooruitzicht, geven nog wel om de partner.
Ja, je hebt idd uitzonderingen die totaal onverschillig zijn, wat kan duiden op veel emotioneel misbruik...
Maar goed, veel mensen geven dus nog wel om de aanstaande ex, en ja, als die dan dood gaat, nog erger zelfmoord pleegt, ik denk dat zoiemand een heel zwaar juk te dragen heeft. die heeft het dus veel zwaarder dan iemand die gewoon gescheiden is. Veel meer verdriet. En als daar dan ook nog vals schuldgevoel bij komt..als je berouw hebt, is iets je vergeven, dát is nu juist ook evangelie.
En dan moet zoiemand er alles aan doen, om niet kapot te gaan aan schuldgevoel. Er daar zich tegen wapenen. Want er zijn nu eenmaal zaken ´depressie´oid, waar je niets aan kan doen, kan door factoren komen van ver voordat je iemand kon.... Kijk maar naar Antonie Kamerling, toffe gast, had alles, kinderen, vrouw, leuk werk.....Depressie is heel erg...
Dit is wat ik denk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 december 2012, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 19:55
|
|
|
Nadat de slang Eva had verleid....
16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. 17 En tot de mens zeide Hij: Omdat gij naar uw vrouw hebt geluisterd en van de boom gegeten, waarvan Ik u geboden had: Gij zult daarvan niet eten, is de aardbodem om uwentwil vervloekt; al zwoegende zult gij daarvan eten zolang gij leeft, 18 en doornen en distelen zal hij u voortbrengen, en gij zult het gewas des velds eten; 19 in het zweet uws aanschijns zult gij brood eten,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 december 2012, 01:16
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
TINK100 schreef: | don't put a monkey on your shoulder |
Monkey on my shoulder
There is an expression used in the UK police that an unwanted responsibility is a 'monkey on the shoulder' which you can try to get rid of.
Think of a problem as a monkey sitting on a shoulder. When someone approaches you with a monkey on the shoulder, his or her main objective is to get the monkey to jump onto your shoulder. Your main objective is to keep the monkey sitting where it is.
A monkey on your back A serious problem that you cannot forget When you know you have to do everything perfectly, it puts a giant monkey on your back.
Also used in the form 'get the monkey off your back' (to end a problem): By winning the championship, this team has finally got the monkey off its back.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 2 december 2012, 01:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:21
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Gewoon, dat je een lieve moeder hebt, die begaan is.
Dat is heel wat waard!
Ja, oke, weleens wat bemoeien, doet mijne ook, heb ik weer contact mee.
Maar ja, dat is omdat ze van je houden en bezorgd zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:17
Onderwerp: kindergebed...
|
|
|
Het gebed wat de kinderen van 'het kleine huis op de prairie' elke avond zeggen is echt heel mooi en bemoedigend, zodra ik het tegenkom, schrijf ik het op en zet het hier neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:16
Onderwerp: kindergebed...
|
|
|
JOL252 schreef: | volgens mij ook... gamma... |
Neehee, Karwei!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 19:05
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Ze heeft een relatie, da's hetzelfde....we leven niet meer in de middeleeuwen hoor
Als je nou schreef van kan niet, geen relatie, ja, dan kan ik het me wel voorstellen: met idereen het bed delen is not done als christen mi.
90% van de bevolking woont samen, ja, inclusief christenen.
Het is namelijk precies hetzelfde, relatie of trouwen; het gaat om het 'houden van'.
Je moet ze de kost is geven die een gelukkige relatie hebben al heel lang, en degenen die heel snel scheiden.
Als je van elkaar houdt heb je daarvoor geen briefje nodig...
Mijns inziens, en gelukkig van vele anderen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:27
|
|
|
TINK100 schreef: | het schijnt dat ik een grotere spiegel moet gaan kopen.... |
Meen je dat écht...of is deze aanname gekomen door uit de hand gelopen grappies?
Als het zo zou zijn...Tooooof!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 18:22
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Je probeerd nu mij schuldgevoelens op te leggen... De afscheidbrief dat zij schreef..... ken je niet!!!
Het is verre van jou invulling.
Zoals ik al aan geef, God is daar duidelijk in, niet ik!!!
Waar haal je dit vandaan?:..... "maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden??"...... |
Ík haal dat vandaan van het volgende: iemand zei het, je ontkende niet.
Iig, het is behoorlijk naar als iemand zelfmoord pleegt, als je nog met diegene bent getrouwd, en bijvoorbeeld wel wilt scheiden.
Dát verwacht je niet.
Daarom moet je zóooo uitkijken voor schuldgevoelens, ja, je kan 't eea aan God belijden en aan je vrouw een brief schrijven.
Dan heb je alles gedaan. en hoef je je mi niet schuldig te voelen naar God toe.
Ik denk, dat toen jullie mekaar pas kenden en verliefd waren, dat je je zoiets niet zou kúnnen voorstellen.
We leven in een gebroken wereld.
Ook zelfmoord gebeurd nu eenmaal....ja, en dat kunnen wij ons niet voorstellen...je hebt ook mensen die aan zelfmoord denken, maar het gewoon nooit zullen doen, je hebt mensen die het zich kunnen voorstellen maar het nooit zullen doen.
Bij zelfmoord is sprake van ondraagelijk lijden, en het maakt niet uit hoe, dat lijden moet worden beeïndigt, en voor degene is dat de enige optie...
Ja, en dan kom je in een dubbele situatie mi. als de kerk niet afweet van dat er sprake was van willen scheiden voor de zelfmoord, ja, dan ben je weduwe, dus vrij in hun ogen. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je zoiets hebt van eigenlijk liever daten met weduwen, want ja, ten slotte is jou partner eerder dood, alvorens er kon worden gescheiden. En is er dus veel meer verdriet mi.
Aan de andere kant, als je zoiets had van ja, ze heeft dan wel zelfmoord gepleegd, maar ja, ik wou toch scheiden, dus eigenlijk is er sprake van een scheiding gevoelsmatig.
Ja, daar kan je alleen met God uitkomen, die je helemaal kent.
Sterkte met dit verdriet!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:09
|
|
|
Waar ik blij van wordt?
Als ik in de spiegel kijk, word ik altijd heel blij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:05
|
|
|
Wat lees ik nu? Rode slaapkamers, rode lampjes, allemaal mannennamen, Lucas, Philippe, etc.
Zeg dames het is hier wél christelijk, aub, dank u wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 14:44
|
|
|
JOL252 schreef: | Lekker experimenteren |
Jaaaaaaahaaaa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 december 2012, 14:36
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Quote: | Thomas, na 16 dec gaat de zon niet meer vroeger onder.... |
YES!!! Er breken betere tijden aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 20:15
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ah wat leuk! Hier ook zo,ze groeten je uitgebreid en beginnen een praatje........maar ik kan geen namen onthouden dus verloopt het altijd wat rottig........hoi....euh....euh.......hoe is het met je.......man?.........kinderen?..........werk?...welke van de 3 heb je? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:53
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ze had het over muren,niet over lampjes.........toch? |
Rode lampies bij een rode muren...? Dat breekt niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:48
Onderwerp: Sterkte, kracht en Vrede
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik heb vaker problemen met d of t, maar deze keer stond er precies wat ik bedoelde |
Ach, ja, idd, voedsel is ook érg belangrijk,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:25
Onderwerp: Reportage over de Betteld
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als er moslims zijn op de Betteld, is er vast wel een fundamentalist met een bijbeltekst die dan even uitkomt, want zo zijn die jongens nu eenmaal, ook op CM:
En Abraham nam wederom een vrouw, Ketura geheten.
En na deze flodderinterpretatie mag het want het staat er toch?
Dus mannen, neem er gerust een vrouw bij, want Abraham, een man Gods, mocht het ook en het staat er toch?
Thomas, wie alleen letterlijk leest, zal de Bijbel nooit in zijn diepte zien. |
Ja, idd.
En over homo's, wat ook in het OT staat loopt men te mieren.
Dat heet: meten met 2 maten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:19
Onderwerp: Sterkte, kracht en Vrede
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dank je Shanita
ook ik wens iedereen voor elke dag Sterkte.kracht en te vrete |
Te vrete ?
Ja, daarom wordt men steeds dikker...
Vrede, moet het zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:17
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ben het met je eens dat het woord soms als een werkwoord kan werken. Het is levend en krachtig en scheidt ziel en merg...... Toch schrijf je het zonder dt want grammaticaal is het nog.steeds een zelfstandig naamwoord. |
Ja, is dit nou les Nederlandse grammatica
We raken zo wel erg off-topic, Jolepol
|
|
Naar boven |
|
|