ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 13:03
BerichtOnderwerp: Heiliging

Ff opgezocht wat betekent nu preces heilig, de meest gebruikte uitleg was deze:Door wijding aan het goddelijke bijzonder gemaakt.

Volgens mij is iemand die heilig is, is niet bijzonder goed of vroom, maar door God apartgezet/ gewijd voor een speciaal doel.
Als God zegt dat je heilig moet zijn omdat Hij heilig is(1 petrus 1:16), dan betekent het dus voor mij dat je hetgene doet waarvoor je aan Hem gewijd bent.De gemeente is er voor een taak in de wereld. Haar opdracht is het evangeliseren, dopen, onderwijzen, Jezus' dood gedenken en het liefhebben van elkaar. De gemeente is dus heilig en zo ook haar gemeenteleden. Niet dus omdat de gemeente zo geweldig en zo volmaakt is. WEES heilig want Ik ben heilig. das een opdracht. Ik vul dit voor mezelf zo in:Doen waarvoor God me heeft geroepen: ik probeer de gezindheid van Christus aan te nemen in het dagelijkse leven en dien de gemeente met mn gaven van de Geest.
Goed doen zoals Hij goed deed
En ja dat kan alleen als ik in Zijn aanwezigheid ben met Hem in gesprek als het ware

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 10 augustus 2013, 13:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 09:52
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

JOL252 schreef:
http://9gag.tv/v/707?ref=fbp9

Cool, wat een kostelijk filmpje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 augustus 2013, 09:28
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

LANFY127 schreef:
Rolf schreef:

Beste Rolf! Die vraag stel ik omdat ik er oprecht nieuwsgierig naar ben! Niks meer en niks minder!
Correctie, typevaut aangepast! Knipoog smiley

Het zou mooi zijn als jij als topic starter daar zelf eerst antwoord op geeft;
Dus zal de vraag ff heel concreet formuleren; Denk jij dat het christelijke geloof meer waar is dan andere geloven?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 21:22
BerichtOnderwerp: Heiliging

JOL252 schreef:
Waar? Hoe vaak?

De Heer Jezus beschreef de hel als een plaats van eeuwig vuur, (Matteüs 25:41) eeuwige bestraffing (Matteüs 25:46), en een plaats van kwelling, vlammen, en lijden (Lucas 16:23-24). Jezus onderwees de mensen regelmatig over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:49
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Goed stuk Thomas bedankt voor het plaatsen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 18:26
BerichtOnderwerp: De binnenkamer

NADINE962 schreef:
Nee, Roeland. God kan ook vergeven zonder offer.
Echter, voor ONS mensen is het goed als we zien dat er een dier sterft.

Stel je voor, dat je de Sabbat breekt (per ongeluk) en vervolgens moet je afreizen naar Jeruzalem en daar moet je met je volle gewicht je handen op de koe z'n kop leggen en vervolgens wordt de koe geslacht... hoe voel je je dan? Precies, niet blij...

Toen de eerste tempel verwoest is, konden er geen offers gebracht worden. Werden de mensen niet vergeven? Natuurlijk wel. Het essentiële van het verkrijgen van vergeving is berouw en terugkeer. Dat kan gelukkig ook zonder offer.

Volgens het nt zei Jezus zelfs dat iemand zijn offers moest brengen nadat hij genezen was (ik meen van melaatsheid).

Ja dat offer (2 duiven) moest altijd na genezing van melaatsheid gebracht worden 1 voor reiniging en 1 als schuldoffer. Deze offers verwijzen natuurlijk naar het offer van de Heer Jezus. De enige reden dat God je vergeeft als je berouw hebt is dat Jezus Christus voor ons geboet heeft aan het kruis.
Hebr. 9:22 zegt: "zonder bloedstorting is er geen vergeving." In het Oude Testament was een offerdier nodig zonder enig gebrek, een lam om Gods toorn af te wenden. Jezus, de zondeloze Zoon van God, stief op het kruis en werd het vlekkeloze lam voor onze zonden. Jezus kocht onze vergeving toen Hij aan het kruis stierf.

"Want ook Christus is eenmaal om de zonden gestorven als rechtvaardige voor onrechtvaardigen, opdat Hij u tot God zou brengen." (1 Petr. 3:18a)
"En in Hem hebben we de verlossing door zijn bloed, de vergeving van de overtredingen, naar de rijkdom zijner genade." (Ef. 1:7)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 17:31
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

JOL252 schreef:
Toch maar even opgezocht want abberant is niet een gangbaar woord en krijgt zelfs een rood lijntje onder het woord hier.

De betekenis van abberant is dus "afwijkend".

Thanks, ik wist het inderdaad ook niet
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 augustus 2013, 16:42

[quote=ANNETTE050]

Het systeem is nog precies hetzelfde Annette ook voor de hedendaagse zonde heeft er bloed moeten vloeien. God vergeeft alleen danzij het offer van Zijn Zoon. God verandert niet
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 23:30

[quote=ANNETTE050][size=9]
Waarom denk jij dat er in het oude testament geen vergeving is??
Ik denk dat het daar ook wel degelijk was. Denk aan teksten als: Psalm 103:12, 130:4, Jer 31:34
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 18:05
BerichtOnderwerp: kreet van de week

haha gemeentepils =water Clown smiley
Ik drink er liters van
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 augustus 2013, 15:42
BerichtOnderwerp: kreet van de week

hier een glaasje gemeente pils Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 13:42
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

Bedankt Rolf!!
Mooie reactie helemaal mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 augustus 2013, 12:55
BerichtOnderwerp: Nickname

Ja goeie vraag Bapp.
Ik moest trouwens meteen aan de bijbelse betekenis ervan denken:bitterheid
Hoop voor jou niet dat je hem daarom gekozen hebt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 18:46
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Had vanmiddag 1 van mn kleinzonen en omdat zn vader wel heel lang bleef nakletsen, heb ik maar snel iets in elkaar geflanst.
Gehakt rulgebakken met champignons en ui rest bloemkool erdoormet flinke scheut ketjap en wat sambal. Dit door de mihoen. Had nog beetje satesaus in de vriezer van de chinees. Best lekker Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 09:27

Thanks voor de felicitatie's allemaal
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 20:33
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Stormjager van rene Gutteridge
Gewoon een lekker spannend boek
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 15:21

Vandaag maar eens een heerlijk etentje maken met mn jongste zoon die leerlingkok is. Ossehaaspuntjes in champignonsaus bloemkool sla en aardappeltjes en maar liefst 3 soorten chocoladetoetjes voor toe. Want er valt iets te vieren ik heb mn eindexamengesprek goed afgerond. Dus binnen 8 weken heb ik mn diploma verzorgende ig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 14:55
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ROLF230 schreef:
Willemijn schreef:

Was daar niet een grote boekenmarkt? Zag ik op het journaal, ik wordt altijd wat hebberig bij een diversiteit aan boeken....... Knipoog smiley En je ging met de trein terug dus je hoefde ze niet mee te sjouwen op je wandeltocht..... Engeltje smiley

Volgens mij was daar idd dé grote Deventer boekenmarkt aan de gang. Wel toevallig dat ik net gister naar Deventer ging, ik wist er niet vanaf. Heb nog in Deventer gewoond, maar ben nooit naar die markt geweest.
En ja, verder dan 50 meter haal ik toch niet bij een boekenmarkt, dan zit de tas al weer vol boeken Kwijlende smiley

oh ja heerlijk zeg die boekenmarkt @jaloers
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 5 augustus 2013, 09:48
BerichtOnderwerp: Spectaculair bekeringsverhaal blijkt verzonnen

WILLEMIJN232 schreef:
Bevestigd toch alleen het feit dat christenen, ook voorgangers, doodgewone mensen zijn? Mensen die ook wel eens over de schreef gaan en fouten maken......
Ik denk dat we eens van het beeld af moeten stappen dat voorgangers of wie dan ook de volmaakte mensen zijn......Ze worden zo vaak gepresenteerd maar niets is minder waar, zo blijkt maar weer uit jouw verhaal.....
En dat is met levensverhalen of bekeringsverhalen ook, het is een verhaal vanuit die mens geschreven, zijn beleving, zijn visie......een ander die er bij was beleefd dat misschien heel anders?
Ik heb een vriendin (al meer dan veertig jaar) die heeft recent een boek geschreven over haar bekering, in die tijd woonde ik naast haar en ik heb dat verhaal helemaal niet zo meegekregen zoals zij dat beschrijft. Maar haar beleving is het wel......en dat schrijft ze op.....wie ben ik dan om te zeggen het was niet zo?

Ja bedankt voor de nuance aanbrengen Willemijn. En je hebt helemaal gelijk. Ik heb dat ook wel eens met mijn kinderen dat zij een heel andere herrinering hebben van iets dat vroeger gebeurd is dan ik. Wil dan nog niet zeggen dat en van de twee liegt inderdaad.
En welkom terug
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 18:20

Ja hoeveel smoesjes iemand ook bedenkt; Ieder mens is verantwoordelijk voor zn eigen daden en voor de dingen die hij/zij zegt en doet. Daar kun je helemaal niemand anders de schuld van geven.
Ik gaf alleen aan wat de bron is van dit alles; de duivel is de vader van alle leugen staat er in joh 8:44
En bedoel daarmee te zeggen dat ik daarom er niet zolang verder bij stil wil staan, t is wat Rolf zegt bij het brandhout er mee dan maar en klaar verder wat mij betreft

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 4 augustus 2013, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:08
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Werken Lachende smiley
Avonddienst
Altijd leuk eerst zet ik iedereen aan het Kwijlende smiley
Aan het eind van de avond zijn de meeste clienten aan het Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:37
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide

DANIEL777 schreef:
waarom niet gaan de 2groepen op in 1 groep of moeten we in clubbies blijven zitten terwijl Christus eenheid van ons verlangt?

Desondanks een gezellige barbeQue toegewenst wat jullie ook besluiten om te doen

Ja waarom maak JIJ er nu 2 kluppies van Daniel?? Huilende smiley, smiley in tranen
Pieter's reactie was voor dat er een topic geopend was met de nieuwe datum.
Dus graag in de nieuwste picknicktopic reageren
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 22:19
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei

ROELANDE345 schreef:
we willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;
Roelande345 , 54jaar regio 0342
Pieter619, 59 jaar regio 0514 meerijders geen probleem
Anna415 al jaren 25 regio0546
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 16:35
BerichtOnderwerp: Het weer

ARKO is
Alle Ramen Kunnen Open
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 augustus 2013, 12:59
BerichtOnderwerp: ga je mee picknick/barbeque zaterdag 14 sep in Ede op de hei

we willen op zaterdag 14 september voor de zeventiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf 14.00u
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 14.00 uur, en gingen de laatsten weg rond half 9 avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

hopenlijk komen er weer een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;
Roelande345 , 54jaar regio 0342
Pieter619, 59 jaar regio 0514 meerijders geen probleem
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 21:58
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

NATASCHA642 schreef:
zeker de moeite waard heb de film ook , maar wil eerst boek lezen, zeer aangrijpend

Ja inderdaad een heel mooi geschreven aangrijpend boek
Aanrader
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 13:46

Tja wat zal ik zeggen de satan zit ook nooit stil he als ie iemand kan laten liegen zal ie het niet laten.
Misschien een troost Shanita er zijn werkelijk miljoenen van die boeken gratis weggegeven. Dus veel geld heeft het hem niet opgeleverd
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 31 juli 2013, 15:42
BerichtOnderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven

Mooi dat je deze vraag stelt ik heb zelf al een paar keer op het punt gestaan.
Ik zelf ga niet iets beginnen met iemand die 2 of meer keer gescheiden is. Tenzij hij daar een (in mijn ogen)hele goede reden voor heeft. Zou het heel moeilijk vinden iemand op dat punt te vertrouwen dat het deze keer wel blijvend is. Ik denk zelf hoe vaker je gescheiden bent hoe lager de drempel om het weer te doen. Over het algemeen dan. Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn en er kunnen mensen zijn die enorm pech hebben gehad in het leven.
Ik zelf geloof niet in schuldloze scheiding. Misschien heb je niet beiden altijd evenveel schuld dat zou kunnen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 31 juli 2013, 15:43
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:41
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

KLUS667 schreef:
Smiley die vol vragen zit Ik eet altijd sla met een eitje Clown smiley

En in een cake......gaan er 4!!

ik geef het op.
Geen zinnig iets met jou te beginnen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:17
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

KLUS667 schreef:
Je kunt ze van rauw eten krijgen, ik kan wel een rauwe cake bakken?

ik eet altijd rauwe sla tomaat komkommer haring enz Gefrustreerde smiley
moet er toch eerst zo'n beest een eitje ingelegd hebben Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 85 Volgende
Pagina 13 van 85