Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 17:19
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Vandaag maar eens een heerlijk etentje maken met mn jongste zoon die leerlingkok is. Ossehaaspuntjes in champignonsaus bloemkool sla en aardappeltjes en maar liefst 3 soorten chocoladetoetjes voor toe. Want er valt iets te vieren ik heb mn eindexamengesprek goed afgerond. Dus binnen 8 weken heb ik mn diploma verzorgende ig |
Van Harte Gefeliciteerd Roelande en eet smakelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 16:18
Onderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
|
|
|
MARDIE881 schreef: | Het punt in dit topic is dat het gaat over het niet durven te vertellen en daar lopen toch best wat mensen mee in hun maag. Het kan zelfs als enorme last en druk ervaren worden als er veel argumenten zijn waarom je er wel gewoon over zou moet gaan spreken. Ik denk dat voor mensen die niet durven de stap om gewoon te doen ook niet iets vanzelfsprekends is en als je dan die beruchte "dooddoeners" om je oren krijgt wanneer je het dan eindelijk eens probeert zal de kand groot zijn dat je het de volgende keer wel zal laten. Het is een proces waar iemand in kan zitten waarin iemand moet groeien. Ik denk dat het niet durven ook een stukje met gebrek aan zelfvertrouwen te maken kan hebben en zelfvertrouwen is iets dat moet groeien binnenin jezelf. |
Als mensen er niet voor uit durven komen zou ik ze adviseren om er voor in gebed te gaan. Je kan vragen om vrijmoedigheid, of de Heilige Geest je erbij wil helpen, ook om de juiste woorden te ontvangen.
En wat die dooddoeners betreft: over het leed in de wereld en waarom laat God dat toe.
Op die vraag las ik een goed antwoord in een tijdschrift (visie), ik heb dat antwoord eruit gehaald en in m`n tas gestopt. Heb het dus altijd bij me, voor het geval die vraag aan mij gesteld gaat worden
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 5 augustus 2013, 09:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:34
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
Heilig=wijde Het betekend dat je als gelovige apart gezet bent
Maar u bent afgewassen, maar u bent geheiligd, maar u bent gerechtvaardigd door de naam van de Heer Jezus Christus en door de Geest van onze God
(1corr 6:11)
Ja, wat Petra zegt je identiteit in Christus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:48
|
|
|
FAITH187 schreef: | Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces? |
Weest als kinderen van de gehoorzaamheid niet gelijkvormig aan de begeerten van vroeger in uw onwetendheid, maar wordt, zoals Hij die u geroepen heeft heilig is, ook zelf heilig in al uw wandel; want er staat geschreven: Weest heilig, want ik ben heilig
(1 Petrus 1:14-16)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 11:39
|
|
|
FAITH187 schreef: | Ik ben benieuwd naar jullie meningen over heiliging. Toch een belangrijk Bijbels gegeven, dat wij ons en elkaar (ook in de gemeentes) moeten heiligen. Wat houdt heiliging in, en wat houdt het juist NIET in? Wat schrijft de Bijbel daar over? Is het loskomen van de 'wereldse geneugden' een onderdeel van het heiligingsproces? |
Ik heb een boekje dat gaat over Heiliging. Op de achterkant staat het volgende geschreven:
Op ons verlanglijstje staat vermoedelijk niet bovenaan: heilig worden.
Maar dat kan best komen omdat wij niet zo goed weten wat het werkelijk is. Namelijk dicht bij de Vader zijn. Op de Zoon van God gaan lijken. Door de Geest van God vervuld worden. En zelfs als we het zo eenvoudig zeggen, is er nog heel wat te vertellen, om er handen en voeten, tekst en uitleg aan te geven. Met het oog daarop is dit boek geschreven. Wie het leest, gaat verlangen naar heiliging.
Schrijver: Willem J. Ouweneel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 00:05
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dan kies ik voor de witte variant....(die eet ik......NU!!!) |
Hè toevallig zeeland, nou de witte is ook erg lekker hoor!!!
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zondag 4 augustus 2013, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 13:47
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Van de week een bos mooie crysanten voor 1 euro bij AH en ze zijn neg steeds mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 11:03
|
|
|
@ Shanita,
Dat is een vriend met een gouden randje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:56
Onderwerp: nadenkertje
|
|
|
@ Nadenkertje Zeeland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:46
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Na nog een bakkie troost, toch maar eens gaan afstoffen, boodschappen doen. Vanmiddag planten watergeven bij vriendin die op vakantie is.
Verder lezen en genieten van het koelere weer. Geen TV kijken, 4dagen lang, want de decoder moet vervangen worden, heb dat kastje net 3 maanden
Fijne dag allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 19:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MAMY994 schreef: | Oké, zojuist buiten bij mij achter 43 graden. Een half uur geleden nog 42. Dus vannacht.... Binnen nog 24, maar dat zal nu ook wel snel veranderen. Hoe is het in de rest van Nederland? |
Hier 30,5 graden en binnen ook 24. maar morgen nog veel warmer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 19:27
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay |
Ik heb pas de dvd gekocht, hoor vaak dat het een mooi boek/film is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 17:39
|
|
|
Naar de hei geweest, wat is het er toch mooi en heerlijk rustig vandaag. Heerlijk bij de schaapskooi gezeten, genoten van het uitzicht en van het warme weer. Maar onder de bomen is het goed toeven
Daarna nog een kopje koffie bij het natuurcentrum, ook een fijne plek zo midden in de bossen
Snap wel dat daar de BBQ/Picnick steeds wordt gehouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 17:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik dacht ook, ik ga vandaag eens lekker in mijn huisje beginnen....pfffft, nou echt niet veels te heet. Ja, nu is het zelf hier, op het noorden heet.....
Duszzz....Morgenochtend vroeg de deur uit, moet toch om half negen in het ziekenhuis zijn, en dan ergens waar de airco aanstaat, en ik ook even kan bijpraten en gezellig thee drinken En dan lekker in de stad, totdat het te heet wordt, 2/3 uur, en dan mijn siësta, dus eigenlijk voor morgen al. |
Nou, Shanita je hebt best een volle agenda de laatste tijd en leuke dingen, gaat echt een stuk beter dan een tijdje terug. Je klinkt zo positief, ja iets om dankbaar voor te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 10:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een kat die een race neemt...tegen een motvlinder op het aanrecht!!!! Een aanrecht waar de afwas nog moest gebeuren....en waarvan ik nu in ieder geval 5 kopjes niet meer hoef te doen... Dank je wel poezenbeest...!!!
En dan ook tot ontdekking komen dat er wel erg veel vliegenpoep op de ramen zit!!! Werk aan de winkel!!! |
Tjonge wat een poezenbeest en ook de motvlinder want die lokte de poes uit.
En de vliegenpoep heb ik ook veel last van nu, maar ik wacht wel met zemen tot na de hittegolf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 10:53
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
Zeker een mooi filmpje Klus, bedankt voor het plaatsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 18:36
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hallo
Waar is het forum 'Agenda' gebleven?
Is dat forum ook bij anderen weg? |
Ook hallo
Ja, is weg De agenda wordt zeker vernieuwd/bijgewerkt
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op woensdag 31 juli 2013, 18:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 22:09
Onderwerp: goede film over geloof
|
|
|
JOKE969 schreef: | Weet je welke films ook mooi zijn? De verfilmde bijbelverhalen van A-film, jaren geleden uit gezonden door de NCRV. En ze zijn heel bijbelgetrouw. |
Ja, dat klopt, ik heb ze allemaal, zijn mooie films
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:25
|
|
|
ROLF230 schreef: | Shanita schreef:
Ja, nu heb ik het niet, ben net thuis, en het is nu voor mij een geschenk zeg maar, dat ik mag slapen. Ben niet echt heel moe, maar ja, heerlijk slapen hou ik wel van. Ja, voel me best gelukkig en ja, dan droom ik ook leuk, en ja, voordat ik dan in slaap val kan ik nu zo lekker denken aan mooie, leuke en goede dingen Engeltje smiley
Waarom kan ik dat niet meer. Tips Shanita? |
Ja, Rolf dat is heel naar. Ik heb een jaar lang niet kunnen slapen, nou ja 2 uurtjes in de ochtend.
Misschien een tip voor je. Er is een boekje dat heet: Bijbels herstel voor slaapstoornissen van Dr. Don Colbert, arts.
Er staan allerlei bijbelteksten in dit boekje. b.v. Je slaap zal vredig zijn Spr 3:24.
Ook staan er gebeden in om `s avonds te bidden.
Sterkte en Zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 12:08
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
@Shanita,
Ja, John Lennon, ook heel mooi. Als je al die oude nummers luistert, ga je weer even terug in die tijd . De Disco (nu niet meer natuurlijk)
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 29 juli 2013, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 22:14
|
|
|
PIETER619 schreef: | vertaling naar mijn beste kunnen, ik ben ook een leek
Ah hallo! Het is leuk om jullie hier te zien. Als de meer opmerkzame van jullie hebben waarschijnlijk gerealiseerd dat dit de hel is, en ik ben de duivel, goede avond, maar je me Toby noemen, als je wilt. We proberen om hier dingen te informeel te houden, evenals het helse. Dat is gewoon een grapje van mij. Ik vertel het elke keer.
Nu, u bent allen hier voor ..... Eeuwigheid! Ooh, wat ik nauwelijks hoef te zeggen het is een vet lange tijd, dus je zult alles krijgen om elkaar goed te leren kennen door het einde.
Maar voor nu ga ik jullie moeten opsplitsen in groepen.
Wil je stoppen me tschreeuwen!
Dank u.
Nu, moordenaars? Moordenaars dan hier, alstublieft, dank u. Plunderaars en geweldsdelictenten daar. Dieven, als je wilt, en advocaten ook toetreden, jullie zijn ook dat vak.
Hoereerders - als je zou naar voren komen? Mijn God, er zijn een heleboel van jullie! Kon ik opgesplitst je omhoog in Overspelers en de rest? Mannelijke overspeligen, als je kan gewoon een lijn vormen naar de voorkant van die kleine Guillotine in de hoek.
Em ... De Franse, ben je hier? Als je gewoon wilt om hier te komen met de Duitsers. Ik weet zeker dat je genoeg hebt om over te praten.
Oke, atheïsten? Atheïsten dan hier tevreden. Je moet het gevoel een recht stelletje Nitwits. Maakt niet uit.
En tot slot, christenen. Christenen? Ah, ja, het spijt me, maar ik ben bang dat de Joden het bij het rechte eind hadden. Als je hier naar beneden zou komen, dat zou wel heel fijn zijn.
Okay! Goed, wel zijn er nog vragen? Ja. Nee, ik ben bang dat er geen toiletten zijn. Als je je Bijbel leest, zou je hebben gezien dat het was verdoemenis zonder bevrijding, dus als je niet gegaan bent voordat je kwam, dan ben ik bang dat je niet heel veel gaat genieten, maar ik denk dat dat het idee is.
Oke. Nou, het is aan u Adolf! En ik zie jullie allemaal later wel bij de barbecue. Doeg! |
Dankjewel Pieter voor het vertalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 18:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nee, meissie, dan moet je goed naar de tekst luisteren....
Ja, voor je ' ' zei ik dat.
Fijne dag! |
Okè, moet toegeven dat ik maar een beetje engels kan misschien te snel gereageerd, I don`t no Kan iemand het even vertalen, als je toch vakantie hebt
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op maandag 29 juli 2013, 09:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 juli 2013, 14:55
|
|
|
LANFY127 schreef: | Deze kwam ik vandaag tegen! Hilarisch......!
|
Helemaal geen leuk filmpje. Hiermee geef je de duivel te veel eer/aandacht.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 30 juli 2013, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:18
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Het was heerlijk weer daar op de hei Het was een klein groepje heel gezellige mensen. We hebben lekker geklets en gebarbequed. sommigen wilden er zelfs gaan kamperen zo lekker vonden ze het. Daarom hebben we besloten dat we het in September nog eens doen rond half negen vertrokken we naar huis. Ikzelf heb dat op de fiets gedaan was een heel mooie tochT van 18 km over de hei en langs boerderijen en allemaal plekjes waar ik zo'n 23 jaar geleden heb gewoond. Was een wel heel mooie afsluiting |
Wat leuk om te lezen dat het toch mooi weer was op de hei . Het is inderdaad een mooie plek om te fietsen. Ik was laatst aan het wandelen met een vriendin, we verdwaalde en kwamen bijna bij de schaapskooi uit. Toen moesten we nog terug naar Ede lopen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 18:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vanmorgen een heerlijke plensbui gehad dat was lekker alleen daarna pfff werd het echt mega benauwd buiten maar goed mn blommen benne weer blij en ik ook hoef niet te sproeien |
Ja klopt, denk je het wordt er beter van en dan is het zo raar drukkend, het ik ook nooit goed hè , nou ja blij dat het zo snel weer droog was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 11:24
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Haarspeld kwijt, me grote, ws in het ziekenhuis laten liggen
Dat is nou al de zoveelste keer...en die zijn juist zo handig als je geen zin hebt om drie kwartier je haar te gaan zitten föhnen, dan kam je het ff en doe je de speld erin. Ja, omdat ie groter is, ben je snel klaar, kammen, speld erin, pleitte.
Ja, weer 3.99, ja zoveel kosten die dingen , en das nu al de zoveelste keer
Ik kijk wel ff bij action vandaag, of volgende week, ja die kunnen weleens dingen hebben die goedkoper en hetzelfde zijn, ja pas goed op, geldt niet voor alles hoor.
Fijne Dag! |
Oh, haarspeld kwijt, je bent ook zo`n rommelkont ha ha. En de action is inderdaad goedkoop. Ik kocht er laatst 2 dvd`s, die waren 3 euro per stuk. Ze staan bij bol.com nog voor 10 euro. Maar je moet er dan wel snel bij zijn.
Jij ook fijne dag
|
|
Naar boven |
|
|