ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 21:25
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?

Ingekort vanwege de leesbaarheid!

Ben benieuwd naar reacties ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 19:22
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten

ANNETTE050 schreef:
Nee, dat lees ik er niet in, ik interpreteer het als dusdanig, dat je een mens niet mag afwijzen om zijn/haar religie. Dat een mens een mens blijft met al zijn gevoelens en emoties en alles. Dat als je een christen bent je niet het recht hebt om een ander af te wijzen omdat hij/zij niet hetzelfde geloof heeft. sommigen kunnen het erg goed met elkaar vinden, alleen kan iemand volledig afgeknapt zijn op een religie/geloof. Hoe ga je dáár mee om, dat is mijn vraag. De persoon die me het aanreikte miste denk ik de volledige afwezigheid van compassie in de manier waarop mensen van verschillende religies elkaar kunnen benaderen.

Mee eens!

Ik heb in mijn leven zo vaak zulke fijne gesprekken gehad met islamieten, want ja, dan hadden we het over de overeenkomsten van ons geloof. zij kennen ook het begrip goed en kwaad, God en satan. etc.

Je moet wel even oppassen als je over Jezus als zoon van God begint, want dat is voor hun een belediging van God; God kan volgens hun geen zoon hebben...

Als je dan voorzichtig uitlegt dat in de Joodse traditie een zoon gelijk was aan zijn vader, dus dat God eigenlijk Zichzelf heeft gegeven voor de zonden der wereld, dan kom je al een stuk verder.

Je moet, mi inziens wel uitkijken en jezelf blijven in wat je zegt, men prikt daar namelijk zo doorheen; is het echt, of praat men iemand na, leiders oid.

En ja, wat je zegt over de manier van benaderen, en het kunnen afknappen, ja, wat ik vaak meemaakte was dat men mensen op straat aansprak, en begon over diens zonden, terwijl degene degene helemaal niet kon, om vervolgens te dreigen met de hel. Ja, dan wil zo iemand nooit meer iets met het geloof etc. te maken hebben, en ja, ik kan me dat heel goed voorstellen...

Idd, een volledig gemis aan compassie, en een teveel aan oordeel..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 19:07
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?

Hallo!

Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?

Naar aanleiding van opmerkingen in een vorig topic, 'hoe gaan we om met andersdenkenden', kwam het onderwerp eruit, of alle mensen die Jezus/het Evangelie niet kennen, maar wel doen en tonen dat het werk der wet in hun hart geschreven is, maw, zij doen wel wat de wet gebied, maar hebben het evangelie niet gehoord, wel of niet behouden/gered zijn.

Wat denken jullie erover? En waarom? Waarom zou iemand die wel van nature doet wat de wet gebied, maar niet van het evangelie(goede nieuws) heeft gehoord, verloren gaan? Of juist niet?

Ik zelf denk van niet, want God is Liefde en Rechtvaardig. Rom 2 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 15 juli 2014, 21:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 17:44

HOMEAGAIN970 schreef:
Vraag mij nu af is een discussie nog wel gewenst.

Discussie zijn iets van de wereld niet van God

Discussies hebben zijn langste tijd gehad

In Jezus Heilige Naam

@ Homeagain,

Je vraagt of een discussie 'nog' wel gewenst is.

Hoe bedoel je dat?

Ik denk dat het van degene die hier een discussie over wil openen afhangt, of hierover een discussie gewenst is, de Redactie verzoekt ook om hier een apart topic over te openen, om te voorkomen dat déze discussie off-topic raakt.

Waarom zijn discussies niet van God? Heeft God ons geen hersens gegeven om zelf na te denken over dingen? En wij kunnen praten, denken, typen, schrijven en lezen. Waarom kan dat niet worden gebruikt voor een discussie? volgens jou?

Smiley die vol vragen zit

De vraag van TS was: Hoe gaan we om met anderen/atheïsten?

Als dat onderwerp dan een andere kant opgaat, dan is het mi beter om dat te laten rusten, of er een keer een apart topic over te beginnen.

:)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 15 juli 2014, 17:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 15:05

Hai Roady,

Omdat ik niet zomaar ff wil antwoorden uit de losse pols, maar er even eerst goed over na wil denken, antwoord ik je later, misschien vanavond, of anders over enkele dagen.

Laterz!:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 06:40

ROADY558 schreef:
Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?

Ja,

Als je/iemand het Evangelie='Goed Nieuws', niet heeft gehoord(dus geen kans heeft gehad om God aan te nemen), en wel doet wat de wet gebied.

'Ja', zei er iemand laatst, 'in bijvoorbeeld Nederland heeft iedereen wel van het evangelie gehoord....'

Niet mee eens...ze horen dan erg vaak dat ze zonden hebben, als ze zich er niet van bekeren naar de hel gaan, etc.
Als dat wordt verteld aan heidenen die zo doen en ook tonen dat de wet in hun hart geschreven is(en daarom gerechtvaardigd zijn bij God, zijn ze dus ook gered, anders ben je niet gerechtvaardigd bij God), en dan te horen krijgen dat ze grote zondaars zijn(=beschuldigen), en dan, als ze zich niet bekeren naar de hel gaan=dreigen...dan hebben zij niet het evangelie gehoord...

Zie nogmaals mijn post Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:43:

Quote:
Rom 2

13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt ...

Doen, tonen....dat de wet in hun hart is, ofschoon ze de wet niet kennen dat doen veel heidenen, en zijn dus gerechtvaardigd bij God.

Groetjes!

Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is, blijkt duidelijk uit voorgaande stuk uit de bijbel...hier nog een stukje: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.

---

Dusz, je kan wel getuigen aan mensen die van nature al doen wat de wet gebied en daarom gerechtvaardigd zijn bij God, van het evangelie, maar dan om ze gerust te stellen(eeuwig leven). Maar ja, als men gaat beschuldigen en dreigen en dat evangeliseren(=goed nieuws brengen) noemt, dan hebben die mensen dus géén evangelie gehoord...Dit heb ik jarenlang zelf in evangelischen en dergelijke gemeentes gezien....Deze manier van 'evangeliseren', ja dan beledig je mensen en ze zijn dan, terecht, verontwaardigt omdat ze van allerlei zonden worden beschuldigt die ze niet eens doen, ze doen namelijk wat de wet gebied... en ze worden bedreigt met de hel........

Even een tegenvraag: hoe kan iemand gerechtvaardigd zijn bij God en niet gered Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 15 juli 2014, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:27
BerichtOnderwerp: Bijbelstudie

JOL252 schreef:
"Daar is water, wat is er op tegen gedoopt te worden?"

De leiders: "Eh.. nou.. laten we het zo zeggen,
1. Wij verwachten dat je je onderwerpt aan het gezag en het herderschap van onze gemeente waar jij je laat dopen.
2. Je moet elke zondag naar de kerk.
3. Daarbij hoort ook de bidstond voor de dienst en op dinsdagavond.
4. De kring moet je liefst ook bezoeken.
5. Graag zien we ook de stroom van tienden maandelijks want dat is bijbels.
6. We hebben ook mensen nodig voor het het schoonmaakteam.
7. etcetera.

Hand 8:38 "En hij liet de wagen stilhouden en beiden daalden af in het water, zowel Filippus als de kamerling,en hij doopte hem."

Quote:
De leiders: "Eh.. nou.. laten we het zo zeggen,
1. Wij verwachten dat je je onderwerpt aan het gezag en het herderschap van onze gemeente waar jij je laat dopen.
2. Je moet elke zondag naar de kerk.
3. Daarbij hoort ook de bidstond voor de dienst en op dinsdagavond.
4. De kring moet je liefst ook bezoeken.
5. Graag zien we ook de stroom van tienden maandelijks want dat is bijbels.
6. We hebben ook mensen nodig voor het het schoonmaakteam.
7. etcetera

Lijkt bijna wel komisch als het niet zo triest zo zijn.

Doordat ik niet bekend was met het christelijk geloof, en zo ook niet was opgegroeid, openbare scholen etc. liet ik, toen ik was bekeerd, me echt van alles op de mouw spelden...

Toen na enkele jaren kwamen er barsten in heilige huisjes: wat er werd gepreekt, zie ook boek 'ooit evangelisch van Otto de Bruijne', kwam niet overeen met het dagelijkse leven.

Nu ga ik al jaren niet meer naar een kerk, en ben dichter bij God dan ooit.

Het is jammer zoveel missstanden.

Ik kijk weleens EO, ze zijn ten goed veranderd, vind ik, en laatst keek ik eventjes naar 'Nederland zingt'.

Er was een tekst dat je moet vergeven, dat dan pas genezing kan beginnen omdat je dan van je haat en bitterheid afkomt.

Ik dacht van velen hebben geen haat en bitterheid, maar totale onverschilligheid.

Juist dat vergeven hoe dan ook, dus zonder berouw, hoe het op me overkwam; bij vergeving hoort nml berouw...
Als wij vergeving vragen aan God , dan vergeeft God ons niet als we geen berouw hebben.

Dus, ik vond dat lied wat erover ging bij 'Nederland zingt', gevaarlijk in die zin, vergeven, zonder dat iemand berouw toont kan zelfs erg schadelijk zijn in psychische zin...en ook lichamelijk uiteindelijk, want een ongezond psychisch leven kan op je lichaam slaan.

En, ons lichaam is een tempel van de heilige Geest waar we goed voor moeten zorgen.

Dit was even mijn bijdrage aan deze bijbelstudie.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 16:10
BerichtOnderwerp: Welke/wat voor een dingen wil je nog doen?

Dan blijft er één optie over: een daarvoor bestemde spuitbus kopen, overal spuiten in de slaapkamer, alle hoeken enzo, slaapkamer potdicht enkele dagen, daarna, enkele dagen goed luchten, mét hor en deur dicht..

Spreekt vanzelf dat je beddengoed etc. eruit moet halen van tevoren, en anders goed wassen erna. Want ja, er zit ongedierte gif in de spuitbus.

Wat ik ook weleens deed, maar ja dan moet je wel alles goed kunnen zien, was 's avond licht aan, goed kijken op me muren, en met een vliegenmepper doodmeppen.

Alleen ja, op plekken, boven een kast, oid, ja, daarvoor moet je dan even een trapje, of verhoginkje op.

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 15:28

LAURA291 schreef:
Nou… hij is nog niet dood; hij heeft zich verstopt in mijn zlaapkamer Woedende smiley

De bulten op mijn armen bewijzen dattie nog in leven is. Dus nu moet ik hem mijn zlaapkamer uit lokken, maar hoe Smiley die vol vragen zit

Muggen komen op licht af...dus dan moet je zodra het donker is, het licht in de slaapkamer uitdoen, en de deur openhouden, en in een ander vertrek licht aandoen, en dan dikke kans dat de mug naar het vertrek gaat waar licht brand.

Verder kan je ook goed kijken, en een vliegenmepper bij de hand hebben..

Ja, tis vervelend, ik had laatst ook, paar keer gestoken, bij mijn polsen en jeuken, en toen kwam ie vlakbij, ik kon hem doodslaan, met mijn hand op mijn witte t- shirt, en ja, toen ik dat deed, zag ik echt een grote bloedvlek op me shirt..

Zijn rotbeesten, zeker als je goed moet slapen omdat je moet werken oid..
Boze smiley

Wat ik ook weleens deed was helemaal onder me dekbed, alleen een stukje vrij bij me gezicht om te ademen...

Sterkte....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:43

ANNETTE050 schreef:
Inderdaad moet de titel zijn 'andersgelovigen'.
Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.

Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'...
Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer.

Ik lees dit stukje van je en denk meteen aan Rom 2

13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt ...

Doen, tonen....dat de wet in hun hart is, ofschoon ze de wet niet kennen dat doen veel heidenen, en zijn dus gerechtvaardigd bij God.

Groetjes!

Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is, blijkt duidelijk uit voorgaande stuk uit de bijbel..hier nog een stukje: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 14 juli 2014, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:38

ANNETTE050 schreef:
Deze afbeelding kreeg van een hele wijze persoon.
Ik heb vrienden die heel anders denken over het geloof, maar enorme wijsheid hebben. Hoe denken jullie over de onderstaande afbeelding. Mag een christen een conflict aangaan met een medemens over het geloof of moeten we een andersdenkende medemens met rust laten v.w.b. het geloof en gewoon genieten van wat er gedeeld wordt..

Hai Annette

Knipoog smiley

Ben het er wel mee eens, met de tekst op de foto.

Als je naar verschillen blijft kijken krijg je ruzie, en heb je geen respect voor andersdenkenden.

Anders wordt het als men me een vraag stelt over het christelijk geloof, ja, dan leg ik natuurlijk wel even het verschil uit tussen christelijk geloof en Islam, indien van toepassing.

Maar ja dan, omdat er om wordt gevraagd, ja, dan maak je je de gelegenheid nuttig, staat ergens in het NT.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 14 juli 2014, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:32

LAURA291 schreef:
Mug doodzlaan... Duiveltje smiley

Ja, oke, en daarna?

Idd, een hor op de kop tikken...

Anders los je het probleem tijdelijk op, en komt het weer terug....

Snappie?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juli 2014, 10:19
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd voor tandarts

PETRA373 schreef:
mwhaa heb er wel zin in, en desnoods slurp ik d e slagroom met een rietje op ha ha lol.
ziek worden door je gebit is niet tof, dus eruit met die zooi. en ha ha hoef ik daar lekker nooit meer wat te doen Lachende smiley

Ik hoorde als kind, natuurlijk vaak van snoepen is slecht, en ik dacht het valt wel mee, waarom verkopen ze het anders...

Bij mij hoeft niet alles eruit, maar wel een kronen en bruggen gebit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juli 2014, 20:35

ZWALUWTJE610 schreef:
ja en het ging hartstikke leuk...
wordt nieuw opgezet...
en ze vroegen of ik de 2e de verantwoording wilt nemen samen met de eerste.... !
ook in de creative doelstelling en dagjes organiseren samen met de eerste..
wauw........het deed mij zo goed deze dag...
voor mij ook een teken van vooruitgang, dat ik sterker bent geworden....!
en dat ik het ook weer aan kan........
ik ben er zo blij ermee....... Clown smiley

Hai!

Dit doet me goed om te horen, ik ben erg blij voor je! En ik vind het ook getuigen van veel zelfdiscipline hoor, vrijwilligerswerk!!! Complimenten!!!

Ja, ik zelf wéét wel dat vrijwilligerwerk, en/of een andere bezigheid overdag goed kan zijn voor jezelf, en voor anderen. maar ja, ik heb moeite met aan dingen beginnen die ik toch wel graag wil doen.

Dus ja, jou verhaal bemoedigt mij heel erg veel. Verantwoording nemen, dagjes organiseren, idd een teken van vooruitgang!!! Zeker weten.

Nou, en ik, jahaa, wat ik al maanden uitstelde, heb de gebruiksaanwijzing van me nieuwe camera gelezen en zowaar, al enkele foto's gemaakt!

Nou heb ik nog een hele lijst wat ik nog wil doen en sommige dingen zoals administratie moeten zelfs....Ik haat het woordje moeten, maar ja, helaas, men moet nu en dan es iets in dit leven...

Maaaar, dat jij zomaar eventjes met vrijwilligerswerk bent begonnen en het nog naar je zin hebt ook, ja, dat bemoedigt me dus en doet me goed!

Nog meer bemoedigende verhalen hier Knipoog smiley ?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juli 2014, 12:08
BerichtOnderwerp: Nieuws

Door NOS-techredacteur Rachid Finge

Google Nederland heeft tot nu toe 4209 keer het verzoek gekregen om resultaten uit zijn zoekmachine te verwijderen. Dat heeft een woordvoerder gezegd tegen de NOS. Google heeft ons bovendien laten weten dat een NOS-artikel over Europa voortaan moeilijker vindbaar is.

Sinds een maand kunnen mensen bij Google aangeven dat ze zoekresultaten over zichzelf verwijderd willen zien, bijvoorbeeld omdat die resultaten onjuist of irrelevant zijn. Die mogelijkheid is ontstaan door een uitspraak van het Europese Hof van Justitie, dat oordeelde dat mensen een fundamenteel recht hebben om vergeten te worden.

http://nos.nl/artikel/670082-google-nl-4200-verwijderverzoeken.html
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juli 2014, 11:38

ZWALUWTJE610 schreef:
Nou, de katten familie afmaken..... Twijfelende smiley

Van stof hoor....... Lachende smiley
Roze, zwarte gestippeld ...groot, klein ja zelfs kittens...
Alles ligt al klaar........
Morgenvroeg niet dan begint mijn eerste werkdag als vrijwilligster.....

Dat is heel erg mooi en goed om te horen, eerste dag vrijwilligerswerk!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 20:56

MAGSIE233 schreef:
Sorry, te laat. Was het gezellig? Ik vind het altijd wel leuk bij de tandarts.
Tenzij er een wortelkanaal behandeling komt, want dat doet pijn in mijn portemonnee

Lachende smiley met blinkend witte tanden

Nou, ik heb de mazzel dat ik een aardige tandarts heb, maar wel ff venijnig hoor die verdoving....maar ja, in augustus weer

Ik ben verzekerd dus die pijn in me portemonnee valt vooralsnog mee....

Iig, thanks!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 12:58
BerichtOnderwerp: Blijf lachen ...

ZWALUWTJE610 schreef:
Niet leuk, niet alle gereformeerd vrijgemaakten denken zo.......

Ssssssssst!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 12:43

LAURA291 schreef:
Voordat je doodgaat bedoel je Smiley die vol vragen zit

Nah, nee, dat niet echt, had wel gekund hoor, maar ik bedoel, gewoon, in het (dagelijkse) leven.

Dingen die je/men wilt doen, eigenlijk al een hele tijd, zoals huis opruimen, administratie ordenen, eindelijk eens een keer je laten inschrijven voor die en die cursus die je al jaren wilt doen, maar het komt er maar steeds niet van; die dingen....

Of gebruiksaanwijzing lezen van een camera, wat je steeds uitstelt, of naar de kapper gaan, wat je wel wilt, maar ook steeds op de lange baan schuift, die dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 09:00

Graag gebed voor tandarts, moet ik zo heen...

Vast bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 08:00
BerichtOnderwerp: Blijf lachen ...

DAISY101 schreef:
Een vrolijk hart ...
Een dag niet gelachen is ...

Wie kent een leuke, nette: mop, anekdote of uitspraak?

Een man sterft en komt bij de hemelpoort, waar Petrus hem opwacht. 'Welkom, de regels zijn zo: je hebt honderd punten nodig om binnen te komen. Vertel me alle goede dingen die je hebt gedaan, en ik waardeer die met punten naar gelang van de kwaliteit. Bij honderd punten ben je binnen.' 'Oke. Ik ben vijftig jaar met dezelfde vrouw getrouwd geweest en heb haar nooit bedrogen, zelfs niet in mijn hart.' 'Prachtig! dat is drie punten waard.' 'Drie punten maar? Nou, ik ben mijn leven lang naar de kerk gegaan en heb die altijd gesteund met mijn giften en mijn diensten.' 'Schitterend! Dat is zeker een punt waard.' 'Een enkel punt maar? Oei, Wat vind je hiervan: Ik ben in mijn stad een gaarkeuken begonnen voor de armen en ik heb in een onderkomen voor dakloze oorlogsslachtoffers gewerkt.' 'Fantastisch! Je hebt al weer twee punten.' 'TWEE PUNTEN!!' roept de man, 'in dit tempo kom ik alleen binnen als God me genadig is!' 'Welkom! Kom binnen!'

Mensen: christenen, en goede mensen, krijgen een rondleiding in de hemel door Petrus. 'Hier zijn de baptisten, daar de pinkstermensen, daar de hervormden'. en zo voort.....

Dan komen ze bij de gereformeerd vrijgemaakten.....dan zegt Petrus, én nu héél stil', 'want zij denken dat zij hier de enigen zijn...'....

Whaaa ha ha !!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juli 2014, 07:54

Hallo lieve mede broeders en zusters!

Als variant op: 'wat heb je voor het laatst gekocht?', etc., Wou ik dit topic openen: 'Welke zaken wil je nog gaan doen, maar kunnen niet meteen, zoals een vakantie ergens naartoe, of je huis schilderen, dat soort zaken.

Of, welke dingen wil je nog doen, die wel meteen zouden kunnen, zeg maar, dezelfde dag, of dezelfde week nog, maar elke keer komt het er niet van'.

Eigenlijk als bemoediging topic, om zaken die je wilt doen, ook te gáán doen, of iig te plannen.

Ik zal de aftrap doen: Ik wil graag me zelf laten inschrijven voor een teken- en schilder cursus hier in de buurt, waar je les krijgt en waar je ook elke dag terecht kan.
(volgens mij kunnen mensen met een minimum subsidie krijgen, en als niet, zoveel kost het niet als je met acryl, of plakaat verf gaat werken ;)

Mijn vorige schilderleraar zei dat tekenen en schilderen wel zo'n boost geeft, dat je er erg gelukkig van wordt. En het is levens vervullend, ook omdat je zelf nieuw dingen creëert.

Ik weet nog toen ik enkele jaren geleden erop zat, dat al mijn angst verdween, en ik me heel gelukkig voelde, omdat je hersenen een gedeelte gebruiken, het creatieve gedeelte wat je bijna niet in het dagelijkse leven gebruikt. En je voelt weer dat je leven gevuld is.

Door omstandigheden, deed ik het enkel jaren niet, en nu mijn huis eindelijk helemaal bijna klaar is na enkele jaren, ook door ziekten tussendoor, dat het zolang duurde, wil ik het tekenen en schilderen weer oppikken, en dan nu niet via een privé leraar, maar via een openbaar cursussen met deels subsidie gemeente.(indien er nog subsidie wordt gegeven, anders is het ook niet erg, je kan in termijnen, en heel erg veel is het niet).

Dus, op zeer korte termijn wil ik dat weer gaan doen.

Ik wil nog veel meer gaan doen, en/maar hier begin ik mee :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 15:48
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?

LAURA291 schreef:
Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.

Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.

Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.

Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:

"toen was ik een troetelkind bij Hem,
ik was een en al verrukking dag aan dag,
te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht,
31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk,
en mijn vreugde was met de mensenkinderen."

Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.

Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.

35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden,
hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.

Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.

Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?

De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.

Mooi geschreven Laura!

Ik wou er nog ff aan toevoegen: Prediker 3

Alles heeft zijn tijd
3
1 Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd; 2 er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te rukken, 3 een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen, 4 een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwklagen en een tijd om te dansen, 5 een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te zamelen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich van omhelzen te onthouden, 6 een tijd om te zoeken en een tijd om te laten verloren gaan, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen, 7 een tijd om te scheuren en een tijd om dicht te naaien, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken, 8 een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd van oorlog en een tijd van vrede.

Dus, Laura, ja, jou tekst , ja, dan denk ik oa aan me kindertijd, met neefjes nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes, op oa vakanties ed., ja...

Maar ja, er zijn dus ook moeilijke tijden zie hierboven.

Je zal maar fftjes in zo'n tijd zitten....Ja, toen ik werkte in de ggz kon in anderen goede raden geven, en ja, mezelf ook, maar ja, het doen, daar gaat het om.

Dus in mijn geval, niet toegeven, dus vroeg opstaan. Daar staat ook een tekst over in de bijbel, nml: 'Heb de slaap niet lief opdat gij niet verarmt'.(gebod)

zoek 'm later wel even en keer op.

Als je je aan de verboden en geboden houdt in de bijbel, ja, dan heb je eigenlijk vanzelf schatten in de Hemel. so simpel, maar ja zoals Willemijn weleens zei, 'De praktijk is weerbarstiger'.

En toch, houden aan geboden, en verboden en je zal zien, je wordt dan vanzelf gelukkig, ja het vereist (zelfs)discipline, maar ja dan heb je ook wat Knipoog smiley

En tuurlijk es een keer rusten of een hobby(s), dat moet juist dat bedoel ik dus juist niet, ik bedoel als het 'rusten' een gewoonte wordt en geen uitzondering meer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juli 2014, 12:00
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PETRA373 schreef:
Oh ha ha, gelukkig Lachende smiley Petra diez elf schoonmoeder is van schoonzoons Twijfelende smiley
Maar volgens mij vinden ze me wel een oké schoonmoeder... Hoop ik ha ha

Hai Petra,

Ja, je bent gezegend met kinderen

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 6 juli 2014, 08:54

PETRA373 schreef:
probeer geen aanstoot te nemen aan irritaties, negatieve dingen van haar, maar haar positieve dingen te bekijken, dan ga je haar misschien meer waarderen.

Twas een woord grappie: sloop, kussensloop, schoonmaakdoekjes, schoonmoeder.

May I remind you, dat toen ik pas een relatie had(of hoe je dat ook noemt), dat ik hier vol lof over me schoonmoeder sprak, en enkelen zeiden van dat ze dat zelf wel anders hadden ervaren.

By the way, me abo loopt af en ik weet tijdelijk even niet waar me random reader zich bevind, dus ben ik enkelen dagen grijs, niet getreurd, da's dan idd maar enkele dagen Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 19:05

Geven doe je omdat het fijn is om te geven.

Niet omdat je er eventueel iets voor terugkrijgt.

Wel moet je, denk ik, altijd denken, bij elke vriendschap, relatie, oid: 'wat heb IK eraan?'.

Dit heet oa genuanceerd denken.

Groetjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 23:59
BerichtOnderwerp: Wat zijn de schatkamers van Onze Heer.....?

Er staat ergens dat je moet zoeken schatten in de Hemel, en niet op aarde:

19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; 20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. 21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.

22 De lamp van het lichaam is het oog. Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn; 23 maar indien uw oog slecht is, zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien nu wat licht in u is, duisternis is, hoe groot is dan de duisternis!

24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij
kunt niet God dienen èn Mammon.

Ik heb even de hele tekst erin gezet, anders ruk ik misschien teksten uit ze verband.

Ik denk dat hier idd staat, dingen zoeken die niet materieel zijn.

En ook van dat je niet 2 heren dienen kan.

Dat laatste kan ook een proces zijn, in het geval van een verslaving. Denk ik.

Schatten in de Hemel zijn vriendschappen, genieten van de natuur, leven hoe God het bedoelt heeft(ook dat kan een proces zijn, en niet ineens van de ene op de andere dag, week, of maand).

Schatten in de Hemel zijn alle dingen die niet aan geld gerelateerd zijn denk ik.

Dus dat 'gezellig' napraten in gemeentes, sommige dan, wat ik meemaakte, en het gaat alleen over dure nieuwe spullen zoals auto's, vakanties, en dure spullen, ja, zeker als je een minimum hebt, dan kan je nergens over meepraten.
Je ziet dat fenomeen ook wel eens op verjaardagen.

Ik denk dan weleens, weten die mensen niet dat iedereen eens doodgaat, en verantwoording af moet leggen?

Schatten in de Hemel is volgens mij goed voor jezelf en je medemens zorgen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 09:24
BerichtOnderwerp: Waarom is samenzijn in de gemeente zo belangrijk?

ZWALUWTJE610 schreef:
Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk..?

Trouw ging ik....
Zocht mijn plek.....
En vond het....
Dan veranderd...
Zoveel in de korte tijd ...
Ik veranderd....
Ik ben anders...
Trouw aan de Here...
Stille tijd neem ik ...
Thuis.........
Dan vraag ik mij af....

Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk...?

Hai Zwaluwtje,

De gemeente, om zo maar es te zeggen, want ja je hebt ook de 'Gemeente Amsterdam', Gemeente Rotterdam en zo meer, maar jij bedoeld de kerk, en dan niet traditioneel, denk ik...
Dit omdat ik toen ik pas geloofde, zo rond me 18de, erg verbaasd was als men over 'de Gemeente' sprak, want ik dacht dan dus meteen aan 'Gemeente' in de zin van een stad.

Jou vraag:
Quote:
Waarom is samen zijn in de gemeente zo belangrijk...?

Ik begrijp, en neem ook gelijk aan, dat 'de Gemeente' voor anderen heel belangrijk is.

Er is derhalve ook een enorme grote groep mensen die niet meer in een Gemeente komen. De zeg maar 'ooit evangelischen'. Waaronder ook baptisten en pinkster en zo meer vallen.

Voor mij is 'de Gemeente' in zijn totaal niet belangrijk meer. Ik kan het zelfs niet meer opbrengen, nu,(dit kan natuurlijk nog veranderen, 'niets veranderlijker dan de mens') om naar een positieve traditionele kerk te gaan. Te vroeg onder andere, en ook, en ik kan live meeluisteren op internet. En ik ga sowieso goed met diegenen om, los ervan of ik nu wel elke zondag kom, of helemaal niet.

Als ik zeg dat 'de Gemeente' mij niet meer trekt, dan bedoel ik natuurlijk niet individuele gelovigen, maar de Gemeente als zijnde organisatie, wat mij niet meer trekt. Let wel, ik woon in een omgeving, waar een derde van de bevolking gelovig is, en derhalve heb ik dus erg veel contact met gelovigen.

En dus, om je vraag te beantwoorden als hij zou luiden, 'waarom is contact met mensen überhaupt zo belangrijk, en ook christenen, omdat je dan het geloof gemeenschappelijk hebt?

Wat mij erg opvalt, omdat ik in een buurt woon waar een derde gelovig is, kent iedereen wel minstens één iemand; een zus, een vriend, een collega, oid, die gelovig is. Daarom is het fenomeen 'gelovig zijn', of 'christelijk zijn', hier in deze omgeving vrij normaal.
Wat inhoud, dat je hier ook gemakkelijk, met ongelovigen over je/het geloof kan praten.

Dus, conclusie: het is voor mij erg belangrijk om met mensen om te gaan, via werk, via cursussen, via familie en vriendschappen. Ook om over het geloof te kunnen praten, en ook voor het contact natuurlijk.

Wij mensen zijn kuddedieren en derhalve niet gemaakt om alleen te zijn, dus sowieso, is het belangrijk, ook voor ongelovigen, om sociale contacten te hebben.

En ja, als je gelovig bent is het fijn als je ook gelovige vrienden hebt in je vriendenkring, zodat je het daar met diegenen over kan hebben, want ja, wees nou es eerlijk, het geloof is natuurlijk wel het allerbelangrijkste in een leven van een gelovige.

Fijne Dag en Zegens!

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 3 juli 2014, 17:05
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 08:31
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ZEELAND736 schreef:
Steentje snapttum niet...Ik HAD...een maandje...nu nog tot middernacht...
Ik ga ECHT weg!!!

Hai Zeeland, voor als je meeleest ;)

Ik vind het echt wel heel erg jammer dat je weg bent van dit forum, mis je bijdragen heel erg!

Ik kon me vaak herkennen in wat jij schreef...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 juli 2014, 08:26
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Nou, straks komt mijn vriendin die ik al 17 jaar ken.

Koffie drinken, en wandelen, en de laatste roddels...

Maar ja, voor mij is elf uur erg vroeg, voor haar aan de late kant.... Twijfelende smiley

Dus ja, nu, strakkies dus, eerst de afwas van een week...Dan dit dan dat, op volgorde van belangrijkheid, een beetje rommel is niet erg als het maar wel schoon is.

Dus leuk dat ze komt, vervelend dat ik dan nu heel snel moet afwassen, stofzuigen, en zo meer.... Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 10 11 12 13 14 15 16 ... 235 Volgende
Pagina 13 van 235