Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: woensdag 25 juni 2014, 11:18
|
|
|
Mijn schatten...... Zijn kostbaar.... Voor mij dan..... De doopkleedjes.. Van mijn kinderen.... De eerste schoentjes.... Ja zelfs de tandjes.... Ik bewaar ze..... Toch zijn het aardse dingen.. Ze brengen niks op... Ze maken mij niet rijker... Ook niet wijzer....
Mijn ogen... Gaan over de regels... In de Bijbel.... Op dit moment lees ik de spreuken.. Spreuken 8: 21.......
om rijk te maken wie mij liefheeft, om zijn schatkamers te vullen
Wat zijn de schatkamers..... Van Onze Here.....?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 25 juni 2014, 15:49
|
|
|
oooh ha ha ha, de schatkamers van God
Die zijn geweldig , tenminste het beetje wat we er soms van kunnen zien, gave is dat hij het met ons deelt ook!!!
Grote schat: stromend van levend water..... geen gewoon water, prachtig water, schitterend als diamanten en zo zuiver en vol levens kracht
Voor jou en voor mij, voor niks, gratis.... wat wil je nog meer als nederlander iets gratis krijgen??? en er is altijd genoeg
En dat is maar 1 ding waar ik het over heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 25 juni 2014, 15:51
|
|
|
oke tweede schat die hij uitdeelt aan iedereen: genade een heele grote doos vol, genoeg voor iedereen.... ha ha
oke de rest om te schrijven, is voor de anderen op het forum, voor ik doorga...
doos is volgens mij zo groot als de ruimte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 juni 2014, 12:21
|
|
|
Wie weet nog meer de schatten van God...?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 juli 2014, 23:59
|
|
|
Er staat ergens dat je moet zoeken schatten in de Hemel, en niet op aarde:
19 Verzamelt u geen schatten op aarde, waar mot en roest ze ontoonbaar maakt en waar dieven inbreken en stelen; 20 maar verzamelt u schatten in de hemel, waar noch mot noch roest ze ontoonbaar maakt en waar geen dieven inbreken of stelen. 21 Want, waar uw schat is, daar zal ook uw hart zijn.
22 De lamp van het lichaam is het oog. Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn; 23 maar indien uw oog slecht is, zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien nu wat licht in u is, duisternis is, hoe groot is dan de duisternis!
24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik heb even de hele tekst erin gezet, anders ruk ik misschien teksten uit ze verband.
Ik denk dat hier idd staat, dingen zoeken die niet materieel zijn.
En ook van dat je niet 2 heren dienen kan.
Dat laatste kan ook een proces zijn, in het geval van een verslaving. Denk ik.
Schatten in de Hemel zijn vriendschappen, genieten van de natuur, leven hoe God het bedoelt heeft(ook dat kan een proces zijn, en niet ineens van de ene op de andere dag, week, of maand).
Schatten in de Hemel zijn alle dingen die niet aan geld gerelateerd zijn denk ik.
Dus dat 'gezellig' napraten in gemeentes, sommige dan, wat ik meemaakte, en het gaat alleen over dure nieuwe spullen zoals auto's, vakanties, en dure spullen, ja, zeker als je een minimum hebt, dan kan je nergens over meepraten. Je ziet dat fenomeen ook wel eens op verjaardagen.
Ik denk dan weleens, weten die mensen niet dat iedereen eens doodgaat, en verantwoording af moet leggen?
Schatten in de Hemel is volgens mij goed voor jezelf en je medemens zorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 14:17
|
|
|
ZWALUWTJE610 schreef: | Mijn schatten...... Zijn kostbaar.... Voor mij dan..... De doopkleedjes.. Van mijn kinderen.... De eerste schoentjes.... Ja zelfs de tandjes.... Ik bewaar ze..... Toch zijn het aardse dingen.. Ze brengen niks op... Ze maken mij niet rijker... Ook niet wijzer....
Mijn ogen... Gaan over de regels... In de Bijbel.... Op dit moment lees ik de spreuken.. Spreuken 8: 21.......
om rijk te maken wie mij liefheeft, om zijn schatkamers te vullen
Wat zijn de schatkamers..... Van Onze Here.....? |
Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.
Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.
Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.
Vanaf vers 30 valt alle abstractie weg:
"toen was ik een troetelkind bij Hem, ik was een en al verrukking dag aan dag, te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht, 31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk, en mijn vreugde was met de mensenkinderen."
Mijn interpretatie van dit gedeelte is dat Jezus hier zelf tot ons spreekt.
Dit zie ik bevestigd in vers 35: Jezus is immers het Leven.
35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden, hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.
Conclusie: Jezus is Degene die deze schatten uitdeelt aan de mensenkinderen.
Dit werpt m.i. ook licht op welke schatten dat zijn toch?
De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 15:15
|
|
|
LAURA291 schreef: | Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.
Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort 'beeldspraak': een abstract begrip 'Wijsheid' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.
Maar na vers 21 wordt het nog persoonlijker; de Wijsheid zegt geboren te zijn, nog voordat de aarde begon.
"toen was ik een troetelkind bij Hem, ik was een en al verrukking dag aan dag, te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht, 31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk, en mijn vreugde was met de mensenkinderen."
35 Want wie mij vindt, heeft het leven gevonden, hij heeft van de HERE welgevallen verkregen.
De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons. | Mooi verwoord laura
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 15:15
|
|
|
LAURA291 schreef: | Mss moet je dit vers bekijken in het licht van de rest van Spreuken 8.
Tot en met vers 20 lijkt het te gaan om een soort \'beeldspraak\': een abstract begrip \'Wijsheid\' die als een persoon tot ons spreekt. Deze Wijsheid deelt de schatten uit aan degenen die haar liefhebben.
\"toen was ik een troetelkind bij Hem, ik was een en al verrukking dag aan dag, te allen tijde mij verheugend voor zijn aangezicht, 31 mij verheugend in de wereld van zijn aardrijk, en mijn vreugde was met de mensenkinderen.\"
De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons. | Mooi verwoord laura
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWALUWTJE610
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 juli 2014, 17:01
|
|
|
De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons. |
Wat mooi uitgelegd...... Dank je wel.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 15:48
|
|
|
De verzen 30 en 31 raken mij in t bijzonder: het vertelt (iets) van de Liefde van Jezus voor ons; hoe intens en vol passie Hij zich betrokken voelt bij ons. |
Mooi geschreven Laura!
Ik wou er nog ff aan toevoegen: Prediker 3
Alles heeft zijn tijd 3 1 Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd; 2 er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te rukken, 3 een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen, 4 een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwklagen en een tijd om te dansen, 5 een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te zamelen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich van omhelzen te onthouden, 6 een tijd om te zoeken en een tijd om te laten verloren gaan, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen, 7 een tijd om te scheuren en een tijd om dicht te naaien, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken, 8 een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd van oorlog en een tijd van vrede.
Dus, Laura, ja, jou tekst , ja, dan denk ik oa aan me kindertijd, met neefjes nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes, op oa vakanties ed., ja...
Maar ja, er zijn dus ook moeilijke tijden zie hierboven.
Je zal maar fftjes in zo'n tijd zitten....Ja, toen ik werkte in de ggz kon in anderen goede raden geven, en ja, mezelf ook, maar ja, het doen, daar gaat het om.
Dus in mijn geval, niet toegeven, dus vroeg opstaan. Daar staat ook een tekst over in de bijbel, nml: 'Heb de slaap niet lief opdat gij niet verarmt'.(gebod)
zoek 'm later wel even en keer op.
Als je je aan de verboden en geboden houdt in de bijbel, ja, dan heb je eigenlijk vanzelf schatten in de Hemel. so simpel, maar ja zoals Willemijn weleens zei, 'De praktijk is weerbarstiger'.
En toch, houden aan geboden, en verboden en je zal zien, je wordt dan vanzelf gelukkig, ja het vereist (zelfs)discipline, maar ja dan heb je ook wat
En tuurlijk es een keer rusten of een hobby(s), dat moet juist dat bedoel ik dus juist niet, ik bedoel als het 'rusten' een gewoonte wordt en geen uitzondering meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 18:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mooi geschreven Laura!
Ik wou er nog ff aan toevoegen: Prediker 3
Alles heeft zijn tijd 3 1 Alles heeft zijn uur en ieder ding onder de hemel zijn tijd; 2 er is een tijd om te baren en een tijd om te sterven, een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te rukken, 3 een tijd om te doden en een tijd om te helen, een tijd om af te breken en een tijd om op te bouwen, 4 een tijd om te wenen en een tijd om te lachen, een tijd om te rouwklagen en een tijd om te dansen, 5 een tijd om stenen weg te werpen en een tijd om stenen bijeen te zamelen, een tijd om te omhelzen en een tijd om zich van omhelzen te onthouden, 6 een tijd om te zoeken en een tijd om te laten verloren gaan, een tijd om te bewaren en een tijd om weg te werpen, 7 een tijd om te scheuren en een tijd om dicht te naaien, een tijd om te zwijgen en een tijd om te spreken, 8 een tijd om te beminnen en een tijd om te haten, een tijd van oorlog en een tijd van vrede.
Dus, Laura, ja, jou tekst , ja, dan denk ik oa aan me kindertijd, met neefjes nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes, op oa vakanties ed., ja...
Maar ja, er zijn dus ook moeilijke tijden zie hierboven.
Je zal maar fftjes in zo'n tijd zitten....Ja, toen ik werkte in de ggz kon in anderen goede raden geven, en ja, mezelf ook, maar ja, het doen, daar gaat het om.
Dus in mijn geval, niet toegeven, dus vroeg opstaan. Daar staat ook een tekst over in de bijbel, nml: 'Heb de slaap niet lief opdat gij niet verarmt'.(gebod)
zoek 'm later wel even en keer op.
Als je je aan de verboden en geboden houdt in de bijbel, ja, dan heb je eigenlijk vanzelf schatten in de Hemel. so simpel, maar ja zoals Willemijn weleens zei, 'De praktijk is weerbarstiger'.
En toch, houden aan geboden, en verboden en je zal zien, je wordt dan vanzelf gelukkig, ja het vereist (zelfs)discipline, maar ja dan heb je ook wat
En tuurlijk es een keer rusten of een hobby(s), dat moet juist dat bedoel ik dus juist niet, ik bedoel als het 'rusten' een gewoonte wordt en geen uitzondering meer. |
het is ook een schat vanuit de hemel dat Jezus bij je is, als je door moeilijke perioden gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: maandag 7 juli 2014, 19:28
|
|
|
Ik vind het boek Prediker ook een 'schatkamer' met veel waardevols!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|