Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 januari 2014, 15:33
Onderwerp: Genesis
|
|
|
LAURA291 schreef: | Ja dat zeg jij. Maar wat zegt Gods Woord daar zelf over?
Een Schepper zo almachtig en creatief dat Hij deze wereld mèt inhoud kan maken gaat mijn petje sowieso al te boven. Dan kan Hij het ook in 6 dagen. |
"Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet" (Job 36:26).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 januari 2014, 15:28
Onderwerp: Genesis
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Een geleerde daagde God uit voor een wedstrijd. Hij zei tegen God: "Wat U kan , kunnen wij ook, leven scheppen uit zand". "Oké", zei God. "Ja", zei de geleerde, 'ik kan ook leven scheppen'. "Oké", zei God, "laat maar eens zien". De geleerde toog naar het strand en begon zand bijeen te rapen, om uit het zand ook een mens te maken. "Nee, nee", zei de Heere God, "wel je eigen zand gebruiken, he, dit zand heb Ik gemaakt". |
Wauw!!! Goede nadenker!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 januari 2014, 16:53
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOL252 schreef: | Leuk! Veel plezier. En de sneeuw is al in aantocht, segge se ... |
Wie??? Jij???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 19:39
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo heftig, voor een overgroot deel in de wereld dagelijkse realiteit.. goed om bij stil te staan, hier waar wij dagelijks in vrijheid kunnen discussiëren op het forum over van alles ... en dan dit meisje... diep respect .. ontroerend. |
Zoals je zegt...Diep respect!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:32
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
Gefeliciteerd vanuit Zeeland!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 23:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Weeronline.nl: De komende dagen wordt het in Nederland lenteachtig warm.Vanaf maandag kan het kwik oplopen naar 14 graden, waar 5 graden normaal is voor begin januari. De relatieve warmte gaat wel gepaard met regen. Maandag zou de warmste 6 januari ooit kunnen worden, aldus de weerwebsite. Het dagrecord dateert van 1999 en staat op 13,1 graden in De Bilt. Na woensdag gaan de temperaturen omlaag, maar echt winterweer lijkt er voorlopig niet in te zitten.
|
En dat ik dat helemaal niet erg vind!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:53
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | De jongeren ? Of ze leven in een romantische wereld en wachten op de prins /prinses of doen en denken er niet zo diep over na. Veel jongeren hebben natuurlijk ook nog niet dezelfde ervaringen als de oudere mede CM leden |
Mee eens!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 11:16
Onderwerp: Goede voornemens!
|
|
|
Ik moet nog steeds...veel meer van mezelf gaan houden...(heb ik begrepen)
Maar ben wel weer begonnen met mijn knutselhobby... En dat voelt goed...en geeft veel voldoening....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 00:16
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Een jasje...shirts...schoenen...en 2 shawls scoren met veel korting!!! Das nog eens leuk winkelen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 december 2013, 18:05
Onderwerp: Fijne feestdagen, gelukkig nieuwjaar!
|
|
|
Mooi stukje Mario...
Bij deze wens ik ook iedereen...Gods zegen en alles wat nodig is voor 2014!!!
Speciaal voor hen die met gemengde gevoelens de ""drempel""overgaan...
Misschien alleen....zonder een dierbare...dat gemis...wat zo gevoeld kan worden!!! Misschien alweer met veel zorgen het nieuwe jaar in....
Dan...STERKTE!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 december 2013, 01:04
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
De woorden van het vorig jaar, behoren tot de taal van vorig jaar. De woorden van een nieuw jaar wachten op een nieuwe stem. Ergens mee eindigen, is ergens mee beginnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 december 2013, 16:25
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ziek liggen te wezen....zijn... Ach dat gaat ook weer over...toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 december 2013, 19:53
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
Nu al...8 vuurwerkslachtoffers....waaronder 2 minderjarigen...die hun hand kwijt zijn...
Sommigen leren het nooit!!!!
Zelf was ik 2 jaar terug getuige van een ongeluk met een buurjongen die nu het licht in zijn ene oog moet missen... Ik vergeet het niet vlug!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 december 2013, 11:12
|
|
|
Wie iets voor de wereld wil betekenen, moet er middenin staan en niet erboven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 12:25
Onderwerp: De opgefokte Kerst
|
|
|
De dagelijkse gedachten van Mario zijn zeker ook nu....zo duidelijk te volgen...!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 december 2013, 09:31
|
|
|
Dat deed mij ook denken aan gisteren...aan de preek...
Ik was alleen thuis en ben in het bezit van kerktelefoon... sMorgens over Jezus nederige geboorte.... De vlaggen hingen namelijk niet uit...""HIJ"" werd namelijk niet meer verwacht...er stond geen ""bedje"" klaar...
s Middags over de herders in het veld... Toen ze hoorden dat ""Het Kind""was geboren...gingen ze...MET HAAST...
Natuurlijk kun je daar allerlei fantasieën om heen bouwen... Maar tijd voor omkleden zullen ze niet genomen hebben... Waarschijnlijk ongeschoren in ""herderskleding""
De boodschap van de dienst was.... GA ZOALS JE BENT!!! Misschien met al je narigheid en je ellende... Zo mooi....en het mooiste is...het is nog bij me...
Knielen in een beestenstal...en Hem aanbidden!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 26 december 2013, 09:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 20:22
|
|
|
Geliefden,
Zoals je weet zijn we dicht bij Mijn verjaardag, elk jaar wordt die door jullie gevierd. Gedurende die tijd geven jullie elkaar veel cadeautjes,is er muziek ter ere van Mij en het eten is uitstekend.
Het is fijn te weten dat in ieder geval er mensen zijn die Mijn verjaardag niet vergeten zijn.Vroeger wist iedereen nog de reden van Mijn feest, en waren ze dankbaar voor alles wat Ik voor ze deed. Maar in deze tijd weet bijna niemand dat meer. Families en vrienden komen bij elkaar en hebben n fijne tijd samen.
Ik kan me vorig jaar nog herinneren....
Het was groot feest met mooie gedekte tafels, heerlijke gerechten, fruit, noten en chocolade, gebak en drankjes. Ook de versieringen maakten het extra feestelijk.
Maar weet je, Ik was niet uitgenodigd.
Ik was wel de ere gast maar men was vergeten Mij n uitnodiging te sturen.
Het feest was ter ere van Mij, maar Ik was er niet bij. Terwijl Ik er zo graag bij geweest zou zijn.
Om je de waarheid te zeggen, verbaasde het Me niet, want al de vorige jaren vond Ik de deur gesloten. Omdat Ik niet was uitgenodigd, besloot Ik toch stilletje binnen te gaan en in n hoekje naar het feest te kijken.Iedereen was aan het drinken, men vertelde elkaar moppen en ze lachten overal om. Ze hadden het geweldig.
Tot overmaat van ramp, kwam er n dikke man in n rood pak binnen, hij had n lange witte baard. En hij riep steeds HO HO HO en hij leek dronken.
Hij ging op n stoel zitten en alle kinderen kwamen aangerend alsof t feest voor hem was.
Om middernacht omhelsde iedereen elkaar, Ik stak Mijn armen wijd uit en wachtte tot iemand Mij zou omhelzen...maar niemand dacht eraan.
Toen gingen ze de pakjes uitpakken en Ik keek of er voor Mij n pakje bij was, maar nee!
Hoe zou jij je voelen als je jarig was en iedereen kreeg n cadeautje behalve jij, de jarige?
Toen begreep Ik dat Ik niet welkom was en ging stilletjes weg.
Wat zou Ik het fijn vinden als je de komende kerst Mij mee liet vieren. Dat Ik mee mocht delen in het feit dat Ik 2000 jaar geleden geboren werd, om voor jou te sterven aan het kruis, zodat jij mag leven. Mijn enige wens voor kerst is:
Dat jij dit gelooft met je hele hart.
Ik zal je wat vertellen.......Ik ben zelf n feest aan het voorbereiden, n feest zoals geen mens kan bedenken. Ik ben al bezig met de uitnodigingen te schrijven en er is ook n uitnodiging voor jou bij.
Ik zal je naam schrijven met gouden letters in n groot gastenboek. alleen diegene die in dat boek staan mogen binnen komen en meefeesten.
Diegene die Mijn uitnodiging niet aannemen, laat ik buiten staan.
Bereid je voor, want als alles klaar is, begint het feest. Ik houd van je.
Jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 december 2013, 19:29
|
|
|
Vrede in jezelf is vrede in de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 december 2013, 00:45
|
|
|
[quote=THOMAS968]Depresso:
The feeling you get when you've run out of coffee.....
Thomas[/quote Geweldig...die hou ik erin!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 december 2013, 14:18
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Eigenhandig gebakken frites....met een mexicano....
Het is zo leuk...en bovendien gezellig...dat de uithuizige kids dat vragen!!! En ja...dat vind ik dan weer leuk... Want stilte...kan ik nog steeds niet goed tegen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 december 2013, 16:01
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoe kom ik van mijn 'soms aanvoelende levensgrote verdriet af?' Wat ik toch tijden niet had?
Ja, ik heb ook natuurlijk, goede tijden tussen door. God zij dank! |
Dat zijn de ""ups"" en ""downs"" van het leven S!!! Zou iedereen dat niet hebben??? En ja...de 1 kan er beter mee omgaan dan de ander... Maar....Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijn....Ik zal je helpen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 december 2013, 15:57
|
|
|
ANTA961 schreef: | Doet de commercie dat? Ik denk dat ze dat alleen maar kunnen omdat wij met z'n allen al die kaarsen, lichtjes, stallen, kaarten, rendieren en cadeautjes kopen (en natuurlijk al dat eten!!). Blijkbaar voelen we een behoefte om iets op te vullen. Een 'lege' maag of misschien wel meer een 'leeg' hart...
De grote vraag is denk ik ook of christenen naar buiten uitstralen dat we geloven dat dat niet het belangrijkste is. Dat je je hart niet kunt vullen met lichtjes en eten enz. Maar dat dat wel kan met Gods liefde door zijn zoon. |
Mooi geschreven....en kan er helemaal in mee... Kerst kan voor mij alleen iets betekenen...als ik weet dat er vrede en rust in mijn hart is... Vier jaar geleden...3 dagen voor de Kerst ben ik als het ware ""gevlucht""
Elk jaar daarna...was Kerst erg moeilijk...ondanks de zegeningen.. Sinds vorig jaar zijn we weer allemaal bij elkaar...en dan is voor mij een gezellig samenzijn veel belangrijker..Overdaad...heb ik altijd al vreselijk gevonden...en al het ""glitter""maakte me toch geen ander mens... Als ik dan hoor dat er ondanks alles toch nog massaal gekocht wordt met Kerst...(en vergeet de 70 miljoen aan vuurwerk niet) Ben je dan ""gelukkig"" met deze dagen....of GE-lukkiger??? Ik denk het niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 december 2013, 13:14
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, precies, de herinneringen aan de kerstvieringen die zo kostbaar waren en die voor bij zijn. God zal nieuwe brengen, nieuwe personen in je leven met wie weer eens kerst kunt vieren, maar die dierbare kerstvieringen met je ouders bijvoorbeeld, of die éne kerstviering of jaarwisseling van een paar jaar geleden met die ene zo kostbare vriend......die herinneringen doen pijn als je alleen bent, niet het feest op zich.... |
Helemaal eens met deze woorden...zo voel ik het ook...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 18:45
Onderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja die ene zeldzame die er nog was heb ik al |
Ho-ho!!!!
Ik weet zeker dat er meer zeldzame rondlopen!!! Jij hebt gewoon 1 van ""hen"" gevonden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:52
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Beetje niet een goed moment uitgekozen voor een klein-niet te stuiten-wildebras-mini-kitten!!!!
Kerststukjes zijn niet veilig..... Ballen sneuvelen zomaar...ineens
En zojuist een afvalvakje vol met koffiepads (en opengekrabd!!) over de keukenvloer.... Tja....er zat ook een velletje worst in en dat roken we!!!
(en toch mag je blijven...want je bent een schat!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 december 2013, 11:41
Onderwerp: klaagmuur
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Zag laatst een hele leuke vrijgezele buschaufeur in Mechelen(ZL) niks voor je |
Kun je dat zien...als ze vrijgezel zijn???
Mechelen??? Das nie Zeeland....Dan is het een Belg!!! (ach een lieve vrijgezelle Belg...het komt wel goed met me!!!)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 19 december 2013, 11:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |