Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:59
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | .
Ik kom zelf uit een regio waar geen St Maarten werd gevierd, maar wat ik er van meegekregen heb is dat kinderen met lampionen langs de deur gaan om snoep op te halen? (verbeter me gerust als ik het fout heb). . |
Klopt,ze gaan met zelfgemaakte lampions de deuren langs,aanbellen mag niet,ze moeten zo hard zingen dat je ze hoort (gnagnagna).De boodschap is dat ze arm zijn en komen bedelen om eten........wat uiteraard vrijwel altijd snoep is Heb je je lampen uit dan geef je aan dat je er niet aan meedoet,de mensen die juist wel die schattige kindertjes aan de deur willen hebben maken hun huis zo uitnodigend mogelijk.
Het jammere is dat ouders steeds vaker hun kinderen in de auto naar winkelstraten brengen waar ze veel meer snoep krijgen Voorheen had je zo 100 kinderen aan de deur,tegenwoordig ben ik al blij als er 30 komen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 07:24
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Wanneer wordt er lampionnetje gelopen????? 11 november valt op zondag.......nou heb ik er niks op tegen als ze op zondag komen,ik geniet er altijd van........maar dat is niet iedereen met me eens(reden ) en het schijnt dat er ook kinderen op maandag komen.......oke,kan ook........zag ik gisteren,een dorp verderop,een papier hangen dat ze daar op zaterdag lopen.........ik weet het niet meer hoor,ik blijf echt geen 3 avonden thuis wachten op 1,5 paardekop .......
Hoe is dat bij jullie geregeld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 11:01
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ajax - Heerenveen ? |
Nee tegen Groningen..........het zal je hobby maar zijn,in een bus onder politiebegeleiding naar A'dam,aldaar omringt door busjes met ME naar het stadion,dan via dranghekken als vee naar binnen worden geduwd.Daarna mag je minimaal 3 uur tussen opgefokte "fans" zitten en na afloop hetzelfde ritueel in omgekeerde volgorde en dat voor maar 100 euro de man/vrouw Maar ja,zijn meissie is een enorme fan........doe mij maar de Heerenveen fans,daar kan ik tenminste gewoon rondlopen zonder bodyguards
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 23:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Kan ik niet zeggen,iemand van hier gaat mee maar die weet het nog niet |
Hij heeft al kaartjes.........voor Ajax Ik zal nog eens iets bedenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:13
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je schrijft het gelukkig nog bij het mooiste moment....... |
Tuurlijk,geld is maar betrekkelijk he en ik praat vanuit een luxe positie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:12
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Nou.........verrassende aflevering........Swaen.....ah gossie,haar stem brak en toch blijven roepen dat ze het allemaal heel goed vond Ik hoop dat ze een man vindt die een flinke muur kan slopen........Wilma en Martin zijn een leuk koppel maar ik kan me niet voorstellen dat het echt zo happy is om een relatie op te bouwen met 8 pubers om je heen!
Henk en....hoeheetzeeigenlijk? past goed denk ik......Willem......tja,ik vond Jurjen ook stukken leuker
Henrieke en Bert zagen er echt boers uit in Parijs,geen liefde,geen handjes.
Aad die deed zowaar pogingen om haar liefde te winnen waarop hij de reactie kreeg "ik vind jou ook wel leuk......."
Valt het jullie ook op dat ze aaaaaaaaaaltijd eten in bzv?Dat ze allemaal picknicktafels hebben en oh zo stralen?Kweeniehoor........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 17:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland? wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??
jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....
nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur |
Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen...... De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.
Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 14:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Het mooiste moment... zonder twijfel... toen ik mijn gegevens op een Nederlandse website invoerde om te laten berekenen wat het effect zou zijn met deze nieuwe regering....
ik zou er netto ca. € 4.512,00 op achteruit gaan!!! Das bijna € 400,00 per maand!!!!
Maar.... ik woon helemaal niet in Nederland
Owwwwwwwwww wat hou ik toch van Duitsland!!! |
Ach Pieter,gelukkig verdien ik minder dus lever minder in(hooguit 200 euro,peanuts ).........waardoor mijn baan niet meer loont(want mijn inkomsten worden verrekend met de anw dus ik werk al voor een schijntje),kan ik mooi van een uitkering gaan leven,houd ik netto meer over en ik hoef er nog niks voor te doen ook
(die knipoog is heeeeeeeeel vet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 20:01
|
|
|
JANS221 schreef: | Bedankt voor de felicitaties! Door verkoop huis nu schuldloos gescheiden... |
Schuldloos of schuldenloos?
Gefeliciteerd!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 13:37
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Vanavond gewoon vette hap! Dat is toch wel het standaard voer als ik er eentje jarig heb Je mag verwachten dat ze na 17 jaar wel eens wat anders kiezen..... |
Gefeliciteerd!!!!!!En sterkte met je dip.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 13:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Oh welk stuk ga je zien?? |
Kan ik niet zeggen,iemand van hier gaat mee maar die weet het nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 12:52
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ach, je mag het toch wel over het verleden hebben? Niets mis mee hoor, en je maakt mij niet wijs dat jij dat ook nooit doet.....je moet niet in het verleden blijven hangen maar dat is een ander verhaal..... En, ook niet belangrijk, CM is niet je leven he? Maar een leuke ontspanning...... |
Tuurlijk wel maar in mijn berichtje speelt het woordje "steeds" een grote rol(of is het steets? )Niets blijft hetzelfde,soms komen er leuke dingen tevoorschijn maar soms valt het tegen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 09:45
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Krijg als "nieuweling steeds het gevoel dat ik niet goed genoeg ben blijkbaar door al het gez... over die goeie ouwe tijd |
Dat gevoel krijg ik als oude garde onderhand ook.........als je steeds achterom kijkt is de kans dat je op je *piep* gaat groot.Tuurlijk mis je mensen maar nieuwe mensen zijn vast net zo waardevol(misschien wil er eentje wandelen Frank?)
Leanne,die elke avond eventjes gaat kijken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 08:33
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nou we het toch weer eens over yoga hebben.........ik ga op kosten van het ziekenfonds een cursus Pilates doen, als preventie bij een zwakke rug of revalidatie na rugproblemen. Dat is toch net zoiets als yoga?? |
Dat doe je om je geestelijke en lichamelijke gezondheid in balans te brengen door oefeningen,lijkt me best ontspannen.Ik badminton al jaaaaaaaaren,wordt mn hoofd leeg van en mn lichaam lekker moe........is dat dan ook slecht? Geen seks,geen sport,geen ontspanning.......wat mogen we nog wel?
Leanne,heeft er een hekel aan als iemand zich belangrijker vindt/maakt dan een ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 22:36
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...spreek me niet over ongelukjes...weet er alles van...
en die wandeling met 'shakira' zondag zal ik ook wel schrappen, zo kan ik niet over één of andere tak struikelen. En die poffertjes die ze me zou trakteren eet ik ook maar niet, zo verslik ik me niet. Dat is allemaal de schuld van die stomme bladeren die persé in mijn tuintje moeten neerdwarrelen.
Oja, de zon schijnt hier heerlijk... |
Lekker binnen blijven............
http://www.rodekruis.nl/ehbo/ehbo-tips/paginas/in-en-om-het-huis.aspx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 11:46
Onderwerp: Wat gaan jullie doen en wat houdt jullie bezig?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dát is een hele goede tip, ja, je kan ook foto's kopen die bijna, of net zo groot zijn als je muur, of schilderijen.
EEn grote behangfoto van Amsterdam, en of van een mooi strand |
Jaaaaaaaaaaaaaaaa,ik heb een wand met een bos rozen van 4 meter breed,ik geniet er nog alle dagen van,doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 oktober 2012, 11:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...herfst heeft charmes als de bladeren van de bomen bij de buur vallen en niet allemaal bij mij. Zondag ben ik op die stomme bladeren uitgegleden met mijn rib op de rand van een tuinstoel terecht gekomen. Hoesten, niezen en diep ademhalen is enorm pijnlijk. |
Ai,op zekere leeftijd komen de ongelukjes he........ Mijn blessure is tenminste opgelopen tijdens het sporten
Beterschap! Buurman even laten harken en de tuinstoelen binnen laten zetten?Och nee,tuurlijk niet,het is zijn schuld niet...........dus toch die boom zelf laten opruimen.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 oktober 2012, 21:47
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Alle bezuinigingen van "ons" nieuwe kabinet..........pfffffff........ik word er een tikkie moedeloos van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 22:05
|
|
|
CARMEN073 schreef: | ... en.... ??? Wel netjes je zin afmaken hé |
Ik zeg niks............groot,bruin,warm,niet te oud........zwijmel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 22:03
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nou ja ik lees over drukte, files, zieke mensen, vuile was enzo...... Doorgaans niet de meest leuke dingen om te moeten aanpakken (hoewel die zieke mensen vast erg blij zullen zijn ) |
Ik was mijn eigen pootje vergeten Maar goed,ze liggen er weer fris bij en ik zit weer op mn eigen plekje,heerlijk
Morgen vrij,dan ga ik beu... ssssssssst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:56
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Sterkte met alles, Leanne!! |
Dank je,maar ik mankeer niks hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:54
|
|
|
VISSER278 schreef: | sjonge stelletje zeuren wat nou rotweer 't is ook nooit goed doedegordijnendichtkachelaanofgalekkerslapen( mag dit ook niet S?) |
Ja ik mag even zeuren! Stervensdruk op het werk vanwege alle zieken,naar huis in de file terwijl de storm om me heem raast.Maar de stamppot staat nu op en als de familie zat is vertrek ik naar een adresje wat mij vroeg te komen want ze zijn er ziek.......en het schijnt dat het beddegoed niet langer kan blijven liggen
Doe mij maar zomer,iedereen gezond,lekker buiten zitten met een wijntje en zo..........
Dat het maar snel bedtijd is,dan kan ik weer dromen van knapperende haardvuren,berevelletjes en..........
Leanne,vindt chocomel uit de senseo ook lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 18:30
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ik vind het nu ook wel knap saai worden hoor Leanne, dr gebeurt zowat nix. En inderdaad...mijn vriendinnetje Wilma gaat et niet worden, tegen het slanke en mooie figuurtje van Swaentje valt niet te vechten he.....die Martin heeft zijn ogen ook niet in zijn broekzak.... |
Ach welnee,Swaen is een .........hoe zeg ik dat netjes.......een wat stoerdere vrouw,geen vrouwtjesvrouw.........blijkbaar is dat Martin zijn type,prima toch?Nog even een aanvulling want anders wordt het misschien verkeerd begrepen........ze kunnen ook goed samen praten,begrijpen elkaar en aan de handen te zien gaat dat heel goed.....
Ik heb een dikke kont maar nooit gebrek gehad aan mannelijke aandacht en de opmerkingen die ik erover kreeg van kandidaten zijn op 1 vinger te tellen......
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 29 oktober 2012, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 oktober 2012, 08:57
|
|
|
Rotweer
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op maandag 29 oktober 2012, 08:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 oktober 2012, 22:33
|
|
|
Nou........wat mot ik er van zeggen?De liefde spatte niet bepaald van het scherm,een voorzichtig aaitje van Aad en een zoentje(Cupido is bezig geweest zei hij met een stalen gezicht) en een knuffel bij Willem.........tjongejonge........en die arme Linda......kom voor jezelf op meid!
Martin gaat voor Swaen,dat zie je meteen aan zijn blik als ze in beeld is,Wilma lijkt me een lieve vrouw maar is te.........gewoontjes ? voor Martin.........denk ik.......Zijn kinderen zeiden heel duidelijk hoe ze beide vrouwen zagen,Swaen voor het werk en Wilma voor het huishouden Laat pappa maar lekker zelf kiezen!
Henk........tja,die is niet verliefd net als Henrieke........da wordt niks hoor
Eerlijk gezegd boeit het me steeds minder.........maar als Jurjen even tot rust wil komen is hij hier welkom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 09:54
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Dank u,dank u,ik heb me ingelezen en daarna een lijstje aan stiefzoon gegeven(die zn diploma's voor monteur haalde maar nu toch jurist wil worden ). Mijn black beauty kwam glansloos door de apk,nu krijgt ze nieuwe filtertjes en frisse olie,vanmiddag wrijf ik haar binnenkantje op tot ze glanst van genoegen en dan gaan we samen door de wasstraat..........het blauwe evenbeeld van haar staat tijdelijk op de oprit,zijn motor ronkt wat harder dan de hare,zijn uiterlijk is wat ruiger.......het leven is net een sprookje
ps.ik heb haar laatst bijna geruild voor een kleine,rode,snellere en nieuwere versie,niet tegen haar zeggen hoor......... het stelde niks voor,het was slechts een flirt
|
|
Naar boven |
|
|