Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 12:48
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dank je wel voor die reacties, maar als ik sommige mensen hoor, hoe ze de rol van de vader afkraken, vraag ik mezelf af of dit niet allemaal veel te braaf is.
Wie vindt dat als de vader weggaat omdat die een nieuwe vriendin heeft, hij de kinderen ook niet mag zien? Wie vindt, omdat hij de vrouw zo mishandeld heeft, hij geen recht meer op de kinderen heeft? Wie vindt dat het alleen maar voor onrust zorgt bij de kinderen als ze 2x per maand naar hem toe gaan? Wie doet zn best om de vader buitenspel te zetten, omdat het alleen maar aan een tijd herinnert dat jullie nog getrouwd waren??? Wie vindt dat de vader eigenlijk helemaal geen goede opvoeder is, de kinderen mogen alles bij hem.. Wie vindt dat de kids niet naar de vader mogen omdat hij geen alimentatie betaalt.
Dit zijn de vragen en opmerkingen die ik vaak hoor, waarom zie ik ze dan niet terug in de bijdragen hier op het forum? |
chat soms zorgd het ook voor onrust voor de kinderen als ze bij de andere ouder geweest zijn ik heb jaren gehad dat ze de 1e 2 dagen na een weekend bij pa weer helemaal in het gareel moesten komen en dat ik na vak weer duidelijk aan het heropvoeden was omdat men toch 2 verschillende levenswijzes heeft ,zeker in mijn geval,maar dan is het zaak je kinderen leren dat ieder zijn eigen regels heeft op zijn eigen woonplek. nu ze ouder zijn kunnen ze dat wel relativeren maar het is er zeker niet makkelijk voor de kids als je 2 verschillende maniereen van omgang hebt.
en idd de kinderen mogen andere dingen bij hem (de vader) dan bij mij maar dat is toch een kwestie van terein afbakenen en veel comuniceren zowel met de kids als ook tot op bepaalde hoogte met de andere ouder en de een gaat dat beter af dan de andere want uiteindelijk heeft iedere ouder dan ook zijn eigen nieuwe leven evt met nieuwe partner dus ook andere regels
geen alimentatie vind ik geen reden om kids weg te houden maar ze weten het bv wel en als je kids groter zijn zien ze ook echt wel de verschillen in een christelijk leven en een leven waar God niet of nauwelijks in gekend wordt
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 1 maart 2011, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:33
Onderwerp: Rol vader na echtscheiding
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toen ik van mijn vrouw ging scheiden is mijn zoon bij mij gaan wonen. Eigenlijk geen moment spijt van gehad. Ik heb nog steeds contact met de kids op een manier zoals bij een vader past. Ondanks mn echtscheiding zijn ze mn kids gebleven. Het kan echter ook anders zijn, en heel vaak zijn de kids de dupe als ouders elkaar de kinderen niet gunnen...welke ervaringen hebben jullie op dit vlak. Wat vinden jullie dat de rol van de vader moet zijn als de kinderen bij de moeder blijven? Of andersom kan ook natuurlijk.. |
mijn kinderen zijn bij mij achtergebleven,helaas had mijn exman alleen oog voor zijn zielige ik en had hij weinig oog voor de kids om een goede vader te kunnen zijn.het ging er bij mij niet om dat ik de vader geen kids gunde maar er was vanuit mijn ex onmacht om een relatie met de kinderen te bouwen ondanks de loyaliteit van de kinderen,als dan na de scheiding misbruik ontstaat ga je er heel anders tegenoverstaan en na 3 jaar mochten(moesten) de kids weer naar hun vader kunnen volgens de rechter helaas lukt het mijn ex nog steeds niet om een goede relatie met hen op te bouwen,hij stoot hen af en beschuldigd zelfs de kinderen van ontrouw als ze tegen hem uiten dat ze zich juist niet gesteund weten door hun vader dat is dus een trieste zaak waar ik als moeder weinig tot niks aan inbreng heb om het beter te laten verlopen.
ik ben wel duidelijk van mening dat als het tussen 2 ouders niet meer gaat (wat de reden dan ook mag zijn) dat de kids dan niet in een situatie gebracht moeten worden dat zij zouden moeten kiezen of weggehouden worden bij de andere ouder .behalve als dit gevaar voor hen zou opleveren. een vader moet een vader voor hen blijven en een moeder hun moeder maar soms zijn er gewoon situaties dat dit helaas niet kan of niet werkt. de kinderen gaan dan zoals door bovenstaande stukje naar vervanging zoeken in bv nieuwe relatie van ma of omgekeerd.
hetzelfde kun je ook bv stellen wat voor relatie hebben grootouders nog met hun kleinkinderen na een scheiding ook daar zit vaak veel haken en ogen en verdriet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 1 maart 2011, 11:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 11:07
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik herken me in het verhaal van Marian.. Ook voor tijdens en na mijn huwelijk... Had het gevoel dat ik niet meer bestond... Dan verdwijnt(bij mij tenminste) ook je eigenwaarde!!!!! Had ik maar voor mezelf...aan mezelf gedacht... TOEN....
Sinds ik in de zorg werk...en veel betekenen kan en wil voor DE ANDER..hou ik ook weer van mezelf!!!!
Overigens..zei men dat ook tegen mij...HOU VAN JEZELF!!! Ik moest naar de spiegel...en het zeggen....(kan dat nog niet!!!)
Toch kon ik van andere mensen houden...heel veel zelfs..maar ik denk doordat dat kwam...dat mensen toch dankbaar waren... Immers je vervuld een taak voor hulpbehoevende mensen!!!
DAAR kwam een DANKJEWEL....wat je al jaren mistte!!!!! DUS....ik kreeg erkenning...ik was wel degelijk goed...
Ik hou niet van mensen die het zo overduidelijk goed met zichzelf geschoten hebben!!!!
En zeer zeker niet in de laatste plaats...ik krijg kracht naar kruis...en door die kracht ook de moed om verder te gaan... |
denk dat het ook te maken heeft met een accepteren van jezelf hoe je in je vel zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 09:05
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Op tijd mijn bed in gegaan... 23:00 uur, want straks weer werken.... maar slapen ? vergeet het maar, telkens als ik in slaap was, werd ik weer wakker, en dat alles omdat de bovenbuurman zich (so to speak) 100 x omdraait in zijn krakende bed... pfff... en dat gaat maar door tot ik om 3:45 uur het zat was om voor de zoveelste keer weer wakker te 'schrikken' en ik er maar ff uit ben gegaan... grrr... Je kunt wel stellen dat dat mijn slechtste momenten waren... |
wow sus zo gehorig op jou flat dat je dat door een betonnen vloeer heen hoort heb jij zo'n scherpe oren???? kan me nl niet voorstellen dat je houten vloeren cq plaffonds heb t
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 1 maart 2011, 09:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 08:58
Onderwerp: geweten
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | woensdagavond hoop ik de bijbelstudie te kunnen bijwonen (hoop dat ik mijn verlof krijg) over "Het geweten".
Wat denken jullie hierover? Soms is een geweten zo helder maar soms vind ik moeilijk onderscheid te maken tussen een eigen geweten en satan die je maar blijft overtuigen dat je verkeerd bent, Wat is jullie ervaring hierbij? |
je geweten is je innerlijk besef van goed en kwaad dit heeft ook te maken van wat je thuis als waarden en normen meegekregen hebt vanuit je opvoeding en als je dan op een punt komt dat je geloofd in God en Gods woord (de bijbel) leest kun je toetsen of dit geweten in 1 lijn staat met wat God als het verschil aangeeft tussen goed en kwaad en als satan je blijft overtuigen dat je verkeerd bent of dergelijke toets het dan aan Gods woord en als het om iets gaat wat fout ging en wat je oprecht beleden hebt bij God en vergeving gevraagd en datgene niet meer doet en het wordt toch steeds weer in je gedachten gebracht hoe slecht je wel niet bent mag je uitspreken op grond van Gods woord dat je vergeven bent en de boze geen recht heeft om je er steeds weer mee te confronteren want God heeft het dan al lang weggedaan in de diepte der zee wij zeggen dan ook altijd erbij een bordje verboden te vissen dus door de genade van Jezus zijn wij vrijgekocht en heeft de boze geen recht meer om je aan te klagen als je dat belijdt en in die zekerheid staat doet het je geen pijn of dergelijke als de boze weer als een briesende leeuw rondgaat om te zien wie hij verslinden kan . als je eerlijk naar jezelf en God bent weet je echt wel door je geweten wat voor keuzes tussen goed en kwaad je moet maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 00:24
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Doet me denken aan een verhaal van mijn dochter, zij heeft toen ze zeventien jaar was een Highschool jaar in Amerika gedaan en als ze in de klas wat vertelde zei ze er vaak hoor achter....... Zij snapte niet waarom de leerlingen dan begonnen te grinneken en de docent boos was......tot ze de betekenis van het woord hoor in het Amerikaans hoorde......juist....hoer..... |
hahaha willemijn heel herkenbaar ik had in mijn USA jaar ook wel paar van die gekke dingen en de kids dachten dat we allemaal nog op klompen lopen ik zei ja zo ben ik over de zee komen lopen naar amerika toe hahahahahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 14:55
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
hey leanne we zullen je missen meis geniet van je time out en je drent we komen je vast weer eens tegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 13:14
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Oh ja, jullie vieren Carnaval hè. In het Zuiden wordt daar rekening mee gehouden, de vakantie wordt er op aangepast.
Marijan, op de Veluwe ontgaat zulke feesten je hè. |
nou wat dat aangaat doe ik niet meer mee met de zuiderlingen die tijd ligt ver achter mij wij gaan wel wat anders vieren in dat weekend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 18:27
|
|
|
hier vakantie van s'middags 4 maart tot 13 maart en de mei vak van22 april tot8 mei zo nu is iedereen ff op de hoogte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 14:38
|
|
|
nog een slecht moment de vinyl-vloer die hier paar maanden geleden gelegd is is iets mis mee dus met een beetje pech mag de boel er weer uit, kamer weer leegsjouwen ,de vloer moeten ze loshalen en weer leggen met een soort van oprekken. lukt dit niet dan zal de gehele vloer vernieuwd moeten worden
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 22 februari 2011, 14:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 08:50
|
|
|
een dochter die schoolziek is en niet naar school wil en toch moet wat een drama's op de vroege ochtend
gelukkig heb ik het nog steeds voor het zeggen
ik ben echt een ontaarde mamie me meis is dus weer thuis meester belde'' t kind is echt ziek
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 22 februari 2011, 10:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 01:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Net te horen gekregen dat mijn wandelingetje van gisteravond me een verrekte enkel heeft opgeleverd Nu dus thuis zitten met m'n pootje ingepakt en pijn hebben |
sterkte erika wel beetje opknappen voor de 5e he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 00:50
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
we hebben al voor je gezongen van harte chat (ff plagen hoor)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 22 februari 2011, 00:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 15:14
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Positief nieuws van Proteq.
Al met al heeft het ca 8 weken geduurd om de premie stop te zetten.
|
gefeliciflapstaard mariska je ziet de aanhouder wint in deze
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 19 februari 2011, 15:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 10:42
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
[quote=VISSER278]Maar ik heb díe datum alvast genoteerd. maar wat is dat nou met die bolussen? vorig jaar had ik ze mee genomen omdat ik toen pas jarig was geweest, maar dat is 21 mei nog lang niet aan de orde hoor.
kunnen we geen bolussen bestellen bij jou voor de 21e rek nr doorgeven + bestelling ,vooruit betalen en jij levert ze af ????
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 18 februari 2011, 10:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:45
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
LISA610 schreef: | Beetje naïef beeld van vrouwen zet je hier neer Gert.. Laten we maar niet te diep in waar dit op is gebaseerd. Maar wel ff een kreet van de week (ja ja ja.. was een ander topic, maar ik kan het nu ff niet laten... ) Wie zijn vrouw niet om raad vraagt mist 50% van de wijsheid die God hem heeft gegeven!
Enne.. voor de single-mannen op CM: don't wurry, er zijn hier genoeg vrouwen die jullie zo nu en dan van wat wijze raad willen voorzien. Dat geld ook voor jou Gert, zo vergevingsgezind zijn we wel (toch meiden ) |
ja dat zijn we wel hoor lisa
mijn moeder leerde ons altijd:de man het hoofd maar de vrouw het nekkie dat het hoofd de goede kant op draait
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:41
Onderwerp: het kind met een probleem
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben er niet zo heel erg in thuis en heb een vraag.Is er enige jaren geleden niet juist door die ouders voor gevochten die leerlingen in het reguliere BO te houden? |
idd leanne ik ken dan ook verschillende ouders met hun kinderen op school bij mijn kinderen die bewust uit het bijzondere onderwijs gehaald zijn om op het reguliere basis onderwijs te komen wel met een rugzakje deze kinderen kwamen heel goed mee en ontwikkelden zich juist beter dan tussen mede gehadicapten,maar dit geld echt niet voor alle kinderen met een rugzakje ik heb ook gezien dat er moeilijkheden op school kwamen in klassen en onderwijs door juist kinderen die bv geen opvoeding meekregen van thuis,geen discipliene en gebrek aan consequentie en aandacht,(door de ouders dus)en in de vaak grote klassen is dan geen opvang mogenlijk
wat mij ook opvalt is dat men tegenwoordig al heel snel een eticetje plakt op een kind wat bv net ff anders is bv als ik zie wat voor tijd ed nu gespendeerd wordt over hoe ik mijn kind zou moeten begeleiden die een zeer lichte vorm van spierdystrofie heeft ,dan zou men dat geld ook anders kunnen besteden aan de zwaardere gehandicapten want ik heb het de hele basis school zonder hulp kunnen doen en nu wordt mij zg hulp opgedrongen waar ik niet om gevraagd heb,(waarmee ik niet wil zeggen dat ik af en toe toch wel een eye opener krijg)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:21
|
|
|
LISA610 schreef: | Zojuist mijn oudste zoon uitgezwaaid in de wetenschap dat ie woensdag pas weer thuis komt. Na schooltijd gaan de kids naar paps en in verband met de voorjaarsvakantie blijven ze een paar dagen langer. Leuk voor hem en hen natuurlijk en ik gun het ze ook echt. En ja hoor... heb genoeg leuke plannen voor te weekend, moet maandag, dinsdag en woensdag werken, dus voordat ik het door heb zijn ze weer thuis. En toch........ klinkt mischien stom, maar ik kan er na ruim vier nog altijd niet echt aan wennen als ik afscheid moet nemen in de wetenschap dat ik ze ff wat langer dan één of twee dagen niet kan zal zien. Dus nu ff een beetje |
een knuff voor jou ik voel met je mee ;weet precies wat het is ik heb het na 7 jaar nog steeds net of je ff niet compleet bent en het is dan te rustig in huis ondanks het positieve dat je ff lekker wat voor jezelf kunt doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 23:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ach.........een half uur!! dat wordt drie dagen blaren, grace!! |
hahaha net als die man van de reclame 1e 10min €10 en de andere 20 €60 of was het 80 hahahahaah en knalrood verbrand tja dacht dat het uit zichzelf uitging lol ik ga wel bij een vriendin kan ik het rustig opbouwen en heb ik er meer aan kost me ook niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 februari 2011, 21:12
|
|
|
MARIO216 schreef: | Een ode voor Grace, het 5200ste bericht voor de off-topic topic.
En Imre lacht. |
wow dit is voor het eerst dat ik zo een lustrum haal heb ik nu ook wat gewonnen?????
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 17 februari 2011, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:32
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mijn broer ligt terug op intensieve zorgen.......... |
ow marylien dat is dan even een terugslag wens je sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:30
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
momenteel lees ik een studieboek van praktisch en pastoraal titel echtscheiding,een onmogenlijke werkenlijkheid geschreven door een dominee,christelijke psygoloog en christelijke jurist. heb 3/4 deel gelezen tot nu toe,best een eye opener.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat moet het prinsje dat er bij hoort dan maar doen | waarom alles in het verkleind leanne dacht dat je een hele grote prins hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 16:17
Onderwerp: opwekking tot liefde
|
|
|
LISA610 schreef: | He he, ga je eindelijk mee doen aan de Friese invasie |
hahahahaha houd ik me maar bij brabant als evenwichtige tegenhanger,lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 12:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
dat de wervels bij mijn zoontje die fff verschoven waren bij een judo greep toch weer op hun plek zitten en er niks beschadigd is hij moet fff een paar daagjes rustig aan doen en geen onverwachtse bewegingen ed. valt niet mee voor een actief jongetje
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 16 februari 2011, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:24
Onderwerp: opwekking tot liefde
|
|
|
ik las romeinen12 :9 tot 21
laten we proberen zo te handelen en wandelen ik zeg niet dat het makkelijk is maar wilde even een tegenhanger aanreiken voor hetgeen nu op het forum bezig is.
bij deze wil ik alle gekwetsten ,geschokte etc een liefdevolle knuffel geven ter bemoediging. strijd de goede strijd en dus laten we ons niet door een vijand omlaaghalen
|
|
Naar boven |
|
|