Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:10
Onderwerp: Rekkelijken en preciezen
|
|
|
ik kom ook uit op een score van 55 lies, terwijl ik wel een 75 verwacht had; t is grappig om even die test te maken, maar meer waarde heeft het niet voor me eigenlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 12:05
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ja, Hannah. De gevoelswaarde kun je heel goed met elkaar vergelijken. De baby wordt gezegend, de ouders worden gezegend. Het grote verschil echter is, dat er niet gesproken wordt over verbond en er wordt geen extra geestelijke waarde aan toegekend. Het kind is immers in de ouders geheiligd. |
is het niet zo, dan, dat het kindje aan God wordt gewijd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 08:37
|
|
|
even een vraag aan de volwassen-dopende-christenen; wat houd het precies in, het opdragen? hoe is het ritueel, en wat is de preciese betekenis? in wezen is dat toch ook dat je je kindje toe mag wijden aan de hemelse Vader? dus qua gevoelswaarde komt het dan toch in de buurt van de kinder-doop?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 08:30
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
je bent niks verplicht toch leanne? wie muziek wil maken doet dat, wie t niet wil, doet het niet; just be yourself...... de hei is groot genoeg toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078 leo571
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:21
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | PS er staat na 12.00 naar de schaapskooi!
Hoe laat spreken er eigenlijk af 11 uur of zo?
Kan jij me dat zeggen Hannah?
Greets, Peacedove
Ben nogal van het plannen moet wel he met 3 kids |
ik hoop tegen twaalven bij juffie tok te staan, peacedove;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 16:04
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier ben ik met je eens, het geloof draait het om.
Ik ben met aandacht je bijdrage aan het lezen wat betreft kinderdoop. Wat houdt dat precies in?
Dus als kind wordt je opgenomen in het verbond wat God met Zijn volk afgesloten heeft, als kind ontvang je al de verzoening door Christus bloed en als kind ontvang je de Heilige Geest. Als je ervan uit gaat dat je dit al ontvangen hebt als kind, waar is dan de ruimte om zelf te ontdekken wat Gods genade betekent? Is die ruimte er wel als je ervan uit gaat dat je die genade al ontvangen hebt? |
nee, de denk-structuur is je niet helemaal duidelijk chat; even kort door de bocht gezegt, en dus wat minder genuanceerd; de Vader wil, de Zoon wil, en de Geest wil; maar t is nog niet in je hart uitgewerkt; dat gebeurd bij de wedergeboorte/het tot geloof komen. dat is wat de kinderdoop inhoud.
dus God zegt dat Hij je aan wil nemen als Zijn kind; maar de genade/vergeving van zonden heb je nog niet ontvangen. snap je me nu beter?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 15:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik speur daar een beetje cynische ondertoon, maar laat ik het eens dan persoonlijk maken. De vraag die mij bezig houdt is: werkt dit voor jou of is dit een geestelijk aanvaarden van? Er worden een heleboel geestelijke principes vastgesteld en uitgesproken zonder dat je daar iets van weet.....een heleboel wordt toegeëigend in geloof, maar wat kun je er zelf mee? |
de cynische ondertoon is er niet hoor chat; en je vraag is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegt; wat werkt er wel of niet voor me, wat aanvaard ik, waar weet ik niets van, en wat eigen ik toe in geloof?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De kardinale vraag in dit gedeelte is natuurlijk, in hoeverre kan een baby uit geloof dit aanvaarden? Daar blijft de schoen wringen? De ouders kiezen ervoor, wat op zichzelf een fijne keuze is, omdat ze van plan zijn om het kind in geloof op te voeden, maar doop en bekering gaan hand in hand samen in mijn optiek. Het zijn twee kanten van dezelfde medaille. |
en daar zit nu inderdaad het verschil; scherp opgemerkt chat! in jouw optiek wel, bij de kinderdoop dus niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier zie je weer een klassiek argument, dat in mijn ogen onbijbels is. Een kind is niet behouden als het niet gedoopt is.... |
heb je dan mijn motivatie wel gelezen, chatuliem?? want daar heb ik toch, dacht ik, een halve pagina tekst aan gewijd!! ik copieer het nog een keer voor je;
je wordt wel in het uiterlijke volk van God opgenomen, de gemeenschap der heiligen, de kerkelijke gemeente, maar niet bij het volk van God in de zin van het "kind van God zijn" om een paralel te trekken met het volk israel; niet iedere israeliet kende/geloofde in God, en is bij Christus in het Vaderhuis. kijk hierbij ook maar eens naar het moment, dat het volk israel uit egypte is geleid, en voor de jordaan is aangekomen; slechts twee verspieders geloven/vertrouwen op God; het overgrote deel van het volk israel dus niet; zij blijven in de troosteloosheid van de woestijn, en gaan het land der belofte (als symbool van de hemel) niet in. samenvattend; het belang van bij het uiterlijk volk van God behoren, is geen garantie dat je ook bij de God van het volk hoort; dit is een belangrijk gegeven, waar nog wel eens misverstanden over bestaan, naar mijn idee!! dus het geloofsvertrouwen van een israeliet is kriterium voor God, ik hoop dat we het daar over eens zijn....
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Vader, beloofd de Vader dat hij met ons een eeuwig verbond der genade opricht, ons tot Zijn kinderen aanneemt, en ons van alle goeds wil voorzien; al het kwade van ons weren, of tot ons bestwil doen keren; wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Zoon, beloofd de Heere Jezus dat Hij ons wast in Zijn bloed, zodat we rechtvaardig voor God gerekend worden. wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Heilige Geest, dat Hij in ons hart wil wonen, en ons tot lidmaten van Christus wil heiligen, zodat we ons mogen toe-eigenen wat we in Christus al hebben mogen. namelijk; afwassing van zonden, vernieuwing van ons leven, zodat we onbevlekt het eeuwige leven binnen mogen gaan
met andere woorden; de Heilige Geest werkt het geloof, en de vernieuwing van je leven in je hart, waardoor je de genade ontvangt. dit houd dus in, chatuliem, dat je niet in het genadeverbond wordt opgenomen door de doop, maar doordat de Heilige Geest het geloof in je hart werkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:06
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.
Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.
Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond. |
zeg mariska; k zit te ontbijten ja!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:27
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wat volgens jou de levensduur van een friteuse is? |
prr, dat moet je iemand anders vragen, hoor imre; ten eerste heb ik geen verstand van friteuzes, en daarnaast weet ik niet hoelang ze meegaan. k weet alleen dat het hier feest is, wanneer de frietpan aanmag!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 19:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef:
Nu kom ik op het beantwoorden van je opmerkingen Hannah. (eindelijk....) Allereerst vind ik dat er knap veel verondersteld wordt in de visie van de kinderdoop, zonder dat dat het geloof van het kind raakt. Zoals ik hierboven heb aangegeven, is de doop een persoonlijk proces tussen God en de a.s. gelovige. De gelovige moet iets ondergaan, moet zijn oude leven afleggen en zich toewijden aan God. De veronderstelling dat dat al bij de kinderdoop gebeurt is in mijn ogen vergezocht. deze veronderstelling kan ik in mijn visie niet terug vinden, hoor chat!! Het is in naar jouw mening juist dat proces waarbij de mens het antwoord op Gods genade aanvaardt, dat bij de mens zelf hoort en niet bij een kind, dat niet weet wat goed of slecht is. De valkuilen, die ik beschreven heb bij de besnijdenis, zien we ook terug bij de kinderdoop. Mensen aanvaarden het feit dat ze gedoopt zijn en leven er maar op los in de veronderstelling dat ze toch wel behouden zijn. Of, de God, die vanuit liefde naar ons omziet wordt vertaald als de God die ons met Zijn wet wil beheersen. Ik zeg niet, dat dit bij iedereen zo is, maar ik noem het valkuilen. die veronderstelling gaat voor mij persoonlijk niet op, en ik kan hem ook niet terug vinden bij mensen om me heen. Zelf ben ik ook christelijk opgevoed. Altijd heb ik mijn geloof gedragen, maar er kwam een moment, dat ik besefte dat het niet voldoende was. Ik zag nl. in mijn omgeving mensen die hun leven hadden gegeven aan Jezus en radicaal een keuze maakten voor Hem. De verandering die plaatsvond in hun leven was verbazingwekkend, vooral de liefde voor God was opeens iets tastbaars, iets concreets geworden. Het zette mij tot nadenken, ik dacht altijd dat geloof iets was wat voor later was. Een soort verzekering, dat als ik dood ging ik in de hemel zou komen. Maar nu zag ik voor mijn ogen, dat God in staat was en is om mensen te veranderen. Toen besefte ik wat ik miste, nl. een persoonlijke relatie met God. Dit proces heeft bij mij enkele maanden geduurd, waarin ik streed tegen God en mezelf. Ik wilde me wel overgeven aan Hem, maar besefte ook tegelijkertijd dat dit me alles zou kosten. Toen ik uiteindelijk mijn strijd opgaf en mijn leven aan Hem gaf, was de stap tot de doop logisch. Daar heb ik mijn oude leven afgelegd, en ben ik opgestaan in een nieuw leven. Mijn ouders hadden mij over het geloof verteld, maar ze konden niet mijn oude leven begraven. Dat is iets wat ikzelf moest doen in afhankelijkheid aan God. Ik erken ten volle dat het intitiatief van God uitgaat, Hij biedt zijn genade aan tegenover de mens. Het antwoord van de mens nee, de bevestiging van die genade door God gegeven . is de doop. Het begraven van het oude leven, het opstaan in het nieuwe leven. Dan wordt de wedergeboorte een feit. nee, de wedergeboorte is het moment dat je van dood over gaat in het Leven, en dat hangt niet van de doop af, maar van het moment dat je de beloften van God voor waar aanneemt.
een mooie verhandeling, chat... maar waar ga je nu op mijn verhaal in? want daar heb ik nog niets van terug kunnen vinden als ik eerlijk ben. niet over t verbond met abraham, niet over de bredere en smallere intepretatie van het kindschap van God, niets over je vermeende fatalisme binnen kinderdopende gemeenten, niets over t verschil van basis van de doop; geloof/bloed van christus, dus ehm ehhhhhh; misschien mag ik je vragen om een reactie op mn antwoord van vorige week??
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 3 mei 2010, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 18:46
|
|
|
IMRE695 schreef: | Maar hoe zit dat met friteuses, Hannah? |
wat wil je over de friteuze weten dan imre?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: zozo, da's een oud beessie dan cross, en hij doet et nog ook??
Ik ben bang dat we hem aan de straatstenen niet kwijtraken Hannah.......of heb jij nog iets leuks voor hem in de aanbieding?
tja, dat ligt er aan he leanne; de ene wasmachine is de andere niet; t ligt er een beetje aan of ie nog in goede staat verkeerd, en doet waar ie voor bedoeld is! t ligt er ook wel eens aan welk merk wasmachine je hebt, een miele, bouknecht of een aeg...... allemaal toch weer nét een beetje anders, en de ene functioneert nu eenmaal langer op top-nivo dan de ander he? als ie t nog goed doet, is er vast nog wel iemand die "er iets mee kan"
toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 09:12
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ken er één die zeker al 30 jaar langer meegaat |
zozo, da's een oud beessie dan cross, en hij doet et nog ook??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 09:07
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
WILLIE511 schreef: | die appelkruimel taart in gewelidig schat
moeten we vaker doen
|
pffft half negen; zit ie al aan de appeltaart..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:55
Onderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?
|
|
|
MAATJES468 schreef: | Als ik bovenstaande lees.... Kom je denk ik heel erg in de richting Een prins ben je al dus wie weet kun je dit topic gebruiken als eeeeeh advertentie... Bied zich aan prins van Limboland zonder paard met auto en zachte G |
hihi; heb jij ook al een auto dan, maatje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 11:05
Onderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar
|
|
|
weet je, k moet er niet aan denken; niet aan willem alexander elke dag om me heen ; niet aan al die camera's die kijken of ik wel glimlach; niet aan al die verplichtingen; niet aan alle verwachtingen die mensen van je hebben; niet aan al die feestjes met andere prinselijke lieden;
ben blij dat ik geen prins heb; geef mij maar een gewone kerel!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 23:39
|
|
|
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 1 mei 2010, 11:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:04
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zolang je het met Chatuliem eens bent, is er niks aan de hand |
stoppen griffie!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:03
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Speciaal voor vandaag uit het Wilhelmus het allerbelangrijkste vers:
Mijn schild ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer! Op U zo wil ik bouwen, verlaat mij nimmermeer! Dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.
Juist dit vers draagt bij aan de verbondenheid met vroegere generaties, en geeft een diepere dimensie aan het land-zijn en volk-zijn. |
vooral die laatste twee regels, arjan; die zing ik vaak met bibbers in mn hart, uit volle borst mee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:57
|
|
|
mijn jongere zusje heeft inmiddels andere plannen gemaakt, maar mn oudste zus van 39 gaat graag mee, met haar twee puber-boys...
maar, leanne......... er kan nog meer bij, er kan nog meeeeer bij, joepie joepie jee!!
alle gezellige mensen zijn enorm welkom. (en de ongezellige mogen een ander hoekje van de uitgestrekte heide-vlakte zoeken, of we rollen ze in hun picknick-kleedje, en jonassen ze de schapen-mesthoop in.................. van je één, twééééé, drie!!! )
@nisha, ging de introducee uit regio gouda nog mee? @leanne, nodig maar uit als nummer 52 hoor.....gezellig
overigens zijn er nog meer mensen die overwegen te komen, maar hun naam liever niet op het lijstje zien prijken.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 30 april 2010, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:34
|
|
|
[quote=NISHA834]
nogmaals; waar vind je die doodsteek terug bij henoch, lydia en de stokbewaarder, vele discipelen, etc etc etc (wilhelmus a brakel heeft in het boek "de redelijke godsdienst" heel andere inzichten. terwijl dat boek toch veel in "bevindelijk gereformeerde boekenkasten" staat, hihi, vraag me niet hoe zo'n boekenkast eruit ziet, meestal is hij donker eiken, denk ik.... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:30
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
imke, wat een mooie reactie van je!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:38
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
kleine nuancering weer; susannah praat zich niet goed; maar ziet het als goed, nisha daar zit verschil tussen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:27
|
|
|
[quote=DIKKIE717]
dank je dikkie....
ik had het overigens wel over de bekering van lydia, de stokbewaarder en henoch, waar kun je daar de doodsteek bij hun bekering terug vinden; en ik had het niet over de visie op een graankorrel;... op die vraag heb ik dus geen antwoord ontvangen. en dat komt ook niet verwacht ik???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:19
Onderwerp: Heiligheid in het huwelijk
|
|
|
mooi stukje anita; en ik herken er veel in. tim en beverly laHaye hebben boeken geschreven met dezelfde strekking; leerzaam en gemakkelijk leesbaar onder de koffie;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 08:58
|
|
|
ik verbaas me over je standpunt, henk hoe zie jij dan een tekst als; die Jezus Christus niet liefheeft is een vervloeking; Maranatha of psalm 3 kus de Zoon opdat Hij niet toorne
dergelijke bijbelgedeelten lijken mij alle twijfel uit te sluiten; je bent óf in Christus, óf buiten Christus, meer mogelijkheden kan ik in de hele bijbel nog niet ontdekken!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|