ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 115 116 117 118 119 120 121 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: wáárom zijn wij hier in hemels naam gezet op aarde ...

Kan hier mee instemmen, ik citeer het laatste stukje uit de kerkbode (van het stukje van de predikant) van deze maand, waarover het ook gaat:

"En zo'n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Genesis 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van de wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn de stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en bestuderen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid in handen gegeven. We zijn 'maar' mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel onn niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.''

Laatst aangepast door
MARIO216
op woensdag 6 oktober 2010, 22:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=v3xwCkhmies&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:24
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

6 Oktober, Rom. 6: 1-14; Begraven in de doop.

Eigenlijk is het jammer dat in de meeste kerken de doop wordt bediend met maar heel weining water. Dopen betekent tenslotte: indompelen, kopje-onder laten gaan. Denk maar aan Johannes de Doper. Hij dompelde de mensen in de Jordaan. Ze werden gereinigd, van top tot teen. Dat is de betekenis van de doop: de afwassing van de zonden. Maar ook: de dood van de oude mens en de opstanding van de nieuwe. Gedoopt worden is eigenlijk: ondergaan, verdrinken, begraven worden in het water.
Zo schrijft Paules over de doop. Hij wil de gemeenteleden in Rome duidelijk maken dat zij na hun doop nieuwe mensen zijn geworden. Wie met Christus leeft is opnieuw geboren, een nieuw mens. Het oude is voorbijgegaan. Het nieuwe is gekomen. Weg met de oude goden, de oude tradities, het oude bijgeloof! Dat is nu voorbij, verdwenen, gestorven en begraven. Daar is de doop een teken van.
Zo gezien is die feestelijke doopdienst in de kerk tegelijkertijd een rouwdienst. Van harte gecondoleerd, kun je tegen de dopelingen zeggen. Je oude mens is gestorven en begraven. Maar daar behoeft niemand om te treuren. Integendeel. Dat is juist een reden tot vreugde! Ik ben geen slaaf meer van de zonde, ik zit vast aan de dood! In Christus ben ik opgestaan tot een nieuw leven!
Dát, zo schrijft Paules, moet nu voor u vaststaan. Daar moet u niet aan twijfelen! U bent dood voor de zonde, maar levend voor God in Christus Jezus! Uw zonden verleden - zand erover! Het is begraven, eens en voor altijd! Zo zou je de doop kunnen noemen: een vrolijke begrafenis!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal

TomTom staat gereed, auto met voldoende brandstof. Kan niet wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:57

http://www.youtube.com/watch?v=VsNbhwSXDB8&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?

EVA685 schreef:
Wat een spanning Knipoog smiley
Is die 24 uur nou een keer om Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Pieter kennende, denk ik dat de nieuwe borreling er allang is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 oktober 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: kreet van de week

'Ware luxe is immers eenvoud die zich uit in stilte en ruimte en leeft van soberheid in gepastheid van maat.' Antoine Bodar
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: kerstfeest is dichterbij dan je denkt!

VISSER278 schreef:
nee........ nieuwjaarsduik er aan vast plakken.
Dus gewoon een 5 of 6 daags arrangement er van maken.

Gelijk een excursie naar Neeltje Jans
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: vacantie

WILLEMIJN232 schreef:
Is het geen type fout en bedoelt hij 14 dagen?

Dan vraag je het even, logisch lijkt me Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:39

Dinsdag 5 Oktober, Rom. 5: 1-11; Volharding.

Soms zie je op de rivier zo'n dapper binnenvaartschip optornen regen de stroom. Het water spat aan bakboord en aan struurboord hoog op. 'De Volharding', zie je dan wel eens op zo'n schip staan. Een goede naam voor z'n boot! Volharden, tegen de stroom in! Koers zetten naar de haven! Geen wind, geen golfslag kan het schip tegenhouden.
Paules kan over die tegenstroom meepraten. Niet alleen over de genade van Jezus Christus kan hij boeken volschrijven. Ook over de tegenslagen die hij ondervonden heeft over op zijn zendingsreizen. Maar daarover schrijft de apostel niet negatief. Integendeel. Hij geeft hoog op over de vrede met God, maar hij is ook dankbaar voor de verdrukkingendie hij ondervonden heeft. Waarom? Omdat de verdrukking volharding uitwerkt.
Dat is toch wel vreemd, goedbeschouwd. Iemand die blij is met tegenslagen! Hoe kun je daar nu dankbaar voor zijn? Toch beleeft Paules het zo. Juist door de tegenwindm de tegenwerking en de tegenslagen heeft hij extra kracht gekregen om het vol te houden. Het is net alsof hij juist door die tegenstroom des te beter begrijpt: nu komt het erop aan! Volhouden, Paules! Koers zetten naar het einddoel! Laat ze maar praten, aan bakboord en aan stuurboord, links en rechts. Ga jij maar recht op het doel af: de verkondiging van het Koninkrijk van God!
Het is met ons geloof net als met onze spieren. Hoe meer je die gebruikt, des te sterker worden ze. Het is nog niet zo erg om die tegenslagen te ondervinden, uitgelachen te worden, pijn te lijden. Misschien zou je het juist zónder dal alles niet volhouden....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:25

http://www.youtube.com/watch?v=nxz9H3PR6ic
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 19:18

MOTORMUIS997 schreef:
STTT...!!! NIET ZO HARD!!!

Het is trouwens Fluiterstraat (dus zonder S) Coole smiley met zonnebril

Ga even mijn Tomtom bijstellen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:46
BerichtOnderwerp: wie kan goed raden cq.gokken?

PIETER649 schreef:
Ik hoop in de komende 24 uur de juiste uitslag te geven.... Knipoog smiley

1 hint ga ik nog wel geven... het wordt een joodse naam....

Een meisje en haar naam wordt Esther.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:44

WILLEMIJN232 schreef:
Niet zo onaardig doen Mario, ik ben er vlak in de buurt geboren.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oké, oké zal niet flauw doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt. Ene DJ is er ook geboren, ene Edwin Evers.

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 5 oktober 2010, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:39

HERMAN388 schreef:
Is dit misschien wel leuker? wel tot 16 personen.
Erg mooie omgeving
Ik ben daar 7 keer geweest. Knipoog smiley

http://www.kleinebelties.nl/camping/tarieven/groepsaccommodaties.html

Hardenberg, in the middle of nobody
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 18:38

LEPELTJE037 schreef:

Misschien hebben ze wel bananebier malt. Knipoog smiley

Btw. Wat is het adres eigenlijk?

Fluisterstraat 80
Veenendaal

Er wordt verzocht niet te hard te praten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 19:47

LEPELTJE037 schreef:
Dan eindelijk bananebier drinken en pannekoeken met kalf eten. Lachende smiley

YEAH! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Bier Boze smiley Moet een eind rijden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 11:57

Plaatjes voor dierendag:

http://www.youtube.com/watch?v=NU3KELkd-zY

http://www.youtube.com/watch?v=QM7LR46zrQU

http://www.youtube.com/watch?v=2eLVpwCNu0s&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 11:49

Maandag 4 Oktober; Rom. 4: 16-25, Hoopvol leven.

Dat is eigenlijk geloven: hoopvol leven. Kijk maar naar Abraham, zo schrijft Paules in zijn brief aan de Romeinen. Abraham had niet wat Israë"l kater had geboden: de wet, de geboden van God, zwart op wit, in stenen tafelen gegrift. Abraham had niet veel meer dan een belofte. Hij had een stem gehoord: Ga uit je land: ga daar waar Ik je wijzen zal. Ik zal je tot een groot volk maken!
En daar ging Abraham. Voorlopig wees er nog niets op dat Gods beloften in vervulling zouden gaan. In het beloofde land heerste hongersnood. En Sara, zijn vrouw bleek onvruchtbaar. Kinderen kregen ze niet. Maar Abraham bleef hopen, bleef geloven dat God zou doen wat Hij zei. En dat geloof, zo schrijft Paules, wordt Abraham 'tot gerechtigheid' gerekend. Niet omdat Abraham zo'n onberispelijk herdersvorst is, niet omdat hij nooit iets verkeerds zegt of doet, maar alleen omdat hij dwars door alles heen vast houdt aan Gods beloften, dáárom heet Abraham een rechtvaardige. Nog voordat hij besneden wordt, nog voordat hij de wet vervullen kan, is hij al rechtvaardig. Door het geloof alleen.
Natuurlijk klinkt dit alles in de oren van de Joden in de stad Rome zeer vreemd. Wat Paules zegt is schokkend! Niemand kan toch rechtvaardig worden zonder de wet? Ja, zegt Paules, dat kan. Joden en heidenen, door het geloof alleen zegt God tegen ons leven: het is goed! Dát is het evangelie, zoals de Jood Paules het verstaan heeft. Die boodschap heeft zijn leven vernieuwd. En in diezelfde boodschap heeft zijn leven vernieuwd. En in diezelfde hoopvolle levenshouding mogen wij ook staan. Een bekend theoloog zei het zo: Het evangelie zegt niet dat slechte mensen goede mensen worden, maar dat God goed is voor slechte mensen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 11:33
BerichtOnderwerp: Dierendag

Uit de krant van vandaag (AD):

Rotterdam. Werelddierendag is vandaag voor ruim elfduizend baasjes een treurige dag. Zij raakten hun hond, kat, of vogel dit jaar kwijt en hebben hun vermiste huisdier nog altijd niet teruggevonden.
Dit blijkt uit meldingen die de stichting voor vermiste en gevonden huisdieren Amivedi binnenkrijgt. Volgens woordvoerster Mieke van Os zijn de vermisingen persoonlijke drama's. "Het is naar als jouw huisdier is overreden, maar het is nog erger als je niet weet wat ermee is gebeurd." Jaarlijks raken veertigduizend huisdieren zoek, vaak katten. Zeventig procent wordt teruggevonden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 21:42

TESSYBEAR731 schreef:
Het topic heet toch "Dierendag" Smiley die vol vragen zit

Lijkt me dat Chat dan het volste recht heeft om zijn beleving van dierendag hier te verwoorden Gefrustreerde smiley

Jij gaat toch ook wel eens off-topic Gefrustreerde smiley

@Mario nu weer on-topic graag, ik hou van dieren Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:26

Zondag 3 Oktober; Rom. 3: 21-31, Gaaf.

Niemand is rechtvaardig, zo schrijft Paules in zijn brief. Niemand is er die goed doet.
Nou, Paules, is dat niet een beetje overdreven? Er zijn toch altijd wel aardige, fatsoenlijke mensen die goede dingen doen. Wat bedoel je eigenlijk met dat woord 'gerechtvaardigd'?
Het woord 'rechtvaardig' duidt in de bijbel aan dat iemand volkomen oprecht is. Hetzelfde woord wordt ook wel gebruikt voor een vrucht die binnen en van buiten gaaf is. Een rotte appel is niet 'rechtvaardig', niet gaaf, niet volkomen goed. Zo gebruikt ook Paules hier het woord. Er is niemand die volkomen, voor 100 procent, goed is. Er zijn wel aardige, vriendelijke mensen die netjes leven, maar volmaakt goed is niemand. Niemand is rechtvaardig, niet één. Ook al doe je nog zo je best, ook al houd je je zo goed mogelijk aan de geboden, het lukt je nooit om volkomen zo te zijn als God wil.
Wie daarover nadenkt, zou er wanhopig van kunnen worden. Hoe moet dat? Want God wil toch dat wij rechtvaardig zijn! Hoe moet dat dan?
Paules heeft een antwoord op die vraag gevonden. 'Wij zijn van oordeel dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.' Jezus is niet voor niets op deze wereld gekomen. Hij is dié Rechtvaardige, de Mens zoals God doe bedoelde. En Hij heeft gezegd: 'Wie in Mij g eloofd, die heeft het eeuwige leven!' Alleen door het geloof in Hem ben ik een kind van het licht, alleen door te geloven dat Hij gedaan heeft wat ik niet kon doen. Al ben ik nog zo 'rot'- Christus zegt God: Jij bent gaaf!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:04
BerichtOnderwerp: Alwéér picknicken op de hei in Ede

ZINGA672 schreef:
Ik hoop wel bij water want we gaan eerst een nieuwjaarsduik nemen Lachende smiley met blinkend witte tanden

Rivier, plas of sloot, alles hebben we hier Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 19:01

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dierendag#Franciscus_van_Assisi
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 oktober 2010, 15:24

LOES550 schreef:
haha waren mijn gedachtes over jou in een boomhut toch niet zo heel gek!
Was het leuk in Tegelen?

Heel erg leuk, wel nu een beetje spierpijn, maar ja in ben ook standby-tarzan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 19:39

http://www.youtube.com/watch?v=PuA2VyYzcVI&p=9AD5ECAE1B1CD098&playnext=1&index=18
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 19:34

CARIN303 schreef:
Is SuperMario ineens veranderd in Tarzan Smiley die vol vragen zit , ik moet toch iets vaker het forum gaan lezen, denk ik!
Waar blijven de foto`s hiervan dan?

Was vandaag naar funforest in Tegelen, en ik was toen Tarzan ja....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 18:34
BerichtOnderwerp: annette

Was ook een hele zware baby Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 16:59

Zaterdag 2 Oktober; Rom. 2: 1-11, Vergelding.

Ik zal het je betaald zetten! Die uitroep kun je nog al eens horen. OP het schoolplein. In de kantine van de fabriek. In de wereld van politici en militairen. Wraak! Vergelding! Oog om oog, tand om tand! Ik zal je krijgen, wacht maar!
Nu dacht ik, eerlijk gezegd dat God anders was. Ik dacht dat Hij liefde was en vol van genade en vergeving. Ik dacht dat eenmaal alle dingen nieuw zouden zijn, in orde: een paradijs. Maar nu ik lees ik in die brief van Paules aan de gemeente in Rome schrijft, dat God ieder vergelden zal naar zijn werken. Wie goed doet, ontvangt het eeuwige leven. Maar wie ongehoorzaam en onrechvaardig is, zal kennis maken met Gods toorn!
Wie de bijbel kent, weet wel dat dit niet de enige plaats is, waar zo duidelijk gesproken wordt over leven en dood, hemel en hel, vrijspraak en veroordeling. De gelijkenissen van Jezus staan er ook vol van. En in het Oude Testament weten ook de profetener ove rmee te praten. God is liefde. Ja zeker. Maar Zijn liefde heeft een grens. God laat het onrecht niet eindeloos voortwoekeren op aarde. Hij geeft Zijn wereld niet over aan de chaos van geweld en terreur. Hij maakt scheiding tussen goed en kwaad, liefde en haat, goede werken en vroom gepraat.
Als je dat goed tot je door laat dringen, zou je er bang van kunnen worden. God oordeelt mijn leven! En misschien is er ook wel een reden om daar bang voor te zijn. Maar veel méér is deze gedachte een bemoediging voor allen die verlangen naar gerechtigheid. Gods toorn is de achterkant van Zijn liefde!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

VISSER278 schreef:
500

Smiley die vol vragen zit
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216