Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 19:30
Onderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.
|
|
|
Hai
'Moeten' komt niet voor in mijn woordenboek.
Ik moet naar de dokter, ik moet werken, de huur betalen, en verder moet ik helemaal niets.
Zelfs geloven WIL ik.
Maar ja, stel je wilt een keer stoppen met roken, ja, dan kan je hier ervaringen kwijt, en tips geven dat soort dingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:26
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ik vroeg me af waarom miljoenen mensen die zich christenen noemen toch doen aan afgoderij? |
De een duikt lekker de drukte en gezelligheid in met kerst, de ander wil dan júist rust, vanwege oa de overtollige commercie. En die duiken sowieso al het hele jaar de gezelligheid in. Voor beide is wat te zeggen, beide hebben een punt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:22
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
JANS221 schreef: | Omdat het bijna Kerst is, kom ik ook maar eens met een tekst:
Johannes 3:16 ;Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. |
Mooi
Deze teksten 'moet' je eigenlijk elke dag bedenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 18:20
Onderwerp: Wat betekend en is kerst voor ons?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Liturgisch gezien ligt de Kerst niet ver af van Pasen. Tijdens de Kerst wordt vooral de komst, de geboorte herdacht of beleefd. De geboorte van Jezus Christus. Tijdens Pasen en eigenlijk enkele vooraf aan Pasen staat de dood in het licht met de verrijzenis op Pasen als middelpunt. Het leven en de dood. Een dualisme. De verrijzenis is een gevolg van het leven en de dood én het leven na de dood. Het houdt verband met elkaar. Dat is dus op liturgisch gebied.
Ik vier geen kerst meer. Toch niet in de tradionele zin zoals het bijna in elke huiskamer wordt gevierd. Ik sta die dag wel stil bij de geboorte van Jezus. De man die ons voorbeeld is. In zijn voetsporen zijn wij getreden. Of het is onze intentie, als oprechte christenen te leven zoals Hij leefde. Kerst is meer dan een opgetuigde boom, lekker eten, pakjes en mooie liedjes. Neen, voor mij is het eigenlijk minder dan al die opgesomde items. Het is gewoon een tijd van verwachting, van komst, een tijd van het Licht dat ons werd geschonken. |
Helemaal mee eens Frank.
Ik denk elke dag an het wonder van het Evangelie...
Ik heb een afspraak afgezegd, ja, kan elke dag, ben nu te moe gewoon.
Ja, tis juist fijn als je, zoals ik, een vriend hebt waar je jezelf bij kan zijn.
Ja, ik heb zoveel hele gezellige dagen....so what als ik nu ff afzeg, doen ik regelmatig afzeggen, en ook, regelmatig wél komen.
Hij trouwens ook hoor.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 27 december 2012, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:53
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Halloo,
Nou zit zo: ik had met een vriend afgesproken, een vriend die ook weleens volgens hem, en regelmatig volgens mij, afzegt omdat tie te moe is. Ja, bijvoorbeeld nacht(en) opgebleven.
Nou goed, nou was ikzelf, bij hoge uitzondering, 2 nachten achtermekaar opgebleven; ja, was zo enthousiast over me pc, enfin reden doet er niet echt toe.
Je hebt gewoon een of twee nachten doorgehaald, dan wel geslapen, maar ja, dan nog wel moe, en ja, 2de kerstdag of niet, moe is moe.
Ja, en ik zat gisteravond ook alleen, ja dat wist ik van tevoren.
Dus ja, hij was net hier, en ik heb gezegd dat ik veels te moe was, en niet zou komen vanavond, maar ja, wél morgenavond!
En; ik héb wél heel veel zin om te komen lekker film kijken, gezellig, juist wel. Maar ja, ik bén gewoon veels te moe, slaperig.
Dus ja, gewoon gezegd dat ik ut naar morgen verzet.
Ja, moet kunnen. andersom, als iemand iets afzegt, verzet, ben ík altijd vol begrip. Dus ja, dan wil ik ook zelf niet over me grenzen gaan.
Nou ja, het mooie is dus, dat ik geleerd heb om én me grenzen aan te geven, én daarbij vriendelijk te blijven en te zeggen dat ik het ook heel jammer vindt. Wat ook zo ís. Komt bij, iedereen die dissociatie heeft, weet dat slaaptekort, ja, dat kan je echt niet hebben, ja, als je alleen bent wel. Ook mijn psycholoog zei dat; ik kan geen slaaptekort hebben en dan afspreken.
Goed, ik kan me grenzen aangeven, mooi moment.
Laterz!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 17:08
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoi Shanita,
Duidelijk verhaal.
Even kort over die kringeltjes: staan je taalinstellingen op Nederlands ingesteld? Die open je door op "reageren" te drukken in bijv. dit topic, en dan in het schrijfveld met je rechtermuisknop te gaan naar Opties voor spellingscontrole. Als je die op Nederlands hebt staan, en anders deze wijzigt bij de Taalinstellingen, zouden die kringels moeten verdwijnen.... Succes!! |
Ha Steentje,
Haha, ja, ik had het nog niet geschreven of ik dacht al wat je schreef; me taalinstelling staat op Engels...
Evengoed bedankt hoor, voor je antwoord, had ook gekund dat ik er niet was opgekomen.
Laterz!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 15:09
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | dat denk je. maar je kent mij noch mijn moeder. |
Kabouter,
Ik wéét....
Was dan wel niet me moeder maar me vader....
Jammer...jij wil wat kwijt....
Leeftijd, beste mensen heeft hier niets mee te maken, in de allermeeste gevallen was iemand altijd al zo. Omdat kinderen loyaal zijn aan ouders, ja, ziet men de waarheid pas , als men mazzel heeft, op latere leeftijd.
En je zou niet mogen zeggen omdat het je moeder is, en ik niet omdat het me vader is?
Yeah right, en als het een onbekend buurman/vrouw is dan wel?
Ik herinner me een uitpraak van ieman d die ik ken, van jaren terug; 'mijn biologische vader, ja, alleen biologisch, heb ik niets mee, nee, mijn pleegvader die zie ik als mijn echte vader.....'.
Ik sta achter je Kabouter, ik weet waar je het over heb, heb ook wel wat moeders van vriendjes meegemaakt.
Dank God, dat je de Waarheid ziet, en trek je verder niets aan van mensen die niet weten waar je het over hebt.
En, goed en dapper dat je je uit, goed omdat het je innerlijk helpt genezen, en dapper, omdat je ook de onbegrip reacties kan verwachten. Ze doen het niet expres, bedoelen het zelfs goed, daar ken ik ze denk ik te lang voor, maar ja, leuk is het niet.
Laat dit geen beletsel zijn om je niet meer te uiten.
En ook, Jol begrijpt het ook.
Zegens Kabouter!!!
S. Soms hadden we dingen graag anders gezien, maar ja we leven in een gebroken wereld.
Ps; ik heb nu windows 8, kan iemand mij uitleggen waarom er bijna onder elke woord kringeltjes staan, ook al is hetgene goed gespeld? Ja, bij mozilla firefox, ja, verder prima browser.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:46
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Woensdag 26 December, Psalm 147: 7-11; Welbehagen.
Ik zou zelf nooit dit gedeelte van psalm 147 voor de tweede kerstdag hebben uitgezocht, maar nu het in de lijn van dit dagboek aan de beurt is, valt me op hoe goed het aansluit bij het feest dat we deze dagen vieren. Mario: Er zijn mensen en best veel, die die feestdagen helemaal niet als feest ervaren, erger en sterker nog; het wordt als marteling ervaren; al dat opgedrongen gezelligheid via media, vrienden en collega's....Bah!
Sorry voor de mensen die wél gezellige feestdagen hebben, daar is deze post niet voor bedoeld, da's alleen maar fijn.
Ik bedoel, je hebt dus heel veel mensen die alleen zijn. Nou heb ik nog de mazzel, me ene ex, en zijn ex, ja, maar ja, als ik hun niet had, was ik ook alleen. Ja, had dan wel naar een andere ex gekund, maar ja, die is ook met dochters en aanverwanten.
Dus ja, zien hoe hij liefdevol met zijn dochters omgaat, ja, triggert me, omdat ik dat nooit heb mogen beleven.
En, wat ik ook vind; ik zelf denk echt elke dag aan God, er is werkelijk geen een dag dat ik niet aan geloof en God denk, en het er met andere over heb. Dus, eigenlijk is het in die zin voor mij elke dag een 'feestdag'.
Wat ik wou zeggen ja, tis oorspronkelijk een heidens!!! feest, dusz..al die opsmuk via media, grote smakelijke feestgerechten, die nieuwe mode kerstballen; welke kleuren zijn er dit jaar de trent. Ja, hele programma's gaan daarover.
Wat ik wil zeggen, als je gelooft is het elke dag een feestdag in je hart.
Daaar heb ik die hele overtrokken mediahype niet voor nodig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 26 december 2012, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:29
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
JOL252 schreef: | Hiermee zeg je eigenlijk: je weet best hoe het zit en moet en hoort. Dat is bevoogdend, heel subtiel maar toch. Daarnaast ga je dus uit van JOUW gedachtegoed als enige ware en houd je geen rekening met het feit dat er mensen zijn die anders denken, anders wandelen met God dan jij.
Misschien kun je die aangeboren achterdocht es laten voor wat het is, dat wij vrouwen "altijd met dubbele agenda en bodems" reageren. Op de achtergrond speelt de gedachte dat je gemanipuleerd wordt tot.
En zo denken vaak mensen die manipulatief zijn in denken en doen. Zo en nu maar weer zwijgen want je laat je niet uit je tent lokken. |
Jij zegt wijze dingen Jol, ja, dat valt me vaak op, nu ook weer!
Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:25
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
me medicijnen werken, ik nooit meer 2 dagen, of 1 nacht opblijf, en ik gisteren doordat ik zo moe was me medicijnen niet had ingenomen dus voor vanavond nóg een dosis heb?
En dat het webcammen wel zo gaaf is en leuk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 14:22
Onderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.
|
|
|
Hallo Mede broeders en zusters!
Er zijn er onder ons die roken.
Er zijn er die dat prima vinden er steun aan hebben, zo van ff lekker sigaretje. Daar is helemaal niets mis mee.
Er zijn er ook onder ons, die eigenlijk (eigenlijk=echt) willen stoppen.
En al tig stop pogingen hebben gedaan.
Of/en al vaak zijn gestopt, voor enkele dagen/weken.
Nou ja, dit topic is bedoeld voor degene die willen stoppen, ook met net nieuwe jaar in het vooruitzicht.
Nou wou ik dit forum gebruiken voor tips en trucs, voor het willen delen van ervaringen, voor de negatieve en de positieve kanten te belichten van het roken. Voor eventueel linken naar goede sites die erover gaan.
Voor ervaringen te delen, wat je tegenkomt als je bent gestopt....
Enzovoort.
En zo wou ik hier een bemoedigingstopic van maken voor degenen die willen stoppen, met roken.
Tot laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:39
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
[quote=ROELANDE345]He Pieter ik snap niet hoe je alleen op papier apart kunt wonen (moet je wel een groot stuk papier hebben )LOL wat bedoel je daar precies mee. In nederland mag een huwelijk pas kerkelijk worden ingezegend als je al voor de burgelijke stand getrouwd bent. Dus wel logisch dat de kerk dat boven aanzet. Het is het enige wettige huwelijk dat nederland kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Een 3 dagen abo ...
Hoi hoi aan alle vrienden, bekenden (de ouwe garde) en nieuwe leden
Het getrouwde leven is best zwaar ... de kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon ... daarvoor in de plaats komen, even snel als de kilo's zijn verdwenen, mooie grijze haren ... gggrijnzzzzzzzzzzzzzz |
He Cross,
Wat fijn te horen dat alles goed is met jullie!
Groeten aan Marian!!!
(Dan zijn jullie dus niét gescheiden, ja, Pieter 649 schreef dat er ondertussen al 2 zijn gescheiden, en ik maar denken, ja, nieuwsgierig verder niet hoor).
Het Beste!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:22
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat heeft de leeftijd ( in dit geval de 40) ermee te maken , als ik vragen mag? |
Dan ben je wijzer, door oa levenservaring, en kan je dus dat soort misstanden als kabouter beschrijft beter doorzien...veel beter.
Kan ook rond je dertigste beginnen...30-50 zeg maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ongelooflijk zeg om zò over je moeder te praten . |
Nee, Visser, jou reactie is ongeloofelijk.
Ik mag je, en daarom durf ik ook eerlijk te zijn, wat ik denk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:14
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | komende vrijdag is ze jarig, wordt 82. maar ik zie er nu al tegenop als tegen een berg. wordt weer met kromme tenen lopen, en vooral geen commentaar leveren op de stomme opmerkingen van mijn broer. ik denk dat ik pas tegen 5 uur naar haar toe ga, effe mee-eet en daarna meteen weer opzout naar huis (op 20 minuten lopen, maar dat doe ik lekker met de auto).
en kontakt met de familie, nee dank je, laat maar. moe loopt te mauwen dat ik 'de minste maar moet zijn', en broer en zussen moet bellen. nou, dat is dus een gepasseerd station. ik ben het zat om altijd en eeuwig maar het initiatief te moeten nemen. als ze mij willen spreken, moeten ze mij maar bellen, ze hebben mijn nummer.
ik ben het zat om voor iedereen te rennen en te vliegen en dat dat maar vanzelfsprekend wordt gevonden. |
Hai,
Ik herken...
Tis alleen zo jammer dat de meeste hier pas rond hun 40ste achterkomen :(
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:10
|
|
|
Ik net mijn medicijnen heb ingenomen en dat die na een uur gaan werken en dat ik dan hoop dat ik me beter voel, ik laat het wel even weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 december 2012, 13:07
|
|
|
Als je 2 nachten niet slaapt, omdat je gewoon niet wil slapen dat je dan wel erg moe bent.
S. Van gisteravond 9 uur tot nu geslapen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 11:25
|
|
|
MARITIME853 schreef: | De werkelijkheid is, dat het zwaar en moeilijk is, maar niet onmogelijk. Hetgeen dat God samenbrengt zal Hij ook voorzien van hetgeen dat nodig is. Maar dat is een stukje geloof. |
Dat heb ik eerder gehoord; zwaar, moeilijk, maar niet onmogelijk...
Soms, vaak, kan een relatie nu eenmaal niet (meer), ja, je kan als de wil er van beide kanten is goede vrienden blijven en worden.
En; zwaar, moeilijk maar niet onmogelijk....en dan maar hopen dat God voorziet...?
Als 'het' niet lukt, doordat je mekaar steeds verkeerd begrijpt, verschillende referentiekaders hebt, leeftijdsverschil te hoog, beide een rugzak.... Ja, dan kan je wel hopen dat God voorziet; God voorziet niet in een situatie die niet kan.
Dan kan je in je handen knijpen dat je vrienden bent, en dus hele goede vrienden, want ja, je geeft om mekaar.
En ja, dan wel wat afstand, dus bijvoorbeeld niet elke avond samen, ja want dan kan je wáchten op irritaties van beide kanten..
en ook, pas geleerd, niet samen als digibeet op één pc...
Dus, men kan nog zoveel van mekaar houden, en toch kan het niet, ja dat komt voor. Want we leven in een gebroken wereld.
Maar ja, idd, karakters kunnen botsen..
En dan zie je vaak, dat éen zwaar en moeilijk leven maar niet onmogelijk', vaak veel meer voor de een gevoelsmatig dan, op zal gaan dan voor de ander.
Ik heb ontzettend veel verdriet gehad van mijn scheiding, echt heel erg veel, en heel lang, maar ja....nu ben ik zo blij als een kind dat we wel goede vrienden zijn.
:)
S. Goede vrienden zijn vaak nog veel waardevoller dan een relatie die niet 'loopt'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 11:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja heel mooi gezegd Frank. En maant Paulus ons ook niet in !tim 6:8 dat we tevreden moeten zijn als we voedsel en kleding hebben? De meesten van ons hebben dan alle reden om teverden te zijn. Maar een mens wil altijd meer en zonder relatie zijn zit niet in onze aard. Het is het enige waarvan God tijdens de scheping zei dat het niet goed was. "het is niet goed dat de mens alleen is" |
Paulus zei ergens, dat als het aan hem lag men alleen zou blijven, dan zou een hoop verdriet bespaart worden.
Paulus werd geïnspireerd door God, met wat hij schreef.
En idd, voedsel, kleding en onderdak, dan ben je eigenlijk al heel rijk.
Iig, ik heb het hele idee en concept van 'een relatie willen' overboord gegooid. Ik ben nu gelukkig met mijn vrienden, en kennissen.
Krijg ik een relatie, ja, tuurlijk ben ik dan heel blij. Maar ja, ik pin mij er allang niet meer op vast. Ik heb de waarde ontdekt van goede vrienden. Zulke goede vrienden dat het aanvoelt als family.
Kijk, en ik denk helemaal niet dat ik er al ben hoor, ook al voel ik me gelukkig. Ik heb nog een weg te gaan, maar ja, ik heb doelen nu. Dus het gaat goed, steeds beter had een lange tijd in een diep dal, soort depressie gezeten. Ja, en zelfs dan had ik gelukkige tijden als ik naar, ja begin ik weer...'het kleine huis op de prairie keek, met name, en ook goede klassiekers.
(Dat ik die 'voedingslijst' nog niet hierop heb gezet, is omdat ik 'm zelf kwijt ben, ja, zelfs mijn kopie is spoorloos, als ik 'm vind doe ik het, had het allang willen doen, baal er ook van....)
Nou, ik ga er even vandoor een paar uurtjes...laterz!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 10:43
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Op hoe laat staat de wekker? |
Hoi Lieve Frank,
Bedankt voor je toffe mails, zoveel begrip sprak daaruit!!!!
Dat deed me echt heel goed!!
Haha, nou ik had me wekker om 11.30 gezet, maar ja, ik had van ongeveer 7 uur geloof ik tot kwart voor 10 wakker gelegen, weet je, ik ben zoooo gelukkig. Ik , die normaal zoveel slaap ben gelukkig nu.
Mijn bloeddruk is laag, wat altijd zo is als ik me gelukkig voel. En me hartslag is zooo rustig. Dat voel ik.
Ik ga zo ff kijken en beslissen en afspreken wat ik met kerst ga doen, ff de stad in...heerlijk. En me huis opruimen, tis morgen kerst, dus daarom wil ik dat.
Dus ja, zo zie je, wat een invloed 'gelukkig zijn' heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 07:39
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Laptop, heb er de hele nacht achter gezeten, ga nu ff paar uur slapen...wekker gezet....ik hoop dat ik in slaap val....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 20:39
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 20:24
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
[quote=FRANKT627]Op de radio en televisie worden we weer, naar jaarlijkse traditie, om de oren geslagen met allerlei kerstrecepten en sfeertips. Daar is niets mis mee. Gezelligheid is nu eenmaal een belangrijk onderdeel in het leven. Toch zijn er mensen die niet kunnen delen in het Kerst-enthousiasme dat elke jaar wordt over ons heen wordt gegoten.
Ja, weet ik....
Niet iedereen heeft kinderen, een vrolijke familie, een uitgebreidde sociale kring of een kerkgenootschap waar ze terecht kunnen. Natuurlijk kunnen er hier en daar wel eens uitnodigingen zijn om als gast aan te schuiven aan een feestelijke gedekte tafel. Meestal is het dan bij een koppel waar je dan toch als vreemde eend in de bijt je heel onwennig voelt. Hoe goed je dat koppel ook kent toch blijft het een vreemde gewaarwording. Kerst heeft immers een familiaal karakter. Een moment dat je wilt delen met je naaste, je kinderen, je partner, ouders...ja, met de famile. Althans zo zie ik het toch. En ik ben er van overtuigd dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt.
Ik zou ook bij me moeder en broer, of alleen moeder willen zijn, maar ja, geeft, juist met kerst teveel triggers, want juist met kerst.....vul maar in...
Je mag dan nog als eenzame in een gezellige sfeer vertoeven toch is de kans reëel dat je je nog eenzamer gaat voelen. Er is een gemis. Er is het denken van 'het kon nog anders zijn'. Er ontbreekt iets, of iemand.
Klopt, iemand van cm oid kan je wel uitnodigen da's heel lief, maar ja, je mist iets, wat je als kind wel had, voor een deel dan....
Voor vele is de kerst een periode die ze graag zo snel mogelijk achter de rug willen hebben. De kerstversieringen in de winkels en straten, de culinaire kerstaanbiedingen, de melige kerstliederen, het opgeklopte gedoe zijn voor vele mensen een verschrikking.
Dat kan, had ik eerst, werd misselijk van die lampjes in het winkelcentrum, maar ja ik heb een behandelaar, en ja, nu zie ik het anders. De sfeer is wel oke, ook al weet ik nu nog niets eens wát ik ga doen. Trouwens, weet je hoeveel mensen zeggen van gatver kerst, moet ik naar me schoonfamilie de gehele dag, en 2de kerstdag naar me eigen familie :(
Terwijl velen zich de hersens breken over de versnapperingen die ze op tafel willen toveren zijn er ook mensen die zich de hersenen breken hoe ze een boterham kunnen verdienen. Ook zulke mensen zijn er in overvloed. Ook dat is een aspect van eenzaamheid. Ook voor hen mag er eens een vrolijke onbekommerde kerst zijn.
Het gaat mi niet eens of je arm of rijk bent. En ik ga ook niet naar een setje kerst vieren, ja voel ik me ook alleen, kan ik me goed houden, terwijl ik op huiluitbarsten sta.
Ik ga misschien naar me vriend die hier om de hoek woont, juist omdat hij mij 15!!! jaar kent, dus ja, kan mezelf zijn. Of naar het dag activiteiten centrum, kweet nog niet. Ja, me vriend hier om de hoek kan ook bij ze ex zitten.
En zit ik alleen, nou wat dan? Gaan ik toch lekker mooie series en dvd's bekijken. Heerlijk vrij, én de kerstgedachte bedenken; het Evangelie.
Trouwens, wat te denken van mensen die wel een warme familie hebben en ineens heel erg ziek zijn geworden....? Laten we daar voor bidden aub!!!!
Naar me andere vriend ga ik expres niet, ten eerste veels te ver, voor als ik inene weg wil, ten tweede, ja, zijn dochter komt, ja, schat van een meid echt waar, maar ja, dan wordt het juist moeilijk, als ik dan terugdenk aan mijn jeugd zullen we maar zeggen. Hoeveel respect hij voor haar heeft...
Ik ga naar mijn andere vriend in Friesland pas lekker begin januari als alles weer gewoon is.
En...weet jij hoe ontzettend blij ík met CM ben? Kijk, ik ken jou en anderen hier al twee en een half jaar, sinds ik lid werd. Dit is voor mij zó kostbaar, zit ik ergens mee, ik krijg nagenoeg altijd feed back, en als ik het soms niet krijg, ik weet het wordt gelezen, dat idee doet me al goed.
Sterkte Lieve Frank, blijf dicht bij God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 december 2012, 19:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Skype kent geen grensen... |
Nog bedankt dat je het met me wou uitproberen, skypen, toen ik het vroeg aan je!!!
Heb je gemailt :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|