Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 18:20
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SWEETLADY943 schreef: | SORRY maar ik ben geschokt.
Over t stukje dus wat door Willemijn232 is geplaatst; Als ik t goed begrijp schrijf jij er dus iets neer, wat je van n voor ons onbekendeA hebt gekregen, en wat dan weer gaat over iets wat n andere onbekendeB aan/over die onbekendeA heeft/is geschreven¿¿¿
Heb je er toestemming voor gevraagd, aan beide? want onbekendeA schrijft dat er lief en leed toevertrouwd is geweest!!! Het vertrouwen is bij deze diep beschaamd.
Wie is de volgende die er weer doorheen gehaald wordt, want als je vertrouwde info, zomaar aan 3de of erger zomaar op t forum geplaatst wordt... En om t onbekend te houden, daar krijg je juist roddels van; want we lezen zodoende maar 1 kant!
Voor mij zegt t woord "...zat" dat er al veel en veel meer moet zijn voorgevallen dan alleen maar 1 dingetje, toch? Dit kan echt niet hier op t forum geplaatst worden.
Ik vind DIT juist kwetsend.
Groetjes en liefs, Sweets.
Willemijn232 schreef bij roddels; "....Het kan mensen kwetsen maar aan de andere kant laat je je ook kwetsen als je weet dat het niet zo is en je laat het je toch raken....Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit?..." |
Je kan er roddels van maken Sweet lady en dat is wat jij nu doet....... Het gaat er om als je het goed gelezen hebt over het leed wat je een ander aan kan doen......., niets meer en niets minder......bewust of onbewust.... En als ik wilde roddelen had ik er wel de namen bijgezet en iemand in een kwaad daglicht gezet.......dit is gewoon een voorbeeld zoals er tientallen voorbeelden zijn...en voorbeelden zijn niet altijd leuk, dat klopt, maar kan ook zeker een eye opener zijn en daarvoor heb ik het hier neer gezet.......met geen enkele andere intensie.......en als je dat wel van me denkt prima....moet je helemaal zelf weten maar het is niet zo....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:39
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
Een tip: misschien beter af te handelen in een mail ipv onder het topic wandelen op 29 mei?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 20:59
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Frank, je fleurt me helemaal op! Ik was in januari bij de VvAL en dat was zo leuk dat heb ik me laten overhalen om in oktober naar Nick en Simon te gaan, had ik eigenlijk veel spijt van want zo geweldig vind ik ze niet......Ze zingen ook zo om de zin en als je daar op gaat letten..... Maar dit is wel weer een mooi liedje en nu maar hopen dat ze het in oktober ook gaan zingen!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 21 mei 2011, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:30
|
|
|
[quote=SOFIE807]
Volgens mij is het verhaal van Marylien wel wat meer dan alleen de mail met haar verjaardag? Of zie ik het verkeerd? Ook een optie hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hoewel het in dit topic gaat over "kreet van de week" wil ik hier graag ook iets over zeggen. Voor mij betekent vergeven dat je niet in wrok blijft hangen maar verder gaat met je leven. Dat betekent dus bijv. in jouw voorbeeld Willemijn dat je het nog altijd heel verdrietig kan vinden dat je die ketting kwijt bent, maar niet van alles gaat beramen om -nu je er achter bent gekomen dat die medebewoonster het gestolen had- haar het leven zuur te maken.
Ik vind dat die medebewoonster zich het er wel erg gemakkelijk vanaf maakt en voor mij stelt het weinig voor als iemand niet beseft hoezeer het jou pijn en verdriet gedaan heeft. Maar zolang de ander dit niet beseft of gewoonweg niet doorheeft wat het met jouw gedaan heeft, hoef je hier dankzij de vergeving niet aan vast te zitten.
De onrechtvaardigheid die aan de situatie kleeft kan je dankzij vergeving (waar een ander helemaal niks van hoeft te weten zelfs) loslaten, omdat je weet dat God een ieder verantwoordelijk houdt voor iemands daden. Daardoor kun je verder met je leven en ik denk dat God ons daarvoor vergeving geleerd heeft, opdat wij verder kunnen met ons leven en niet altijd maar vast zitten aan een ander, waarvan bijv. niet duidelijk is of en wanneer deze ooit zal beseffen wat het met jou gedaan heeft. |
Ik bedoel alleen met dit verhaal aan te geven dat zaken wel eens wat gecompliceerder liggen dan het zo op het eerste gezicht lijkt....Het is al lang geleden en ik heb daar geen wrok meer over, zou ook niet best zijn, en het is zoals het is...maar zij heeft mij wel iets afgenomen met een hoge gevoelswaarde.........en dat is en blijft erg jammer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 20:11
|
|
|
[url]…ik ben je strontzat aan het worden en ik denk zelfs dat ik blij ben als je [/url]zaterdag niet komt…
Dit is dan de zin die in een mail stond die ik van iemand kreeg. Een uitspraak naar aanleiding van wat ik schreef over een feit waar ik heel erg mee zit. Een feit dat op mij betrekking heeft. Ik schreef dus iets over mij en niet over iemand anders, want laat ik dat maar even duidelijk stellen nu het roddelen volop in de actualiteit staat.
Dat die persoon zoiets schrijft nadat ik maanden geleden lief en leed wilde aanhoren, met de nodige herhalingen, vind ik echt niet getuigen van verstand of een greintje begrip. Als een uitgesproken ervaring of een angst lijdt tot zulke mails stel ik me wel vragen. Het beklemtoont het steeds aanwezige gevaar na een openhartigheid of familiair gedrag. Om niet de stempel van verwend of zielige persoon te krijgen kan je dan je maar beter aan oppervlakkigheid houden óf alleen maar een luisterende houding aannemen wanneer je wat toevertrouwd wordt. Over jezelf iets meedelen, ook al val je eens in herhaling, stelt je dan in een zwakke positie.
Is mijn reactie nu een aanklacht tegen de persoon dit me de mail stuurde met die ene fraaie zin erin? Neen, dat is het zeer zeker niet. Het is evenmin zielig willen doen (want dat woord wordt nog al vlug gebruikt, en dat zal naar aanleiding van deze topic gegarandeerd nog eens bevestigd worden) want ik wil alleen maar beklemtonen dat ik hieruit wijze lessen heb getrokken. Iets over jezelf vertellen is iets dat heel pijnlijk tot je terug kan keren. Of: tegen je kan keren. Het is duidelijk een boemerang die je weggooit in de hoop dat hij niet meer terug komt. Helaas heeft een boemerang de neiging om toch terug te keren naar de werper. Dat is dan mijn les. Ik sla dus mea culpa.
Lieve mensen, dit stukje plaats ik namens iemand anders. Iemand die zich erg verheugd had op de picknick.......maar die nu zo lamgeslagen is door deze tekst........ Het is een persoonlijk verhaal en dat blijft het.....Maar is het ook niet duidelijk dat we goed op moeten letten wat we tegen mensen zeggen zonder ze te beschadigen?????? laat het een eye opener zijn voor alle CM leden ......... Nu kan je je natuurlijk afvragen waarom die persoon het zelf niet plaatst? Misschien even genoeg van CM, misschien verdrietig en down......zijn allemaal opties....... En waarom ik het wel belangrijk vind dat het wel geplaatst wordt? Omdat- en dat weet iedereen- hier ook wel eens dingen gezegd worden die beter niet gezegd kunnen worden en uit bovenstaand verhaal kan je horen wat je dan bij iemand kan aanrichten...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:40
Onderwerp: disco schijfjes van de plus...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | U is geweldig mega tnx namens de jongste kabouter |
Zo maak je geen vrienden Robbedoes.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 18:37
Onderwerp: disco schijfjes van de plus...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Heeft er dan niemand discoschijfjes van de plus???? |
Ik wil niet zeuren maar heb er al een paar en dacht stuur ze wel op als ik er nog meer heb..... Maar inderdaad , ik heb er niets over gezegd.......daar heb je gelijk in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 16:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nergens zeg ik dat iemand anders jou moet lastig vallen met vergeven. Als ik de behoefte zou hebben om jou te vergeven dan kan ik dat ook op afstand doen, daar heb ik jou niet eens voor nodig. Als ik echter denk vergeving nodig te hebben van jou dan moet ik jou daar wel mee "lastig" vallen, maar ook dan is het aan jou of je wilt of kunt vergeven. Als je dit niet kunt, dan is het aan mij om jou te vergeven voor het feit dat je niet wilt of kunt vergeven. In dit geval ben ik daarna vrij van mijn verplicting om vergeving te vragen, want ik hoef niet te blijven vragen om vergeving. Bij vergeving gaat het er steeds om dat het van en voor jezelf is, de behoefte komt bij de persoon zelf weg, en is niet omdat iemand anders vind dat ik moet vergeven of om vergeving moet vragen....
Vergeven betekend niet dat daardoor alles maar is opgelost, want wat gebeurt is is gebeurt en dat blijft ook zo. Maar wat gebeurt is kun je wel vergeven of je kunt er vergeving voor vragen ....
Het is aan iedereen persoonlijk hoe hij of zij met vergeven om gaat. |
Het is en blijft heel persoonlijk dat ben ik met je eens, maar ik denk wel dat er in sommige kringen weleens makkelijk gedacht wordt over vergeven..... Ik heb jaren geleden eens het voorval meegemaakt dat ik in een zusterhuis woonde en een mooie gouden ketting kwijt was. Die had buiten de financiéle waarde ook een enorme emotionele waarde want hij was van mijn moeder geweest. Hele huis op de kop maar nergens de ketting te vinden......ik was er echt verdrietig en naar van..... Krijg ik een aantal jaren later een brief thuis van een medebewoonster van dat huis met het verhaal dat zij die ketting had gestolen en ingeruild bij de juwelier want zij had dat geld nodig gehad! En nu was zij in de Heer en had vergeving gevraagd dus dat was ok en of ik haar dan ook maar even wilde vergeven!Dan was haar hart weer schoon van zonden! Zo stond het er.....en als ik dat niet wilde werd het mijn probleem maar had zij het losgelaten! En dit bedoel ik nu, soms kom je er niet mee weg......bij mij niet in ieder geval......ik hoop dat zij het een plekje heeft gegeven en dat heb ik ook......maar dat is een ander verhaal.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 mei 2011, 17:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je draait het om Willemijn, je hoeft geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen. Maar die ander heeft die behoefte wel om jou te vergeven, en daar gaat het om, je eigen innerlijke genezing. Jij kunt niet bepalen of die ander jou wel of niet mag of kan vergeven, net zo min als iemand anders voor jou kan bepalen of jij wel of niet mag vergeven. Vergeven is namelijk een persoonlijke zaak, een behoefte die voorkomt vanuit de Liefde zoals ik al schreef naar aanleiding van 1 Korinthe 13. |
Soms is het helemaal niet zo boeiend wat die ander wel of niet vind of doet Crossroad........ En uiteraard kan ik dat niet bepalen voor de ander maar de ander kan ook niet voor mij bepalen of ik daar wel mee lastig gevallen wil worden...............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 14:06
Onderwerp: opzegging
|
|
|
DAVID923 schreef: | een erg postmoderne houding heeft u. de postmoderne mens zegt dat er geen universele waarheid is. Natuurlijk is die er wel dat is Gods Woord, of nog meer precies; Jezus, de weg en de waarheid.
los van dat filosofische aspect is er nog de empirische wetenschappelijke waarheid. als ik zeg dat een banaan paars is en jij geel, heeft er 1 van ons gelijk of geen een. geen tussen weg. Ik vrees dat je het slachtoffer bent van deze tijdsgeest Willemijn. |
Ik ervaar het gelukkig niet als slachtoffer maar als een rijkdom dat ik in deze tijd mag leven......en inderdaad de postmoderne houding spreekt me wel aan.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 12:26
|
|
|
[url]En het is geen oordeel, ik neem geen recht in eigen handen, maar benoeming van wat ik letterlijk vaak hoor en lees. Feiten. [color=#8B0000][/color][/url]
Het is jouw beleving van de feiten he? En een beleving van iets wat je leest is een heel persoonlijk iets heb ik altijd geleerd....... Maar dat is het mooie van het forum, je kan ieders beleving aanhoren en lezen en kijken of het een toegevoegde waarde voor je heeft......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:47
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het gaat er niet om om ergens mee weg te komen....het is alleen voor onszelf ontelbare malen beter om te vergeven...het gaat er totaal niet om om de bal bij de ander te leggen...maar om ons eigen hart vrij te houden van de gevolgen voor jezelf van het niet vergeven. En ik onderschat geenszins hoe moeilijk het kan zijn om alleen maar de keuze om de keuze te kunnen maken om iemand te kunnen vergeven kan zijn...vergeven kan een omgekeerd proces voor onszelf in gang zetten van innerlijke genezing.... |
Soms hoef je helemaal geen gevolgen te hebben van het niet vergeven.........maar zie je het als iets wat je overkomen is en verder mee moet.......en dat bedoel ik nu net......en ik hoef persoonlijk geen vergeving van een ander om innerlijke genezing te krijgen.......dan maak je een ander soms te belangrijk in je leven........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:19
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Dit klinkt als een oordeel over de evangelischen. De galaten-brief van Paulus schrijft volgens mij heel duidelijk over wetticisme. In de tijd van de galaten waren mensen die de galaten allerlei regeltjes uit de joodse religie wilden opleggen. Regeltjes uit de joodse wetten, hierdoor de ook de kreet wetticisme. Tegenwoordig is het niet anders. Tegenwoordig zijn er mensen die de gelovigen, allerlei wetten en regeltjes uit de traditionele kerken willen opleggen, welke ontsproten zijn uit hun eigen interpretatie van de Schriften.
Door werken kun je niet behouden worden. Maar geloof zonder werken.... "Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar? Zou dat geloof hem soms kunnen redden?" - Jak 2:14
"Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood." - Jak 2:17
"Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood." - Jak 2:26 |
Dit bedoel ik nu met mijn stukje hierboven.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Sommige interessante topics hebben echt het vermogen om in een kibbel-topic te veranderen. Het is gewoon niet leuk meer. Ergens hoop je toch iets van een topic op te steken maar dat wordt alsmaar vergald door dat oeverloos gekibbel. |
Ik probeerde er juist weer een positieve draai aan te geven frank.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:07
|
|
|
DAVID923 schreef: | Laten we dat inhoudelijk maar eens bezien, niet als wedstrijd of om te roemen in onszelf. Maar samen dingen Bijbels te bestuderen. |
Het is niet de bedoeling dat we hier elkaar gaan betwisten wie nu een betere Bijbelkennis heeft........ Een ieder heeft zo zijn eigen invulling over de Bijbel....ik hou persoonlijk niet van al die Bijbelteksten die je om de klip klap hier over het forum ziet wapperen......Bij ieder onderwerp is er wel een Bijbeltekst.....maar dat wil niet zeggen dat ik geen Bijbelkennis bezit... Ik vind alleen dat in de manier van leven je ook kan uitstralen dat je een christen bent....... Mensen zeggen soms de vreselijkste dingen omdat ze dat kunnen staven met een Bijbeltekst....... Maar dit stukje ging ove ropzegging: David, ik geloof graag dat je er lang over nagedacht hebt of je je lidmaatschap wilde opzeggen, dat heb je ook met ons gedeeld...... En het blijft hoe dan ook jouw keuze die alleen jij maakt..... Ik wilde alleen een omslag maken in de discussie door de vraag verder te trekken.......Je komt altijd wel dingen tegen die je niet aanstaan en wat doe je dan??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:14
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, soms is vergeving een proces, omdat het inderdaad veel pijn kan doen. Maar ook als het te veel pijn losmaakt, kun je naar de Here God kenbaar maken dat je ervoor wilt kiezen om te vergeven, de keuze maken en dan aan Hem vragen je er kracht voor te geven. En dan gaat God dat uitwerken in je hart. En als je vergeven hebt dan is dat voor je eigen harts- en gemoedsgesteldheid een bevrijding.....hoe erg het ook is wat je is aangedaan! Inderdaad ...het lijkt te gemakkelijk om waar te zijn, maar het is het wel!! Vergeven van en vertrouwen in die ander zijn wel twee heel verschillende dingen die niet doorelkaar gehaald moeten worden. |
Die haal ik absoluut niet door elkaar Annette.......maar je moet je ook realiseren dat er soms dingen gebeuren waar je er niet mee wegkomt om te zeggen :ik heb je vergeven dus de bal ligt bij jou..........Prima als dat voor jezelf zo ligt maar voor een ander kan dat niet altijd zo werken....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 mei 2011, 10:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:24
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Je mag zeggen wat je wilt, maar ik voel mij aangevallen en vind dat ik dat mag zeggen. Iedereen zegt wat hij / zij wilt, dus waarom ik niet? Ik heb Chat mij excuses aangeboden, waarom moet hij dan doorgaan mij te vernederen? Dat isook niet eerlijk. Wat ik had vermeld, ja misschien niet slim, maar nu word ee gezegd dat ik de deuren opengezet heb? Kom nou toch, hoever gaat dit nog door? Hier mag iedereen schijnbaar je vernederen en je moet het maar slikken als zoete koek, dat vind ik niet eerlijk, vooral al omdat ik mijn excuses heb aangeboden en heb toegegeven dat het idd niet zo'n slimme was. En dan toch doorgaan, en constant messen in je rug voelen, en beticht worden dat je harde woorden gebruik, is dat eerlijk, is dat christelijk? Dit is voor de laatste Kee hier op hè forum, want ik vind hier mnsen die niet echt eerlijk zijn, d dingen maar half lezen. |
Het was maar een opmerking Maureen, geen aanval op jou?????? Laten we het er op houden dat jullie het gewoon niet eens zijn, dat is me wel duidelijk...... En dan kan je als mens wel eens doordraven toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 23:42
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Ik krijg het gevoel, dat dit allemaal draait om hetgeen ik eerder heb geschreven, jammer want zo was het niet bedoelt, ik wilde alleen wat uitleggen, maar er word anders mee omgegaan, en Chat wat jou betreft, ben ik heel teleurgesteld, om iemand dom te noemen, jij kan niet weten noch voelen waarom iemand iets bloot geeft van zichzelf. Jij oordeelt en veroordeelt maar, je weet niet wat je aanricht door die harde woorden van je. Voor mij ben je erg gevoelloos, tenminste zo kom je bij mij over, zeker geen dominee. Jammer, ik had een hoge dunk van je, maar die heb je bij mij de grond ingeboord, ik moet gewoon huilen van je woorden, ieman ag over zichzelf praten, soms helpt dat de persoon. Daarom hoef je niet dom te zijn. En ja, over hoeren gesproken, ik geloof best dat er mensen zijn die daar gebruik van maken, so what, watik ook weet, is dat mensen zo heftig reageren, zelf boter op hun hoofd hebben, wat jij chat, ben jij er ook zo een, hoe staat het met jou? Wees eens eerlijk, al was het alleen naar jezelf, je hoeft het van mij hier niet op te schrijve, maar a bij jezelf na, waarom je zo heftig op alles en iedereen reageer. |
Jouw commentaar is anders ook niet mis Maureen.....als ik er even wat van mag zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 23:20
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Juist niet, ik denk dat vergeving aannemen veel moeilijker is ....
Als je vergeeft ben jij er klaar mee, dan heb je er over nagedacht, en ben je tot de conclussie gekomen dat het beter is om te vergeven (of om vergeving te vragen) Vanaf dat moment ligt het niet meer bij jou maar bij de persoon die je vergeving hebt gegeven (of aan wie je vergeving hebt gevraagd) Uit persoonlijke ervaring weet ik, dat als je in Jezus naam vergeeft, echt herstel mogelijk is.
Maar ook uit persoonlijke ervaring weet ik, dat niet alle mensen die je vergeeft of om vergeving vraagt, er mee omgaan als waarvoor het is bedoeld. (grammaticaal zal deze zin niet kloppen ben ik bang, hopelijk wordt mij dit op voorhand vergeven) |
Klinkt dat niet een beetje makkelijk Crossroad? Als je zelf maar vergeeft ben je er klaar mee???????? En dan ben je er niet meer verantwoordelijk voor????? Dan ligt het bij de ander????? Soms is voor de ander vergeven een brug te ver.....en ja dan gaan mensen er mee om zoals het in jouw ogen niet bedoeld is.... En dan klinkt het simpel als je dan zegt nou ja, ik heb vergeven dus ik ben er klaar mee dus het ligt nu bij jou.........kom je niet altijd mee weg denk ik.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:48
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit was dus jouw slechtste moment van de dag.
Ach, we zijn aan het slowchatten.
Mario, die vind dat Judith maar weer een ander woord moet kiezen.... |
Ik wilde alleen even wat zinnigs zeggen......maar gelijk wordt me weer de mond gesnoerd.......... Jammer weer......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:43
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Dit topic is niet meer het slechtste moment van de dag maar meer een technisch topic voor al uw reparaties.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 22:15
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
INEZ910 schreef: | Tsja.. eh.. kijk.. volgens mij vraagt elke fase om een zoektocht naar hoe dan nu te handelen/denken/voelen.. Alleen al het verschil tussen die schattige baby in de wieg en die puber die gaat stappen tot 4 uur in de nacht.. ppfff. En het meegroeien in die nieuwe rol gaat sommigen gemakkelijker af dan anderen.. dat klopt! En het enige wat ik heb gezegd is dat ik het geweldig vind om het mee te maken.. ik kan me ook niet voorstellen dat ik dat niet zou vinden als ze op kamers gaan. |
Ook al was het om van die gebroken nachten af te zijn? Heerlijk, geen zorgen meer wie wanneer thuis komt en in wat voor staat En het is ook heel leuk om nu eens bij je kind op bezoek te gaan....hoewel.....logeren in een studentenhuis viel me toch wel wat tegen.....Ik heb de tijd echt gehad dat ik het normaal vind dat je om twee uur 'snachts gaat stofzuigen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 18 mei 2011, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 21:26
|
|
|
Het is niet goed weg te lopen als iets je niet aanstaat
Eigenlijk heeft Thomas hier wel een punt David........Je komt overal in je leven wel dingen tegen die je niet aanstaan en moet je dan maar gelijk weg? Je bent misschien jarenlang lid van de EO en omdat ze dan eens iets doen wat niet jouw goedkeuring heeft zeg je maar je lidmaatschap op? En inderdaad, doe je dat op je werk en in je kerk ook? Niet vaak denk ik.....want dan ga je de discussie aan of je past je aan..... Als je een relatie met iemand hebt heb je ook dingen die je kunnen bezeren en die je anders ziet, dus dan maar hupsakee uit elkaar? Ik stel het nu maar even kort door de bocht maar ik vind het wel een boeiend discussie punt eigenlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:40
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Herkenbaar, Marylien! |
Moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet zo herkenbaar vind. Ik vond het prima dat mijn kinderen uitvlogen en ook boeiend om te zien hoe ze hun eigen neus stootten en niet meer die van mij en dat ze daardoor gevormd werden. Op een gegeven moment is dat gewoon nodig...... Nu is het zo dat je er niet meer voor hun moet zijn maar dat je er voor hun [/b]kunt[b] \ijn, en ja, dat is even wennen..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 05:37
Onderwerp: roddels
|
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 21:05 WILLEMIJN232 schreef: .Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit? Zijn die mensen dan zo de moeite waard voor je? Die over je roddelen bedoel ik? Is het dan zo belangrijk wat die ander over je roddelt dat je er zelf van slag van raakt? Ik zou zo zeggen, hou het bij jezelf en negeer dat geroddel en sta er boven.......of spreek diegene er persoonlijk op aan....
Willlemijn niemand is zo sterk als jij hé, je kan dit niemand verwijten, niemand heeft zichzelf gemaakt, wat in een mens zijn verleden soms gebeurde kan ook een zelfvertrouwen en /of een vertrouwen in de ander verstoren, als je dan ook nog eens hoort of weet dat men over je roddelt is dit een extra deuk voor die persoon.
Voor de goede orde: ik verwijt niemand wat en ik begrijp het ook heel goed...... En de zin niemand is zo sterk als jij is ook zwaar overdreven ..... Ik vind alleen dat je je wel bewust moet zijn dat het roddel is en dat je er niet in moet meegaan.........en dat is heel wat anders Marylien........ Met roddel en achterklap kan je niets en dat moet je ook niet willen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 17:54
Onderwerp: roddels
|
|
|
VISSER278 schreef: | Chat, ik kreeg het idee alsof je vond dat ik je wilde terechtwijzen ofzo , omdat je dit topic ben gestart. Dat is dus helemaal niet zo. Waar het bij mij om gaat is dat ik weet dat er over een bepaald persoon zeer misselijkmakende geruchten rondgaan die nergens op zijn gebaseerd. En mijn wens was /is dat dit zo snel mogelijk over is. |
Met geruchten en roddels kan je niets en moet je ook niets willen....... En jij suggereert nu ook dat er bepaalde roddels in omloop zijn. Is dat dan ook geen roddelen wat je nu doet? Je gaat er in mee anders schreef je dit stukje niet en dan gaat het van kwaad tot erger lijkt mij.....(ik neem jouw stukje even als voorbeeld, zou ook zo een ander stukje kunnen zijn) Roddelen is iets wat in deze maatschappij blijkbaar hoort, en ja, soms hoor je dan minder leuke tot nare dingen....... Het kan mensen kwetsen maar aan de andere kant laat je je ook kwetsen als je weet dat het niet zo is en je laat het je toch raken....Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je je onzeker laat maken door iemand die over je roddelt???????? En dan roddelen we weer dat het zo vervelend is dat er geroddeld wordt en zo is de kring weer rond.....En waarom trek j ehet je aan als jij weet dat het anders zit? Zijn die mensen dan zo de moeite waard voor je? Die over je roddelen bedoel ik? Is het dan zo belangrijk wat die ander over je roddelt dat je er zelf van slag van raakt? Ik zou zo zeggen, hou het bij jezelf en negeer dat geroddel en sta er boven.......of spreek diegene er persoonlijk op aan....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 17 mei 2011, 18:08
|
|
Naar boven |
|
|