ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid

Het gaat me meer om de glijdende schaal waarin we ons begeven. Waar is het einde?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: Nacht

Joh 13 schreef:
Nadat hij dit gezegd had werd Jezus diepbedroefd, en hij verklaarde: ‘Waarachtig, ik verzeker jullie: een van jullie zal mij verraden.’ 22 De leerlingen keken elkaar aan en vroegen zich af wie hij bedoelde. 23 Een van hen, de leerling van wie Jezus veel hield, lag naast hem aan tafel aan, 24 en Simon Petrus beduidde hem dat hij moest vragen wie Jezus bedoelde. 25 Hij boog zich dicht naar Jezus toe en vroeg: ‘Wie, Heer?’ 26 ‘Degene aan wie ik het stuk brood geef dat ik nu in de schaal doop,’ zei Jezus. Hij doopte een stuk brood in de schaal en gaf het aan Judas, de zoon van Simon Iskariot. 27 Op dat moment nam de duivel bezit van Judas. Jezus zei: ‘Doe maar meteen wat je van plan bent.’ 28 Niemand aan tafel begreep waarom hij dit zei; 29 omdat Judas de kas beheerde, dachten sommigen dat Jezus bedoelde dat hij inkopen voor het feest moest doen, of dat hij iets aan de armen moest geven. 30 Judas nam het brood aan en ging meteen weg. Het was nacht.
Een onopvallende gebeurtenis, tenminste door weinig mensen begrepen. Jezus wijst Judas aan als verrader en Judas verlaat de tafel om Hem te verraden. De woorden die er voor mij uitsprongen waren: het was nacht. Volgens mij staan deze woorden er niet voor niks. Als omschrijving van het tijdstip lijkt het een volstrekt overbodige mededeling. Volgens mij wil de schrijver er iets meer mee benadrukken, nl. dat Judas niet alleen de letterlijke nacht in ging, maar ook zijn geestelijke nacht. Hij koos er bewust voor de duisternis in te gaan. Zijn nacht werd een nacht van Duisternis. Door boosheid en bitterheid overmand ging hij naar de Farizeeers toe om Jezus uit te leveren. In het donkerste moment van zijn leven gaf hij Jezus over aan Zijn tegenstanders. Met het geld wat hij ontving verkocht hij zijn ziel aan de duivel….

Toen ik dit verhaal las, werd ik gegrepen door het begrip nacht….Is het niet zo dat er vele voorbeelden zijn in de Bijbel dat mensen in een nacht verkeren? Een periode waarin het lijkt alsof het Licht van de wereld verdwenen is en waarbij het alleen maar duister is? En toch als we deze nachten nader bekijken, zit er vaak een geestelijke waarde achter. Mensen kunnen in de nacht belanden doordat ze zich bewust afkeren van God zoals Judas dat deed. Ik zou dit dan ook de nacht van de Duisternis willen noemen. En deze duisternis is groter, omdat hij het Licht gekend heeft……
Matt 26 schreef:
Vervolgens ging Jezus met zijn leerlingen naar een plek die Getsemane genoemd werd. Hij zei: ‘Blijven jullie hier zitten, ik ga daar bidden.’ 37 Hij nam Petrus en de twee zonen van Zebedeüs met zich mee. Toen hij zich bedroefd en angstig voelde worden, 38 zei hij tegen hen: ‘Ik voel me dodelijk bedroefd; blijf hier met mij waken.’ 39 Hij liep nog een stukje verder, knielde toen en bad diep voorovergebogen: ‘Vader, als het mogelijk is, laat deze beker dan aan mij voorbijgaan! Maar laat het niet gebeuren zoals ik het wil, maar zoals u het wilt.’ 40 Hij liep terug naar de leerlingen en zag dat ze lagen te slapen. Hij zei tegen Petrus: ‘Konden jullie niet eens één uur met mij waken? 41 Blijf wakker en bid dat jullie niet in beproeving komen; de geest is wel gewillig, maar het lichaam is zwak.’ 42 Voor de tweede maal liep hij van hen weg en bad: ‘Vader, als het niet mogelijk is dat deze beker aan mij voorbijgaat zonder dat ik eruit drink, laat het dan gebeuren zoals u het wilt.’ 43 Toen hij terugkwam, zag hij dat ze weer sliepen, want ze waren door vermoeidheid overmand. 44 Hij liet hen achter, liep opnieuw wat verder en bad voor de derde maal, met dezelfde woorden als daarvoor. 45 Daarna voegde hij zich weer bij de leerlingen en zei: ‘Liggen jullie daar nog steeds te slapen en te rusten? En dat terwijl het ogenblik nabij is waarop de Mensenzoon wordt uitgeleverd aan zondaars. 46 Sta op, laten we gaan; kijk, hij die mij uitlevert, is al vlakbij.’
De nacht van de innerlijke strijd.
Jezus wist wat Hem te wachten stond. En dat betekende voor Hem dat Hij het kostbaarste wat Hij had moest geven aan Zijn Vader. Hij was van het leven op aarde gaan houden. Hij was van de mensen gaan houden, maar Hij wist dat er maar één ding was, wat Hem te doen stond. Was Hij bereid Zijn leven op te geven voor ons? Was Hij bereid om voor ons te lijden, voor ons te sterven en voor ons vernederd te worden? In dit gedeelte zien we juist hoe heftig en fel de strijd was voor Hem. Hij was nl. ook mens. En een mens heeft altijd een drang tot overleven. Maar dit moest Hij overgeven aan Hem….De enige manier om uit de nacht te komen, was door overgave aan Hem, die alles in Zijn handen heeft.
Ook wij kunnen een nacht ervaren van innerlijke strijd. Het kan soms heel donker om ons heen worden, omdat we dingen vasthouden. Zekerheden willen hebben die we belangrijker vinden dan de liefde van God. Dingen die ons af kunnen houden van God. Soms kunnen we niet vergeven, of raken we verbitterd. Soms vinden we onszelf belangrijker dan God. Soms is onze boosheid of onze hoogmoed groter dan onze liefde voor God. Alles wat ons weerhoudt om God te dienen, kan leiden tot de nacht van geestelijke strijd. En het antwoord op deze strijd is eigenlijk altijd hetzelfde nl. overgave. Zoals Jezus Zichzelf volledig moest overgeven aan de Vader, zullen wij ook moeten leren los te laten en over te geven.
Dit vereist heel veel vertrouwen. Kunnen we God echt vertrouwen dat Hij alles in Zijn handen heeft? Of zijn we misschien dat vertrouwen kwijtgeraakt? In deze nacht zullen we moeten leren Hem volledig te vertrouwen.
Vergelijk dit ook eens met de nacht van Jacob bij Pniel: Gen 32. Ook hij moest leren zichzelf helemaal over te geven aan God. Als teken hiervan werd hij geraakt in zijn heup. Het symbool van kracht van de man. Deze man liet de wereld zien, dat de kracht niet in hemzelf lag, maar dat hij alles van de Heer moest verwachten.
Deze nacht kan lang duren…Heel lang, bij sommigen wel jaren. Mede door alles wat men meemaakt, kan het vertrouwen in God en mensen kwijtgeraakt zijn en is het opbouwen van dit vertrouwen een heel langdurig proces. Maar het geheim ligt juist in overgave, overgave aan God en vertrouwen dat Hij echt je leven in Zijn handen heeft. Deze overgave maakt je echter kwetsbaar. Je hebt misschien jaren lang gevochten, en het blijkt dat je nu het grootste gevecht van je leven aan moet gaan. Het gevecht tegen jezelf. Het gevecht tegen je natuur van overleving en leven in vertrouwen op God….

Luc 8 schreef:
Op een van die dagen stapte hij in een boot, samen met zijn leerlingen, en zei tegen hen: ‘Laten we naar de overkant van het meer gaan,’ en ze voeren het meer op. 23 Onderweg viel hij in slaap. Er kwam een wervelstorm opzetten, zodat de boot water maakte en dreigde te zinken. 24 Ze maakten hem wakker en riepen: ‘Meester, meester, we vergaan!’ Hij stond op en sprak de wind en de golven bestraffend toe. Daarop ging de wind liggen en kwam het water tot rust. 25 Hij vroeg hun: ‘Waar is jullie geloof?’ De leerlingen waren geschrokken en zeiden vol verbazing tegen elkaar: ‘Wie is hij toch, dat zelfs de wind en het water zijn bevelen gehoorzamen?’
26 Ze voeren verder naar het gebied van de Gerasenen, dat tegenover Galilea ligt. 27 Toen hij aan land stapte, kwam hem vanuit de stad een man tegemoet die door demonen bezeten was. Deze man droeg al geruime tijd geen kleren meer en woonde niet in een huis, maar in de rotsgraven. 28 Toen hij Jezus zag, viel hij schreeuwend voor hem neer en riep luidkeels: ‘Wat heb ik met jou te maken, Jezus, Zoon van de allerhoogste God? Ik smeek je, doe me geen pijn!’ 29 Jezus stond namelijk op het punt de onreine geest te bevelen uit de man weg te gaan. Want die had hem al heel lang in zijn macht, en gewoonlijk werd de man voor de veiligheid aan handen en voeten geboeid, maar telkens trok hij de boeien kapot en werd hij door de demon naar eenzame plaatsen gedreven. 30 Jezus vroeg hem: ‘Hoe heet je?’ Hij antwoordde: ‘Legioen’ – er woonden namelijk veel demonen in hem. 31 Ze smeekten hem hun niet te bevelen naar de onderwereld te gaan. 32 Op de berghelling liep op dat ogenblik een grote kudde varkens te grazen, en de demonen smeekten Jezus om hun toe te staan hun intrek in de varkens te nemen. Hij stond hun dat toe. 33 Toen ze uit de man waren weggegaan, trokken ze in de varkens, waarop de kudde de steile helling afstormde, het meer in, en verdronk. 34 Toen de varkenshoeders dat zagen, sloegen ze op de vlucht en vertelden in de stad en in de dorpen wat er was gebeurd. 35 Vele mensen gingen op weg om met eigen ogen te zien wat er was voorgevallen. Toen ze bij Jezus kwamen, troffen ze daar de man aan uit wie de demonen waren weggegaan. Hij zat aan Jezus’ voeten, gekleed en bij zijn volle verstand, en toen ze dat zagen, werden ze door schrik bevangen. 36 Degenen die alles gezien hadden, vertelden hun hoe de bezetene was gered. 37 En de hele mensenmenigte uit het gebied van de Gerasenen verzocht hem hen te verlaten, want angst en ontzetting hadden hen aangegrepen. Jezus stapte in de boot om terug te gaan. 38 De man bij wie de demonen waren weggegaan, vroeg hem met aandrang bij hem te mogen blijven. Maar hij stuurde hem weg met de woorden: 39 ‘Ga terug naar huis en vertel alles wat God voor u heeft gedaan.’ Hij ging weg en maakte overal in de stad bekend wat Jezus voor hem had gedaan.
Nacht van geestelijke weerstand
Soms zijn er momenten waarin de duisternis tastbaar met als doel het werk van Jezus te vernietigen. Als we lezen dat de discipelen in de boot stappen, gaan ze daarin met een doel. Aan de overkant was iemand, die bezeten was van demonen. Hij liep naakt rond en was niet meer bij zijn volle verstand. De duivel wist, dat Jezus op weg was naar hem, om hem te bevrijden. Jezus ging persoonlijk naar hem toe, om hem te bevrijden van de demonen die hem vreselijk tartten. De duisternis, de storm gaf een sinister geheel. De duisternis kwam dreigend en overweldigend over. Een klassieke manier om mensen angst aan te jagen. De discipelen waren volledig in paniek op dat moment. Ze maakten Jezus wakker in de hoop dat hij hen kon redden van een gewisse dood.
Opvallend is ook dat Jezus deze storm bestraft. In die bewoordingen lezen we heel veel. Daarin lezen we dat dit geen normale storm is, maar dat dit gedreven was door geestelijke strijd. En het resultaat was, dat de storm ging liggen en Jezus naar de bezetene toe kon gaan en hem kon bevrijden.
In ons leven kunnen we ook geestelijke weerstand ervaren. We willen vaak zoveel doen, maar we komen er niet aan toe. We willen wel bidden, maar we hebben er zo weinig tijd voor. We willen wel naar de kerk, maar iedere keer verslapen we ons. We willen wel beter leven, maar hebben er eigenlijk ook niet de moed voor. Hoe vaak gebeurt het niet dat satan al helemaal geen moeite meer hoeft te doen om weerstand te bieden? Hij heeft in veel gevallen de strijd allang gewonnen…Toch roept God ons op om weerstand te bieden tegen de boze….dat betekent, dat we weer een actieve rol moeten spelen in de geestelijke strijd. Het gevolg kan zijn, dat we opeens in een storm belanden, zoals Jezus en Zijn discipelen. Het kan nacht lijken in ons leven, maar uiteindelijk geeft het grotere overwinning in ons leven. En kunnen we vrucht dragen…
Joh.21 schreef:
Hierna verscheen Jezus weer aan de leerlingen, nu bij het Meer van Tiberias. Dat gebeurde als volgt. 2 Bij het meer waren Simon Petrus en Tomas (dat betekent ‘tweeling’), Natanaël uit Kana in Galilea, de zonen van Zebedeüs en nog twee andere leerlingen. 3 Petrus zei: ‘Ik ga vissen.’ ‘Wij gaan met je mee,’ zeiden de anderen. Ze stapten in de boot, maar de hele nacht vingen ze niets. 4 Toen het al ochtend werd, stond Jezus op de oever, al wisten de leerlingen niet dat het Jezus was. 5 Hij riep: ‘Hebben jullie soms iets te eten?’ ‘Nee,’ antwoordden ze. 6 ‘Gooi het net aan stuurboord uit,’ riep Jezus, ‘dan lukt het wel.’ Ze wierpen het net uit en er zat zo veel vis in dat ze het niet omhoog konden trekken. 7 De leerling van wie Jezus hield zei tegen Petrus: ‘Het is de Heer!’ Zodra Simon Petrus dat hoorde, schortte hij zijn bovenkleed op – meer had hij niet aan – en sprong in het water. 8 De andere leerlingen kwamen met de boot en sleepten het net vol vis achter zich aan. Ze waren niet ver van de oever, ongeveer tweehonderd el.
Nacht van de doelloosheidJezus was opgestaan,de discipelen hadden Hem al diverse keren gezien, maar wisten zich eigenlijk niet goed wat ze ermee aan moesten. De vreugde ebde zo langzamerhand weg, en ze gingen weer gewoon doen waar ze goed in waren. Maar wat betekenden die woorden vissers van mensen eigenlijk. Ze zouden toch Hem dienen, en ze wisten zich eigenlijk geen raad met de situatie. Bovendien was Petrus er ook bij, met een geweldig schuldgevoel. Hij had Jezus immers in de steek gelaten, op het moment dat Jezus hem het meeste nodig had….
Maar het vissen ging ook niet goed. De hele nacht probeerde ze vissen te vangen, maar het lukte niet. Totdat Jezus hen tegemoet kwam en hen riep om het net aan de andere kant weer uit te werpen.
Dit is heel herkenbaar voor ons. Zijn er niet van die momenten, dat we echt niet weten wat we moeten doen? Dat we het gevoel hebben richtingloos te zijn, dat we niet weten welke kant we op moeten? Moet ik alleen door het leven, of is mn vriend(in) de keuze die de Heer wil? Soms is het echt moeilijk om goed richting te kiezen….Maar deze nacht is een nacht van beproeving. Zijn we echt bereid Hem te volgen of luisteren we liever naar onze eigen verlangens en gevoelens? Is het niet vaak zo, dat we in ons hart wel weten wat we moeten doen, maar dat we dat eigenlijk niet willen? Als we onze eigen weg kiezen, zal de nacht alleen maar langer worden en zal er geen vrucht zijn in ons leven. Pas als we luisteren naar de stem van Jezus, zullen we vrucht in ons leven gaan dragen.

Deze nachten zijn nachten vol betekenis. Maar er is één nacht, die alle nachten overstijgt. Dat is de nacht die bezongen wordt in vele liederen: de nacht van het licht
Lucas 2 schreef:
Niet ver daarvandaan brachten herders de nacht door in het veld, ze hielden de wacht bij hun kudde. 9 Opeens stond er een engel van de Heer bij hen en werden ze omgeven door het stralende licht van de Heer, zodat ze hevig schrokken. 10 De engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, want ik kom jullie goed nieuws brengen, dat het hele volk met grote vreugde zal vervullen: 11 vandaag is in de stad van David jullie redder geboren. Hij is de messias, de Heer. 12 Dit zal voor jullie het teken zijn: jullie zullen een pasgeboren kind vinden dat in een doek gewikkeld in een voederbak ligt.’ 13 En plotseling voegde zich bij de engel een groot hemels leger dat God prees met de woorden:
14 ‘Eer aan God in de hoogste hemel
en vrede op aarde voor alle mensen die hij liefheeft.’
In deze nacht werd Jezus geboren. Door de nacht van het Licht kunnen we al onze nachten achter ons laten. Die nacht geeft een belofte: dat onze nachten veranderd zullen worden in het licht. Dat er een einde zou komen aan onze nachten….Duisternis dat ons omringt of in ons is, zal door deze nacht uiteindelijk verdwijnen. Wij hoeven niet in de nacht te leven, we mogen leven in het Licht!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Opwekking 698

Ook al gaat mijn weg
door een diep dal van duisternis heen,
uw liefde drijft de angst uit in mij.
Ook al loop ik vast,
overvallen door een hevige storm,
ik keer niet om, want U bent nabij.

En ik vrees geen gevaren meer,
met mijn God steeds aan mijn zij.
Voor wie zou ik nog vrezen?
Hij is toch bij mij? Hij is toch bij mij?

Refrein:
Nooit meer, nooit meer alleen,
loop ik door de stormen heen.
Nooit meer, nooit meer alleen,
op de berg of in de dalen.
Nooit meer, nooit meer alleen;
Heer, U laat mij nooit meer alleen.

En ik zie al de glans,
in de verte, van het stralende licht,
dat schijnt voor elk
die volhoudt en wacht.

Maar tot aan die dag
dat de schepping
wordt bevrijd van de pijn,
is U te kennen al wat ik wil.

En ik vrees geen gevaren meer,
met mijn God steeds aan mijn zij.
Voor wie zou ik nog vrezen?
Hij is toch bij mij? Hij is toch bij mij?

(refrein)

Ja, ik zie al de glans,
in de verte, van het stralende licht.
Maar tot aan die dag
dat de schepping
wordt bevrijd van de pijn,
blijf ik U prijzen, blijf ik U prijzen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 10 januari 2011, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 20:04
BerichtOnderwerp: 50 Dingen die u moet weten over Tongen en Genezingen

BART817 schreef:
BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)

als je t oefent wil niet zeggen dat je t na verloop van tijd je het je eigen kan maken, nee.
maar aan welke bijbelteksten denk je dan?
1 Kor 14:2 schreef:
Iemand die in klanktaal spreekt, spreekt niet tot mensen maar alleen tot God. Niemand kan hem verstaan, want door toedoen van de Geest spreekt hij onbegrijpelijke taal.
Ten eerste Is het bidden tot God, geen gebrabbel...
Ten tweede staat nergens dat je het kunt oefenen in tegendeel:
God geeft die taal aan mensen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 19:14
BerichtOnderwerp: pad van geleidelijkheid

Een paar maanden geleden las ik eens een bijdrage van iemand op het forum over seks. Hij was 26 jaar, nooit getrouwd geweest en had grote ervaring op het gebied van seks. En wat me er nu aan stoort, is dat we dit eigenlijk heel gewoon vonden...
Dingen die vroeger als schokkend ervaren werden, vinden we nu eigenlijk vanzelfsprekend. Vrije seks, echtscheiding, homofilie...Het is alsof ons geweten doof gemaakt wordt voor de dingen om ons heen.
Wat zullen we over 10 jaar vanzelfsprekend vinden? Pedofilie of euthenasie???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 15:28
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

1. Wilma 082
2. Majaro
3. Chat..+ hond
4. Billy 701(o.v.)
5. Jasmyn (o.v.)
6. Mar907
7. Trijnie (o.v.)
8. Robert 118
9. Mary 052 (o.v.)
10. Jozua 332
11. Siem720
12.Crossroad
13. Loretta
14. Timo
o.v.=onder voorbehoud.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 9 januari 2011, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:59
BerichtOnderwerp: Mannen van het forum, verenigt u

GIBBY159 schreef:
En ik maar denken dat APARTHEID is afgeschaft in Z.Afrika? Begint dat hier opnieuw? Maar nu tussen mannen en vrouwen? Nee toch, hoop ik. Smiley die vol vragen zit
WAAR ZIJN WE NOU MEE BEZIG? Gefrustreerde smiley
LOL MAKEN...Ken je dat wel eigenlijk????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:54

JASMYN704 schreef:
Hoi Chat

Kun je s.v.p. nog een adres opgeven?
Ik ben niet zo handig aangelegd zonder adres en navigatie...... En ik wil er natuurlijk wel zijn om 2 uur!

http://www.tripgids.nl/recreatie/recreatiegebieden/t-nije-hemelriek/

Uit mn hoofd de route:
Neem de A28 van Groningen naar Assen.
Van Groningen afslag nemen richting Gieten(N34)

Na rotonde bij Gieten eerste afslag Gasselte
bovenaan rechtsaf en na 2 km. ben je bij de parkeerplaats.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 8 januari 2011, 19:57
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 21:06
BerichtOnderwerp: De hemel is echt

EVA685 schreef:
Wie kent het boek de hemel is zo echt?
Mijn dochter heeft het gelezen, ze had er geen goed gevoel bij,
het is een Christelijk boek, het is in de prullenbak gegaan.

Ben zelf gaan googelen en kwam vreemde uitspraken tegen
van dit boek.
Het filmpje wat erbij hoort, kan ik helaas niet openen.
Misschien maar goed ook?? Smiley die vol vragen zit
Ik vermoed dat deze vrouw last had van psychoses. Deze verhalen zijn heel bekend daar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:30
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

HANNAH810 schreef:
wat moeilijk, haas;
ik kan er moeilijk een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, en ook iedereen een eigen beleving heeft bij wat er in zijn of haar leven gebeurt.
ik denk dat ik zelf als basis-gegeven zou uitgaan van het feit dat een kerkgebouw voor ieder mens toegankelijk is; iedereen is immers welkom in Gods huis?
echter, als de familie-situatie zodanig gespannen is, kun je ze misschien wel vragen (zeggen) thuis koffie te drinken, in plaats dat ze meegaan naar jullie voor een bakkie koffie.
misschien is er nog een mogelijkheid om in de kerk koffie te drinken?

moeilijk hoor; je verbreekt contacten ook niet zomaar he?

@chatuliem; ik weet niet of ik het eens ben met je in dit geval;
de bijbel leert ons toch juist;
- "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet"
- "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?"
- "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden."
In dit geval gaat het samen, God legt het antwoord in je hart. Je moet gewoon doen waar je zelf achter kunt staan, niet wat anderen ervan vinden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: eer uw vader en uw moeder???

HAAS141 schreef:
aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken.
zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger.
ook het bovenstaande kwam ter sprake.
het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger.
nu ben ik benieuwd naar jullie mening.
moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn?
en omdat het 1 van de 10 geboden is?
wat vinden jullie?

groet saskia
Het allerbelangrijkste is dat je naar je hart luistert. Verlangen jullie naar hen of is dat helemaal weg? Je hart geeft het juiste richtsnoer en luister vooral daar naar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:40

BART817 schreef:
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)
tja die mensen weten dus niet hoe de bijbel er over spreekt.

BART817 schreef:
mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal)
klopt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 6 januari 2011, 10:50
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:26

MAR907 schreef:
Dacht het niet Chat...
mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:08

BART817 schreef:
nee, maar als hij het als instrument gebruikt... dus onderscheiding is wel nodig.
Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:34

MAR907 schreef:
Klopt, de satan weet ook dat hij weinig tijd heeft. Dus hij weet meer als wij en kan de mens zeker heel goed misleiden...ook de onderwerp tongentaal....is een misleiding... kwam al voor in de Babylonische tijd....
De profetessen spraken toen al in gebrabbel....
Tjonge, dat is me een uitspraak, dus omdat satan het toevallig kopieert, is het meteen fout????
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 20:06

WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 19:57

BART817 schreef:
ik weet niet of ik het wel echt met je eens ben.
laat ik het proberen uit te leggen:
spreken in een tong: is ofwel persoonlijk, of ter opbouw van de gemeente als deze wordt vertaalt. (afhankelijk van de plaats en situatie)
profetie: belofte voor de toekomst, is een mededeling, ter info mogelijk mbt betrokkenen. is niet persoonlijk, maar een openbaring.
kort gezegd: lijkt me deze twee niet 123 verenigbaar, of komt dit in sommige gemeenten voor? beiden zijn voor misinterpretaties vatbaar, en beiden soms mogelijk gesproken uit/door een andere geest... (komt t toch aan op t beproeven van geesten...)
In dit geval is het meer dan een mening Bart. Zo werkt het nl. in de praktijk. En geloof me, het is heel mooi om God nog steeds zo te zien werken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 januari 2011, 09:56
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

GIBBY159 schreef:
Mar...sorry, ik ben he-le-máál niet uitdagend bezig. Moet ik mij NU wéér laten...afsnauwen...afbekken...dégeneren...? DAT IS MIJN BOODSCHAP NIET !!!!!! MAR !!!!! [b En de redactie bepaald of ik geband word of niet! Dubbelzinnige en rotopmerkingen jegens mijn persoon zijn niet nodig om die op het Forum te plaatsen! En naruurlijk zal ook NU wel een of andere getinte reactie geplaatst worden. Waar in Gods Naam leidt deze thread naar toe? Ben ik een Martelaar aan het worden?
Je geeft in elk geval aan hoe een opmerking bij je landt. Je ziet het als een aanval als men het niet met je eens is. Kan iemand het gewoon eens niet met je eens zijn en zich afvragen waarom je alles zo negatief opvat?
In de chatbox zijn leuke momenten en minder leuke momenten, net zoals in het echte leven. Jij stelt alleen de negatieve momenten op de voorgrond en je legt vaak de schuld bij anderen neer. En geloof me, als je je positief opstelt, valt het allemaal erg mee. Maar je bijt je hopeloos vast aan die momenten dat het niet zo goed ging.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 18:44
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

CARIEN982 schreef:
Han.....Chatje hij heefter zin an. Knipoog smiley
hebben we toch weer een leuk onderwerp om over te praten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:29
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

HANNAH810 schreef:
wat ik eigenlijk bedoel is dat ik het uitermate gans zeer eens ben met ronny, al zou ik het wellicht iets prettiger proberen te formuleren.
en ja, ik zou ook graag liever meer plezier tegenkomen dan ellenlange kritiekverhalen, klaagzangen en wat dies meer zij.

want zoals kabouter lui zou zeggen; ik wordt er zo moeeeeeeeeee van......

kwebbeltje wenst je in alle nederigheid een plezierige dag........ Lachende smiley met blinkend witte tanden Knipoog smiley
Het lijkt me ook zo vreselijk moeilijk voor die mensen zelf, ze zitten in de chatbox en je krijgt alleen maar chagrijnige reacties of geen reacties. Gezellig........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 15:31
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

HANNAH810 schreef:
ha luitjes,
ik krijg al weer zin in de zomer;
zullen we weer eens een datum plannen in april of mei, om te gaan picknicken?

het lijkt me leuk als er weer een aantal één-ouder-gezinnen komen, waarbij iedereen welkom is, die ook komen wil!!

wie bied?

enneh; mario, dit uitje is zowel voor bóven als ónder de 35 jaar!
tjonge jonge, ik heb er zin in.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 10:13
BerichtOnderwerp: Een fout in de vrouw

HANNAH810 schreef:
chatuliem: hij beweerd dat dit een anti-man site aan het worden is waar de gemiddelde man neergezet word als minimaal dominant en sexverslaafd.
dit herken ik dus persoonlijk van geen meter......
Dat komt mede omdat je geen man bent. Hoe vaak worden er terloopse opmerkingen gemaakt over het gedrag van de man? En hoe vaak wordt voor het gemak maar alle mannen over één kam gescheerd? Als je er eens bewust op let zie je dat dat wel erg vaak gebeurt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:42

1. Wilma 082
2. Majaro
3. Chat..+ hond
4. Billy 701(o.v.)
5. Jasmyn (o.v.)
6. Mar907
7. Trijnie (o.v.)
8. Robert 118
9. Mary 052 (o.v.)
10. Jozua 332
o.v.=onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 20:14

Refrein:
Je mag er zijn!
Wie ik? … Ja jij!
Je hoort er helemaal bij!
Wie ik? … Ja jij!
[split]
Had je zeker niet gedacht?
Wie ik? … Ja jij!
Je hoort er helemaal bij!
Wie ik? … Ja jij!

Ook al ben je wat verlegen,
al lijk je een beetje stug.
Ook al heb je vieze handen
of je navel op je rug.

(refrein)

Ook al flap je met je oren
of ben je enig kind.
Of in een kippenhok geboren
of heb je altijd tegenwind.

(refrein)

Ook al kan je niks onthouden,
is je geheugen net een zeef.
Ook al heb je rooie haren
en staan al je tanden scheef.

(refrein)

Ook al heb je slechte ogen
en een hele dikke bril.
Ook al heb je een hond
die maar niet luisteren wil.

(refrein)
© Opwekkingsliederen voor kinderen 180

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:26

IESJE369 schreef:
Mooi begin. Ben benieuwd naar de onderbouwing van deze stelling.
Dat is weer zo'n vrouwelijke reactie he. Praten praten praten...en hoe voel je je dan. Geen geklets, maar actie: WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 19:21

De bijgewerkte lijst ziet er nu zo uit:

1. Wilma 082
2. Grace (o.v.)
3. Chat..+ hond
4. Billy 701(o.v.)
5. Jasmyn (o.v.)
6. Mar907
7. Trijnie (o.v.)
8. Robert 118
9. Mary 052 (o.v.)
10. Jozua 332
o.v.=onder voorbehoud.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:54

MARIJAN072 schreef:
Chat, ik vind dat je wel erg aan het veralgemeniseren bent hoor. Jammer hoor, al lig ik er niet wakker van.
Deze veralgemenisering is nog niks vergeleken bij wat wij over ons gehoord hebben Marijan. Trouwens, gaan we nog daten. pleaaaassseeeee??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:48

CARIEN982 schreef:
Chat.....heb je mij weleens horen zeggen dat jullie...mannen niet oke zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee Carien, jij niet anderen wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:39

FF oefenen: WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK WIJ ZIJN OK!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 3 januari 2011, 18:16

De eerste actie staat voor vanavond gepland, Met zn allen om acht uur in de chatbox roepen: WIJ ZIJN OK!!! WIJ ZIJN OK!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 3 januari 2011, 18:17
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 113 114 115 116 117 118 119 ... 169 Volgende
Pagina 116 van 169