Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:11
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sja.... dan zie ik het donker in voor je... |
ik niet... als ik maar snap wat een kind moet/mag/kan begrijpen van God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:07
Onderwerp: Nice song
|
|
|
VRYBUITER921 schreef: | Blauw maken l.muiskn. r.muiskn.kopiëren-plakke in je browser |
Dan moet het toch dit zijn...
http://youtu.be/F3e2f4bzumY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 09:05
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Schrijven staat vrij en over oordelen dat doen we allemaal alleen de mens heeft dat zelf niet in de gaten als het maar in hem of haar straatje past. De Waarheid mag tegenwoordig niet meer gezegd worden dat houd in overal water bij de wijn doen. Daarom krijg je ook lauwe christenen of terwijl " naam christenen" die hebben hun eigen geloof en manieren van denken op die manier er te komen. De vraag is of deze mensen wel echt tot wedergeboorte zijn gekomen want dan doen je niet aan yoga, meditatie, enz.
Aan de vrucht herken je de boom
<><
Zwaan |
En jij weet dus wie er lauwe christenen zijn? Naamchristenen? Eigen geloof? Wie er wel of niet wedergeboren is (want dan doe je niet dit of dat? Is dat niet ietsje te simpel??). Net zoals er mensen zijn die het niet als fijn ervaren dat overal teruggekomen wordt op kindermisbruik ervaar ik het niet als prettig dat jij overal met je waarschuwingsprenten te berde komt. Het is duidelijk hoe je over anderen denkt. Laat deze mensen dan ook verder discussiëren en van gedachten wisselen, jouw punt is nu duidelijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 09:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:23
Onderwerp: Humor
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 23:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja je gaat soms twijfelen aan jezelf, doe ik het wel goed dan, enne, ben ik nu niet te streng met zijn mobiel en tablet inleveren, maar ik heb hem van tevoren gewaarschuwd voor de gevolgen. Dus nu een maand afkicken, geen mobiel, geen tablet. |
nee hoor, niet te streng.. maar consequent. Stel dat je terug was gekomen op wat je hem van te voren had gezegd dan neemt ie je de volgende keer niet meer serieus, dus super dat je je woord nakomt. Maar ik herken dat wel, dat toch nog afwegen of je het wel goed doet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 21:40
|
|
|
JANS221 schreef: | Mijn kinderen hebben zoiets nooit gedaan!
Sterkte Mamaloe met je puber! |
Serieus niet? Tell me the secret!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:46
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ja dat is het, ik voel me beduvelt door hem, want twee weken geleden kwam ik er eigenlijk achter en toen zei hij dat hij het niet meer zou doen en ben ik heel duidelijk geweest en er consequenties aan gehangen dat als ik hem weer zou betrappen dat hij dan zijn mobiel en zijn tablet voorlopig in kon leveren bij mij als straf.
Nu heeft hij ontslag gehad op de camping waar hij werkte want hij liep popiejopie te doen op de camping en met een peuk in zijn mond over de camping te lopen, dus waren twee dingen, en hij had ontslag gekregen en hij rookte weer Voel me zo rot dat hij over verschillende dingen heeft gelogen en mij andere dingen verteld dan de waarheid |
Dus zoonlief is nu behoorlijk offline zonder mobiel en tablet ... Ik kan me voorstellen dat je er effe doorheen zit maar even een cliché: het hoort er allemaal bij.. en er zit toch nog een positief kantje aan het hele verhaal: hij is op weg een eigen persoon te zijn met eigen keuzes waarin hij zelf de consequenties moet gaan ondervinden en dat is soms slikken ook voor ons...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:31
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Hmmmm, hier ook graag een Brownie toetje opsturen, dat helpt me uit mijn dip |
Rennen! De supermarkt is nog open en dan heb je eerder een brownietoetje dan dat ik het opstuur.
Sterkte met je dip, vandaag neem je dan gewoon twee toetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 19:29
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Slechtste moment van deze dag is dat ik erachter kwam dat mijn zoontje van 14 loopt te roken als een grote vent Ik rook niet en wil dat mijn kinderen tot hun 18 e niet roken, en zeker niet in mijn huis, zijn mijn regels nou zo gek |
Herkenbaar ja, dat moment van ontdekken is balen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 17:46
|
|
|
Kip Tandoori, noemen wij Kip Verdorie.
en... vanwege de chocoladekriebels een brownie-toetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:43
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen. |
Zelf denk ik dat het ontbreken van een vader/moeder door welke reden dan ook niet ingehaald kan worden. Er kunnen wel andere hechtpersonen zijn die veel kunnen betekenen en de rol op zich kunnen nemen maar dan nog zul je altijd met het gegeven zitten dat er een vader en/of moeder mist. Ik geloof dat God kan helen en hoe Hij zich laat kennen is het duidelijk dat Hij een vader is én ook een moeder..... maar... als God zijnde. Ik geloof dat Hij zo kan troosten, beschermen, leiden, aanwezig kan zijn in je leven dat Hij die lege plekken aanraakt en je tot je doel laat komen in je leven. Ik geloof ook dat Hij je helpt het een plek te laten krijgen in je leven waar ouderlijke liefde en zorg heeft ontbroken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 14:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:19
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
Ik zat gisterochtend niet tussen de kerkmuren maar was nog een paar uur met vakantie en fietste door bos en hei. Kan ook een kerkdienst op zich zijn waar je God ontmoet en verstaat via de natuur.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 11:02
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja .......zelf ervaren en zelf ervaren dat Jezus de Heer ook heel streng kan zijn.
Ik geef een theoretische uitleg omdat ik een n=1 ervaring ook niet voldoende vind. Maar ik zeg niet dat andere mensen het al hebben ondergaan , een aanraking met geleide geesten.
En het in extase raken bij kerkdiensten waarbij mensen op de grond vallen en rare bewegingen gaan maken lijkt op de manifestaties van kundalini yoga ....... De meest dodelijke vorm van Yoga omdat het regelrecht gestoeld is op New Age denken , de verlichting van de geest en het verkrijgen van verlichting zoals Boeddha het ook zou hebben gekregen.
Maar Boeddha was mens en niet de God van Israel .
Alles wat ook maar riekt naar Yoga Reiki Zen meditatie etc etc etc etc is niet van God , leidt niet tot verlichting en al helemaal niet tot innerlijke rust.
Mijn vrede geef ik u , mijn vrede laat Ik u ..........zegt de Heer in Zijn woord.
Daar heb je geen Yoga , pillen of wat dan ook voor nodig maar alleen de Zoon van God , Yeshua. |
... Er kan en mag dus een heleboel niet. Ik ga hier even niet in op of ik het met je eens ben of niet... Mijn vraag is alleen: hebben wij antwoorden? Alternatieven behalve alleen met Jezus naar voren te komen? Waar wij als christen zo bekend om staan in "de wereld" is ons geheven vingertje bij meditatie, yoga, soorten muziek, seksualiteit en noem maar op.. er wordt zoveel naar de verdachte hoek verwezen en het enige alternatief is "je hebt alleen Jezus nodig". Als ik één ding weet is dat we Hem inderdaad nodig hebben in ons leven en onze levensstijl. Maar hoe komt het dat er behalve een leven met God ook christenen zoeken naar meer ... Kennelijk mist er dan toch iets in hoe we omgaan met ons lief en leed, ons lijf en ons hoofd...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 20 augustus 2012, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 21:45
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ach als je maar lekker hebt genoten toch |
Van raketijsjes altijd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat heel veel christenen niet door hebben hoe gevaarlijk sommige dingen zijn. Deze nonchalante houding zorgt ervoor dat heel veel christenen zich in laten met occulte zaken. En als je er dan wat van zegt, krijg je als reactie: ik neem het niet zo serieus allemaal. |
Dat is zo ja... er wel mee bezig zijn maar het tegelijk wegpoetsen en relativeren.. deed de "andere kant" dat ook maar maar de duvel zit niet stil als je hem opening geeft. Ik ben het ermee eens als men aanhaalt wat in de bijbel staat: de wereld die "in het boze ligt"... oftewel de gevolgen van de zondeval, het feit dat satan blijkbaar zijn gang nog kan gaan ondanks zijn overwonnen staat en de voor hem zekere toekomst. Toch Cortazar heb ik meer bij "het satanisme" het beeld actief satanisme bedrijven... en daar zelf dader in zijn, slachtoffers in betrekken en die weer tot dader maken... de rituelen en het daadwerkelijk Jezus bespotten..
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 19 augustus 2012, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 19:25
|
|
|
Net weer thuis van een lekker lang weekend...
Zij gingen voort van raketijsje tot raketijsje en verschenen met tong op de schoenen weer thuis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 14:52
|
|
|
Huis en tuin op orde voor de kijkers morgen... en nu maar inpakken en wegwezen, dat wordt op de valreep van de vakantietijd nog een lang weekend roosteren voor de tent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 12:22
Onderwerp: Seksueel misbruik in christelijke gezinnen...
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De volgende spreekt ook boekdelen:
http://www.youtube.com/watch?v=YVPPQirK9qE&feature=related
Er is sprake van kinderverkrachting met God aan de zijde van de kinderverkrachters. Hoe krom kun je zijn? En reken maar dat het vandaag ook gebeurt. En mensen die het toedekken moeten mensen tot Christenen opvoeden. Het is juist tragisch dat er een kerkelijke omgang is, die dat toestaat. Een dergelijke kerk deugt niet en is een schande voor alle christenen. Deze kerkelijke structuur is er verantwoordelijk voor dat de misbruikte meisjes een enorme klap oplopen. Het moet wel een krom christendom zijn die dat toelaat. Incest en verkrachting gedijdt nu eenmaal goed in autoritaire gezinnen met een toedekkende cultuur. Erg voor de slachtoffers en naar voor ons omdat het Christendom door deze ellendelingen ook nog als schild wordt gebruikt. Laat de meisjes maar verrekken, dat is de praktijk. De toedekkers zijn schuldig aan psychische schade en als jij in je kerk mee toedekt, ben jij dat ook. Want je houdt een cultuur in stand waarin kinderverkrachters zich veilig voelen in plaats van de slachtoffertjes.
Thomas |
Misbruik is al ongelooflijk beschadigend. Des te meer als het onder vlag van God en kerk plaatsvindt. Het beeld van een prachtige Schepper die mensen liefdevol bedacht naar Zijn beeld, om in waardigheid te leven... van een Vader Die zijn kinderen het goede wil geven, een Moeder Die bescherming biedt... het wordt allemaal beklad en bezoedeld. Hoe moeilijk is het om dan een God toe te laten waarover je hebt geleerd dat Hij het toestond, goedkeurde. "Ik stond erbij en Ik keek ernaar"....
De reportage is puur waarheidsgetrouw en daarom ook zo schokkend en hartverscheurend.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 augustus 2012, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 11:50
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik weet het niet, maarre..
Als je op een 'onzin' topic serieus gaat reageren, krijg je een onzinnige discussie.
Anna houd of van een zinnige discussie of van een boel onzin |
Bart klinkt anders aardig serieus... en ach op zinnige topics komen ook een hoop "onzinnige" reacties voor, dus draaien we het even gezellig om
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 augustus 2012, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:35
|
|
|
BART347 schreef: | dat lijkt me wel te moeten blijken uit een breeder patroon van interactie. anders zou ik gaan concluderen, mogelijk alleen vanuit negatieve aspecten. dan kan ik veel beter kluizenaar worden... |
Ik denk dat "de vrouw" dan een boel van haar kant te verstouwen heeft richting jou om je vertrouwen te wekken... lijkt me niet zo best...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 augustus 2012, 01:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 01:24
|
|
|
BART347 schreef: | gelukkig kijk ik geen soaps. zeker geen vooise grouwen of STST of onderweg naar ellende....
wel heb ik soms de indruk dat vrouwen die er naar kijken in hun houding (on)bewust in hun gedrag daar naar gaan leven.
over t woord samenzwering, zou je mss beter kunnen lezen als: 'verworden norm'.
wat mij opvalt is dat er tegen mijn verhaal dit door niemand wordt verdedigd... dus t is waar...?
mss niet dat dit als strategie van vrouw tot vrouw wordt overgedragen er hun voordeel mee te doen, dat zou idd wel iets te paranoja zijn. eerder concludeer ik voor alsnog dan dat het een geleerde (overlevings)taktiek zou zijn...?
dan volgd de volgende vraag: waarom? is het het karakter van de vrouw die dit als norm goedkeurt? of spelen mannen in het leven van vrouwen een dusdanige rol dat ze hierover (menen) niet integer te kunnen overleven?
(wat in de lijn van dit verhaal dan weer aangegrepen kan worden, omdat dit dan weer mogelijk niet zo is, maar beweerd wordt vanuit de norm zoals eerder beschreven, om ook in dit antwoord mannen weer om de tuin te lijden. (nee geen ei) hoe kom je er dan als man achter hoe een vrouw wat dit betreft eerlijk in elkaar zit????? ik lieg ook nooit, bedenk jij maar of t zo is...) |
Je wacht op antwoord.. maar misschien hebben we op CM als vrouw tegen jouw beleving van "de vrouw" wel geen verweer... het is jouw waarneming en hoe je tot deze conclusies en dit beeld bent gekomen is de vraag. Voor mij spreekt er in de eerste instantie wantrouwen uit... De vraag is, als jij met zulke ogen (de wereld van) de vrouw bekijkt in hoeverre je open kunt staan voor de taal die de vrouw spreekt en kunt uitgaan vanuit vertrouwen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 00:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Van harte Erika, met je verjaardag. En hoeveel gasten had je vandaag ook alweer? Een stuk of 100 stuiterende kids, dus dat wordt hagelslag uitdelen.
Eerst maar effe een deuntje op de vroege ochtend: http://youtu.be/n-tvt0Zgcyc
Tja en dan toch die 7 verruilen voor de acht. Daarom hieronder nog een link naar een site die toch wel leuke dingen vertelt over ACHT : "Het getal van een nieuw begin". Dus niet overslaan!!
http://bijbelarchief.nl/default.asp?id=1569
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 15 augustus 2012, 00:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:33
|
|
|
JANS221 schreef: | Bruine bol met rucola, roomkaas, gerookte zalm en geroosterde pijnboompitten. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:05
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vind jouw opvatting een stuk gruwelijker en helemaal niet bijbels. Ervanuit gaande dat we pas in de hemel erachter komen of we daadwerkelijk al die tijd echt van de Heer waren; zonder dat we daar nu iets aan kunnen doen of over te weten kunnen komen (we kunnen nu immers niet even een kijkje nemen in het boek des levens) klinkt in mijn oren nogal fatalistisch. |
Ja, het doet me denken aan het tot levenslang veroordeeld zijn tot dit geloof: "als dat je het maar mag hopen" en nooit zeker weten. En aan het eind van zo'n alsdatjehetmaarmaggelovenenhopen een verscheurend sterven...
Als je Hem kent ben je gekocht en betaald, verzegeld met Zijn Geest. Ik geloof wel dat voor een ieder geldt dat er na je leven wordt gekeken naar wat er gebouwd is op het fundament. Met goud en zilver bouwen of hetgeen dat door vuur wordt verbrandt. Maar dát vuur is iets anders als het oordeel buiten Gods aanwezigheid en laat dat dan maar gebeuren... de kroon is hoe dan ook voor Hem.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 20:23
|
|
|
CARMEN073 schreef: | 'kook.
Volgens Bart worden er samenzweringen gesmeed. Ik maak me nu toch wel ongerust.
Over Bart... |
Misschien te veel soaps en Gooische vrouwen gekeken... sommige mensen leven zo mee met deze series ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 14 augustus 2012, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|