Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 21:55
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | een gebakken schol die je aanvoert van bij de visboer kan je toch niet invriezen? Tsjonge jonge jonge toch...waar moet dat heen met die NL-ers |
Maar ondertussen dwalen we af van de vraag wat Visser nu gevangen heeft zaterdag? Volgens mij echt niet veel anders kregen we wel van dat Visserslatijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 19:54
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hoezo echte vissersplaats? Jouw woonplaats ligt aan een zoetwaterrandmeer en ik woon maar 30 km van Harlingen en iets meer dan 40 km van Lauwersoog, een grote vissershaven...Echte vis is zoutwatervis. Het lekkerste zoute voedsel op Aarde.
Thomas |
Ik proef toch wat jalouzie over de woonplaatsen van Visser en mij...... Je kan beter de vis uit onze vissersplaatsjes proeven dan uit plaatsen van wel 30 of 40 km verder op..... maar dat even terzijde.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 5 juni 2011, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 19:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou ik vang op vrijdag daar regelmatig lekkerbek, garnalen, vissalade en gebakken mosselen, dus ik heb alle begrip voor Visser. Het is een goede katholieke gewoonte! Als ik een katholieke kannibaal was, at ik op vrijdag alleen Vissers.
Smulsmurf, garnalencocktail , |
Visser en ik komen uit echte vissersplaatsen he? Daar heb je geen import maar nog de vers gevangen vissen.......en die zijn niet te versmaden en gezond zegt men........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 12:35
|
|
|
MARIO216 schreef: | Jij vist toch ook altijd naast het net |
Verklaar je nader.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 11:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat grote water ?.......Dat krijgen ze nooit meer helder na die strontlozingen van de Brabanders |
Heb je wel wat gevangen Visser, je bent zo stil over je vangst? Of ben je daarna nog even naar de visboer gegaan om toch maar een visje te hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 11:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Brabanders of Zeeuwen of Harderwijkers...het zijn Nederlanders, en het is me wat... Ik zal dus nog veel werk hebben hier in Nederland |
Als ik dit lees heb ik selectief een stofje in mijn oog, vooral bij dat derde woord.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 13:31
Onderwerp: jammer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De ware is niet die aan je wensen voldoet maar die voor wie je (je) wensen opgeeft.
Thomas |
Is het niet meer de kunst om te dealen met die wensen? Ik zou niet van een evt partner kunnen vragen dat hij wensen opgeeft, zou ook niet goed zijn denk ik...... En er is zit m.i. ook een duidelijk verschil tussen een eisenpakket(lees profiel) en wensen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 11:37
Onderwerp: jammer
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We lopen de kans dat we dezelfde discussie weer gaan voeren. Is een man meteen slecht als hij het liefst een relatie met een vrouw zonder kinderen heeft? Is iedereen niet vrij zijn/haar voorkeuren te hebben. Ik zal er nog maar eentje noemen. Ik wil geen relatie met een vrouw die nog steeds in een vechtscheiding gewikkeld is...Ben ik nu meteen een slechte man? Ik wil ook niet de zesde man/vriend van een vrouw zijn... |
Zal het niet zo zijn Chatuliem dat alle eisen en wensen die je hebt vervagen als iemand je in je hart raakt? Dan vind je bovenstaande zaken misschien helemaal niet meer belangrijk? En dan vecht je misschien wel mee in haar vechtscheiding of ben je blij dat je haar zesde vriendje bent? We hebben natuurlijk allemaal een soort 'eisenpakket" of je nu wel of geen kinderen, in het zuiden of het noorden woont......maar ik denk zelf dat de praktijk veel weerbarstiger is...... Dus om even bij de woorden van Peet te blijven, volgens mij wordt je afgerekend als het niet de 'ware'liefde is......en dan komen dit soort dingen naar boven......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 4 juni 2011, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:16
Onderwerp: opwekking
|
|
|
IMKE917 schreef: | Je kunt het daar een klein beetje mee vergelijken Frank.
En vooral op de zondag komen veel mensen voor een dagje. In de middag is er de Sing-in. Een geweldige happening in de openlucht waar we een uur zingen met elkaar!! Echt een feest |
Zingen jullie een beetje zachtjes? Als de wind een beetje verkeerd staat hoor ik het in mijn huis........ Ik begreep dat er 50.000 mensen verwacht worden, die gaan toch allemaal niet zingen??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:14
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | W-tje weet het wel en wil het vast wel doorgeven dit liedje van mij |
Ik kreeg deze week nog een mailtje van haar en moet haar nog terugmailen..... En natuurlijk wil ik jouw boodschap wel aan haar doorgeven....... Ben de beroerdste ook niet en natuurlijk ook de hartelijke groeten van jou........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:13
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Mannen willen verwend worden Willemijn..dat weten wij als vrouwen toch wel? en soms..heel soms gunnen we ze dat gevoel... |
Klopt, dan laten we ze in die waan........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:12
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Je hebt gelijk, ik verwen hem... Maar hij doet gerust 1 shirtje erin.. zó.. niet economisch... |
Hij doet het er in ieder geval nog in.........Mijn zoon heeft in zijn hele leven nog niet gewassen denk ik en dat wil hij ook graag zo houden zegt hij altijd.....en nu doet zijn vriendin de was...... Vind hij denk ik wel een goede taakverdeling.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 13:42
|
|
|
MARIAN519 schreef: | haha, ja, ik loop in en uit, mijn tuindeur staat open dan ben ik ook nog een was aan het ophangen omdat mijn zoon zo graag zijn witte shirtje aan heeft.. nou vraag ik je...pffffffffffffff.. |
Weet jouw zoon niet hoe de wasmachine werkt???????? het klinkt echt als hotel mama.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo toon je aan, Lisa, dat alles relatief is. Het ene is massaal terwijl het andere dat blijkbaar niet is. Ik bedoel maar dat sommige zeggen dat ze graag naar concerten gaan waar meer volk is dan 1500 mensen en dat ze ook weer beweren dat amper 200 mensen in kerkdienst massaal is. Tja, wat heb je aan zo'n uitspraken? |
Wie beweert er dat kerkdiensten met 250 mensen massaal zijn? Lisa geeft aan hoeveel mensen er in de PKN kerk kwamen en hoeveel er in Drachten? Dus wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? En het onderwerp was Opwekking en de hoeveelheid mensen die daar kwamen toch?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 1 juni 2011, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 juni 2011, 19:23
|
|
|
LISA610 schreef: | Wanneer noem jij iets massaal Willemijn? Voorheen zat ik in een PKN gemeente waar gemiddeld 250 mensen in een kerdienst zaten. Dus toen ik voor t eerst in de Bethel kwam had ik ook zoiets van "wow.. wat zitten hier veel mensen". In Zelhem waren ca 1500 mensen, maar bij een gemiddelde kerkdienst in de Bethel zitten ook ca. 1500 man in de kerk.. dus sinds ik daar een beetje aan gewend ben is dat in mijn ogen niet meer massaal. Hoe dat bij opwekking is weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest maar hoop er in de toekomst nog wel eens heen te gaan. |
Ik heb er nog eens over nagedacht Lisa en eigenlijk gaat het me niet om de hoeveelheid mensen......Van Taize kan ik ook genieten en daar zijn ook veel mensen aanwezig. Het is meer "het uit je dak gaan voor de Heer" wat niets voor mij is. Het is fantastisch voor mensen die zich daar gelukkig bij voelen en de Heilige Geest daarbij ervaren.......En fijn te weten dat voor veel mensen geloof je zo kan opbeuren en je zoveel inspiratie kan geven. Zodat het in ieder geval geen last wordt, zoals je weleens ziet bij de refo kerken waar je mensen bedrukt en gebukt uit de kerk ziet lopen....... Nu kom ik ook niet gebukt en bedrukt uit de kerk als ik daar ben en heb zeker een blij geloof en ben daarbij ook nog aardig aards.......maar voor mij-en dat heb ik al eerder aangegeven- is het belangrijkste de contemplatie, het innerlijk stil zijn en het voelen van Gods geest in ons midden....en dat allemaal op een rustige wijze...... Dat is weer een voordeel van de diversiteit aan kerken in Nederland dat er voor ieder wat wils is he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 1 juni 2011, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:09
Onderwerp: opzegging
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | even voor de duidelijkheid, het is wijlen Ds veenedaal,eerst cgk later gg. hij zegd dit niet ter veroordeeling, maar ter waarschuwing. daar ben ik het mee eens. hier op cm wordt gelijk geoordeeld jammer. |
We hebben het er toch gewoon over? Dat hoort bij een forum en daarom zet je het hier toch ook neer? Jij bent het er mee eens, prima toch? Maar als je dingen hier neerzet kan je een discussie verwachten..... Jammer dat je dan gelijk over oordelen praat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 17:01
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
GRACE585 schreef: | het zijn chat zijn opmerkingen geweest niet de mijne dus ik plaagsde hem een beetje ik suggereer beslist niet dat mensen met een kunstgebit minder zouden zijn integendeel dus wel goed lezen jullie maken er van dat ik dit suggereer ik heb niets tegen mensen met al dan niet een kunstgebit ik wilde wel dat ik er een had hoefde ik niet meer naar de tandarts waar ik een angstfobie voor heb |
Je tekst is vrij duidelijk Grace....en dat heb ik net ook voor Chatuliem geschreven: humor om een ander een beetje belachelijk te maken is voor mij geen humor.......laat mensen heel in wie ze zijn of wat ze hebben......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 16:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer dat je die humor niet echt begrijpt Wmijn. Natuurlijk lok ik een uitspraak uit met het plaatsen van dit artikel..... |
Dat snap ik wel maar dat is flauw doen ten koste van een ander en dat vind ik niet fair.......dan maar een gebrek aan humor, het zij zo.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:36
Onderwerp: Heb je wel eens spijt ?
|
|
|
JOS689 schreef: | Lisa, ik zeg wat ik wil zeggen en wat jij daarvan vindt zal mij een biet zijn ! |
Nou Jos, dat is echt een diepte en inhoudelijk antwoord....., misschien krijg je wel spijt van die opmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 mei 2011, 14:27
|
|
|
GRACE585 schreef: | heb je misschien toch nog meer kansen |
Wat een vreselijk onaardige opmerking Grace.......mensen in hun waarde laten met of zonder kunstgebit is ook nog een kunst geloof ik......en nee, ik heb er geen één......vind het alleen niet netjes om zo mensen belachelijk te maken en te suggereren dat zó iemand kansloos is????? En wat wil jij hier hier nu eigenlijk mee zeggen? Referend aan je stukje wat je hierboven hebt geschreven?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 31 mei 2011, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:05
Onderwerp: In de put
|
|
|
GERT901 schreef: | Alleen was hij en diep verzonken in de put. is er nog hoop, door al die pijn, leed en eenzaamheid, zoek ik een weg naar boven, maar helaas er komt geen einde aan. Steeds weer glij ik weg, alles komt in mij naar boven, zonde, berouw, eenzaamheid en alleen gelaten. Al klagend, waarom nou ik. Ellendig en zwak voel ik me. In al mijn ellende bad ik tot God, Waarom, waarom nou ik, Waarom helpt Gij mij niet. Ik brak en storte mijn hart uit tot God. Begon mijn zonden te belijden. Ik zei Here Jezus red mij, ik wil van U houden, Aan U komt alle eer toe. Toen voelde ik mij goed en krachtig en begon Zijn Naam te loven en hierdoor kon ik mij richten naar boven. Zo kon ik uit de put klimmen God al lovend en dankend. |
Was hier geen topic van gedichten waar je ze bij kan zetten? Ik zie de laatste tijd bij ieder vers of gedicht een nieuw geopend topic....Is het niet handiger ze onder één kopje te doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 20:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Jammer Wmijn, ik had je daar graag eens willen tegenkomen. |
Die kans is erg klein Chatuliem, ik hou niet zo van die festivals waar massaal de Heer aanbeden wordt........wordt daar ook een beetje kriegel van......maar gelukkig is dit heel persoonlijk en moet je er niet heen maar mag je erheen...... Ik ben meer van de contemplatie en de rust...bij jezelf naar binnen en kijken waar je staat in je geloof.......ook die stukken die jezelf graag overslaat.....en dat is wat ik mis bij die massale bijeenkomsten...... Massale bijeenkomsten vind ik leuk als ik naar Bryan Adams of Bruce Springsteen ga.......maar mijn geloof hou ik graag wat intiemer.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 16:25
|
|
|
LISA610 schreef: | Ik ben Willemijn niet hoor ha ha ha.. En die conferenties in Zelhem zijn trouwens gratis incl. koffie/thee/lunch. Hoe dat zit met opwekking weet ik niet. |
Grappige vergissing, want je zult mij ook niet op zo'n conferentie vinden........veel te massaal, voor mij dan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 15:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | maar waarom doe je het dan continue? |
Willen jullie niet ophouden met dit gekrakeel? Ik vind het echt zo vervelend.....mail elkaar of timmer elkaar-in gedachten dan - in elkaar maar stop er hier aub mee......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 mei 2011, 09:37
|
|
|
Wie zijn wij eigenlijk om David zo te bekritiseren? Hij heeft een duidelijke mening, en inderdaad, dat is ook niet mijn mening en dat kan toch ook op een forum? En dat is juist het leuke van een forum, je hoeft het ook niet eens te zijn.... Maar ik denk dat we ook moeten oppassen om een ander je eigen mening op te dringen.......misschien meer iets van: zou je het ook eens niet zo kunnen bekijken? Ik heb geen moeite met de stukken van David en niet met het stuk van Klaproos(hoewel ik het een ietsje pietsje betuttelend vind maar dat komt denk ik door de voorzichtigheid waarmee het geschreven is...)en door de diversiteit aan mensen hier heb je ook een diversiteit aan meningen........ En ik heb wel eens het idee dat als je een discussie voert het gelijk als een aanval wordt gezien.........en ik denk dat we moeten oppassen om ieder stuk te bestrijden......je kan er anders over denken prima, maar vul het niet voor de ander in.......en dat is wat ik nu een beetje zie gebeuren en ook jammer vind......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 30 mei 2011, 09:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 21:13
Onderwerp: christen houding ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik bedoel eigenlijk dat er mensen zijn die regelmatig depressies doormaken die hiervoor een psychische voorbeschiktheid hebben, een soort erfelijke belasting of andere. Dit noem ik zelfmoord tgv ziek zijn. Anderen kunnen het leven niet meer aan, zijn niet weerbaar genoeg meer door de situaties en de gebeurtenissen die ze in hun leven meemaken. Deze personen worden uiteindelijk ook depressies, waardoor ze inderdaad ook suicide kunnen plegen, maar de oorzaak, oorsprong van de depressie is anders. Hier wou ik onderscheid in maken.
De voorbije week in de media : verpleger pleegde zelfmoord de dag dat hij zwijggeld moest betalen wegens chantage met verkrachtingsfeiten. Ja ok je kan natuurlijk stellen dat die man ook ziek was wanneer hij zulke feiten pleegde, maar zijn zelfmoord zie ik hier meer als geen andere uitweg meer zien dan als suicide door zuiver depressie. |
Helemaal met je eens Marylien! ik denk ook dat het niet alleen bij mensen met depressies voorkomt dat ze suicidaal zijn.......Je weet ook vaak niet wat mensen bezighoudt en wat voor last ze op hun schouders hebben.... Wel zie ik veel, en dat zul jij ongetwijfeld ook, veel mensen met een psychische stoornis een poging doen tot...........en dat is toch weer wat anders dan het ook werkelijk doen........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 mei 2011, 11:43
|
|
|
CORNELIA889 schreef: | hoi hoi , is er nog iemand die naar Opwekking gaat? Ben eigenlijk wel benieuwd of er CMers zijn die naar de Flevopolder gaan. Ik ga wel voor de 20 ste x ongeveer hoor, ik weet het niet precies, maar toen ik de eerste x in Vierhouten ging heb ik met mezelf afgesproken dat ik voortaan Pinksteren op deze manier wilde vieren. |
Nav jouw stukje moet ik denken aan een stukje wat ik recent las. Dat stukje ging over de zgn conferentie christenen. Dat zijn christenen die denken dat ze geestelijk volwassen zijn maar stellen vaak teleur in het délen van Gods Woord. Dit omdat ze luisteren naar hooggeschoolde toppredikers.Men spreekt zelfs van een verslaving aan dit soort conferenties. Men wil voortdurend een mengeling van verkondiging en zang. Vooral met een grote hoeveelheid mensen.Dit houdt ook in dat een gemiddelde predikant en gemeente onmogelijk aan die verwachtingen kan voldoen......... Is dit stukje nu een beetje kort door de bocht? Zijn het valse tegenstellingen? Misschien...... of zit er wel een kern van waarheid in? Even voor alle duidelijkheid, het is een stukje wat ik las, niet mijn eigen mening maar ik had het nog nooit zo bekeken en ben eigenlijk wel benieuwd wat anderen daar van vinden.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 29 mei 2011, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 22:56
Onderwerp: Heb je wel eens spijt ?
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Jij stelt nochtans ook alleen maar vragen zonder spijt betuigingen neer te pennen, ook te trots? |
Hij heeft nu vast spijt Marylien dat hij dit topic geopend heeft.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 mei 2011, 19:05
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://youtu.be/BqzGZ5AaeSs
Dit is echt een nummer voor de 55 plussers onder ons.........
Doet me denken aan mijn tijd op kamers.........Joan Baez (lp's )goedkope rosé en diepe ges prekken (althans dat dachten we...) en later op de avond/nacht gingen we dit zingen........en toen had ik het er niet over dat als ik om drie uur naar bed ging 's morgens weer gewoon om half zeven opstond......nu moet ik zeker drie dagen bijkomen........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 28 mei 2011, 19:10
|
|
Naar boven |
|
|