ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:17
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

ROELANDE345 schreef:
kan iemand deze leek ff uitleggen wat Censura Morem in houdt???

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/17730/censura-morum/

(Blijkbaar alleen gehouden aan de mannen-broeders... Verraste, verbaasde smiley )

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 14:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:17

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat ik lees in bovenstaand stukje dat veel mensen zich achter de massa verschuilen met het Avondmaal ? Toen bedacht ik me dat daar in veel kerken toch een Censura Morum gehouden wordt? Als je daar niet heen gaat kan je je natuurlijk nog achter de massa verschuilen in grote kerken.....
Dus eigenlijk gewoon een gedachtekronkel.... Knipoog smiley

aha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 14:07
BerichtOnderwerp: wonder? wonder!!!

WILLEMIJN232 schreef:
Dat klinkt niet zo Zeeland, ik vind ook dat Chatuliem niet open staat voor andere meningen....en dat is inderdaad jammer....andersdenkenden hoef je per definitie niet te veroordelen toch?
Verbitterd, ook dat niet, meer verdrietig omdat er getwijfeld wordt aan mijn christen zijn en christelijk geloof wat ik oprecht belijd, misschien niet zoals jullie dat beleven en ervaren maar zeker niet minder oprecht.......
Geloven en christen zijn is iets wat nooit af is. Maar je moet er wel voor waken net als in het Genesis verhaal dat mensen denken dat zijzelf God zijn en van alles kunnen zeggen en denken.
En dat is ook wat Paulus probeert te zeggen: Probeer in de buurt te blijven van wat Jezus ons leert. proberen het leven en de liefde te laten zegevieren. proberen, want het leven is weerbarstig genoeg daar weet jij ook alles van. Bij ieder wonder wat er gebeurd en blijdschap die je ervaart staat ook weer een verdrietige gebeurtenis die in je gedachten naar boven komt. Ik ervaar dat dagelijks als ik naar mijn kleinkinder tweeling kijk. Boven het geluk wat die brengen is er ook het verdriet dat ik vroeger, net als jij, een kindje verloren ben die ook graag had willen leven. Maar wat is het dan fijn dat je gezien wordt door God. ook al ervaar je dat je vaak tekort schiet maar gelukkig mag je vertrouwen dat God uit de overvloed van zijn majesteit elk tekort zal aanvullen. en dan merk je ook dat geloven en leven eigenlijk nooit af is en dat je zaken ook nooit echt kan afsluiten. Het blijft bij je leven horen.
En maakt het dan uit of je in tongen bid of mediteert of wat dan ook?
Ik denk dat het belangrijkste is dat je weet en geloofd dat de oorsprong van ons leven bij God ligt, God in mijn ogen een bron van liefde en zegen.....en niet van gekissebis of je nu occult mediteert of wel of niet in wonderen geloofd.....

Ja dat is ook erg als een ander denkt te kunnen beoordelen of jij wel of niet een kind van God bent.... en de oprechtheid van jouw geloof betwist. We kunnen beter bij onszelf blijven wat dit betreft. Je mág anders denken over zaken, je mág vragen hebben... maar oordelen of iemand Zijn kenmerk draagt... is een heel ander verhaal. Oordelen of iemand wel of niet christen is in de praktijk en of zijn of haar woorden stroken met diens gedrag vind ik een zelfde verhaal.. er kunnen ongeziene redenen zijn waarom iemand handelt. Naar mijn gevoel kan er iets niet kloppen maar wie ben ik om dit aan te merken als onchristelijk als ik de context en de redenen niet ken?

Hoe dan ook... we zijn één in het belangrijkste en de opdracht is : Opdat zij één zijn zoals Wij één zijn. Dan kunnen we anders denken en dat mag, verschillen mogen er zijn... en toch één..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:45

WILLEMIJN232 schreef:
Je bedoeld dat er er weer een Censura Morem (geloof dat het zo heet) moet komen? Ik dacht dat dat ook nog wel in veel kerken is? Zeker in de strenge refo dromes verwacht ik dat......

Ik ben wel benieuwd hoe je tot de link naar Censura Morum komt ??
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 08:09
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

SHANITA130 schreef:
Daar moeten jullie zeker voor oppassen... Smiley met dichtgeplakte mond

Geld dat niet voor ons allemaal?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wat ook een leuke app is? Shazam, als je dan een leuk liedje op de radio hoort hou je je telefoon ervoor en zie je de titel van het liedje en wie het zingt verschijnen.....

Verraste, verbaasde smiley The limit!!! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:35
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ROELANDE345 schreef:
vertel....

I just did Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Woedende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 14:26

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley Zieke smiley Woedende smiley

zo het komt wel weer goed met me... even afreageren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 13:48

WILLEMIJN232 schreef:
Ik werd vannacht wel even wakker van de regenbui die mijn phone liet horen...... Knipoog smiley
Leuk speelgoed in ieder geval....
CM zou eigenlijk ook een app moeten hebben. Je kan wel op je Iphone CM krijgen maar een eigen CM app zou ook wel leuk zijn...Hoewel????
Soms is het ook wel prettig, even geen CM...

ja spaaaarrrr me Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 12:22

JOSINA022 schreef:
Ik de Sensation. Hihi, ga je nu ook feuten? Knipoog smiley

Ik had de Legend. en ik heb een poos gefeud... maar was niet bij te benen....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:45

JOSINA022 schreef:
Leuk istie hè? Welke heb jij?

ONE!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:08

Geinig speelgoed, mijn nieuwe htc-tje.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 00:21
BerichtOnderwerp: Het weer

nattigheid met bakken tegelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:04
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...

CHRISHEIJ019 schreef:
Ja ik geloof dat God de Eerste en de Laatste is.
Maar ik weet ook verhalen in de Bijbel dat God zich laat verbidden.
Dus Hij wil wat en wij bidden en Zijn wil wordt dan anders.
Dus ja zo blijft het iets moeilijks.

Smiley die vol vragen zit Ik kan het niet helemaal volgen... Huilende smiley, smiley in tranen
God is de eerste en de laatste. Ja. Maar dat houdt nog niet in dat Hij ons als marionetten bespeelt. Hij is zelfs in zekere zin afhankelijk van onze keuzes... zo heeft Hij ons ook gemaakt: een mens met een eigen wil die we kunnen afstemmen op Hem..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:38

CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.

Om tot geloof te komen moet jij toch wel een besluit nemen of dacht je dat God alleen maar met marionetten te maken had. Even aan een touwtje trekken en zie het wonder...???
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:31

ZEELAND736 schreef:
Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)

Ja klopt ... bij jezelf moet de schakel om in een wilsbeslissing... ga er maar aanstaan ;)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 18:53

"Iedere gave, die goed en elk geschenk, dat volmaakt is, daalt van boven neer van de Vader der lichten, bij wie geen verandering is of zweem van omkeer."

Jacobus 1:17
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?

INGE721 schreef:
Ik geloof absoluut dat spreken in tongen een gave van God kan zijn.
Het is, net als met zovele dingen, hoe ga je er mee om?

Het is volgens mij niet voor niets dat er mensen in de gemeente horen te zijn die de gave hebben om geesten te onderscheiden. Een niet gering ambt...

Mee eens. Ik geloof dat het gegeven is tot opbouw van je geloof en van de gemeente en dat dit zich niet beperkt tot een klein deel (namelijk de vroegchristelijke) van de gemeente.
En inderdaad, het is zoals met alles, het kan misbruikt worden of escaleren en dan heeft het meestal te maken met eigenbelang.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:02

In de tijd dat ik met de vraag zat of het occult was of wel voor deze tijd... hoorde ik dat wanneer je in een tong spreekt vanuit de verkeerde bron je daar zelf geen controle over hebt en het je overneemt.

Spreek je in een tongentaal van de Heilige Geest dan kun je dit zelf t.a.t. stoppen in gedachten en spreken hardop.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:47

WILLEM618 schreef:
Bidden en smeken in de Geest is voor mij niet anders dan bidden, smeken, alles neerleggen voor God, waarbij de Heilige Geest de woorden voorzegt, en ik maar hoef na te zeggen. Dat is voor mij niet iets als in tongen bidden

Ik denk hier aan "en en" .. dus het ene sluit het andere niet uit.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 10:51

SHANITA130 schreef:
Ik doe 't ff opnieuw:

Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.

Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...
dit lijken op vragen...wat...en wat......

Als je Gods stem verstaat in de stilte, en Zijn liefde ervaart dan heeft het, profetie geen plek(zin, nut).

En als tongentaal afgedaan heeft dan heeft profetie, woorden van kennis, beelden, gezichten zien ook geen plek, (nut, zin).Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.

Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.

Dan heeft het ook geen zin voor een dominee om voor zijn of haar volgende preek te bidden voor inspiratie van de Geest.... dit schaar ik ook onder woorden van kennis/profetie en niet alleen droog uitleggen van het woord.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 09:09

[quote=SHANITA130
Quote:
Ja, als de ene dit en de ander dat denkt, ja, de een denkt dat was toen de ander denk neehee, dat is juist nu zo, dan kom je er niet uit...Je kan wel willen dat een ander zo denkt, maar ja...
Wat je hieracher zegt lijkt op een vraag, dus zo reageer ik er dan ff op..

Welke vraag? ik had er geen...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 24 augustus 2012, 09:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 08:51

Tja weet je, dit is het aloude verhaal van welles en nietes. Er is altijd zoveel hierom te doen en ik zie dit meer als een microwaarheid waar je om kunt strijden en over discussiëren maar wat uiteindelijk nergens toe leidt.

Als tongentaal NU afgedaan heeft wat heeft profetie dan nog voor plek, woorden van kennis, beelden, gezichten zien... Wat heeft het dan nog voor plek als je in de stilte Gods stem verstaat.. en Zijn liefde ervaart...

Ik ben het met je eens dat er excessen zijn binnen de charismatische hoek met vreemde gedragingen. Ik heb ze zelf ook gezien en voel me er niet prettig onder. Ik zou ook niet snel iemand meenemen naar zulke samenkomsten die onbekend is met het geloof.

Ik denk dat het belangrijkste is om te zoeken waar we één in zijn en niet wat ons kan verdelen.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 24 augustus 2012, 08:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 18:28
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/1V1lQxHV-9Y
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 17:24

MARISKA601 schreef:
het slechtste moment voor heel cm:

ik ben er weer;)

Verraste, verbaasde smiley
voor mij niet hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 16:16

WILLEM618 schreef:
Bij mijn weten kan ik niets in de bijbel vinden over het spreken in tongen. Daarnaast is het voor mij juist zo mooi, dat God Zich uitlaat in Zijn Woord met begrijpelijke taal, en een eenvoud die voor mensen is te begrijpen, ook al zijn er dan nog zo veel verschillende meningen over de uitleg ervan. In diensten van de Rk waar in het latijn gesproken wordt, snapt ook niemand waar het over gaat, en dat is in mijn beleving niet het doel van een dienst.
Graag zou ik begrijpen wat het nut is van spreken in tongen, en hoe het gezien wordt en begrepen wordt. Ik zelf kan er namelijk niets mee, en snap er echt niets van als iemand in tongen spreekt.

Nou, niets over te vinden... in de brief aan de Corinthen vind Paulus het van belang structuur aan te brengen waar het gaat om het spreken in tongentaal in het openbaar. Hier stelt hij regels op hoe daar wijs mee om te gaan. Hij zegt verder dat hij wel wilde dat iedereen zoveel in tongen sprak als hij dat deed maar nuanceert het ook weer waar het gaat om de belangrijkheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 23 augustus 2012, 16:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 16:09

INGE721 schreef:
Dat heb je mooi verwoord!!!!! Ik ben jaren geleden lid geweest van een pinkstergemeente en daar was men errug strikt in het vertalen van de "tongenboodschap" Maar alleen de vrouw van de voorganger kon hem verstaan en die opperde wel eens dingen waarvan ik me afvroeg ....komt dit nu echt van God of of is het een sneer van jewelste uitdelen Smiley die vol vragen zit

Dat is inderdaad de vraag en volgens mij een hele goeie... maar dat eventueel opperen is dan al snel: uwes bent rebels... of niet geestelijk genoeg...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 08:59

INGE721 schreef:
Wij hebben het hier altijd over Harry Snotter.....
Maar dit even terzijde.

De vraag waar ik het meest mee zit is dat er duidelijk in de Bijbel staat dat als er in de gemeente in tongen gesproken wordt er ook een vertaling moet zijn. Juist door ïnsinuerende"vertalingen ben ik enorm afgeknapt hierop.
Hoe denken jullie hierover? (en niet dat ik afgeknapt ben Knipoog smiley )

Ik begrijp denk ik (??) wat je wilt zeggen... vaak zit er een eigen invulling door verweven of eigen mening, een zogeheten stokpaardje van de vertaler. Soms komt degene die in het openbaar in tongen spreekt ook zelf met de vertaling... ik vraag me af hoe geloofwaardig dit dan weer is. En daarnaast zit ik als er hardop in tongen wordt gesproken eerlijk gezegd met kromme tenen als ik in de schoenen ga staan van mensen die hier nog niets van weten of gehoord hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 18:29

CARMEN073 schreef:
Mooie aanvulling!

Wat houdt het priesterschap in denk je?

Ik houd het maar even heel concreet want er is zoveel over te zeggen...

Dan denk ik allereerst aan het priesterschap in het OT waar de priester van God verzoening deed voor zichzelf, voor het hele volk door het brengen van offers... het priesterschap was toebedeeld aan een klein deel van het volk.

Vanuit het NT denk ik dat wij, niemand uitgezonderd, als gelovige op grond van Jezus éénmalige offer zomaar spontaan op elk moment bij God mogen komen en op de bres mogen staan voor elkaar, onze omgeving (en zo je wilt; ons land/de wereld).
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:36

"Satanisme: wat is het wel en wat is het niet".

Wat satanisme zeker niet is:

I Petrus 2 : 9"
" Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht. 10 Eens was u geen volk, nu bent u Gods volk; eens viel Gods ontferming u niet ten deel, nu wordt zijn ontferming u geschonken."
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 110 111 112 113 114 115 116 ... 136 Volgende
Pagina 113 van 136