ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 16:45
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Zucht waarom heb ik het nou weer beloofd, toch weer een klus...

pannenkoeken bakken...

met spek, kaas, appel-spek, ui/tomaat/kaas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 16:43
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

VISSER278 schreef:
Goed zo

Maar ik dacht , misschien neemt ze Petra wel mee .
Die wil altijd nog een keer gaan vissen in zeeland , is altijd benieuwd naar de zeeuwse waslijnen , dus ja.

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 12:37
BerichtOnderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????

WILLEMIJN232 schreef:
Ik begrijp het wel wat je bedoelt maar het blijft altijd een lastige materie die niet voor een ander is in te vullen......En mensen hebben altijd hoop op een wonder, je weet maar nooit....dat is dat laatste strohalmpje he? Als je dat niet meer hebt.....
Ken je het verhaal van de doos van Pandora? het laatste wat in die doos bleef was de hoop...(geen occult verhaal hoor, gaat over de Griekse goden) en dat zie je bij zieke mensen ook weer terug vaak ook in hun radeloosheid en tegen beter weten in, de hoop dat het toch nog goed komt......

...... mooi Willemijn... in de hoop dat het .. toch nog.. goed komt..
Daar kan een wereld in liggen..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 12:21
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Nieuwsgierig? Ik noem dat belangstellend....... Engeltje smiley

haha, ja en zeer meelevend...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 08:33

WILLEMIJN232 schreef:
Maar daar kiezen mensen (of familie) dan ook zelf voor he?
Met alle respect maar ik vind je opmerking een beetje ongenuanceerd......
Het lijkt nu of er continu mensen liggen die maar in leven worden gehouden...dat is niet de realiteit.....En vergeet niet, je kijkt er met je eigen gezonde lijf naar en jij bent niet degene die ziek is.....
Ik heb groots respect voor mensen die zeggen voor mij hoeven die behandelingen niet, ik ben er klaar mee.....Die keus heb je.....
En regelmatig zie je toch door die infusen, sondevoedingen en medicaties heen dat mensen weer opknappen ......

Ik heb het hier over mensen die al een poos terminaal waren (overigens is dit alweer zo'n 30 jaar geleden (Verraste, verbaasde smiley) dus in de jaren daarna zijn er ook weer ontwikkelingen.) en van wie duidelijk was dat zij niet meer zouden opknappen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 08:04
BerichtOnderwerp: kreet van de week

May we live Your highest dreams
May we be Your greatest hope
May we love in all we do
And may Your Shalom,
Your peace be the very foundation
of our lives together.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 07:30
BerichtOnderwerp: Liefdesliedje

Iets met 007...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 07:16

LEANNE226 schreef:
Jammer dat hier de kwaliteit van leven niet ter sprake komt.......net zoals jullie heb ik ook dingen meegemaakt die wat mij betreft niet hadden moeten gebeuren maar waar wel hallelujah over geroepen werd......(sorry,ik kan er zo weer boos om worden)........kindjes die er niet om vroegen hun leven op een bed in een inrichting te slijten zonder ooit weer hun familie te zien............. ouders die verbaast waren dat niet alle kinderen met syndroom van down ontzettend happy zijn maar ook heel ziek en zelfs agressief en ze niet meer in huis wilden hebben..............mensen die willens en wetens een kind doof,blind en geestelijk gehandicapt op de wereld(nou ja,in een inrichting)zetten.......sorry,ik kan er geen respect voor opbrengen.

Je moet inderdaad niet voor God willen spelen,dat wil ook zeggen dat je de juiste keuzes voor je kinderen moet maken en ze soms moet laten gaan.........ik kan me nl. niet voorstellen dat iemand kan beweren dat het Gods wil is dat deze kinderen zo lijden.

Je verhaal doet me denken aan de tijd dat ik werkte op verpleegafdelingen. Mensen die maar in leven werden gehouden, vocht toegediend kregen, infusen, sondevoeding, medicatie, etc. etc. Alles om hun leven te rekken terwijl men er soms allang klaar mee was en alleen nog maar pijn leed.
Ik heb vaak gedacht: mag er ook nog een sterven zijn.. ?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

WILLEMIJN232 schreef:
Er zullen vast ook wel christenen zijn die PVV stemmen Engeltje smiley

Dat klopt. Werd jaren geleden bij de oprichting tot mijn verbijstering zelfs aangeprezen op een of andere dag binnen charismatische hoek.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 20:27
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

ERIKA129 schreef:
kssssssssssst wat doe je hier dan man Boze smiley

vertellen dat het maar goed is dat ie als man hier niet mag reageren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Het weer

Megaharde klap die het begin was een lichtconcert met bijhorend gedonder en dito nattigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

JEROMMEKE798 schreef:
Toen ik Schreef:

Toen Jezus zei : "waar twee of drie vergaderd zijn in mijn Naam, daar !! ben Ik in hun midden"
Had ik zelf de indruk
( en misschien wel veel meer mensen met mij)
dat Jezus bedoelde "M i n s t e n s"
De laatste tijd kom ik steeds meer tot de ontdekking
dat je met 1 of 2 mede-gelovigen veel meer tot elkaars hart spreekt
( en de Heer tot Ons/Mijn hart spreekt/kan spreken)
dan in een grote groep waar je je makkelijk achter elkaars verantwoordelijkheid kunt verschuilen.
Daardoor kun je een grote mate van zegen mislopen.
Kan hier nog uitgebreider over uitweiden maar dit is hoop ik duidlijk voor zo ver??

DOELDE IK NIET SPECIFIEK OP HET AVONDMAAL. ALS JE DOOR JE DOOP EEN AUTORITEIT/VERANTWOORDELIJKHEID HEBT IN HET "KONINKRIJK" IS HET NOG HEEL VERLEIDELIJK JE TE ONTTREKKEN AAN JE SOCALE VERANTWOORDELIJKHEID TEN OPZICHTE VAN JE MEDE BROERS EN ZUSSEN VANDAAR DAT IK PLEIT VOOR EEN GELOOFS EN/OF AVONDMAALSBELEVING IN KLEINE KRING !

http://www.youtube.com/watch?v=9wsNtO8nYYQ

(even voor de doorklik)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 11:42
BerichtOnderwerp: Christendom en yoga

HANNAH810 schreef:
en solofilia dan, chatuliem? Engeltje smiley

Sola, betekenis is wissel(brief) of een stadje in Noorwegen. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:57
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Waar religie boven relatie verheven wordt vinden we elkaar niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:26

PETRA944 schreef:
eigenlijk wou ik nog iets vragen aan chat, want heb er nog steeds geen antwoord op..... van het date draadje, chat heb je nu zo,n buiktasje of niet Smiley die vol vragen zit vind trouwens dat mannen dat effe bij hun profiel moeten zetten, of ze witte sokken in sandalen dragen, buiktasjes, scheelt dat je date en denkt ehhhh Twijfelende smiley of heb je buiktasje en witte sokken met sandalen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

pssssttt...

dit is oftopic
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:47

IJSJE204 schreef:
Sinds enkele weken ben ik lid van CM. Geloof ik of geloof ik niet, is de vraag die me vaak bezighoudt. Dus op naar een christelijke site. En wat ik lees, geloven mijn ogen niet. Zit het ware christendom zo in elkaar? Wil ik daar dan ook maar iets mee te maken hebben? Ik dacht altijd dat christenen leefden vanuit de grondgedachte elkaar lief te hebben als zichzelf.
Dat zie ik niet, bij sommige topics is er meer harmonie, bij andere worden mensen afgeserveerd.
Zou God hiervan genieten?
Ik niet, maar ik ben dan ook maar een gewoon twijfelmeisje.
Dat toevallig ook nog aan yoga doet.
Ik denk dat er een zieltje verloren is gegaan.

Ik ga maar weer een waterijsje pakken...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:44

BERT168 schreef:
kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus! Lachende smiley Lachende smiley

je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik.
als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?

afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord.
of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! Lachende smiley
dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik... Knipoog smiley

Even los van het feit hoe ik momenteel mijn vragen en bedenking over yoga heb... Blijkbaar hoort niemand dat Willemijn aangeeft dat zij niet met andere goden bezig is. En zoals de bijbel duidelijk is voor jou is deze dat niet gelijk voor ieder ander. God gaat met ieder zijn of haar weg en nog wat:
"weest niemand iets verschuldigd dan elkaar lief te hebben".
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:41

PETRA944 schreef:
zo ,m isschien dringt het nu tot sommigge door Boze smiley

Waar is dat wonderschone eiland van jouw profielfoto?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:40

CHATULIEM619 schreef:
Goed waar heb ik gezegd, dat iemand geen christen is als hij aan yoga doet? Ik heb mij alleen maar bezig gehouden met de definitie van occultisme. Maar daarbij heb ik bewust geen uitspraak gedaan of iemand behouden is of niet.
Ik zie wel allerlei pogingen om ons belachelijk te maken. bv. met het argument, je kunt alles wel occult noemen, roken bv. Daarmee maak je andermans standpunt bewust belachelijk.

Het wordt nu een spel waarin ik, omdat ik nu gewoon even vierkant achter iemand ga staan die ik mikpunt zie worden van heel veel kritiek, moet aangeven wie waar en wat heeft gezegd. Dan mis je de essentie van wat ik bedoel. Ik denk daarover maar heel simpel: wie de schoen past trekke hem aan en als jij overtuigd bent dat jij bepaalde dingen niet hebt gezegd.. prima.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:03

CHATULIEM619 schreef:
Je gaat nu wel aan iets heel essentieels voorbij. Het gaat er niet om dat mensen uitgesloten worden, want wie zijn wij een ander te oordelen. Het gaat er veel meer om, wat doe je als je weet dat de Bijbel het niet goed vindt. Trek je je er iets van aan, of doe je het alsnog? Het klinkt leuk hoor, maar sommige standpunten zijn niet met elkaar te verenigen. En dat je nu ons de schuld geeft van verkettering vind ik eigenlijk beneden alle peil. We geven ons standpunt weer, en zijn daar consistent in, zonder dat we mensen zelf veroordelen. Dat wij dan zelf zoveel naar ons hoofd geslingerd krijgen neem je dan maar met een korreltje zout? Nee je bent eenzijdig in je oordeel en dat neem ik je echt kwalijk.

Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:52

BERT168 schreef:
ok,ok... Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Dat mag ik hopen dat het "ok ok" is...
Wat een uitspraken zeg en van welke toren? De bijbel zegt Willemijn helemaal niets? Ik ken haar als iemand die het goede zoekt en integer om wil gaan met God en Zijn voetvolk. Als je constant over yoga blijft vallen zie je al het andere en goede niet.
Willemijn ziet de bijbel niet als basis? O nee? Kun je dat onderbouwen? Zij leest de bijbel zoals ze al vaker aangeeft met andere ogen. En dat kan. God gaat met een ieder een eigen relatie aan. Okay op Zijn woord gestoeld maar dan hoef je nog niet met z'n allen hetzelfde te denken?! Ken je die van die olifant en zoveel blinden? Ieder betastte een stukje van deze olifant en beschreef wat hij of zij voelde en hoe het werd beleefd. En ieder had zijn eigen stuk en samen werd dit tot een geheel.
We maken allemaal onderdeel uit en mogen de veelkleurigheid van God kennen en aan elkaar bekend maken. Door constant te hakketakken maak je elkaar tot outcast en behandel je elkaar als vuilnis. Ik heb daar in eerste instantie geen woorden voor. Nu wel. Waarvan akte.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:06

BERT168 schreef:
willemijn:

''Ik sla anderen in ieder geval niet alleen met Bijbelteksten om te oren.......''

nee dat doe je zeker niet,maar je KUNT het ook helemaal niet,want de bijbel zegt jou helemaal niks,zoals in elk topic verkondig jij alleen jou eigen visie uit jouw eigen aangepaste bijbel,althans.. zo lijkt het?

het is intussen wel duidelijk dat jij de bijbel niet ziet als basis,jij put uit een andere bron,op die manier zul je altijd anders denken dan de bijbelgetrouwen hier op het forem.

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 19:49

TINK100 schreef:
we hebben samen een bakje en een grote doos zakdoeken nodig....t is om te huilen en te kotsen.....walgelijk gewoon

... en een grote Latte Macchiato. De inquisitie is er niets bij.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 18:40

TEAPARTY711 schreef:
Heb je kaassaus bij de brocoli?
Grappig,

Ook toevallig bij de Albert Heijn gehaald ? Was iets van 0,69 cent ofzo.

Nope, geen kaassaus... ik had nog restje tzaziki, kan ook heel best...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 17:43

Kip in ovenzak
Broccoli
Bakaardappeltjes
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 16:54
BerichtOnderwerp: Wanneer een date?...

PETRA944 schreef:
dus dan neem je een man en ga je hem veranderen zoals jij wil, das nou het enge van een relatie elkaar niet vrij laten in jezelf zijn, als ik mezelf ben in witte sokken met sandalen, moet iemand voor me gaan met sokken in sandalen en niet denken, ze is leuk maar dit moet nog effe verandert worden. nee echt verliefd worden is op hem verliefd worden zoals hij is en als je van hem houd ga je zelf van zijn witte sokken in sandalen houden. petra die ouwe vrijster word. ha ha aangezien thomas niet 8 jaar op me wil wachten Boze smiley duh ben het 8 jaar wachten best waard hoor Twijfelende smiley

Ik wist het, die neemt geen time out van CM ook al zegt ze dat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 16:40

FILIA110 schreef:
Nee Jol, Filia betekent dochter. En ik denk, dat je mijn woorden toch maar eens beter moet lezen... het is niet zo, zoals het jou in de oren klinkt..dat kan wel eens behoorlijk verschillen.... Lachende smiley

Toch maar even opgezocht:

De Griekse taal kent drie woorden voor liefde: Eros, Filia en Agapè. Er is een duidelijk verschil in betekenis:

Filia vindt men ook vaak in de oude Griekse geschriften. Het
betekent: vriendschap, kameraadschap, tederheid, graag mogen,
sympathie, houden van (to like).

http://www.leodevos.nl/Teksten/Artikelen/Driemaal%20Liefde.pdf

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 29 augustus 2012, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

't is weer es wat anders....

http://youtu.be/y284YvkYrZo
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 12:59

FILIA110 schreef:
Weet je wat jij moet doen? Ik zou die hele bijbel maar weggooien als ik jou was, want die heb jij niet nodig. Schrijf je eigen bijbel en ga op zoek naar volgelingen. Dat lijkt me het allebeste voor jou

En wat betreft die ban...dat is helemaal niets nieuws. (Jammer dat je kennelijk zo goedkoop bent, dat je oude koeien uit de sloot moet halen; valt me erg van je tegen). Juist als je Jezus volgt zul je door velen niet gewenst zijn. Dat zie ik eerder als een teken, dat ik op een juiste wijze de Heer volg. Christian Match is mijn leven niet, dus daar kan ik wel zonder mee. En inderdaad...ik zal mij door niemand de mond laten snoeren... en opruiende taal???? Zoiets hebben ze ook eens van Jezus Christus gezegd....

Weet je willemijn...de Heer is niet gekomen voor hen, die zichzelf zo rechtvaardig vinden, maar Hij is gekomen voor de zondaren, de hoeren, de tollenaren, hen die ziek zijn. Laat mij maar tot de tollenaar behoren, die alleen maar kon stamelen: O Heer wees mij zondaar genadig! Want die ging gerechtvaardigd naar huis en niet tot de Farizeeër, die zich op de borst zat te kloppen wat hij niet allemaal voor goede dingen voor de Heer deed.

En als je me kwijt wil, moet je misschien heel vaak gaan klagen over me bij de redactie, en als je dat dan heel vaak doet dan kwakken ze me er misschien wel weer gewoon uit. Wie weet... Want ik ben niet zo klagerig hoor. Dat ligt me niet zo dat kinderachtige gedoe. Maar ik heb begrepen, dat men iets volwassener beleid hier heeft en dat het knuffelgehalte wat tot normalere proporties is teruggedrongen.

Wat jammer Filia (naam betekent meen ik "ziel"). Of dit meewerkt aan een goede sfeer betwijfel ik. Er klinkt zelfrechtvaardiging in en uit. Brrr eigenlijk wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:21
BerichtOnderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop

CARMEN073 schreef:
Ja dat denk ik ook. Het was iig onderdeel van een complete maaltijd. Vandaar dat het in Corinthe ook zo uit de hand kon lopen.

Dus het delen van brood en wijn was onderdeel... en een samen delen tussen de gelovigen. Zou hier ook een leider/voorganger opgestaan zijn of was het gewoon een rondgeven aan elkaar...???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 ... 136 Volgende
Pagina 111 van 136