ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:18
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Quote:
A) Jol is op en moe

S. ook..

Welterusten en mooie dromen en sterkte met opstaan voor degen die daar moeite mee hebben. Knipoog smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:10
BerichtOnderwerp: Boos!

Jol: Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren.

Idd. Een scheppingsgave, bedoelt om creatief mee om te gaan.

Niet ter vernietiging van jezelf, zoals emotie-boosheid.
Maar om opruiming te houden, situaties te veranderen ten goede, en idd grenzen aan te geven.

Ik zie ook duidelijk Bijbelteksten hoe je het hanteren moet.

Jacobus 1: Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is.

...langzaam te zijn in het boos worden. Prediker 7:9

Jacobus 1:19 traag in het kwaad worden

Efeziërs 4:26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet.

Even over dit laatste vers: Ja, duidelijk, zeg waar het op staat, maar/en laat je niet meeslepen door dat boosheid gevoel, zodat het je dag verpest.

En ook, kijk eerst hoe reëel je boosheid is. Ik bedoel daarmee; zijn het irritaties omdat je te lang bij mekaar zit? Bijvoorbeeld. Of weet je nu eenmaal dat diegene 'daar' extra gevoelig voor is....

Nou ja, en zo kan je mi veel voorbeelden bedenken uit het dagelijkse leven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 14 januari 2013, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:44

ZOEKER064 schreef:
Likewise. Hier is ook zoveel over te zeggen. Juist op dit vlak is het zo belangrijk om een partner te vinden die goed met zijn (of in mijn geval haar) gevoelens en emoties om kan gaan.

Ik zie nog een paar erg aardige onderwerpen na aanleiding van jouw reactie:

- wat is de rol van God als het gaat om mijn noodlot ... hoeveel noodlot roep ik over mezelf af?
- wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me?
- welke controle mag ik aan God geven?

Blessings!

Hoi Zoeker;

Quote:
- wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me?

-je kan boos worden met emotie, en dat eet(heel erg veel) energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.

Dus iets binnen je: zorg dat je niet emotie-boos wordt, dat is niet nodig.
De quote van jou die ik hierboven heb gequote, daar bedoelde ik mee, wat ik schreef op zaterdag 12 januari 2013, 19:10, de laatste zin van die posting,
namelijk:
Quote:
-je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.

En dan ga je ook niet ten onder aan de boosheid, in de zin, dat je hart tekeer gaat, je bloeddruk stijgt, je alleen nog bozer wordt als men je niet begrijpt etc.

Dan word je boos als een terechte verontwaardiging en je blijft toch heel rustig van binnen.
Dat is mi de goede manier.

S. Je hoeft je niet altijd van binnen 'op te vreten' zodra je je onrecht voelt aangedaan, je kan ook gewoon op een manier je verontwaardiging/boosheid uiten, zonder dat je veels te emotioneel wordt van binnen.

Dat is én veel duidelijker én veel gezonder...

Staan ook dingen in over in de bijbel; bv, laat de zon niet ondergaan door uw toorn, etc.

Ik zoek morgen nog wat teksten op. Je hebt zelf ook goede teksten opgezocht, zie ik!

Welterusten Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 13 januari 2013, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:09
BerichtOnderwerp: Wat te doen aan eenzaamheid?

ALTJE848 schreef:
Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken
Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer.
Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn.
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.

Anita

Hai Anita,

Quote:
En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen
Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden...

Even een quote uit je stukje gehaald.

Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.

Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga.
Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.

Dank voor je reactie!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:59

Hoi Gerrit, wat een mooie spreuk!

Ik zet hem hier even neer dan kan ik hem steeds duidelijk lezen.

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:55

GERRIT084 schreef:
Bij verslavingen werkt het wel: en week planning maken, zorgen dat je continu bezig bent, of je dag invulling geeft.
Bij opstaan en naar bed gaan op vaste tijden, zorgen dat je structuur en regelmaat krijgt in je leven.
En een partner, volgens mij is dat geen optie, als die bv de kuierlatten neemt, kan je zo weer voor het zelfde probleem komen te staan.

Idd, een week planning, wat ook inhoud een dag planning.

Idd, continu bezig zijn, en idd met dingen die nodig zijn, moeten gebeuren, in huis, en ja, naar mijn werk. Dan geef je je dag idd een invuling.

In prediker staat: 'alles heeft zijn tijd', dat gaat natuurlijk ook op voor dagelijkse dingen.

Ja, en wat je ook zegt, wat zooo belangrijk is: 'structuur' en 'regelmaat'.

Ja, en idd, een partner, ja, als je net bezig bent je leven vorm te geven en op te bouwen na jaren lopen te dubben, ja, dan ben je best wel hard aan het werk.

En ja, dan kan je doordat je met een partner bezig bent, vergeten om met jezelf bezig te zijn, aan jezelf te werken.
Vandaar dat in klinieken ook het verboden is om iets te beginnen met iemand, want je bent dan afgeleid.

En dan werk je niet aan je problemen, maar ja, aan een partner, en ja, zo kan je niet verder komen.

Iets anders is wat vrienden, waar je nu en dan es mee omgaat.
Dat kan belangrijk zijn.

Maar ja, dan moet ik zeker goed me grenzen consequent in de gaten houden.
Maar ja, dat moet iedereen doen, bij iedereen.
Ik zelf wil ook duidelijk de grenzen van een ander weten.

Maar ja, ik kan het allemaal mooi vertellen.

Nou gaat het erom: het doen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: Pesten...

KEITH722 schreef:
Hoi Shanita, vergeet je het "plagen", het jennen, het sarren en ander duidelijk aan pesten verwant gedrag op deze site ook niet!?

van mensen die daar (voorstelbaar) niet goed of helemaal niet meer tegen kunnen hoor je nooit meer wat, van mensen die zich NIET laten "plagen", jennen of sarren enz wel! > Lachende smiley < maar leuk is anders, heb dan ook 2 inhoudelijke klachten ingediend bij CM, maar daar wordt dan verder niks meer mee gedaan Verraste, verbaasde smiley, de mensen kunnen gewoon doorgaan met "plagen" en jennen en sarren enz, alleen lukt het net niet bij mij en dat vinden ze niet leuk en dan worden ze pas echt goed >vals< reken maar!...

Hai Keith,

Ik weet uit ervaring, pesten is iets anders dan plagen...

En:

Iedereen kan es een keer uit de bocht vliegen. Dat gaat per ongeluk; ik denk niet nou dan ga ik maar es even ergens om lachen om diegene zijn topic om zeep te helpen....
Dan slaap ik er een nachtje over zeg maar; zie het dan heel anders in, hoe ik het ook kan opvatten en ga alsnog reageren op een andere manier.

En niet dat die ene manier niet goed was of onwaar.
Maar ja, ik ga dan bij de 2de keer reageren uit van een hele andere invalshoek.

Ik bedoelde met pesten iemand die consequent, zonder uitzondering liep te zieken hier, en dan ook nog in elke posting Bijbelteksten schreef, zodat het heel vroom leek.
En ondertussen naar mensen mailen, maar dan hele andere dingen en tegenovergestelde wat degene op het forum schreef....

En, in real life kan je weglopen, maar ja, op een forum niet, ja, je kan 'm afsluiten, maar ja als je 'm weer opent, in de verwachting iets bemoedigends ofzo te lezen, en je ziet ... weer, met altijd een zelfde kleurtje tekst, ja.....dan zakte mij de moed in de schoenen zeg maar, en dan dacht ik nou ja, misschien is degene nu anders en nee hoor...weer steken onder water, alleen te volgen als je echt het forum ook wel volgde...

En dan krijg je dus dat het schadelijk is/wordt.
Zeker omdat het zo subtiel ging.

Als iemand negatief wil doen, mag, heeft hij /zij wel een reden voor, indien het eerlijk is, is daar niets mis mee hoor.

Als iemand boos op me wordt en ik ook terug boos word, ga ik nadenken(ook op advies van een zuster hier).

Ja, en dan slaap ik er dus een nachtje over en bezie het geheel heel anders, en mijn boosheid is weg, en er is begrip.
Ook gelijk een goede les voor 'real-life' voor mij: neem ff wat afstand en tijd...

Als diegene boos wordt, ja, dan heeft degene er a. een reden voor, en b. degene is eerlijk.

Dat is ook een van de voordelen als je iemand al langer kent van het forum, dat je dingen kan weten.

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 20:07
BerichtOnderwerp: Pesten...

GERRIT084 schreef:
Precies, vertrouwen en achterdocht, en zich anders dan anderen voelen, maar gelukkig wel weten dat ze verder moeten, en niet stil blijven staan.

Goede reactie!!! Dat je schrijft: 'maar gelukkig wel weten dat ze verder moeten, en niet stil blijven staan'.

Dank je!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:30

WILLEMIJN232 schreef:
Er is een verschil tussen eenzaamheid en alleen zijn. Jij gebruikt ze nu allebei door elkaar. Vraag jezelf eens af : voel ik me ik eenzaam of ben ik alleen?
Eenzaamheid is een gevoel van leegte. Het is een verdrietig gevoel en het gaat vaak samen met een gevoel van machteloosheid. Je mist iemand. Alleen zijn is geen gevoel, het is een situatie. Het betekent alleen maar dat er niemand om je heen is. Je kunt je daar goed bij voelen, je hoeft niemand te missen. Alleen zijn is dan dus geen probleem.

Mijn ervaring is dat je met veel mensen om je heen je ook ontzettend eenzaam kan voelen. het is dus een gevoel wat iets over jezelf zegt....

Ik heb dat zelf heel sterk ervaren toen mijn huwelijk op zijn eind liep, met een partner kan je je ook heel eenzaam voelen terwijl je dan niet alleen bent, juist omdat je elkaar niet meer zoveel te zeggen en te bieden hebt.......als je over eenzaamheid praat moet ik altijd aan die situatie denken......

Ja, idd een gevoel wat heel veel over mezelf zegt....I know...
Het is goed, ondanks dat ik het weet, er weer even op gewezen te worden, thanks!!!
Dat gebed in me 2de posting in dit topic, ja, dat was in de 1ste instantie voor mezelf bedoelt....
Er zijn dingen die zeg maar nodig zijn dat ik ze verander, en ik kan het.
Er zijn ook dingen, ja, helaas, die kan ik niet veranderen, die kan ik leren accepteren en mee leren leven.
Bij mij gaat het er nu om: 'moed om dingen te veranderen die ik kán veranderen....'.
En dat kan moeilijk aanvoelen.

Dank je, lieve Willemijn voor je reactie!!!

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 19:21

JANS221 schreef:
Hey....mijn stukje tekst is in het stuk tekst van Willemijn terecht gekomen???? Maakt ook eigenlijk niet uit, we denken er hetzelfde over!

Ze heeft gewoon een stukje van je gequote, snap je?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 18:02

Dank voor de reacties doen me goed!

Ik wou hier even een gebed neerzetten, gewoon, voor degene die het kan gebruiken of er iets aan heeft.

God, schenk mij de kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen;
de moed om te veranderen wat ik kan veranderen;
en de wijsheid om het verschil hiertussen te zien.

Fijne zondagavond!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:38
BerichtOnderwerp: remmen of niet?

THOMAS968 schreef:
Precies, als je wat met elkaar hebt gechat op een niveau met enige diepgang dan is het toch mijn ervaring dat het bij een ontmoeting veelal wel is zoals je dacht. Natuurlijk kent CM ook het principe van de elektronische helden maar door de geringe omvang van deze site wordt dat ook wel gecorrigeerd. Anonieme reaguurders zoals op extreem rechtse sites met dito gedachtenwereld - als je daar al van kunt spreken - hebben we hier niet. Het kan ook andersom werken: mensen die zich niet zo makkelijk uiten in het dagelijks leven kunnen hier hun ei mogelijk makkelijker kwijt. Een forum of chat is in zekere zin ook veilig. Maar het is mijn mening dat fatsoensnormen gehandhaafd moeten blijven zoals ze ook in de directe omgang als norm functioneren. Je kunt het oneens zijn en elkaar toch heel laten.

Thomas.

Hoi Thomas,

Helemaal mee eens!

Ik zou zelf alleen bij het woordje 'diepgang' nog het woordje 'echtheid' erbij willen voegen. In de 1ste zin van je bijdrage.

Fijne Zondag!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:32

Hallo :)

Ik wou het eens hebben over eenzaamheid.

Ja, ik ben uit een dal geklommen, en ja, nu kom ik dingen tegen zoals 'boosheid' waar ik het al in een ander topic, wat 'boosheid' heet, over had.

Maar ja, ik kom nu, nu ik zaken wel op een rij heb, ook weet wat me te doen staat elke dag, eenzaamheid tegen.

Dat gevoel is vrij nieuw voor mij. Eerst was het zo, als ik me medicijnen maar had....en nu ik die niet meer slik, ja, komen allemaal gevoelens boven drijven...

Ja, tuurlijk heb me bezigheden, zowel alleen, als op me werk, heb enkele goede vrienden, en ja, toch, ik ontkom er dus niet aan dat ik enkele dagen per week hier alleen thuis ben.

Heeft iemand tips?

S. die nu ineens ook wel begrijpt waarom een partner.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 13 januari 2013, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:12

Jol:
Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren.

Ik denk dat jij de gave hebt heel kort en bondig, heel veel te zeggen!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 15:05

SHANITA130 schreef:
Daaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij.
Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.
Lachende smiley

Hoi Shanita,

ik vind het altijd wel lastig om onderscheid te maken tussen gevoelens en emoties. Voor mij is boosheid een van de basisemoties, en hangt onlosmakelijk vast aan gedachten (mijn denken).
Ja, eerst denk je dan voel je... Ik heb ontdekt dat emoties het feedbacksysteem zijn van mijn onderbewuste (en dat is meer dan 90% van wat ik doe).Dat kan, is bij iedereen zo toch?

Vroeger stopte ik die emoties allemaal weg, ik had alles onder controle en er was volgens mij geen noodzaak om ergens emotioneel over te worden.

Dat klinkt mooi, behalve dat 'wegstoppen'.

Als noodlot op mijn pad kwam, dan was dat van God,
Ahum Zoeker, ja, nou moet ik je even onderbreken, 'noodlot, in de zin van negatief kan toch niet van God komen, nee, alleen het goede komt van God, en nare, vervelende zaken niet....
waarom zou ik dat niet accepteren? Accepteren is iets anders.
Er zijn nu eenmaal zaken in het leven waar je geen invloed op hebt, niets aan kan doen, ja, dan kan je beter rustig blijven accepteren en bidden.
Ja, denken mensen nu, makkelijk gezegd....
Ja, dat begrijp ik dat men dat denkt.
Maar er zijn nu eenmaal zaken waar je wel invloed op hebt, waar je een beperkte invloed op hebt, en waar je dus helemaal geen invloed op hebt.

Emoties waren mijn vijand. ik werd ook nooit boos (dacht ik).

Ik heb gemerkt dat het negeren van mijn emoties juist leidt tot enorm energieverlies.
Ja, want dan verdring je het... Beter je gevoelens uiten, dat lucht op, dan verdringen...

Boosheid is voor mij nu juist een richtingwijzer geworden waaraan ik kan zien waar mijn energie naar toe gaat. Onder boosheid zit eigenlijk altijd een overtuiging die voor mij erg belangrijk is.
Idd, bij mij ook. Ja, er zijn verschillende soorten van boosheid, die jij bedoeld, ja, dan zit daar iets achter, wat niet oke is zeg maar.

De kunst is nu juist om er achter te komen welke behoefte daar voor mij achter zit.
Idd, de kunst, voor mij, is, om te kijken, waarom word ik boos, is dat terecht?
En zo ja, grenzen trekken, afstand nemen, zodat ik afkoel, de ander na kan denken, ik ook, en dan, op een andere manier verder, met mijn en zijn/haar grenzen.

Heel anders dus dan ervoor weglopen,
Weglopen, in de zin van verdringen is niet oke, maar ja, weglopen, om fysieke en daarmee ook emotionele afstand te creëren van iemand, met als doel jezelf en eventueel de ander rust te geven, en de zaken van een afstand te kunnen bekijken ja das iets anders.

gewoon het vergrootglas pakken en kijken wat dat nu aan de hand is.
Ja, idd, even goed nadenken en analyseren wat er nu eigenlijk speelt...

Ik zeg wel gewoon, maar het is best lastig. Meestal heeft het te maken met dat ik niet eerlijk wordt behandeld, of met iets waar ik bang voor ben.

Bij mij ook, dat ik (voel dat) ik niet eerlijk wordt behandeld, en dan is boosheid heel gezond!
En ja, ook bij iets waar ik bang voor ben, zoals een programma op tv wat triggert, en ja, ik ben bij een vriend, als ik dan vraag mag dat uit of andere zender want dat triggert, en ja, en hij doet dat niet(meteen) kan ik boos worden want ja, ik raak dus wel ff in paniek....vooral als dat geluid ook nog es hard staat....

Ik heb geleerd dat met name in relaties ik boosheid nooit moet parkeren.
Verstandig...ja, ik heb dat ook geleerd. Maar ja, ik heb ook geleerd, dat ik dan beter eerst ff rustig naar me huis kan gaan, en het er dan later als beide rustig zijn, het kan bespreken.
Want als je beide boos bent, ja, dan is vaak communicatie moeilijk.

Geparkeerde boosheid is de sluipmoordenaar van mijn relaties.
Helemaal waar. En wat dacht je wat er gebeurd met geparkeerde boosheid, met je lichaam?

Nu kan ik wel zeggen, ik geef al mijn boosheid aan God, mijn punt is dat dat zo niet werkt.
Ja, dat wordt gezegd in bepaalde kringen...werkt idd niet zo....misschien wel in bepaalde gevallen..en/of gedeeltelijk, maar dus lang niet altijd....

Boosheid betekent voor mij werk aan de winkel, en meestal een stukje sterven aan mezelf.

Boosheid is voor mij ook werk aan de winkel, kijken waar het vandaan komt, dan kijken wat ik eraan kan doen, in het vervolg om het te voorkomen.
En dat kan betekenen wat afstand nemen van iets of iemand.

Vond het erg fijn hierover met je van gedachten te wisselen!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 13 januari 2013, 15:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:27
BerichtOnderwerp: HEBBEN WOORDEN KRACHT ?

JOANNIE702 schreef:
woorden hebben kracht
helaas negatieve woorden hebben ook kracht
ze breken je af.......................... Twijfelende smiley

Ja, tot zover, of, of je het toelaat......ook.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:05

Hai Zoeker,

Ik vind het nu ff zo moeilijk om te reageren, het lijkt wel of ik op tegenstrijdigheden kom.
Dus ja, eigenlijk wou ik gisteren al reageren en toen dacht ik van eerst een nachtje slapen, en ja, toen wou ik net reageren, maar ja, ik wil er ff enkele dagen, over denken want ik heb het antwoord wel, maar ja, die zit ergens zo diep...laterz!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:01
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

PIETER619 schreef:
Soms is uiten van wat je dwars zit al een opluchting of zo jij schrijft al een stukje weer de goede kant op. Misschien is opschrijven ook een optie, dat je behandelaar het toch tezien krijgt, maar je hebt het dan eerst wel van je afgeschreven.
Alle goeds en Gods zegen, Hij helpt ook en luisterd altijd

Haha, ja, mijn behandelaar die weet alles. Die luistert gewoon.

Ik weet niet hoe het kan, maar ja, ik ben er nog niet aan toe, om te gaan schrijven als niemand het leest, soort dagboek.

Iig, het hier ff opschrijven, niet te lang, maakt dat het ineens helemaal niet zo'n prob. is. ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 19:10

JOL252 schreef:
Kwaad? Ik kijk wel uit, heb mijn energie wel voor andere zaken nodig Knipoog smiley

Deze opmerking vind ik heel erg goed!

Ik zat weleens in een kliniek, daar hadden wel 'les' zeg maar, en de psycholoog zei ja, als je van de medicijnen af bent, ja, dán begint het pas.
Daar zaten mensen die hadden overal medicijnen voor, voor als ze op bezoek gingen die en die, als ze moesten werken die en die, etc.

Want ja, als je van de medicijnen af bent, ja, dan begint het dus, en ja, de lessen die wij daar kregen ja, die kon je ook toepassen vaak, voor mensen die helemaal nergens aan waren verslaafd.

Ze zei een keer; 'choose your battles'....

Ik dacht, en vroeg: 'kies je gevechten?', ja, iemand heeft een bepaalde hoeveelheid energie, de een meer dan de ander.
En ja, die moet je verdelen, en ja, omdat je maar een beperkte hoeveelheid energie hebt, ja, dan moet je kiezen.

Waaraan ga ik mijn energie, in de vorm van boosheid, aan verspillen, ja want als je echt boos bent, ja, dat vergt nu eenmaal energie, ik bedoel echt boos, met emotie erbij.
Dus niet een terechte boosheid, ja daar zit ook verschil tussen, je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:49
BerichtOnderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek

PETRA373 schreef:
geef je een andere vraag, waarom doen bepaalde bands de moeite om het zo te doen dat als je iets achterste voren draait er een bepaalde tekst komt? sommige doen dat he, je weet ik de muziekwereld heb gekend. en hallo roe lande en alle andere lezers en allemaal een fijn 2013 toegewenst en gods zegen toegewenst over deze site Lachende smiley petra die toch maar weer es een profiel ging maken. Knipoog smiley me deze keer heeft voorgenomen niet in vette discusies verzeild te raken, maar op dit topic effe een vraag gooit

Hai Petra!

Ja, ik heb daar ook weleens van gehoord, dat ze dan expres als ze die plaat maken, zo doen, dat als je 'm achterstevoren draait dat je dan verkeerde boodschappen krijgt. en het onderbewuste zou dat dan wel oppikken, als ie gewoon vooruit wordt gedraaid..ik heb daar weleens bandjes van gehoord, ja, met veel fantasie, als je al wist wat er gezegd werd, ja, kon je dat er min of meer wel uit opmaken. Maar ja, 20 jaar geleden...

Ja, ik geloofde dat, en ja, ik ben ook geen expert, ik weet niet of het onderbewuste dat oppikt..
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 18:35
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

Gerrit zegt: I.P te kijken of er met die ander te leven valt, het water bij de wijn doen.

Dus, in plaats van....
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 12 januari 2013, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 17:32

MARITIME853 schreef:
Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!

Iedereen heeft een grens, en de mijne is nu bereikt.

Ik vind dat je opmerkingen blijft maken die kant nog wal slaan, en ben er ff klaar mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:23
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Roelande op grijs staat, en ik dat best wel jammer vind.

Ja, is 't ff een time out....kan ook.

Iig, ik ga uitloggen(heb nog meer te doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wens iedereen een heel fijn Weekend!!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:17

WILLEMIJN232 schreef:
Je antwoord doet me denken aan vroeger, als je dan speelde met andere kinderen zeiden we ook, hij/zij deed het ook. Maar het is wat je zegt, ik maakte me er vroeger ook WEL EENS schuldig aan......
Het was van mijn kant een constatering dat als je het forum een poosje niet gelezen hebt het meer lijkt op een gespreksclubje dan op een forum met allerhande discussies......en dat ik dat jammer vind.....

Ja...wat moet ik daar op zeggen?

Gesprek=discussie..?

Ja, en welk topic, dit forum heeft zóveel topics.....

Ik weet nog wel in klinieken waar ik zat als iemand vaagjes algemeenheden zei, ja, dan zei de leider van specifieke voorbeelden graag...

Ach, het is voor mij hier een aardige bijzaak, soms ook wel belangrijk, omdat ik dingen kwijt kan.

Is dat ook niet de functie van een discussie, omdat je dan dingen kwijt kan, hoe je ergens over denkt, dat het daarom constructief is?

Afijn, ik kan dingen kwijt, lees hier en daar eens een link, waardoor ik ook weer andere zaken ga lezen die ik anders niet zou lezen.

En verder, Willemijn, ik zal het toch echt hier in mijn omgeving moeten doen.

Maar..ik hou in gedachten wat je schrijft Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:05
BerichtOnderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?

FRANKT627 schreef:
Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is...

Ik heb enkele punten hier gelezen die ik vind dat dat mooi omschrijven.

Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28 Door Heide,
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat
In beslissingen nemen ect..
Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte.
Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.

Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijn Knipoog smiley

En,

Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 23:36 Door Zeeland,

Vriendschap???

Na een dag als vandaag..waarbij je er even helemaal doorheen zit...
Even iemand bij je te hebben, waar je je hart even tegen kunt luchten...
Je boosheid...je verdriet...je verhaal even kwijt kunnen...

Dan zit je nu wel weer alleen, maar je hebt even een klankbord gehad...
Maar dat je juist weer raad...hulp...advies hebt gehad...
Dat was voor mij weer even belangrijk in en met een vriendschap...

Ja, deze dingen zijn voor mij vriendschap.

En elkaar niet claimen wat ik ook ergens las....elkaar vrijlaten.
Respecteren.

Ik zelf kan geen relatie onderhouden daar ben ik achter gekomen.

En dan is het moeilijk als iemand, wie dan ook, je wilt claimen, want je weet dat je dat niet kan....en zeker als degene zich dan afgewezen voelt daardoor.
En je Onbewust? met een schuldgevoel opzadelt.

Dan kan je alleen even een tijd afstand nemen.
Anders ga je er zelf aan onderdoor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:47
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Als ik niet slaap langere tijd neem ik een slaappil.
Net als ik angstig was, ook jammer dan, moet een rustgever hebben.
Hoe dan ook!

Ja, ik was jaren medicijnverslaafd, o, ik had zoveel trucjes om eraan te komen, ik werd daarin zo vindingrijk.
En nee, niet voor de kick.
Om te functioneren, want ik was anders te angstig en zonder slaap.....
En die angst(en verdriet) ja, dat was jaren zo, dus heb jaren echt heel veel medicatie geslikt.

Totdat ik hier 2 en een half jaar geleden een goede vriend leerde kennen, die heeft mij ervan af geholpen, ja, ik slik nu en dan es wat, maar ja, ongeveer 1/5 de van wat ik eerst, jarenlang slikte.

En ja, het ging ongeveer 4 weken geleden weer erg goed met mij, maar ja, me behandelaar drie weken niet gezien vanwege vakantie

En ja, ik heb opdrachten en ik wéét niet hoe ik die ga volbrengen......

Ja, verstandelijk wel, maar ja, het gevoel van de hele dag slapen ligt weer op de loer, heb ook weer overal pijn, ja, psychisch, maar ja, ik voel het wel.....

En ja, ik wil dingen doen.

En nu ik dit heb opgeschreven lijkt het probleem ineens veel minder groot.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:41
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties...
Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek...
De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!

Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen Twijfelende smiley

Ja, ik herken, ik had ook een tijd dat ik niet meer sliep. elke nacht zat ik op, zag het 1 uur worden, 2 uur, 3 uur, 4 uur, en zag rond 5ven het licht opkomen was in de zomer 2 jaar terug.

Ik heb geen onderzoek gehad, maar ja, denk te weten en te voelen dat ik toen ook geen melatonine aanmaakte.
Ja, das een stofje, dat gaan werken zodra het donker buiten wordt, en zorgt ervoor dat je slaperig wordt.

Ja, en toen na 6!!! weken moest ik wel een slaappil nemen, ja het sloopt je, bij wijze van spreken als je dag in dag uit niet slaapt, of zoo licht dat je niet eens merkt dat je slaapt, ja, dat hoorde ik van iemand waar ik toen even in huis was, dat ik wel degelijk nu en dan sliep, maar ja, zooo licht dat het niet als slapen aanvoelt, meer als denken.

Ja, ik weet het is verslavend, maar ja als ik zolang niet slaap, jammer dan, ik moet en zal een slaappil hebben.

De rest zet ik even bij de Klaagmuur.........

Sterkte!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 12 januari 2013, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:11

GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

En ook, ik vind het ook heel mooi wat je schrijft...

Je schrijft eigenlijk dat je wil proberen om eerst samen met een vrouw/meisje een hart te vormen, voordat je een vlees wilt worden.

Ik weet nog tijdje terug, had me zoiets als muziek in mijn oren geklonken, want ja....de meeste mannen willen toch meteen met je naar bed....

En dan is er ineens een man, die eerst wil dat onze harten bij elkaar komen, waaruit ik opmaak dat hij eerst wil dat 'we' hele goede vrienden worden, alvorens.....wat een héérlijk idee!!!

Lachende smiley

Ik schreef over een tijdje terug, ja, ik ben veranderd, wil nu sowieso geen relatie meer, alleen vriendschap, vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 03:26

[quote=GERRIT084]Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik denk dat dat voor iedereen weer verschillend is. en je niet voor iedereen kan spreken, dmv, gaan we?

De een zoekt vlees, de ander zoekt samen een hart worden, de ander zoekt gewoon vriendschap, niet meer, maar ook niet minder.
Weer een ander wil het samen op laten gaan, groeien, hart en vlees.

Vriendschap is in mijn ogen veel waard. Ik voel me niet geroepen tot een relatie en das al enkele jaren zo. En er is in mijn ogen niets mis met 'alleen' zijn. eigenlijk ben je niet alleen als je enkele vrienden hebt, en/of familie, en/of collega's, en/of cursus genoten.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
Waarom een schuldgevoel; er is toch vergeving bij God Smiley die vol vragen zit
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.

Ja, dat kan.

De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan,
Ik vind het geen fout van ons mensen om te vergelijken.
Vergelijken kan juist goed zijn, in mijn ogen.
Vergelijken geeft mij duidelijkheid.

nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Ja, juist en daarom kan mijns inziens vergelijken wel belangrijk zijn.
Als iedereen hetzelfde zou zijn, valt er niets te vergelijken. Van vergelijken kan je dingen leren en dingen kunnen duidelijk(er) worden.

Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Ik weet dat niet, het is voor mij beter, dus uiteindelijk makkelijker om één hart, cq, vrienden te worden.

Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

Ja, dat is mooi gezegd, en ook verstandig denk ik, maar ook moeilijk, denk ik, want je blijft toch je eigen hart en mening en smaak en voorkeur hebben, en dan kan je overlappingen krijgen zoals Maritime dat illustreert, maar samen één hart?

Je blijft toch altijd een eigen mening hebben, die anders is dan die van een ander.

Het gaat er mijns inziens om, bij zowel een relatie als vriendschap om het respecteren van elkaars andere mening, ipv te probeen één hart te worden, en over alles hetzelfde te denken. Of bedoel je dat laatste anders?

Dat lijkt me eigenlijk onmogelijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 12 januari 2013, 03:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 02:58

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vroeg me vandaag af of ik nu in de chatbox zat of op het forum? Of heeft het forum die functie overgenomen? Weinig discussies om te lezen, jammer hoor!

Ja, jammer....

Ik heb het geprobeerd, anderen ook, maar ja, je hebt zo van die tijden, dat het wat inzakt, en ja, even later bloeit het dan weer op.

Laterz! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 108 109 110 111 112 113 114 ... 235 Volgende
Pagina 111 van 235