Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 september 2010, 10:36
Onderwerp: Corrigeer de Dwaas niet en: Wat is Wijsheid?
|
|
|
Je kan iemand telkens erop wijzen in goede kritiek maar gaat de persoon hem of haar gewoon door met eigen leven te leven wat heeft het dan voor zin om te corrigeren terwijl die persoon niks meer wil aanemen en eigen weg op wil gaan. Zo persoon heeft gewoon een bord voor de kop en blijft eigenwijs als een ezel. Is niet meer corrigeer baar en stoot telkens tegen dezelfde steen aan. Daarin kan je beter je tijd in andere dingen besteden dan dat je elle lange tijden voor die persoon maakt die niets wil aanemen ook is dit met goede bedoelingen.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 23:08
Onderwerp: Corrigeer de Dwaas niet en: Wat is Wijsheid?
|
|
|
Corrigeer de Dwaas niet http://www.discernment-ministries.org/ en: Wat is Wijsheid?
“Wie de spotter tuchtigt, behaalt zich schande; en die de goddeloze bestraft, zijn schandvlek. Bestraf de spotter niet, opdat hij u niet hate; bestraf de wijze, en hij zal u liefhebben. Leer de wijze, zo zal hij nog wijzer worden; onderwijs de rechtvaardige, zo zal hij in leer toenemen” (Spreuken 9:7-9).
Het verschil tussen een dwaas en een wijs man is niet dat de wijze zoveel weet, maar dat de dwaas nooit leert. Iedereen die leeft hoort een bepaalde mate van wijsheid te verwerven, naarmate de jaren voorbijgaan, maar dwazen leren nooit wat en zo worden zij oud en zijn zij nog steeds even dwaas als de dag dat zij geboren werden. Wat een droevige situatie. Een oude Engelse spreuk (vóór 1500 n.C.) zegt: “Er is geen dwaas gelijk een oude dwaas”. Een van de droevigste dingen die ik in het leven ondervond is dat mensen oud geworden zijn en niets geleerd hebben uit hun eigen ervaringen, in het bijzonder zij die door harde tijden heengegaan zijn zonder verrijkt te worden door de wijsheid die zulke ervaringen kunnen meebrengen. Wat een verspilling van tijd en lijden.
Dwazen willen gewoon niet leren en dus zal elke poging om hen te corrigeren niet enkel een verspilling zijn van tijd, maar het is tegen-productief en zal slechts problemen veroorzaken voor degene die corrigeert. Wat kunnen wij dan voor zulke mensen doen vermits hen corrigeren verloren tijd is? Niets. Wij kunnen niets doen voor hen die niet open staan voor correctie behalve bidden, en erover treuren dat zij van hun levens een puinhoop maken. Net zo tragisch als het is een oude dwaas te zien, is te zien hoe iemand vastberaden en arrogant zijn ondergang tegemoet gaat zonder dat iemand in staat is iets te doen om hem te helpen.
Zie naar wat Salomo zegt over zulke personen:
“Die de tucht verwerpt, die versmaadt zijn ziel; maar die de bestraffing hoort, krijgt verstand” (Spr. 15:32).
“Een man, die, dikwijls bestraft zijnde, de nek verhardt, zal schielijk verbroken worden, zodat er geen genezen aan is” (Spr. 29:1).
Een wijs persoon, van de andere kant, hoeft nauwelijks gecorrigeerd te worden. Zo’n persoon zal voortdurend zijn eigen wandel evalueren en zal gevoelig zijn voor de Heilige Geest om hem te corrigeren en te leiden. Als zo iemand wordt gecorrigeerd, ofwel door de Heer of door een vriend, nemen zij die correctie aan en treffen de nodige maatregelen. Zulke mensen willen leren en willen hun dagelijkse wandel verbeteren. De dwaas echter is vol zelfvertrouwen en denkt dat hij altijd juist handelt en nooit verkeerd. En hier ligt de kern van de zaak: trots.
Het verschil tussen hen die correctie accepteren en hen die zich keren tegen ieder die het zou aandurven hen te corrigeren, is gewoon een kwestie van trots. De arrogante dwaas denkt dat hij geen kwaad kan doen en heeft er nooit bij stilgestaan hoe zwak en dwaas wij allen van nature zijn. De wijze man is echter oog in oog komen te staan met de zwakheid van het vlees en weet maar al te goed hoe onvolmaakt hij eigenlijk is, en zo zal zijn nederigheid hem toestaan correctie te ontvangen. Maar waarom zou de dwaas correctie accepteren vermits hij nooit fouten maakt:
“De weg van de dwaas is recht in zijn ogen; maar die naar raad hoort, is wijs” (Spreuken 12:15).
Zelfs Paulus, na al zijn verkregen openbaringen, wonderen en opleiding, leefde bij de mogelijkheid dat hij een vergissing kon begaan. Paulus zei dat alhoewel hij zijn leer direct van de Heer ontvangen had (hij was de laatst gekozene van enkelen die dit privilege hadden), hij toch naar Jeruzalem zou gaan om de Twaalf te ontmoeten om na te gaan of zijn leer correct was “opdat ik niet enigszins tevergeefs zou lopen of gelopen hebben” (Galaten 2:2). Heeft iemand van ons openbaring ontvangen zoals Paulus of een bediening die daarmee vergeleken kan worden? Hoe komt het dan dat de meesten van ons zo hoog van zichzelf denken, dat wij nooit om advies vragen en niet voelen dat wij fout zouden kunnen zijn?
Dezelfde Paulus waarschuwt: “Weest niet wijs bij uzelf” (Rom. 12:16), en Salomo zegt: “Hebt gij een man gezien, die wijs in zijn ogen is! Van een zot is meer verwachting dan van hem” (Spr. 26:12). Kan het zijn dat iemand zo vol is van zichzelf dat de mogelijkheid dat hij fout is nooit in zijn gedachten opkomt? Zeer zeker! Denk gewoon aan Saul toen hij een monument voor zichzelf oprichtte nadat hij ongehoorzaam was bij de vernietiging van de Amalekieten1, Uzzia die weigerde te luisteren naar de raad van de priesters toen hij de wierook wilde offeren2, en Diótrefes die niet wilde dat Johannes de apostel “zijn” kerk bezocht3. De lijst van arrogante dwazen is eindeloos en zal nog langer worden tot aan de komst van de Heer.
Wat is de oplossing en wat zal ons ervan weerhouden dat we in dezelfde droevige situatie terecht komen? De oplossing ligt in twee woorden: nederigheid en gebrokenheid. Ieder mens moet een eerlijke blik werpen op zijn eigen verleden om te zien hoe dikwijls hij gefaald heeft. Voor hen die in hun verleden geen falen zien … is er geen hoop. De wijze mens erkent het feit dat hij erg weinig weet en dat hij dikwijls fouten maakt. Deze eerlijkheid brengt een grote vrees mee over zijn eigen bekwaamheden en een grote afhankelijkheid van de Heer en anderen die in staat zijn wijs advies te geven en goede raad. Nu, voor hen wier reactie is dat wij vol zelfvertrouwen zouden moeten zijn en positief over onze bekwaamheden, heb ik slechts één antwoord: Deze boodschap is niet voor u maar gaat over u.
“Mijn zoon! zo gij mijn redenen aanneemt, en mijn geboden bij u weglegt; om uw oren naar wijsheid te doen opmerken; zo gij uw hart tot verstandigheid neigt; ja, zo gij tot het verstand roept, uw stem verheft tot de verstandigheid; zo gij haar zoekt als zilver, en naspeurt als verborgen schatten; dan zult gij de vreze des HEEREN verstaan, en zult de kennis van God vinden. Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand” (Spreuken 2:1-6).
Wat is Wijsheid? (M.V.)
Wijsheid is de bekwaamheid om correcte beoordelingen en beslissingen te maken.
Er bestaat wereldse wijsheid, die vergaat, en goddelijke wijsheid:
1 Kor 1:19-31 “Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken. 20 Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid van deze wereld niet dwaas gemaakt? … 25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen …”
Goddelijke wijsheid heeft niets te maken met het natuurlijk verstand (intelligentie); het is een goddelijke gave en heeft te maken met GEESTELIJK verstand:
Kol 1:9 “dat gij moogt vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand”.
1 1 Samuël 15. 2 2 Kron 26:16-19. 3 3 Johannes.
Wijsheid wordt enerzijds bewerkt door ervaring. Vermits voor de gelovige “alle dingen medewerken ten goede” (Rom. 8:28) zal uit de ervaring van alle dingen, die God Zijn kinderen beschikt, wijsheid geoogst worden. Maar wijsheid heeft boven alles een verlichtingsperspectief, als een gave Gods. Wij kunnen daarom wijsheid van God begeren en ervoor bidden:
1 Kon. 3:9, 12 “Geef dan Uw knecht [= Salomo] een verstandig hart, om Uw volk te richten, verstandig onderscheidende tussen goed en kwaad; want wie zou dit Uw zwaar volk kunnen richten? … Zie, Ik heb gedaan naar uw woorden; zie, Ik heb u een wijs en verstandig hart gegeven, dat uws gelijke vóór u niet geweest is, en uws gelijke na u niet opstaan zal”.
Spr. 2:6 “Want de HEERE geeft wijsheid; uit Zijn mond komt kennis en verstand”.
Spr. 4:7 “De wijsheid is het voornaamste; verkrijg dan wijsheid, en verkrijg verstand met al uw bezitting”.
Jak. 1:5 “En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een ieder mild geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden”.
Ef. 1:16-17 “als ik aan u gedenk in mijn gebeden, opdat de God van onze Heere Jezus Christus, de Vader van de heerlijkheid, aan u de Geest van wijsheid en van openbaring geeft…”
Kol. 1:9 “Waarom ook wij … niet ophouden voor u te bidden en te begeren, dat gij moogt vervuld worden met de kennis van Zijn wil, in alle wijsheid en geestelijk verstand”.
Wijsheid kan van God geleerd worden, door acht te geven op Zijn Woord:
Psalm 19:8 “De wet des HEEREN is volmaakt, bekerende de ziel; de getuigenis des HEEREN is gewis, de eenvoudigen wijsheid gevende”.
Spr. 5:1 “Mijn zoon! merk op mijn wijsheid, neig uw oor tot mijn verstand”.
Spr. 4:5 “Verkrijg wijsheid, verkrijg verstand; vergeet niet, en wijk niet van de redenen van mijn mond”.
God IS immers Wijsheid:
Spreuken 8: de Zoon als gepersonifieerde Wijsheid.
Matt. 12:42 “en ziet, meer dan Sálomo is hier!”
Rom. 11:33 “O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods”.
1 Kor. 1:30 “Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God”.
Kol. 2:2-3 “van God en de Vader, en van Christus; in Wie al de schatten der wijsheid en der kennis verborgen zijn”.
En het beginsel van de wijsheid is niet trots maar de vreze des Heren:
Spr. 9:10; Psalm 111:10 (Ook Spr. 1:7; Job 28:28) “De vreze des HEEREN is het beginsel der wijsheid”.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 20:00
Onderwerp: Wat betekent het “In Christus” te zijn?
|
|
|
Wat betekent het “In Christus” te zijn?
The Middletown Bible Church Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling (1977 of HSV) Vertaling door M.V. Voorwoord door vertaler: neem de tijd om alle opgegeven Schriftplaatsen op te zoeken en te overdenken.
1. De mensheid kan in twee groepen verdeeld worden: 1) Zij die buiten Christus zijn (Kol. 4:5; 1 Thess. 4:12); 2) Zij die “IN CHRISTUS” zijn (2 Kor. 5:17; Rom. 8:1).
2. Door de eerste geboorte van de mens is hij “IN ADAM” (1 Kor. 15:22) en maakt hij deel uit van de oude schepping die verloren ging door de zondeval. Door de tweede geboorte van de mens (Joh. 3) is hij “IN CHRISTUS” (1 Kor. 15:22) en is hij een nieuwe schepping (2 Kor. 5:17).
3. Sleutelpassages: 1) 2 Korinthiërs 5:17 - mijn nieuwe positie 2) Efeziërs 1:3 - mijn geestelijke zegening 3) 1 Korinthiërs 1:5 - mijn overvloedige rijkdom
4. Hoe kwam ik “IN CHRISTUS”? Hoe gebeurde dat bij mij?
Het aandeel van de MENS = GELOOF (Galaten 3:26) Het aandeel van God = DOOP (Galaten 3:27). Toen ik gered werd doopte God mij (dompelde mij onder) in Jezus Christus.
Dit is niet de waterdoop. Het is een echte doop die gebeurde op het moment dat ik gered werd, toen God me onderdompelde of plaatste in Zijn Zoon, en dus mijzelf IDENTIFICEERDE met Christus. Dit is mijn POSITIE en STATUS.
5. WIE BEN IK? WAT BEN IK?
IN CHRISTUS... Ben ik een nieuwe schepping (2 Kor. 5:17; vgl. Gal. 5:6 en 6:15; Ef. 2:10). Ben ik een heilige (1 Kor. 1:2). Ben ik een deel van Zijn Kerk (Ef. 2:21-22). Ben ik een tempel van Gods Geest (Ef. 2:22). Ben ik in het eeuwige plan van God (Ef. 1:4; 2 Tim. 1:9). Ben ik gevuld met de volheid van Christus (Kol. 2:9-10; en vgl. Kol. 1:19). Ben ik in alles rijk geworden(1 Kor. 1:5). Ben ik aanvaard want God heeft ons begenadigd (Ef. 1:6). Ben ik licht (Ef. 5:8). Ben ik verzekerd van Gods liefde (Rom. 8:38-39). Ben ik bevestigd, geworteld, verzegeld, opgebouwd (2 Kor. 1:21; Kol. 2:7). Ben ik inwendig besneden (Kol. 2:11). Ben ik dicht bij God gekomen (Ef. 2:13).
MIJN VERANTWOORDELIJKHEID IN HET LICHT VAN DEZE FEITEN:
Door geloof moet ik ermee rekenen dat dit zo is! Ik moet mezelf zien zoals God mij ziet!
6. WAT HEB IK? WAT BEZIT IK?
IN CHRISTUS... Heb ik alle geestelijke zegen (Ef. 1:3). Heb ik eeuwig leven, een eeuwige relatie met God (1 Joh. 5:11; 1 Kor. 15:22 en Rom. 6:23 waar “door” = “in” ? Gr. en). Heb ik een heerlijke zaligheid (2 Tim. 2:10). Heb ik een onvergankelijke, onbevlekte erfenis (Ef. 1:4; vgl. 1 Pet. 1:4; Rom. 8:17). Heb ik een heerlijke toekomst (Ef. 1:4-5). Heb ik een hemelse positie, gezet in Christus Jezus! (Ef. 2:6). Heb ik een hoge roeping van God (Fil. 3:14). Heb ik de roeping tot eeuwige heerlijkheid in Christus Jezus (1 Pet. 5:10). Heb ik Gods volmaakte gerechtigheid (2 Kor. 5:21; 1 Kor. 1:30; 6:11). Heb ik heiligheid en heiliging (1 Kor. 1:2; 1:30; 6:11). Heb ik Gods wijsheid (1 Kor. 1:30; vgl. Kol. 2:3 en 1 Kor. 2:16). Heb ik verlossing of bevrijding van de zonde (Ef. 1:7; Kol. 1:14; Rom. 3:24; 1 Kor. 1:30). Heb ik zekerheid (Rom. 8:1). Heb ik algehele vergiffenis (Ef. 1:7; Kol. 1:14; 1 Kor. 6:11: “schoongewassen”).
MIJN VERANTWOORDELIJKHEID IN HET LICHT VAN DEZE FEITEN: Door geloof moet in mijn bezittingen claimen en mij verheugen in mijn rijkdommen!
7. PRAKTISCHE ZAKEN
IN CHRISTUS... Wandel en leef ik (Kol. 2:6). Sta ik vast (Fil. 4:1). Word ik altijd in triomf meegevoerd (2 Kor. 2:14). Ben ik vruchtbaar (1 Kor. 15:58; Ef. 2:10). Zijn alle dingen mij mogelijk (Fil. 4:13). Hebben wij de toegang tot de Vader (Ef. 2:13, 18). Hebben wij alles wat wij nodig hebben (Fil. 4:19 waar “door” = “in”). Kan ik mij altijd verblijden (Fil. 4:4; 1 Pet. 1:8). Heb ik een reinigende hoop (1 Joh. 3:3). Ben ik sterk (2 Tim. 2:1; Ef. 6:10). Ben ik getrouw (Ef. 1:1: “gelovigen” = “getrouwen”! ? Gr. pistos; zie KJV). Heb ik geloof en liefde (1 Tim. 1:14). Kan ik mij ontwikkelen (Kol. 1:28).
MIJN VERANTWOORDELIJKHEID IN HET LICHT VAN DEZE FEITEN:
Door geloof mag ik zo wandelen (Kolossenzen 2:6)!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 18:17
Onderwerp: Maar ik zondig helaas nog wel
|
|
|
Verder heeft Jaap Fijnvandraat hele mooie bijbelstudie`s om die te volgen.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 18:15
Onderwerp: Maar ik zondig helaas nog wel
|
|
|
Maar ik zondig helaas nog wel over 1 Johannes 3:6, 9; 5:18
Jaap Fijnvandraat
http://www.jaapfijnvandraat.nl/index.php?page=artikel&id=936
Vraag:
Volgens deze bovengenoemde teksten zondig je niet meer als je wedergeboren bent. Maar ik zondig helaas nog wel. Ben ik dan niet wedergeboren? Die vraag beangstigt mij!
Antwoord:
Iemand die wedergeboren is, is geen zondaar meer hoewel hij nog wel kan zondigen. We waren zondaars, maar verkeren niet meer in die positie. Dit is de leer van Paulus (2 Kor. 5:17; Rom. 6:6; Ef. 4:22-24; Kol. 3:9, 10; Rom. 5:8; 6:17, 18; 6:20; 6:22; 1 Kor. 6:10, 11; Rom. 7:5; 8:9 en let op de verleden tijd in deze teksten).
De apostel Johannes gaat nog verder en zegt, dat hij die uit God geboren is niet meer zondigt. Dit woord mogen we kennelijk niet in volstrekte zin opvatten, want in 1 Joh. 2:1 schrijft hij:
“Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een Voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de Rechtvaardige en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld”.
Hieruit blijkt dat Johannes nog wel degelijk de mogelijkheid onderkent, dat gelovigen kunnen zondigen. Uit het begin en uit het slot van dit citaat blijkt namelijk, dat hij gelovigen op het oog heeft. De vraag is nu hoe we met teksten als 1 Joh. 3:6 enz. aan moeten. Er zijn twee verklaringen te geven en wel:
a. Als een gelovige zondigt, zondigt niet de wedergeboren mens in hem, maar het vlees dat nog in hem is. Paulus zegt iets dergelijks in Rom. 7:20: “Indien ik nu datgene doe wat ik niet wens, dan bewerk ik het niet meer, maar de zonde die in mij woont” (dat neemt onze verantwoordelijkheid voor de daad niet weg, maar wijst de bron aan waar het kwaad vandaan komt).
De nieuwe mens die naar God geschapen is, kan namelijk niet zondigen. Het is het zaad van de wedergeboorte, het zaad Gods dat net zomin het kwade doen kan als dat God zou kunnen liegen. Als we zondigen wordt dat bewerkt door de zonde ofwel het vlees in ons. Het is ermee als met een geënte wilde appelboom. De geënte loot kan niets anders dan goede appels voortbrengen; als er verkeerde appels voor de dag komen zitten die aan een tak die uit de oude stam gesproten is en die niet is weggekapt.
b. Met niet-zondigen bedoelt Johannes het niet praktizeren van de zonde als levensbeginsel. Het gaat niet om het bedrijven van een enkele zonde door verleiding en onachtzaamheid (zie nog eens 1 Joh. 2:1).
Het volgende voorbeeld zal dit verduidelijken. Van een schaap kunnen we zeggen dat het niet in de drek leeft. We bedoelen dan niet dat een schaap niet eens in de drek kan terechtkomen, maar dat zijn levenssfeer niet de drek is.
Omgekeerd zeggen we van een varken dat het wel in de drek leeft. Het wentelen in het slijk is zijn aard. Dat houdt ook niet in, dat een varken niet eens een keer gewassen kan zijn of op droge grond zou kunnen verkeren. Zijn eigenlijke levenssfeer is echter het slijk.
Zo heeft de wedergeboren mens niet de zonde als levenssfeer, hoewel hij nog wel zondigen kan, maar dan druist dat in tegen zijn (nieuwe) natuur. Voor beide opvattingen is wat te zeggen want op zichzelf genomen zijn ze allebei waar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 16:05
Onderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
|
|
|
ANITA324 schreef: |
Hallo Iedereen,
In het mooie noorden waar veel rust heerst even er tussen uit van de stress ben je hier op de juiste plek.
Wil je voor die tijd de stad van Groningen in met de reisgids Chat dan bij hem je aanmelden en ergens in de stad tussen 12.00 - 13.00 uur afspreken. Dan krijg je de kans van je dromen om het mooie stad te bezichtigen.
Het was de bedoeling om eens gezellig op 9 0kt. naar een Texas Amerikaans Grill Restaurant te gaan.
Mocht je zin hebben en lekker daar te eten geef je dan ervoor op.
http://www.ribhousetexas.nl/
Tijd: om te verzamelen bij de ingang van het restaurant om 17:30 uur.
Groetjes,
Anita
Voor het avondje uit gaan mee:
Mary052 Anita324 Edwin (kennis) Dinja (kennis) Marianne129 Griffin748 Minke (kennis) Jeffrey (kennis) Gauke185 Bert168
|
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zondag 26 september 2010, 00:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 15:50
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mocht er daarna nog tijd en energie over hebben kunnen we altijd nog iets anders bedenken van een leuke activiteit of bij mij thuis even nog een kopje koffie of thee drinken met een leuk gezellig spellentje. Alleen dat laat ik aan jullie zelf over ik geef dit gewoon even door. Dat mijn deuren ook voor jullie open zijn. |
Oja als je dan langs wil komen voor een leuk spel neem dan een leuk spel mee want ik heb lang niet alles in huis. Heb wel Dammen voor 4 en Ligretto. Dus als iemand een spel van Kolonisten heeft neem dan even mee is gezellig met een groepje te spelen of koehandel, enz. als we het maar leuk hebben.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op woensdag 22 september 2010, 15:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 15:40
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ik hoor het al: ik kan beter gewoon gaan werken op 9 oktober, dat levert tenminste nog wat op, in plaats van dat het geld (en ergernis vooraf) kost. |
Laat je niet wegpesten hoor of op de kast jagen mensen tegenwoordig zijn onderling rare wezens net als lama`s overal op spugen en kritiek geven. Wees een wijze lama grif soms gewoon beter om te zwijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:28
Onderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding
|
|
|
Doorgrond mijn hart, en ken mijn weg , o Heer. Beproef m’en zie wat niet is tot Uw eer. Is soms de weg die ‘k ga niet goed voor mij? Leid m’op de eeuw’ge weg, Heer, maak me vrij!
O Heer, heb dank, ‘k mag toch de Uwe zijn. Uw dierbaar bloed wast mij van zonden rein. Doop mij met vuur, Opdat ‘k mij niet meer schaam. ‘k Wil leven Heer, tot eer van Uwe naam!
Zie Heer, hier ben ‘k, maak mij een vat voor U. Woon in mijn hart, vernieuw het, doe het nu. Verbreek mijn wil, Maak m’ ook van hoogmoed vrij. ‘k Wil in U blijven Heer, blijf Gij in mij!
O, Heil’ge Geest, kom tot Uw heerschappij, Schenk een herleving en begin in mij. Zegen Uw volk, Maak ’t als een bruid bereid, Wachtend op Jezus’ komst in heerlijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 13:24
|
|
|
CARIN303 schreef: | Je kunt het ook zo bekijken, Anita, met 1 iemand kun je pas goed communiceren en als je af en toe ruilt van plek aan tafel,leer je de rest ook kennen. En jij bent de organisator van het uitje toch? Zie je wel dat de mensen ook voor jou komen, is juist een opsteker voor je Leuk om jou met het vasten weekend te leren kennen! |
Is wel zo alleen in praktijk ben ik niet zo held om naar de ene naar de ander te gaan om te communiceren dat blijft voor mij wel een drempel ik probeer het wel hoor maar ik ben geen waterval van woorden zo in praktijk. Mag wel graag schrijven zoals je ziet kan ik mij makkelijk verwoorden. Hoe dan ook ik hoop dat voor anderen het ook een gezellig dagje mag zijn als anderen blij zijn dan ben ik ook blij.
Ja ik zie daar ook naar uit het vasten weekend leer ik weer wat zusters en broeders kennen.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 september 2010, 11:47
|
|
|
Een mens is van vlees en bloed De ene keer ben je lief De andere keer ben je niet lief Zo gaat dit je hele leven door Geen enkel mens is volmaakt Volmaakt mens zal je nooit worden
Ene keer mogen we graag stoken Andere keer mogen we knuffelen Leuke dingen dingen neerzetten Verdrietige tot serieuse onderwerpen
De vraag is hoe gaan we daarmee om? Want we zijn niet volmaakt Doen elke dag verkeerde dingen In wat we niet willen Wat we wel moeten doen Die dingen doen we juist niet
Welkom in deze zondige wereld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 16:50
Onderwerp: Van ruilen komt huilen?
|
|
|
Zo heb ik 24 September 2009 een waardebon gekocht alleen nu kan ik zelf niet heen het is tot 24 September 2010 geldig.
Misschien dat ik iemand hiermee blij kan maken.
Een heerlijk dagje ontspannen met 2 personen bij Sauna & Beauty de Veluwe! Een dag heerlijk ontspannen voor 2 personen bij Sauna & Beauty de Veluwe in het bosrijke Lunteren, midden op de Veluwe.
Als je mij je adres wil door mailen dan kan ik dat vandaag nog opsturen
Shalom,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 21 september 2010, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 september 2010, 13:20
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | waarom maar 2 nog ???en de uiterste datum voor opgeven kan toch ook wel 1 okt worden , ik vind dit erg vroeg anita zelf dacht ik hoe meer zielen hoe meer vreugde je kan wel vast reserveren maar het aantal kun je 1 okt ook wel doorgeven nog vroeg zat |
Is wel zo hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen is het totaal 20 personen en niet meer anders heb ik de overzicht niet. Als ik de overzicht niet meer heb dan voel ik mezelf daar onprettig bij. Want te grote groep mensen maakt mij onzeker en geeft mij teveel stress. Hoe dan ook ik hoop dat we een gezellig etentje mogen hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 23:06
Onderwerp: Mogelijkheid om Nickname te veranderen?
|
|
|
Hallo Chris,
Is er ook een mogelijkheid om je Nickname te veranderen? Want als ik zie op ondere site zoals op Funky Fish is die mogelijkheid om de 3 maanden om je nickname te veranderen. Het zou mooi zijn als het hier ook kon want nu zie ik hier 2 hermans in de chat en dat maakt mij wel lastig.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 22:08
|
|
|
Tot 23 September kan je nog aanmelden en dan geef ik het door aan de restaurant. Dus mensen mocht je nog mee willen met het gezellig uitstapje geef je bijdeze als nog op !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 22:05
|
|
|
BERT168 schreef: | mijn naam kan bij deze ook aan de lijst eters toegevoegd worden... ik moest even weten wanneer ik een reunie had en stond gepland voor 16 0kt. de 9e okt is dus nog vrij,dus ik ben dr ook bij!
groeten ,Bert168 |
Gezellig dat je meekomt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:27
|
|
|
Ben elke keer blij dat ik word aangevallen het is voor mij een teken dat ik op de juiste weg ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:21
|
|
|
ANITA324 schreef: | Als ze mij wil veroordelen dan moet ze door gaan ik zit er niet mee |
Ik ga alleen voor de Waarheid !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 20:19
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | ...ahum...wordt Anita nu veroordeeld......??????????????????????? |
Als ze mij wil veroordelen dan moet ze door gaan ik zit er niet mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:17
|
|
|
ANITA324 schreef: | Voor het avondje uit gaan mee:
BILLY701 Mary052 Anita324 CHATULIEM619 Trijnie671 Edwin (kennis) Dinja (kennis) Marianne129 Griffin748 Minke (kennis) Jeffrey (kennis) Gauke185 Bert168
Adres:
Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant Hoofdweg 42 9483 PC Zeegse
Tijd: 17:30 - 20:00 uur Gezellig en lekker eten |
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 20 september 2010, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:06
|
|
|
ANK556 schreef: | Hallo Anita en alle andere mensen die meegaan met dit uitstapje. Vandaag te horen gekregen dat ik zaterdag 9 okt moet overwerken van 13.00 tot 17.00 uur. Helaas moet ik dus afzeggen.
veel plezier 9 okt! en Anita bedankt voor je gastvrijheid!
Ank |
Hallo Ank,
Jammer dat je niet kunt maar goed dat je het even doorgeeft. Werk gaat voor he en wie tot een andere keer.
We zullen er een mooie dag van maken.
Shalom,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 20 september 2010, 17:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 17:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven.
Anita, als je dit schrijft en meent kan je het bovenstaande wat je schreef wel schrappen......... Zo schrijf en denk je niet over anderen, en je bent niet de enigste hier op het forum hoor..... Je kan het met andersdenkenden niet eens zijn maar je doet nu net als zij doen......lekker veroordelen en de meest vreselijke kreten hier neerzetten....... Zie in liefde om naar de ander dat is wat God van ons vraagt......... Triest om dit allemaal hier te lezen....... Ik sluit me bij Hannah aan die eerder bij een reactie schreef: schaam je.....! |
Ik weet ook wel dat ik dagelijks mijn fouten en zonden doe ik ben ook geen haar beter hoor dat durf ik eerlijk over mijzelf te zeggen. Alleen ik zou mijn daden als moorden of slachten van mensen niet over mijn hart krijgen om dat te doen. In de wereld word dat helaas wel gedaan en dit durf ik dan ook hier wel te benoemen en niet dat ik alles stil zwijgent in de doofpot hou zo zit ik niet inelkaar. Zo hoop en bidt ik dagelijks dat ook moslims en ander niet gelovigen tot inzicht mogen komen en waarop hun hart aan Jezus Christus mogen geven zodat ook hun het eeuwig leven mogen hebben. Want ik gun niemand niet de hel in alleen we weten in hoe de Bijbel spreekt wie de Weg de Waarheid van Jezus Christus niet heeft heeft dan ook geen eeuwig leven. Wie zoekt zal vinden wie klopt zal open doen.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 13:41
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
Diverse soorten vijvers de ene voelt zich daarbij thuis de ander moet er niks mee te maken hebben dat blijven we houden zolang we hier op aarde leven van al onze zondige bestaan elke dag maar weer. Géén enkel mens is volmaakt! Nu we nog in genadetijd leven heeft God heel veel geduld met ons ondanks dat we een grote chaos van de kerken en gemeente`s maken eigen leefregels bedenken die niet in de Bijbel staan maakt dat het gemeente of kerken leeg lopen of juist door leugens helemaal vol lopen. Zo naar de mensen van nu houden van niet al te diepe zware preken maar houden van luchtige toetjes die ons heerlijk verkwikken die snel je je het idee geven ik voel mij vol en al mondjes maat snel onze monden afvegen van servet want we hebben het daarnaast ook zo erg druk met onze eigen bezigheden. We moeten werken, sport en hobby`s, kinderen voeden en die janken en weer getroost moeten worden druk druk druk. 1 grote stress stress tempo leven wij in die zin weinig tijd en weinig geduld en weinig rust. Je gaat als mens zo opgefokt door het leven en neemt weinig echt tijd voor Bijbelstudie of door zorgvuldig te gaan lezen in hoe de dingen staan. We kunnen dit wel doen en laten veranderen door misschien minder te gaan werken of onze extra luxe te verkopen voor iets eenvoudigs kopen. Zijn we bereid om iets voor willen opgeven tot een kinderlijke wens is te leven. In als een kind te geloven en als een kind te gaan denken in het zuivere Woord. Wie of hoe je ook bent in welke kerk of gemeente je zit we zijn allemaal broeders en zusters van elkaar. De ene een hand de ander een voet allemaal ledenmaten van elkaar en waarvan God het Hoofd is.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 20 september 2010, 13:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 13:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen.
Gelukkig hebben wij als christenen wel oog voor onze medemens he, wat voor geloof ze ook aanhangen en wie ze ook mogen zijn....... Die moslims noemen ons dan wel honden(ik citeer even) maar gelukkig zijn wij niet zo........ Was het maar waar zoals ik bovenstaande opschreef...... |
In de moslim wereld als je hun geloof niet aanhangt ben je een hond of een varken en worden dan ook naar gehandelt. Comando: ga is af of zit hond en doe je niet wat de baas zegt dan krijg je een pak rammel en doe je goed je best als hond dan krijg je een lekkere kluif. En maak je het helemaal bont als hond dan word je als hond geslagen de kogel door de kop en in een zak gedaan hup in de sloot ermee opgeruimt staat netjes. Geen hond of varken meer te zien. Helaas maar waar zo gaat dit wel in de praktijk.
Als christen blijven we ons medemens voor ogen houden en liefde geven. We weten ook dat we als christen gemarteld kunnen worden als we de Waarheid vertellen het hoort hier in het leven dus ja of het kan ook zijn dat je niet de waarheid verteld en alles ja en amen zit te knikken dan hoef je niet bang te zijn voor de dood.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 september 2010, 08:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we hebben het hier over mensen, dus niet over gedierte!! mensen die ook een ziel en emoties hebben, een gezin ed..........
shame |
Kweet niet of je het weet we zijn voor de moslims Honden en de joden worden varkens genoemd zo zien hun dat. Er zullen heus mensen zijn die emotie`s hebben maar de moslims hebben geen ziel in die Jezus Christus niet kennen. Die zin leeft zowel de moslim als andere niet gelovigen zonder ziel en leven dus heel erg arm ook al maakt men er een mooi rijk leven van zovan je leeft maar 1x. Gewoon dagelijks naar mensen kijken en je ziet de leegheid in hun ogen staan. Natuurlijk zie je dergelijk verschil van een christen als niet christen. Aan de Vruchten zie je of het vruchtbaar is of dat er distels tussen zitten.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 15:52
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mocht er nog mensen hiervoor op willen geven dan is de uiterlijk datum op 23 September dan kan ik dat nog doorgeven namelijk.
We hebben nu een gezellig clubje van 12 personen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Shalom,
Anita |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 14:32
|
|
|
Mocht er daarna nog tijd en energie over hebben kunnen we altijd nog iets anders bedenken van een leuke activiteit of bij mij thuis even nog een kopje koffie of thee drinken met een leuk gezellig spellentje. Alleen dat laat ik aan jullie zelf over ik geef dit gewoon even door. Dat mijn deuren ook voor jullie open zijn.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 14:12
|
|
|
Voor het avondje uit gaan mee:
BILLY701 Mary052 Anita324 CHATULIEM619 Trijnie671 Ank556 Edwin (kennis) Dinja (kennis) Marianne129 Griffin748 Minke (kennis) Jeffrey (kennis)
Adres:
Ribhouse Texas Amerikaans Grill Restaurant Hoofdweg 42 9483 PC Zeegse
Tijd: 17:30 - 20:00 uur Gezellig en lekker eten
|
|
Naar boven |
|
|