Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:25
Onderwerp: Heilige Geest
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is het ene niet vaak het gevolg...van het ander...??? De tijd die ik door wil brengen...MET God...brengt me dichter bij Hem... Dat leert me...ook tegenover mijn medemens..toleranter...vergevend...enz...te zijn...of anders te WORDEN!! Dan achten we onszelf niet beter dan de ander!! Natuurlijk struikelen we daardoor nog steeds dagelijks... De Heilige Geest zie ik ook niet als dat ik visioenen zie..stemmen hoor...of whatever... Maar je wordt wel milder.... Moeilijk voor me om uit te leggen... |
Ja klopt volgens mij wel hoor Zeeland. Ik vergelijk het altijd maar met een liefdesrelatie hebben met iemand. Hoe meer tijd je daar in stopt hoe beter je iemand leert kennen. Hoe beter je relatie zal worden. Natuurlijk kan het zo zijn dat je door drukte een poosje minder tijd is. Dan zal daar begrip voor zijn. Maar als dat altijd zo is komt dat die relatie niet ten goede.En natuurlijk zijn er ook de dingen die je gewoon moet doen zonder de anders hand steeds vast te houden. Zo is dat met God net zo volgens mij
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 17 augustus 2013, 14:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:18
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
MARCOVH807 schreef: | ok, ik heb een hele uitgesproken mening over homo's, naast wat er in de bijbel staat. Want daar staat alleen maar dat de man en vrouw 1 zouden zijn. Niet man en man en niet vrouw en vrouw.
Ondertussen weten we ook al hoe mannen tegenover homo's staan. Echter wat ik een beetje mis, is de gedachte van de vrouwen over de lesbische omgang?
Heel begrijpelijk, want ik weet niet of ik wel met een praktiserende homo in 1 algemene douche wil staan, zoals deze zijn in de voetbalwereld. |
Kan ik me iets bij voorstellen bij die douche, ik word zelf altijd nog misselijk als ik 2 homo's zie staan zoenen Bij lesbisch heb ik daar minder last van . Waarom weet ik ook niet en kan er ook niks aan doen heb dat gewoon.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 20 augustus 2013, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:07
|
|
|
PETRA373 schreef: | ik denk we meer moeten leren, dat we een relatie met god hebben,
petra ook zoekende dat ik meer van gods geest wil |
Mooi Petra!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 14:01
|
|
|
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6) De Geest woont IN mij(bijv Rom 8:15, 1 kor6:19) en daarom kan het inderdaad zomaar gebeuren dat ik iets weet over iemand wat ik eigenlijk niet kan weten. Of dat ik voel dat ik voor iemand moet bidden of iets tegen iemand moet zeggen. Natuurlijk moet je hierin voorzichtig en respectvol zijn, als iemand dat niet wil kun je dat inderdaad beter thuis/prive doen. Heb dat persoonlijk een aantal keren meegemaakt, dat de Geest mij iets liet zien over iemand wat die persoon alleen wist of mij niet had verteld. Laatst was een van de gasten in onze dienst; hij was naar voren gekomen nadat er gevraagd was of je naar voren wilde komen als je gebed wilde. Ik stond vlak bij deze man en wist toen opeens dat hij ernstige rugklachten had. Vond het toen wel griezelig om naar hem toe te gaan en te vragen of ik voor hem mocht bidden. Heb dat wel gedaan en het klopte hij had erg last van zn rug. Heb voor hem gebeden heb hem niet meer gesproken daarna dus weet niet of zn rugpijn echt blijvend verdwenen was
De Heilige Geest is natuurlijk midden in de gemeente. Want de gemeente is het lichaam van Christus. Maar Hij is ook in mij en ik mag Hem ervaren als mijn Leidsman. Dat is zo ontzettend fijn. Ik wil ook graag dichter bij God leven om Zijn leiding steeds meer te ontvangen. Daarom ben ik inderdaad wel eens jaloers op de nonnnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 23:16
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
HANNS104 schreef: | Een mooi concert, wat ik mezelf cadeau doe, gisteravond weer heerlijk genoten van mooie muziek; kan zoveel zijn. Heb helaas minder mogelijkheden maar probeer te genieten van de mooie dingen en muziek is belangrijk voor me |
Fijn Hans dat je er zo van kunt genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 16:49
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Ik eet het al de hele week: versgepukt bramen uit mn tuin met een schaaltje aardbeien, een paar schepjes turkse yogurt erop en dan daaroverheen een eetlepel honing. MMMM zo lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 13:21
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vrijdagavond...dan hoop ik een heel gezellige avond te hebben... Samen met collega''s en mijn gehandicapte vrienden!!!
Het wordt een BBQ...in mijn geliefde theetuin!!
http://jikkemiene.gors.nl/ |
Leuk meid, geniet ervan!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 23:37
Onderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?
|
|
|
LANFY127 schreef: | Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!
Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! |
Wat je wel of niet gelooft moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar je hoeft niet beledigend naar ons te worden. Je bent hier geheel vrijwillig op deze christelijke site, dus verwacht ik op zn minst respect voor mijn opvatingen.
@Roelande die blij is dat haar relatie met de enige levende God haar heel veel levensgeluk brengt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:37
Onderwerp: Vakantie 2013
|
|
|
MARIO216 schreef: | Reykjavik, momenteel 10 graden |
Das niet warm maar lijkt me toch geweldig om daar te zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 12:30
|
|
|
Mooi topic Pieter!! Misschien eerst even dit: Wie of wat is en doet de Heilige Geest? De Heilige Geest is de Geest van God, onderscheiden van God de Vader en God de Zoon (bijv. Matt. 28:19). De drie Goddelijke Personen: Vader, Zoon en Geest, zijn één God. De Geest ondersteunt, bemoedigt, troost, onderwijst, getuigt, overtuigt, beoordeelt, bidt (Mark. 1:12; Luk. 4:1,14; Joh. 14: 16,26; 15:26; 16:7v.,13; Hand. 15:28; Rom. 8:16,27; 1 Joh. 5:6). Als Persoon kan Hij bedroefd worden (Jes. 63:10; Ef. 4:30), als kracht kan Hij uitgedoofd worden (1 Tess. 5:19), Hij doorzoekt de diepe dingen van God (1 Kor. 2:10v.), Hij zendt dienstknechten van God uit (Jes. 48:16; Hand. 13:2), enz. enz.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 09:58
Onderwerp: Gebed gevraag voor vandaag...
|
|
|
Ja sluit me helemaal bij Petra aan. En ik zal aan je denken hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:34
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
Te triest voor woorden zeg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daar heb ik het ook over en ik weet ook wel wat er in de wereld te koop is , maar inderdaad ik heb het over relaties van liefde en trouw en niet over incest, overspel enz enz |
Ja inderdaad zou bijna vergeten dat het hier over homohuwelijken gaat Sorry ik heb er ook van alles bij gehaald. Maar het kwartje valt bij mij nu pas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 augustus 2013, 10:26
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Net opgestaan, (dit zijn geen tijden meer), en straks weg , En daarna dingen doen , En dat gaat ws úren duren ,
Ik loop bijna te slapen daar is geen koffie tegenop te drinken
Maar ja, ik ga half slapende mijn dingen doen, moet over 1 uur en drie kwartier weg
Ik háát vroeg opstaan
eh..Het was morgen pas ....... |
Haha dus snel weer naar bed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 23:34
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | M'n laatste werkdag doorgeknaagd, nog wat zaakjes afronden en dan inpakken en wegwezen.
v a k a n t i e. |
Lekker geniet er van Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:57
|
|
|
Weet niet of dit altijd zo is. Heb er zelf geen verstand van. Van zowel homofielie als pedofielie niet. Het verschil zit hem natuurlijk in de ongelijkwaardigheid van zo'n relatie. In sommige landen kunnen meisjes wel heel jong uitgehuwelijkt worden trouwens. Maar ja zo'n meisje wordt ook ouder. De enige persoon die er voor uit komt dat ie pedofiele gevoelens heeft die ik ken, is een christen. Hij zegt dat ie met deze geaardheid geboren is en houdt zich verre van kinderen om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het zeer moeilijk gehad met zijn geaardheid. Inmiddels is hij al wat ouder en berust er in. Het betekent voor hem geen liefdes relatie te kunnen hebben. Nooit das best moeilijk maar zoals gezegd> Er zijn ook hetero's die nooit en relatie krijgen
maar inderdaad dit heeft maar zijdelings iets met het topic te maken
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen. |
Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
|
|
|
MARA540 schreef: | Volgende vraag dan...
Hoe zit het met biseksuelen... Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten? Ze hebben gevoelens naar beide gelachten... |
Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:31
|
|
|
JOL252 schreef: | Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is? |
Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet. Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.
Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.
Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....
pppffff en dat op de vroege morgen. |
Ja er bestaat natuurlijk ook verwerpelijke omgang tussen vrouw/man. Maar hier heeft de Bijbel het over tegen-natuurlijk. Dat slaat volgens mij wel degelijk op man/man of vrouw/vrouw. Het is vooral de context wat maakt dat ik denk dat je voor een homostel wat elkaar trouw is een uitzondering kunt maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:43
Onderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
|
|
|
[quote=THOMAS968]
Dan is het misschien eens interresant om te kijken waarin de franse keuken verschilt vande nederlandse. Waarin eten die franse zo anders dan wij dat zij niet dik worden? Ik denk bij de franse keuken vooral aan croisantjes, wijn en kaasjes niet echt slankmakend dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 13:06
|
|
|
EVERDINA396 schreef: | Weet niet waar je op dat baseert, maar ik weet wel, dat je zelf ongelooflijk fout er mee zit. Maar zo denk jij erover, maar ik niet. Zal wel heel vreemd zijn, om dan een topic erover te openen. En je weet niet de reden, waarom ik dat gesprek krijg. Zal het fijn vinden, als je niet meer zo'n reactie plaats. |
Tja ik kan je natuurlijk helemaal verkeerd begrepen hebben. Gebeurt vaker op zo'n forum. Maar volgens mij schrijf ik helemaal niet wat ik er van vind. Ik stel gewoon een (oprechte) vraag aan je. Want was een beetje verbaasd. Weet ook niet waar ik ontzettend fout mee zit waar doel je dan op?? En nee ik weet niet de reden van je gesprek. Maar dit weet ik wel: een maagverkleining krijg je alleen als je langdurig last hebt van ernstig overgewicht bmi boven de 40 (of soms in combi met andere ziekten die te maken hebben met overgewicht een bmi van boven de 35).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:01
|
|
|
[quote=MARA540]Doe maar wat je prettig vind? Denk je dat je God voor de gek kunt houden? Hij ziet toch wat er in je hart leeft voor Hem. Ik denk dat er voor zorgen dat je hart rein is en altijd op Hem gericht en bereid te doen wat Hij wil uit liefde voor Hem iets is waar je je handen aan vol hebt
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 12 augustus 2013, 12:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 11:07
|
|
|
[quote=MARA540]Wij zullen nooit gelijk zijn aan God. Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs. Satan wilde evenveel macht hebben als God.
En ik veroordeel de homo helemaal niet. Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.
Ik zeg alleen hoe God er over denkt. Ik zeg alleen hoe God er over denkt quote jij hier. Volgens mij zeg je alleen hoe jij uit de Bijbel denkt op te kunnen maken hoe God er over denkt. Natuurlijk heeft God ons leefregels gegeven in Zijn Boek Maar God ziet het hart aan Hij corrigeerde Samuel al toen hij een koning moest zalven. De mens kijkt naar de buitenkant naar wat ie alleen maar kan zien en trekt dan snel zn conclusies. Maar God kijkt naar je hart naar wat daar in is.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 12 augustus 2013, 11:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:43
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
Mooi Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:58
|
|
|
EVERDINA396 schreef: | Bij mij gaat het ook rond mijn buik, heupen en billen zitten. Heb een peervormig figuur. En het grootste nadeel bij mezelf vind ik, dat ik een erg holle rug heb. Waardoor het lijkt, dat ik ontzettend dik ben. Trouwens deze maand krijg ik een uitnodiging voor een eerste gesprek over een maagverkleining. |
Ik snap je niet een heel topic om te laten zien dat er niets mis is met volslanke mensen en dan krijg jij een gesprek over maagverkleining. Dus blijkbaar vind je zelf wel dat er iets mis is met volslanke mensen?
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zondag 11 augustus 2013, 00:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 00:54
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik wil toch even reageren op je stukje over de vrede die je ervaart als jijzelf denkt dat je niet lang meer te leven hebt. Dat is een gedachte van jezelf en kan je je voorstellen als je werkelijk ernstig ziek bent vrede niet gelijk bij je opkomt als je situatie ernstig blijkt te zijn? En dat is een heel ander gevoel dan dat je zelf suggereert dat je misschien niet lang meer te leven hebt.....je kan dan mensen bezeren met jouw verhaal......, omdat het een suggestie is, geen realiteit.... Weet je, Shanita, er zitten mensen op Cm die een ziek familielid, vrienden hebben waar het echt realiteit is, geen bedenksel van; het zou wel eens kunnen zijn dat ... |
Ja ik denk dat je gelijk hebt Willemijn, het is heel wat anders om ECHT te moeten ervaren dat je de dood in de ogen kijkt. Heb het bij meerdere mensen gezien. Het kan dan echt een strijd zijn om vrede met God te ervaren
|
|
Naar boven |
|
|