ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 17:18
BerichtOnderwerp: Christenvervolging

LAURA291 schreef:
Eerlijk gezegd vrees ik meer dat ze mss fysiek niet in staat is nu de gevangenis te verlaten. Ik koester weinig illusies omtrent beveiliging voor haar vanwege de overheid. Hopelijk zit ik er naast.

Zij is idd maar 1 van de velen. Gelukkig voor haar dat Amnesty International zich ermee bemoeide.

Inderdaad... en ik vrees dat je er niet naast zit ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 16:46
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning

JANS221 schreef:
Helaas Annette, dit werkt niet altijd zo. Ik mag aannemen dat Ingrid ook geleerd heeft waar ze rust kan vinden, maar (net zoals bij meerderen christenen) vertrouwen in God lost niet al haar (hun) problemen op. Als christen kun je met angsten blijven worstelen, ook al vertrouw je op God. Het is juist voor deze mensen zo belangrijk om te weten dat God erbij is en er van af weet, ook als hun angsten door te vertrouwen niet weg gaan! Roelande geeft dit mooi aan!

Nee, het werkt niet altijd zo. Daarbij heb je angsten en angsten en sommige angsten hebben nu eenmaal meer nodig dan gebed en een lied in worship.

Als het allemaal zo simpel zou zijn hebben een heleboel pastorale werkers en hulpverleners plus opvangadressen per direct geen werk meer.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 16:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:18

ROADY558 schreef:
Zeker wel.
Maar waarom was Jezus zo bang?

Dat weten we beiden. Het enige dat ik wil proberen aan te geven met mijn vraag is dat waar angst is God niet afwezig is of wil zijn. Daar is Hij juist.

Hem in het centrum te zetten van onze aanbidding is een manier, levenswijze, bron van Kracht en zeker ook genezend, maar niet de oplossing.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 13:12

ROADY558 schreef:
Je kan het ook zo zeggen: Gods liefde en aanwezigheid verdrijft blijkbaar de aanwezigheid van angst.

Met groet,
Roady

Was God dan niet aanwezig met Zijn liefde bij Jezus in de tuin van Gethsemané? Daar waar Hij zelfs bloed zweette van de angst?

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:59

Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19
BerichtOnderwerp: Christenvervolging

ANNETTE050 schreef:
Meriam wordt binnen enkele dagen vrijgelaten. Dat is geweldig nieuws, alleen bevreemd het mij heel erg dat ze niet meteen vrij wordt gelaten, als dat besluit toch al genomen is. Ze is pas bevallen en heeft een pasgeboren kind, waarom dan niet meteen weg, denk ik dan. Afwachten en blijven bidden.

Misschien moeten ze haar vrijlating secuur voorbereiden? Buiten is ze haar leven helaas niet zeker dus ze moet naar een veilige plek.

En zucht.. ze is maar 1 voorbeeld die nu bekend is geworden, ze geeft door haar (moedige) voorbeeld een gezicht aan zoveel gelovigen... Het is geweldig dat we met ons allen op de barricaden hebben gestaan, onze stem hebben laten horen en geprotesteerd hebben met dit als resultaat. Maar eerlijk gezegd zinkt de moed me een klein beetje in m'n schoenen bij de gedachte aan deze religie, deze cultuur en hoe anders gelovigen/meisjes/vrouwen daar worden behandeld.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 21:41
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ik maak er voor het gemak even een doorklik van. Knipoog smiley

IRIZXX484 schreef:

Ben Harper - I'll Rise
https://www.youtube.com/watch?v=xFFpwhTMr6A

William Bell & Judy Clay - Private Number
https://www.youtube.com/watch?v=eeuVS6vnN7w

Jedi Mind Tricks - Scars of the Crucifix
https://www.youtube.com/watch?v=aTT1OEwOk_k

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 2 juni 2014, 10:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 07:18
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

INGRID978 schreef:
Dit is echt zo gaaf! Ik werd er stil van.

http://youtu.be/TOGL2vNCj7c

Misschien lukt het dan zo beter.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 31 mei 2014, 07:19
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 17:10
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

MAMY994 schreef:
Ik heb een luxe-probleem! Ik heb een dagkaart voor de trein van iemand gekregen die één dezer zaterdagen opgemaakt moet worden. En nou zijn er zoveel plaatsen die ik (weer) wil bezoeken en ik kan niet kiezen!!!!!
Enkele mogelijkheden: Leeuwarden, Nijmegen, Amersfoort, Enkhuizen, Amsterdam, Leiden, Den-Haag, 's-Hertogenbosch, .., .., .., .., Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Tips?

Ah Leiden is heel gezellig :) rondvaartje, musea, hofjes-trip ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 30 mei 2014, 17:11
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:42
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

Huisje verder uitruimen van moeders en zien wat er mee kan naar haar straks definitieve plekje binnen verzorgingshuis.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 07:35
BerichtOnderwerp: Vrouwen in het (kerkelijke) ambt. Vóór of tégen....?

ANNA415 schreef:
Maar goed. Als vrouwen en mannen zulke specifiek andere gaven hebben, dan zouden vrouwen bepaalde dingen niet kunnen en mannen wel en vice versa. Dus dan zou bv alleen de man de gave hebben om te preken.

Ik denk dat het ene karakter beter is in leiding geven, het andere in structureren, weer een ander in zorgen, en weer een ander in spreken enz.
Bij een dominee/pastoor/voorganger verwachten we alle componenten, wat gewoon onmogelijk is.
En naar mijn mening is het niet zo dat vrouwen alleen maar het zorgende karakter hebben.

Ik denk ook dat in deze gevallen wereld er zoveel brokken zijn, juist ook vanwege de mannen in het kerkelijke ambt, dat veel mannen en vrouwen er meer bij gebaat zijn en zich veiliger voelen als zij terecht kunnen bij een vrouwelijke predikant of herder. Het is een prima iets om een compleet team te hebben met zowel mannen als vrouwen die samen leiding geven.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 29 mei 2014, 07:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:49
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

STEENTJE178 schreef:
Oke, fijn! Wachten we daar ff op! Knipoog smiley

oef

Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:48
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Turkse pizza.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 23:04
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

NATASCHA642 schreef:
ben er weer voor een weekje Knipoog smiley gezellig he

Zeker! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:25
BerichtOnderwerp: waar bleef de blikseminslag????

IJSJE204 schreef:
Irene betekent vrede of vredelievend. Dat gevoel riep je even op.

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:22

IJSJE204 schreef:
We zouden jou Irene kunnen noemen, Jol, je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Het gaat om de emotie, de schok en de verbijstering als iemand iets doet waarvan jij erg schrikt en waarbij jij zeer betrokken bent. Dan wordt de hele wereld op de kop gezet en het kan zelfs je eigen normen en waarden op losse schroeven zetten. Toch is het niet zo erg om elkaar te wijzen op het gebruik van woorden en wensen. Ook dat kan je verder helpen in het proces en de omgang met de ander.

Irene?Verraste, verbaasde smiley Who the bliep is Irene?

okay okay, ik formuleer het nog effe ietsje gespitster:

Dus misschien moeten we ons niet alleen blindstaren op de verwoording... en ook op de emotie erachter.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 28 mei 2014, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 21:08

Het is ontzetting wat je overkomt als je ziet hoe een ander kan handelen, en soms nog in een functie of bediening hoe je het noemen wilt. Vanuit die ontzetting kun je verschillende emoties hebben. Het lijkt of er woorden worden gegeven aan de emotie die eigenlijk afleiden van wat er in je omgaat en wat het te weeg brengt ...

Zolang we ons kunnen ontzetten over wat er in de wereld gebeurd, vaak nog in en onder Gods naam, hebben we ook de power er iets aan te doen. Vanuit de verontwaardiging, vanuit de ontzetting, verbazing, onthutsing.

Dus misschien moeten we ons niet blindstaren op de verwoording... en meer op de emotie erachter.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 28 mei 2014, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 mei 2014, 12:51
BerichtOnderwerp: Mededelingen over forum

CHRISTIANMATCH schreef:
Er is een nieuwe regel toegevoegd aan de forumregels:

Je bent vrij om jouw tekst te wijzigen, maar laat hem staan zodra jouw tekst gequoot is. Anders geeft het teveel onduidelijkheid binnen de discussies.

Dankjewel!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 10:58
BerichtOnderwerp: beproeft mij toch daarmee

IRIZXX484 schreef:
Hm, in principe niet. Maar denk je eens in, als dat geld is gegeven, wat dan? Er kan een tijd lang voedsel gekocht worden, maar worden de juiste investeringen gedaan of verdwijnt het geld als sneeuw voor de zon? De sleutel tot hulp ligt niet per se in het geven van geld, maar investeren in de juiste projecten. Ik ben ervan overtuigd dat 1000 euro directe investering in het bouwen van een school meer waard is dan 10000 euro voor één of andere malafide organisatie. Ik adviseer iedereen ook met klem niet klakkeloos geld te geven, maar je te verdiepen in projecten. Zo is de ontwikkelingshulp vanuit de overheid waardeloos. Giften zouden moeten plaatsvinden in de vorm van FDI(foreign direct investment). Bouw wegen, akkers, bouw scholen! Ik heb laatst gelezen over projecten die boeren helpen aan de hand van resistente gewassen tegen verschillende virussen die daar de oogst kunnen aantasten. Dit zijn waardevolle investeringen, omdat het ontwikkelingslanden in de toekomst kan helpen om op eigen benen te staan i.p.v. afhankelijk te zijn van ontwikkelingshulp.

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 08:04

PETRA373 schreef:
Zo gaat dat nu eenmaal op cm jans,
maar beter terug ontopic:

hoe ga jij er mee om als andere mensen een fout maken, of zondigen bij jou in de kerk,gemeente?

Toch is het handig om wanneer je aan het discussiëren bent de gesprekslijn aan te houden en niet meer je tekst aan te passen zodra die is gequote.
Ondertussen bleven we aardig on topic toch? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 mei 2014, 06:38
BerichtOnderwerp: Niet-christelijke huisgenootjes

Dit is heftig zeg. Ik kan me voorstellen dat het je heel erg belast.

Allereerst denk ik dat zonder dat je huisgenoten het beseffen zij heel erg bevoorrecht zijn om iemand in huis naast zich te hebben die niet kritiekloos alles zomaar accepteert en ook haar vragen bij wat er gebeurt durft te stellen. En ook al wordt het algeheel geaccepteerde "het is mijn leven en ik bemoei me ook niet met die van jou, leven en laten leven" gebezigd toch is dat niet helemaal zo. Alles wat er in huis gebeurt en alles wat jij van hen verneemt komt toch ook bij jou binnen net zoals zij van jou jouw leven (het zuivere, welgevallige, aangename etcetera) vernemen. Ergens zal dit toch zijn invloed op hen hebben, je bent namelijk zoutend zout en ik weet zeker dat God jou gebruikt op deze plek.

Ik moet ook even denken aan Daniël die aan een heel onzuiver hof leefde, met hele occulte zaken en occult onderwijs en smerige zaken die het licht niet konden verdragen. Tot aan voeding aan toe leefde hij zijn leven voor God en bleef Hem dienen.

Coke bezit is strafbaar. Is het een idee om een en ander te bespreken met een docent of persoon die daarvoor is aangesteld? Het kan bijna niet anders of zij hebben dit al eerder meegemaakt en zij kunnen je hopelijk adviseren vanuit die eerdere ervaringen.

Je maakt in geconcentreerde vorm de wereld om je heen mee en dat is pittig. Laat je vooral ondersteunen door de studentenvereniging/kerkelijke gemeente waar je naar toe gaat en bidt ook samen voor het huis waar je woont.

Omdat jij er woont is Jezus daar ook dus breng jij licht. Onderschat het niet!

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 27 mei 2014, 06:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 22:43
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

STEENTJE178 schreef:
Pas jij nu maar op dat je je niet verslikt in een heet k*pp*nb**tj*.... Geschokte, onthutste smiley
En ondertussen wel gezellig het forum blijven vullen hoor Knipoog smiley

k*pp*nb**tj*? bedoel je deze? Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 19:20

ANNETTE050 schreef:
Daar heeft het niets mee te maken. Ik kan wel tegen een stootje, maar de ondertoon in de discussie zoals deze nu gaat staat me niet aan...het wordt een welles/nietes gedoe en dat is zinloos, volgens mij en daar besteed ik mijn tijd niet aan. Omdat het een zinloze discussie lijkt te worden heb ik spijt dat ik iets persoonlijks gedeeld heb omdat het gewoon geen waarde blijkt te hebben voor anderen.
Vrome woorden....weinig echtheid...zinloze discussie.
Jammer, het topic begon met zo een mooi verhaal over een oprechte strijd in iemands hart, gewoon oprecht.
En ik ga niet meer mee in deze discussie! Ik ben vrij om mijn discussies te kiezen. Kan mijn tijd beter besteden.

Ik begrijp echt niet welke ondertoon je nu bedoeld. We zijn volgens mij gewoon van gedachten aan het wisselen met alle respect voor elkaars mening. Volgens mij vullen we elkaar in dit gesprek aan en kunnen we zelfs nog van elkaar leren. Dat jij er de benaming vroomheid en onechtheid aan geeft is jammer, daarmee zet je je gesprekspartners wel ergens neer.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 mei 2014, 19:22
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 16:43

ANNETTE050 schreef:
Het spijt me dat ik me kwetsbaar heb opgesteld.
Ik trek me uit de discussie terug.
Ja, God zij dank kon ik bij Hem terecht en heeft Hij me niet laten vallen.
In de Liefde blijven is goed, maar mensen behagen niet.

Ik denk dat er een verschil is tussen people pleasen cq behagen of onderscheid maken tussen persoon en gedrag. Zonde/fout is zonde/fout en hoef je niet goed te praten inderdaad. Maar mensen blijven mensen en zijn afhankelijk van de genade van God en Zijn trouw. Gelukkig dat er bij Hem dan geen aanzien is des persoons maar altijd een weg terug.

Ik vind het jammer als je je uit de discussie terugtrekt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 15:33

ANNETTE050 schreef:
Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.

Iedereen heeft ook zijn eigen verantwoordelijkheid om zijn/haar hart zuiver te houden. Dus als iemand, die het al niet zo makkelijk heeft, zo boos gemaakt wordt dat die persoon wel wil dat iemand met een bliksem getroffen wordt, dan is er iets aan de hand, dunkt me.
Het onderwerp van dit topic is, hoe ga je met dat soort mensen om, die hun gang maar gaan en zich boven alles verheven voelen.

Soms gaan ze hun gang omdat niemand hen ter discussie stelt, men gaat er zomaar vanuit dat deze mensen onberispelijk leven, ze worden vaak ook naar de ogen gekeken, (ik meen dat het hier toch gaat om mensen binnen een bepaalde taak of "bediening"?). Het heeft vaak ook te maken met een hiërarchie en men geniet al snel alle vertrouwen.
We staan dan ook op onze achterste benen als het niet zo is, juist zij die zo hun vertrouwen waard zouden moeten zijn en verantwoording dragen...

Het is denk ik ook per situatie verschillend, er spelen soms zoveel factoren een rol. Mensen (wij) blijven mensen mét onze tekortkomingen. Ik denk dat we "ziende op onszelf, we mochten ook eens in de verleiding komen... wie staat ziet toe dat hij niet valle" vanuit de genade van onze God mogen blijven denken en handelen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 12:46

ANNETTE050 schreef:

Nou, die farizeeërs hebben mij al geoordeeld, alleen ik lach om hun oordeel! Gelukkig is Jezus zelf ook door hun gekruisigd dus Hij weet als geen ander waarom ik dit zo schrijf.
Ik trek me terug uit deze discussie, er zijn partijschappen hier op cm, gegroet!

Partijschappen? Ik begrijp je niet helemaal?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 11:07

"Dat soort" mensen is voor mij een uitspraak die ons niet past. Voor "ons soort" binnen de schepping is onze Verlosser gekomen en heeft ons vrijgekocht.

Daar valt ieder mens onder.

Zelfs ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 10:43

ANNETTE050 schreef:
Maar Jezus Zelf gruwde van de farizeeën en wilde niet meer met hen om gaan?

Hij gaf Zijn ongezouten mening, dat klopt. Maar Nicodemus mocht toch bij Hem komen? Hij zei toch niet op voorhand dat ie niet welkom was?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 mei 2014, 08:38

ROADY558 schreef:
Hey Petra,

Lastig hey wat je hier beschrijft.
Maar stel he, dat die persoon echt niet doorheeft wat hij (zij) aan het doen is. Dat de duivel hem verblind en misleid heeft om het even bijbels te omschrijven.
En jij doorziet dit en gaat ermee naar God.
Maar wat zou er gebeuren als je een keer met die persoon zelf gaat praten?
Wat zou er met jou gebeuren?
Wat zou er met hem / hen gebeuren?

Ja mooi! Er staat ergens iets over : "helpt gij hem terecht". Onze verantwoording naar de ander toe ligt er ook, we zijn samen een eenheid en moeten ook als zodanig functioneren in de wetenschap dat we zelf net zo hard zouden kunnen vallen (wie staat ziet toe dat hij niet valt). Naar mijn mening is er maar "één soort mens": de mens die zonder Gods genade nergens meer is. We hebben elkaar nodig om in die waarheid te blijven.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 mei 2014, 08:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 mei 2014, 14:57
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

FFT360 schreef:
Boze smiley ...ik ben, het echt niet...voila

Boze smiley Mag jij wel zo jokkebrokken?

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 23 mei 2014, 14:57
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 136 Volgende
Pagina 12 van 136