ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 08:39
BerichtOnderwerp: Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?

ARHO798 schreef:
Beste Shanita en anderen

Strijdt gij om in te gaan door de enge poort, want breed en wijd is de weg die ten verderve leidt en eng en nauw is de weg die ten leven leidt.
Wie het vatten kan, vatte het (enkel en alleen door de soevereine genade des Heeren)

Hg Arho

Ja.

Ik denk dat velen dat doen.

Iedereen wil lopen op een weg die ten leven leidt. zo moeilijk is dat niet te vatten, denk ik.

Nou ja, je hebt slechte en goede mensen...daarvoor kan je kiezen.

Vraag was, of degenen, die van nature doen wat de wet gebiedt, en niet geloven, daarom heet het 'heidenen', naar de hel gaan....Zie Rom 2 vers 13-16

(in vorige post stond Rom 1, ipv 2, excuses)

en hier: zowel heidenen, gelovigen, boeddhisten, dus mensen met allerlei religie, achtergrond en cultuur. etc. krijgen een Hemelse 'nabij de dood ervaring, '..... Zie:http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63, het Elfde Uur, EO.
De meesten hebben een mooie ervaring en willen niet terug, slechts enkelen(1%) hebben een negatieve ervaring, zoals Dante ook beschrijft.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 augustus 2014, 09:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 augustus 2014, 05:10

ANNETTE050 schreef:
Nope, ff gaan zitten en even rustig lezen.....hij sluit af met de woorden'door Jezus Christus'...wat zou hij daar dan mee bedoelen???
Beter is ook om de woorden van Jezus zelf te nemen, zoals ze zijn opgetekend in de vier evangeliën, wat Hij Zelf zegt...

(Ja)

Hij sluit af met de woorden; terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Dus, concludeer ik, Evangelie van Jezus Christus=goed nieuws.

Dus, mensen die goed leven gaan naar de Hemel.

Als zij het evangelie niet gehoord hebben. en ja, dreigen met de hel is geen evangelie. Daar bereik je alleen mee, dat men nooit meer iets met geloof te maken wil hebben.

Dan zou God is Liefde en Rechtvaardig niet opgaan. En dat zegt Hij zelf ook.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 1 augustus 2014, 05:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 16:03

Zeker, God is niet traag:

Romeinen 1 3 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Hier staat, de heidenen, die van nature doen wat de wet gebied, en tonen dat het werk der wet geschreven is in hun harten gerechtvaardigt zijn bij God.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:49
BerichtOnderwerp: vijfjes of elfjes maken :)

Zo,
Wat goed!
En dat voor
De eerste keer, een
compliment!

Knipoog smiley

Vrij;
Formulieren invullen;
telefonisch afspraken maken
Alles wat moet is
Vervelend Boze smiley

ik
zou blij
zijn als ik
hiermee klaar ben, zo
Boring!(vervelend;Engels)

Ja,
Kaakchirurg, en
iets met verzekeren
Gaat er maar aanstaan
Moeilijk Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:37
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

formulieren invullen op de post doen, bellen voor afspraken en dat op mijn vrije middag, kan wel wat leukers verzinnen, maar ja het moet Huilende smiley, smiley in tranen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 12:25
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

JANS221 schreef:
Nou Mario, je krijgt vandaag niet alleen een lintje, maar ook aardig wat reacties..........Ik heb ook nog een vraag:

Kan iemand mij aanwijzen waar ik in de bijbel de tekst kan vinden waar staat dat Jakob krimpend van de pijn op de grond zakt omdat God hem eerst pijn moest doen?

Ik lees dat Jakob bij de heup aangeraakt werd en daardoor mank liep. Wat er daar precies gebeurd is, blijft de vraag. Wou Jakob alleen zijn om de stilte te zoeken en te overdenken wat er achter hem lag en maakte hij zich zorgen voor de toekomst, de ontmoeting met Esau? In de stilte kun je God ontmoeten, je vragen omhoog schreeuwen, Je kunt dat een worsteling met God noemen. Hoe dan ook, Jakob wordt (aan)geraakt, hij loopt voortaan mank.

Ik hoorde dat ook vaak hoor: dat God je expres door pijn en moeite laat gaan.

Ik zei een keer tegen een vriendin/zuster in de Heer, dat God mij dit en dat(gruwelijke dingen zeg maar) had laten overkomen, dat Hij daar een doel mee heeft.
Ja, want dat hoorde ik zovaak op Bijbelstudies en preken....

Afijn, ze zei ook, van dat dat niet kan dat ze zich niet voor kan stellen dat
God mij, expres, door die ellende liet gaan...

Nu zie ik ook dat het niet God was, maar mensenwerk...

...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 11:10

Leven na de dood ervaringen, Het Elfde Uur, EO

http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63

Weer eens een bewijs...

Wel denk ik, dat goede mensen naar de Hemel gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 juli 2014, 09:47
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

Leven na de dood ervaringen, Het elfde Uur, EO

http://www.pimvanlommel.nl/tv_programma/63

Bemoedigend!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 18:34
BerichtOnderwerp: vijfjes of elfjes maken :)

Vijfjes maken.

Kijk(1)
zo maak (2)
je een vijfje (3)
Is dat niet leuk?(4)
creatief(5)(vijfde regel, één woord)

Dus, eerste regel een woord, tweede regel 2 woorden, derde regel 3 woorden, vierde regel, 4 woorden, vijfde regel, weer één woord. Totaal dus elf woorden. Het wordt ook wel daarom een elfje genoemd.

Nu
Kan je
dus zelf proberen
of het lukt, leuk
he?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 30 juli 2014, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 18:12
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Quote:
ZWALUWTJE610 schreef:
Rust wordt pas dan geboren,
Wanneer je niet meer zult storen.
Aan wat anderen vinden en denken..........

JANS221 schreef:
Ik vind dit wat negatief klinken. Ik luister toch graag naar wat anderen vinden en denken en dat staat los van het me eraan storen. Juist door te luisteren naar anderen, kun je veel leren. Je kunt je eigen mening/gedachten toetsen dan wel bijstellen. Het lijkt mij meer dan wenselijk om juist in deze tijd goed naar elkaar te luisteren om erachter te komen wat de ander vindt en denkt. Dat je het er vervolgens niet altijd mee eens bent kan en mag. Maar laten we toch wel de moeite nemen om te luisteren en laat je eens storen door de ander…….

Mi, gebeurd het 'storen' pas als je dingen moet :)

Bijvoorbeeld, 'je hebt een relatie dus dan moet je dit en moet je dat'. 'Want je hebt een relatie'.

Stel, je hebt wel een goede relatie met je moeder, je mailt veel, en omdat ze zo ver weg woont zie je haar zo vier keer per jaar.

Dan krijg je een relatie, en moét je elke week naar de moeder van je vriend,

Kijk, dat een vriend zélf elke week naar zijn moeder gaat, prima, kan ik me voorstellen, maar als ik mee moét ja, dan stoor ik mij daaraan.
Zeker als tie zelf de dag ervoor al een hele middag en avond zelf alleen is geweest, wat ik dus juist heel goed begrijp, en toch moet ik, de dag erop erheen, want zíj wil me zien....

En nog meer dingen die dan moeten...want ja, 'je hebt een relatie'.....

Nou, daar heb ik eventjes de perfecte(al zeg ik het zelf;) oplossing voor gevonden: ik heb gezegd dat ik 'het' geen relatie meer noem, maar 'vriendschap', ja, en sindsdien, 'moet' ik dus niets meer, en ja, het gaat echt ten goede aan de relatie die ik dus vriendschap noem...;)

Want ik moet niet de hele tijd meer dingen, nee, er wordt nu aan mij gevraagd wat ík wil :)

Wat ik zelf ook doe; ik vraag iets, of degene dit of dat wíl, ik zou zelf ook nooit zeggen dat het moet...

Vandaar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 10:28
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Ik ken dat, dat gevoel gevloerd te zijn.

Heb het nu niet meer, had het wel een tijdje...

Sterkte!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juli 2014, 08:23
BerichtOnderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten

ANNETTE050 schreef:
Ja, mooi gezegd. Maar soms moeten er keuzes gemaakt worden. Daarom doe ik gewoon voor mezelf een Bijbelstudie over die situaties waarin God duidelijk een ontmoeting had geleid. gewoon een bijbelstudie voor mezelf. Sorry dat er een misverstand over ontstaan is.

Bijbelstudie, of preken kunnen idd altijd opbouwend zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 11:20

ANNETTE050 schreef:
Ja, inderdaad. Gewoon niet in eigen kracht. Ik ben bezig met een studie over 'divine appointments'. Soms zijn ontmoetingen helemaal door God geleid met een doel. Als God dat zo leidt en het is Zijn Wil dat die persoon hem aan gaat nemen, zal Hij het ook wel laten gebeuren. alleen, herken je dat, dat spanningsveld van bang zijn om een fout te maken, de ander juist te kwetsen en om God voor de voeten te lopen óf juist niet te doen wat je eigen verantwoordelijkheid in het geheel is?

Hai Annette,

Ontmoetingen door God geregeld met een doel?

En daar cursussen voor?

Als God ontmoetingen zal regelen, dan zou er mi geen spanningsveld zijn.

Niet door kracht of door geweld...

Als je met een kramp mensen dingen gaat vertellen over God, werkt het al niet meer denk ik, men voelt dat aan.

Enige manier, mi, die werkt is, gewoon jezelf zijn, en, als het toevallig zo uitkomt over God vertellen, ikzelf hou dat dan altijd persoonlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 09:14

PETRA373 schreef:
romantische film kijken... ( bij gebrek aan romantiek.... zwemel: in de film is het altijd anders als met mijn liefdesleven... ha ha en het loopt altijd goed af. hmmm waarom gaat het bij mij zo anders Twijfelende smiley
in d e film als je ziek word, is hij lief voor je...
in echt zegt hij: eh heb niks aan je als je ziek bent dump. Boze smiley
en toch geef ik nooit me droom op, om ooit nog een leuk maatje te vinden in me leven die bij me hoort.

Ja, ik ken dat...

Heb nu wel een vriend die júist komt als ik me niet lekker voel...

Maar afijn, wat gaan we doen vandaag? Ondanks dat ik vandaag niet zo best geslapen heb, ben ik al een tijdje wakker. Ga zo douchen enzo, dan kijken wat ik es aandoe.

Dan de stad weer in, beetje rondkijken hier en beetje rondkijken daar, en even praten met die en met die.
Maw, cursus regelen voor half september, en naar inloopcentra enzo.

Vertel later wel hoe het ging.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 29 juli 2014, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juli 2014, 08:53
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

JANS221 schreef:
Ik ben bang dat geen enkele man die op zijn profiel heeft staan dat hij er jonger uitziet dan hij is, kan vertellen waarom dat voor hem zo belangrijk is om te vermelden. Smiley die vol vragen zit

Sommigen mensen kúnnen er, regelmatig, soms, jonger uitzien en overkomen dan dat ze zijn. die worden gewoon regelmatig jonger geschat dan ze zijn, soms een stuk jonger....

En zeker, helemaal, als ze zich goed voelen..

Misschien dat dat ermee te maken heeft?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juli 2014, 18:48
BerichtOnderwerp: Waar is de gezelligheid gebleven ??

Helemaal Gelijk Roady!

Wat heel anders even:

Ik lees hiervoor, voor je post: 'De gezellige mensen blijven weg', 'er waren mooie diepgaande onderwerpen', 'Ik heb geen idee waarom mensen nu niet meer meedoen met deze discussies'.
En, 'de mensen die sfeer brachten hier zijn weg', en, 'maar de sfeer is weg',

Ik denk dat de weinigen onder ons, die in ieder geval nog probéren een interessant onderwerp te starten, of in ieder geval nog wel probéren uitgebreid te reageren, hier wel op afknappen als ze dit lezen....

Zal ik iig wel hebben...

Het zijn iig géén bemoedigingen...maar dat was denk ik ook de bedoeling niet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juli 2014, 21:24

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juli 2014, 15:02

TRIJNIE671 schreef:
Een tijdje terug was het hier mega druk en erg gezellig / de chatbox zat elke avond vol met mensen . erg veel lol hebben we hier gehad . werden leuke uitjes georganiseerd . erg jammer dat het nu niet meer zo is . de gezellige mensen blijven weg . nu zit er niks meer in de chatbox . waar ligt dat aan denk ik dan weleens .Ook het forum bloed helemaal dood . mijn vraag is waar is die gezellige tijd gebleven en waarom is het hier zo doods ??? we kunnen het hier zo leuk hebben met elkaar en dingen delen .

Hallo,

Ik denk te weten waardoor.

Kijk, enkele jaren geleden bestond er 'forum oneway'.

Dat was een christelijk forum die nu, helaas uit de lucht is.

En hier is het gericht op het vinden van een partner, en wat je dan weleens ziet, partner gevonden, en daarna weg.

Wat ik jammer vind, op 'forum oneway' zaten zowel mensen met als zonder partner.

En ja, dan krijg je hele andere discussies.

Ik zelf vind het nogal kortzichtig, zo van, partner gevonden, geluk gevonden en 'zij leefden nog lang en gelukkig'.
Vaak wordt, mi, het hebben van een partner nogal geïdealiseerd, zo van, partner gevonden, hupakee, weg alle problemen, of iig veel minder(want je staat er ten slotte samen voor). Helemaal uit het oog verliezende, dat wij in een gebroken wereld leven waar het hebben van een partner niet altijd meer geluk hoeft in te houden.
je kan zelfs tegen problemen aanlopen die voordat je een partner had, helemaal niet bestonden. Kijk alleen maar eens, naar het verschil in kerkelijke achtergrond, wat geen probleem hoeft te zijn bij velen, maar ook bij velen wel degelijk een probleem kan gaan vormen...

Ik hoorde van een lid wat hier ook vier jaar of langer zat, en diegene kon door een combinatie van factoren en omstandigheden zeg maar, velen mensen hier. En van de stelletjes die waren getrouwd, gedurende de vier jaar dat ik hier nu zit, is de helft!!! alweer gescheiden.

Ja, durft men zich dan nog te vertonen hier? als je hier je geluk dacht gevonden te hebben, helemaal in de roze wolken was, bent gaan trouwen en door omstandigheden, of een combinatie ervan, alweer in een scheiding ligt, of dat alweer lang en breed achter de rug hebt.?

Ik kan mezelf voorstellen dat ik het dan even voor gezien zou houden.
Ik zou graag een forum zien, met niet zoveel de nadruk op het vinden van een partner, maar ja, dan wel op deze manier. Ik bedoel hoe het forum nu wordt gemodereerd.
En dan ook vriendschap en relaties in het forum als onderwerp maar ja, niet zozeer gefocust als nu, op het verkrijgen van een relatie....

Is je allereerste doel: 'het vinden van een partner, en dan; 'ja, weleens discussiëren is wel leuk op zijn tijd maar daarom zit ik hier niet', ja, dan bloed het snel dood, denk ik.

Het hebben van een partner wordt verschrikkelijk geïdealiseerd, men staat er vaak helemaal niet bij stil dat juist, met een partner, het erg leuk kan zijn natuurlijk, maar daarnaast je juist erge grote problemen tegen kan komen.
En als je niet over een heel erg groot inzicht beschikt(let op, ik zeg 'inzicht', ik bedoel niet 'intelligentie'), dan kunnen dingen in een relatie helemaal compleet scheefgroeien.
Die je hier dan weer eigenlijk niet echt kan bespreken, want ja, 'je hébt toch een partner'.

Dus veel 'gemene delers', dingen die men gemeenschappelijk (kan) hebben komen hier niet aan het bod, op dit forum. Nadruk ligt mi op het krijgen van een partner en dat heb je mi niet zozeer op 'een christelijk forum voor gewoon iedereen'.

Ja, zou je kunnen zeggen, begin dan zelf zoiets, ja, ik heb totaal geen ervaring, en ik ken ook niemand persoonlijk met deze ervaring, zoals site maken, financiëren en least but not last: 'modereren'.

En dan komt het tweede probleem; is een groot deel van de mensen wel bereid geld neer te tellen voor een site die niet direct aan het vinden van een partner is gerelateerd?

Nou ja, om het even samen te vatten: dit forum is 'beperkt', omdat mi bepaalde onderwerpen/problemen moeilijker te bespreken zijn, of helemaal niet te bespreken zijn, waaronder moeilijkheden die kunnen voorkomen, ná het gevonden te hebben van een partner, én de problemen die je daarná tegen kan komen, denk alleen maar eens aan het verschil tussen kerkelijke achtergrond. Juist het samen hebben van het geloof, wat zou moeten binden, kan dan juist een factor zijn waardoor het stuk loopt...

Alleen dát gegeven al kan voor veel interessante gespreksstof leiden, want je relatie kan eronder lijden. En ja, men kan zich herkennen in dingen en ook denken dat men niet de enige is etc.

En waarom leven mensen al jaren als vreemden samen, op zo een manier dat het voor de buitenwereld iets lijkt, maar, door omstandigheden is het allang niets meer, of niet wat het ooit was geweest...
Of, waarom scheiden er nu de helft van de mensen, en is het een uitzondering als mensen al 30 jaar of langer gelukkig bij elkaar zijn?

Nou ja, dit waren zo'n beetje mijn gedachten erover; jammer, heel jammer, dat er in Nederland niet zoiets bestaat net als dit forum, maar dan in de vorm van een 'christelijk forum'.
Dus júist dié dingen die zo belangrijk zijn, komen mi hier niet aan bod, omdat het zich hier beperkt tot het verkrijgen van een relatie en verder niet, of nauwelijks...Ik bedoel, ik heb al een paar keer gehoord hier, van 'zodra ik een relatie heb ben ik hier weg, en soortgelijke kreten.....

Jammer, heel jammer, want het is bekend, dat na maanden van gelukzalige verliefdheid zich problemen kunnen gaan voordoen, en ja, dan?

Én een algemeen christelijk forum, ja, daar komen ook relaties uit voort.

Ik ken zelfs een christelijk iemand die heeft zijn christelijke partner op een avro spelletjes forum ontmoet, en dat gaat al jaren heel goed!

S. ook juist het gefocust zijn op een eventuele relatie gaat mi ten koste van de spontaniteit. En het lijkt er ook op, alsof je als alleenstaande niet heel erg gelukkig kan zijn, wat mi wel kan...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 22 juli 2014, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 12:15

ZWALUWTJE610 schreef:
Dit is de de dag met veel geduld....... Tussen tijd heb ik nog geen internet...... Ik doe iets verkeerd... De vraag is... Wat?

Idd, geduld:

Ik ga:
Afwassen
Keuken schoonmaken
Bergen schone wasgoed opvouwen
Huiskamer in zijn geheel opruimen
Slaapkamer in zijn geheel opruimen
Douche opruimen en schoonmaken
Vensterbanken ook
Stofzuigen
En nog wat dingen,

Dus afijn ik ben nog wel even bezig:(, zou er haast nog gebed voor willen vragen..

Maar ja, de insteek is, om dit allemaal blijmoedig te gaan doen, of verdergaan ;)

Ja, zou je kunnen zeggen, met dit weer?

Ja, ik doe dan alles en dan even enkele weken helemaal niets, en ja, dan zou ik wel moeten, anders kan ik hier ook niemand meer laten komen.

Fijn Weekend!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 18 juli 2014, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juli 2014, 05:30

RICHARD496 schreef:
@Jans221; ik begrijp je heel goed en neem het antwoord terug en verander het in "dat ik het met de stelling eens ben" Wie ben ik om maar iets te weten van Gods wegen.. Wel wijst de bijbel ernaar en is er geen 'tussenweg'. Tuurlijk zijn er mensen die zonder het evangelie heel goed werk verrichten en zeer veel liefde aan hun medemens geven (wat van iedereen gevraagd wordt)....

Het was geen stelling het was een vraag.

Dus iedereen die geleefd heeft voordat Jezus er was, en dus niet in Hem kon geloven is verloren, gaat naar de hel. Ook de goede mensen, die heel veel liefde gaven, en niet eens omdat het van ze wordt gevraagd(door God), maar uit zichzelf...

Dus ook mensen die nu, zonder evangelie heel veel liefde geven en niet omdat het van ze wordt gevraagd. wat is nou Liefde als het een opdracht is, en je dus Liefde geeft omdat het van je wordt gevraagd. Komt het dan nog wel uit jezelf?
Die zijn allemaal verloren, mensen die hun nek voor anderen uitsteken, die hun leven dienstbaar maken voor hun medemens, bijvoorbeeld 'artsen zonder grenzen' die mensen riskeren hun leven door in oorlogslanden mensen te opereren, en ook nog op eigen kosten... Die gaan dus allemaal naar de hel volgens jou.

Als jij gaat evangeliseren zeg je dan ook dat er is geen tussenweg is, dan zet je mensen eigenlijk voor het blok, dat is manipulatie.

Even een citaat van Otto de Bruine: "Ik kon namelijk moeiteloos talloze namen noemen van jonge mensen die in de loop der jaren uit mijn eigen gemeente zijn verdwenen. Onder hen ook twee van onze eigen kinderen, die zich er niet meer thuis voelden. Waarom vertrokken zij?"
Uit: http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ooit-was-ik-evangelisch/

Waarom er een paar teksten uitlichten en de rest niet?

Waarom is bijvoorbeeld Romeinen 2 13 t/m 16 niet waar, of wordt dat zó niet bedoeld, zoals het er staat, en waarom worden andere teksten die jij bijvoorbeeld aanhaalde wel letterlijk genomen?

Noot: Romeinen 13 t/m 16 : 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Ingekort vanwege leesbaarheid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 20 juli 2014, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 18:52

JOL252 schreef:
Eén ding weet ik en dat is dat God (vol van) genade is en weet zeker dat Hij rechtvaardig zal oordelen... Zit zo even voor me uit te denken... misschien dat er veel mensen straks nadat ze de drempel van de dood zijn overgegaan bij Hem komen en als ze Hem zien uitroepen: "Maar U heb ik altijd willen kennen" daar breekt een Vaderhart toch van? .... en waarom hebben ze Hem op aarde niet herkend? Omdat ze zoveel verdeeldheid zagen? Geweld, onrecht, misbruik, liefdeloosheid... we waren allemaal zo voor onze eigen parochie bezig dat we Hem uit het oog verloren... dat we onze opdracht uit het oog verloren: "Wees niemand iets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben". En wat denk je van het Hogepriesterlijk Gebed: men zal weten en aangetrokken worden tot wie God is en hoe Hij het bedoeld door de liefde te zien die wij voor elkaar hebben...
Dus hoe hebben wij het evangelie geleefd... van vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen?

Zijn ze allemaal verloren... God zij dank ben ik God niet... Hij wel en Hij is Goed. Ik laat het heel graag aan Hem over.

Ha Jol! :)

Deze reactie vind ik zelf ook een heel erg mooie, en ook heel erg goede doordachte reactie!

Idd, God is vol van Genade. En zal rechtvaardig oordelen.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand zou zeggen van 'Maar u heb ik altijd willen kennen'.

Ik denk dan ook even aan Mat 7.

--

Een heel gelovige man een vriend van mij die zei laatst een keertje van dat het geloof meer kapot maakt dan je lief is...Hij bedoelde dus de religie, met wat je ook zegt, en wat ik ook merkte toen ik nog naar een gemeente ging.

Trouwens, ook mooi gezegd:
Quote:
Dus hoe hebben wij het evangelie geleefd... van vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen?

Idd: vrijheid, liefde, blijdschap.. vrede... Aanstekelijk voor ongelovigen...

Ja, zo hoort het idd te zijn, mi. al kan er ook ziekte en andere moeite voorkomen, en dan ja, waar haal je de kracht vandaan? Als mensen zien dat ik mijn kracht verkrijg door mijn/het geloof, ja, dan is dat aanstekelijk, en heb ik dus daarom ook de gelegenheid om over het geloof te vertellen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 08:31

JOL252 schreef:
Maar wie kan het hart van de ander kennen als we nog niet eens ons eigen hart soms onderscheiden? Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden? Wanneer oordelen wij over het gedrag van de ander ... en nog iets... juist liefde (bijvoorbeeld zie in Spreuken 15) kan bij de ander iets ombuigen... aanvaarding is de sleutel.

Hai Jol!

Quote:
Wie bepaalt wanneer iemand rebels is of juist recht van spreken heeft vanwege bepaalde redenen of omstandigheden?

Inderdaad....

Dank voor je mooie reactie, spreekt me erg aan!

Even een stukje van spreuken 15 omdat het me zo aanspreekt: 13 Een blij hart maakt het aangezicht vrolijk,

maar door harteleed wordt de geest verslagen.

14 Het hart van de verstandige zoekt kennis,

maar de mond der zotten houdt zich met dwaasheid bezig.

15 Al de dagen van de ellendige zijn boos,

maar voor de blijmoedige is het altijd feest.

16 Beter is een weinig in de vreze des HEREN,

dan een grote schat en onrust daarbij.

17 Beter een schotel groente, waar liefde heerst,

dan een gemeste os en haat daarbij.

18 Een opvliegend mens verwekt twist,

maar een lankmoedige doet de strijd bedaren.

19 De weg van de luiaard is als een doornhaag,

maar het pad der oprechten is welgebaand.

20 Een wijs zoon verheugt de vader,

maar een dwaas van een mens veracht zijn moeder.

21 Dwaasheid is vreugde voor de verstandeloze,

maar een man van verstand houdt de rechte weg.

22 Plannen mislukken bij gebrek aan overleg,

maar door de veelheid van raadgevers komt iets tot stand.

23 Iemand heeft vreugde, als hij een gepast antwoord geeft,

en hoe goed is een woord op zijn tijd!

24 Het pad des levens gaat voor de verstandige opwaarts,

opdat hij ontwijke het dodenrijk beneden.

25 Het huis der hoogmoedigen breekt de HERE af,

maar Hij maakt de grenspaal der weduwe vast.

26 De plannen van de boze zijn de HERE een gruwel,

maar liefelijke woorden zijn rein.

27 Wie hunkert naar onrechtmatige winst, vernielt zijn eigen huis;

maar wie geschenken haat, zal leven.

28 Het hart van de rechtvaardige overweegt, wat hij zal antwoorden,

maar de mond der goddelozen stort boosheden uit.

29 Ver is de HERE van de goddelozen,

maar het gebed der rechtvaardigen hoort Hij.

30 Vriendelijk stralende ogen verheugen het hart;

een goede tijding verkwikt het gebeente.

31 Het oor, dat luistert naar de terechtwijzing die ten leven is,

zal vertoeven te midden der wijzen.

Dank!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 juli 2014, 08:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 07:56

ROADY558 schreef:
De vraagstelling in dit topic lijkt me ontzettend relevant.
Dus ik moest er even over nadenken.

Wat denk jij Shanita, lukt het jou om met goede werken vanuit jezelf, jezelf te rechtvaardigen voor God? En wat zouden die goede werken dan moeten zijn volgens jou? Heb jij zicht op de eeuwigheid buiten Jezus om?

Waarom zou mij dat niet (iig gedeeltelijk) lukken? Er staat ook geschreven: 'Weest Heilig want Ik ben Heilig'. 1 Pet1 16b

En toch de weet ik niet helemaal zeker of mij dat in dit leven helemáál zou lukken. En toch dat gebod...Ik denk dat het om de geestesgesteldheid gaat, om iig Heilig te wíllen leven....

En, ik stelde de vraag vanuit en nav de tekst uit Rom 2: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden...

Ik wou even ingaan op een vraag die je off topic in het topic 'Hoe gaan we om met anderen/atheïsten?', stelde...En die hier on topic is.

Namelijk: Geplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 09:03
Quote:
Je spreekt over zonden, maar is het niet de Heilige Geest die als enige van zonden kan overtuigen?

De heilige Geest kan van zonden overtuigen, juist, omdat de heilige Geest de geest van God is.

Maar nee, niet als enige, God heeft een geweten in de mens gelegd...

Er zijn mi ook de ongelovigen/heidenen die zelf aanvoelen, (of misschien ook wel door de geest van God?, wie zegt mij dat God niet door bepaalde ongelovigen werkt?) wat wel en geen zonde is?
Want er zijn veel ongelovigen/heidenen met een geweten...die van nature doen wat de wet gebied...

Daarop zei je in desbetreffende topic dat er ook wat anders staat nml:
Quote:
dat elk mens Gods heerlijkheid mist, want allen hebben gezondigd. En dat er maar 1 weg is tot God de Vader, en dat is door Jezus. Dat God maar 1 manier heeft gegeven om tot verzoening te komen met Hemzelf, en dat is door Jezus.
En dit in, Rom 2 vers 13 t/m 15 staat er ook: 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt ...

Moet ik alleen bepaalde door (sommigen?) voorgangers geselecteerde teksten geloven en de rest naast me neerleggen?
Iig, dat doe ik niet meer, ik denk zélf na;)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 juli 2014, 08:45
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juli 2014, 07:27

PETRA373 schreef:
en , wie weet is het wel waar, is die wet er van zonde,
onze opdracht is om iedereen over `jezus te vertellen om ze te redden , bevrijden uit die wet. van zonde en dood waar we aan onderworpen zijn door dat eva zonodig die appel moest eten..

Als ik aan corrie ten boom denkt, zoals ze iedereen probeerde na Jezus t e brengen e n dacht, yeahhh weer iemand gered of hoe heet die dominee? kom effe niet op zijn naam, tweede en eerste wereldoorlog meegemaakt, als ik zijn boeken lees denk ik wijs man, maar die had hetzelfde als corrie, iedereen waarschuwen anders komen ze in de hel.

Maar vandaag de dag, zie je niet meer zo gauw zulke predikers, we praten niet meer over de hel, houden niet van doem predikers... en terecht, maar misschien slaan we daarbij wel een heel belangrijk stuk over , wie weet wel het belangrijkste stuk uit het evangelie, mensen redden van d e hel????
Al die tijd dat ik weer na de kerk ben geweest, nooit een preek gehoord waarin werd gezegd , kom tot Jezus want dan word je gered van d e hel...
wel mee zoiets van, jezus geneest, bevrijd je.. de opdracht is anderen tot jezus brengen, maar deze dingen hoor je eigenlijk niet veel meer, tenminste ik.. wel zie ik het duidelijk als ik de boeken van corrie lees en die ene dominee. hadden die gelijk???

Ha ha en zo zit ik ziek achter de pc te denken ehhh
Smiley die vol vragen zit en gooi me gedachten neer, en ondanks veel lezen, na preken gaan, heb ik het antwoord niet....en denk ik Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Hai Petra!

Quote:
Al die tijd dat ik weer na de kerk ben geweest, nooit een preek gehoord waarin werd gezegd , kom tot Jezus want dan word je gered van d e hel...
wel mee zoiets van, jezus geneest, bevrijd je..

Ik hoorde dat wel: zelf zo, wij moesten idd aan familie, vrienden etc. vertellen dat als ze zich niet bekeren ze naar de hel gaan, of iig niet naar de Hemel, dusz..
Als we dat niet deden waren wíj verantwoordelijk bij God voor dat die mensen naar de hel zouden gaan, omdat wíj niets hadden gezegd....zo werd ons verteld door de voorgangers.

En ja hoor zat ik mezelf compleet voor gek te zetten op verjaardagen etc. Door aan dat gebod van de voorganger(s) te voldoen...

Maar ja dat is verleden tijd.

Zegens!

Ps: En nav dat er wordt gezegd dat Jezus geneest en bevrijd, ja, dat staat er.

Er staat ook: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 17 juli 2014, 08:00
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 15:35

ROADY558 schreef:
En je denk heus dat dit soort reacties ertoe bij zullen dragen dat mensen sneller een antwoord aan jou geven???

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Wat bedoel je? Welk soort reacties? Welke mensen? Sneller?

Denk je dat ik mijn vorige reactie gaf, om er toe te willen bijdragen dat mensen mij sneller een antwoord geven?

Ik ga nu niet weer hetzelfde uitleggen, maar dan weer anders.

Een fijne dag nog.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 14:25

ROADY558 schreef:
Hoe WEET jij dat ? :)

Inderdaad, Shanita, je trekt een verkeerde conclusie en haalt dingen door elkaar zie ik.

Duidelijker kan ik niet zijn.

Maar ja, jij mag van mij vinden dat ik verkeerde conclusies trek.

Ik gaf je vrij uitgebreid antwoord op je vraag, Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43
Quote:
Roady: 'Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?'

En ja, dat was een off topic vraag, op een opmerking van mij, dus ook een off topic antwoord van mij.

Dus ik begin er een topic over, om on topic te blijven en ik hoor niets van je daar. Maar ja, je was wel snel met:
Quote:
'Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?'

En omdat ik zo uitgebreid en duidelijk mogelijk antwoord gaf, off topic, en daarom een topic erover startte, en jij er verder niet op in gaat, begrijp ik het niet. Of had ik jou, off topic antwoord, moeten quoten, in topic 'Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?'

Ik vind het jammer dat je hier wel off topic erop in ging, en als ik er dan speciaal een topic over begin, omdat het interessant is, ja, dan reageer je niet, en ja, dat vind ik jammer. zeker als ik dan lees dat je schrijft: Geplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 18:37
Quote:
Feitelijk heb je gelijk: in de bijbel worden discussies afgeraden, oh nee, zinloze discussies worden afgeraden.

Dan denk ik van ja, er is voor jou, een gelijk, en dat is wat jij denkt en vindt. Jammer want zo is er idd geen discussie mogelijk, met mensen die niet proberen te snappen wat iemand anders probeert te zeggen.

En ik wil wel in desbetreffende topic op jou reactie van dinsdag 15 juli 2014, 09:03 ingaan, graag zelfs, ik had er al over zitten denken hoe ik wou beginnen te antwoorden, maar ja, ik kan die reactie van jou niet kopiëren naar desbetreffende topic, nml: 'Zijn mensen zonder Evangelie van Jezus allemáál verloren?'

En jij doet het ook niet, ja, dus ik kan er hier geen antwoord op geven wat ik graag zou doen, en ja, niet in desbetreffende topic, omdat je er daar niet op in gaat.

Dus het houdt vooralsnog op.

Jammer.

Dus, om nog even on topic te blijven, ik vind het jammer dat je wel meteen met een vraag komt, die ik dan meteen uitgebreid beantwoord, en er dan speciaal een topic over open, en daarna niets meer hoor, en wel dingen over zinloze discussies..
En zo ga je mi niet met andersdenkenden om.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 juli 2014, 14:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 09:21

JOL252 schreef:
Volgens mij bedoelt Roady dat nou net niet...

Misschien niet.

Ik doel eigenlijk meer op Raody zijn vraag:

Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43 Reageer met quote

SHANITA130 schreef:
Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is,

Roady: Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden

Waar ik een heel lang antwoord op geef.

Dan krijg ik als antwoord terug, 'maar er staat ook'.

Ja, dat staat er dus idd 'ook'.

Het bekende abctje met de bekende teksten eruit gelicht, en als ik dan een vraag over een andere tekst heb waaruit blijkt dat er mensen zijn die van nature doen wat de wet gebied en tonen dat de wet in hun hart is, dan krijg ik alleen, van 'ja dit staat er ook, en daarmee is de zaak dus afgedaan, dat bedoel ik, dat kwam ik ook vaak tegen toen ik nog naar gemeentes ging.

Dan open ik een nieuw topic, en krijg ik gewoon geen reactie.

Dat bedoel ik, met omgaan met andersdenkenden.

En verder, Zegens vandaag!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 juli 2014, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 09:01
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Als de zon schijnt.

Ja, ik ben erg gevoelig voor het weer.

Is de lucht blauw, ben ik meteen erg vrolijk, zoals vanmorgen.

En ja, nu wordt het weer bewolkt.

Ja, het weer kan echt van invloed zijn op je stemming.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 08:20

ROADY558 schreef:
Feitelijk heb je gelijk: in de bijbel worden discussies afgeraden, oh nee, zinloze discussies worden afgeraden. Maar ja, je weet pas of een discussie zinloos is, als je hem aangaat....
Of ... zou je op voorhand al iets kunnen stellen over "een discussie", en denken: "ik maak me uit de voeten, want dit gaat niets goeds opleveren..."

Maar, waar moet ik dan mijn mening ventileren?

Misschien moeten we het woord "discussie" vervangen door "dialoog".
Dat klinkt al wat vriendelijker nietwaar?

Nog een laatste opmerking (Mod, vergeef me, ik ben vreselijk offtopic bezig nu).

Weet je dat de uitspraak "In Jezus heilige naam" een pleonasme bevat?

Goed, nu ga ik weer ontopic discussieren, ehh dialogeren, ehhh praten, nee typen
Gefrustreerde smiley

Waar in de bijbel worden discussies afgeraden?

Quote:
Of ... zou je op voorhand al iets kunnen stellen over "een discussie", en denken: "ik maak me uit de voeten, want dit gaat niets goeds opleveren..."

Ja, en zo ga jij om met andersdenkenden? Nou ja, dat is ook een antwoord, Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juli 2014, 08:15

PETRA373 schreef:
So wie so, komt Jezus pas terug als aan iedereen het evangelie is verkondigd, dus iedereen krijgt wel de kans om Jezus te kennen.

Ha Lieve meid,

Dat weet ik wel...Jezus is voor iedereen gekomen staat ergens, maar ja, ergens ander weer alleen voor zieken en zondaars, want gezonde en rechtvaardigen hebben geen heelmeester nodig. zo staat er: Mat 9 13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.

En Luc 5: 31 En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Zij, die gezond zijn, hebben geen geneesheer nodig, maar zij, die ziek zijn. 32 Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars, tot bekering.

En een tekst in rom 2, de tekst die ik aanhaalde nav een reactie op een post van Annette.

Er wordt mi voorbijgegaan aan de tegenstrijdigheden in de bijbel. Altijd als ik vraag hoe zit het dan met rom 2, want dat staat er ook, kreeg ik een antwoord waar ik niets mee kon....
13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.

Doen, tonen en dan nog wel van nature....dat de wet in hun hart is, ofschoon ze de wet niet kennen dat doen veel heidenen, en zijn dus gerechtvaardigd bij God.

Altijd als ik vroeg hoe zit het dan met dit stuk uit rom 2 krijg ik een antwoord wat kant nog wal raakt, er wordt voorbijgegaan aan de tegenstrijdigheden in de bijbel.

Iig, bedankt voor jou antwoord, Petra, voor de moeite die je nam erover te denken ;) en te antwoorden. Maar ja, degene die erover begon die hoor ik niet meer...Maar ja, dat is weer meer 'hoe gaan we om met andersdenkenden'.

Jammer.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 juli 2014, 09:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 235 Volgende
Pagina 12 van 235