ChristianMatch

Forum

Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: Dilemma of niet………..

Hahaha sorry Lachende smiley ik moet hier erg om lachen!!! Ik ben een beeld denker. Dus zie iemand voor me die helemaal relaxt uit de toiletruimte komt met verwilderde haren met een stukje toiletpapier er in haha. Geschokte, onthutste smiley Maar wat ik al eerder schreef dat het verschil maakt denk ik met welke verwachtingen of doel je iemand wil ontmoeten. En afgewezen worden okay dat kan pijnlijk zijn. Maar als je weet wie je zelf bent overleef je dat wel denk ik. En het is beter om afgewezen te worden dan dat iemand een relatie op basis van medelijden met je aan gaat. Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:14

HERMAN968 schreef:
Okee, Yes, was een goeie dan. Lachende smiley Lachende smiley

Doe ik ook voor het daten ff een handstand!!! werkt als de beste Knipoog smiley
probeer maar eens Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:09

WILLEMIJN232 schreef:
Herman, een grapje moet toch kunnen? Je moet ook ergens nog de humor van in kunnen zien hoor......! Je bent vast tegen yoga.... Knipoog smiley

Die spreuk staat onder” opbeurende opmerkingen” Knipoog smiley betekend(in nederland) dat als je moed in je schoenen zit als je op de kop gaat staan je de moed weer in je hoofd krijgt. Dat is opbeurend toch! (eigenlijk best jammer dat ik dit schijnbaar uit moet leggen) haha
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:37

HERMAN968 schreef:
Da's dikwijls zo Petra. Een bijbels gegeven is: "Blijf met je beide voeten op de grond", iets dat doorheen de Bijbel (zowel OT als NT) telkens terug komt. Maar wij mensen, oooooowwwww. En dan zoveel love songs ... fly away ... yyyeeesss! Dus goede Bijbelkennis helpt is mijn ervaring. Succes ermee Knipoog smiley Lachende smiley

Erger u niet! Verbaas u alleen!!! Verraste, verbaasde smiley mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan Knipoog smiley wie de schoen past trekke hem aan! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: kreet van de week

De mensen struikelen nu en dan over de waarheid, maar de meesten krabbelen haastig overeind en lopen snel door alsof er niets was gebeurd. (Winston Churchill)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:29

PETRA411 schreef:
mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?

Wanneer neem je die beslissing?
Die neem je samen denk ik. als ik voor mijzelf spreek dan gaat dat vanzelf je chat msn, of beld elkaar. en als dat allemaal goed voelt wil ik de ander wel eens in de ogen kijken. Non verbale reacties zien. Het ligt er ook aan met welke verwachting(en) of doel je de ander wil ontmoeten denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

INGE721 schreef:
Na een heerlijke week in Turkije lees ik met opperste verbazing hoe een onderwerp verwordt in smijten met bijbelteksten.

Laten we nuchter blijven. Sex heeft tot doel kinderen te verwekken..
We mogen God diep dankbaar zijn dat Hij zo een leuke manier heeft gevonden om de soort in stand te houden.
De angst voor zwangerschap heeft vele mensen weerhouden om sex voor het huwelijk te hebben voor de tijd van de voorbehoedsmiddelen.
In Jezus Zijn tijd trouwden de jongens rond hun 13e en de meisjes na hun 1e menstruatie.
Meestal was er geen sprake van een verkeringstijd....En wij willen ons hiermee vergelijken???? Ik ben blij dat meisjes nu meer ruimte en vrijheid hebben. Trouwens, een vader van 13 jaar.......brrrrr.

Hahaha wat een heerlijke nuchtere reaktie!!! Je hoofd is lekker leeg geworden in je vakantie haha

Lijkt me niet het enige doel als dat wel zo was kan je denk ik A in een potje doen B in een reageerbuisje C doel bereikt

Sorry haha ik denk er niet zo nuchter over.(maar ik ben ook nog niet op vakantie geweest)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:41

WILLEM618 schreef:
stilstaand water gaat stinken, levend water is gezond.

Geloof ook, dat God wacht op werk
Hij wil er ook in gekend worden, maar laat een mens nooit alleen, die op Hem ziet, en het verwacht van Hem.

Mooie voorbeelden een vliegtuig en stilstaand water!!

Afwachten =
• wachten tot het gebeurt
daar lees ik( zoals Willen eerder al beschreef) weinig van in de bijbel.

Verwachten=
•ergens vanuit gaan.
Dat komt in de bijbel best vaak voor. We kunnen er van uit gaan dat als we het van Hem verwachten en luisteren we de goede richting op gaan. En om de juiste richting op te kunnen gaan moet je wel in beweging komen .Hij stuurt ons wel bij. (Als we ons willen laten sturen)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 13:10

Heel mooi! dit onderwerp. Bij het lezen van het vers dat je er bij schreef heb ik dat lied even geluisterd. Het vers er voor vind ik ook heel mooi. Bij dit onderwerp

Heer, ik wil uw liefde loven,
al begrijpt mijn ziel U niet.
Zalig hij/zij, die durft geloven,
ook wanneer het oog niet ziet.
Schijnen mij uw wegen duister,
zie, ik vraag U niet: waarom?
Eenmaal zie ik al uw luister
als ik in de hemel kom!

Mooi om alles wat er geschreven is te lezen
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:48
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?

Wat ik hoorde vanmorgen was:

Paulus stelde een vraag in Efeze aan Christenen( als wij). Zij hadden best wat geleerd van Apollos, ze waren (ook) gedoopt en ze stelden zich goed op in het leven. Zij probeerden op hun manier Jezus te belijden en Hem te volgen in hun leven, zoals wij dat ook doen. Toch ontbrak er iets aan! Paulus merkte dat direct. En hij stelde zijn vragen: "Zijn jullie ook gedoopt met de Heilige Geest; hebben jullie ook de Heilige Geest ontvangen, toen jullie tot geloof zijn gekomen? "Hebben jullie /u/jij ook de Heilige Geest ontvangen?

Met die vraag mocht(oa) ik naar huis gaan. Blij en dankbaar voor me zelf zingend (opwekking 277)

Machtig God, sterke Rots,
U alleen bent waardig.
Aard' en hemel prijzen U,
glorie voor uw naam.

Lam van God, hoogste Heer,
heilig en rechtvaardig,
stralend Licht, Morgenster,
niemand is als U.

Prijst de Vader, prijst de Zoon.
Prijst de Geest, die in ons woont.
Prijst de Koning der heerlijkheid.
Prijst Hem tot in eeuwigheid.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 08:30
BerichtOnderwerp: Het weer

Zondag!!! Buiten ontbijten in het zonnetje. Heerlijk weer
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 21:04
BerichtOnderwerp: voetbal

Tenp hier weer normaal! hardslag ook. Woensdag weer Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: Jezus zegt:

“Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn”
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 16:06

HERMAN968 schreef:
Klopt dat ik je vroeg om via privémail en per chat te communiceren over een hekel onderwerp. Maar je weigerde. Als je dit persoonlijk naar je toetrekt dan mag je dat gerust doen! Het staat je vrij YESLachende smiley

Dit is een grote leugen Herman zet dan jou mailtje en mijn reactie hier maar neer!! Ik vind dat ik daar recht op heb!!! Liever nog oner een nieuw topic. Ik vind je een kunstenaar in het om zeep helpen van mooie onderwerpen en topics. Dus kijk uit naar je knip en plakwerk van de mail van jou en de reaktie van mij daarop! Ik ga hier niet meer reageren onder dit topic daar is deze niet voor bedoeld. Menden die dit lezen sorry voor mijn negatieve bijdrage die totoaal niet met de kreet van de week te maken heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:47

Ik snap dat je dit persoonlijk bedoeld naar mij toe! En wat de achterliggende gedachte/gevoelens kunnen zijn om het op deze mannier te doen. . Door ook mn naam te gebruiken.(dit is niet de eerste keer en dat weet je) En helemaal aansluit met de privé mail die je me deed! en mijjn antwoord daarop! Ik heb liever dat je mijn naam opdeze mannier niet meer gebruikt! Maar open en transparant te communiceren. Daarom verlaag ik me er niet toe hier inhoudelijk een reactie op te geven. Ik hou van een open vizier!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:22

Dat 2e glukkig haha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 14:59

39,3 ’c hier Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op zaterdag 9 juni 2012, 15:00
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 14:46
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel

Psalm 139 : 14
Doorgrond m', en ken mijn hart, o HEER;
Is 't geen ik denk niet tot Uw eer?
Beproef m', en zie, of mijn gemoed
Iets kwaads, iets onbehoorlijks voed';
En doe mij toch met vaste schreden
Den weg ter zaligheid betreden.

Vanuit dat goede denken,van uit God. mogen en moeten we dingen denken en vinden. En dat in de wereld laten horen en zien tot Zijn eer. Dat is naar mijn idee de persoonlijke opdracht die God ons gaf. Dus wat we zelf (uit en door Hem) denken en vinden is wel degelijk van belang. Vest op prinsen geen vertrouwen maar op God uw Heer

Laatst aangepast door
YES356
op zaterdag 9 juni 2012, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...

Het beste er mee! En geniet er van!! Overmorgen. Zal aan je denken in mn gebed (was ik al weer even vergeten) Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:54

PETRA411 schreef:
Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.

sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden
zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden
Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen.
en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is.
Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt...
mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

Dit is misschien een mooi punt op de draad weer op te pakken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 10:49

Mooi geschreven DJES het bovenstaande

PETRA411 schreef:
Het zegt over herman dat hij woorden anders leest.
Dus laat iedereen a.u.b. ophouden met in het openbaar er verder op door te gaan. Het is goed tussen herman en mij nu. Ook herman heeft gevoel,heel lief dat iedereen mee denkt,maar als iedereen zijn of haar mening hier gaat neer zetten, blijft door gaan over mis begrip,miscommunicatie,blijft wijzen op die had dat niet moeten schrijven ofzo word er dadelijk iemand gekwetst.
We schrijven denk ik allemaal wel es wat verkeerd denk ik.
Eh in het vervolg bij zoiets probeer ik het prive te houden....pffffffff
Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.

Wow Petra wat mooi van je!! Iemand vroeg aan me”wat een gedoe wat heeft dit voor een zin?” voor mij was het(nu achteraf) zinvol om er uit te leren hoe jij hier mee omgaat! Ontzettend mooi voorbeeld van vergeven! Hier in praktijk gebracht! Je vroeg je ergens een keer (midden in de nacht geloof ik) af “moet ik nog wel wat schrijven op het forum?had ik wel moeten schrijven op het forum ?) ik denk van wel! (Voor mij was er geen woord “Frans”bij )
En dat is ook wat ik in je laatste zin lees: “Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.”
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 8 juni 2012, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

Pffffffffff !!!! wat zal ik zeggen………… Sterkte! En ik zal God vragen een wonder te verrichten.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:45

Helemaal mee eens met het bovenstaande!

Herman, je laatste glimlach onder het topic vind ik wel erg karig naar Petra toe! Je hebt in het openbaar nog al dingen gesuggereerd (als zijnde de waarheid) en er een oordeel over gegeven!!!! Mensen moeten zich hier wel veilig voelen!
Lees de onderstaande reacties van haar als je wil eens heel goed na. Dat waren reacties op de dingen die jij beweerd. lees dat als je wil ook nog eens goed na. Dan kan je er in het openbaar misschien meer mee dan alleen een glimlach op de vraag van Hannah om gewoon weer ontopic te gaan en doen als of er niets aan de hand en veroorzaakt is vind ik. niet passend. (niets tegen jou Hannah) .Ik vind dat Petra daar recht op heeft! Omdat ze om reden van jou reacties/oordelen een nacht wakker heeft gelegen en er toe gebracht een time out op dit topic te nemen. Wat ik erg jammer vind!!. Het kan zijn dat je haar dat al pv hebt laten weten (dat hoop ik)maar dit is in het openbaar gezegd en geschreven. Dat hebben en lezen dus heel veel mensen. En kan mensen onterecht beschadigen.(en is (misschien) al gebeurd). Of het waar of onwaar was wat je over een ander geschreven hebt weet alleen jij zelf. Ik hoop dat je er met Gods hulp iets mee kan.
Wat in het openbaar gezegd of gedaan is en niet klopt (dus onwaar) moet in het openbaar recht gezet worden
Groet Yes

PETRA schreef:

grommmmmmm wat ben jij irritant. Als je bedoelt over het schaap die in de modder afdwaalde, jij weet niet over welke verleiding ik het had. ten twede reageer ik inderdaad op mannen dat ik niet meteen aan een date doe,omdat ik het rustig aandoe,niet meteen met iedereen ga daten die zegt,je ziet er leukuit wil je daten.ik twijfel over het daten via internet, ik toch blijf omdat ik het forum zat te volgen en wie weet misschien via internet wel leuke vrienden of een leuke partner ontmoet eh je leest zorgen hier en daar???? eh waar schrijf ik over zorgen die ik heb?herrinner me wel ik heb geschreven ik me geen zorgen maak over financiele dingen,ikweet door ervaring dat god erin voorziet. oh ja en heb ergens geschreven bij iemand die schreef dat ze bang voor iets was,dat je niet bang hoeft te zijn,je rustig op god kan vertrouwen.Ik zelf met gods woord straatangst heb overwonnen,zonder medicijnen.
knap van je dat jij daar de dingen uithaalt die je schrijft over mij.
je vervolgens geroepen voelt om in het openbaar met te wijzen op me zonde,over me schrijft ik een relatie niet zie zitten,eh ik zorgen heb.
knap ook zoals je goedbedoeld irriterend een discussie kan verknallen. Ik zou zeggen ga zo door en tegen medelezers, eh wat hij over me schrijft klopt niet, dus oordeel me niet op zijn schrijven en bedankt herman, ja ik zoek serieus een mooie relatie, zal nu nog vast makkelijker worden als je zulk soort dingen over me schrijft.

Dankje,ik kan er gewoonniet door slapen, ben geirriteerd naar bed gegaan, boos en me afvragend ishet wel zo verstandig om op deze site te staan, wat zitten er voor mensen op? En bedenk me, mensen met verschillende geloofsfases, ideeen, waar je wat van kan leren en sommigge mensen lezen je woorden misschien verkeerd.Lezen erandere dingen misschien uit dan je bedoelt misschien. bedoelen het misschien goed maar brengen het verkeerd over. Enfin we zijn allemaal mensjes en ook eenieder zo met zijn,haar fouten. Me boosheid is weg, ha ha nu kan ik slapen, maar schrijf maar even niet meer hier. Even een time out,want hoe vervelend is deze hele discusie geworden, en ja had er natuurlijk ook niet opkunnen ingaan....maar me trots, voelde me gekwetst, boos en geroepen ommezelf te verdediggen. hoe zou jezus gereageerd hebben? zoiets van, dat zie je verkeerd zoals je over me oordeelt? Klaar, vergeven? Ook door deze woordewisseling die ik had vanavond leer ik weer wat over mezelf....
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 22:20

Okay Herman ik wist niet dat bij onze buren de uitdrukking een ezel………. 1op1 betekend dat” Enkel God kan ons veranderen”.
En dat je de cmm er op wilde wijzen ” naar het feit dat wij mensen veelal dezelfde fouten maken die we reeds maakten,ze stelde die vraag nl heel expliciet aan jou(tenminste zo las ik het)
en dat antwoord las ik niet.(of heb ik die gemist?) als dat zo is ben je volledig ontopic en maak ik mijn excuus voor mijn geïrriteerde opmerking. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 20:12

Hoeft ook niet Herman (wikipedia ezel(dier) Knipoog smiley
Ik irriteer mij alleen mateloos aan opmerkingen die ik in geen enkel verband kan brengen of afbreuk doen aan dit onderwerp en wil die discussie best met je aan maar dan pv dan kan het hier over het onderwerp sex voor het huwelijk gaan. Dus ik hoop dat je dat respecteert. Zodat het onderwerp dat weer zo mooi ter sprake komt door kan gaan
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 19:54

• Een ezel stoot zich in het gemeen geen tweemaal aan dezelfde steen.
(De oorsprong van dit spreekwoord komt vermoedelijk voort uit een merkwaardige eigenschap van dit dier: een ezel die over een rotsachtige weg loopt en met zijn voorpoot een steen aanstoot, zal nooit met zijn achterpoot dezelfde steen aanstoten. Andere paardachtigen zullen veeleer wel deze fout maken.) niet op twee benige van toepassing?? haha maar dit terzijde. (past misschien onder “leuke spreuken “) een ezel is dus zeker geen dom dier! In het oude Midden-Oosten was de ezel een belangrijk lastdier. Het komt daarom voor in verschillende Bijbelgedeelten. Zo wordt in Numeri de profeet Bileam gered door zijn ezelin, die in tegenstelling tot hem wel de engel op zijn weg ontwaart.In de Evangeliën vindt de intocht in Jeruzalem van Jezus plaats op een jonge ezel.(dit past misschien beter onder dieren in de bijbel)
Maar goed over het onderwerp

PETRA411 schreef:
Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.

sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden
zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden
Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen.
en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is.
Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt...
mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

PETRA411 schreef:
Oke, ik zou een fout maken, als ik te snel sex zou hebben met iemand, maar als je elkaar eerst kent en later.... dan ben ik toch verstandig. Ik doe me best om volwassen te handelen als ezel
Das ook best een interesante discussie, je word verliefd, zoent, je krijgt een leuke relatie, wanneer ga je met elkaar na bed? Na zo,n drie weken,of drie maanden,of langer?? Of gewoon als je er aan toe bent? eh das een moeilijke... wanneer is die stap zover in je relatie? als je verloofd bent? of denkt, hij is de ware?

Mooie en waardevolle reacties en vragen !!!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 12:06
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus

SHANITA130 schreef:
HAHAHAHAHA Cursus komische stukjes schrijven?

Henk van der Meyden?

Nou Henk, ik kan je een ding vertellen, als een dame niet van ongewenste intimiteiten houdt, dan heeft dat met de persoon te maken.
Kijk, ik heb ook wel vrienden, bij de ene laat ik 't toe, een arm om me heen.
En bij een ander pik ik dat niet.
Gewoon omdat ik instinctief aanvoel wat onschuldig is, en wie er ergens op uit is.

Aan de ander kant is het ook wel heel verdrietig en treurig dát je zoiets op schrijft, beledigend ook voor degene.
(Je weet toch hoe dat gaat? De een verteld iets aan de ander. die verteld dat door, maar net ietsje anders, die verteld het ook weer iets anders door enzovoort, en aan het einde krijg je een heel ander verhaal...)

Trouwens, er zijn mannen die zijn zo beledigd(ten onrechte) als ze zijn afgewezen, dat ze zeggen van dat zij er ook niet vies van was, ondanks dat ze me afwees, zulke dingen.

Je kan iemand wel heel aardig vinden maar gewoon geen lichamelijk contact willen. alleen van intimi kan je dat hebben zeg maar.

Citaat henk:
Ook ik ken deze wereld èn ik weet dat er hier òòk christenen zijn die hun gedrag proberen goed te praten....
Wat te denken van dames (of heren) die zich populair op een forum opstellen, het andere geslacht op hun vingers winden...?
Zogenaamd sociaal zijn en er ook nog een christelijk sausje overgooien?
Ik ken bijvoorbeeld iemand die vaak mannen uitnodigt, ze zover krijgt dat ze een relatie willen en dan vervolgens 'nee' verkoopt als ze een aanzoek doen!
Soms beschuldigd ze ze van ongewenste intimiteiten... terwijl ze er zelf niet vies van is
Maar we blijven aardig, lief, lollig èn houden van een hoge target...

En nee ìk was er niet bij Einde citaat

Via via via van horen zeggen( er zelf niet bij geweest te zijn ) dat dan doorvertellen en over praten ….. daar is een benaming voor geloof ik! Knipoog smiley Dat is niet mijn idee van hoe benader je je broeder/zuster in Christus(zo heet dit topic geloof ik)

Erg belangrijke dingen staan vaak in de kleine lettertjes (zo ook in het stukje van SHANITA). vooral de eerste regel!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 6 juni 2012, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:37
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus

Ik lees je woorden” En nee ìk was er niet bij” als dat je het hebt van horen zeggen?!
Als dit zo is dan zeg je nog al wat! Dan lijkt het me beter te zwijgen dan te spreken als je het hebt van horen zeggen

Zo benad(eel)er je dus een broeder /zuster in christus????
(door iemand te kakken te zetten op een openbaar forum)

Als het anders is dan ik het lees hoor ik het graag
Sorry maar anders haak ik hier af!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 6 juni 2012, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:50

FLOWERFUL304 schreef:
Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.

Wat jij vind of de meeste christenen vinden hoeft niet de BIJBELSE WAARHEID te zijn toch?

Het is denk ik onmogelijk om de Bijbel helemaal juist te lezen en in te vullen in je eigen leven. Je kan het denk ik ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Zelfs het feit als men theologie hebt gestudeerd of zelfs een Christelijk ambt uitoefent oid, hoeft nog geen garantie te zijn dat je de bijbel op de juiste mannier leest/leeft en/of uitlegt. Een voorbeeld van de verschillende opvattingen lees ik bv in de bijbel zelf. Jezus bad: ”Laat nu zien hoe groot Uw naam, Vader”. De Hemelse vader antwoordde met een luide stem. Lees vervolgens het verschil in interpretatie: de aanwezige menigte reageerde met: “Een donderslag!” Maar er waren er ook die zeiden dat het een engel was die tegen hem gesproken had.” Iedereen hoorde hetzelfde – een begrijpelijke uitspraak vanuit de hemel- toch hoorde een ieder voor zich wat hij/zij zelf wilde horen. Veel van de vertaal-/interpretatiefouten zijn gemaakt door een vers uit zijn onmiddelijke context te verwijderen of gebruiken kan de bedoeling van een vers enorme schade berokkenen. Geen rekening houden met de bredere context van het hoofdstuk en boek, of niet naar de historische/culturele context kijken kunnen beide problemen veroorzaken. Apollos was een krachtig en welsprekend prediker, maar hij kende alleen de doop van Johannes. Hij wist niet van Jezus en Zijn Zaligmaking en dus was zijn boodschap niet volledig. Aquila en Priscilla namen hem terzijde “en legden hem uit wat de Weg van God precies inhield” Hierna predikte Apollos Jezus Christus. Sommige groepen en individuen hebben tegenwoordig een onvolledige boodschap, omdat ze zich concentreren op bepaalde Bijbelgedeelten met uitsluiting van anderen. Ze vergeten om de Bijbelstukken met elkaar te vergelijken Sommige kerkelijke gemeenschappen lezen en leven (naar) de bijbel gefilterd door gevestigde tradities binnen hun gemeenschap. Waar traditie en Bijbelleer met elkaar in conflict (kunnen) komen .

Dit doet allemaal afbreuk aan effectief gezag van Gods Woord. (dit is mijn mening)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:59

WILLEMIJN232 schreef:
Moeten we het nu ook al over natte dromen hebben? Of die zondig zijn of niet? Verraste, verbaasde smiley Er zijn grenzen......en ik hoef ook geen gedetailleerde informatie...... Knipoog smiley

sorry Willemijn Knipoog smiley nee hoor daar hoeven we het wat mij betreft niet over te hebben Lachende smiley

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 4 juni 2012, 20:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van YES356
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 12 van 16