ChristianMatch

Forum

Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 januari 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap

CHATULIEM619 schreef:
De vriendschap die je beschreef bestaat niet meer en zal ook niet meer terugkomen. Wordt het dan ook niet eens gewoon tijd de ander los te laten en je er niet zo mee bezig te houden?

Wat Chatuliem schreef, daar kan ik helemaal mee instemmen. Ja Simon,
soms moet men gewoon iemand loslaten, 't is niet anders.

In dit soort kwesties is het voor mij nogal moeilijk om een goed overzicht te krijgen. De één zegt dit en de ander zegt dat. Zie dan maar eens de juiste "gebeurtenissen" boven tafel te halen. We waren er immers niet zelf bij. (en dit forum is - vanwege de openbaarheid - ook niet zo geschikt voor het beschrijven van de "gebeurtenissen") Daarom vind ik wat Chatuliem schreef een heel goede reactie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 januari 2010, 23:15
BerichtOnderwerp: Wat is vriendschap

SIMONKWET418 schreef:
En dit bedoel ik nu ook, wat is vriendschap komt het uit het hart of????

Simon,

Uit de reacties die recent hier verschenen zijn, begrijp ik dat de zaak wat anders in elkaar zit dan ik eerst had gedacht. Bovendien zijn er details naar voren gekomen die naar mijn mening niet zo op hun plaats zijn in dit forum, aangezien dit forum openbaar is en iedereen die het forum bezoekt de postings kan lezen.
Misschien kan ik je het beste aanraden om naar een deskundige te gaan die veel over vriendschappen weet. Wellicht kan hij/zij je daarin adviezen geven. Aan zo iemand kan je allerlei details zeggen die hier niet op het forum genoemd kunnen worden. Volgens mij kom je daar wel verder mee.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 14:50
BerichtOnderwerp: de jostiband

CHATULIEM619 schreef:
Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. Ik vergelijk het met de musical die mijn zoon gaf aan het einde van de basisschool. Als we toen gezegd hadden, dit is zo mooi, hier ga je mee optreden door het land, zouden we in mijn ogen precies hetzelfde doen. Voor ons was het mooi, omdat we hem kenden.

Zo is dat - in principe. Maar: optreden en optreden is twee! Dat is dus heel verschillend. Bijna alle mensen zullen het niveauverschil weten tussen een gerenommeerd orkest en de Jostiband. Daarom heb ik er geen probleem mee als de media grote woorden gebruiken bij beschrijving van de Jostiband-concerten.

Laat de mensen maar gewoon genieten van zulke optredens!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 december 2009, 14:32
BerichtOnderwerp: terecht?

ROBBEDOES873 schreef:
Ik weet niet hoor maar als ik het zo allemaal lees, was ik geloof ik zelf wel uitgestapt... Twijfelende smiley Men had me doodgeschaamd als men kind zo had gedaan en ik em niet onder controle had kunnen houden, Dan maar ff buiten afkoelen....

Kijk... dít is een verstandige reactie!
Weet je, als de moeder van dat bewuste kind al veel eerder was uitgestapt dan had het ook zover niet hoeven komen.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 21:42
BerichtOnderwerp: terecht?

ARIENNEZ498 schreef:
waar slaat dit nu weer op? waarom moet die vrouw zich schamen? Omdat haar kind huilt? en dat baren versus opvoeden? hoe stom! Ja sorry hoor maar hier maak ik me boos over.

Wat voor maatschappij wil je dan hebben? Dat kinderen en tieners ongeremd (kunnen) krijsen en schreeuwen? Dat automobilisten hun radio zo keihard hebben aanstaan dat dat een straat verder te horen is?

Misschien moeten bussen een extra voorziening krijgen zodat de chauffeur zichzelf kan beschermen tegen een overmaat aan geluiden.
(b.v. een doorzichtige schuifwand direkt achter de chauffeursstoel)
Dan kunnen de passagiers ongeremd schreeuwen zonder dat de chauffeur wordt afgeleid van zijn toch wel zeer verantwoordelijke taak.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 december 2009, 11:16
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

TESSYBEAR731 schreef:
Kan iedereen tegenwoordig zijn eigen hoekje beginnen op CM, Arjan Smiley die vol vragen zit

Of zijn Rell en jij gewoon een uitzondering?
Zo ja, dan moet ik denk ik toch een ander plekje gaan vinden om te vertellen dat ik weer terug ben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Welkom terug, Tessy!

Zo te zien worden de bijdragen in de hoekjes van Rellok en mij goed gelezen. Dat maakt dat de hoekjes ook levendig zijn. Ik vind het heel leuk zoals het tot nu toe gaat, dus wat mij betreft kunnen jullie gerust verder schrijven. En ja.... natuurlijk doe ik ook mee!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 22:59
BerichtOnderwerp: zeilmeisje

Volgens mij laat buro jeugdzorg het zeilmeisje de wachtlijsten passeren, omdat ze de druk van de maatschappelijke opinie voelen.....
Maar ja, als het zeilmeisje voorrang krijgt, wordt er één andere verderop in de wachtlijst gezet.... zo werkt dat dus.

De berichtgeving in de media is toch wat summier. Het is moeilijk om een goed idee te krijgen van wat er aan de hand is.

Als Laura als 18-jarige de zeiltocht had gemaakt had waarschijnlijk niemand daar moeilijk over gedaan. Maar ja.... 14 jaar is wel erg jong om de grote wereldzeeën over te varen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 december 2009, 19:30

Vandaag gehoord hoe het komt dat in het sneeuwrijke Zwitserland en Oostenrijk de wissels zelden of nooit vastvriezen.
Ze maken dáár gebruik van...... elektrisch verwarmde wissels!
Hier in ons land gebruiken ze gasverwarming, en ja.... dat schijnt wat gevoeliger te zijn voor sneeuwvlokken.....!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 21:51

Wat een lange nacht, grrrrrrrr........

kBen blij dat de dagen nu alleen maar langer kunnen worden en de nachten korter!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 21 december 2009, 17:32
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

CHATULIEM619 schreef:
Een huwelijk waar een vrouw leidt, is in mijn ogen niet naar Gods wil.

En als een vrouw nou eens veel beter leiding kan geven dan een man?
Moet zij zich dan door hem laten leiden terwijl zij veel beter kan leiding geven?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 18:44

Vandaag ben ik naar de kerk geweest..... 25 km van hier. Dat was me wat met die sneeuw op de weg! Maximum snelheid: 40 km/u, meestal maar 30 km/u. Gelukkig zonder ongelukken en toestanden ter plekke gekomen, ik was slechts 5 minuten te laat! Clown smiley

De terugweg was nóg beroerder. De sneeuwploegen konden niet tegen het weer op en sommige wegen lagen dus uren op behandeling te wachten.

Overigens hebben de treinreizigers het vandaag nog beroerder gehad. Ik snap eigenlijk niet waarom er hier zoveel storingen moeten zijn in ons land. In landen als Noorwegen, Zweden en Finland hoor ik eigenlijk zelden of nóóit over wissels die vastzitten, treinen die vanwege een beetje sneeuw uitvallen.
Wel apart dat het hier in NL en België wel raak is. Misschien mag Prorail eens naar de noordelijke landen gaan om daar te leren hoe ze daar ervoor zorgen dat treinen niet zomaar uitvallen......

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 20 december 2009, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:56
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

Volgens mij zijn er best wel relaties ontstaan doordat één van beiden of misschien wel beiden op zoek naar de ware liefde waren. De juistheid van de stelling: "als je niet zoekt, zul je wel vinden" is nl. niet afdoende bewezen.
Er zijn genoeg huwelijken ontstaan in situaties waarin de liefde "een handje geholpen was." Ik herinner mij de uitspraak van een vrouw die zei dat ze een relatie kreeg, nadat haar eigen (!) moeder haar flink had bekritiseerd omdat ze in een bepaalde man niets zag. Pas daarna gingen haar ogen open en kon ze de liefde een kans geven. Nu zijn die vrouw en haar man alweer een aantal jaren samen en ze zijn uiteraard gelukkig met elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 17:46
BerichtOnderwerp: Respect

Soms moeten zaken die niet goed gaan wel besproken worden.
Niet altijd hoeft dat zeer omzichtig te gaan. Tussen iets "bespreken" en "roddel & achterklap" zit nog wel een heel verschil denk ik zo.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 20 december 2009, 13:11
BerichtOnderwerp: dit vind ik niet leuk meer.

Waar ik vreselijk van baalde is dat ik vanmiddag thuis moest komen op een manier die ik liever niet meer meemaak.
Ik moest een helling oprijden, en vóór mij reed er iemand zéér, zéér langzaam. De voorganger zat alle kanten uit te glibberen. Geen wonder met die zeer lage snelheid. Met 15 tot 20 km/u glibber je veel minder naar mijn idee. Als je een helling omhoog rijdt dan móet je vooral níét stoppen. Want als je eenmaal gestopt bent is het moeilijk verder rijden.
(dan kan je al helemaal niet in één rechte lijn rijden......)

Toen moest ik omhoog een straat inrijden. Dat ging dus helemaal niet
vanwege de gladheid en de sneeuw. Het was zéér irritant dat mensen meenden dicht langs me heen te moeten gaan en/of lopen.
Met die gladheid kan je nl. ook zijwaarts glibberen.
kBen gelukkig via een zijstraat (met een laag van 10 cm sneeuw!) nog goed thuisgekomen.

Mijn advies is dan ook:
Als je geen inzicht hebt in hoe je op een besneeuwde weg moet rijden,
ga dan niet autorijden. Wie geen inzicht heeft in de (rij)eigenschappen van een besneeuwde weg is gewoon een gevaar voor anderen.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op zondag 20 december 2009, 13:12
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:50

PIETER649 schreef:
( opwarming... weet je hoe koud het buiten is??? )

Het schijnt hier vannacht min 11 te worden..... Clown smiley
Overigens heeft het KNMI nooit beloofd dat in tijden van klimaatopwarming wij nooit meer vriesweer zouden krijgen......
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:10

MARISKA601 schreef:
wanneer gaat het dooien arjan?

Het schijnt volgende week wat minder koud te worden..... maar soms kan vrieskou stroperig zijn en duurt het langer voor de dooi inzet.
Wat we nu meemaken is gewoon de mid-decembervrieskou, jaarlijks een temperatuurdip.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 00:00
BerichtOnderwerp: Te laat op date / afspraak komen

PAULUS505 schreef:
Het valt mij op dat er veel dames op CM zijn die schrijven dat ze te laat op hun afspraken arriveren.

Daten doe ik al vier-en-een-half jaar niet meer, dus ik heb er geen last van! Clown smiley

Sja Paulus..... ga er maar vanuit dat veel vrouwen het belangrijk vinden om op tijd op hun date-afspraak te zijn. Ze zullen dan heus wel hun best doen om op tijd te komen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 23:44

ROBBEDOES873 schreef:
Namens Syla, Henk en mezelf een vraag: waarom is sneeuw wit?

Omdat in wit alle kleuren zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:49
BerichtOnderwerp: Christen en milieu

LIESBETH326 schreef:
Een hot item momenteel en daarom zeker een topic waard...

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik hier niet echt mee bezig ben. Terwijl het dus wel zou 'moeten'.
Herkennen jullie dat en hoe zou het komen dat dit niet echt leeft bij veel mensen?

Het leeft inderdaad nog niet zo bij de meeste mensen. Veel mensen willen pas hun comfortabele levenswijze veranderen zodra de noodzaak daartoe duidelijk wordt gevoeld.
De wetenschap zit met een dilemma. Aan de éne kant is er een duidelijk verband tussen de hoeveelheid CO2 en de stijging van de temperatuur. Aan de andere kant zijn er ook andere processen gaande die invloed hebben op de temperatuur. Zo kan je niet geheel rechtsstreeks zeggen dat de hoeveelheid CO2 een bepaalde temperatuur teweegbrengt.
Dat de afgelopen 10 jaar schommelingen in de temperatuur kennen, is dan ook te verklaren uit het samenspel van de factoren. Hoe dat samenspel eruitziet is momenteel studie van wetenschappelijk onderzoek.
De trend is echter wel duidelijk: er is de laatste 50 jaar duidelijk sprake van een opwarming, èn van een toename van de CO2. De trend is duidelijk, alleen de precieze beschrijving ervan moet nog komen.

Natuurlijk kun je ervoor kiezen te wachten tot er helemaal afdoende bewijs is. Probleem is alleen dat het dan te laat is om nog zinvolle maatregelen te nemen.
Als we zouden wachten tot de klimaatsceptici eindelijk zover zijn dat ze de rol van de mens in de klimaatopwarming erkennen, dan valt er weinig meer te redden. Dan is de aarde voor een groot deel onleefbaar geworden.
Als wij gaan luisteren naar de klimaatsceptici, dan resulteert het daarin, dat de grondstoffen in hoog tempo worden opgemaakt en er nog veel vervuiling zal blijven optreden. Op den duur zijn de grondstoffen wel uitgeput en blijft er voor de mensheid straks niets meer over! Hebben wij zoveel rechten dat we al die grondstoffen mogen gebruiken? Of past ons wat meer bescheidenheid t.o.v. de mensen die in het jaar 2230 leven?
Of is het prima, dat de aarde uitgewoond wordt?
Willen wij zó voor de Here God staan met een compleet uitgewoonde aarde? Een uitgewoonde aarde.... dat lijkt mij toch iets om ons voor te schamen.......
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 23:22
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes

MARIJAN072 schreef:
Is volgens mij heel duidelijk zo! De wet is om je bewust te maken van je zonden. En juist daarom hebben we Jezus zo hard nodig, namelijk om ons te bevrijden van deze zonden.

Dus: de 10 geboden gelden nog steeds!

Volgens mij is de wet in eerste instantie bedoeld om voor elkaar een goed leven mogelijk te maken. Dat de wet bewust maakt van onze tekortkomingen, dat is wat er bij komt. Ook mensen die Jezus niet kennen zullen erkennen dat de 10 geboden er niet voor niets zijn.

De 10 geboden zullen in elk geval blijven gelden tot de jongste dag. En wat daarna gebeurt, dat zien we wel hoe het zal zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:39
BerichtOnderwerp: rells hoekie

MARIO216 schreef:
Bijna dus....

Het moet nog wel veel vriezen voor Rellok in de Maas bij Venlo of in de Geulle kan schaatsen.....
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:37

BULLDOG524 schreef:
ga jij eens heel rap weer terug naar je eigen hoekje Gefrustreerde smiley

Hihi die Bulldog!

Maarreh.... Rellok is net zo welkom hier als alle anderen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 december 2009, 17:35
BerichtOnderwerp: belangstelling???

JOLAN931 schreef:
Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde

Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder.
Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht.....
Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?"
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 december 2009, 00:29

ROBBEDOES873 schreef:
misschien toch maar ook een ark bouwen??
Je schijnt daar tegenwoordig nml nogal wat vergunningen voor te moeten hebben Clown smiley

Dat zou best kunnen!

Gelukkig hoef ik voor mijn eigen hoekje geen aparte vergunning te hebben. Verraste, verbaasde smiley

Overigens funktioneert dit hoekje naar tevredenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 19:20
BerichtOnderwerp: Vraag aan katteneigenaren

PIETER649 schreef:
neehoor, iedereen mag vrij duiven houden, ik schiet ze wel uit de lucht... Coole smiley met zonnebril

Hoe wil je dat dan doen zonder dat "Die Polizei" het hoort?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 december 2009, 12:36

HDBAS635 schreef:
Ja, en 1900 was warmer dan 1800. En 1900 was kouder dan 2000. Het klimaat verandert altijd. Maar in hoeverre kan je dit in de schoenen van de mensen schuiven?

De klimaatopwarming gaat de laatste 20 jaar wel erg snel. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat het door de mens komt. Natuurlijk zijn er nog onbegrepen processen die nader onderzocht moeten worden. Maar dit doet volgens mij niets af aan de grote lijn die steeds duidelijker zichtbaar wordt.

Het KNMI verwacht de komende tientallen jaren een flinke stijging van de zeespiegel. Niet alleen door het smelten van ijs, maar vooral doordat het warmere water uitzet en dus meer ruimte nodig heeft.
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de toendragebieden warmer worden. Er ligt aardig wat methaangas opgeslagen, en zodra in die gebieden het ijs smelt kan er aardig wat broeikasgas de lucht in gaan....

Oh ja... dit alles verzin ik niet maar kan je nalezen op de site van het KNMI.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op donderdag 10 december 2009, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 december 2009, 22:46

PIETER649 schreef:

Hallo Pieter,

Ik dacht al dat je weer terug zou komen hier Knipoog smiley Dat is dus uitgekomen!
En wat de klimaatverandering betreft: die is onmiskenbaar gaande, de temperaturen zijn deze jaren een stuk hoger dan 90 jaar geleden. De cijfers bewijzen dat!

En ja... in mijn hoekje bespreek ik gewoon wat zoal ter tafel komt.

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 9 december 2009, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 22:38
BerichtOnderwerp: Het komt niet los vind ik.

HENK710 schreef:
Het lijkt me dan handiger om gewoon te beginnen met het plaatsen van een onderwerp dat voor jou die diepgang wel heeft, zoals je ondertussen ook gedaan hebt.

En wat vind je ervan dat discussies na een goede en diepgaande start meestal verzanden in geklets en/of slow-chats?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 6 december 2009, 22:34
BerichtOnderwerp: Roddelen..

En dan is het nog best lastig om verschil te maken tussen <een kwestie bespreken> en <roddelen>. Volgens mij wordt het bespreken van een kwestie soms te snel als roddelen beschouwd, terwijl anderzijds soms het roddelen te snel als <bespreken> wordt beschouwd.

Volgens mij gebeurt roddelen meestal uit de verkeerde motieven. B.v. uit behoefte aan sensatie, behoefte aan wraak of behoefte aan de bescherming van de eigen groep. Bij roddel nemen mensen vaak niet de moeite om uit te zoeken hoe het werkelijk zit. Zodra de waarheidsvinding achterwege gelaten wordt doen onwaarheden de ronde en kunnen op die manier mensen worden beschadigd.
Bij <bespreken van een kwestie> gaat het vooral om de vraag hoe met die kwestie goed om te gaan. Dan gaat het ook om de waarheidsvinding.
Het lijkt mij dat degenen die op déze manier over iemand praten, veelal met respect over deze persoon praten.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 december 2009, 20:06

In navolging van Rellok nu ook van mij een eigen hoekje. Eens kijken wie er gaat schrijven!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ARJAN007
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 12 van 13