Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:05
Onderwerp: Hoe open moet je partner naar je zijn ?
|
|
|
MAR907 schreef: | Hier is voor mij niet het laatste woord over gesproken Henk.
Dit gaat achter de schermen verder voor jou.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:01
|
|
|
Omwille van de vervuiling nog een keer de laatste inhoudelijke reacties op een rij om weer on-topic verder te kunnen
SUSANNAH475 schreef: | Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan... Leg eens uit Chat, als je wilt... |
HENK710 schreef: | Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart. |
CHATULIEM619 schreef: | Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen. |
MAR907 schreef: | Dat is ook hetgeen dat ik ervaar.... Liefde hoort gebonden te zijn, wanneer het verbreekt, zet het zich om in pijn.... De kracht van de liefde is ook de kracht van de pijn van binnen.... |
En nu hopelijk verder inhoudelijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:59
|
|
|
MAR907 schreef: | Sus, stelt heel duidelijk een wedervraag aan chat (in een openbare forum) en niet aan jou.... Jij bent diegene die antwoord geeft voor een ander om er een richting aan te geven... Ik herken dat heel goed ....
Ga niet formeel worden, dat kan ik ook. |
Ik geef gewoon reactie omdat het op een openbaar forum gevraagd wordt. En nee, ik geef geen antwoord voor een ander. Ik geef een gedachtengang mijnerzijds aan, waarbij ik aangeef hoe ik de woorden van Chatuliem benader. Niets meer en niets minder. Nergens geef ik richting. Ik geef enkel een mogelijke benadering van de woorden weer, zoals jij dat uiteindelijk ook doet.
Ga je gang. Ik weet dat ik niets miszeg in deze...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:43
|
|
|
Omwille van de vervuiling van iemand toch maar even de laatste inhoudelijke reacties op een rij om weer on-topic verder te kunnen
SUSANNAH475 schreef: | Ergens denk ik dan dat er iets niet klopt als ik liefde en pijn in 1 zin zie staan... Leg eens uit Chat, als je wilt... |
HENK710 schreef: | Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart. |
CHATULIEM619 schreef: | Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen. |
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 17 januari 2011, 21:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:21
|
|
|
Ik vermoed dat Chat bedoelt dat liefde offers vraagt...en dat zou je ook pijn kunnen noemen, want ja, sommige offers doen echt pijn, zeker als ze uit liefde gebracht worden, want dan raakt het je tot het diepst van je hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:19
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
MAR907 schreef: | Is niet reeel Henk sorry... Dat is makkelijk met digitale techniek....wat gezegd is, is gezegd.... Ik vind dit niet eerlijk..... |
Wees toch blij dat het kan. Zo kon ook de opmerking van Gert zelf weggehaald worden door hem nadat hij zijn excuus gemaakt heeft. En dan vind ik het heel normaal om een quote van die weggehaalde woorden ook weg te halen...
Je mag het oneerlijk vinden hoor...maar bedenk dan ook eens hoe oneerlijk het is om steeds 1 persoon af te katten op een forum, ongeacht onderwerp en dergelijke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:00
|
|
|
MAR907 schreef: | Inderdaad Henk.... |
Over uitbuiten gesproken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:55
|
|
|
GERT856 schreef: | Henk je hebt gelijk, ik had het niet moeten doen, zelfs niet denken, alleen voor ik er erg in had zat die opmerking mijzelf al dwars. | Probeer die gevoelens vooraf al zoveel mogelijk in goede banen te leiden bij jezelf, Gert. Is niet eenvoudig, maar zeer waardevol. Het voorkomt een hoop onnodige stresstoestanden...
Blij dat je luistert naar je eigen gevoel als het gaat om het dwarszitten van die opmerking en dat je daar je excuus voor maakt. Da's een pluim waard!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:24
|
|
|
MAR907 schreef: | Jij bent kinderachtig Henk....gebruik je vermogen om dat zonder de redactie te keren??? |
Dat is al meermalen geprobeerd, Mar. En er zijn grenzen die echt bewaakt dienen te worden... ..zoals je in het dagelijkse leven op een gegeven moment bij aanhoudende zaken ook naar bijvoorbeeld gemeente, woningbouw of politie stapt. Als dat kinderachtig is, prima...heb ik ervoor over!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 20:12
|
|
|
[EDIT] Wat hier geschreven was, kon echt niet! Gelukkig is dit ook ingezien door Gert zelf! Daarom de quote weggehaald en de reactie aangepast!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op maandag 17 januari 2011, 20:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 19:38
|
|
|
PIETER649 schreef: | MEDEDELING
Ondanks het feit dat wij op CM forum verketterd gaan worden als heidenen, hebben Annette en ik besloten onze dochter die op 10 oktober 2010 geboren is, binnenkort te laten dopen.
Voor ons heet dit de HEILIGE DOOP en is een bewuste keuze.
Wij hopen dat Esther op volwassen leeftijd zelf de beslissing gaat nemen belijdenis te gaan doen. |
Een mooi moment om naar toe te leven, Pieter en Annette! Geniet ervan en wees inderdaad dankbaar dat je haar dit mee mag geven in haar prille leven in Gods Hand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 22:13
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit komt bij mij over als een dreigement. Als alles je verder stoort in de chat, en het forum, waarom blijf je er nog? Je bent er vrij in om te komen en te gaan. Dus.... |
Lekker handig om weer dat stukje naar boven te halen waar nu net overheen gestapt was door meer richting het eigenlijke onderwerp te gaan. Waarom nu weer deze onnodige voeding?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 22:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kun je je echt niet voorstellen waarom mensen die geloven in de Bijbelse manier van doop moeite hebben met de visie op kinderdoop? oftewel verbondsdoop? Na al die maanden van discussie, waarin verschillende facetten belicht zijn, kun je je nog niet voorstellen waarom wij daar niet achter kunnen staan?
Jullie vragen nl heel wat van ons...je vraagt van ons een manier van dopen te accepteren, die in de Bijbel niet voorkomt. Die ook nog voortkomt uit een bepaalde theologie waar we niet achter kunnen staan en die ook nog verkeerde verwachtingen schept? Kijk dat noem ik nu kortzichtig... |
Wat ik aangeef is dat er juist vanuit de verbondsdopers veelal wel begrip is voor de andere interpretatie van de geloofsdopers, maar dat dit andersom veelal niet zo is. Nergens staat dat je die andere doop moet accepteren, enkel dat je moet respecteren dan een ander vanuit dezelfde basis toch tot andere conclusies kan komen. Dat is niet bepaald kortzichtig, maar juist veel ruimte latend aan andersdenkenden met wie je je toch een voelt...
Overigens kent de verbondsdoop geen verkeerde verwachtingen. Weer zo'n verkeerde vooronderstelling...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 16 januari 2011, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:12
Onderwerp: Hallelujah
|
|
|
MAJARO438 schreef: | Ik vind het een prachtig nummer maar dan door Lisa gezongen. In mijn vriendenkring was er nogal commotie over het stukje: she tied you to the kitchen chair.
http://www.youtube.com/watch?v=AGo6FY8TJFI
gr majaro |
Doet me even denken aan een keukentafel...
...wat de oudgedienden hier op CM wel begrijpen
(sorry voor de anderen, maar kon het even niet laten)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:09
Onderwerp: Ik ga d'r vandoor
|
|
|
Jolan en Willie
Een goede tijd na CM! Dat jullie nog meer naar elkaar toe mogen groeien... ...op de bank en ernaast
Een dikke knuf van Henk en Robbedoes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:05
Onderwerp: Nieuwe tarieven CM 2011
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In verhouding met andere datingsites is CM goedkoop.Het is een bedrijf(dat schijnt niet iedereen te beseffen),ook de redactie wil graag eten,servers kosten geld,personeel kost geld,een site als CM draaiende houden kost gewoonweg enorm veel geld!
Goedkoper kan maar dan zullen er sponsors moeten komen of ze moeten met(meer)reclame gaan werken. |
Laat ze dat dan doen En in elk geval zorgen dat de service meer optimaal is... ...want dat is volgens mij vooral waar de schoen wringt bij de meesten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:03
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wat mij persoonlijk opvalt is hoe men laatdunkend schrijft over "hun" de "tegenstanders" (pinkster- evangelisch gerelateerde gemeenten) van de Kinderdoop. |
Dat is nu juist wat veelal opvalt bij afwijzers van de kinderdoop (waar ik overigens liever de term verbondsdoop gebruik, aangezien het niet enkel aan kinderen bediend wordt). Immers die worden meteen als onbijbels afgeschilderd, terwijl de meeste verbondsdopers accepteren dat er blijkbaar ook een andere uitleg mogelijk is, welke zij respecteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 14:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik haal mn gelijk niet vanuit mezelf, maar ik laat de bijbel spreken zoals het er staat….Dat sommige mensen er iets anders van willen maken is en blijft hun goed recht, maar mn eigen mening is, dat ik de Bijbel zoals geschreven letterlijk interpreteer, ook al gaat dat af en toe ten koste van mijn eigen gevoelens en gedachten. | Dus toch JOUW gelijk, want JOUW interpretatie is volgens jou de enige juiste! De interpretatie van anderen is niet bijbels volgens jou...
CHATULIEM619 schreef: | Een aantal bijdragen in dit topic heeft aangetoond, dat het ritueel los ontstaan van de theologische invulling. Bovendien vind ik het niet gepast het woord doop te gebruiken bij iets wat de Bijbel als iets heel anders ziet. | Dat de Bijbel het anders ziet, is JOUW interpretatie! De Bijbel ziet het dus niet anders, maar JIJ!
CHATULIEM619 schreef: | Toch wordt er meer de nadruk gelegd op het feit dat je uitverkoren bent. En wordt dit ritueel gezien als bevestiging van die gedachte. | Jij gelooft toch ook dat je bij God mag horen als jij je tot Hem gekeerd hebt? Dan geloof jij op dat moment toch ook dat je door God uitverkoren bent? En dat jij je laat dopen is toch ook een bevestiging van die gedachte?
CHATULIEM619 schreef: | En btw is het niet veel sterker door je te laten afdalen in het watergraf te laten zien dat je afhankelijk van God bent. Je geeft jezelf immers letterlijk aan Hem over… | Sterker is dus dan meteen het argument om het andere af te wijzen? Is het teken dan werkelijk zo belangrijk? Want dat is wat je hiermee eigenlijk zegt...
Maar waarom is het sterker dan wanneer in het teken van de verbondsdoop de genade van afwassing van zonden en inlijving bij God (inschrijving in Gods Handpalm) wordt gesymboliseerd?
CHATULIEM619 schreef: | Je geeft toch wel een heel verkeerde voorstelling van zaken. Het wordt door velen gezien en beleefd dat de predestinatie een selectie vooraf is. Een proces waar wij eigenlijk niks aan kunnen doen en dat door God in zijn oneindige macht gedaan wordt. | Dat is dus zo'n foute vooronderstelling!
- Ja, het is een selectie vooraf. God zegt immers bij voorbaat al dat ieder die in Jezus gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Dat is de selectie vooraf.
- Daarna is het aan ons om dat aanbod aan te nemen. Er is dus we degelijk een rol voor onszelf.
CHATULIEM619 schreef: | Dat impliceert, dat als je niet gelooft, je ook niet geroepen bent. | Onwaar! Je geeft geen gehoor aan de roeping. Dat is heel wat anders. Nu draai je de boel om!
CHATULIEM619 schreef: | En idd, ik zie iedereen als mn broeder en zuster, die Jezus heeft aangenomen in Zn leven. Maar dat betekent niet dat ik het met iedereen eens ben. | Dat laatste hoeft ook niet. Want je kunt een zijn zonder het altijd eens te zijn! Maar als je ieder ziet als broer/zus die Jezus heeft aangenomen, dan mag je denk ik vooral wel eens gaan luisteren naar argumenten van de andere kant en moet je niet gaan leven vanuit allerhande foutieve vooronderstellingen, want dan ontwricht je de verhoudingen bij voorbaat! Dat is ook wat je zelf geregeld laat doorschemeren als anderen een bepaald beeld van evangelischen/pinkstermensen neerzetten. Waarom zou dat dan andersom niet gelden?
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 16 januari 2011, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Act 2:41 Die dan zijn woord gaarne aannamen, werden gedoopt; en er werden op dien dag tot hen toegedaan omtrent drie duizend zielen.
Hoe werden deze drie duizend mensen gedoopt? In Jerusalem is geen water en op een dag werden ze gedoopt. |
Mar, in Jeruzalem is wel water aanwezig geweest...er zijn zelfs aquaducten aangelegd, wat moeilijk gaat zonder water
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 13:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gemakkelijk gesteld. Omdat het mooi verwoord is, heeft ze gelijk? Waar is deze discussie dan voor. |
Waar haal je vandaan dat het haar om het gelijk gaat??? Misschien is dat wel het probleem in een dergelijke discussie. Ga er toch niet van uit dat het hier om gelijk halen gaat! Dat vervuilt discussies enorm.
CHATULIEM619 schreef: | Nog ff mijn punten op een rijtje:
De Bijbel spreekt maar over één doop. Hoe durf je dan een ander door mensen uitgevonden instelling dat dan maar op eén niveau te stellen? | Dat het door mensen is uitgevonden, is JOUW interpretatie. Er is al voldoende materiaal aangeleverd in de loop der tijden om duidelijk te maken dat het ook met oprechtheid uit Gods Woord te halen is.
Tevens is het niet zo dat je, zoals ook al vaker belicht is, over hetzelfde spreekt als je beide dopen naast elkaar zet. Kort gezegd moet je, als je wilt vergelijken de volgende zaken vergelijken:
verbondsdoop <=> opdragen; belijdenis <=> geloofsdoop. Geen appels met peren vergelijken dus, want dan sla je direct al een kloof in de discussie.
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat niet alleen om een ritueel, het gaat om de booschap die er achter zit. En kinderdoop en verbondstheologie gaan hand in hand samen. Een oudtestamentische theologie, die de verlossing van Jezus Christus negeert en de nadruk legt op predestinatie.... |
Zoals al zo vaak aangegeven, negeert de verbondsdoop NERGENS de verlossing! De doop is er juist om te benadrukken dat je afhankelijk bent van God! Dus aub geen nonsens verkopen.
Overigens heb je zelf in een eerdere discussie over dit thema ook al wel eens gemeld dat je je ook deelgenoot weet van een verbond met God en dat verbondsdopers en geloofsdopers dus minder afstand tot elkaar hebben dan dat je nu weer doet geloven...
En dan het stukje predestinatie. Dit is, ook dit is al meermalen aangegeven in al de discussies hierover, geen theorie over een prullenbak waar allemaal proppen papier in zitten, waaruit God dan willekeurig propje Jan wel pakt en propje Piet niet! Dat is niet de boodschap van Gods Woord en ook niet die van de predestinatie. Predestinatie gaat puur uit van de belijdenis dat een ieder die gelooft in Jezus behouden is. Daarin ligt onze voorbestemming. We leven nu in een moeras waarin we dreigen te verdrinken. God reikt ons Zijn Hand (Jezus) om ons eruit te trekken. Nergens enige willekeur dus, maar een algeheel aanbod. En wie die Hand pakt en vasthoudt, die zal door God op vaste bodem gezet worden.
Hopelijk kan er bij dit onderwerp een keer vanuit werkelijke zaken gepraat worden en niet vanuit allerhande foute vooronderstellingen! Zo gaan we toch niet met elkaar om als broers en zussen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:23
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn... |
Denk voor iedereen eigenlijk wel. Al zal het niet voor iedereen even moeilijk zijn. Toch kent ieder zijn moeilijke momenten wel hierin volgens mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:18
|
|
|
Ben het met je eens waar het gaat om het niet met twee gezichten te gaan leven, Mar. Maar als je dan God (Jezus) als voorbeeld neemt, vraag ik me wel even af waarom je in een ander topic over boos zijn op God wel verschil maakt tussen hoe God is en hoe wij zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 21:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Albert Heijn schreef: | Een man die beslist en zich wel eens vergist, brengt meer geld in de kist dan de perfectionist die de aansluiting mist |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:58
Onderwerp: zomaar even
|
|
|
Diepfries is de bijnaam van Thomas... ...met wie ik even verwisseld werd door jou
Wel grappig, want ik woon sinds een krap jaar ook in Fryslan en ben ergens een kwartje (oma van moeders kant was Fries)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 20:52
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een welkom-terugknuffel voor Lien... ...eh Xabia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:13
|
|
|
GERT856 schreef: | En hier blijkt wel dat je er niet zonder moeten uit zal komen, stel je staat voor het altaar, en het huwlijk is gesloten. Blijkt dat Marie eerst Arie heette had tie van mij wel effe mogen zeggen, nee dus moeten zeggen. |
Dan is het moeten dus geen dwangmatige verplichting, maar een morele! Da's wel even wat anders. Je hebt het in een relatie nodig om open en eerlijk te zijn om de relatie positief te laten groeien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:09
Onderwerp: Griekenland
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Erregens hebbie natuurlijk wel gelijk Henky...maar één ding kan Nederland niet garanderen: zon! en daar gaan we voor! |
Griekenland kent ook andere dingen als zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:56
Onderwerp: Griekenland
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Bij enkelen van ons chattertjes is het idee gerezen om met een groepje CM-ers in de maand juni (buiten de schoolvakanties om) een weekje naar Griekenland te gaan. |
Is het praktischer om wat dichterbij huis te kijken dan? Scheelt veelal in portemonnee, geeft minder logistieke toestanden en is misschien nog wel net zo leuk...
...Nederland heeft tenslotte ook voldoende te bieden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:54
Onderwerp: zomaar even
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | dank je thomas, klinkt moeilijk..........zal het wel eens proberen..........maar ja ben niet meer van de jongste (hé Gert!) |
Misschien dan toch maar eerst een leescursus Al voelt het best vereerd hoor om als Diepfries aangesproken te worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 12:52
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Marianne van harte met deze mooie mijlpaal!
En Sas, ook jij gefeliciteerd, al is het dan nog niet helemaal 50... ...voor je het weet...
|
|
Naar boven |
|
|