Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:18
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zou dan denken dat ik een inbreker had die zich ingesloten had. Anders kan dat toch niet????? |
Verschillende dingen bedacht ik me tegelijkertijd... - dochterlief is gaan slaapwandelen en sloot zich in het donker in (maar na een check bleek dat het niet te zijn - inbreker of zwerver is binnengekomen
Maar inderdaad wel even eng ja. De vraag blijft hoe dit zomaar kan... Nu weer dat slot in elkaar knutselen ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 september 2012, 20:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 17:48
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als jij Klus bent dan ben je een kluns met weer alles in elkaar te zetten |
Thanks..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 10:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dan heb jij vast kleine kaboutertjes in huis...die kunnen alles!!!
|
O is dat het ... nou, daarna was ik kabouter Klus... slot uit z'n voegen gehaald want niets hielp om terug te draaien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 10:35
Onderwerp: Schilderkunst...
|
|
|
CARMEN073 schreef: | 1 van zijn mooiste schilderijen... vind ik...
Michel van den Einden:
|
Erg mooi inderdaad...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 05:44
|
|
|
Badkamerdeur zit op slot en niemand zit er in, kindlief ligt gewoon in bed te slapen. Hoe draait zo'n deur vanzelf dicht?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 13 september 2012, 08:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:01
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SVEN797 schreef: | Alleen heeft mens erger je niet geen blauwe poppetjes wel geel rood groen en zwart. |
Goed voor de nuances...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 22:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ALLEEN assie een blauwtje gelopen hebt, jol;
of nee; willemijn gaat al voor blauw, mijn lievelingskleur is rood, zeelands kleur is eh.........ehmmmm......zonne-geel? dan mag jij één van de andere kleuren kiezen, oke? open je dan meteen even een nieuw topic?
uttuh........gingt hier ofer vergefing siet ik.................just forgive me!! |
Heb jij dan wel een blauwtje gelopen als je dan alleen mee mag?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 september 2012, 22:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik wordt helemaal niet serieus genomen merk ik.... |
Sorry Willemijn, ik liet me even meeslepen... maar wil je er nog iets over kwijt, een zogezegd KPG-tje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:41
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ga je mee, paintball-daten, willemijn? |
mag ik ook mag ik ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | stukken minder dit geintje had me in nederland een maand-niets-meer-te-eten gekost. maar goed, deze 6 tientjes blijft zondegeld...
zondegeld betekend dat dat verkeersboetes eigenlijk occult zijn? |
Als die boetes uit te drijven zijn... is het occult... maar ik vrees dat je inderdaad moet dokken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 19:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | slechtste moment van de dag? meerdere momenten komen in me op, ik zal er 1 met jullie delen:
eerst langs een bord met 100 erop en dan met ruim 140 opeens een lichtflits voor me.... |
Dus jij hebt vandaag het licht gezien... 140 is nou net zo lekker, waarom snappen ze dat ook niet?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 12 september 2012, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:20
Onderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je weer bezig iemand een ban aan te smeren Hannah? |
Wat is dit voor insinuatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:01
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | haha ja dat is ook wel weer zo. heb je gelijk in. |
Tov
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 23:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | je mobiel kan je ook als wekker zetten....je kan je wek melodietje ook nog kiezen......hondengeblaf, kikkers enz..... |
Bij mij ontploft er iedere morgen een bom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 17:50
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb het vanmiddag nog eens in zijn geheel gezien bij Uitzending Gemist en wat een fanatici...Zij draaien in hun cirkeltje rond van wat goed is of liever gezegd, wat zij denken wat goed is volgens de Bijbel en gaan daar over ethische grenzen heen.........en niet zo zuinig ook..... Zij verwachten van de ander dat zij het geloof net zo gaan beleven als zij.....anders ga je naar de hel.....en wat een oordelen....triest....ik heb er geen ander woord voor...... |
Ik kan niet anders dan concluderen dat er angst door dat geloof heen verweven zit en onzekerheid... maar dit niet onder ogen kunnen zien. Daardoor vooral naar de ander kijkend die niet in de sporen der vaderen loopt zodat men zichzelf zeker voelt en bevestigd in hun eigen overtuigingen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 september 2012, 17:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 13:35
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
INGE721 schreef: | Gisteravond om zijn dooie gemakkie een egel zien scharrelen in de tuin. Wat een prachtige ervaring. |
Hey, grappig, bij mij liep er ook eentje in de tuin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:39
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | - Beproeft de geesten of ze uit God zijn (1Joh.4:1) Geesten zijn te herkennen aan de uitwerking. Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen….. Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.(Mat.7:17-20)
- Alles is rein voor de reinen, maar voor hen die besmet en onbetrouwbaar zijn, is niets rein. Maar bij hen zijn zowel het denken als het geweten besmet. (Titus 1:15) Als we met onze handen in de teer gezeten hebben, zal alles wat we aanpakken door teer besmet worden. Zo is het ook met ons hart (het centrum van ons denken), als dat onrein is wordt alles wat er binnenkomt onrein (en ook alles wat er uitkomt.) Daarom staat er ook het volgende advies : “zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.” (Jac.1:27) |
Even voor de helderheid, ik neem aan dat dit slaat op o.a. Willemijn? Je zet het neer in zijn algemeenheid maar het is duidelijk een reactie die persoonlijk is bedoelt en die iemand in een verkeerd perspectief kan zetten ten opzichte van anderen. Toch? Voor een GOEDE communicatie en voordat ik verkeerd interpreteer wil ik dat wel horen. Het roept de volgende gedachte bij me op: ik denk dat jij niets weet van de uitwerking van de vruchten in Willemijns of andermans persoonlijke leven. Want dat bedoel je toch neem ik aan, met je bijdragen?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 10 september 2012, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 september 2012, 12:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, jij leest voortdurend veroordelingen, waar heb ik mensen veroordeeld? Ik heb alleen maar gesteld dat je zelf een keuze gemaakt hebt. En die keuze is jouw verantwoording tegenover God. Volgens mij werkt het ook zo. De mens maakt zijn keuzes, en die keuzes zelf zullen een rol spelen.... |
ik had mezelf het 12e gebod opgelegd (11e gebod is een café) niet meer te reageren omdat de meningen duidelijk zijn. Toch word me iets niet helemáál helder en dat is wat je nu toch steeds bedoeld met de keuze die Willemijn heeft gemaakt. Wat bedoel/insinueer je daar eigenlijk mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 20:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Nagenieten van deze warme dag. Eerst spektakel van Hond Speelt met Kikker aangezien (arme kikker) en nu tuinfakkel aan en nog even de stilte van de avond in me opnemen... ssst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 18:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als iemand een feitelijke onjuistheid vermeldt, kan ik daar een opmerking over maken zonder dat daarmee meteen een waardeoordeel aan vastzit. Ga dan ook niet voor mij invullen hoe ik dat bedoel. |
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt toch wel echt een extreme kijk van zaken zeg. Ik denk dat ik de laatste pagina's meer verwijten om mn oren heb gekregen dan Willemijn. |
Dat is toch ook een waarde-oordeel?
Wat ik zie gebeuren is dat er een battle is ontstaan waarin het strijden is om het gelijk. Daarin zie ik de één een beweging maken van: Dit is het woord en die moet je rechtsnijden. Er is geen midden, er is alleen rechts of links, de schapen en de bokken. De ander zegt God op haar wijze te kennen en ook samen met Hem vanuit haar christenzijn denkt ze anders over bepaalde zaken en kan dit ook voor zichzelf en God verantwoorden. Ze verzet zich terecht tegen het feit dat aan bepaalde acties haar christen zijn wordt afgemeten. (Ja ik weet het, Willemijn heeft ook zo haar uitspraken hierin naar anderen toe... )
Vervolgens zie ik een strijd ontstaan van welles-nietes. Het verhaal over yoga wordt heel letterlijk genomen met ontstaansgeschiedenis (is goed om te weten en mee te nemen in het onderscheiden) en hoe dit zou uitwerken en wordt niet geluisterd naar hoe Willemijn het beleeft, zij gaat niet aan de slag met goden en demonen en andere geestigheden. In plaats van dit bij haar te laten wordt vervolgens een soort houdgreep (sorry is judo, I know) toegepast waarbij de ander laat weten nog steeds haar geloof en visie te hebben, getuigt meerdere malen over hoe zij God kent en yoga voor haar werkt (haal het woord even weg en je hebt: ontspanning/ademhalingstechnieken/bewust bezig zijn).
Waarde oordeel: nee gewoon, kijk en zie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geweldig Willemijn, je neemt echt je verantwoordelijkheid he!!! Fantastisch!!!! |
en zo gaan we maar door, over en weer en wat willen we nu eigenlijk bereiken... elkaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kijk; ik lees in de bijdrage van Willemijn het volgende:
Ik geef aan dat ik daar anders over denk. Geef ik dan aan dat ik haar veroordeel, nee, ik geef aan dat de bijbel echt wel spreekt over een oordeel en Laatste Oordeel. |
Laat dat dus ook bij Hem. En wijd je aan de belangrijkste opdracht: Heb God lief bovenal etc. en je naaste als je zelf.
Wanneer iemand met je van visie en wijsheid verschilt... aanvaardt elkaar. Willemijn heeft haar verantwoording en jij de jouwe. Jij hebt de jouw verdedigd en duidelijk gemaakt, Willemijn denkt er anders over.... voila.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 14:07
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Het is ongelooflijk hoe hier alle inhoudelijke argumenten worden genegeerd en direct grote woorden als "vooroordeel" en "veroordeel" de lucht in worden geslingerd.
Geeft te denken. Als alle tegenargumenten op zijn gaan we mensen bekladden en zwart maken. En op iedere gewenste of ongepaste wijze proberen het zwijgen op te leggen.
Ik mag hier ook mijn mening neerschrijven. Heb betaald. |
Me too. Maar neem me niet kwalijk, ik las ergens dat Chat aangeeft dat God een veroordelende God is. Vandaar mijn opmerking. En ik kan niet anders dan tot de conclusie komen, met alle urls van Zwaan en bijdragen van verschillende mensen, dat jullie iemand zwaar in de hoek van veroordeling neerzetten. Met Gods woord aan je zijde. Ja .. hoe wassie ook weer... in de naam van God sabelen we iemand kapot...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 9 september 2012, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 13:52
|
|
|
Vanmorgen weer eens in de samenkomst geweest. Mijn hart opgehaald aan Job 38 vanaf vers 4...
Waar waren wij toen God in Zijn wijsheid de wereld bedacht. Wie denken wij te zijn als wij met de raadselen, de waaroms te maken krijgen. Wie zijn wij om in "onze wijsheid" te denken dat wij Zijn woord echt kunnen doorgronden, dit op mensen leggen en daarmee ook hun geloof en visie, hun leven die zij leven voor God kunnen beoordelen en veroordelen.
Een veroordelende God Chat? Ja, HIJ heeft het oordeel. En WIJ zijn elkaar niets anders verschuldigd dan elkaar lief te hebben. Dat is Zijn verordening. God is zoveel groter, Hij denkt Out of the Box en zo anders. Hij ziet ons en onze acties, en daarachter ziet Hij ons hart en heeft het overzicht over ons leven.
Het is ongelooflijk hoe hier met oordeel wordt geslingerd als zijnde van God en dan ook nog te denken dat je daarin een handje moet helpen.
Job 38... mooie samenvatting van God ten opzichte van ons kleine eigen-wijze mensjes...
By the way: charismatische samenkomst... verrassend out of the box.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 september 2012, 08:23
|
|
|
Zo langzamerhand lijkt dit meer een kruistocht te worden, een klopjacht. Waar zijn jullie op uit? Net als Paulus mensen verwijderen uit ons midden.?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 22:42
|
|
|
Wat we allemaal wel weten:
Quote: | Blasfemie is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden. |
Waar is kwaadgesproken van of gespot met God of Zijn woord? Opmerkelijk die laatste regel... laten we oppassen om uitspraken te doen waar alleen God over kan en mag oordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 september 2012, 21:58
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | ja die onzekerheid dat nekt ons op dit moment....... |
Ik wens jullie vooral een elkaar vasthouden, juist nu, toe... en het weten dat er Iemand is die jullie Huis wil zijn om in te schuilen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|